Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P41ř46e80m32e74k 69H57o76m32o62l36a 5288355945706

napoprvé netrefil letiště, opravdu ti titulkáři musí mít nějakou zvláštní školu :-P

+41/−1
doporučit
13.3.2017 8:29

J12a41n 34Č29e54r72n65ý 8650620684921

Uz jen čekám, kdy si zde přečteme nadpis "Od katastrofy dělily autobus jen vteřiny" a v článku "kdyby řidič v zatáčce nezatočil.

+35/−1
doporučit
13.3.2017 10:43

R17a90d34i24m 47K12o94k55t75a 7222827549319

Takovych pristani, kdy se musi manevr prerusit a opakovat, je kazdy den na celem svete urcite vice nez 1. Proto nemuze delat pilota kazdy, a proto travi tolik hodin v simulatoru. Aby takove situace zvladli. A tenhle to zvladl na jednicku. R^

+40/−2
doporučit
13.3.2017 8:34

M39i42c85h59a23l 75S30k31l82e51n75á80ř 5276620817

No tak musel opakovat přistání a co jako? Furt lepší, že si ho zopakoval než to tam rozstřískal. A ještě, když se jedná o jedno z nejnáročnějších letišť tak to asi žádná prča i pro zkušené piloty nebude.

+23/−1
doporučit
13.3.2017 10:29

P25e49t54r 44M93a20c56h67á17č85e58k 9167704273

Takže je to vlastně článek o tom, že se nic nestalo 8-o?

+31/−4
doporučit
13.3.2017 8:25
Foto

T43o72m32á39š 59D34v29o47ř16á86k 7685516717711

Je to poměrně "specifické" letiště.

+16/−1
doporučit
13.3.2017 8:01

M31i76r91o93s64l15a39v 81R47a94t45a32j 5391913154885

z videa je jasně patrné, že první trajektorie přistání nebyla ideální, mohl špatně přistát...ta druhá trajektorie je zcela evidentně přesná...stačí si porovnat oba přistávací trajektorie, a zjistíte, že ta první nebyla moc dobrá...žádná věda....pilot jednal naprosto perfektně....naprosto to zvládl...nechtěl nechat nic náhodě...superR^

+15/−1
doporučit
13.3.2017 9:50

L70e24n21k33a 42Č17e94r33n31á 2320578768421

Tento důležitý článek je tu třicet minut a už třikrát změnili titulek :-D

+15/−1
doporučit
13.3.2017 8:24

M66a74r51t48i84n 45Č40e92r64v51e65n87ý 3606347361931

Piloti musejí občas opakovat přistání i na normálním letišti, tady má dráha 2/3 délky a začíná a v podstatě i končí vodou. Takže v čem je problém?

+15/−2
doporučit
13.3.2017 8:33

Z37d94e37n41ě27k 26T54r39u47t39n23o80v68s71k41ý 7573613486790

a v čem je problém?

+16/−3
doporučit
13.3.2017 8:08

J29i92r82i 54D55o74m94i16n72i55k 1451808821680

Netušil jsem, co je tady "expertů" na letectví...:-) ale kdyby tam to letadlo spadlo, bylo by jich ještě víc. :-) Jinak, ti koupající turisté tam jezdí velmi často právě za tímto adrenalinem, je to na tom ostrůvku hlavní atrakce.

+15/−3
doporučit
13.3.2017 9:07

M39a93r37t29i44n 25V50o30ř21í11š54e31k 4597340913190

Nevidím žádnou senzaci lupo. Opakovaných přistání je za den spousta...

+11/−1
doporučit
13.3.2017 11:20
Foto

K18a35r21e53l 16M10a53l50ý 6806664310191

Bulvarni nadpis, bulvarni clanek Rv

+11/−2
doporučit
13.3.2017 8:08

P81a83v12e58l 40R21y38b77á14ř 7372261339390

Není to spíš na pochvalu, že neriskoval a přerušil přistání a pak přistál bez chyby. Myslím si, že takových situací je tam velmi mnoho, prostě zkušený a zodpovědný pilot přistává jen, když si je naprosto jistý. "Suverén" by to možná zkusil a byla by neštěstí.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 11:03

J98a80k81u98b 33W24e70b24e62r 9466195684388

OK, záběr může zkreslovat, ale nezdá se mi to jako 150 metrů, teda pokud nemyslela paní mluvčí dno oceánu u pláže.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 9:40

V62í38t 49O85d48l77o93ž40i48l36í98k 8956903477947

"Mluvčí společnosti WestJet uvedl, že na prvním pokusu „nebylo nic neobvyklého“. Letoun se ale podle něj k hladině nepřiblížil na méně než 150 metrů."

Tak jsem prověřil, jestli to ten mluvčí skutečně řekl, a zdá se, že ano (500 feet):

http://christinenegroni.com/westjet-denies-close-call-caught-camera-st-maarten/

Jednu chybu však tato věta v češtině má, mluvčí Lauren Stewart je žena! (spokeswoman)

+9/−1
doporučit
13.3.2017 9:08

J23i14ř80í 18H87o24r16t 6296711507574

Sorry, ale tohle není zase nic tak strašného. Go around není ničím neobvyklým a občas se prostě nezadaří. Tady je vidět, že pilot to má celou dobu pod kontrolou, tudíž nechápu tuto hysterii. Nicméně je úsměvné, že tu je tolik odborníků na létání ;-D

+8/−1
doporučit
13.3.2017 12:23

J51a60r94o28s47l91a89v 11B58e10n38e27š 2886489388978

Před lety jsem měl to štěstí (samozřejmě jako běžný cestující Y class) přistávat na St. Marteenu, letišti princezny Juliany. Do poslední chvíle jsem si myslel, že B 747 sedá do moře. Dodnes nezapomenutelný zážitek. Od bezpečného a nebezpečného přistání zřejmě rozhodují jen metry. Doporučuji TV seriál o nebezpečných letištích, St. Marteen je na čtvrtém místě. (Nevysílala ČT, ale tuším Spektrum).

+8/−2
doporučit
13.3.2017 10:11

M60a53r82e13k 41T76ů74m11a 4582658106792

Neviděl bych tom vědu, první přiblížení se nepovedlo, můžeme spekulovat jestli tam hrála nějakou roli lidská chyba, či případně nějaký poryv větru, dle videa to moc průkazné není... Ale každopádně pilot se zachoval tak, jak měl za téhle situace.

Jinak já bych se osobně na této pláži asi nekoupal...:-)

+7/−2
doporučit
13.3.2017 8:47

B24o55h18u76m45i89l 35V43a45n30ě88k 5162165892886

Chybička se prostě občas vloudí aneb přistání až na čtvrtý pokus.

Sám jsem kdysi seděl v letadle Lufthansy, které přistálo v Ruzyni na čtvrtý pokus. Je to fakt divný pocit, když je letadlo pár metrů nad zemí a vidíte z okýnka přistávací dráhu vedle letadla. Jediné co oceníte je ten přebytek energie se kterou letadlo reaguje na "přidání plynu" motory se hned roztočí a vy cítíte jak rychle začne letadlo stoupat. Pak odlet do vyčkávacího prostoru u Benešova a znovu na přiblížení a opět se letadlo prudce zvedá kousek nad zemí. Kapitán se nejdřív omluví na špatnou viditelnost, co na tom že vy z okýnka vidíte nejménš kilometr kolem. Po dalším pokusu vám oznámí, že byl dlouhý a vy začínáte mít pocit, že se na vás cvičí nějaký učedník na pilota. Namísto hodinového letu jste ve vzduchu dvě hodiny. Osobně jsem to bral celkem lehkovážně jako zajímavou zkušenost, ale někteří cestující to nenasli zrovna lehce. Naštěstí jsme se teprve na zemi při čekání na pasovou kontrolu dozvěděli, že v předešlém dni došlo na Ruzyni k havarii - naštěstí byla zraněna jen letuška když letadlo bouchlo při přistání koncem o zem.

Asi bych to nebral tak lehkovážně, kdybych o té nehodě věděl předem

+6/−2
doporučit
13.3.2017 9:54
Foto

J94i83ř85í 90R69o58h26a55n 5754888477255

Nezdařených přístání je každý den desítky - kvůli špatné viditelnosti, kvůli silnému větru, turbulence... Tohle nezdařené přistání je zvláštní (ale zase ne moc výjimečné) jen tím, že ho při tom někdo vyfotil.

+5/−1
doporučit
13.3.2017 12:34
Foto

P74ř84e93m68e80k 90H19o86m12o91l61a 5818975235946

Njn, letecké vyšetřování podle nějaké amatérské fotky, omg 8-o

+4/0
doporučit
13.3.2017 8:21
Foto

T61o39m63a75s 95Z51y86r79e26k 9713739404303

Opakované přistání není opravdu nic extra výjimečného. Jak nízko nad vodou to ale tady piliot řešil výjimečné je a rozhodně to bylo velice špatně. Tak nízko se vůbec neměl dostat.

+4/−1
doporučit
13.3.2017 11:49

T96o98m42á87š 96Ž74i60t57n51ý 6601180251951

tak přiblížení na Sv. Martinu jsou vždycky veselý, takže na tomto přistání nevidím nic tak zvláštního.

Kromě toho že šli zřejmě trochu blbě, tak to prostě odpískali a dali si to ještě jednou...

+4/−1
doporučit
13.3.2017 11:42

O85n13d32ř13e92j 56V62r63á26n21e23k 1515728868157

Podobné situace jsem viděl častěji. I při ukázkovém přiblížení může dojít k silnému poryvu větru a je o zábavu postaráno. Tady byl stroj nicméně příliž nízko celkem daleko od začátku dráhy, a určitě to tako nemělo být. Přistává se zde na přístoje a i při velmi špatném počasí to piloti dokáží trefit přesně na část dráhy, do které to musí posadit, aby bezpečně dobrzdili. Nicméně přistání na druhý pokus není nic neobvyklého... Ještě zajímavější musí být pro cestující přistávat zde za silného větru v traverzu - pro pozorovatele z pláže je to taky zážitek, co se jen tak nevidí.

+3/0
doporučit
13.3.2017 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.