Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syřané pálili po izraelských letounech, raketu zničil nový systém Arrow

Izraelské letectvo v noci na pátek podniklo nálet na syrském území. Armáda Bašára Asada proti izraelským letadlům odpálila rakety země-vzduch, jednu z nich zlikvidoval moderní systém protiraketové obrany Arrow. Damašek tvrdí, že jedno letadlo sestřelil, Izraelci to popřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l22a49d85i55m11í22r 63R70o24z72e68h44n31a40l 5608790137376

Proč nesestřelit cizí letadlo nad svým územím?

0/0
20.3.2017 11:12

O20n31d95ř30e59j 55H43o70l11ý 9150680698299

zajímavé, Izrael sice oficiálně bojuje proti radikálním muslimským organizacím, ale v konfliktu v Sýrii naopak tyto radikální organizace naprosto nepokrytě podporuje ať již zdravotní pomocí, nebo útoky na vojenské cíle bojující proti islamistům.

8-o

+2/−1
19.3.2017 7:48

T24o47m78á51š 84V55l70k 4613636459500

jak ubohé, nejhorší je to, že tomu asi fakt věříteRv

0/−3
19.3.2017 13:31

J23a71n 40F41o14j68t15í90k 8426913911726

jak uboze reagujete!Rv ANO, tímto útokem "pomohnul" IS

+1/0
19.3.2017 14:31

J47a90n 88V39á22c40l20a58v11í54k 3522546961519

Hizbalah není radikalni muslimska organizace?

0/0
19.3.2017 16:06

B88o74h34u41m75i56l 84P55e17t87r25a12s 1653414981772

Za tu ji oznacil Usrael spolu s nekolika jejich vazaly.:-P

0/0
20.3.2017 2:09

O36n37d31ř73e41j 59H95o25l58ý 9310520868489

údajně ano, je ale možná méně radikální, jak naši spojenci z UCK :-)

Ale nic na situaci nemění radikálnost Hizballáhu, protože likvidací jeho konvoje Izrael přímo pomáhá Daeši a dalším radikálním uskupením.

0/0
21.3.2017 14:50

J67i28ř84í 44P62a79j40k 8653115260457

Dobrý den pane Holý. Pokud jste někdy v Izraeli byl a viděl ty zbraně za pasem civilistů na ulicích, pochopil by jste, že letadla mohla vzlétnout jen na ochranu těchto svých lidí. Nic jiného je nezajímá. Cílem vzdušného útoku byl pravděpodobně konvoj zbraní pro IS. To, co by Vás mělo znepokojovat je, kdo ty zbraně pro IS koupil.

0/0
20.3.2017 8:57

O87n91d83ř11e24j 20H74o77l58ý 9330270258339

pane Pajku, to myslíte vážně? ;-D

1) mám info z Izraele z první ruky, ale o to tu nejde, v této diskuzi

2) kdyby to byl konvoj pro Daeš, tak to Izrael vytroubí do světa, on ale tvrdí, že to byl konvoj pro Hizballáh. Ale na koho útočili, to se nedozvíme, třeba proto, že nikdo nemá zájem o informace od té špatné strany konfliktu, to jest od Syrské vlády.

3) Izrael útočí jen na Hizballáh či pozice SAA, proti radikálům neútočí

0/0
21.3.2017 14:47

V32e20r38o78n19i82k54a 13S97k16a48l68o39v67á 8125611686219

Nebo to bylo naopak?? To je fakt ubohost, tak kdo rika pravdu,myslim, ze Syrie nema duvod napadat Israel ma spoustu jinych starosti.

+2/−1
18.3.2017 14:26

L35e20o84š 84M48a75r93š11a48l 5552744372248

Tak útok na mešitu u Aleppa neprovedli Rusi, ale Američani a tak se najednou článek i s diskuzí "ztratil".Tomu říkám chlapské jednání redakce.:-(

+2/−1
18.3.2017 12:46

L50e13o61š 21M52a51r60š56a27l 5712424892858

Omlouvám se-moje chyba.

0/0
18.3.2017 12:47

O45n42d83ř51e71j 26H89o22l90ý 9140470468709

článek se neztratil, jen byl odsunut níže díky aktuálnějším informacím, to je normální

+1/0
19.3.2017 7:48

J61a84n 17F43o97j38t69í91k 8966653771556

Ačkoliv si Izraele skutečně vážím, jak jejich houževnatosti, technické vyspělosti a v přísnosti k vlastním ortoxním maniakům, musím odsoudit tento jejich neuvážený agresivní počin.

1. Nevidím jediný důvod proč napadnout téměř ve středu suverenního státu jejich leteckou základnu.

2. Nechápu proč by měl Hizbalah tahat raketý z 2x obsazené základny ISILákama do Libanonu.

3. Nechápu proč by je IAF nezlikvodovala u hranic nebo za hanicemi Libanonu.

4.Pokud by Hizbalah měl přístup ke zbraním jenž by jen minimalně měly ohrozit Izrael, Rusové by to nikdy nedovolili.

5.Assad opravu teď nepotřebuje se ještě zabívat Izraelem.

To poslední mě vede k závěru, že tohle byl velmi promyšlený tah Izraele se zástěrkou Hizbalahu, jak udržet v regionu zmatek.

Jestli byl Izraelský letoun sestřelen či né je jedno, spíš si myslím že ano, jen doufám, že pilot to přežil!

+4/−5
18.3.2017 3:05

P58e19t17r 63L17u48k52e94š 6623401

ad 1) Pojem suverénní stát je v moderním světě problematický sám o sobě. O jeho vymezení se vedou spory. Na území Sýrie jde o problém dvojnásobný.

Konvoj nebyl napaden na letecké základně ale poblíž základny.

ad 2) O tom, kde se rakety pro Hizballáh nakládaly nemá smysl spekulovat. Družice ani bezpilotní Global Hawk nemám v arzenálu.

ad 3) Izrael provedl v Sýrii celou řadu útoků. Cíl je stále stejný: zabránit přesunu raketových systémů do Libanonu, kde je Hizballáh použije proti Izraeli.

ad 4) Že nemá Hizballáh "přístup ke zbraním jenž by měly je minimálně ohrozit Izrael"?? To je vtip.

ad 5) Assad to určitě nepotřebuje, ale je uprostřed občanské války. Ta se moc dirigovat nedá.

+3/−1
18.3.2017 9:44

J60a27n 95F83o57j46t12í58k 8976243731806

Děkuji pane Lukeší.

ad1)Pojem suverení stát není určitě problematický - jde jen o to jak se k tomu kdo staví! Například Irák oficiálně požádal Assada, že může likvidovat ISilaký na jejich území - a "opravdu nečekaně" dostal okamžitě zelenou!

ad2) určitě máte pravdu, to opravdu nemáme;-)

ad3) ano provedl, ale jak jsem psal, Putin by to nedovolil! Hizbalah nemá a nesmí přístup k raketám. Systemy jako jsou TOS-1A s termobarickými střelami maji pod kontroulou pouze RF - ano a souhlasím, tato zbraň by mohla skutečně Izrael.

ad4) ne nemá

ad5)on ne ale RF ano

0/0
19.3.2017 9:42

T89o75m48á83š 72V14l29k 4923476769150

tak důležité je, že to chápe Mosad. A né nějaký Jan Fojtík

0/0
19.3.2017 13:33

J94a22n 17F81o57j83t64í93k 8516183311336

Nevím na jakou část mého textu reagujete? Ale pokud se nepetu Mosad je civilní! Pane Vlku

0/0
19.3.2017 14:36

P89e46t23r 79L32u89k48e66š 6623811

Problém jsou rakety země - země schopné zasáhnout města v Izraeli (dolet cca 200 - 300 km). Hizballáh je má. Navíc se snaží zásoby zvětšovat. Na okraj: za posledních cca 15 let bylo proti Izraeli odpáleno nějakých 25 000 raket - kvalita mizerná, přesnost blízká nule, dolet nevalný. Nyní se ukazatele (kvalita, přesnost, dolet) radikálně mění.

0/0
19.3.2017 20:29

J33a74n 48F75o68j92t83í21k 8106703491636

No tak k takovým zbraním se Hizbaláh v Syrii určitě nedostane, takové zbraně vlastní pouze Irán. Pokud Irán dopravoval takové systemy přes Syrii do Libanonu - schvaluji takový nálet.

Osobně jsem myslel TOS-1A dostřel je tak kolem 3km, nicméně účinky jsou devastující a izraelský Iron dome by opravdu neměl šanci. No mrkněte na youtube, takhle nějak poděkovali RF za zabití jejich pilota turkménu:

https://www.youtube.com/watch?v=YeWP4AcWlLU&t=20s

0/0
19.3.2017 21:22

P53e74t42r 29L32u72k67e52š 6573461

Na TOS-1A jsem záměrně nereagoval.Díky malému dostřelu by neměl cíle. Tenhle raketomet je navíc těžko přehlédnutelný a snadno odhalitelný. Do palebného postavení by se vcelku nedostal.

Pokud jde o rakety, stačí udělat rešerši článků, které vyšly na internetu (např. Armádní noviny za posledních pár let). Najdete tam třeba články o raketách Fateh 110 (původem z Iránu). Případně není od věci občas nahlédnout do nějakého periodika. Například Letectví + Kosmonautika, ATM...

0/0
20.3.2017 0:11

P59e33t96e13r 97F20r51a23n44e87k 4506424594895

Nevíte oč tady šlo a co se tam semlelo, ani vy ani já nemáme dost informací. Jediné trvalé řešení je mír. Izrael o tyto války ani o žádné Syrské ani Libanonské území nikdy nestál a mír nabízel od počátku. Z různých důvodů to zatím není možné. Když to je jak to je, tak nelze čekat že Izrael něco podnikne teprve když arabové překročí s tanky předměstí Jeruzaléma. Takdle to na blízkém východě nefunguje.

+1/0
18.3.2017 11:06

J24a77n 64F93o73j68t86í36k 8616233211256

No pane Fraňku, je snad jasné, že IAF porušilo vzdušný prostor Syrie a zautočilo na vojenské cíle jenž jsou používany proti IS - tak snad na tom shodnem?

Ano Izrael netouží, na rozdil od Turecka, o žádné území Syrie či Libanonu. Ale chaos na tomto území mu určitě vyhovuje, myslím že tato občanská válka mohla pomoci míru mezi Syrii a Izraelem, bohužel Izrael se k tomu postavil neutrálně. Věřím tomu, že pokud by Izrael nabídnul vojenskou pomoc Asadovi v boji proti IS byla by přijata a kolem Palmýry a Deir-zor by se dnes povalovali pouze vraky Hiluxu a těla ISiláku a to nejspíš za 6 dnů.

0/0
19.3.2017 10:06

J52a73n 55F32o39j13t78í11k 8166933381666

Náletý IAF a pak cca 500 Merkav - Rakka by byla bez následku vyčištěna!

0/0
19.3.2017 14:21

J35a85n 18B62a39b37i61č74k72a 9733419963837

Iránská organisace Hizballáh palacená a vyzbrojovaná iránskou vládou vyhlásil při svém vzniku válku Izraeli a to až do úplného zničení Izraele. No a tak se čas od času nějaký antisemista vždy rozčílí, že s tím Izrael nechce souhlasit.

+3/−3
18.3.2017 2:31

J44a74n 19F57o26j77t54í34k 8576803691136

Nevím proč se vždy "každý" ohání antisemismem!!!;-€ - nevadí Vám, že tím někoho urážite?

0/0
19.3.2017 10:36

J81i30ř84i86n84a 18S30i49m96a68j87c60h34l95o33v61á 9451513781

Velmi zajimavy rozbor celeho vazneho incidentu: http://21stcenturywire.com/2017/03/17/provoking-war-israel-attacks-by-air-syria-again-in-palmyra-as-syria-fires-back-at-israeli-warplanes/

Assaf Orion, senior research fellow at Israel's Institute for National Security Studies, said Syria's response was a "significant" shift.

Until now, he said, when Israel attacked Hezbollah convoys in the country, it "usually went without a response or with an insignificant response from the Syrian side."

"(With this attack) the Syrian regime is trying to tell Israel it can't stand it anymore and those actions will not be free of charge."

"Jak Izrael pomaha ISIS v Syrii " s mapkou a datumem utoku: http://21stcenturywire.com/2015/01/20/israel-joins-forces-with-isis-tel-aviv-bombs-syria-for-sixth-time-in-18-months/

+1/−2
17.3.2017 23:14

J41i58ř48i94n38a 69S52i89m25a83j42c76h15l48o58v57á 9161753861

Moscow summoned Israeli envoy to discuss Israeli strikes in Syria pic.twitter.com/PdKKWxO6Dk

Vypada to tak, ze Izrael musi vysvetlovat Moskve utok v Syrii .

6 antwoorden39 retweets13 vind-ik-leuks

+1/−2
17.3.2017 21:25

P87e64t20r 56L85u75k85e58š 6333291

Ano Jiřino, Izrael bude asi Moskvě vysvětlovat jak si mohl dovolit projevit tak málo respektu. Na konvoj Hizballáhu zaútočil u letecké základny, kterou používá ruské letectvo.

+1/0
18.3.2017 0:20

J53a91n 87F16o11j37t53í42k 8356563271426

T4 nepoužíva RF - je nepoužitelná! RF ma letadla v Lakatii!

0/0
19.3.2017 10:49

J28a14n 64B64a91b81i21č74k48a 9263859583627

Myslíte si, že se vám Izrael přeci jednou podaří zničit ?

+1/−1
18.3.2017 2:32

J23a31n 11F61o29j51t20í28k 8696703901546

Pane Babička, nechcete se jít lečit??? Ne každý spíš většina (99%) nechce Izrael zničit!!!;-€ 99% jarmulkářu si to bohužel myslí!!!

0/0
19.3.2017 10:54

P69e13t21r 14K24a80l28a69f55a45t16i90č 1318839141

Izrael vyhlásil Sýrii válku?

+2/−5
17.3.2017 21:07
Foto

K46a58r80e37l 16S38e52i86d16l 8529795160158

Sýrie napadla Izrael hned po vzniku a od té doby jsou ve válce.

+4/−2
17.3.2017 22:27

J17i23ř57í 43K73r19u31t78i10l 8698333455661

Izraelci by měli kvartálně obesílat své bojechtivé arabské sousedy cédéčkem na téma Jomkipurská a Šestidenní válka.

+4/−1
17.3.2017 20:35

D88u17s76a24n 20K40r45i47v72s69k88y 7434845257263

Jj sousedi si dovolili zautocit na islamsky stat na svem uzemi, tak Izrael musel zasahnoutR^.

+6/−6
17.3.2017 20:44
Foto

K25a14r61e43l 74S23e61i41d87l 8719275220618

Lžete.

+3/−2
17.3.2017 22:28

D34u46s87a56n 90K48r49i45v20s90k41y 7494695667433

Je to receno v nadsazce, na ten nesmyslny prispevek nahore, ktery nebyl k veci. Hizballah v danou chvili nic spatneho nedelal, naopak delal zasluznou vec. At si je pak bombarduji v Libanonu, az neco udelaji.

+3/−3
17.3.2017 22:44
Foto

M52i68c98h87a92l 15G62r94e17š89l69i53k 9361746882526

Vzhľadom na Vaše predchádzajúce príspevky sa dá súdiť, že aj slová o nadsázke sú lož.

A Váš príspevok je asi taký hlúpy, ako keby ste Sovietom radili, že Hitlera po vytlačení zo ZSSR treba nechať na pokoji, lebo bojuje aj proti imperialistom.

+3/−2
17.3.2017 22:57

D91u28s82a22n 36K81r42i51v46s75k79y 7154235297933

Na vas radeji nereagovat, vy jste dlouhodobe dost mimo. Takze se ani nedivim, ze zrovna vy jste to nepochopil:-). Tak fajn, at je po Greslikovsku a znici Hizbalah a vladni vojska, at islamiste vyhraji.

+3/−3
17.3.2017 23:03
Foto

M14i55c28h88a29l 72G39r28e56š71l50i79k 9661306932236

Do tretice. Dovoľte, aby som Vám pripomenul, že výklad svojich slov Vám môžem urobiť na požiadanie ososbne. Inak vyrábate ďalšie lži.

+2/−2
17.3.2017 23:09

D69u30s48a49n 31K86r54i17v70s35k56y 7504275347573

Vubec moc nechapu co tady placate. Jako, ze osobne by budete vysvetlovat, jak je fajn, kdyz Izrael bude bombardovat hizbalallah v Palmyre8-o? Ja nejsem zid, abych slepe nasledoval jejich politiku. Me se nelibi a vy tu tocite, nevim o cem.

+3/−2
17.3.2017 23:16
Foto

M80i86c94h65a97l 18G85r69e78š62l98i36k 9501856112746

Svoje vlastné slová budem vysvetľovať ja. Pretože vy sa neriadite tým, čo som napísal, ale tým, čo si myslíte, že by som "mohol" napísať a čítanie myšlienok Vám zjavne veľmi neide.

0/−2
18.3.2017 7:27

J30a52n 61F20o84j74t79í72k 8276103211276

Pane Grešlíku, tohle je diskuze - ne věštírna!!! Tzn pokud nepoužijete emotikon nelze pochopit jak to myslíte. (emotikony jsou ti žlutí smajlíci) ;-)

0/0
19.3.2017 11:28
Foto

M92i25c87h11a32l 23G68r92e70š64l95i15k 9831596682866

Vy nechápete príspevky nezáviusle na používaní emotikonov.

0/0
19.3.2017 14:09

J31a59n 14F30o69j59t36í97k 8646243721166

např?

0/0
19.3.2017 14:46
Foto

M17i32c48h96a96l 68G76r63e73š97l14i36k 9261186142656

Napr.: "Tak fajn, at je po Greslikovsku a znici Hizbalah a vladni vojska, at islamiste vyhraji."

Jedná sa o tvrenie, ktoré ste mi lživo podsunuli.

0/0
19.3.2017 15:01

J55a56n 35F34o16j92t51í66k 8956893561426

Kde?

0/0
19.3.2017 21:00
Foto

M88i88c45h18a50l 62G85r48e25š97l18i25k 9821156222326

Pardon. Podsunul mi ho kolega Krivský. Prečítajte si vlákno, pretože Váš príspevok o emotikonoch je dosť odveci.

0/0
20.3.2017 6:18

J55i76ř14i61n55a 69S51i17m87a48j10c23h80l81o10v16á 9211433741

O sestreleni Izraelskeho letounu a Izrael podporuje teroristy podle Tim Anderson, Univerzita Sydney, Syrian army: Israeli jet shot down, another hit

https://youtu.be/SdgzGVA9bV8

0/−3
17.3.2017 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.