Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nabíráme vodu, ohlásila třísetmetrová nákladní loď u Uruguaye a zmizela

Velká jihokorejská nákladní loď Stellar Daisy zmizela poblíž pobřeží Uruguaye. Plavidlo dlouhé 320 metrů a určené k přepravě rudy ohlásilo, že nabírá vodu, záchranné týmy v oblasti našly olejové skvrny a dva námořníky na voru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82a58v98e40l 82V64o34j18á26č18e54k 6272516500330

Asi šla ke dnu. RIP pro posádku.

0/0
2.4.2017 14:52

J14a81k84u53b 61S15ú39k98e78n95í28k 1748140729

Nejsem odborník, ale řekl bych, že se potopila...

+3/0
2.4.2017 14:51

J21i77ř46í 27K42r22u75t40i74l 8738273795151

..již, ale volby jsou až na podzim.

0/0
2.4.2017 20:18
Foto

M22i84r94o34s21l63a69v 13S19t87e97i61n64e52r 6598294443645

Tyto transportní lodě se sestavují z článků, které do sebe zapadají a na spojích se šroubují a svařují. 300 metrů, to je už výška televizní věže, na ty spoje působí obrovské momenty. Nemusí to být ani tsunami, ale u špatně udržovaných plavidel třeba prorezivělé sváry, nebo zkrátka odbytá svářečská práce. Pokud se jim loď rozlomila v půlce, nepomohly ani uzávěrkové stěny uvnitř trupu. Podle toho, že mužstvo nebylo ve člunech, ale na voru, to muselo jít velmi rychle.

+5/0
2.4.2017 14:48

J88a30n 45S15i40n17n98r19e37i57c72h 6163215350801

Krehky lom oceli v mistech spatne (tepelne neupravene zony) provedenych svaru. Viz. lode Liberty za II svet. valky.

+2/0
2.4.2017 16:01

A98d26a24m 83J71e16l21í43n69e11k 8899483648760

V době konstrukce lodí Liberty nebyly známy vrubové účinky na napěťové charakteristiky. Tomu odpovídala kvalita svárů. Byly to jedny z úplně prvních celosvařovaných lodních konstrukcí. Dnes už se lodě z těchto důvodů naštěstí nelámou.

+1/0
3.4.2017 8:06

R68i26c21h40a18r38d 59F69i17a54l86a 9343128355225

Člověka napadne, zda nejde náhodou o nějaký pojišťovací podvod nebo jiný zločin?

0/0
2.4.2017 14:44
Foto

M40i12r75o71s79l64a36v 44S44t71e57i76n86e74r 6138494683445

Samozřejmě to nelze vyloučit, to by ale hlásili explozi. Loď vyrobila Mitsubishi v roce 1992, takže má už čtvrt století za sebou. Jak vypadá třeba Mitsubishi Pajero po 25 letech?

+2/0
2.4.2017 14:59

F41i68l40i61p 75G12a96l31a39š 2197697964478

Proč zrovna explozi? Je to sice nejjednodušší způsob, ale v případě, že by se podařilo vrak najít by mohl být velmi snadno odhalen...

+1/0
2.4.2017 19:24

M14i84l30a39n 97W23e75l83s22e42r 5802758678591

Oni se uz nevyrabeji zachranne cluny, ale vory?

0/0
2.4.2017 14:41

J61a71n 93S13i14n27n88r69e66i81c78h 6363735740581

Kazda lod ma zahranne cluny. Vory jsou na palube prave pro pripad nahle katastrofy. kdy neni cass pustit cluny.

+3/0
2.4.2017 16:03

T35o26m74á47š 34T53a91t65í45č14e36k 5920592290358

Záchranné vory se říká kruhovým nebo čtvercovým nafukovacím plavidlům s vysokými okraji a stříškou, vybavenými vším pro přežití a hlášení SOS a polohy.

+2/0
2.4.2017 16:16

M59i84l18a51n 45W59e44l16s64e78r 5572448278481

Diky za vysvetleni. Ja si pod slovem vor vzdycky predstavil ty drevene klady. Nikoliv nafukovaci plavidlo.

0/0
2.4.2017 17:02

Z60d71e48n11e35k 85H26l15a37d43i16k 5685156570

Chapu, ze Cesi jsou "smejici se bestie", ale pokud neslo o nejaky podraz jako pojistny podvod, tak tam pravdepodobne zahynuli lidi, takze zesměšňovat to není moc na miste.

+3/0
2.4.2017 14:04

D97a76n34i38e50l 41M31u92n27z32a39r 1979898202196

kdyz se plavidlo potopi, tak se mluvi o potopidle!

0/−10
2.4.2017 13:40

F68i75l18i73p 27G84a42l87a91š 2347427194538

Nebo o ponorce, že... Boha to je logika...

0/0
2.4.2017 19:25

J57a74r45o75s53l85a17v 87S54a28n93t85n26e66r 9538263709361

Je legrační, jak se redakce elegantně zbavuje nepohodlných příspěvků čtenářů.

+6/0
2.4.2017 13:09

J94o15z94e68f 66K96o94s87t72e65l87a42n14s17k31ý 8775442529856

Už je viac-menej dokázané, že z času na čas sa aj na relatívne pokojnom mori dokážu vytvoriť obrovské, vyše 30 metrové vlny. Spory sa vedú len o to, ako často tieto vlny vznikajú - či niekoľkokrát za mesiac či za rok.

Princíp vzniku je z fyzikálneho hľadiska pomerne jednoduchý - za určitých podmienok - výška vĺn, rýchlosť vetra a pod. - sa môžu sčítať amplitúdy inak neškodných vĺn a vznikne vlna obrovská. A taká nepredvídaná vlna môže potopiť aj tie najväčšie lode.

Uvidíme, aké budú svedectvá zachránených námorníkov.

+8/0
2.4.2017 12:27

J63i54ř14í 12K31o24c57u24r86e10k 6275874715308

Rogue Waves, kdyby někdo hledal.

0/−1
2.4.2017 13:01
Foto

D96a47n 13R57u88b17í47n 4793653239

Jedno tohle plavidlo zasviní svými splodinami vzduch jako několik miliónů aut za rok.

+7/−4
2.4.2017 12:26

J51i10ř21í 24K86o63c48u31r11e39k 6175814905138

A proto bychom měli otevřít důl na železnou rudu tady v ČR. Abychom železnou rudu nemuseli dovážet.

0/0
2.4.2017 12:54

L73a53d19i81s18l86a54v 76H26a21š16k68a 4283296551440

taky převeze náklad jako několik milionů aut za rok a navíc po hladině oceánu, kde auta nejezdí

+4/−1
2.4.2017 13:08

T48o83m88á89š 60T30a12t42í37č32e61k 5950862410238

Rozdíl je v palivu a filtrech.

0/0
2.4.2017 20:40

D25a55v10i83d 44N97e64b70e77s68k73ý 8827981189271

Tohle číslo ale platí jen pro oxidy síry, které ve zplodinách aut téměř nejsou. Zaoceánské lodě prostě spalují zbytky z rafinerií s vysokým obsahem síry, protože je lepší je spalovat na moři než na pevnině. Něco se s nimi udělat musí.

0/0
2.4.2017 14:37

J45a28r75o65m89í33r 91K11r51á52l 4510759544849

V elektrárně lze zplodiny odsířit. Loď těžko poveze místo nákladu vápenec.

+1/0
2.4.2017 14:52

L34u58k89á83š 97H89a23r27t44m21a45n82n 7224202303853

teoreticky ano...prakticky se to děje relativně málo i u nás, natož v rozvojovém světě...

0/0
2.4.2017 15:22

A47d12a34m 20J86e43l29í31n50e88k 8329543578400

Podle wikipedie byl na této lodi instalován dieselový motor o výkonu 22 000 kW. V běžných automobilech je dejme tomu 150 kW. Motor na lodi je tedy zhruba 150x výkonnější. Nejsem sice odborník na konstrukci dieselových lodních motorů, ale že by 150x větší výkon znamenal milionkrát více zplodin mi nepřipadá reálné.

0/0
3.4.2017 8:14

L91a32d20i85s52l20a83v 97H11a27š13k27a 4823636291160

"Mayday mayday! We are sinking!!!"

"What are you thinking about?"

+11/−3
2.4.2017 11:12

J20a80n 79Š64e15s49t51á43k 3978909389684

spíš to bývá v obráceným gardu, jako u všech prezidentů ČR kde se zatím každej bez výjimky při anglické konverzaci pž ̈řiznával, že je něco jako kanál, stoka či žumpa - I sink - ve stylu bílá tvář býti voleček, já býti nebýti opálený, já býti Indián:-)

0/0
2.4.2017 16:41

J42a18n 66Š68e68s13t28á23k 3728369679204

"Na palubě plavidla dlouhého 320 metrů a schopného přepravovat náklad 260 tisíc tun" hm,takže jestli naložili na metr délky skoro tisíc tun, to už pak mohlo jít ke dnu

0/−1
2.4.2017 11:07

M12a48r11t16i16n 68N59o65v11o44t78n50ý 7733915350525

Opravdu má nosnost 266 141 tun. Nosností patří rozhodně k největším. Loď s nějvětší nosností byla Knock Nevis (známá také jako Happy Giant). Ta měřila 458 m a měla nosnost 630 051 tun.

+6/0
2.4.2017 11:55

J79a75n 86Š60e81s25t65á91k 3598449589784

tak díky za odbornější osvětlení, ale stejně. když si představím, že kontejner na kamionu má tak dvacet tun, a padesát takových kontošů dá teprve tisíc tun, takže se jtam naloží kontejnery co přiveze třeba deset tisíc kamionů, tgak to je fakt síla:-)

0/0
2.4.2017 16:09

M45i15c43h83a23l 69C62h65a47l44u36p39a 6418710669973

Tohle asi kontejnery nevezlo, ale na těch fotkách nákladních lodí to je vyskládané na sobě, takže jenom na palubě je vidět třeba 7 pater kontejnerů.

0/0
2.4.2017 21:48

J39a25n 93Š75e77s74t42á95k 3488169389854

no viděl jsem taky něco podobnýho na fotkách, ale jako suchozemci co jsme většinou viděli větší loď jen osobní, tak si asi většina z nás neumí představit, co se tam vše dá naskládat, o nasypání už ani nemluvě

0/0
2.4.2017 22:24

J82i19ř56í 71K19o79c29u95r10e93k 6375144395698

Bodejť. Železo přece neplave, takže se ocelová loď musí zákonitě potopit sama.

+3/0
2.4.2017 12:56

L14u45k48á57š 29H19a57r66t61m43a50n81n 7114692713463

;-D

+1/0
2.4.2017 15:23

J45a17n 41Š75e82s38t87á64k 3298609529704

to ne, na to je určitě nějakej fígl, že se loď nepotopí, i když je ze železa, spíš jde o to kolik procent železa měla ta přepravovaná ruda, tam se to mohlo nějak přepísknout

0/0
2.4.2017 16:19

F96i45l87i88p 46G17a70l96a56š 2897857284378

What? Jako že tuna rudy obsahující dejme tomu 90% železa váží víc než stejné množství rudy obsahující třeba jen 20% železa?

0/0
2.4.2017 19:30

J26a56n 22Š30e37s78t59á33k 3638589299724

A ne snad? Copak není odjakživa kilo peří lehčí než kilo železa?

0/0
2.4.2017 20:02

J62a86r74o56m83í38r 67K66r86á68l 4260549604449

A co je špatně ? Že byste si neuměl spočítat výtlak ?

0/0
2.4.2017 14:55

J92a98n 73Š88e54s30t22á48k 3668819749434

mě by to ani spočítat nenechali, a dobře by udělali:-)

+1/0
2.4.2017 16:24

M90i81c91h46a43e86l 68C25h83a30r94v49á72t 9619278613502

Status plavidla změněn na ponorku?8-o

+2/−4
2.4.2017 10:46

D56a40n66i69e91l 84M59u58n73z13a98r 1609248302926

na "potopidlo"

0/−2
2.4.2017 13:41

S81e49i46d85l 73P50e35t38r 1851441605714

Těch 260000 t je celková tonáž, dříve "výtlak". Náklad pobere (resp. pobrala :-/) 146000 t.

Jinak zdrojový článek je patrně tento:

http://www.maritimeherald.com/2017/ore-carrier-stellar-daisy-missing-in-south-atlantic/

+5/0
2.4.2017 10:40

M14a34r26e92k 12S59a96j19d50a 2185730986968

Slusny... to nalozi nakych 133000 Fabii.

+7/0
2.4.2017 11:19
Foto

J42a86n 68W82i68r64n69i10t11z67e32r 8248414877980

Dobrý den, těch 260 tisíc tun je (i ve článku, který linkujete) označované jako deadweight tonnage - to ale není celková tonáž, je to náklad, palivo, zásoby apod. (ve článku máme jen náklad, opravím to).

+2/0
2.4.2017 12:55

P31e11t79r 34K40e22t55t34n57e19r 1957102264201

Nebo jen vezla o několik desítek tun více a prostě se projevila únava materiálu, trhlinkou v délce desítek metrů.

+4/0
2.4.2017 9:25

J52a72r74o47s87l40a62v 65R55e26i79t90m71e12i65e92r 5781690715965

Taky by to mohl být docela dobře pojišťovací podvod.

+4/−1
2.4.2017 9:15

J87i48ř37í 49P67r84a85ž62á21k 9730722641522

To je úroveň propadlíka ze 2. B. Nechcete na iDnes pořádat kursy gramatiky? Dle toho vypadá i mazání příspěvků do diskuse adminem :-(

"záchranné týmy v oblasti našli olejové skvrny a dva námořníky na voru".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmizeni-lode-stellar-daisy-uruguay-d6k-/zahranicni.aspx?c=A170402_081027_zahranicni_jw

+15/0
2.4.2017 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.