Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R27o89m86a84n 93V53í42t82ů 3749590888

Říkám pořád, že chápu ty stávkující. Za ty peníze se asi nedá dělat. Ale pořád nechápu vládu, co se do toho sporu pořád cpe a sype další peníze !!! Jak k tomu teď přijdou ty firmy, který řidiče platí víc a díky tomu soutěž na krajské dopravce nevyhrály? Teď se budou koukat jako puci, protože ty firmy co do toho vlezly s minimální mzdou a pod náklady budou mít dál zakázku, ovšem už státem dotovanou!! No to je totální sociálismus !!!!

+41/0
doporučit
6.4.2017 9:44

M34a69r23t26i68n 32U25l37e89h28l91a 4731734608

Soukrome dopravni firmy se ve vyberovem rizeni zavazaly ze budou poskytovat prepravni sluzby krajum dle stanovenych podminek. Kdyz to neumi, maji moznost vypovedet smlouvu a dat krajum moznost vypsat nove vyberove rizeni! Nechapu proc se do toho montuje Sobotka a CSSD a chce rozdavat soukromym firmam stovky milionu z penez danovych poplatniku ?!:-/

+46/−2
doporučit
6.4.2017 7:00

K78r72y74s16t75o70f 72K91o62h89o87u15t 7381688589592

To je dobrý návod pro ostatní firmy - vysoutěžit zakázku a pak říct, že v tom nejsou platy (nebo minimální) a vládo zaplať. R^

+30/−2
doporučit
6.4.2017 6:59

R76o11m28a47n 66V23í21t72ů 3719310168

Chápu ty kluky šoférský, že stávkují!! Ovšem absolutně nechápu, proč na ty jejich platy mám přispívat jako daňový poplatník!!!! Jsou to snad zaměstnanci státu? Myslím, že ne, že jsou to zaměstnanci privátních společností! Že pro stát pracují a jezdí na linkových trasách? No a? Jejich vedení si má vyjednat jinou cenu. Že se zdraží jízdné? No a ? Co je na světě zadarmo? Proč se do toho cpou Bohuš s Andrejem a sypou do privátních firem další peníze? Vždyť to je komunismus a ten jsem již budoval a podruhé už nechci. Kdo přijde další ? Řezníci ? Dodávají přeci státu do školních jídelen!!

+26/−3
doporučit
6.4.2017 8:42

V50á34c26l23a34v 35K54a63l20i98n52a 1236622969314

Velká zodpovědnost za autobus, za lidi v něm, jednou nohou v nemocnici druhou v kriminále, hlavně v zimním období. Navíc nadávající a stěžujíci si cestující a ani 100Kč/hod.?:-/ Něco je v tomto státě špatně.

+28/−5
doporučit
6.4.2017 7:21

M62i77r43o19s97l30a68v 41V95y72k41o30u41p64i60l 3120446543645

Firmy musí soutěžit poctivě, a to znamená, že nabízená cena musí odpovídat všem reálným nákladům a přiměřenému zisku. To, že se významně může změnit například cena PHM (objektivní důvod pro změnu ceny) se dá ve smlouvě dobře ošetřit

Pokud ovšem tu cenu někdo ve výběrku "podsekne", tak nemůže situaci řešit tak, že potom bude vyžadovat zásah státu a chtít cenu upravit.

To je nesmysl ! (Na druhou stranu je to běžná praxe zejména ve stavebnictví, kdy mnohdy původní cena je díky dodatkům naprosto jinde)

Ale zase jsme u toho, že takto se to ze zásady nemá dělat, protože potom firmy zkouší tyto triky...!!

+13/0
doporučit
6.4.2017 9:55

M31a66r46t76i62n 78H82o15l48c59a34t 7875641498449

Super napad ! Zalozim firmu, vyhraju nejake vyberove rizeni nerealne nizkou cenou a pak budu brecet u CSSD Sobotky at mi prihraje nejake penize danovych poplatniku ! Nejlip takovou akci naplanovat pred volbama :-P

+13/0
doporučit
6.4.2017 8:59

R60o43b38b61e32r85t 81B92e29r49g91e15r 2235984589

Proč si zase berou za rukojmí obyčejné lidi?

Ten, kdo jezdí autem to nepociti. A na druhou stranu pokud firmy šly do soutěže s tím, že nabídly cenu za km X a teď ji budou chtít zvýšit, tak by kraje měly smlouvy zrušit a vypsat nová výběrová řízení, a tam by tyto firmy nemusely vyhrát. Prostě férova firma, která nabídla vyšší cenu, protože lépe platila řidiče nevyhrála. Teď by měla být trestána?

+26/−5
doporučit
6.4.2017 6:56

M96a18r68e97k 75J63a25n 2103792394252

Škoda, že nestávkují všichni. Držím palce.

+21/−7
doporučit
6.4.2017 7:15

M25i30l80a71n 84H76l79a95d13k27ý 8722818310

Já jim rozumím a přeju, aby si své platy vydobili ... A po nich další profese ! Bohužel odbory máme na nic. Ve Francii by to byl jinej fičák. Tam by už stávkoval celej národ !!

+10/−1
doporučit
6.4.2017 9:09

L78i49b73o26r 37F69i73l68á15k 6881626250299

Pevně věřím, že až budou stávkovat ve Škodovce, Dluhoš rozhodně zakročí.

+10/−1
doporučit
6.4.2017 6:40

V65í73t80ě44z42s58l31a17v 69K60l21o57z64í25k 3341269944417

Ja jim fandim, řidiči nedejte se

+25/−10
doporučit
6.4.2017 7:07

J34o35s46e29f 35L89a97m72p19a 2654553195407

Zkuste si představit ,že Vaše dítě veze člověk, který právě přišel z 12-ti hodinové noční směny a jde plynule pokračovat jako brigádník na ranní rozvoz na městskou dopravu. Znám přímo z vlastní zkušenosti, protože tohoto člověka z mého zaměstnání znám. Firmě kam chodí na brigádu řídit autobus totiž nemusí hlásit co dělal v noci , protože nepoužíval svou digitální kartu řidiče.

+17/−6
doporučit
6.4.2017 7:11

L55a64d21i16s25l67a83v 23Š59o24b18í87š62e68k 3716544490

Lidé u nás se vlastně nijak nemění. Jsou stejně podělaní jako před třiceti lety za bolševika a mají se relativně pořád dost dobře na to, aby riskovali. A tak si prostě dál spokojeně a zbaběle zahnívají a přitom by stačila troška odvahy a soudržnosti...:-/

+7/0
doporučit
6.4.2017 9:11

V52l19a57d37i88m81í46r 47M89a46c69h48á65l60e60k 9305913126986

Tím že se většina podělala a nedrží při sobě se to bohužel mine účinkem..

+11/−3
doporučit
6.4.2017 8:12

T14o28m10á36š 56N20o75v32á21k 5474367399109

Za 100 kc hrubeho bych ani nevstal z postele, natoz abych mel zodpovednost za prepravu lidi.

+15/−6
doporučit
6.4.2017 7:06

M64a25r13t98i81n 89K65u82d73r67n34a 3319236749920

Mzdy jsou nizke, ale kazdy by si mel uvedomit, ze vyssi mzdy znamenaji vyssi ceny. Ve vysledku si tedy za vyssi mzdu vic stejne nekoupite, protoze inflace.

+8/−1
doporučit
6.4.2017 7:14

M62i57r67o69s66l71a50v 31V51y81k11o27u23p58i34l 3100636173685

Stát by za žádnou cenu neměl doplácet žádných 420 milionů, ani žádné jiné částky, protože by jinak ZCELA POPŘEL smysl výběrových řízení na zajištění dopravy, viz to, co píšu níže v 9:55.

Chápu, že Sobotka, a obecně politici, mají v zájmu své popularity (a tím šancí být zvoleni) chuť, dělat takovéto "milosrdné" zásahy do obchodních vztahů mezi právními subjekty, ale není to nic jiného, než ekonomický masakr, který křiví hospodářské prostředí.

Jediný správný "lék" pro tyto situace, je soutěžit v reálných udržitelných cenách (tj. po dobu trvání kontraktu), které se mohou měnit pouze v případě objektivních celoplošných změn nákladových položek = plošné změny cen PHM, odvozené od ceny ropy, nebo například změny u minimální mzdy, kdy soutěžící "nemohl" přesně předpokládat její budoucí výši...a pod.

+6/0
doporučit
6.4.2017 10:19

D83a50v56i60d 47Z11a45j26d39á60k 8755152420451

Ted jsou trestane firmy ty,cp do tendru nabidly realnou cenu a nebyhraly a vysmate ty,co ji podstrelily,vyhraly a ted jim to hezky zadotuje stat z dani nas vsech. Proste socialisticke tezni prostredi

+6/0
doporučit
6.4.2017 8:44

Z81d68e63n79e66k 71B38e23d93n61a26r 7807726517339

Neuvěřitelné svinstvo. Krádež a korupce v přímemém přenosu. Vysoutěžila se nějaká cena a pak se pokoutně přihazuje. Doufám, že firmy co kvůli vyšší ceně prohráli se obrátí na soud a v konečném důsledku Sobotka a jeho hoši skončí v base.

+7/−1
doporučit
6.4.2017 9:39

P48a66t70r24i53k 90Š52i16l95c 4294670307559

Jezdil jsem v ICOMU Ústí nad Orlicíasi 3 roky nejvyšší plat asi 16500 Kč .Jediný kdo tam byl opravdu pořádnej chlap byl Tomáš Mičík ,který se snažil pro chlapy něco udělat .99% chlapů s ním souhlasilo, ale pouze ,když je vedení nevidělo křičeli jdeme do stávky a kde nic tu nic. Chápu ty co mají 3 roky do důchodu ale ten zbytek jsou srabi a tlučhubové , no ale když jim těch co dnes mají 17 az 22 tisíc podle hodin stačí a bojí se říct o víc tak ať s tím laskavě neobtěžují lidi ať si zalezou do kamrlíku kde je Kratochvíl neuslyší, důležité je ,že mají nové Mercedesy. Já než abych ze sebe dělal tydyta jsem raději odešel a práce je dostatek i lépe placené ,ale to holt musí někdy i něco obětovat nejsme v době ,kdy létají koláče do pusy :-)

+5/0
doporučit
6.4.2017 10:53

P21e70t75r 76N67a81j41d89e70k 7307956443401

Češi neumí stávkovat.

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:40

K69a55r94e43l 65N37o92v91á89č92e14k 5901875539386

Máme to prostě asi v povaze, být mírní. Prostě na stávkování jsme srabi. Snad se u nás ještě žádná stávka pořádně nepovedla - nakonec vždy hodně stávkujících vyměkne.

A to je ten důvod, proč máme 3x menší platy než v Německu, přitom dražší a horší zboží v obchodech a zahraniční vlastníci firem vyvezli vloni za hranice rekordní zisky!

Správně bychom měli stávkovat všichni najednou, dokud nebudeme mít platy jako v Německu.

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:27
Foto

Š62t66ě59p97á51n 82B12i33n85k49o 3236904193436

Super diskuze, fakt..... Se moc nedivím, že to tu vypadá, jak vypadá. Celý ten problém je způsobený státem a samosprávou, v daném případě jednotlivými kraji. Kraje soutěžily zakázky na cenu, tak je snad logické, že jakýkoli uchazeč ve snaze vyhrát musí jít co nejníže a protože mzdové náklady jsou dominantní položkou ve struktuře nákladů, nemůže si tam moc vyskakovat. Co bránilo krajům, aby, pokud tedy chtěli řešit sociální situaci řidičů, do kritérií soutěží dali garantovanou minimální hodinovou mzdu řidiče (a nejen jeho) a dali jí v rámci vyhodnocení nějakou váhu? Ale znělo takhle zadání od krajů, byla to vůle jejich obyvatel? Chtěly by kraje dražší služby výměnou za lépe placené řidiče?

Přitom celý problém je řešitelný odbory. Jenže ty se spíš cpou do politiky, než aby efektivně bránili zaměstnance. A podle toho také vypadá tahle stávka....

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:12

D77a46v74i79d 23M30a95l21i62n62a 1390363620303

Slibovat, slibovat, a když už nejde slibovat, tak vyhrožovat. V nnařízení se píše od 1. ledna, a je duben. Že by zapoměli napsat od kterého roku?

+5/0
doporučit
6.4.2017 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.