- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K mapce v článku: nevím, jestli je to vtípek autorů (test pozornosti čtenářů) nebo jen smíchání různých zdrojů, ale zatímco ve všech ostatních městech je uveden počet osemaforovaných křižovatek, ve Zlíně je uveden počet jednotlivých semaforů.
Při prvním náhledu to tak vyznívá pro Zlín dost šokujícně - zvlášť, když jich tam je opravdu víc, než by bylo zdrávo.
Problem je ze nam stale nekdo neco musi narizovat. Vadi nam to vsem. Kdyz se podivam do jineho sveta, tak jsou mesta, kde semafory temer prestali pouzivat,dporavni znaceni ,,dej prednost... nebo stopku vubc nepouzivaji. Vedel nekdo, ze v Parizi stopka neexistuje?.
Nekdy mam pocit,ze nas mocipani chteji jen kontrolovat a buzerovat.
Místo bezpečnosti se takto účastníci provozu přesvědčují o všeobecné buzeraci! Semafory ukazují obyvatelům jejich zbytečnost a snižují autoritu zařízení!
Jako chodec fakt miluji přechody, který mi dá zelenou, až když zmáčknu tlačítko a vyčkám si 5 minut. Měl jsem za to, že buzerace řidičů má zvednout bezpečnost chodců. Ale ona je u toho i buzerace chodců. Dva či tři semafory, co používám nejčastěji, jedou na povinných tlačítkách. Když nezmáčknete, nepřejdete. Dost lidí to netuší a čeká a čeká.
A na několika místech jsem si všiml, že chodci sice dostanou zelenou, ale nejprve projíždí hodně dlouhá tramvaj.
Já to řeším ignorováním nesmyslných semaforů a přecházením mimo přechody či na červenou. Měšťáci v Praze to mají potřebu pokutovat, totální opruz. Takže platí nové pravidlo ohledně bezpečnosti. Při přecházení vozovky se nejprve dobře rozhlédni, zda není měšťák na dohled, pak se teprve vykašli na pitomý semafor.
Snažím se na stejný systém přejít i jako řidič, ale zaráží mě ty kamery na křižovatkách. Fotku nechci. Aneb, semafory v Praze musí mít i dobrý a drahý kamerový systém, aby je vůbec řidiči brali vážně. Pěkná parodie.
Podle mě je to ale jen otázkou času. Třeba semafor uprostřed polí, který pouze řeší zda do obce jede řidič padesátkou. Myslím, že je načase začít brát červené na semaforech v Česku jen jako světelnou výzdobu.
a nekde to zmacknete, když mají auta ještě zelenou, pak jim skoci cervena, ale vas stejne nepusti, prestoze mají zelenou auta ve vasem smeru. takze i kdybyste mohl jit, cekate na další cyklus.
Já četl senátorů. No těch taky máme více, než by bylo třeba.
My v obci s dvaceti stálými obyvateli máme zase na každou odbočku k chalupě nebo na silničku kolem vodní nádrže asi cca 20 dopravních značek, jeden sjezd z hlavní silnice obsahuje 3 dopravní značky. Místo jsou přehledná ale dle evropských směrnic to musí být - jak u debilů. Zachvíli to budou dávat i na sjezdy na pole.
A co spočítat kolik značek je v průměru na jednom kilometru? To by bylo taky dobrý číslo...
Rozdělil bych to ještě na silnice mimo města a v nich, ulice. Potom ta čísla jsou ještě hrozivější.
Olomouc totéž, zelená vteřinu po zastavení, ale mám dojem, že přijíždějící auto nesnímá kamera, ale smyčka zalitá v asfaltu, takže dokud nepřijedete přímo k semaforu, smyčka vás nezaznamená, takže zpomalit se musí natolik, že je to téměř jako úplně zastavit.
neříkám, že mi semafory v noci nevadí....taky bych rád jel pohodlně. Ale je fakt, že někde...při vjezdu do obce je semafor s čidlem rychlosti. V dálce vidím, že je zelená tak jedu a skočí červená...jel jsem prostě rychle. A proti takovým semaforům nic nemám. Ono už bylo a zvlášť i v Praze mnoho nehod, kdy semafory nezbrzdily řidiče a ten valil po ulici, kde třeba v pátek v noci chodí lidé rychlostí kolem 100 km/h...kolik už bylo takhle mrtvých? Bohužel ano díky takovým jedincům je to pak buzerace všech ostatních. Ale jak ty jedince eliminovat?
Nejen v Praze...
U nas kdyz tyden nejde semafor, jsou na prechodu tak 2 mrtvi za tyden..
/ Jinak tak za 3 az 5 let/..
Přijedte se podívat k nám do Českých Budějovic...tady mam pocit, že se snad předhánějí, kdo vymyslí horší místo a jebne ho tam ...