Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nabíráme vodu, ohlásila třísetmetrová nákladní loď u Uruguaye a zmizela

Velká jihokorejská nákladní loď Stellar Daisy zmizela poblíž pobřeží Uruguaye. Plavidlo dlouhé 320 metrů a určené k přepravě rudy ohlásilo, že nabírá vodu, záchranné týmy v oblasti našly olejové skvrny a dva námořníky na voru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a13v73e18l 83V54o19j73á32č73e78k 6702826650160

Asi šla ke dnu. RIP pro posádku.

0/0
2.4.2017 14:52

J32a74k71u84b 95S14ú24k72e56n54í44k 1818380219

Nejsem odborník, ale řekl bych, že se potopila...

+3/0
2.4.2017 14:51

J43i74ř84í 47K48r11u36t12i29l 8668573365681

..již, ale volby jsou až na podzim.

0/0
2.4.2017 20:18
Foto

M39i18r45o60s60l22a86v 10S37t91e39i15n68e41r 6878224793405

Tyto transportní lodě se sestavují z článků, které do sebe zapadají a na spojích se šroubují a svařují. 300 metrů, to je už výška televizní věže, na ty spoje působí obrovské momenty. Nemusí to být ani tsunami, ale u špatně udržovaných plavidel třeba prorezivělé sváry, nebo zkrátka odbytá svářečská práce. Pokud se jim loď rozlomila v půlce, nepomohly ani uzávěrkové stěny uvnitř trupu. Podle toho, že mužstvo nebylo ve člunech, ale na voru, to muselo jít velmi rychle.

+5/0
2.4.2017 14:48

J45a26n 77S38i95n41n70r86e72i56c88h 6343465940771

Krehky lom oceli v mistech spatne (tepelne neupravene zony) provedenych svaru. Viz. lode Liberty za II svet. valky.

+2/0
2.4.2017 16:01

A89d96a17m 22J97e12l42í82n24e71k 8599473728440

V době konstrukce lodí Liberty nebyly známy vrubové účinky na napěťové charakteristiky. Tomu odpovídala kvalita svárů. Byly to jedny z úplně prvních celosvařovaných lodních konstrukcí. Dnes už se lodě z těchto důvodů naštěstí nelámou.

+1/0
3.4.2017 8:06

R72i23c96h26a47r56d 59F76i98a43l82a 9823898675655

Člověka napadne, zda nejde náhodou o nějaký pojišťovací podvod nebo jiný zločin?

0/0
2.4.2017 14:44
Foto

M14i65r57o78s16l51a27v 11S28t91e36i80n31e82r 6428674533895

Samozřejmě to nelze vyloučit, to by ale hlásili explozi. Loď vyrobila Mitsubishi v roce 1992, takže má už čtvrt století za sebou. Jak vypadá třeba Mitsubishi Pajero po 25 letech?

+2/0
2.4.2017 14:59

F42i26l73i97p 31G42a48l39a91š 2807687654488

Proč zrovna explozi? Je to sice nejjednodušší způsob, ale v případě, že by se podařilo vrak najít by mohl být velmi snadno odhalen...

+1/0
2.4.2017 19:24

M88i69l78a17n 39W16e64l28s19e95r 5392588588171

Oni se uz nevyrabeji zachranne cluny, ale vory?

0/0
2.4.2017 14:41

J16a11n 61S17i34n96n60r75e25i61c42h 6523945670781

Kazda lod ma zahranne cluny. Vory jsou na palube prave pro pripad nahle katastrofy. kdy neni cass pustit cluny.

+3/0
2.4.2017 16:03

T61o44m10á61š 26T93a43t20í50č11e37k 5140292240138

Záchranné vory se říká kruhovým nebo čtvercovým nafukovacím plavidlům s vysokými okraji a stříškou, vybavenými vším pro přežití a hlášení SOS a polohy.

+2/0
2.4.2017 16:16

M42i73l73a70n 71W36e89l75s35e41r 5392368618531

Diky za vysvetleni. Ja si pod slovem vor vzdycky predstavil ty drevene klady. Nikoliv nafukovaci plavidlo.

0/0
2.4.2017 17:02

Z19d78e39n49e65k 75H53l43a89d78i54k 5715116980

Chapu, ze Cesi jsou "smejici se bestie", ale pokud neslo o nejaky podraz jako pojistny podvod, tak tam pravdepodobne zahynuli lidi, takze zesměšňovat to není moc na miste.

+3/0
2.4.2017 14:04

D89a40n63i50e34l 23M34u37n33z80a64r 1469868702386

kdyz se plavidlo potopi, tak se mluvi o potopidle!

0/−10
2.4.2017 13:40

F88i89l14i66p 83G19a71l10a51š 2747147344128

Nebo o ponorce, že... Boha to je logika...

0/0
2.4.2017 19:25

J34a17r93o28s92l98a96v 80S69a37n37t71n23e55r 9378153359411

Je legrační, jak se redakce elegantně zbavuje nepohodlných příspěvků čtenářů.

+6/0
2.4.2017 13:09

J48o30z61e34f 42K66o11s72t19e98l35a95n65s25k51ý 8335852589766

Už je viac-menej dokázané, že z času na čas sa aj na relatívne pokojnom mori dokážu vytvoriť obrovské, vyše 30 metrové vlny. Spory sa vedú len o to, ako často tieto vlny vznikajú - či niekoľkokrát za mesiac či za rok.

Princíp vzniku je z fyzikálneho hľadiska pomerne jednoduchý - za určitých podmienok - výška vĺn, rýchlosť vetra a pod. - sa môžu sčítať amplitúdy inak neškodných vĺn a vznikne vlna obrovská. A taká nepredvídaná vlna môže potopiť aj tie najväčšie lode.

Uvidíme, aké budú svedectvá zachránených námorníkov.

+8/0
2.4.2017 12:27

J40i43ř62í 62K43o70c95u14r69e13k 6485444725788

Rogue Waves, kdyby někdo hledal.

0/−1
2.4.2017 13:01
Foto

D60a58n 95R96u97b75í55n 4973413739

Jedno tohle plavidlo zasviní svými splodinami vzduch jako několik miliónů aut za rok.

+7/−4
2.4.2017 12:26

J64i23ř68í 63K27o71c86u58r70e88k 6835184625718

A proto bychom měli otevřít důl na železnou rudu tady v ČR. Abychom železnou rudu nemuseli dovážet.

0/0
2.4.2017 12:54

L83a93d97i13s47l39a48v 13H31a36š62k76a 4173596161960

taky převeze náklad jako několik milionů aut za rok a navíc po hladině oceánu, kde auta nejezdí

+4/−1
2.4.2017 13:08

T27o43m46á64š 86T86a72t64í39č15e88k 5790792550178

Rozdíl je v palivu a filtrech.

0/0
2.4.2017 20:40

D72a10v34i17d 24N66e92b36e56s78k65ý 8197311349781

Tohle číslo ale platí jen pro oxidy síry, které ve zplodinách aut téměř nejsou. Zaoceánské lodě prostě spalují zbytky z rafinerií s vysokým obsahem síry, protože je lepší je spalovat na moři než na pevnině. Něco se s nimi udělat musí.

0/0
2.4.2017 14:37

J68a65r31o18m22í76r 58K55r73á66l 4600619484599

V elektrárně lze zplodiny odsířit. Loď těžko poveze místo nákladu vápenec.

+1/0
2.4.2017 14:52

L51u74k47á90š 31H72a95r36t13m98a33n27n 7184382503303

teoreticky ano...prakticky se to děje relativně málo i u nás, natož v rozvojovém světě...

0/0
2.4.2017 15:22

A93d46a18m 59J48e79l58í55n76e47k 8179773268940

Podle wikipedie byl na této lodi instalován dieselový motor o výkonu 22 000 kW. V běžných automobilech je dejme tomu 150 kW. Motor na lodi je tedy zhruba 150x výkonnější. Nejsem sice odborník na konstrukci dieselových lodních motorů, ale že by 150x větší výkon znamenal milionkrát více zplodin mi nepřipadá reálné.

0/0
3.4.2017 8:14

L46a18d46i61s89l28a14v 69H70a81š13k31a 4743106441250

"Mayday mayday! We are sinking!!!"

"What are you thinking about?"

+11/−3
2.4.2017 11:12

J49a54n 56Š49e48s51t32á97k 3398579389394

spíš to bývá v obráceným gardu, jako u všech prezidentů ČR kde se zatím každej bez výjimky při anglické konverzaci pž ̈řiznával, že je něco jako kanál, stoka či žumpa - I sink - ve stylu bílá tvář býti voleček, já býti nebýti opálený, já býti Indián:-)

0/0
2.4.2017 16:41

J40a82n 92Š47e80s36t60á26k 3488909439134

"Na palubě plavidla dlouhého 320 metrů a schopného přepravovat náklad 260 tisíc tun" hm,takže jestli naložili na metr délky skoro tisíc tun, to už pak mohlo jít ke dnu

0/−1
2.4.2017 11:07

M21a56r83t27i41n 43N19o86v72o72t25n41ý 7773815780965

Opravdu má nosnost 266 141 tun. Nosností patří rozhodně k největším. Loď s nějvětší nosností byla Knock Nevis (známá také jako Happy Giant). Ta měřila 458 m a měla nosnost 630 051 tun.

+6/0
2.4.2017 11:55

J63a88n 21Š50e75s81t70á41k 3348749909444

tak díky za odbornější osvětlení, ale stejně. když si představím, že kontejner na kamionu má tak dvacet tun, a padesát takových kontošů dá teprve tisíc tun, takže se jtam naloží kontejnery co přiveze třeba deset tisíc kamionů, tgak to je fakt síla:-)

0/0
2.4.2017 16:09

M27i51c77h67a27l 94C33h10a60l87u94p27a 6108530219973

Tohle asi kontejnery nevezlo, ale na těch fotkách nákladních lodí to je vyskládané na sobě, takže jenom na palubě je vidět třeba 7 pater kontejnerů.

0/0
2.4.2017 21:48

J48a82n 60Š17e63s44t83á69k 3198649159574

no viděl jsem taky něco podobnýho na fotkách, ale jako suchozemci co jsme většinou viděli větší loď jen osobní, tak si asi většina z nás neumí představit, co se tam vše dá naskládat, o nasypání už ani nemluvě

0/0
2.4.2017 22:24

J71i76ř64í 61K47o54c48u97r34e96k 6605394105398

Bodejť. Železo přece neplave, takže se ocelová loď musí zákonitě potopit sama.

+3/0
2.4.2017 12:56

L46u92k87á50š 25H92a75r24t33m30a79n45n 7774672263593

;-D

+1/0
2.4.2017 15:23

J63a59n 48Š39e50s33t89á69k 3428809449424

to ne, na to je určitě nějakej fígl, že se loď nepotopí, i když je ze železa, spíš jde o to kolik procent železa měla ta přepravovaná ruda, tam se to mohlo nějak přepísknout

0/0
2.4.2017 16:19

F86i45l16i68p 64G20a85l18a78š 2637757214728

What? Jako že tuna rudy obsahující dejme tomu 90% železa váží víc než stejné množství rudy obsahující třeba jen 20% železa?

0/0
2.4.2017 19:30

J71a39n 24Š76e53s61t82á71k 3838789829424

A ne snad? Copak není odjakživa kilo peří lehčí než kilo železa?

0/0
2.4.2017 20:02

J49a21r73o69m84í54r 90K49r45á12l 4900329204909

A co je špatně ? Že byste si neuměl spočítat výtlak ?

0/0
2.4.2017 14:55

J97a49n 61Š30e70s69t23á57k 3688969189924

mě by to ani spočítat nenechali, a dobře by udělali:-)

+1/0
2.4.2017 16:24

M36i17c59h90a48e72l 86C83h92a86r89v13á98t 9719958313512

Status plavidla změněn na ponorku?8-o

+2/−4
2.4.2017 10:46

D18a71n58i44e46l 19M81u37n93z62a89r 1269298382626

na "potopidlo"

0/−2
2.4.2017 13:41

S92e27i30d86l 90P30e60t58r 1731431685164

Těch 260000 t je celková tonáž, dříve "výtlak". Náklad pobere (resp. pobrala :-/) 146000 t.

Jinak zdrojový článek je patrně tento:

http://www.maritimeherald.com/2017/ore-carrier-stellar-daisy-missing-in-south-atlantic/

+5/0
2.4.2017 10:40

M19a53r46e56k 34S71a97j24d87a 2125830796508

Slusny... to nalozi nakych 133000 Fabii.

+7/0
2.4.2017 11:19
Foto

J29a88n 38W50i74r21n58i94t49z19e54r 8758914887440

Dobrý den, těch 260 tisíc tun je (i ve článku, který linkujete) označované jako deadweight tonnage - to ale není celková tonáž, je to náklad, palivo, zásoby apod. (ve článku máme jen náklad, opravím to).

+2/0
2.4.2017 12:55

P71e53t26r 57K32e62t59t93n82e17r 1757912164681

Nebo jen vezla o několik desítek tun více a prostě se projevila únava materiálu, trhlinkou v délce desítek metrů.

+4/0
2.4.2017 9:25

J55a31r71o12s28l75a78v 32R24e78i76t67m77e34i96e38r 5311870685215

Taky by to mohl být docela dobře pojišťovací podvod.

+4/−1
2.4.2017 9:15

J94i45ř60í 77P26r84a33ž27á87k 9940452551352

To je úroveň propadlíka ze 2. B. Nechcete na iDnes pořádat kursy gramatiky? Dle toho vypadá i mazání příspěvků do diskuse adminem :-(

"záchranné týmy v oblasti našli olejové skvrny a dva námořníky na voru".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmizeni-lode-stellar-daisy-uruguay-d6k-/zahranicni.aspx?c=A170402_081027_zahranicni_jw

+15/0
2.4.2017 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.