Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R29o52m67a36n 91V10í81t62ů 3769890978

Říkám pořád, že chápu ty stávkující. Za ty peníze se asi nedá dělat. Ale pořád nechápu vládu, co se do toho sporu pořád cpe a sype další peníze !!! Jak k tomu teď přijdou ty firmy, který řidiče platí víc a díky tomu soutěž na krajské dopravce nevyhrály? Teď se budou koukat jako puci, protože ty firmy co do toho vlezly s minimální mzdou a pod náklady budou mít dál zakázku, ovšem už státem dotovanou!! No to je totální sociálismus !!!!

+41/0
doporučit
6.4.2017 9:44

M34a63r46t40i24n 88U84l81e87h91l79a 4431844408

Soukrome dopravni firmy se ve vyberovem rizeni zavazaly ze budou poskytovat prepravni sluzby krajum dle stanovenych podminek. Kdyz to neumi, maji moznost vypovedet smlouvu a dat krajum moznost vypsat nove vyberove rizeni! Nechapu proc se do toho montuje Sobotka a CSSD a chce rozdavat soukromym firmam stovky milionu z penez danovych poplatniku ?!:-/

+46/−2
doporučit
6.4.2017 7:00

K49r31y52s26t67o66f 73K29o89h39o42u61t 7111138929572

To je dobrý návod pro ostatní firmy - vysoutěžit zakázku a pak říct, že v tom nejsou platy (nebo minimální) a vládo zaplať. R^

+30/−2
doporučit
6.4.2017 6:59

R54o81m81a53n 71V80í41t13ů 3869670628

Chápu ty kluky šoférský, že stávkují!! Ovšem absolutně nechápu, proč na ty jejich platy mám přispívat jako daňový poplatník!!!! Jsou to snad zaměstnanci státu? Myslím, že ne, že jsou to zaměstnanci privátních společností! Že pro stát pracují a jezdí na linkových trasách? No a? Jejich vedení si má vyjednat jinou cenu. Že se zdraží jízdné? No a ? Co je na světě zadarmo? Proč se do toho cpou Bohuš s Andrejem a sypou do privátních firem další peníze? Vždyť to je komunismus a ten jsem již budoval a podruhé už nechci. Kdo přijde další ? Řezníci ? Dodávají přeci státu do školních jídelen!!

+26/−3
doporučit
6.4.2017 8:42

V73á17c25l87a13v 45K82a75l42i24n88a 1576982679914

Velká zodpovědnost za autobus, za lidi v něm, jednou nohou v nemocnici druhou v kriminále, hlavně v zimním období. Navíc nadávající a stěžujíci si cestující a ani 100Kč/hod.?:-/ Něco je v tomto státě špatně.

+28/−5
doporučit
6.4.2017 7:21

M11i45r36o31s40l39a10v 15V48y18k61o52u36p62i63l 3890526603515

Firmy musí soutěžit poctivě, a to znamená, že nabízená cena musí odpovídat všem reálným nákladům a přiměřenému zisku. To, že se významně může změnit například cena PHM (objektivní důvod pro změnu ceny) se dá ve smlouvě dobře ošetřit

Pokud ovšem tu cenu někdo ve výběrku "podsekne", tak nemůže situaci řešit tak, že potom bude vyžadovat zásah státu a chtít cenu upravit.

To je nesmysl ! (Na druhou stranu je to běžná praxe zejména ve stavebnictví, kdy mnohdy původní cena je díky dodatkům naprosto jinde)

Ale zase jsme u toho, že takto se to ze zásady nemá dělat, protože potom firmy zkouší tyto triky...!!

+13/0
doporučit
6.4.2017 9:55

M84a26r54t56i65n 29H85o24l45c58a85t 7885801188449

Super napad ! Zalozim firmu, vyhraju nejake vyberove rizeni nerealne nizkou cenou a pak budu brecet u CSSD Sobotky at mi prihraje nejake penize danovych poplatniku ! Nejlip takovou akci naplanovat pred volbama :-P

+13/0
doporučit
6.4.2017 8:59

R59o11b73b85e61r24t 65B54e71r60g49e81r 2915324809

Proč si zase berou za rukojmí obyčejné lidi?

Ten, kdo jezdí autem to nepociti. A na druhou stranu pokud firmy šly do soutěže s tím, že nabídly cenu za km X a teď ji budou chtít zvýšit, tak by kraje měly smlouvy zrušit a vypsat nová výběrová řízení, a tam by tyto firmy nemusely vyhrát. Prostě férova firma, která nabídla vyšší cenu, protože lépe platila řidiče nevyhrála. Teď by měla být trestána?

+26/−5
doporučit
6.4.2017 6:56

M72a13r40e54k 21J35a80n 2583212844812

Škoda, že nestávkují všichni. Držím palce.

+21/−7
doporučit
6.4.2017 7:15

M52i20l33a39n 72H12l50a62d75k11ý 8742868160

Já jim rozumím a přeju, aby si své platy vydobili ... A po nich další profese ! Bohužel odbory máme na nic. Ve Francii by to byl jinej fičák. Tam by už stávkoval celej národ !!

+10/−1
doporučit
6.4.2017 9:09

L78i34b75o72r 63F42i48l23á21k 6151136740629

Pevně věřím, že až budou stávkovat ve Škodovce, Dluhoš rozhodně zakročí.

+10/−1
doporučit
6.4.2017 6:40

V10í58t32ě74z29s30l74a38v 83K91l51o30z96í72k 3791279454737

Ja jim fandim, řidiči nedejte se

+25/−10
doporučit
6.4.2017 7:07

J92o78s63e81f 56L91a42m44p10a 2794773775577

Zkuste si představit ,že Vaše dítě veze člověk, který právě přišel z 12-ti hodinové noční směny a jde plynule pokračovat jako brigádník na ranní rozvoz na městskou dopravu. Znám přímo z vlastní zkušenosti, protože tohoto člověka z mého zaměstnání znám. Firmě kam chodí na brigádu řídit autobus totiž nemusí hlásit co dělal v noci , protože nepoužíval svou digitální kartu řidiče.

+17/−6
doporučit
6.4.2017 7:11

L33a79d49i37s31l42a10v 72Š90o93b63í57š36e13k 3916464960

Lidé u nás se vlastně nijak nemění. Jsou stejně podělaní jako před třiceti lety za bolševika a mají se relativně pořád dost dobře na to, aby riskovali. A tak si prostě dál spokojeně a zbaběle zahnívají a přitom by stačila troška odvahy a soudržnosti...:-/

+7/0
doporučit
6.4.2017 9:11

V73l29a42d50i31m27í69r 67M23a31c93h51á51l27e14k 9135513246986

Tím že se většina podělala a nedrží při sobě se to bohužel mine účinkem..

+11/−3
doporučit
6.4.2017 8:12

T64o71m17á36š 51N19o44v51á60k 5884197949679

Za 100 kc hrubeho bych ani nevstal z postele, natoz abych mel zodpovednost za prepravu lidi.

+15/−6
doporučit
6.4.2017 7:06

M25a67r39t55i60n 86K65u65d27r42n79a 3899826679860

Mzdy jsou nizke, ale kazdy by si mel uvedomit, ze vyssi mzdy znamenaji vyssi ceny. Ve vysledku si tedy za vyssi mzdu vic stejne nekoupite, protoze inflace.

+8/−1
doporučit
6.4.2017 7:14

M51i49r58o71s40l84a20v 55V63y83k89o88u41p17i74l 3980976633645

Stát by za žádnou cenu neměl doplácet žádných 420 milionů, ani žádné jiné částky, protože by jinak ZCELA POPŘEL smysl výběrových řízení na zajištění dopravy, viz to, co píšu níže v 9:55.

Chápu, že Sobotka, a obecně politici, mají v zájmu své popularity (a tím šancí být zvoleni) chuť, dělat takovéto "milosrdné" zásahy do obchodních vztahů mezi právními subjekty, ale není to nic jiného, než ekonomický masakr, který křiví hospodářské prostředí.

Jediný správný "lék" pro tyto situace, je soutěžit v reálných udržitelných cenách (tj. po dobu trvání kontraktu), které se mohou měnit pouze v případě objektivních celoplošných změn nákladových položek = plošné změny cen PHM, odvozené od ceny ropy, nebo například změny u minimální mzdy, kdy soutěžící "nemohl" přesně předpokládat její budoucí výši...a pod.

+6/0
doporučit
6.4.2017 10:19

D94a90v40i48d 47Z33a81j28d73á88k 8495482980691

Ted jsou trestane firmy ty,cp do tendru nabidly realnou cenu a nebyhraly a vysmate ty,co ji podstrelily,vyhraly a ted jim to hezky zadotuje stat z dani nas vsech. Proste socialisticke tezni prostredi

+6/0
doporučit
6.4.2017 8:44

Z85d78e30n14e98k 49B13e40d76n49a24r 7527216657679

Neuvěřitelné svinstvo. Krádež a korupce v přímemém přenosu. Vysoutěžila se nějaká cena a pak se pokoutně přihazuje. Doufám, že firmy co kvůli vyšší ceně prohráli se obrátí na soud a v konečném důsledku Sobotka a jeho hoši skončí v base.

+7/−1
doporučit
6.4.2017 9:39

P63a76t84r98i51k 28Š49i27l67c 4394960507449

Jezdil jsem v ICOMU Ústí nad Orlicíasi 3 roky nejvyšší plat asi 16500 Kč .Jediný kdo tam byl opravdu pořádnej chlap byl Tomáš Mičík ,který se snažil pro chlapy něco udělat .99% chlapů s ním souhlasilo, ale pouze ,když je vedení nevidělo křičeli jdeme do stávky a kde nic tu nic. Chápu ty co mají 3 roky do důchodu ale ten zbytek jsou srabi a tlučhubové , no ale když jim těch co dnes mají 17 az 22 tisíc podle hodin stačí a bojí se říct o víc tak ať s tím laskavě neobtěžují lidi ať si zalezou do kamrlíku kde je Kratochvíl neuslyší, důležité je ,že mají nové Mercedesy. Já než abych ze sebe dělal tydyta jsem raději odešel a práce je dostatek i lépe placené ,ale to holt musí někdy i něco obětovat nejsme v době ,kdy létají koláče do pusy :-)

+5/0
doporučit
6.4.2017 10:53

P70e55t93r 97N21a67j36d18e34k 7947676853241

Češi neumí stávkovat.

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:40

K80a47r29e82l 78N69o14v43á74č47e30k 5981805129556

Máme to prostě asi v povaze, být mírní. Prostě na stávkování jsme srabi. Snad se u nás ještě žádná stávka pořádně nepovedla - nakonec vždy hodně stávkujících vyměkne.

A to je ten důvod, proč máme 3x menší platy než v Německu, přitom dražší a horší zboží v obchodech a zahraniční vlastníci firem vyvezli vloni za hranice rekordní zisky!

Správně bychom měli stávkovat všichni najednou, dokud nebudeme mít platy jako v Německu.

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:27
Foto

Š80t78ě68p37á92n 19B41i65n81k86o 3446854693986

Super diskuze, fakt..... Se moc nedivím, že to tu vypadá, jak vypadá. Celý ten problém je způsobený státem a samosprávou, v daném případě jednotlivými kraji. Kraje soutěžily zakázky na cenu, tak je snad logické, že jakýkoli uchazeč ve snaze vyhrát musí jít co nejníže a protože mzdové náklady jsou dominantní položkou ve struktuře nákladů, nemůže si tam moc vyskakovat. Co bránilo krajům, aby, pokud tedy chtěli řešit sociální situaci řidičů, do kritérií soutěží dali garantovanou minimální hodinovou mzdu řidiče (a nejen jeho) a dali jí v rámci vyhodnocení nějakou váhu? Ale znělo takhle zadání od krajů, byla to vůle jejich obyvatel? Chtěly by kraje dražší služby výměnou za lépe placené řidiče?

Přitom celý problém je řešitelný odbory. Jenže ty se spíš cpou do politiky, než aby efektivně bránili zaměstnance. A podle toho také vypadá tahle stávka....

+5/0
doporučit
6.4.2017 9:12

D76a62v14i60d 32M45a69l57i62n94a 1320133240713

Slibovat, slibovat, a když už nejde slibovat, tak vyhrožovat. V nnařízení se píše od 1. ledna, a je duben. Že by zapoměli napsat od kterého roku?

+5/0
doporučit
6.4.2017 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.