Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokrok díky „zmizelému rodiči“. Autistické děti nemusí být jen podivíni

Zapojení některých dětí s autismem do společnosti by mohlo být při správné terapii jednodušší a úspěšnější než dosud. Ukazuje to nejnovější výzkum českých lékařů, jehož výsledky má MF DNES exkluzivně k dispozici. Tímto mentálním postižením dnes trpí každé sedmdesáté dítě, což je dvakrát víc než před deseti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L24u86c92i88e 85F84o38r64m18á67n27k86o18v65á 8335198477490

To se tu zas v diskusi sešlo "odborníků". Jedni vědí, že autismus je výmysl moderní doby na zlobivé děti, další zase, že za všechno může očkování... jenom důkaz, jak obrovská je v tomhle směru neinformovanost.

U autismu je bohužel "problém" v tom, jak mnoho má podob. Poruchy autistického spektra mají neskutečně široké... no, spektrum. Od člověka, na němž to až na občasné "podivnější" chování téměř nepoznáte, až po dítě, které nemluví a nikdy mluvit nebude a které valnou většinu času stráví snahou si ubližovat, například mlácením hlavou o zeď. Lidé nemají přehled o tom, jak různě se autismus může projevovat, a dělají si vlastní úsudky, často úplně mylné, jak je v téhle diskusi názorně vidět.

Argumenty, že jde o "moderní výmysl", protože "za nás to nebylo", jsou pomýlené. Spektrum chorob, se kterými se lidstvo potýká, se v čase mění. Je to podobné jako s alergiemi. Pozastavuje se snad někdo nad tím, jak málo máme dneska lepry nebo moru?

Ohledně autismu je zapotřebí mnohem větší osvěty, právě proto, aby lidé přestali mít pocit, že jde o výmysl zpovykaných dětí a jejich pohodlných rodičů.

+18/0
6.4.2017 10:20

V95l50a80d91i37s32l51a56v 53Ž86i88d84e70k 3818950680

Pravda. A žel, více osvěty by to chtělo i u běžnějšího ADHD/LMD.

+5/0
6.4.2017 10:29

V77l18a90d44i59s66l55a66v 87Ž46i18d55e10k 3968430170

... a u v případě mnoha dalších psychických a duševních poruch.

+3/0
6.4.2017 10:33

M78i25c17h58a71l 40P49a12u95l10í66č81e21k 2983495775275

Pozor, autismus bych nesrovnával s morem nebo malomocenstvím. To jsou infekční choroby, které lze samozřejmě vymýtit díky lékům a dalších lékařským postupům (izolace v případě nákazy, očkování, hygiena atd.). Autismus a další podobné civilizační choroby mívají genetický základ, plus nějaký vliv prostředí, takže za jejich rozvoj si částečně skutečně můžeme jako lidstvo sami.

0/0
6.4.2017 10:35

L30u73c52i90e 82F17o13r72m45á36n34k18o49v70á 8175738767220

Myslím, že se to částečně srovnat dá. Masové rozšíření moru a malomocenství bylo způsobeno přechodem lidí na urbánní způsob života, bez dostatečné hygieny - neboli ano, ty choroby sice existovaly, ale epidemicky se mohly šířit a ničit celé populace díky tomu, jak lidé žili. A pokud má autismus základ v nějaké genetické proměně lidského mozku způsobené životem v civilizaci, je to srovnání na místě, byť se samozřejmě nejedná o choroby stejného charakteru a původu.

+2/0
6.4.2017 11:27

E19l65i28š74k22a 89K77u76č54e55r26o19v29á 7869802573163

mám osobní zkušenost s tím, že školní psycholožka měla snahu označit za autistickou mou poněkud plašší dcerku, která nezapadla do kolektivu a stáhla se do sebe. No nekomunikovala - proč asi? Protože to pro ni bylo zraňující a protože má tendenci prožívat intenzivně a hluboce vztahy a to zranění z odmítnutí je pro ni o to bolestnější. Neboli jako autistické je označeno dítě, které je naopak až příliš emotivní.

0/0
6.4.2017 10:57

V60l98a78d16a78n 80Č33e63r89n77í94č31e32k 8532726543790

Máte tedy dceru diagnostikovanou jako autistku nebo ne? Školní psycholožka určitě diagnózu nedala.

0/0
6.4.2017 11:11

E65l36i52š95k96a 44K65u97č83e84r63o78v28á 7579502913103

tlačí mě k návštěvě psychiatra, z čehož jsem pochopitelně "nadšená". Takže zatím ne. Diagnostikovánu mám druhou dceru - ADHD. Taky pěkná blbost.

0/0
6.4.2017 11:52

V95l87a55d75a50n 79Č89e66r33n14í98č75e51k 8522916443840

Takže nepíšete pravdu, že stačí aby dítě bylo plašší a dostane diagnozu poruchy autistického spektra. To že někde něco řekne nic neznamená. Příště tedy nepište dojmy, ale skutečnost.

+2/0
6.4.2017 12:14

K59a70r93o10l93í31n24a 11L15y16s48o84v94á 6368367659262

To je mi lito Vasi dcery, ze v jejim zajmu nechcete jit k psychiatrovi. Zrejme se povazujete za odbornici, kdyz je diagnoza druhe dcery blbost.

0/0
6.4.2017 13:55

J78o38s93e75f 68T28r91n96k68a 1231548904500

školní psycholožka nemá kompetenci na takovou diagnozu. Takovou má pouze psychiatr v SPC centru a ten i navrhuje stupeň výchovných opatření. Většinou tomu předchází konzultace s jinými odborníky jako je neurolog, odborný psychiatr apod.

0/0
6.4.2017 12:26

V78l28a56d62a49n 97Č78e79r93n82í48č36e65k 8842626403670

Nevím přesně jak je to dnes. Ale asi před pěti lety diagnozu PAS mohlo vydat jen několik pracovišť v ČR ( jednotky). Nebyla to otázka několika hodin ale mnohem podrobnějšího zkoumání a testů. Dále tam nemohla nikoho vyslat psycholožka, ale až psychiatr a i ten na základě testů a vyšetření.

+2/0
6.4.2017 12:37

J86o30s46e57f 76T33r25n91k61a 1121808544130

Psycholožka může doporučit vyšetření, což se předpokládám přesně stalo paní. Osobně mě mrzí, že i v téhle době panuje u některých taková stigmatizace psychiatrie a psychologie.

+2/0
6.4.2017 13:00

V80l44a82d57a52n 97Č86e25r55n41í82č76e51k 8722196223370

Souhlas. Paní by si ale měla uvědomit, že od doporučení školní psycholožky k udělení diagnozy PAS je velice dlouhá cesta, hodně vyšetření a navíc si myslím, že ji nemůže nikdo nutit, aby ji absolvovala.

+1/0
6.4.2017 13:11

P60a14v76e31l 65Š77a67š34i85n66k54a 3816948936968

Je zajímavé projít diskusi. Tolik vášní, emocí a výpadů proti některým diskutérům a jejich názorům... U takového tématu. Nechápu. Spíš díky za ty různé pohledy. Je vidět, že co se týká mozku, tak toho stále víme zoufale málo. Hlavně, že cpeme peníze do nesmyslných dotací a chceme zvyšovat výdaje na "obranu"....

+1/−1
6.4.2017 8:17

J45o21s34e95f 38T77r68n17k98a 1831198784720

Pár autistů jsem potkal a někdy je to náročné. Někdy ale překvapí a je s nimi legrace. Dobré je být informovaný a vědět aspoň rámcově co a jak. Stejně jako se na lidi s fyzickým postižením taky už nedíváme mezi prsty , mělo by to tak být i s těmito lidmi. Viděl jsem hodně fyzicky i mentálně postižených lidí. Pracuji s nimi. Jejich vnitřní svět je jiný ale nemůžu říci že méně bohatší než ten náš.

+12/0
6.4.2017 8:00

M47a64r94i63a87n 84P79e24š76t44a 6558578268138

Jeden ze 70? No v životě jsem žádného autistu neviděl. Jen ve filmu.

Jestli je to pravda, kde jsou? Zavřeni v ústavech? Nebo je to jen o kšeftu pro psychiatry?

0/−27
6.4.2017 7:19

V70l13a91d27a20n 29Č57e80r23n94í50č15e38k 8752936963580

U vysokofunkčního autisty to nemusíte vůbec poznat. O to to mají těžší.

+13/0
6.4.2017 7:21

I27v22a72n 69O97š80m74e66r27a 3595513867940

Když dnes vezmete díte k psychologovi, vždy něco najde. ať už autismus, ADHD, prostě každý je dnes vadný.

+3/−11
6.4.2017 7:23

K30a35m34i85l 50N96o78v36o38t65n77y 4966595652870

Autismus ani adhd nediagnostikuje psycholog. Je to slozity proces, na kterem se podileji neurologove, psychiatri, pediatri...

+5/0
6.4.2017 8:31

E92l86i30š95k63a 71K85u58č44e38r13o85v42á 7759322343363

pediatr - ani náhodou. a na ADHD stačí neurolog.

0/0
6.4.2017 11:54

V55l87a19d98a17n 58Č49e65r41n79í30č62e16k 8812156923530

Takže když Vám přivedou do třídy autistu koukáte na něj tímto měřítkem jak to tu popisujete?

0/0
6.4.2017 8:53

V69l62a87d64i38s59l91a31v 48Ž52i73d73e54k 3988810760

ADHD (tehdy ještě se používalo označení LMD) mi diagnistikovali poprvé v roce 1988, ověřili v roce 1990. Hm.

+1/0
6.4.2017 9:01

D68a96g51m17a47r 36V55o49h75r11a64d14s53k50á 4838426327536

Jak si autistu představujete? Jako blázna? Urážíte vědce, kteří těmto dětem chtějí pomoct.

+7/−1
6.4.2017 7:34

M21a93r73i43a33n 49P65e34š43t14a 6508828638218

Nikoho neurážím. Jen zpochybňuji, že je tolik autistů. Kdybych nějakýho viděl, tak bych si asi dokázal představit, jak vypadá. Podle mne je to velmi výjimečná záležitost.

Spousta lidí placených z pojištění, grantů apod. si práci vytváří, aby si vydělali. Nevím jestli tito, ale určitě je to vděčné. Mám vlastní zkušenost, kdy mi lékař sdělil, že mám nemocné ledviny a musím se léčit, jinak skončím na dialýze. Nezdálo se mi to a ověřil jsem si jinde, že to vůbec není pravda.

0/−15
6.4.2017 7:46

J32a21n 98T43o77d47o13r93o61v32i60č 9835181187882

To je tím, že o tom nic nevíte, tak to nepoznáte a hlavně tu píšete nesmysly.

+8/0
6.4.2017 8:42

K25a97r62o79l79í64n58a 37L13y71s18o12v95á 6528907389522

A jak si myslite, ze by autista mel vypadat, abyste ho poznal? Vypada uplne stejne jako kazdy jiny, Pravdepodobne jste ve svem zivote par autistu potkal, ale zrovna se nejak odlisne neprojevoval.

+9/0
6.4.2017 9:15

J89a64n69a 75P13u80r48k70r31á59b19k65o35v44á 8332669719623

Autiste to proste nemaji napsane na cele. Jsou ruzne formy, spadaji do nich ruzne syndromy, lehci ci tezsi... s lehci poruchou pri beznem kontaktu na ulici nemusite rozeznat vubec nic..ti, co maji hodne tezke poruchy, se leckdy na ulici ani poradne nedostanou, protoze to deni kolem proste nezvladnou. Jejich poruchy jsou citelne leckdy jen delsim pozorovanim, odchylkami od normalniho vyvoje..napr.dite s Aspergerovym syndromem (lehka forma autismu) prakticky nerozeznate..ale u pokladny bude mit cenu nakupu spocitanou driv, nez prodavacka.. a to, ze je nepoznate, je take velka prace rodicu a vsech odborniku - vsichni ho uci byt "normalni"...

+9/0
6.4.2017 9:20

V33l85a34d36a18n 59Č12e95r47n34í55č74e50k 8702676903170

A jejich vlastní, permanentní kontrola normálnosti jim sebere strašné množství energie. O to horší pak může být reakce na nějakou "blbost".

0/0
6.4.2017 9:59

K15a37r49e54l 76P13o69d24h38o23r13s45k10y 3545783202275

Tomu se říká prošvihnout příležitost mlčet. :-)

+11/−1
6.4.2017 7:46

M63a29r91i86a67n 32P50e56š16t96a 6988638688118

:) Tolik minusů jsem ještě nikdy nenasbíral.

+1/−1
6.4.2017 7:50

L60u97k93á78š 88M68a92l19v56i21n33s71k59y 2578274373168

Proč? Až na tu poslední větu to byl zcela normální dotaz.

0/0
6.4.2017 8:45

P90a54v58e83l 98P68e66l57c 2309523545

Byvaleho premiera Necase jste nikdy nevidel?

0/0
6.4.2017 9:34

M23i43c67h63a40e28l33a 56N41o61v68á62k16o40v56á 8420388508931

A co teprv bývalý premier Špidla.

0/0
6.4.2017 10:10

V44l65a60d48i25s64l10a44v 13Ž76i51d34e75k 3348340550

Mám třeba jednoho v rodině.

0/0
6.4.2017 10:46

M26a91r98t25i28n 95K58o73n10r60á96d 6258549589739

NADEJE JE DOBRA VEC-Morgan Freeman ve filmu Vykoupení z věznice Shawshank.

+2/0
6.4.2017 7:14

P32a90v69e13l 38C58h43a32m59r62á75d 4987800169365

Super, nejdříve dítě dostane koktejly jménem očkování a poté léky na celý život. Tomu se říká kšeft s lidským zdravím. Dávno studie prokázaly spojení autizmu, astmatu, ekzému atd. a celkově imunity s očkováním, pouze nebyla ta vůle to řešit.

+4/−30
6.4.2017 7:12

M22i45c23h40a41l 24C42h90a30l43u14p63a 6328700169363

A jiné to zase nepotvrdily.

+3/0
6.4.2017 7:14

P22a21v17e48l 94C26h90a11m94r62á25d 4107440219685

Mám v okolí důkaz, včetně videí, reakci na podněty po aplikaci a před. Tak to pak můžete risknou se svým potomkem, chce to hodně volna v práci kvůli doktorům, nervů a peněz.

+1/−9
6.4.2017 7:18

M45i38c85h29a65l 11C21h66a52l87u86p15a 6798670529163

A kolik máte v okolí případů, na které to vliv nemělo? Jak víte, že bez očkování by se jim to nestalo taky? Tyhle problémy se prý začínají projevovat v době, kdy se provádí i očkování, tak to s tím někteří začali spojovat.

Ale souhlasím, že by se mohla volit třeba nějaká šetrnější cesta a očkovat to postupně místo jedné vakcíny atd.

Jinak nějaké vedlejší účinky má snad všechno. Když si to člověk přečte u prášku, tak by je nejradši ani nebral.

+11/0
6.4.2017 7:26

P20a48v55e37l 14C63h25a34m27r81á96d 4407950139725

Prášek, je další podvod, vezmete prášek na tlak, do roka máte prášek na snížení tepové frekvence, do 2 let prášek na cholesterol a jelikož ten první potlačuje funkci pankreatu, do 3 let máte další 3 prášky na cukrovku.

+1/−2
6.4.2017 7:29

D54a91g57m84a97r 31V58o48h82r34a34d11s67k36á 4738836907556

S podivem, že ještě žijete.

+6/0
6.4.2017 7:36

M17a87r94t80a 94K43o28v55a87c88s68i97k48o21v60á 6393113174585

Je to s podivem, ale je to také bohužel pravda.

0/−1
6.4.2017 8:35

A19l13e33n85a 24P53e69t77r88u 4402435700741

mínus jsem vám chtěla dát, nemáte pravdu ani s vakcínami ani s léky

+3/0
6.4.2017 8:38

J19a44r25o17s38l36a45v 69K95o38t32l19a37b31a 3930327

To chce nežrat a cvičit.

0/0
6.4.2017 9:15

S93y19l26v70a 59Š15p41o62r27k27o90v64á 9106579800774

to je spíš problém vaší životosprávy...před 15 lety jsem dostala prášky na tlak (genetická dispozice) - a beru stále ten jeden prášek a jsem v pohodě

+1/0
6.4.2017 12:10

K53a53r90o19l84i24n69a 15K77r35á10t75k12á 4903918594602

Až na to, že šetrnější cesta není očkovat po jednom, ono to děcko nasbírá víc patogenů, když olíže koberec, než z nějaké té hexavakcíny...

Mno a samozřejmě, že co má účinky, má i vedlejší účinky.

+5/0
6.4.2017 8:47

P60a28v80e38l 38C21h91a27m34r52á38d 4777640909515

Jaké jsou finanční možnosti odpůrců koktejlů a lobby firem? Na každou studii proti očkování, jsou udělány desítky zmanipulovaných a zaplacených koncerny. Je to podnikání jako každé jiné a dobrovolně se zisku nikdo nevzdá.

+1/−6
6.4.2017 7:46
Foto

A84n41d10r52e16a 33Š26r25e82t26r93o57v23á 7481135660658

No vy jste ukazkovy pripad nekritickeho a poblazneneho odmitace ockovani. Do jednoho vlakna jste vypsal uplne vsechny klasicke nepodlozene argumenty: zmanipulovane studie, uplaceni lekari, farmalobby, koktejl, autismus po ockovani, osobni zkusenost z okoli... Vlastne ne, jeste vam tam chybi hlinik.,

+11/0
6.4.2017 8:12

J71a83n70a 28M68a85l35á 5284489797168

ten je v humpolci

+5/0
6.4.2017 8:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.