Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Číně je už sto milionových měst, vláda do nich nahání vesničany

Měst velkých alespoň jako Praha je v Číně už více než sto a do roku 2025 jich má být dvakrát tolik. Přesun venkovanů do měst podporuje vláda, která tak chce podpořit ekonomický růst země. Nová města vyrůstají i na dříve zapomenutém západě Číny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A93l76e47š 80L56i46s65o79v19s52k62ý 9459108422442

Čína je zem, kde se v současnosti asi nejvíc na světě daří likvidovat tradiční společnost a vykořeňovat lidi. Kam se hrabe Stalin.

0/0
11.4.2017 22:55
Foto

L51e11o 45V62l31a30c14h62y10n64s38k34ý 4411114357510

Když nás čtyřicet let okupoval Sovětský Svaz, viděl jsem na naší společnosti, jak Rusům málokdo tu propagandu žere. Měli jsme své znalosti a na těch jsme stavěli svůj názor.

Dnes se nestačím divit, jak naše společnost přijímá za svou propagandu Německa a USA bez ohledu na vlastní zkušenosti a znalosti. Současně s nabytou svobodou pohybu jsme ztratili svobodu kritického myšlení a vlastního názoru.

0/0
11.4.2017 9:58
Foto

L19e60o 14V31l44a45c14h27y44n85s51k69ý 4521894787100

Byl jsem se v Číně podívat minulý týden a podobné nesmysly jako jsou uváděné v článku jsem neviděl. Výstavba je obrovská a byty jsou normálně obsazené. Všude je živo. Venkov opouští spousta mladých lidí, láká je uplatnění na trhu práce ve městě. V novinách řeší, jak je udržet na venkově. Naše oprava D1 je v porovnání s rozvojem dálniční sítě v Číně opravdu úsměvná. Informace o Číně v našich novinách jsou trapně propagandistické a plné lží.Jejich kultura je mnohem starší než Evropská a o Americké radši nemluvit. Pokud se budou nadále orientovat na posílení vnitřního trhu, mají konjunktůru na dlouho dobře našlápnutou.:-P

+1/0
10.4.2017 14:01

J49a43n 74M65o23l20n81á73r 1888235474264

No jistě, umíte čínsky a byl jste tam minulý týden ;-D

0/0
10.4.2017 15:53
Foto

L27e21o 33V78l83a10c52h84y95n20s10k16ý 4961284287440

Čínsky neumím, psal jsem o novinách vydávaných v anglické mutaci. A byl jsem tam na návštěvě dcery, která tam je na stáži doktorantského studia. Nemám proč lhát. Škoda, že v diskuzi neumím vložit fotografie.

+1/0
11.4.2017 9:39

M78i44r20a 19L84o38v84e 3974360698384

Ono zalezi take na tom, kde jste vy presne byl ...pokud je to pravda, ze jste tam vubec byl.

0/0
10.4.2017 16:01
Foto

L98e77o 39V42l30a96c86h98y33n61s72k85ý 4511464937140

Byl jsem Xi-an a v okolí.

0/0
11.4.2017 9:41

J42i68ř67í 94B90u46š94e54k 8132377419

Čínský drak se zatím vykrmuje ve své jeskyni , až přijde jeho čas tak ukáže světu svoji sílu. Čínské vedení se striktně drží Taoisticko - konfuciánské filozofie, být skromný a neukazovat svoji sílu. Přesně tak se zachovali v Severní Koreji, když byl komunistický režim těsně před porážkou, během několika dnů bojiště zaplavila čínská milionová armáda a vše bylo jinak, skončilo to na 38 rovnoběžce dohodou.:-)

+1/−2
10.4.2017 9:25

J88a36n 35Č52e23k71a52l 7169655774784

To jsou trochu jablka a hrušky, KLDR byla zachráněna zvenčí, ne vlastními silami díky nějakému schovávání armády pro překvapivý úder.

A ani Čína tohle nedělá, právě naopak, dělá svým ozbrojeným silám PR co jí síly stačí...

0/0
10.4.2017 9:30

Z18d20e28n94e81k 15B58e67d72n89a34r 7547646667119

Nahání? Je lákání pomoci bonusů opravdu nahánění?

+2/0
10.4.2017 7:36

J43a17n 41Č44e87k26a68l 7549205954364

Nevím, jakou mají možnost volby. V nedemokratické společnosti to taky může být volba ve stylu "přijmi bonus, anebo budeš nepřítel státu"...

+1/0
10.4.2017 9:31

M30i71r78o92s87l47a61v 63H59i57l75l95e63b88r94a45n64d50t 5642809695847

Ano, nebo se ti alespoň postaráme o nějaké problémy...

(Možností jak někomu ničit život je vždy dost. Takové "dobrovľne-povinné" akce existovaly i u nás.)

0/0
10.4.2017 13:15

D21a38v45i73d 30Z89a61j49d64á18k 8975552840851

Ano,v CR to mame jinak.U nas to vymysli (j)elita v Evroske komisi,bez ptani,a naridi nam to.

+3/−4
10.4.2017 7:33

L87u78d12v85í92k 11G17a53j66d21o76š55í91k 2805133144542

Vám snad někdo něco takového nařizuje?

+2/0
10.4.2017 9:13

J25a65n 44S59t50e57h23l27í71k 1119209926664

Ano, beru totiž migrační kvóty(tvrdě prosazované evropskou komisí=evropskou elitou) jako jistou míru sociálního inženýrství. Navíc mnohem nebezpečnějšího než čínská mio+ města.

0/0
10.4.2017 18:41

J97o18s13e19f 56B85a48b77k86a 3680769672707

Projekty v prosperující komunistické Číně rozhodně nejsou šílené, ale hodné obdivu. Vláda nenahání vesničany do měst. Těm kteří do města chtějí k tomu vytváří podmínky zajištěním bytu a zaměstnání. O něčem takovém se může lidem ve vyspělých západních demokraciích jenom snít;-(

+7/−2
10.4.2017 7:15

J34o96s74e96f 80N45o60v62á82k 2892492355474

Sociální inženýrství takového rozsahu je hodno obdivu? Tak vysvětlete, proč v zemi, která je řízena takovýmto sociálním inženýrstvím již desítky let není životní úroveň např. jako v Jižní Korei, ale jako v rozvojové zemi.

+1/0
10.4.2017 8:13

L30u87d68v31í10k 96G60a10j22d68o51š82í33k 2275643764372

Čína už dávno není rozvojová země.

0/0
10.4.2017 9:16

J95o67s91e78f 33N25o51v73á29k 2742412135254

Výkonem ekonomiky - tedy HDP na obyvatele - rozhodně ano.

+1/0
10.4.2017 9:33

J27o62s82e19f 64N60o19v65á68k 2792162695214

PS: je srovnatelná např. s Alžírem, Jihoafrickou republikou atd...

0/0
10.4.2017 9:42

I38v32o 24N56o28v95á85k 3541928816436

Než slova, tak lépe situaci popíše GDP per capita. Vstupy nemusí být přesné, ale globální pohled je pěkný. Omlouvám svojí nízkou edukaci. Nechci tu tímhle ani soutěžit s novinářskými experty tohoto plátku... Ale koukněte se: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita#/media/File:GDP_per_capita_(nominal)_2015.png

Lépe se to asi prezentovat dá, ale i tohle stačí.

0/0
10.4.2017 11:19

F67r96a71n26t57a 79U32r28b95a96n 2508889982

Čína je, krome vychodního pobrezí, porád prevázne rozvojovou zemí, vnitrozemí je zemedelské, 30% cínanu ziví zemedelství. Vychodní pobrezí je laciná montovna. Čínská strední trída je jen 5% čínské populace, (definovaných jako ti, kdo vydělávají více než 20 000 amerických dolarů ročně). 600 milionů Číňanů žije v domácnostech, které vydělávají méně než 1 000 USD za rok, nebo méně než 3 USD za den pro celou rodinu. Dalších 440 milionů čínských obyvatel žije v domácnostech vydělávajících 1 000 až 2 000 USD za rok, čili 3 až 6 USD za den.

Friedman uvádí, že 80 procent Číňanů žije v podmínkách, které jsou srovnatelné s chudobou v subsaharské Africe. Cínani nejsou Japonci takze nejsou vynalézaví a s patenty si hlavu nelámou. Mají jinou mentalitu, takze kdyby nekdo u nás zkopíroval v Cíne vynalezeny vyrobek, brali by to jako poctu. Jsou prílis orientovaní na export, jestli príjde krize, coz je na 100%, export to nejvíc odnese. Vysoké rocní prírustky HDP nad 7% jim končí a pretransformují se na vnitrní trh. Čínské ekonomické statistiky jsou zmanipulované. Souc. rust HDP je ve skutecnosti kolem 2,2% a do roku 2030 jim pribude 150 milionu duchodcu. Boháci ze zeme utíkají do ciziny kvuli vysoké kriminalite. Profesor Larry Lang tvrdí, ze kazdá Cínská provincie je Recko. http://www.epochtimes.cz/2011112418513/Cina-Pod-maskou-bohate-zeme-chudoba-manipulace-s menou-bankroty-a-uteky-bohacu.html

+2/−7
10.4.2017 6:27

L24u61k14a67s 71C37o86d85r 6188222860291

1) Ten clanek je z roku 2011, navic vychazejici z informaci cloveka, co zije v USA. Preneseno do ceskych realii je to uplne stejne, jako bychom se snazili popsat soucasnou situaci v CR na zaklade informaci od Jana Svejnara pochazejicich z roku 1998.

2) Data o stredni tride i o prijmech a zivotnich podminkach ve vnitrozemi jsou zoufale neaktualni a v soucasne dobe pusobi vic nez komicky.

3) Hlavnim duvodem odchodu bohatych lidi neni vysoka kriminalita (to je opet totalni blbost), ale obecne vyssi kvalita zivota v zahranici, lepsi vzdelavaci system a v neposledni rade take snaha dostat pryc ze zeme penize ziskane nelegalnim zpusobem.

+6/−1
10.4.2017 6:46

J58o71s55e45f 27N69o33v79á49k 2502672875914

To chcete tvrdit, že se za pět let situace v číně změnila? Na základě čeho?

0/0
10.4.2017 8:09

L17u87k57a86s 73C24o87d42r 6258422650901

Na zaklade vlastnich dlouholetych zkusenosti a na zaklade soucasne mdzove hladiny v jednotlivych provinciich (ten clanek navic popisuje realitu spis z let 2005-2008, nikoliv z roku 2011). Narozdil od vas, Franty i profesora Larryho totiz na cinsky venkov ve vsech moznych provinciich jezdim pomerne casto a v cinskem vnitrozemi ziju. Preju hezky den ze Sichuanu...

0/0
10.4.2017 8:26

J28o82s65e94f 56N58o84v84á95k 2982182755824

A? To z Vás dělá objektivního pozorovatele, který zná průměrnou situaci miliardy číňanů?

Co tedy v článku je špatně? Chcete tvrdit, že se např. během pěti let výrazně zvedla mzda číňanů? Jaktože se to neprojevilo na HDP?

0/0
10.4.2017 9:38

L78u36k26a18s 59C72o92d25r 6748632490381

Takze znova - udaje z clanku neodpovidaji ani situaci v roce 2011, spis situaci v letech 2005-2008. O tom, jak vypadaji soucasne prijmy Cinanu muze laikum dost napovedet treba aktualni tabulka minimalni mzdy v jednotlivych provinciich, kterou muzete najit napriklad zde...

http://www.wageindicator.org/main/salary/minimum-wage/china-custom

Na HDP se to samozrejme projevilo - mezi lety 2010 a 2016 se temer zdvojnasobil. Data si jiste dohledate sam.

Jiste se nebudete zlobit, ze dalsi konverzaci s vami na tohle tema povazuji za ztratu casu.

0/0
10.4.2017 9:46

F97r44a97n97t86a 43U39r89b53a98n 2868679842

Samozřejmě Čína roste, ale zároveň je to obr na hliněných nohou. Je tam burzovní bublina http://www.epochtimes.cz/2016012223106/Cinska-burza-je-neuveritelna-bublina-rika-ekonom-ktery-predpovedel-financni-krizi.html a http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/investor-cinska-bublina-zpusobi-petkrat-vyssi-ztraty-nez-krize-z-roku-2007-1270242 a především stavební bublina, vždyť jen za poslední 2 roky vylili tolik betonu do betonových staveb, jako v USA za posledních 100 let. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/svetova-ekonomika/cinska-realitni-bublina-je-na-prasknuti-rikaji-cisla/r~i:article:727551/

0/0
10.4.2017 12:20

F91r91a82n12t94a 18U78r81b14a94n 2868709332

Mohl byste prozradit, jak vysoké jsou v Číně daně? Pro chudé a pro bohaté?

0/0
10.4.2017 12:42

L64u68d71v75í52k 28G25a65j58d23o86š85í19k 2645783844382

To si pište že změnila. Evidentně si nedovedete představit, jak vypadá společnost, jejíž ekonomika roste 3–4x rychleji než naše a to už nějakýhc 15 let v kuse.

+1/−1
10.4.2017 9:22

J78o49s58e33f 66N80o20v23á78k 2552702565924

Dokážu. Např. totiž narozdíl od Vás vím, že růst ekonomiky se vyjadřuje v procentech. Takže ačkoli čínská ekonomika roste v PROCENTECH rychleji, v absolutních číslech NA OBYVATELE neroste nijak závratně.

0/0
10.4.2017 9:41

L49u20k37a62s 77C69o27d77r 6558672520281

Nemate pravdu - vzhledem k tomu, ze je v poslednich letech pocet obyvatel vicemene stabilni, pak celkovy rust HDP i rust na obyvatele jsou vicemene identicke, viz data zde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_GDP_of_China

0/0
10.4.2017 9:49

V43o77j95t25ě84c52h 10O95k75t25á46b22e10c 8976875610628

Údaje o prijmech v$ jsou velmi zavádějící, a neodrazi reálnou kupní silu. Z dduvodu kursu , cenove hladiny, zdanění a veřejných služeb ..

+1/−1
10.4.2017 7:45

J72o72s54e19f 64N73o75v58á56k 2862192675594

Ale poměrně dobře popisují reálnou ekonomickou úroveň země.

+1/0
10.4.2017 8:10

L33u81d16v15í33k 13G24a96j92d12o70š59í27k 2345733254612

Nikoliv. Ty údaje jsou staré.Vývoj tam jde tak rychle, že i 3 roky stará data nejsou ani podobná realitě. Natož data 10 let stará.

0/0
10.4.2017 9:27

M79a80r64e25k 81T94e96t18u77r 9139304666

Jasně - a střelný prach, kuši atd. vynalezl kdo??

0/−1
10.4.2017 7:59

J38o65s89e37f 26N90o64v16á93k 2732842475644

To bylo před více než tisícem let, víte?

0/0
10.4.2017 8:11

L79u69d83v58í47k 49G11a43j93d17o37š13í43k 2505853184952

Možná se tam místo čtení článků zajeďte podívat, než začnete papouškovat hovadiny.

0/0
10.4.2017 9:19

J55o98s92e39f 64Č45i79h31á11k 7421199190676

EU se také moc neptá a přesouvá miliony lidí napříč Evropou a to tu máme zmiňovanou demokracii.

+12/−1
10.4.2017 4:51

M15a95r27t59i12n 34K23r58a39l 7633280333437

Nejste rozhodně první myslitel, který uprchlíky namotá i do rubriky Sport.

+3/−1
10.4.2017 6:31

J58i62ř34í 81K49r77e96j96č28a 8854531356

Máte pravdu,na myslitelku Merkel,pan Josef opravdu nemá....

0/0
10.4.2017 7:27

K24a33r14e36l 46B17a90r33t36á12č41e84k 9822489602935

ja bych to nacpal i do rubriky sport ...vzdyt to je maraton co ti uprchlici prekonavaji...

0/0
10.4.2017 13:33

M46a25r45e74k 15T31e86t26u96r 9289914416

Jen bych upřešnil - miliony narušitelů státních hranic.

0/0
10.4.2017 8:00

L21u69k85a19s 72C34o86d11r 6198312920551

Tenhle clanek je bohuzel jenom pretiskem zpravodajskych informaci, ale od reality je hodne vzdaleny. Zvlast ta pasaz o tom, jak ve vnitrozemi vznikaji "dynamicka a moderni" mesta plna high-tech firem je vylozene usmevna. V cinskem vnitrozemi je jenom jedno misto, kteremu se (s primhourenim vsech oci) da rikat "technologicke centrum", a sice Chengdu. To je jedine mesto, kde se jakz takz podarilo zajistit dostatecny prisun kvalifikovanych vysokoskolaku do technologickych firem.

Predstava zminena v clanku, ze se treba z Guiyangu, Chongqingu, Lanzhou nebo Changsha stane dalsi Sillicon Valley, je neskutecne naivni. Ta mista na to nemaji lidsky potencial, nemaji dostatecne kvalitni skoly ani kvalitu zivota, ktera by pritahla specialisty s rodinami. To je take duvod, proc nejschopnejsi lide z techto mest odchazeji bud na pobrezi (Shanghai, Shenzhen...), nebo prave do Chengdu.

Do budoucna naopak bude ve vnitrozemske Cine celkem velka tema "past rostoucich nakladu". Tedy situace, kdy vysoke naklady na pracovni silu nedovoli vznik nekvalifikovanych pracovnich mist, ale zaroven nebude pracovni sila dost kvalifikovana na to, aby mohla pracovat na pozicich s vyssi pridanou hodnotou.

+4/0
10.4.2017 4:11

I36v98o 16N56o30v48á97k 3111268126596

Souhlas s rostoucí nákladovostí a hrozbou budoucí návratnosti. Tyhle vesnice na výšku pak mají i pozitiva, dá-li se to tak říci. Růst populace je strmý a nic, než plošně a velmi nákladně budovat byť jen základní infrastrukturu v neperspektivních vesnicích nejde. Takže tahle centralizace umožní mít lidi pod kontrolou i za cenu dotací. A v tom to asi bude i úspěšné. Návratnost tkví v "sociální" a bezpečnostní stabilitě. To ostatní... to si teprve musí sednout, včetně růstu vzdělanosti. Jinak jsou v Číně pod hrozbou růstu stávajících megapolis, slumů, ztráty kontroly. To ale asi tušíte, zvlášť když se kouknete z okna :-) Kromě vámi zmiňovaných rizik nemají jinou cestu, řekl bych. A benchmark z Evropy EU tu nefunguje.

0/0
10.4.2017 11:36

M13i49r78a 29L92o46v86e 3394270258594

Staveji jako sileni, jen proto, aby ekonomika vzrustala, jenze v tech bytech nikdo nezije, dokonce cela mesta jsou prazdna a rika se jim mesta duchu. V Cine zije spousta chudobnych lidi a ti si za $100000 urcite nejsou schopni takovy byt koupit. Videla jsem v roce 2014 odtamtud v TV reportaz (60 Minutes). Government utratil US $2 trilion za vystavbu tech mest ...to se psalo ve zpravach na konci roku 2013, takze dneska v tom musi byt daleko vice penez vrazenych. Za par let, pokud tam nikdo nepujde bydlet, se jim to zacne rozpadavat a muzou do oprav vrazet dalsi penize.

+1/−2
10.4.2017 1:46

P66e25t31r 21S58t60r59a84k25a 9327887475163

Tyhle pohadky si nechte pro nekoho jineho. Tech prazdnych mist moc neni. V podstate je jen jedno mesto, ktere se porad omyla dokola. Ostatni developmenty jsou pomerne slusne obsazene. Ale i tak, Cina se to snazi krotit. Byly zavedeny limity na to kolik nemovitosti muzete koupit. Zvazuje se zavedeni dane z nemovitosti.

+5/0
10.4.2017 3:07

L39u95k57a30s 89C24o18d19r 6818682930141

Petre, klid. Nema cenu se vztekat nad komentarema lidi, ktery tady v Cine nezijou a jenom papouskujou, co pred xx lety koutkem oka zahlidli v televizi.

+2/0
10.4.2017 4:16

M93i64r32a 91L74o40v76e 3854490408974

Vy tam zijete? Tak to je jina. To jsou asi potom ty reportaze odtamtud same podvrhy a take vsechny clanky, ktere se o tom zminuji ...sorryjako!

0/0
10.4.2017 15:58

T49o49m66á27š 44P79a60v40e23l78k16a 6896803963346

"Čínská vláda má možnosti, o nichž se v demokracii nikomu nesní – může si s vlastní zemí zahrávat jako s dětskou stavebnicí. Jakýkoli šílený inženýrský projekt si vymyslí, může ho uskutečnit bez toho, že by se musela někoho ptát na souhlas."

Tohle mi okamžitě připomnělo jiný totalitní spolek, a Čína ani nic asijského to není...

+5/−1
10.4.2017 0:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.