Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Multikulturní výchova ve škole je zlo, řekl v Rozstřelu stěžující si rodič

Návštěva zahraničních studentů v základní škole Brně-Bystrci byla propagací multikulturní ideologie, míní podnikatel a rodič žákyně školy Hynek Charous. Podobné vzdělávací programy by ze škol měly zmizet, řekl v pořadu iDNES.tv Rozstřel. Koordinátor kritizovaného projektu Edison obvinění odmítá, pochybení nezjistila ani školní inspekce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H36a56k16i39m 61A40m13d65o49u14n92i 6121385264596

Cili tvrdite, ze kazdy clovek vyznavajici islam je nenávistny, netolerantní a vražedny?

Vcetne me?

0/0
31.3.2017 12:31

H14a42k45i31m 91A91m72d58o93u34n88i 6511705504746

Fanatismus lze charakterizovat hlavne ztratou schopnosti zdraveho usudku.

Je islamofobie fanatismus?

0/0
31.3.2017 12:27

P89a80v75e63l 18K29ř61í48ž 8777551790199

Není, islamofobie je projev pudu sebezáchovy...

0/−1
31.3.2017 14:10

H14a83k65i42m 46A47m84d26o58u36n30i 6531635434636

Samozřejmě, stejně jako každý projev fanatismu.

Fobie = Strach a strach je projev pudu sebezáchovy.

Přestože strach ze sekáčů není opodstatněný, arachnofobie je také projev pudu sebezáchovy...

+1/0
31.3.2017 14:35

P43a79v67e16l 23K23ř77í63ž 8277211570499

Ovšem jak realita ukazuje, strach z islámu opodstatněný je... A je celkem jedno, jak to budete nazývat a filozofovat o nesmyslech kolem...

0/−1
31.3.2017 14:56

H95a94k22i82m 82A23m46d91o49u88n50i 6321185344126

Realita ukazuje, že strach z fanatického islamismu je opodstaněný.

Stejně jako strach z tarantulí.

Filozofie a nesmysly kolem nás učí, že strach z každého projevu fanatismu je opodstatněný.

Čili nás filozofie a nesmysly kolem učí, že strach z islamofobie je opodstatněný.

+1/0
31.3.2017 15:01

J32i48ř43í 63B64a27t83ě44k 5740226136897

Mě mrzí a zároveň bych chtěl na to upozornit že jste neřekli že tohle se snaží jako jediná politická síla řešit nejen na Jihomoravském kraji hnutí SPD Tomia okamury ale kvůli menšímu zastoupení hnutí na kraji je to složitější. Pokud ale chcete tomuhle a podobným věcem v české republice zabránit není nic jednoduššího než volit SPD Tomia okamury. To je jediná politická síla která má opravdu reálnou šanci dostat se do poslanecké sněmovny a tam nejen tyto věci řešit ale i další tak důležité věci pro občany České republiky. SPD je to pro lidi a proto aby bojovala za jejich práva ,kulturu , svobodu a spravedlnost. Což se o většiny ostatních stran a hnutí říci nedá a o těch co jsou v poslanecké sněmovně už vůbec ne. Pokud tam nadále zůstanou a budou nadále u moci nic se nezmění, naopak to bude jen horší ,jen to budou dělat tak nenápadně a pomalu aby si toho lidé nevšimli ale jedno dne se probudíte a bude už pozdě. SPD je dne jedinou politickou silou která to může změnit ať se vám to líbí nebo ne je to tak . Ať už máte cokoliv proti okamurovi přeneste se přes to a volte jeho hnutí SPD.Jiná politická síla se stejnými názory nemá reálnou šanci na úspěch což ukázali krajské volby. Nedrobte síly a dejte hlas těm kdo má šanci ve volbách uspět a zaměnit situaci v naší zemi. Nenechte se zmanipulovat médii, "odporníky" "elitami" politickými stranami a hnutí kteří za každou cenu chtějí zachovat dnešní politický systém protože po změně systému jako chce SPD by jim skončilo jejich rozkrádání státu a diktatura a nastala by konečně demokracii které v české republice doopravdy nebyla a toho se děsí.

+1/−1
29.3.2017 14:19
Foto

I53m60r37i48c34h 11S61u41c57h64a97r78s70k79ý 8466973805441

Celý program podpořil havlista Schapiro (mimochodem bývalý velvyslanec USA) z důvodu ovlivnění veřejného mínění v ČR na uprchlickou krizi (muslimy) za peníze Saudské Arábie.

Má dcera se projektu multikulti ve škole zúčastnila, na návštěvě byl student s Egyptu a Španělska + dvě studentky (jedna s Indie a druhá s Indonésie,) krom španěla všichni muslimové. Bylo to tam jako za učení marxismu leninismu, všechno doma mají v pořádku a žádné problémy. Na otázky ohledně diskriminace práv neopověděli a jen se usmívaly. Něco jako politické školení mužstva za socíku v armádě.

Jinými slovy se jednalo o ovlivnění dnešní mládeže, která je lehce ovlivnitelní a názor na si teprve tvoří.

Srozumitelně řečeno se jednalo jen a pouze o propagaci islámu v ČR....!!!!!!

Dle příspěvku vítaču a členů neziskových organizací mě zaráží jedna věc, že se nestarají o to, aby v muslimských zemích probíhaly obdobné projekty ???

Tam se, ale nic takové nesmí, že..........;-)

+4/−1
28.3.2017 17:16

B15o76r62e95k 69J16a35n92e83c97e66k 4920442432470

Jake otazky na "diskriminaci prav" v Indii a Indonesii tam padly?

+1/−1
28.3.2017 17:32

V10l63a43d27i91m85i12r 74C10a10r 6593159810500

Pane Sucharský, vy jste to v životě dotáhl na absolutorium středního odborného učiliště. Všechna čest. Z vašich příspěvků to ale vypadá, že máte 5 univerzit a 10 diplomů. Přečtete si pár kravin někde na Sputniku, poslechnete si Ovčáčka a jste kadet. Doporučuji vám, abyste projevoval rozumy v oblasti, kterou ovládáte a rozumíte jí a ohledně hodnocení problematiky, o které nemáte ani páru (i když si díky internetu myslíte, že máte) přenechte lidem, kteří mají vzdělání a znalosti v dané oblasti. Děkuji za pozornost.

+1/−1
29.3.2017 20:53

M55a69r92i78e 83Z55e74l48e82n73á 2514641939361

Extrémně ochranářský otcovský postoj ("nikdy nepustím své dítě do žádného cizího prostředí, kde by mu snad mohlo hrozit sebemenší nebezpečí, protože jen já a nikdo jiný moje dítě před žádným latentním zlem neochrání lépe") p. Hynka Charouse lze do jisté míry pochopit, ale mne by docela zajímalo, jak dlouho asi otci může tahle urputná snaha vlastně vydržet - nehodlá snad svoji dceru v budoucnu pustit ani do tanečních, na diskotéku, na internát, kolej atp.? Vždyť ji tam všude čeká tolik "zla"...

Ze všeho nejhorší smrt je prý ta z vyděšení. Tenhle pán (Hynek Charous) k ní má docela slušně našlápnuto. Přála bych nejen jemu, ale zejména jeho dceři, aby si to včas uvědomil...

+2/−4
28.3.2017 14:06

M47i73l66o41š 85Ř36e46h98á97k 8266108227235

V nemocnicích máme infekční oddělení s karanténami právě proto, aby se zabránilo šíření nakažlivých nemocí. Je velmi snadné tato zařízení zrušit, ušetří se tím dokonce nějaké peníze. Děti se (podle pí Zelené) seznámí s "biologickou realitou" natvrdo.

0/0
12.4.2017 13:37

M89i60r31o68s16l75a86v 12H57y20l32i51š 2636624530880

a jak byste to řešil? zakázal arabistiku a zablokoval jakékoli informace o arabském světě, protože jeho součástí je islám?? pak byste ani nepoznal nepřítele. A byl byste jen hloupym nevedomym vystrasenym cechackem. Branit informacim je cesta do pekel. Naopak obeznámeny clovek je ve vyhode....a rozhodne mu nehrozi, že by mu informace nejak uskodily...treba tak, ze by se stal muslimem! V nasí ateistické a uvolnene zemi milovníků veproveho ve vsech podobach to opravdu nehrozi. Co hrozi je omezenost, hloupost a stádnost.

+1/0
28.3.2017 12:05

M94i43l27o44š 46Ř79e73h61á84k 8486498637295

Pane Hyliši, je dobré seznámit se i s tím, že v ČR nežijí jen Češi (chcete-li čecháčci), ale i Moravané, které tento stát zatím neuznává jako jeden ze státotvorných národů nebo jako národnostní menšinu.

0/0
12.4.2017 13:41

A33l92e80š 66P54l62e35s92k23o30t 9955879598605

Teď mi došlo, koho mi ten pán připomíná. To je přece černokněžník Zababa!

+2/0
28.3.2017 11:05

J70i19n31d62ř84i81c45h 53V37á15g77n94e55r 9231506946541

Jakmile se začne vyrábět nový člověk, protože starý nevyhovuje, začíná to smrdět totalitou. Není to spojené s náckovským násilím v bílých podkolenkách ani s hloupým nadšením modrokošiláčů z padesátých let, ale princip spočívající ve výplachu dětských mozků žádanou ideologií zůstává. Ta dívenka, kdyby nebyla nemocná, tak se toho zúčastnit musela. Totalita. A zavádět ji u nás budou milé dívčí tváře, vychované humanitními fakultami našich vysokých škol.

+8/0
28.3.2017 9:12

J89a47n 61H92l89a97v57á82č 4941989353

No na tělocvik nebo matematiku jít taky musí, ona v podstatě celá škola je jen násilí na dětech, jinak by byly ulice plné svobodných nevzdělanců.

+3/0
28.3.2017 10:25
Foto

M68i50c14h23a50l 91P24a10ř23í39z28e11k 8441513576361

Já bych Edison nerušil. Jen bych k němu zavedl branou výchovu. ; -)

0/0
28.3.2017 8:22

E39v48a 83P39e46t98ř78í10k42o68v22á 9198252401635

Zrušit podobné školní projekty, ukázat dětem holou pravdu o tom, co se děje ve světě a kam až může zajít totální podlehnutí nesmyslům plynoucích z různorodých vyznání.

+2/−1
28.3.2017 8:22

K36a97m49i54l 11N45o37v89o41t71n58y 4806535752170

Co je ta holá pravda?

+2/0
28.3.2017 10:03

J43a90n 55H56l10a56v65á59č 4511389133

No přece ta naše, jak se můžete tak hloupě ptát, člověče.

+1/0
28.3.2017 10:26

K14a44m49i58l 54N86o14v23o87t46n17y 4526175802380

Máte pravdu, nevím, co jsem si myslel :)

0/0
28.3.2017 10:46

M13a55r48e15k 37T30e29t88u91r 9159744346

Merkel jungent....RvEU;-€

+1/0
28.3.2017 7:48
Foto

J83a17n 36Ř51e83h94á59č16e34k 7850966311985

Historie se opakuje. Škola byla vždycky vítaným trychtýřem ideologie. Za našich mladých let nám chodili milicionáři vyprávět, jak v Únoru bránili fabriky a teď se holt zase tlačí na multikulturistiku. :-/ Kdyby si radši děcka promrskaly gramatiku nebo procenta, byl by to lépe využitý čas.

+14/0
28.3.2017 2:28

B35l65a71n93k55a 53B47a13u91e74r37o56v94a 4881970769247

Tato diskuze je pod heslem Slunickari vsech zemi, spojte se. Rozrojili se v te diskuzi jakl vcely.

+5/−1
28.3.2017 2:17

J29a69n 61H81l38a88v13á39č 4801119333

Vidíte a mě připadá, že tu diskutují jen zastánci kulturní čistoty.

+1/0
28.3.2017 10:27

J85i77n95d31ř62i17c15h 30M93i32t30t20e29r 6794465141446

Chtělo by to do škol pozvat také Beatrici Radosu nebo Lukáše Lhoťana. Ať mají informace i z odvrácené strany islámu.

+4/0
28.3.2017 1:32

K75a56m47i63l 26N35o19v82o11t38n73y 4826425142520

Já jsem akci v rámci projektu EDISON zažil cca před měsícem. Byl tam Brazilec, Ruska, Korejka, Španělka a tuším holka z Turecka. Super akce, hezká prezentace života v jiných částech světa. Žádné přesvědčování, politika ani nic podobného. Pán slyší i trávu růst. Ale každý si vybíráme svoje bojiště. Jestli on chce bojovat na tomhle nesmyslném, tak prosím. Ať si to užije.

+8/−3
27.3.2017 22:36

J24i66n12d67ř88i58c60h 72M36i89t70t92e35r 6474405701196

Problém se jmenuje islám, ne Brazilec, Ruska, Korejka, Španělka a tuším holka z Turecka.

+8/−1
28.3.2017 1:25

K18a66m35i46l 34N76o47v24o78t95n53y 4346145902290

Problém v tom vidí lidé, kteří o tom nic neví a projektují si do toho svoje strachy.

+2/−1
28.3.2017 8:00

J48i87n16d76ř65i79c12h 75M86i96t86t89e89r 6444485881746

Jak jste přišel na to, že o tom třeba já nic nevím ? Já si mohu myslet to samé o vás. Téma mě velmi zajímá, tak studuji různé zdroje. Stačí se dívat kolem sebe a srovnat si jak se žije v zemích , kde vládne islám a v civilizovaných demokratckých sekulárních státech. Srovnejte si třeba Bern a Kábul. nic ? Nevidíte rozdíl ? Pokud ne , pak chápu, že nemáte strach.

+2/0
28.3.2017 9:10

K42a21m33i95l 85N87o29v76o90t50n44y 4806765822650

To jsem nemyslel. Jen ten islám vidíte všude. A někteří ostatní také. Já se vyjadřoval k tomu programu. Když by přijeli udělat rozhovor s dětmi hráči Bayernu Mnichov, tak byste to také zakázal, protože mezi nimi může být muslim?

0/0
28.3.2017 10:02

J66i11n15d97ř52i64c41h 52M85i33t70t47e78r 6604335881606

Ne nic bych nezakázal, jsem pro svobodu a šíření informací. A protože mám rád svobodu, vnímám islám jako její ohrožení. Ale přece jen bych se cítil divně, kdyby do školy přišel s dětmi diskutovat třeba o fotbalu Joseph Goebbels , kdyby tedy už nebyl po smrti. Víte je to milé děti sice nácek, ale oni nejsou všichni stejní, nehažme je všechny do jednoho pytle. Asi tak. Víra patří do soukromí, klidně ať si povídají o fotbale, ale to, že je někdo muslim je jeho věc a není třeba to zmiňovat. O islámu se má učit ve škole , ale objektivně, ne ho jen velebit. Naopak upozornit na negativní stránky islámu a všech náboženství a ideologií obecně. Aby děti nenaletěly ideologiím jako nacismus, komunismus a islám.

0/0
28.3.2017 10:12

B15o44r38e98k 85J36a64n19e90c76e59k 4340832452620

A proč si pod přednášky kde je Brazilec, Ruska, Korejka, Španělka a Turkyně představujete islám? To jako protože někde ve světě jsou muslimové, tak se žáci základních a středních škol nesmí stýkat s jakýmikoliv cizinci? Pokud má na základě toho docházet k nějaké indoktrinaci, tak Brazilec je nejspíš katolík, Ruska ortodoxní křesťanka, Korejka křesťanka nebo budhistka, Španělka katolička, Turkyně muslimka --> takže s účastníků téhle debaty se asi stanou katolíci.

0/0
28.3.2017 9:38

J16i23n17d78ř80i87c68h 92M89i56t90t53e98r 6644585381226

Ale já si pod tou přednáškou islám nepředstavuji. Jen říkám, že s jinými kulturami není žádný problém, kde je islám, tam se válčí a nepracuje. Kdyby jim nestříkala ropa ze země pochcípají hlady. Nic neumí, všechno kupují z vyspělých zemí. Jezdí ve Ferarri, porsche, ale neumí do nich vyrobit ani šroubek. A ten Brazilec může být ateista, budhista, pastafarián, k tomu nemá te informace. Stejně tak nic nevíte o náboženství ostatních. A je mi to celkem jedno. Jen trvám na svém, že islám je nebezpečná ideologie a do cic ́vilizovaného světa nepatří.

0/0
28.3.2017 9:47

K89a20m91i25l 77N30o37v11o29t70n86y 4556505742360

Až na tu pasáž o islámu, která je hodně letem světem a je podobná tomu, že Židi kradou, černoši rychle běhají a běloši jsou chytří, s váma naprosto souhlasím. Vzhledem k tomu, že je tato debata o vhodnosti toho programu pro děti, tak jsme v naprosté shodě. Také tedy nechápete, proč se ten pán a spousta místních diskutujících proti tomu programu vymezují?

0/0
28.3.2017 10:06

J97i86n12d25ř53i19c81h 81M33i56t68t16e95r 6794725651916

Běloši nejsou výjmečně chytří, chytří jsou Židi a Asiati. Židi pracovali v obchodě a financích, tak je logické, že tam je větší šance ke kriminalitě. Když se podíváte na finále 100m na MS uvidíte samé černochy. Naopak v plavání téměř nejsou. Je to jiná skladba svalů. Nobelovy ceny, černochů minimum, Źidů obrovské zastoupení v poměru ke světové populaci. A to černoši mají ceny míru jako Mandela a Obama, jika by tam nebylo nic. Takže ony ty stereotypy velmi často platí. Mě ten Edison jako takový až tak nevadí, ale poslechl jsem si celý rozhovor s panem Charousem a naprosto s ním souhlasím. Každopádně bych v tomto nespoléhal na školu a děti poučil sám.

0/0
28.3.2017 10:19

K22a11m95i71l 54N51o23v96o38t57n53y 4856495312120

Takže jste si sem jen odskočil odložit pár rasových a náboženských předsudků. O to docela jde, že se v zájmu hlídání "národních hodnot" brojí proti nevinným projektům. Ono to pak skoro vypadá, že lidé jako ten pán z diskuse a jemu názorově podobní se snaží zarazit lidem jakýkoliv rozhled po světě kolem, aby vnímali jen tu jejich pravdu.

0/0
28.3.2017 11:07

J11i49n77d71ř65i71c36h 95M45i11t20t43e53r 6734685941336

Předsudky fungují, snadno jsem vám to prezentoval na tvrdých faktech. Vy jen plácáte něco o mém rasismu, nemáte to ničím podloženo. Stačí si projít statistiky o počtu studentů an elitních školách dle rasy, kriminalitu, Nobelovy ceny a vidíte, že předsudky jak říkáte mají zcela racionální základ. Vaše invektivy ne.

0/0
28.3.2017 11:56

V90o24j88t58a 62P35l12í25v56a 8723407220526

Prej Předsudky fungují :D. To by se jim pak neříkalo předsudky, ale charakteristika. Předsudky jsou předsudky, protože soudíte na meritu rasy, náboženství, ideologie a jiných zvláštností všechny členy, kteří mají jedno či více z toho společné. Dle vašeho "předsudky fungují" by sprinty běhali skutečně jen lidé tmavší pleti a zároveň nesoutěžili v plavání. Zde se dá alespoň mluvit o tělesných predispozicích, proč nějaká rasa v něčem má větší šanci vyniknout. To se ale nedá říci o náboženství. Víra a ideologie nikdy nezmění vaši fyziologii a ani fyziologii vašich potomků, a to ani výkonu vašeho mozku a myšlení.

Pokud jste souhlasil ve všem s panem Charousem a trváte na svých fungujících předsudcích (mimochodem jakože nálepka sluníčkář nebo třeba pražská kavárna je forma předsudku taky), tak nevím, jakou osobní zkušenost s Muslimy máte, jestli podle předsudků tedy každý Muslim vnucuje svoji víru a to všemi způsoby (nebo jakou formu má váš předsudek). Já osobní zkušenost mám nejen s Muslimy a můžu vás ubezpečit, že na základě náboženství či vzhledu (včetně rasy) předsudky mizí s počtem lidí, které poznáte a s rozmanitostí těch lidí. Neříkám, že se člověk při poznávání cizích kultur nikdy nespálí, ale nešoupne si hned celou kulturu, náboženství do šuplíku "nebezpečné / nepatří do civilizovaného světa". Stejně jako se civilizace liší od sebe, stejně tak se odlišují kultury a základem se liší lidé samotní v té či oné kultuře. Měl byste se účastnit někdy toho programu Edison nebo jen trochu poznat svět, vystoupit z komfortní zóny a poznat trochu ty "necivilizované" Muslimy, především ty, kteří i přes zuřící válku jsou uvězněni ve svých domovech, nad kterými létají konvenční prostředky války. Nejvíce obětí extrémistických "islamistických" skupin je právě z řad Muslimů.

0/0
28.3.2017 19:27

J33i79n69d28ř83i92c78h 33M86i29t55t38e68r 6744185501136

Předsudky tomu říkáte vy. Je to nálepka stejně jako rasista, xenofob, která má lidi s jiným názorem vyřadit z diskuse a diskvalifikovat jako někoho s kým se nikdo nemusí bavit a ani nijak racionálně argumentovat. Víra nezmění vaši fyziologii, s tím souhlasím, je to však opačně. Lidi s méně výkonným mozkem spíše propadnou nějaké víře. Věřící se rekrutují z řad lidí s nižším vzděláním. S muslimy mám zkušenosti nepřeberné. Na koleji jsem s nimi bydlel, s dalším měla vztah moje dcera, ženatý 3 děti, to mu nebránilo navázat vztah se svobodnou dívkou 18 let, on měl 38 let. Islám mu to zžejmě dovoloval. Dále mám zkušenosti s chováním muslimů po celém světě z médií. Vy to nesledujete ? Pak studuji přednášky o islámu třeba Richarda Dawkinse, Billa Warnera , Lawrence Krausse, Roberta Spencera a dalších znalců islámu. Také třeba islamistu jako Choudarí, Karadaví , Abbas.

Každý muslim je jiný , ti správní a opravdu silně věřící, kteří se chovají podle koránu jso právě ti vrazi. Mám rád Izrael a tak vidím nenávist muslimů vůči Židům. Toho jste si nevšiml, jak jsou muslimové nepříčetní nenávistí,když přijde řeč na Izrael ? Ano nejvíce obětí muslimů jsou právě muslimové. Naštěstí. Po světě cestuji a jiné kultury poznávám. Nicméně zatím mě nic nepřimělo svůj negativní vztah k islámu změnit. Naopak, čím víc do problematiky pronikám tím více ho nesnáším.

0/0
28.3.2017 19:57
Foto

M62i84c82h83a90l 26V40o87t21r90u25b46e63c 3560781335

Xenofobie je projev chování, který spočívá v nedůvěře, odporu a nepřátelství ke všemu cizímu. (wikipedie) Ale my už víme jaká je jejich kultura, není nám cití.Pohled na rovnost mužů a žen, atd. To je přece neslučitelné s Evropskými hodnotami. Nebo se pletu?

+2/0
27.3.2017 22:30

A15n88d66r19e73a 14N50o20v39á 8214891116385

a odkud obyvatelé ČR ví, jaká je "jejich" kultura?? Proč je to tak obrovské téma v zemi, kde prakticky žádní muslimové nejsou, tudíž s nimi nikdo nemůže mít osobní zkušenost?

0/−7
27.3.2017 23:01
Foto

M16i95c42h49a47l 31V36o58t67r49u94b77e11c 3520141675

Média, jak naše, tak jejich. Různá prohlášení, jak naše, tak jejich. Je řada faktů, která je zakořeněna v jejich "bibli", tak proč osobní zkušenost. Vy jste žena, vám ukamenování přijde fér?

+4/0
27.3.2017 23:10

J41i71n82d91ř81i89c50h 13M61i45t53t20e78r 6434805851296

S německým nacismem žádnou osobní zkušenost nemám. Je to snad důvod k tomu ho neodsuzovat a nebýt ostražitý vůči neonacistům ? Taky nemám zkušenost se skokem z Nuselského mostu, tuším ale, že to nebude nic příjmeného. A s islámem je to stejné.

+8/0
28.3.2017 1:28

V96o19j61t19a 49P30l16í40v11a 8783397980686

No vy jedete :D. Nacismus, lehce definovatelný a výkladově vycházející z fašismu se významně liší od Islámu, tedy náboženství, které má řadu výkladů stejně jako Křesťanství. Extrémističtí křesťané taky existují, samotná historie pak je procházka sadem hrůz spáchaných pod záštitou náboženství a stejně ho celé neodsoudím ani přes dnešní extrémistické křesťany. Očividně nemáte o náboženstvích a souvisejících ideologiích téměř žádný přehled. Tam pak vniká ten problém, lidi si dělají omezené závěry z omezených vědomostí a zkušeností. Ne každý musí být expert přes tyto problematiky, ale pokud se k tomu chci vyjadřovat nebo snad vynášet nějaké soudy nad miliony lidí (naštěstí bez konsekvencí). Martin níže přinesl do debaty něco hodnotného, protože to je názor - názor podložený řádnou argumentací, nikoliv čistým "cítěním" jak se věci mají jako je tomu ve vašem případě.

0/0
28.3.2017 19:41

J77i36n48d67ř35i53c58h 39M55i23t23t52e98r 6444685891156

Islám je ideologie, za náboženství se to jen vydává. Ne náhodou si za 2.sv. války tak dobře rozuměli muslimové s německým nacismem. Já náboženstvím pohrdám, připadá mi nedůstojné inteligentního člověka věřit těm pohádkám. A pokud si přečtu korán, a prostuduji základy islámu, je mi jasné o co jde. Víte co je to džizja ? Víte jak se trestá odpadlictví od islámu, nevěra, rouhání atd ? To určitě všechno znáte. A Islám se nedá oddělit od politiky, jeho část, tzv. politická islám je právě to nebezpečí. Bill Warner to popisuje velmi hezky. Z čeho jste usoudil, že o náboženstvích nemám přehled ? Nemáte pro tohle tvrzení žádné informace. To není argument napadat někoho za neznalost nepodloženě.

0/0
28.3.2017 20:11
Foto

L56u70c61i96e 24V33o16n57d78r61á42k71o75v58á 7480333313460

Proč by nemohl? Já třeba žiju v Teplicích a spolupracovníků - muslimů jsem měla několik.

+2/0
28.3.2017 8:11

M41a51r93t23i60n 74P48e78t16v94a35d 4760179947412

Xenofobie je v první řadě strach, vycházející z nepochopení a předsudků. Např. pohled na rovnost mužů a žen je založen na prosté neznalosti faktu, že ona islámská nerovnost je uzákoněna jenom v hrstce zemí, ve kterých je dnes základem práva šaríja. Ignoruje také skutečnost, že v Evropě byly ženy osobami druhé kategorie ještě v první polovině 20. století, což je historicky velice krátká doba. Aby žena nebyla považována za lehkou, nesměla se ve společnosti pohybovat bez mužského doprovodu, musela dodržovat striktní pravidla oblékání, vdaná žena nesměla na veřejnost bez šátku nebo jiné pokrývky hlavy, teprve po 1. světové válce směla zkrátit sukni nad kotníky, právo ženy nosit kalhoty - a dokonce i šortky - prosadila až Marlene Dietrichová v 30. letech. V 60. letech policie vyháněla z evropských pláží ženy v dvojdílných plavkách, skandalizovány byly i první minisukně. A ve Švýcarsku dokonce až do roku 1971 nesměly ženy volit. Rovné postavení ženy odporuje jak islámu, tak křesťanství, ale to už dnes drtivá většina věřících dávno ignoruje.

I v zemích s nejtvrdší diskriminací neustále sílí organizované emancipační snahy: např. v Saúdské Arábii díky nim směly v roce 2015 ženy poprvé volit. Musejí ovšem překonávat podobný odpor jako Evropanky před sto lety, když ještě feministky rozháněla policie.

S evropskými hodnotami, souvisejícími s osobní svobodou a rovnoprávností, jsou islám i křesťanství neslučitelné. Sekulární zákony to ovšem v plné míře ignorují - žádné náboženství na ně nemá vliv. Těch pár výjimek islámských teokracií jen potvrzuje pravidlo.

+1/−1
27.3.2017 23:29
Foto

M87i34c51h97a26l 39V34o43t28r95u78b77e22c 3510471925

Dobře, tak jestliže xenofobie vychází z nepochopení a předsudků, pak nikdo z nás tady nění xenofób. My to chápeme, víme jak žijí, ale zároveň do odmítáme a nechceme se s tím sbližovat.

Křesťanství je už alespoň natolik tolerantní, že chápe a nechává žít ateisty. Až tam bude islám, budu souhlasit, že udělal pokrok.

+1/0
28.3.2017 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.