Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nabíráme vodu, ohlásila třísetmetrová nákladní loď u Uruguaye a zmizela

Velká jihokorejská nákladní loď Stellar Daisy zmizela poblíž pobřeží Uruguaye. Plavidlo dlouhé 320 metrů a určené k přepravě rudy ohlásilo, že nabírá vodu, záchranné týmy v oblasti našly olejové skvrny a dva námořníky na voru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a54v37e60l 24V41o46j53á61č54e53k 6972576370490

Asi šla ke dnu. RIP pro posádku.

0/0
2.4.2017 14:52

J43a50k40u50b 24S21ú62k24e36n48í26k 1278880829

Nejsem odborník, ale řekl bych, že se potopila...

+3/0
2.4.2017 14:51

J88i41ř10í 34K55r96u72t93i38l 8278153745621

..již, ale volby jsou až na podzim.

0/0
2.4.2017 20:18
Foto

M19i75r78o98s93l84a74v 46S68t17e80i89n78e48r 6378484763355

Tyto transportní lodě se sestavují z článků, které do sebe zapadají a na spojích se šroubují a svařují. 300 metrů, to je už výška televizní věže, na ty spoje působí obrovské momenty. Nemusí to být ani tsunami, ale u špatně udržovaných plavidel třeba prorezivělé sváry, nebo zkrátka odbytá svářečská práce. Pokud se jim loď rozlomila v půlce, nepomohly ani uzávěrkové stěny uvnitř trupu. Podle toho, že mužstvo nebylo ve člunech, ale na voru, to muselo jít velmi rychle.

+5/0
2.4.2017 14:48

J10a46n 29S16i57n80n13r29e20i43c68h 6873305730441

Krehky lom oceli v mistech spatne (tepelne neupravene zony) provedenych svaru. Viz. lode Liberty za II svet. valky.

+2/0
2.4.2017 16:01

A21d67a39m 61J11e57l20í17n91e20k 8919723848780

V době konstrukce lodí Liberty nebyly známy vrubové účinky na napěťové charakteristiky. Tomu odpovídala kvalita svárů. Byly to jedny z úplně prvních celosvařovaných lodních konstrukcí. Dnes už se lodě z těchto důvodů naštěstí nelámou.

+1/0
3.4.2017 8:06

R71i71c57h18a20r57d 92F58i89a64l45a 9393168645105

Člověka napadne, zda nejde náhodou o nějaký pojišťovací podvod nebo jiný zločin?

0/0
2.4.2017 14:44
Foto

M12i56r48o50s38l76a90v 26S41t83e25i17n72e44r 6368844193555

Samozřejmě to nelze vyloučit, to by ale hlásili explozi. Loď vyrobila Mitsubishi v roce 1992, takže má už čtvrt století za sebou. Jak vypadá třeba Mitsubishi Pajero po 25 letech?

+2/0
2.4.2017 14:59

F20i98l85i75p 38G39a19l98a80š 2617747604988

Proč zrovna explozi? Je to sice nejjednodušší způsob, ale v případě, že by se podařilo vrak najít by mohl být velmi snadno odhalen...

+1/0
2.4.2017 19:24

M10i70l65a63n 42W11e55l53s93e56r 5642838738821

Oni se uz nevyrabeji zachranne cluny, ale vory?

0/0
2.4.2017 14:41

J78a64n 59S63i76n34n90r13e74i86c75h 6773765890551

Kazda lod ma zahranne cluny. Vory jsou na palube prave pro pripad nahle katastrofy. kdy neni cass pustit cluny.

+3/0
2.4.2017 16:03

T74o30m81á15š 27T89a42t37í53č71e46k 5260222910358

Záchranné vory se říká kruhovým nebo čtvercovým nafukovacím plavidlům s vysokými okraji a stříškou, vybavenými vším pro přežití a hlášení SOS a polohy.

+2/0
2.4.2017 16:16

M60i53l49a27n 83W50e69l95s34e82r 5892848648211

Diky za vysvetleni. Ja si pod slovem vor vzdycky predstavil ty drevene klady. Nikoliv nafukovaci plavidlo.

0/0
2.4.2017 17:02

Z98d78e73n74e58k 65H82l50a44d39i40k 5415486460

Chapu, ze Cesi jsou "smejici se bestie", ale pokud neslo o nejaky podraz jako pojistny podvod, tak tam pravdepodobne zahynuli lidi, takze zesměšňovat to není moc na miste.

+3/0
2.4.2017 14:04

D71a50n72i46e63l 57M13u34n18z80a64r 1719838442266

kdyz se plavidlo potopi, tak se mluvi o potopidle!

0/−10
2.4.2017 13:40

F93i28l21i67p 62G93a15l62a74š 2777617944288

Nebo o ponorce, že... Boha to je logika...

0/0
2.4.2017 19:25

J15a12r55o42s77l32a41v 76S79a64n76t83n56e37r 9938383589641

Je legrační, jak se redakce elegantně zbavuje nepohodlných příspěvků čtenářů.

+6/0
2.4.2017 13:09

J47o71z82e81f 44K34o78s73t68e19l55a53n40s60k12ý 8695562849486

Už je viac-menej dokázané, že z času na čas sa aj na relatívne pokojnom mori dokážu vytvoriť obrovské, vyše 30 metrové vlny. Spory sa vedú len o to, ako často tieto vlny vznikajú - či niekoľkokrát za mesiac či za rok.

Princíp vzniku je z fyzikálneho hľadiska pomerne jednoduchý - za určitých podmienok - výška vĺn, rýchlosť vetra a pod. - sa môžu sčítať amplitúdy inak neškodných vĺn a vznikne vlna obrovská. A taká nepredvídaná vlna môže potopiť aj tie najväčšie lode.

Uvidíme, aké budú svedectvá zachránených námorníkov.

+8/0
2.4.2017 12:27

J86i90ř29í 66K42o47c89u27r38e13k 6395674905908

Rogue Waves, kdyby někdo hledal.

0/−1
2.4.2017 13:01
Foto

D94a27n 69R49u41b43í45n 4853333919

Jedno tohle plavidlo zasviní svými splodinami vzduch jako několik miliónů aut za rok.

+7/−4
2.4.2017 12:26

J80i74ř20í 18K91o44c68u45r73e70k 6265274565538

A proto bychom měli otevřít důl na železnou rudu tady v ČR. Abychom železnou rudu nemuseli dovážet.

0/0
2.4.2017 12:54

L53a77d14i65s87l81a72v 91H85a14š98k26a 4653826321920

taky převeze náklad jako několik milionů aut za rok a navíc po hladině oceánu, kde auta nejezdí

+4/−1
2.4.2017 13:08

T67o22m80á21š 74T96a78t54í52č66e86k 5220212460478

Rozdíl je v palivu a filtrech.

0/0
2.4.2017 20:40

D27a22v13i60d 58N69e53b10e29s91k63ý 8187361849981

Tohle číslo ale platí jen pro oxidy síry, které ve zplodinách aut téměř nejsou. Zaoceánské lodě prostě spalují zbytky z rafinerií s vysokým obsahem síry, protože je lepší je spalovat na moři než na pevnině. Něco se s nimi udělat musí.

0/0
2.4.2017 14:37

J75a55r64o62m95í28r 48K12r10á85l 4890919544519

V elektrárně lze zplodiny odsířit. Loď těžko poveze místo nákladu vápenec.

+1/0
2.4.2017 14:52

L44u55k78á81š 53H49a56r21t82m13a10n13n 7134532353753

teoreticky ano...prakticky se to děje relativně málo i u nás, natož v rozvojovém světě...

0/0
2.4.2017 15:22

A31d32a88m 89J70e68l73í19n45e60k 8369293588190

Podle wikipedie byl na této lodi instalován dieselový motor o výkonu 22 000 kW. V běžných automobilech je dejme tomu 150 kW. Motor na lodi je tedy zhruba 150x výkonnější. Nejsem sice odborník na konstrukci dieselových lodních motorů, ale že by 150x větší výkon znamenal milionkrát více zplodin mi nepřipadá reálné.

0/0
3.4.2017 8:14

L24a24d73i28s75l51a17v 96H53a80š97k71a 4513216361290

"Mayday mayday! We are sinking!!!"

"What are you thinking about?"

+11/−3
2.4.2017 11:12

J95a25n 22Š20e25s30t27á45k 3158839289594

spíš to bývá v obráceným gardu, jako u všech prezidentů ČR kde se zatím každej bez výjimky při anglické konverzaci pž ̈řiznával, že je něco jako kanál, stoka či žumpa - I sink - ve stylu bílá tvář býti voleček, já býti nebýti opálený, já býti Indián:-)

0/0
2.4.2017 16:41

J33a44n 35Š41e46s63t37á58k 3958169989544

"Na palubě plavidla dlouhého 320 metrů a schopného přepravovat náklad 260 tisíc tun" hm,takže jestli naložili na metr délky skoro tisíc tun, to už pak mohlo jít ke dnu

0/−1
2.4.2017 11:07

M77a58r79t77i63n 51N71o58v95o35t45n15ý 7123225130395

Opravdu má nosnost 266 141 tun. Nosností patří rozhodně k největším. Loď s nějvětší nosností byla Knock Nevis (známá také jako Happy Giant). Ta měřila 458 m a měla nosnost 630 051 tun.

+6/0
2.4.2017 11:55

J95a24n 94Š40e25s74t59á88k 3538499759454

tak díky za odbornější osvětlení, ale stejně. když si představím, že kontejner na kamionu má tak dvacet tun, a padesát takových kontošů dá teprve tisíc tun, takže se jtam naloží kontejnery co přiveze třeba deset tisíc kamionů, tgak to je fakt síla:-)

0/0
2.4.2017 16:09

M21i81c51h47a44l 44C56h72a58l68u48p79a 6478220569203

Tohle asi kontejnery nevezlo, ale na těch fotkách nákladních lodí to je vyskládané na sobě, takže jenom na palubě je vidět třeba 7 pater kontejnerů.

0/0
2.4.2017 21:48

J40a94n 45Š32e68s95t42á30k 3558199109374

no viděl jsem taky něco podobnýho na fotkách, ale jako suchozemci co jsme většinou viděli větší loď jen osobní, tak si asi většina z nás neumí představit, co se tam vše dá naskládat, o nasypání už ani nemluvě

0/0
2.4.2017 22:24

J82i44ř65í 80K98o34c23u61r78e71k 6565424725338

Bodejť. Železo přece neplave, takže se ocelová loď musí zákonitě potopit sama.

+3/0
2.4.2017 12:56

L91u82k67á83š 10H29a39r37t30m56a17n54n 7884112803233

;-D

+1/0
2.4.2017 15:23

J64a10n 77Š74e73s33t55á86k 3108759659234

to ne, na to je určitě nějakej fígl, že se loď nepotopí, i když je ze železa, spíš jde o to kolik procent železa měla ta přepravovaná ruda, tam se to mohlo nějak přepísknout

0/0
2.4.2017 16:19

F46i17l13i62p 63G84a95l22a90š 2287887534308

What? Jako že tuna rudy obsahující dejme tomu 90% železa váží víc než stejné množství rudy obsahující třeba jen 20% železa?

0/0
2.4.2017 19:30

J37a55n 63Š10e85s68t23á82k 3148979329864

A ne snad? Copak není odjakživa kilo peří lehčí než kilo železa?

0/0
2.4.2017 20:02

J85a32r25o27m53í46r 91K26r76á72l 4440609934639

A co je špatně ? Že byste si neuměl spočítat výtlak ?

0/0
2.4.2017 14:55

J70a21n 36Š91e37s53t24á73k 3868639419144

mě by to ani spočítat nenechali, a dobře by udělali:-)

+1/0
2.4.2017 16:24

M95i77c42h36a60e84l 87C44h20a47r13v95á23t 9549548913362

Status plavidla změněn na ponorku?8-o

+2/−4
2.4.2017 10:46

D72a84n52i72e92l 41M68u68n39z20a68r 1549808352476

na "potopidlo"

0/−2
2.4.2017 13:41

S84e26i84d17l 37P41e61t95r 1561971495254

Těch 260000 t je celková tonáž, dříve "výtlak". Náklad pobere (resp. pobrala :-/) 146000 t.

Jinak zdrojový článek je patrně tento:

http://www.maritimeherald.com/2017/ore-carrier-stellar-daisy-missing-in-south-atlantic/

+5/0
2.4.2017 10:40

M43a65r63e68k 70S11a92j31d72a 2455660666728

Slusny... to nalozi nakych 133000 Fabii.

+7/0
2.4.2017 11:19
Foto

J80a78n 59W49i59r92n61i95t67z81e92r 8578454377320

Dobrý den, těch 260 tisíc tun je (i ve článku, který linkujete) označované jako deadweight tonnage - to ale není celková tonáž, je to náklad, palivo, zásoby apod. (ve článku máme jen náklad, opravím to).

+2/0
2.4.2017 12:55

P68e84t38r 37K77e98t96t37n27e46r 1817452674791

Nebo jen vezla o několik desítek tun více a prostě se projevila únava materiálu, trhlinkou v délce desítek metrů.

+4/0
2.4.2017 9:25

J21a45r16o57s87l80a67v 43R60e40i66t32m18e97i37e40r 5981850715655

Taky by to mohl být docela dobře pojišťovací podvod.

+4/−1
2.4.2017 9:15

J53i73ř48í 38P49r36a98ž43á90k 9680482571552

To je úroveň propadlíka ze 2. B. Nechcete na iDnes pořádat kursy gramatiky? Dle toho vypadá i mazání příspěvků do diskuse adminem :-(

"záchranné týmy v oblasti našli olejové skvrny a dva námořníky na voru".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmizeni-lode-stellar-daisy-uruguay-d6k-/zahranicni.aspx?c=A170402_081027_zahranicni_jw

+15/0
2.4.2017 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.