Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči autobusů stávkují hlavně na jihu Moravy. Kraj bude chtít odškodnění

Řidiči linkových autobusů od čtvrteční půlnoci stávkují kvůli nízkým mzdám. Stávka vyhlášená jako celostátní nakonec ve větším rozsahu postihla pouze Jihomoravský a Olomoucký kraj. Na jihu Moravy nevyjely spoje na 67 z 225 autobusových linkách, částečně jedou na 61 trasách. V ostatních krajích jsou protesty pouze lokální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i48ř35í 75C31á18s22e67k 7319757139433

Chápu to dobře? "Hele Pepo, ty jsi nás zvolil do krajského zast. a my pro tebe na oplátku uděláme to, že dáme zakázku zaměstnavateli, kterej ti dá mizernej plat. Ale neboj. Můžeš stávkovat. My mu pak dáme pokutu za to, že nepřistavil autobus a on ti to dá potom k úhradě jako škoda, kterou jsi způsobil zaměstnavateli. To potom uhradí pojišťovna, ale o tobě bude chtít spoluúčast a ta bude taky pěkná. No a na závěr ti ta pojišťovna zdraží tu pojistku, takže budeš ročně platit ještě víc."

0/0
6.4.2017 15:31

J56i26ř75i 89F91o95j68t 6812121850976

Babiš je proti dotování platů řidičů soukromých firem. Tak proč shání dotace pro Arrofert, ten je taky soukromá firma. Jediné řešení, zrušit dotace.

0/0
6.4.2017 15:11

P33e48t79r 66N57i28v12n39i63c68k54ý 3632974145487

Stávka je jen bezvýznamná hra pro veřejnost. Hromadné výpovědi by okamžitě urychlily jednání a činy.

+1/−2
6.4.2017 14:25

L82a19d79i81s17l39a47v 11H32o67l24í76k 5712932889471

Neurychlily. Zejména minulý rok v létě společnost Arriva Praha každý den nevypravila několik autobusů, jelikož je neměl kdo řídit a místo aby se zvýšily mzdy řidičům, firma raději platila pokuty za neodjeté spoje. Tudíž by výpovědi nic nevyřešily.

0/0
6.4.2017 16:15

J14a66r25o86s95l63a60v 93K64o91m21o43ň 1870914284711

pokud nevyjede více spojů, tak sankce stoupnou, a to už nezaplatí z toho co dostanou za spoje. Když navíc nic nevydělají za jízdné, ale ani neutratí za mzdy a PHM

0/0
6.4.2017 19:17

J50o19z85e88f 10P94o55l59á31k 9257220

Jakékoli mzdové nároky zaměstnanců jsou v kompetenci zaměstnavatele . Do tohoto vztahu nelze direktivně zasahovat , pokud není daná mzdová směrnice . Tím pak ale zaměstnavatel tuto porušuje , přizná li zaměstnanci mzdu nižší .

+2/0
6.4.2017 13:49

A51n79t55o18n50í26n 64K87o48l20á17ř 7838325257242

Pokud je řidičů autobusů málo, jak je možné, že mají nízké platy?

Odboráři asi někde dělají zásadní chybu.

+4/0
6.4.2017 12:51

L88a94d95i59s19l13a94v 73H67o84l15í87k 5522582169931

Řidičů autobusů si neváží jak cestující, tak jejich zaměstnavatelé (až na pár výjimek), tudíž firmy nevidí důvod, proč těm ušmudlaným řidičům přidávat.

0/0
6.4.2017 16:17

L70a83d22i79s47l56a51v 94F78r10y53d18r63y65š85e70k 9733209988594

Nevím jak kde, ale stávka řidičů autobusů na jihu Moravy, má zápornou i kladnou stránku.Návštěva na poliklinice, která zela poloprázdnotou, byla výhodou brzkého odbavení.

Senioři, kteří nemají předem zajištěný přísun hlavních potravin, budou muset nakoupit na vesnických dražších konzumech, nebo jíst včerejší zbytky, návštěvy ve zdravotnických zařízeních přeobědnat a radost z nepřistavení autobusů za vesnické zastávky přivítají žáci škol.

Vše má své klady i zápory.

+4/−1
6.4.2017 12:29

J10a22r22d26a 77H21o69f13m61a72n15n 4800545494

,,přeobědnat,, .tak to jo ;-D

0/0
6.4.2017 14:01

L33a71d52i76s67l47a10v 26F59r64y94d40r17y81š24e40k 9773529978164

Stát bude dotovat zvýšení platů řidičům soukromých firem?

Nebo řidiči autobusů jsou státní zaměstnanci ?Ano?Potom v pořádku.

+2/0
6.4.2017 12:18

J80i58ř66í 43P67l77a52v88s31k72ý 9280986671409

pokud stat naridil dopravcum zvyseni mzdovych nakladu o tricet procent, pak ano, ten samy stat by mel tem dopravcum toto navyseni kompenzovat.

+1/−1
6.4.2017 12:32

J93o43z92e16f 71P97o42l49á56k 9267840

Špatně . Takhle kompenzovat to nejde . Zrušit tendry a vysoutěžit za nové ceny . Ale se zaručenou mzdou řidičů - vše ostatní je věcí majitele firmy .

+1/0
6.4.2017 13:43

J70a39r55d72a 83H30o17f74m72a90n66n 4370835984

jenže mzda je věcí majitele firmy a do té mu nikdo nemá co mluvit

0/0
6.4.2017 14:02

P24e58t78r 53N41i65v37n10i23c47k31ý 3332154535647

Zaměstnavatel se musí řídit právními předpisy, např. minimální a garantovaná mzda. Takže vyjádření: "mzda je věcí majitele firmy a do té mu nikdo nemá co mluvit" rozhodně není pravdivá.

0/0
6.4.2017 14:23

S65t34a41n80i72s37l32a79v 15Č11e65š53k36a 8757726655589

Je krásné, že vedení kraje došlo k objevnému názoru vymáhat penále za nepřistavení autobusů. Jen si myslím, že by tohle penále mělo vymáhat u pánů Sobotky, Babiše a Ťoka a jimi řízených úřadů.

Když vláda, mimochodem zcela správně, rozhodla o zvýšení mizerných mezd řidičů, měla také na toto zvýšení uvolnit peníze. A už měla také dávno kutat na tom, aby pravidla výběrových řízení byla stanovena tak, aby neumožňovala "odrbávat" řidiče.

+2/−1
6.4.2017 12:11

Z93d91e23n29e88k 18B90e88d84n57a90r 7347486777759

Plus je vyloženě chyba. Co je proboha vládě do mezd řidičů. Bude se starat i o mzdy cukrářek?

+1/−1
6.4.2017 12:21

P51e18t48r 58D84r64a55p76a43l 3525768863865

dopravní obslužnost jde jen těžko srovnávat s výrobou zákusků

0/−2
6.4.2017 12:37

P38e60t36r 56N88i36v41n90i34c75k57ý 3422524955257

Kraj si objednal službu za cenu, kterou mu nabídl dopravce. Ten nyní neplní službu, na kterou má smlouvu. Kraj tedy správně bude vymáhat odškodné za neplnění smlouvy.

0/0
6.4.2017 14:21

J45i97ř41í 36S34t24r44a87k26a 9878116122268

Ano, stát se postaral, že cukrářka bude mít minimálně 11000Kč/měsíc případně 66Kč/hod.

0/0
6.4.2017 19:53

P57e70t51r 11N30o61v38o57t10n12y 1961160851

"Když vláda, mimochodem zcela správně, rozhodla o zvýšení mizerných mezd řidičů" Zcela nesprávně.

+3/−1
6.4.2017 12:26

P51e74t60r 15D16r87a49p20a78l 3125258513725

stanovit minimální mzdu je v kompetenci vlády, kde je problém,

0/0
6.4.2017 12:38

P52e50t43r 48N55o85v19o83t30n81y 1731360801

Však minimální mzda je stanovena.

+1/0
6.4.2017 13:37

M24i48l24a43n 10F34i50l82i48p 1831817205988

Taková stávka řidičů linkových autobusů je zbytečná a trapná, nic nepřinese dokud nebudou stávkovat všichni. :-)

+1/0
6.4.2017 12:09

K60a91r47e54l 54F98i38l77c 2212933189530

Jezdil jsem s autobusem 30let a vím co je to za galeje a velmi špatně placené.Jen veliká škoda,že to není celorepubliková stávka aby odbory ukázaly svou sílu protože dopravci budou vyhrožovat sankcemi.Ovšem řidičů je nedostatek a v tom je vaše síla,nedejte se hoši.

+1/−2
6.4.2017 12:03

M25i86r31o64s68l11a33v 34K91o49n34e75c77n76y 2749681336678

v ČR nikdo nikdy nedrží při sobě. Jsme takový smutný unikát..

+2/0
6.4.2017 12:05
Foto

J67i33ř48í 93B93i70l38í75k 4815452572694

Zvláštní je, že nejvíc stavkují ti, kteří si nejmíň vidí na špičku nosu. Nehorší zkušenosti, co se týká slušnosti, vstřícnosti a dodržování pravidel mám s BORSem a kdo myslíte, že na jižní Moravě se nejvíc zapojil :)

Ano, většina si zaslouží přidat, ale myslím, že se teď dobře ukázalo, kdo si to nezaslouží.

+3/−1
6.4.2017 11:53

L29a39d69i27s23l13a84v 23H47o60l57í27k 5592362259691

Prostě to za tu almužnu mají na háku...

0/0
6.4.2017 16:18

V77o78j40t14ě20c52h 70R69y59c30h25e92c88k86ý 2650747646729

Stávka je dnes přežitek. Správný protest by byl, podání velkého množství výpovědí, to by mělo mnohem větší efekt. Jenže stávka je taková pohodlná a neriziková možnost. U těch výpovědí by totiž daleko více záleželo, jestli zaměstnanci stoji pevně při sobě (že nestáhnou výpověď jen někteří a pak se zaměstnavatel vybraných potížistů nezbaví). Lidé by dnes rádi bojovali jen, když je to nic (skoro) nestojí, ale to pak je jen takové křiklounství. Je nutno si uvědomit, v jaké době a podmínkách se formovaly zákony zaručující právo na stávku a ochranu stávkujících. Ono to není zase tak dávno, kdy se do stávkujících (demonstrujících) střílelo. To pak je logické, že zakotvíte právo na stávku a možnost demonstrovat do zákonů, aby příště nebyli mrtví či ranění. Ale dnes? On někdo bude rozhánět stávkující bajonety? Právo na stávku by mělo být zakotveno v zákonech jen do té míry, aby zaměstnavatel nemohl stávkujícím vyčíslit škodu z odmítnutí pracovat, která mu vznikla (odstavená linka, nesplněná zakázka apod.).

0/0
6.4.2017 11:53

J19i63ř58í 63P73l89a54v85s17k20ý 9150876671789

prave to vycisleni a uhrada skody by mely byt nedilnou soucasti stavky ... stejne, jako rozpocitani pripadne pokuty od zadavavatele prepravy mezi stavkujici.

0/0
6.4.2017 12:03

M10i60c95h51a40l 47M26e58s69i20c95e97k 4203944366818

vyhazet je vsechny,svym chovanim omezuji lidi kteri se potrebuji dostat do prace,do skol atdRvRv

+3/−5
6.4.2017 11:45

R84o92m54a50n 71V66a16v13ř88í84č28e13k 7416645808904

já jsem se tedy do práce dostal úplně stejně jako každý jiný den. A to dokonce ve stávkou nejvíc postiženém kraji. Mně teda vůbec neomezují.

0/0
6.4.2017 11:54

P51a24v41e91l 45M34a37t47o23u48š52e61k 4658630934

Kdo je v těch firmách nutí pracovat? V době, kdy je nedostatek nadstandardně placených dálkových řidičů mě jejich stesky opravdu nedojímají. Jistě, neměli by pravidelnou pracovní dobu a nedřepěli by každej večer v papučích u televize, ale pokud jim jde o ohodnocení...

+1/−5
6.4.2017 11:37

J28o14s31e26f 59Š47v94e21c 6935566164653

Když jsou nadstandartně placeni, proč tam nejdou? Ono to tak horké na dálkách s platy není.

No nevím, přijdou domů, všichni spí (pokud nechrápe v nějaké kůlně v jiném městě)... ráno vstanou, jdou nadočit autobus a všichni spí...

Papuče máte u televize asi Vy...

A ještě... pokud se upíšete firmě jezdící dálky, nejdřív nevidíte, jak rostou vaše děti, nepřímo si dopředu podepisujete rozvod, protože ženská chce doma chlapa, ne jen někomu prát, koho vidí třeba jen jednou za měsíc

+4/−1
6.4.2017 11:56
Foto

J22i44ř83í 92B87i29l54í82k 4775122902564

Souhlasím, práce je moc, řidičů málo. Běžte dělat jinam, a ono se rychle ukáže, že je třeba zvednout platy. Ale takto? Proč?

0/0
6.4.2017 11:57

L56a54d40i11s29l15a50v 49H94o66l23í80k 5242152439951

Na zahraničí si člověk sice vyjezdí pěkné peníze, ale když je pořád na cestách, tak mu jsou tak nějak k ničemu. Rodinu nevidí, a když se mu něco stane a půjde na nemocenskou, bude doma na životním minimu, protože mu většinu platu dělají diety... Takže ono to nemá jen samá pozitiva.

0/0
6.4.2017 16:22

J39a30k83u85b 78K22a92m62e30n59i33c16k81ý 4849902367566

kdybych sel stavkovat, jsem do 10 minut na hodinu vyhozen v horsim pripade s paragrafem....

+3/0
6.4.2017 11:16

M74i71c29h46a75l 16U52r17b21a97n 2978629682878

Tak holt nestavkuj, co my s tim?

+1/0
6.4.2017 11:43

R54o33m24a62n 93V26a21v43ř63í91č19e50k 7946975678634

tak založ odbory, a stávkuj.

+1/0
6.4.2017 11:52

O14n40d65ř16e52j 84K95l29a33t76o75v74s80k24ý 3395922425

Stávka je zcela legitimní boj za lepší pracovní podmínky. Nemám s tím problém. Naopak je tu stále přítomno to normalizační brebtání "Drž hubu a krok".

+4/−3
6.4.2017 10:57

P15e10t91r 29V90e73s25e23l20ý 6791196949790

Kdo vás nutí pracovat tam, kde se vám nelíbí podmínky?

Podepsal jste smlouvu kolik dostanete za jakou prací? Ano?

A najednou se vám to nezdá? Prý legitimní... RvRvRv

+3/−1
6.4.2017 11:05

P18e83t53r 16D67r41a56p26a12l 3575138903855

jo, před deseti lety ste podepsal smlouvu na nějaký plat, tak ho budete mít až do smrti?

+2/−1
6.4.2017 11:12

P27e51t40r 29V33e97s76e45l94ý 6161486719390

To jistě ne. Pak platí to co jsem už psal: Pokud mi podmínky smlouvy přestanou vyhovovat tak jednám se zaměstnavatelem o změně pracovní smlouvy a pokud se nedohodnu, mám právo podat výpověd.

Co je na tom nejasného?

+3/0
6.4.2017 11:15

M25i52c94h72a75l 11U49r24b91a32n 2678239822828

Kdyz se nedohodnu, mam pravo to vydrzet nebo dat vypoved.

Kdyz zacnu stavkovat, tak mi holt bud zamestnavatel prida, nebo me vyhodit.

0/0
6.4.2017 11:46

P76e40t56r 95N10o43v73o32t84n92y 1861800421

Pokud jste podepsal, že ho budete mít po celou dobu trvání smlouvy, tak proč ne?

+1/0
6.4.2017 11:16

V59o84j12t45ě80c75h 52R87y61c52h35e56c63k75ý 2920937826269

No pokud by zaměstnavatel za účast ve stávce mohl vyhodit (což nemůže), tak OK. Stávkovalo by se jen, pokud by podstatná část zaměstnanců byla neústupná i před důsledky, které z toho mohou vzejít. Ale pokud by to bylo tak, že část není spokojená, a to tak, že chtějí za to "bojovat", a ostatní se svezou, ale jen když s toho nebude žádný postih, tak by křiklouni byli vyhozeni a jelo by se dál.

0/0
6.4.2017 11:59

P46e50t30r 45V88e97s15e15l97ý 6171396599170

Nebo vy jste měl ve smlouvě dohodnutý nárůst platu, který firma neplní? To by pak bylo na soudní řízení, ale stávkuje jen někdo mez cti a morálky.

0/0
6.4.2017 11:17

P90a43t51r63i22k 56Š51i90l70c 4934300347149

Jezdil jsem v ICOMU Ústí nad Orlicíasi 3 roky nejvyšší plat asi 16500 Kč .Jediný kdo tam byl opravdu pořádnej chlap byl Tomáš Mičík ,který se snažil pro chlapy něco udělat .99% chlapů s ním souhlasilo, ale pouze ,když je vedení nevidělo křičeli jdeme do stávky a kde nic tu nic. Chápu ty co mají 3 roky do důchodu ale ten zbytek jsou srabi a tlučhubové , no ale když jim těch co dnes mají 17 az 22 tisíc podle hodin stačí a bojí se říct o víc tak ať s tím laskavě neobtěžují lidi ať si zalezou do kamrlíku kde je Kratochvíl neuslyší, důležité je ,že mají nové Mercedesy. Já než abych ze sebe dělal tydyta jsem raději odešel a práce je dostatek i lépe placené ,ale to holt musí někdy i něco obětovat nejsme v době ,kdy létají koláče do pusy :-)

+5/0
6.4.2017 10:53

P98e42t33r 49V79e48s67e56l46ý 6601956709850

Tohle je slovo a činy chlapa. R^

+1/0
6.4.2017 11:06

A96n39t82o68n22í38n 53B60ů91z15e98k 3639464518900

Přesně takhle je to i u nás. Každý akorát křičí na šoférce, ale stávkovat bychom nakonec šli tak maximálně čtyři. Nicméně ona ta stávka byla vyhlášená trochu nešťastně proti krajům, ale ve skutečnosti je potřeba stávku namířit proti zaměstnavatelům. Připadá mi totiž, že peníze na růst mezd by se alespoň u našeho zaměstnavatele jistě našly, protože cena, kterou platí kraj, za kilometr je značně nadsazená.

+1/0
6.4.2017 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.