Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět čelí rozsáhlé humanitární krizi, přes 20 milionů lidí hladoví

Čelíme nejhorší humanitární krizi od roku 1945, oznámili po pátečním jednání Rady bezpečnosti představitelé OSN. Hladu čelí 20 milionů lidí v Jemenu, Somálsku, Jižním Súdánu a Nigérii. K odvrácení katastrofy potřebuje světová organizace 4,4 miliardy dolarů (111 miliard Kč), zatím má ale jen zlomek této částky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a33r38m22i82l 95V26e74p94ř55e90k 17S77t84. 5436715574739

Humanitárně ať pomohou ti boháči, kteří bídu zavinili, země (např. Afriky) "zcivilizovali", hospodářsky zplundrovali a vykradli, zničili prvobytně pospolný život tamějších obyvatel a jejich soužití s přírodou.

0/−1
13.3.2017 4:48
Foto

J51a92n 51Č67e70r60m51á47k 4569658865587

z rozhovoru s výše uvedeným Keňským ekonomem panem Shikwatim

Spiegel: Po 2. světové válce se Německo dokázalo postavit na vlastní nohy jen díky Američanům, kteří skrze Marshallův plán nalili do země peníze. Neoznačil byste to za úspěšnou rozvojovou pomoc?

Shikwati: V případě Německa bylo třeba opravit pouze zničenou infrastrukturu. Navzdory ekonomické krizi Výmarské republiky bylo předválečné Německo vysoce rozvinutou zemí. Škody vzniklé při tsunami v Thajsku mohou také být napraveny trochou peněz a nějakou tou pomocí s obnovou. Afrika však musí udělat první kroky k modernímu světu sama. Musí dojít k posunu v myšlení. Musíme se přestat na sebe samotné dívat jako na žebráky. V dnešní době se na sebe Afričané dívají jako na oběti. Na druhou stranu si nikdo neumí představit Afričana jako podnikatele. Ke změně stávající situace by dopomohl odchod organizací zprostředkovávajících pomoc.

Zdroj: http://www.penize.cz/nezamestnanost/17513-africky-ekonom-prestante-uz-prosim-s-tou-pomoci!

+2/0
12.3.2017 14:06

V21i60o15l95a 79M61o76d69r45á 5494606869465

To je přesně ono odlišení humanitární pomoc vs. rozvojová pomoc. Humanitární pomoc jde na urgentní krizi, rozvojová pomoc se snaží měnit situaci v dlouhodobém horizontu. My teď máme urgentní krizi ve čtyřech zemích. Řešíme tedy otázku humanitární pomoci - zda poslat pomoc, nebo je nechat pomřít. Tuhle otázku nám moc nepomůžou zodpovědět úvahy o tom, co nefunguje v rozvojové pomoci, byť takové úvahy jsou samozřejmě v tom dlouhodobém horizontu nutné a potřebné.

0/0
12.3.2017 14:22

J84a16r82o48s12l13a26v11a 59K98a62n29i17o46k15o72v52á 7412359532887

2005 - Africký ekonom: přestaňte už prosím s tou pomocí! - http://www.penize.cz/nezamestnanost/17513-africky-ekonom-prestante-uz-prosim-s-tou-pomoci!

+1/0
12.3.2017 13:31
Foto

J58a32n 27Č42e11r77m77á84k 4779128785447

vážení, Africe nepomůžou potraviny ani stroje. Africe pomůže dar vzdělání (ovšem u nich doma, jinak vzdělaní zůstanou v Evropě či US, než aby se vrátili domů do buše) a dar práce... Dokud tam lidé nepochopí, že soused je kolega v zušlechťování země a v práci a že práce (a nikoliv zbraně) je nutná pro blahobyt, do té doby jde o bezednou žumpu a každá pomoc přinese jen další nenávist, válku a nesnáze... !!

+3/0
12.3.2017 13:12

V23i48o48l94a 55M22o36d26r67á 5604606529765

V tomhle s Vámi souhlasím. Vzdělání, emancipace žen, rozbourání strnulých sociálních struktur, modernizace, to je potřeba. Jenže to se jednak neudělá ze dne na den a bezbolestně (stačí si vzpomenout, jak nehezky vypadala Evropa), jednak to neřeší otázku, zda těch 20 milionů lidí necháme umřít nebo jim pomůžeme. A i když chápu, že bez dvaceti milionů - dvou ČR - by se svět v pohodě obešel a že humanitární pomoc sama o sobě není dlouhodobým řešením, nějak se ve mně něco vzpírá říct: "Jasně, nechte je tam pomřít, holt mají smůlu, že jsou ve špatné době na špatném místě."

0/0
12.3.2017 13:18
Foto

J71a24n 71Č96e92r17m35á43k 4579358825647

no, nesdílím názor o bourání jejich pořádků a tradic... To už jsme si vyzkoušeli v Iráku či Lybii... Je třeba stavět a zušlechťovat... Ono naše pohanské pořádky se v 9 století rovněž více zušlechťovaly, než bouraly... Když se bude lidem něco brát a oni se budou cítit okrádáni, jen se budou bránit a své zažité pořádky jen utvrdí... Je třeba jim pomoci, učit je a dát jim důstojnost... Ne jim cpát naše emancipace a demokracii... Nejdřív ji budou muset sami chtít a pokud ji budou chtít, pak si ji už zařídí sami...

+1/0
12.3.2017 13:26

V16i11o34l48a 25M81o96d83r83á 5934976659765

Já to takto nemyslela. Ta změna musí samozřejmě přijít zevnitř. Znám docela dost afrických žen - jak ty, co jsou v Evropě, tak ty přímo z místa. A velká většina z nich je k řadě místních tradic velmi kritická a ráda by je změnila. Je jasné, že to nebude přes noc a že si to musejí udělat po svém. My můžeme, a měli bychom, jen vysvětlovat, jak jsou věci u nás (co je dobře, co třeba ne). A jemně tlačit na určité změny třeba v rámci dvoustranných dohod o pomoci (poskytneme, ale...).

0/0
12.3.2017 13:35

P96e29t97r 37F30i96a70l74a 9643386633163

Vážený, objevil jste "ameriku"?

Tohle je dávno známé a také se tak v Africe začínalo, jenže to by tam museli mít neustále dohled velkého počtu lidí, asi jako za koloniálních časů.

Češi pro ně kupovali krávy, kozy na chov - a výsledkem bylo, že to Afričané hned snědli. Češi je naučili stavět záchody, ale jakmile odešli, už zase vše fungovalo jako před tím.

+1/0
12.3.2017 13:25

P87e84t93r 52F11i64a22l64a 9393486213123

Deník Víkend 4.3.2017 - jeden z porotců soutěže MasterChef - Marek Fichtner:

"V Saudské Arábii jsem na naše poměry dělal naprosto megalomanské akce, nepochopitelné, třeba svatbu pro čtyři tisíce žen. Tam to ale tak běžně funguje. Milují to, jsou na to zvyklí, jsou velikášští. Mají na to finance, prostoty. ......

Představte si sedm bufetů a každý má sedm metrů. Hromady, hromady různorodého jídla. Na počet hostů se toho navaří hrozně moc. ....

Tabule musí být honosná, nádherně nazdobená a pak toho hrozně zbyde...."

--------------

A v naší malé zemi, která není schopna se pořádně postarat o rodiny s handicapovanými dětmi, a koupit jim potřebné pomůcky, a přesto vydává nemalé finanční částky na pomoc chudým v jiných zemích,... si někdo dovoluje nám ještě dávat masáž, jak cizí lidé hladoví?

Ti hodní, bohatí muslimové nejsou schopni pomoci svým spoluvěrcům v jiných zemích?Rv

+1/0
12.3.2017 13:11

V77i51o78l63a 67M91o77d26r15á 5294946879365

Zajímavé, pro kolik lidí je Saúdská Arábie vzor. Pro mě ne, nechci se inspirovat tím, co dělají tam, ta země je mi krajně nesympatická. A rozhodně si ji nehodlám brát jako alibi, proč nemůžu nic dělat já, resp. ČR. Protože my jsme přece mnohem lepší než SA, máme jiné hodnoty. Nebo ne?

Oblíbená story o tom, jak se u nás trpí... Jsem naprosto pro, aby třeba na ty handicapované (nejen děti) šlo více peněz. Jenže víte co? My jsme na tom natolik dobře, že bychom si v pohodě mohli dovolit přidat těm a ještě poslat rýži do Afriky. Ono to totiž není volba naši handikapovaní vs. afričtí hladovějící, ale potřební vs. kapsy toho či onoho. A já budu stokrát radši, když za peníze z mých daní a odvodů přežije jeden člověk v Africe, než když si za to náměstek ředitele VZP postaví další barák (teď skáču mezi rozpočtovými kapitolami, ale pointa je snad jasná).

A ta náboženská linie. Víte, Jižní Súdán je křesťanský, právě kvůli tomu se ostatně oddělil od Súdánu (severního). A my jsme přece ta křesťanská kultura, prezident to říká, lidé na diskusi to říkají. Tak co, nemáme přímo morální a náboženskou povinnost našim souvěrcům v JS pomoci?

+1/−2
12.3.2017 13:25

P16e36t38r 22F89i50a71l70a 9423376963133

Zajímavá je vaše logika. Jste schopna rozeznat, co je vzor... a co příklad, jak někteří muslimové plýtvají, ale svým souvěrcům nic poskytnout nechtějí? A nejen v Africe a Jemenu, do Evropy se cpou miliony lidí, především muslimů, očekávají, že je bude Evropa dobře živit a oni se za - odměnu - nepřizpůsobí a budou nás šikanovat, terorizovat, vraždit, a bohatí muslimové mají zájem dávat jim jen prachy na stavby mešit.

My jsme anticko-křesťanská kultura a pomáháme cizím až dost, ale nejsme povinni živit celý svět.

Je mi vždy zle z lidí, kteří peskují Čechy, jak jsou prý necitliví, ale přitom jim nevadí, že v Čechách nedostane handicapované dítě ani pořádný vozík, který by se vešel do obyčejného výtahu v paneláku... a děti s nemocí motýlích křídel nedostanou ani pořádné náplastě.

Ale starost o ně není tak - in, cool, světové a multikulturní....Rv

0/0
12.3.2017 13:36

V40i82o38l84a 10M47o57d18r95á 5584776279175

Teď jste předvedl to, co se označuje jako "budování strawmana". Promítnete si do druhého, co si asi tak musí myslet, a za to ho pak peskujete.

Já jsem jasně psala, že jsem k SA, i dalším muslimským státům, velmi kritická. Nevidím v nich žádný vzor. Právě proto se tím, co dělají, resp. nedělají, nechci nechat inspirovat. Jsem hrdá na to, že naše země má jiné tradice. Ale právě proto (!!!) mi přijde přirozené, že ČR na ty hladovějící nějak přispěje bez ohledu na to, jak se zachová Saúdská Arábie.

Nepeskuju Čechy obecně, že jsou necitliví. Peskuju konkrétní přispěvatele na netu - což, při vší úctě, nejsou žádní mluvčí českého národa -, že o jiných lidech mluví, jako by to byl obtížný hmyz. A to zcela bez znalosti poměrů v těch zemích, o něž tady jde.

Migranti v Evropě jsou zas jiné téma a nevím, jak jste přišel na to, že jsem stoupenkyně nekontrolované migrace či budování paralelní ghet. Nejsem.

Stejně tak nechápu, proč si myslíte, že člověka může trápit buď to, že handicapované dítě nemá vozíček, nebo to, že v Africe umírají lidé hladem. Mě trápí, resp. mi není lhostejné ani jedno. A jsem přesvědčená, že tak bohatý stát, jako je ČR, může nějakou formou pomoci oběma.

0/0
12.3.2017 13:51

V16i72o60l46a 10M67o88d16r25á 5934386839525

PS: A to není ani cool, ani in, ani multikulti. To je obyčejná lidskost, soucit s lidmi, kteří jsou na tom, obvykle ne vlastní vinou, hůře než já/my.

0/0
12.3.2017 13:53

P49e97t48r 40F45i23a81l59a 9373196483403

Napsala jste toho víc a vaše první věta v předchozím příspěvku zněla:

"Zajímavé, pro kolik lidí je Saúdská Arábie vzor."

Nereagoval jsem na to, co vykládáte o sobě, to pro mne zajímavé nebylo, reagoval jsem na to, co jste zde podsouvala jiným, zřejmě mně.:-)

Peskovala jste Čechy obecně, nepsala jste o nějakém rozlišení!

To je váš problém, že nechápete své vlastní výmysly. Jedno, zda vaše výplody, co vám prý podsouvám o migrantech anebo o tom, že prý člověka může trápit jen jedna záležitost.

0/0
12.3.2017 14:01

V14i81o47l79a 40M56o58d20r14á 5824776209335

Pane Fialo, Vy nejste Čech obecně, Vy jste jeden konkrétní člověk. A další diskutující jsou další konkrétní lidé. Schovávat se za český národ, tvrdit, že kdo nesouhlasí s Vámi, pomlouvá Čechy jako takové, je nedůstojné. Více to komentovat nebudu, jde mi o věc, ne o nějaké přetahování se o to, kdo co jak (ne)pochopil. Každý čtenář si může udělat vlastní názor.

0/−1
12.3.2017 14:15

P41e69t17r 96F24i87a10l11a 9573966593683

Až na to, pomlouvačná dámo, že nedůstojné je to od vás, napsala jste pomluvu a ještě zaměňujete příčiny a následky. Já se za český národ schovávat nemusím, protože jsem na vás reagoval až právě kvůli té pomluvě. Na vlákně je to vidět černé na bílém.

Končím s vámi diskuzi, podobné podsouvání a překrucování jsem zažil od komunistů... a už naštěstí to snášet nemusím.

0/0
12.3.2017 14:30

L64i23b63o45r 56M78a62c22h15a94l84e51k 1354845475798

Violo, mate v mnohem pravdu. Nenavist vubec nicemu nepomuze. Na druhou stranu ani humanitarni pomoc nedava zaklad k vybudovani stabilni spolecnosti v techno, dovolim si rict, mizernych statech. Jak myslite, ze bude vypadat svet za 100 let? Bude to svet plny vzdelanych inzenyru, nebo alespon usmevavych skromnych listonosu, nebo svet plny ghet, slumu a palacu? Jak muze pretavit nenavist v pokoru a respekt k druhym? Myslim, ze neni rozdil mezi zlodejem, co vykrada auta a zlodejem, ktery organizuje solarni business. Jde to vubec? Nebylo by lepsi to nechat svemu osudu? Myslim, ze demokraticka spolecnost je nejkonkurencnejsi v boji o preziti a spolecenstvi, ktera si ji nedokazou vybudovat proste casem zaniknou.

0/0
12.3.2017 12:47

V73i48o65l30a 38M16o13d53r73á 5624226309485

Díky za slušnou a věcnou reakci.

Myslím, že ve světě vždy bylo, je a bude oboje - jak usměvaví listonoši, tak slumy (dokonce si dovedu představit usměvavého listonoše žijícího ve slumu;-)). Nevěřím v nějaký konečný triumf pokory či pravdy a lásky. Ale věřím, že je možné situaci postupně zlepšovat a současně okamžitě reagovat tam, kde dochází k opravdu hodně špatným věcem (kde se masivně vraždí, popř. kde miliony lidí umírají hlady). Důležité je ty dvě věci nezaměňovat. Jasně že dodávka brambor těm lidem nezajistí světlou budoucnost, jako vojenský zásah v místě, kde se vraždí nevinní civilisté, nezajistí, že v té zemi už nikdy nebudou konflikty. Ale stejně si myslím, že ona dodávka/zásah jsou, při dodržení dalších podmínek (např. když se dohlédne na to, aby brambory šly k potřebným), v dané situaci ta lepší, resp. méně špatná varianta.

0/0
12.3.2017 13:31

L39i56b83o87r 20M75a43c93h73a56l14e24k 1974285465848

Diky za reakci. Radeji bych vymenoval ty brambory za nejaky zavazek do budoucna. Ale bojim se ze ta obcanska angazovanost bude chybet.

+1/0
12.3.2017 13:46

P70e39t50r 30F36i19a41l39a 9403576193203

V zásadních věcech paní nemá vůbec pravdu, překrucuje a vyjadřuje se jako komunistka.

Vykládá tady, jak zle se prý vedlo černochům za kolonialismu.

A také napsala: "Neočekávám od lidí, že budou posílat příspěvky na Afriku, ale aspoň trochu úcty k životům lidí..."

To považuji za vrcholnou drzost, nechci-li to napsat hůř, Češi přece posílali a posílají na Afriku finance celá desetiletí, dokonce i za těch komunistů, ale ona si dovoluje urážet všechny dárce.

0/0
12.3.2017 13:46

V71l93a66s41t73i75m48i10l 62H24a18l13b84i98c90h 8613155396878

Řešením je obnovení koloniálního systému a nastolení pořádku.

+1/0
12.3.2017 7:23

V66i68o17l91a 81M79o27d12r47á 5524586799275

Během koloniálního období zemřely v Africe miliony lidí - hlad, války, cílené vyhlazování, transporty otroků do Ameriky. Nejprve si něco zjistěte o historii, než začnete plácat.

0/−1
12.3.2017 8:53
Foto

J33a82n 12Č62e47r81m34á51k 4969838125557

sorry, ale plácáte vy... Když odjížděly konvoje s otroky, nejezdily z kolonií ani tam neprobíhalo cílené vyhlazování... A ani ten hlad tam téměř nebyl, neboť vše mělo řádné hospodáře, kteří chtěli, aby jejich podniky vzkvétaly a tvořily zisk...

Problém je právě v dnešním násilné pseudodemokracii či jak to nazval K. Kryl demokratůře, kde se neustále bojuje o moc, zákon neexistuje a konají se "pogromy" na úspěšné a bělejší... A tak kdysi bohaté státy jsou nynhí nejchudší a nejzuboženější (Zimbabwe) a nebo tam šupem směřují (JAR)...

+2/0
12.3.2017 12:59

V30i46o44l37a 27M79o33d10r68á 5524516639115

Zkuste si pro začátek přečíst třeba něco o tom, jak vypadalo belgické Kongo za vlády krále Leopolda. Je to dost známá kauza. Počet obětí se odhaduje na 5 až 10 milionů. Pak se přesuňte ke Rwandě a Burundi během období kolonizace, dost poučné pro pochopení i současného stavu. A tak dále a dále.

Já samozřejmě netvrdím, že bílí byli a jsou špatní a místní jsou skvělí a laskaví. Nakonec i na tom obchodu s otroky participovali jak lidé z Evropy, tak místní. Ale myslet si, že v době kolonií byl v těch zemích nějaký ráj na zemi? To je opravdu hodně naivní.

0/0
12.3.2017 13:12
Foto

J83a61n 55Č72e10r57m14á44k 4909798125967

nikde jsem nepsal, že tam byl ráj a že se tam občas neválčilo. Ovšem byl tam nějaký řád a pořádek a to bylo vždy lepší, než to, co tam mají nyní...

Mluvila jste někdy s lidmi z Iráku?...

Husajn byl xxx, ale i ten byl lepší než to, co jsme jim tam dovezli my naším vývozem demokracie... Totéž Kadáfí v posledních letech, kdy se zřekl terorismu... Nebo snad myslíte, že jsou tamní lidé spokojenější nyní, kdy nevědí zda se vrátí z nákupu, pokud tedy vůbec zůstal v jejich okolí nějaký obchod?...

0/0
12.3.2017 13:53

V38i24o33l14a 46M68o83d14r45á 5614436819745

Lepší - asi jak kde a jak pro koho. Některé kolonie fungovaly lépe, jiné hůře. Víte, hodně se v poslední době mluví o holodomoru na Ukrajině, v době Stalina. A málo se ví, že ve stejné době byla vlna hladomoru v části britské kolonie Indie. Zhruba tři miliony mrtvých. Nevím, zda si ti lidé říkali - super, sice umíráme, ale je tu pořádek. Taktéž nevím, zda si to říkali lidé v tom belgickém Kongu, o kterém vážně stojí za to si něco přečíst - opět miliony mrtvých. Jinými slovy, tvrdit, že kolonialismus byl zdrojem všeho zla a nic dobrého nepřinesl, jak občas slyším od kolegů z Afriky a některých z Evropy, je jeden extrém. Tvrdit, že v koloniích se lidem obecně žilo lépe - to mi přijde jako druhý extrém. Někdy někomu ano.

Irák a Libye jsou zas jiná věc (jiný region, vojenská intervence, změna režimu), to bych nechala na jinou debatu.

0/0
12.3.2017 14:29

D29a72n34i78e57l 79N41o48v60á62k 1301780786969

Nejedná se o krizi humanitární, toliko krizi z přelidnění v Africe, která prostě současné množství populace neuživí. Důvodem této krize jsou právě humanitární organizace.

+8/−2
11.3.2017 22:36

V36i97o21l39a 65M42o39d88r64á 5104956329835

V Evropě byl po 2. světové válce taky hlad. Škoda, že se na nás tehdy USA a další nevykašlaly s tím, že jsme moc přemnožení, dost nepracujeme a ještě tu máme různé spolky a sdružení, které za vše můžou.

+2/−7
11.3.2017 22:44

M67a58r65t31i27n72a 97M79o84u78d64r42á 7100693586769

;-D

+2/0
11.3.2017 23:29

D60a12n35i66e71l 57N16o34v32á76k 1491440406179

po 2.světové, když po Evropě prošla fronta. V Africe není hlad kvůli lokálním bojům, tam se podobně mezi sebou mlátí neustále. Je tam hlad, protože je Afrika díky humanitě okolního světa přelidněná.

+7/−1
11.3.2017 23:44

V34i82o35l95a 73M88o94d40r12á 5154806269515

Není hlad v Africe, ale v Somálsku, části Nigérie a Jižním Súdánu. A taky v Jemenu. Víte vůbec, kde to je, znáte trochu historii těch oblastí? Pokud ano, pak víte, že tam je hlad, protože tam poslední roky (u Somálska výrazně déle) zuří válka, kvůli které jsou miliony lidí na pochodu, žijí v provizorních táborech, nemůžou obdělávat pole, do toho přišlo sucho. Neočekávám od lidí, že budou posílat příspěvky na Afriku, ale aspoň trochu úcty k životům lidí, kteří jen měli tu smůlu, že se na rozdíl od nás narodili a špatném místě, byste prokázat mohli.

+1/−3
12.3.2017 8:56

L28e55n95k65a 71G80r22a14h96a69m 8641217190

Ale za tu valku si muzou ti lide. Valka neni zadny abstraktni pojem, je to cinost lidi. Takto se podobne vyhladili indiani v Americe. Nepiste tu proboha, ze to byl bili muz co je vyhladil, protoze to byli predevsim kmenove valky, stejne jako v Sudanu ci Somalsku. Pokud tu kazete neco o historii, tak zkuste prvni precist neco jineho nez prirucku UNICEF.

+3/0
12.3.2017 9:35

V51i40o98l50a 33M62o49d76r54á 5814166139955

Za válku vždy můžou lidé, ale ne nutně ti, kteří nesou její následky. Což je tak zjevné, že na to není třeba žádných příruček, jen trošku znalostí, zdravého rozumu a lidskosti.

0/−3
12.3.2017 9:44

L68e80n29k10a 30G85r55a15h87a78m 8351217760

Ale prave ti lide za to muzou. Nedivejte se na to ocima Evropana. To jsou veci co my, nedokazem pochopit. To jsou kmeny co proti sobe drzi nenavist po stovky, ci dokonce tisice let. Nevysvetlite jim za nic na svete, ze je lepsi hospodarit na policku a vypestovat si jidlo, nez jit zabit souseda. Proste je to v nich, predavaji si to generace po generaci, a vychovaji dalsi potomky k nenavisti proti vedlejsimu kmeni.

+3/0
12.3.2017 10:11

V62i28o12l36a 23M69o83d63r47á 5644406619805

Nehodnoťte současnou Afriku podle nějakých dobrodružných románů z minulého století. To dávno nejsou prosté války kmenů.

0/−3
12.3.2017 11:23

L27e75n73k72a 73G89r62a75h22a40m 8831967480

Bohuzel jsou, Somalsko, Sudan, casti Nigerie, to jsou kmeny. Vladni predstavitele jsou z nejakeho kmene a nenavidi prislusniky jineho kmene. Ano, uz jsou obleceni v obleku a kravate, to je pravda, ze nebehaji s rakosovou rouskou.

+4/0
12.3.2017 12:07

D78a65n14i63e61l 73N39o56v98á30k 1731280676469

Ano, měli smůlu, že se narodili tam, kde se narodili. Ovšem dle pravidel přírody platící tam od nepaměti neměli mnozí o mnoho času přežít. Díky "bílým" a jejich humanitárním pomocem prostě přežívají ve větší míře, než je pro danou oblast únosné. Je to drsné, ale je to tak. Nyní sice přežívají, ale mají hlad.:-/

+2/0
12.3.2017 12:09

P28e42t30r 26F87i47a48l67a 9783416243153

Na Afriku posílali Češi peníze celá desetiletí, už i za komunistů. kdy byly ukazovány snímky podvyživených dětí s nafouklými bříšky... a výsledek není žádný, vlastně je, ale opačný, na mnohých místech Afriky se lidé naučili, že potraviny dostávají, a oni jen mohou plodit další potomky.

Rodiče vyhublých, podvyživených dětí nemají rozum, že si dělají stále další děti?

Naše republika poměrně dle počtu obyvatel patří mezi země, které poskytují největší finanční, materiální a fyzickou podporu při různých katastrofách po celém světě, léčíme zadarmo nemocné chudé cizí děti atd. Víte to vůbec, že si dovolujete tady dávat kázání, co mají Češi dělat?!

Nechtěla byste to přednášet také na muslimských serverech, třeba v SA, kde se s jídlem až nepředstavitelně plýtvá?

+1/0
12.3.2017 12:53

V44i57o10l49a 87M28o38d73r90á 5284596829135

Jistě, dáváme skoro nejvíce. K tomu např. ministr Zaorálek - „ČR závazek nenaplňuje, souhrn aktivit financovaných z veřejných prostředků a zaměřených na podporu rozvojových zemí v roce 2014 činila 0,11 procenta HND, což ČR řadí na 26. místo z 28 členských zemí výboru OECD pro rozvojovou pomoc". Data jsou jiná než obraz, který bychom o sobě chtěli mít. Neboli děláme leccos a čest a úcta hlavně lidem ze záchranných služeb a z těch nyní tak nenáviděných neziskovek za to, co dělají různě po světě v reakci na přírodní katastrofy, konflikty, v rámci standardní rozvojové pomoci apod. Ale myslet si, jací jsme šampioni, to zase ne.

V SA bych jim řekla to samé, ale obávám se, že by mi nerozuměli. Navíc by mi asi řekli, že žiju v ČR, tak ať se hlavně starám o ČR a na o SA. Což má logiku, a proto to činím. Přece jen v téhle zemi nejen žiju, ale i platím dost vysoké daně, a tak mě vcelku zajímá, na co se ty prostředky použijí. A Vy se k té problematice vyjadřujete z jakého titulu? Jiného než já?

0/−1
12.3.2017 13:08

P65e31t34r 28F54i98a54l15a 9523436433913

Nevím, kde Zaorálek ta čísla sebral, nejspíš do toho nezapočítal vše, pochybuji, že do toho bral náklady na bezplatnou léčbu muslimských dětí a ukrajinských bojovníků z Majdanu... nebo materiální pomoc, která už byla evidována jinde.

Nevěřím, že vámi uvedená čísla jsou správná, mám totiž nedůvěru k lidem, kteří překrucují ve stylu komunistických tradic, jak dobře pomlouvat. Reagoval jsem na váš příspěvek kvůli vaší, jasné tendenční lži, cituji: "Neočekávám od lidí, že budou posílat příspěvky na Afriku..."

+1/0
12.3.2017 13:21

V23i94o58l10a 20M85o72d48r55á 5384806559585

To jsou čísla rozvojové pomoci, humanitární pomoc a MEDEVAC jsou jiná kapitola. Ta čísla si můžete snadno dohledat, jsou veřejně dostupná na stránkách MZV, OSN atd. Jestli i pak budete mít pocit, že je to lež a celosvětové spiknutí, nedá se nic dělat, nezbude Vám než to spočítat sám.

Češi si rozhodně nevedou špatně, ale nejsme zas až takoví šampioni, jak si někteří myslí.

Věta "neočekávám, že budou lidi posílat příspěvky na Afriku" byla míněna zcela vážně. Já to neočekávám, nevidím důvod, proč by měli. Je každého věc, na co pošle peníze, když už nějaké pošle. A zcela chápu, když někdo radši pošle třeba na nějaké nemocné české dítě. Jiná věc je Česká republika jako stát (tedy my jako celek). Tady máme nějaké závazky a nějakou politiku a do toho mi pomoc hladovějícím lidem v Africe a Jemenu zapadá.

0/0
12.3.2017 13:43

P42e55t88r 93F54i98a82l46a 9233326263243

Neočekáváte něco, co se děje celá desetiletí? Jak si dovolujete urážet všechny dárce?Rv

0/0
12.3.2017 13:47

V49i33o41l69a 98M91o24d66r57á 5734326789735

Nezlobte se, ale myslím, že jsem to napsala jasně. Chcete-li v tom hledat něco, co tam není, je mi to líto, ale nic s tím nenadělám.

0/0
12.3.2017 13:55

P80e41t85r 44F56i36a50l77a 9683216533643

Ovšem, jasně jste napsala, co od lidí neočekáváte... a co prý by měli dělat alespoň. Konstatuji fakta - prostě jste pomlouvala Čechy a nyní to chcete zamlouvat.

Ale sama podsouváte teorie, co má slova měla údajně znamenat, to vám jde dobře.:-)Rv

0/0
12.3.2017 14:07

M20a97r43t60i54n 10S72v42o84b69o62d40a 4788563468664

Jenže nám Amerika dodala mašiny,aby jsme si jídlo vyrobili. Jim se vozí jen to jídlo. A to je ten problém. Dáš jim najíst a oni místo toho,aby s plným žaludkem začali makat, a příště si honaplnili z plodů své práce, tak si s plným žaludkem akorát zasouloží a příště tam vezeš jídlo 2x více lidem. A v tom je ten problém.

+6/−1
12.3.2017 0:41

V88i10o68l33a 19M30o73d67r95á 5124666949745

Když lidé hladoví, nedodávají se stroje, ale obilí, brambory a tak. Přesně to se dělo za a po 2WW v Evropě a přesně to je potřeba nyní v Africe/Jemenu. Tím řešíte humanitární krizi. Stroje, studny atd. jsou věc rozvoje a rozvojové pomoci, ty nastupují v další fázi. Když v těch zemí zuří konflikty, těžko tam můžete začít budovat fabriky. Je to tak těžké pochopit?

0/−2
12.3.2017 8:58

L45e79n21k86a 14G87r93a79h16a13m 8721587460

Ale to vsechno uz probehlo, kopali se jim studny, dovezli se jim hospodarske zvirata, zakladali se jim farmy, ale oni porad jen valci a umiraji hlady. Studny zapadane, zvirata sezrane, farmy vykradene.

+3/0
12.3.2017 9:39

V87i20o78l55a 64M10o89d82r88á 5674526309555

"Jim"? Kdo jsou oni? Afričané jako celek? Připomínáte mi jednoho kolegu z nejmenované neevropské země, který nechápal, jak může být v Albánii být bída a na Ukrajině válka, když se v ČR tolik investuje - východní Evropa jako východní Evropa.

0/−3
12.3.2017 9:48

L89e33n75k64a 51G43r77a67h49a89m 8501527740

Afrika neni jako celek stejna, to mate pravdu, jsou lepsi a horsi casti, ale v zadne z nich by Evropan zit nechtel. Na nase pomery, vsechno hrozne. Vyjma luxusnich resortu pro bile turisty

+2/0
12.3.2017 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.