Diskuze

Povinná maturita z matematiky prošla Senátem i přes výhrady výboru

Senát schválil reformu financování základních a středních škol beze změn. Nezrušil tak dnes zavedení povinné maturity z matematiky, i když mu to doporučoval senátní školský výbor. Senátoři neomezili ani takzvanou pamlskovou vyhlášku ministerstva školství, která vede podle kritiků k zavírání školních bufetů. Podobný návrh neuspěl ani ve Sněmovně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Okolo toho vznikla nádherná kocourkovská diskuse. Teze. Maturita z matematiky studenty stresuje. Je to mnohem horší. Myslím, že současné studenty stresuje obecně samotný fakt maturity a asi tak 80ti procentům současných studentů by se mělo vyhovět a ničím tak zničujícím je nezatěžovat. Třeba bychom si pak opět mohli být jisti, že maturant bude umět číst a psát. Bože, a třeba i počítat. Další teze. To nejdůležitější je, aby studenti měli absolutní možnost výběru a studovali zásadně to, co je baví (jinak nezůstanou v pohodě). To má hlubokou logiku, protože student samozřejmě v 18ti letech nejlépe ví, kde jej jeho zem bude potřebovat a kde se nejlépe uplatní. Školství v této zemi jsme v posledních patnácti letech pod vedením neziskovek typu EDUin opravdu zvelebili.

0 0
možnosti

Kde jej jeho zem bude potrebovat ? To je nazor jak z dob Marie Terezie... ostatne, z te doby pochazi i soucasny system vyuky. Vychova otroku a ovladatelnych vojaku.

0 0
možnosti

...paní ministryně a Vy máte maturitu z matematiky?Pokud ne,měla by jste si ji dodělat.[>-];-D;-D;-D

2 0
možnosti

když chi vydělávat a mít vzdělání, tudíž mít papíry...tak hol matyku musím umět....a u nás jsou študáci líní se matyku učit...R^;-D

3 0
možnosti

Maturovali jsme povinně ze čtyř předmětů včetně matematiky a dalo se to zvládnout.Sice se tehdy nedostal na střední školy nedostal každý, ale to bylo v pořádku,každý přece není studijní typ.Počet studentů stoupá, ovšem jejich kvalita určitě nikoliv. Dřív měla maturita svou hodnotu, což se o té současné říci nedá!!

12 0
možnosti

Vyúadí to tak. Vždyť pro toho, kdo chce studovat humanitní obory, je maturita z matematiky úplně zbytečná !! Jsou lidé, co na matematiku nemají buňky a přesto jakéoukoliv vysokou školu, kde matematiku nepotřebují, vystudují na výbornou.

4 1
možnosti

Přesně tak R^ Já jsem maturoval z matiky za 1 a presto většinu toho, co nás učili považuji za nesmyslné a pro většinu spolužáků úplně k ničemu.

Místo toho, aby se vice vyučovaly opravdu potřebné věci pro život.

1 0
možnosti

Já si myslím, že hlavním cílem této povinné maturity je odradit studenty od středních škol a nastrkat je do učňovských oborů, jelikož mají nedostatek studentů..

1 0
možnosti

tak takovy student ktereho to odradi... hmmm tak ten by snad ani na stredni nemel chodit. vetsina uciva je totiz zs... ne jako za prvni republiky kde musli znat, limity funkci, derivace, integraly a td... :)

2 0
možnosti

matematika v dnesnich maturitach je pomerne trivialni... nevidim duvod aby toto minimum nemohl plnit jakykoliv maturant... I ten ktery se venuje hre na zobcovou fletnu.

4 0
možnosti

Jak si vůbec někdo může myslet, že lze v životě fungovat bez kvadratických rovnic, imaginárních čísel a goniometrických funkcí?

4 0
možnosti
Foto

Při přístupu "zajímá mě jen to, o čem bezpečně vím, že bezprostředně upotřebím" je spíš otázka, proč si dotyčný vůbec myslí, že potřebuje maturitu.

4 0
možnosti
Foto

Osobně bych rozšířil výjimku z povinné maturity z matematiky i na další obory, ale na druhou stranu zas povinnou maturitu z matematiky nepovažuji za velký problém. Pokud se bude držet na úrovni současné obtížnosti, tak by ji měl/a zvládnout i kadeřnice/ník. Možná ne na jedničku, ale projít určitě. Třeba počítat s procenty by měl umět každý a ne, jak si třeba pořád značná část lidí plete procenta a procentní body. Stejně tak, když si člověk bere úvěr, měl by si umět spočítat, kolik celkově ve výsledku zaplatí.

1 1
možnosti

Jenže kadeřnice primárně je učební obor, nikoliv maturitní.

6 0
možnosti

Mnozí zdá se neznají skutečný obsah státní maturity z matematiky. Takže je to: číselné obory a číselná osa (7.-9. třída ZŠ), úprava jednoduchých výrazů (9. třída ZŠ), lineární rovnice a nerovnice (8.-9. třída ZŠ), soustava 2 lineárních rovnic (9. třída ZŠ), goniometrické funkce v trojúhelníku (9. třída ZŠ nebo 2. ročník gymnázia), rovnice přímky a vektor (3. ročník gymnázia, lze ale vyřešit přes rovnice, tedy znalostmi z 8. třídy ZŠ), základy kombinatoriky, statistiky (jen hlavní pojmy) - 3. ročník gymnázia, procenta a zlomky (7. - 8. třída ZŠ), mocniny a logaritmy (2. ročník gymnázia), obvody a obsahy (8. - 9. třída ZŠ), povrchy a objemy (3. ročník gymnázia, ale vzorečky si nemusejí pamatovat, jsou v tabulkách), aritmetická posloupnost (3. ročník gymnázia).

A to je vše! Žádná kvadratická rovnice, žádné kuželosečky a už tuplem ne limity, derivace, integrály. Žádné složité grafy funkcí, žádné nerovnice s absolutními hodnotami vedoucí na x intervalů, žádná cosinová či Euklidovy věty...

8 1
možnosti

Jo a ty vektory jsou jen v rovině, žádný trojrozměrný prostor.

1 0
možnosti