Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bazén postavíte bez povolení. A Foldyna „skřípl“ ekologická sdružení

Omezení účasti ekologických občanských sdružení, aby nemohla blokovat nejrůznější stavby, prosadil ve Sněmovně sociální demokrat Jaroslav Foldyna. Jeho návrhu pomohly i opoziční strany. Pro vládní návrh stavebního zákona jako celku pak byli se třemi stranami vládní koalice také komunisté. Pro bazény nebo skleníky nebude nutné povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l52a88d84i58m90í51r 88F70i98b22i22g60e22r 5274261311134

Ani jsem nevěděl, že na pitomý skleník je potřeba stavební povolení. My se z té byrokracie jednou pos....

Táta než sel do důchodu pracoval u Plynařů a neskutečné. než kopli do země muselo se udělat kolečko s razítky, pak když to vykopali přijel tam kdejaký jouda s razítkem a muselo se povolovat všechno extra. Byrokracie neskutečná. zabralo to víc času než samotná fyzická práce.

0/0
7.4.2017 22:56

J41a64r40o31s60l33a15v 88M92o63u53č13k48a 3917367828959

Ne skřípnout, ale zakázat veškerou tuhletu havěť. Všechna ta sdružení a neziskovky (a primárně ta, co mají byť jen korunu příspěvků od zahrančních donátorů), co na jednu stranu stojí s nataženou rukou a chtějí od státu peníze a na druhé straně škodí společnosti, kde můžou, pod záminkou jakéhosi dobra.

0/0
6.4.2017 8:04

V16l29a82d58i90m79í25r 20F93i70b25i88g51e32r 5374971421774

Jim nejde o dobro, jim jde o obživu. Jsou i případy, kde zdržují jen proto aby jim zaplatili a oni přestali dělat problémy. Normální vyděrači a nejhorší je když někdo prudí s nějakou stavbou, když bydlí třeba na druhém konci republiky

0/0
7.4.2017 22:58
Foto

L13a94d87i90s64l79a68v 96S87t44r67n59a29d 7844771264208

No konečně jeden rozumnej zákon. A jak vidno, získal podporu napříč názorovým spektrem sněmovny. R^

+1/0
5.4.2017 21:53

J95i48ř53í 49L83i24e20t65a61v88e10c 8513409253149

Vy jste to četl? nebo čerpáte jenom z tohoto článku, který je plný věcných chyb?

0/0
5.4.2017 22:53
Foto

Š16i23m33o86n 17H24l63i13n88o92v91s79k52ý 1444516395207

Foldyna je zemanovský trojský kůň v ČSSD a nikdy jsem ho neměl rád. Když ale předloží rozumný návrh, tak ho podpoří i poslanci TOP 09, což je dobře. TOP 09 je konstruktivní opozice.

+2/−1
5.4.2017 20:19

J34a21r40o59s87l38a28v 79M77o34u13č89k67a 3557567298629

TOP 09?;-D;-D;-D;-D TOP 09 je neokonzervativní strana prolezlá neomarxistickými ideologiemi, které má zažrané ve svém programu a hluboko v mentalitě členů. Slušná konzervativní strana nehoruje pro klimatickou změnu, homosxualismy, feminismy, kvóty, multi kulti bláboly.

Apropó to víte, že Langšádlová před časem horovala pro jadernou válku s Ruskem? Konstruktivně, no....

0/0
6.4.2017 8:09

B53o16h61u89s19l95a42v 44M63a56c90e44s66k31a 5201593899269

Dokonce někteří zastupitelé některých obcí sami organizují zřízení takových spolků. Ti za ně pak účelově blokují výstavbu a nebo inkasují peníze. Nedivím, že politici i veřejnost považují zelené aktivisty za vyděrače.

0/0
5.4.2017 20:05

M28a83r53t27i84n 14K17ř39í88ž 9603222300477

A že na to přišel až s blizicimi se volbami.

+1/−1
5.4.2017 18:50

J45o59s88e89f 44B77a29b25k25a 3970249332817

Nepochybně bude hitem obytný bazén;-)

+1/0
5.4.2017 19:16
Foto

H37o45n20z13a 91P40r77o38v37a45z19n35í31k 8578821797167

Tak všichni budeme žít ve sklinících a obrácených bazénech.

+1/−1
5.4.2017 18:42

H80a32n42a 18P55a83c77u41l75o81v69á 2116136849396

„Nechceme zavírat oči před veřejným tajemstvím, že existuje kromě tisíců a tisíců poctivých ochránců přírody také něco, jako je ekologický racketeering, což je velmi výnosný a velmi ohavný obchod." R^[>-]

+7/0
5.4.2017 18:40
Foto

M92i13l76o70s28l85a68v 80D52o18u17b24r79a63v23a 1301459445184

Nejhorší je domorodý kmen " mistni" . Ten je rozlezlej po celý republice a dělá vždycky potíže. Škodolibou radost mám když se někdy podaří že protestujou "mistni " z jedne obce proti "mistnim" z druhé obce....

0/0
5.4.2017 18:39

T27o91m 89K72o80u61d42e70l26k57a 5184374341591

Odvolavatelé sami se povětšinou dělí takto: přivlastňovatelé - tady na ten palouček chodím venčit pejska a na tomhle betonovém plácku parkuji, tak za to včas zaplaťte daň z nemovitosti a někam táhněte; a vyděrači - s těmi je většinou rozumnější řeč, požadují různá finanční a nefinanční plnění a tuší, že když stavbu úplně zarazí, nedostanou nic, navíc riskují, že jednou přijde někdo, kdo se nazakecá.

+1/0
5.4.2017 18:39
Foto

D78u41d27á79k 21V60l30a22d50i89m98í48r 4685963762613

Stavební povolení není potřeba ani teď stačí ohlášení což obnáší obdobné papírování.

+1/0
5.4.2017 18:39

V61á33c65l93a67v 47P13o39u94s19t85k24a 3520321442

Pro stavebníka je ale rozdíl minimální.

+1/0
5.4.2017 18:43

T80o82m 63K10o32u94d49e34l82k87a 5144504101721

V Praze probíhá územní řízení podle tohoto scénáře: Pokud získáte EIA, případně se jedná o 'podlimitní záměr', vypracujete dokumentaci pro územní řízení, získáte stanoviska správců sítí a 'dotčených orgánů státní správy', což je dneska už i pověstná lampárna hlavního nádraží. Stavební úřad pak většinou, pokud se nejedná o něco extrémně kontroverzního, vydá rozhodnutí k připomínkám. Připomínky často nikdo neuplatní, protože by odkrýval karty, ale záleží na strategii. Následně úřad vydá rozhodnutí, ke kterému přijde poslední den lhůty na podatelnu odvolání. Ta se dělí na dvě základní kategorie: amatérská - je to moc velké, vysoké, malé odstupy, málo/hodně parkovacích míst - ta většinou nemají až tak velkou šanci na úspěch, protože se jedná o technikálie a vzájemné odstupy budov jsou podle normy nebo nejsou, nic mezi tím není; a potom na profesionální právnická - ta se většinou vlastní stavby vůbec netýkají (právníci technické stránce věci logicky nerozumí a nemají tam co psát), napadají různé výroky a vyjádření, údajná procesní pochybení, špatně to viselo na nástěnce atd. Stavební úřad nemá jinou možnost, než spis odeslat na magistrát, odbor stavebního řádu. Většinou trvá tak dva až tři měsíce, než to tam někdo vůbec otevře. Následně to začne zkoumat a nakonec nějaké to pochybení nalezne, což není tak složité vzhledem k žumpě různých norem, vyhlášek, nařízení a výroků různých soudů. Mohl by rozhodnout, ale úředníci neradi rozhodují, když mají nést zodpovědnost a tak nejelegantnější cestou je to s nějakým blábolem poslat k novému projednání. Mezi tím samozřejmě spoustě stanovisek vyprší platnost, znění se spousta norem a předpisů a vy se dostáváte zpět k prvnímu řádku a odvolavatel má ještě víc nabito.

+17/0
5.4.2017 18:39

M42a91r44c93e63l95a 83B71í39l91á 4417380872839

Je rozumné, aby se člověk, spolek atd mohl stát účastníkem řízení, když prokáže dotčený zájem. Jako níže zmíněná sdružení obyvatel v blízkosti sporné stavby;

ale v současnosti není třeba dotčený zájem nijak prokazovat. Neziskovka se může na ministerstvu a krajích po celé republice přihlásit plošně jako účastník "všech správních řízení, kde mohou být dotčeny zájmy přírody".

Pak musí být obesílána ve všech těchto správních řízeních, může nahlížet do spisu, vyjadřovat se a odvolávat. Navíc odvolání nemusí být zdůvodněno. Stačí napsat "jako účastník se odvolávám proti rozhodnutí". a začíná odvolací kolečko.

+1/0
5.4.2017 18:38

P12a74v15e69l 27J55e28ř64á14b96e54k 7661222984817

Záleží na tom, zda spolky chtějí jen machrovat a nebo řešit problém, který třeba zanedbala obec.

Protože občas do řízení jako spolek vstupujeme, tak své námitky vždy zdůvodňujeme proč.

A pokud jde o účast obce - tak tu zpravidla zastupuje rada města. Kolikrát členové rady ni nevědí co je stavební zákon, zákon o vodách apod., a schvalují blbosti. A potom jejich rozhodnutí napravují občané přes spolky, peticemi, apod. Odvolávat se na územní plán může politik, jak chce. Ale v praxi - pokud si stavbu nepohlídají lidi, radnice povolí i stavbu která s územním plánem moc nesouhlasí.

Jinými slovy - je to o lidech.

A pokud jde o to nahlížení apod. - u nás jsou přihlášené asi čtyři spolky. Dva se snaží, jeden tam je zřejmě, aby představitel spolku věděl co se kde "hýbe" a jeden je zdaleka, nikdy se k ničemu nepřihlásil, přestože se řešily i nebezpečné odpady, zásahy do vod atd.

+1/0
5.4.2017 21:35

L15i62b95o12r 66V62a27l50a30c87h 9364595197527

Na DVTV jsem videl rozhovor ze sjezdu CSSD s Foldynou a musim rict ze ten clovek je hloupy jak motyka. Nechapu jak takovy clovek vubec muze delat poslance.

+1/0
5.4.2017 18:32

J71o67s92e17f 64Š31e18m82e44l32í53k 7549761860467

No právě to, co jste uvedl v první větě je pro tuto funkci základní předpoklad.

+2/0
5.4.2017 19:07

J48a95n 83H83l88a34v38á45č 4351319313

Pod celkem novým výrazem ekologie - což je velmi složitý a v podstatě všezahrnující vědní obor- se skrývá také štít, kterým se zaštiťují nejrůznější nespokojenci a škodiči. Jejich aktivity v poslední době ošklivým způsobem ochromují život ostatních lidí a v mnoha případech životnímu prostředí přímo škodí- neřešení problému je někdy horší než částečný kompromis, Současná forma demokracie, kdy malá skupinka lidí usurpuje zbytek populace, začíná být té doposud mlčící většině proti srsti a pomalu se blíží okamžik, kdy arbitrem se stanou zase odborníci, kdy se bude rozhodovat pro lidi a ne pro aktivisty.

+11/0
5.4.2017 18:26

H84a33n83a 80P90a94c19u22l42o39v61á 2596566769736

"nejrůznější nespokojenci a škodiči"

Říká se jim vcelku výstižně ekoteroristé :-)

+4/−1
5.4.2017 18:43

V32a27š72e58k 21Ř85í39h14a 2803903518742

Kdysi jsem čtl článek že zákon o Šumavě je úlitbou ekologům za to že nebudou kafrat do jiných daleko důležitějších věcí. Koukám, že to je pravda.

+2/0
5.4.2017 18:19

J29a28n 42K32r66o84u43p46a 7832973636413

Dnes jsem na to koukal a nejhorší mi přišel fakt, že někteří poslanci mluvili rozumně.Dokonce i ohledně omezení těch věčných prudičů - ekoaktivistů alá mladý Stropnický aj.Ano, omezili demokracii, na druhou stranu jí otevřeli dveře protože to co zrovna lidi kolem Stropnickýho předvádí je vrchol komunismu, takže za mě plus.V každým případě objevil i argument na ten celý zákon "a bude to vůbec k něčemu, máte to někdo spočítaný?" a paní ministrině na to zabreptala, že na tom makají kdo ví jak dlouho a že to bude dobrý atd. atd., ale žádný konkrétní čísla nikdo nepředložil, takže očekávám, že to bude k ničemu - ubytovnu Vám postaví pod oknem bez problémů, ale běda Vám jak si budete chtít postavit na zahradě domeček pro děcka, tak to Vás budou sousedi a Stropnický prudit sto let...

+4/0
5.4.2017 18:11
Foto

P57e44t63r 54M17o86o46s 6362165257

Tzv. "ekologické" organizace jsou pouze jedna část problému s přípravou a realizací liniových dopravních staveb. Ten vážnější problém se jmenuje nesmyslný sled kroků v přípravě stavby. Zatímco hledisko ochrany životního prostředí je v procesu přípravy stavby řešeno přednostně a vícenásobně (EIA, stanovisko MŽP, "ekologické" spolky), majetkoprávní vypořádání s majiteli dotčených nemovitostí a případné výkupy pozemků jsou až posledním krokem před kopnutím do země. Není divu, že stát v pozici investora postupuje z pozice síly, protože potřebuje rychle začít stavět a nepotřebuje vzpurné chalupníčky. Není proto divu, že stát často sáhne k institutu vyvlastnění, k čemuž by mělo podle mého názoru docházet pouze výjimečně, když selžou všechny ostatní nástroje.

Pokud by jednání s majiteli dotčených nemovitostí byl naopak bod číslo 2 přípravy stavby (bezprostředně poté, co projektant nakreslí první čáru do mapy a nazve to zadávací studie), dalo by se v předstihu a bez stresu ošetřit například parametry smluv o smlouvě budoucí kupní, stavební uzávěry a nakonec i cena nemovitosti. Tady si neodpustím poznámku - majitelům pozemků je často nabízena cena za zemědělskou půdu dle bonitních tabulek MZČR a tato zemědělská půda se po převodu na stát ihned škrtem pera a bouchnutím razítka stává stavební parcelou s cenou několikanásobně vyšší.:-/Rv[>-]

+2/0
5.4.2017 18:06

P11e20t71r 76H19o44r54á29k 1139883489304

Jestli to bylo tak snadné omezit ty sdružení, tak proč se to neudělalo dávno??? 8-o

+3/0
5.4.2017 18:00

B88o93h98u16m93i73l 23P40e88s34e63k 6415107753314

Protoze ted se stat ridi jako firma - nahrabat co nejvic.

0/−3
5.4.2017 18:01

A83l95e93n54a 24E68l14i26á32š59o89v75á 3974901642948

Povinností všech politiků je nahrabat si.

+2/0
5.4.2017 18:14

P73a92v37e55l 69O55b10d92r71ž23á75l35e76k 6566404758422

Nebyla odvaha.. však uvidíte, kolik bude jekotu teď.

0/0
5.4.2017 18:51

M23a69r32c18e44l 33M61o84u76r76e56k 8145961249

Jen bych chtěl všem připomenout vrch Valík, který díky ekoaktivistům stál asi 10 let v cestě obchvatu Plzně. Jedná se o kopeček o výšce asi 30 m a protože aktivista se 10 let "přivazoval ke stromu", tak centrem Plzně táhly kamiony. A to nejsem Plzeňák...

+17/0
5.4.2017 17:17
Foto

Z48d34e38n89ě48k 72K30o61u38d94e10l81k11a 7919771499754

To nebylo kvůli aktivistům, ti hráli roli užitečného idiota, stopa míří do jiných spolku, ale to asi jako nePlzenak nevíte...

+3/0
5.4.2017 17:52

F29i23l43i84p 30H41r85b38e68k 2754700926780

Tak teď tu máme zase pro změnu aktivisty milovanou spalovnu ;-)

+1/0
5.4.2017 17:55
Foto

Z53d87e73n98ě36k 11K47o65u91d13e22l60k41a 7379181619324

A teď přijde most přes Roudnou.....To bude křiku.....

0/0
5.4.2017 18:04

M68a16r36c10e36l 89M63o38u28r92e52k 8605781959

Netuším, jaké spolky by chtěly centrum Plzně plné kamionů a smradu.... Ale vím najisto, že při cestě do Německa ušetřím asi hodinu, nikoho nezabiju na přechodu a tak to ma byt, tak je to spravne v normalni zemi. Zdravím Plzeňáky.

+2/0
5.4.2017 18:14

T59o67m59á51š 21B17r11a65b76e11c 2198376195316

Hm, jenže obchvat měl být nejdříve jiný, pro Plzeň nejlepší, jenže to se nehodilo do krámu některým vlivným plzeňským lidem

+1/0
5.4.2017 18:31
Foto

Z33d88e14n77ě75k 46K17o63u65d77e26l97k20a 7699181179944

Přesně tak....

0/0
5.4.2017 18:57

M14a22r17c61e92l80a 84H95o54r30á12č39k35o90v98á 7807422153388

Dobrý až na to že bazén se dá postavit bez povolení už dávno ;-D

+9/0
5.4.2017 17:04

E88l73i83š42k88a 95K12u81č34e23r96o41v57á 7689152143243

a skleník podle mě taky.

+4/0
5.4.2017 17:05

R12o68b40e17r28t 80Č31e25r14n33o39u86š26e27k 7767642781

To neni pravda. Rodice dostali pokutu a museli dodatecne pozadat o povoleni...

+1/−1
5.4.2017 18:06

J28i30ř29i79n28a 65S89a98v60o81v56a 1881545706293

přesně - jen zapomínají upozornit, že se stále musí UMÍSTIT - takže se vlastně vůbec nic nemění a jen matou veřejnost;

+3/0
5.4.2017 18:08

J85i84ř77i73n73a 30S70a92v62o27v83a 1711715936183

protože to postavili zřejmě bez toho, že by jim bylo nejdřív povoleno UMÍSTĚNÍ bazénu (územní souhlas nebo územní rozhodnutí); pak už by se to dál skutečně nepovolovalo ani ve stavebním řízení, ani na ohlášení - takhle to měli jako černou stavbu a skutečně museli žádat o dodatečné povolení;

ale to je právě důsledek matení lidí různými novináři a politiky - řeknou vždycky jen půlku, lidi se toho chytí a nepříjemnosti jsou na světě;

+2/0
5.4.2017 18:12

R95o29b75e77r49t 84Č84e44r83n12o49u18š67e98k 7747352581

ted jsem ale zmatenejsi: takze musite mit povoleni, ale ono to neni povoleni?! Musite mit uzemni souhlas (tedy povoleni tam mit bazen), ale neni to stavebni povoleni? A o ten uzemni souhlas musite zadat sam, nebo jak to funguje? Omlouvam se, ja se v tom nevyznam.

0/0
5.4.2017 18:20

J62i20ř10i41n48a 13S90a57v57o37v66a 1611435936283

musí se to umístit - to je jiný typ povolení (územní souhlas nebo územní řízení); u územní souhlas nebo územní rozhodnutí musíte požádat předem vy jako stavebník; a nemějte iluze - "papírů" je k tomu potřeba zatraceně hodně (počínaje souhlasy různých dotčených orgánů, eventuálně sousedů, alespoň minimální dokumentace atd.); ale tady je příliš malý prostor na podrobné vysvětlování....

pak už opravdu nic - ale to vám už ti novináři neřeknou;

+2/0
5.4.2017 18:24

R14o51b85e36r23t 75Č30e44r11n50o93u70š33e22k 7127922861

Dekuji za vysvetleni. Tak dobre, stavebni tedy ne, ale musite mit povoleni. Takze puvodni komentar neni pravda, jak jsem napsal :-) (psala "bez povoleni")... Nicmene, v clanku citujou Sobotku "kazdy si bude moci postavit (...) bez nasledneho povolovani", nerikal "bez stavebniho povoleni". Tak snad tedy ani ten uzemni souhlas/rozhodnuti nebude treba.

0/0
5.4.2017 18:34

J91i35ř19i61n92a 75S56a26v84o30v90a 1561275816493

bohužel tenhle nesmysl se táhne už od "nového" stavebního zákona z r. 2006 a zejména jeho novely v r. 2013; oni vždycky někde něco zaslechnou a aniž by si zjistili skutečný stav, drží se toho jako h* košile a pletou lidi (novináři, politici a koneckonců i ministryně, jež také není příliš stavebně vzdělána); otázka je, kdy je to ještě jejich hloupost, a kdy už snad i záměr ;-)

0/0
5.4.2017 22:23

L18u31b13o25š 22P47l21a81č41e74k 1987908544424

Není také nutnost žádost o vyjmuti ze zemědělského půdního fondu,když to chci na vlastni zahrádce?

0/0
5.4.2017 19:55

J66i44ř54i43n78a 69S18a83v66o21v75a 1381205386553

záleží na tom, jak je ta plocha v katastru definována: jestli je to "zastavěná plocha a nádvoří" nebo "zahrada" apod.; a i pak je to případ od případu;

0/0
5.4.2017 22:15

J38i87ř82i67n53a 61S12a19v86o80v49a 1791525766853

to patřilo sem: přesně - jen zapomínají upozornit, že se stále musí UMÍSTIT - takže se vlastně vůbec nic nemění a jen matou veřejnost;

0/0
5.4.2017 18:09

E93l84i12š82k28a 84K45u22č47e22r41o33v64á 7919492833363

představa, že obec, která chce prodat pozemky, bude zastupovat práva fakticky dotčených občanů (za dotčené nejste považováni, pokud váš pozemek přímo nesousedí s posuzovaným pozemkem, stačí úzká nudle, a už nikoho nezajímá, že vám kotelna čoudí do oken a budoucím sousedům se díváte do ložnice) je dost úsměvná.

+5/−4
5.4.2017 17:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.