Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P63ř77e59m57e67k 51H88o75m26o21l52a 5318785425306

napoprvé netrefil letiště, opravdu ti titulkáři musí mít nějakou zvláštní školu :-P

+41/−1
doporučit
13.3.2017 8:29

J59a86n 89Č82e74r77n41ý 8830600824511

Uz jen čekám, kdy si zde přečteme nadpis "Od katastrofy dělily autobus jen vteřiny" a v článku "kdyby řidič v zatáčce nezatočil.

+35/−1
doporučit
13.3.2017 10:43

R24a24d38i69m 62K61o32k37t94a 7512287659709

Takovych pristani, kdy se musi manevr prerusit a opakovat, je kazdy den na celem svete urcite vice nez 1. Proto nemuze delat pilota kazdy, a proto travi tolik hodin v simulatoru. Aby takove situace zvladli. A tenhle to zvladl na jednicku. R^

+40/−2
doporučit
13.3.2017 8:34

M33i53c48h65a64l 53S63k56l34e25n53á58ř 5376530387

No tak musel opakovat přistání a co jako? Furt lepší, že si ho zopakoval než to tam rozstřískal. A ještě, když se jedná o jedno z nejnáročnějších letišť tak to asi žádná prča i pro zkušené piloty nebude.

+23/−1
doporučit
13.3.2017 10:29

P17e31t92r 98M73a26c36h74á46č56e57k 9897984503

Takže je to vlastně článek o tom, že se nic nestalo 8-o?

+31/−4
doporučit
13.3.2017 8:25
Foto

T47o77m41á30š 29D58v30o38ř75á28k 7175296937881

Je to poměrně "specifické" letiště.

+16/−1
doporučit
13.3.2017 8:01

M97i84r21o34s18l92a30v 72R57a29t91a53j 5961783124195

z videa je jasně patrné, že první trajektorie přistání nebyla ideální, mohl špatně přistát...ta druhá trajektorie je zcela evidentně přesná...stačí si porovnat oba přistávací trajektorie, a zjistíte, že ta první nebyla moc dobrá...žádná věda....pilot jednal naprosto perfektně....naprosto to zvládl...nechtěl nechat nic náhodě...superR^

+15/−1
doporučit
13.3.2017 9:50

L17e62n64k15a 86Č47e21r37n18á 2930178778551

Tento důležitý článek je tu třicet minut a už třikrát změnili titulek :-D

+15/−1
doporučit
13.3.2017 8:24

M74a91r54t32i46n 76Č60e45r32v81e15n29ý 3736297221381

Piloti musejí občas opakovat přistání i na normálním letišti, tady má dráha 2/3 délky a začíná a v podstatě i končí vodou. Takže v čem je problém?

+15/−2
doporučit
13.3.2017 8:33

Z75d61e51n36ě65k 20T53r63u87t12n60o72v82s26k23ý 7843523266820

a v čem je problém?

+16/−3
doporučit
13.3.2017 8:08

J36i46r30i 60D11o50m73i83n80i58k 1851228271980

Netušil jsem, co je tady "expertů" na letectví...:-) ale kdyby tam to letadlo spadlo, bylo by jich ještě víc. :-) Jinak, ti koupající turisté tam jezdí velmi často právě za tímto adrenalinem, je to na tom ostrůvku hlavní atrakce.

+15/−3
doporučit
13.3.2017 9:07

M97a42r42t65i50n 88V63o47ř89í44š44e26k 4877610163670

Nevidím žádnou senzaci lupo. Opakovaných přistání je za den spousta...

+11/−1
doporučit
13.3.2017 11:20
Foto

K29a76r57e46l 84M91a54l10ý 6496854910361

Bulvarni nadpis, bulvarni clanek Rv

+11/−2
doporučit
13.3.2017 8:08

P72a14v12e88l 42R73y84b83á80ř 7292121379280

Není to spíš na pochvalu, že neriskoval a přerušil přistání a pak přistál bez chyby. Myslím si, že takových situací je tam velmi mnoho, prostě zkušený a zodpovědný pilot přistává jen, když si je naprosto jistý. "Suverén" by to možná zkusil a byla by neštěstí.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 11:03

J88a55k85u26b 84W62e21b77e22r 9396185644798

OK, záběr může zkreslovat, ale nezdá se mi to jako 150 metrů, teda pokud nemyslela paní mluvčí dno oceánu u pláže.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 9:40

V24í15t 86O41d25l64o95ž37i74l85í41k 8546823247757

"Mluvčí společnosti WestJet uvedl, že na prvním pokusu „nebylo nic neobvyklého“. Letoun se ale podle něj k hladině nepřiblížil na méně než 150 metrů."

Tak jsem prověřil, jestli to ten mluvčí skutečně řekl, a zdá se, že ano (500 feet):

http://christinenegroni.com/westjet-denies-close-call-caught-camera-st-maarten/

Jednu chybu však tato věta v češtině má, mluvčí Lauren Stewart je žena! (spokeswoman)

+9/−1
doporučit
13.3.2017 9:08

J31i86ř10í 74H29o28r95t 6456671837634

Sorry, ale tohle není zase nic tak strašného. Go around není ničím neobvyklým a občas se prostě nezadaří. Tady je vidět, že pilot to má celou dobu pod kontrolou, tudíž nechápu tuto hysterii. Nicméně je úsměvné, že tu je tolik odborníků na létání ;-D

+8/−1
doporučit
13.3.2017 12:23

J33a79r57o59s74l92a34v 62B58e78n95e48š 2136469408898

Před lety jsem měl to štěstí (samozřejmě jako běžný cestující Y class) přistávat na St. Marteenu, letišti princezny Juliany. Do poslední chvíle jsem si myslel, že B 747 sedá do moře. Dodnes nezapomenutelný zážitek. Od bezpečného a nebezpečného přistání zřejmě rozhodují jen metry. Doporučuji TV seriál o nebezpečných letištích, St. Marteen je na čtvrtém místě. (Nevysílala ČT, ale tuším Spektrum).

+8/−2
doporučit
13.3.2017 10:11

M69a54r70e12k 47T45ů55m35a 4382438446612

Neviděl bych tom vědu, první přiblížení se nepovedlo, můžeme spekulovat jestli tam hrála nějakou roli lidská chyba, či případně nějaký poryv větru, dle videa to moc průkazné není... Ale každopádně pilot se zachoval tak, jak měl za téhle situace.

Jinak já bych se osobně na této pláži asi nekoupal...:-)

+7/−2
doporučit
13.3.2017 8:47

B28o69h29u56m60i41l 25V79a24n20ě48k 5302295642966

Chybička se prostě občas vloudí aneb přistání až na čtvrtý pokus.

Sám jsem kdysi seděl v letadle Lufthansy, které přistálo v Ruzyni na čtvrtý pokus. Je to fakt divný pocit, když je letadlo pár metrů nad zemí a vidíte z okýnka přistávací dráhu vedle letadla. Jediné co oceníte je ten přebytek energie se kterou letadlo reaguje na "přidání plynu" motory se hned roztočí a vy cítíte jak rychle začne letadlo stoupat. Pak odlet do vyčkávacího prostoru u Benešova a znovu na přiblížení a opět se letadlo prudce zvedá kousek nad zemí. Kapitán se nejdřív omluví na špatnou viditelnost, co na tom že vy z okýnka vidíte nejménš kilometr kolem. Po dalším pokusu vám oznámí, že byl dlouhý a vy začínáte mít pocit, že se na vás cvičí nějaký učedník na pilota. Namísto hodinového letu jste ve vzduchu dvě hodiny. Osobně jsem to bral celkem lehkovážně jako zajímavou zkušenost, ale někteří cestující to nenasli zrovna lehce. Naštěstí jsme se teprve na zemi při čekání na pasovou kontrolu dozvěděli, že v předešlém dni došlo na Ruzyni k havarii - naštěstí byla zraněna jen letuška když letadlo bouchlo při přistání koncem o zem.

Asi bych to nebral tak lehkovážně, kdybych o té nehodě věděl předem

+6/−2
doporučit
13.3.2017 9:54
Foto

J35i47ř95í 37R88o37h81a75n 5234238617845

Nezdařených přístání je každý den desítky - kvůli špatné viditelnosti, kvůli silnému větru, turbulence... Tohle nezdařené přistání je zvláštní (ale zase ne moc výjimečné) jen tím, že ho při tom někdo vyfotil.

+5/−1
doporučit
13.3.2017 12:34
Foto

P44ř12e33m45e58k 88H11o40m19o76l90a 5528155245206

Njn, letecké vyšetřování podle nějaké amatérské fotky, omg 8-o

+4/0
doporučit
13.3.2017 8:21
Foto

T59o15m50a81s 82Z47y30r87e42k 9153549334453

Opakované přistání není opravdu nic extra výjimečného. Jak nízko nad vodou to ale tady piliot řešil výjimečné je a rozhodně to bylo velice špatně. Tak nízko se vůbec neměl dostat.

+4/−1
doporučit
13.3.2017 11:49

T93o15m43á98š 56Ž80i76t89n73ý 6881400281331

tak přiblížení na Sv. Martinu jsou vždycky veselý, takže na tomto přistání nevidím nic tak zvláštního.

Kromě toho že šli zřejmě trochu blbě, tak to prostě odpískali a dali si to ještě jednou...

+4/−1
doporučit
13.3.2017 11:42

O86n58d55ř53e32j 74V27r82á26n17e71k 3788118953819

Podobné situace jsem viděl častěji. I při ukázkovém přiblížení může dojít k silnému poryvu větru a je o zábavu postaráno. Tady byl stroj nicméně příliž nízko celkem daleko od začátku dráhy, a určitě to tako nemělo být. Přistává se zde na přístoje a i při velmi špatném počasí to piloti dokáží trefit přesně na část dráhy, do které to musí posadit, aby bezpečně dobrzdili. Nicméně přistání na druhý pokus není nic neobvyklého... Ještě zajímavější musí být pro cestující přistávat zde za silného větru v traverzu - pro pozorovatele z pláže je to taky zážitek, co se jen tak nevidí.

+3/0
doporučit
13.3.2017 9:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.