Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má být v Česku možnost eutanazie? Odborníci se přeli ve Sněmovně

Nazrál čas, aby těžce nebo dlouhodobě nemocní v České republice mohli požádat o eutanazii? O tom ve Sněmovně debatovali odborníci na semináři k zákonu o důstojné smrti. Debata skončila střetem mezi zastánci pohledu, že život je nedotknutelný, a těmi, kteří věří, že člověk může o ukončení svého života svobodně rozhodnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a11r74e44k 82J44a28n58e66č82k21a 1197436873801

Je to jedno, i kdyby to prošlo, stejně se této služby nemocný od státu nikdy nedočká, protože všichni víme, jak rychle funguje byrokratický aparát v ČR u čehokoliv. Pro odpůrce je asi mnohem přijatelnější situace a vědomí toho, že tito zoufalí lidé, kteří jsou schopni pohybu, pak páchají zoufalé činy a ohrožují na životech i ostatní.

+2/0
9.3.2017 14:32

J45a91n 22P91u10l76e36c 4138857741425

V sekulární a v demokratické zemi má mít svobodná volba přednost před náboženstvím. Není co řešit.

+2/0
9.3.2017 12:39

J77i16r21i 97D17o10m83i41n90i12k 1221988281710

To není otázka náboženství

0/0
9.3.2017 14:40

M71i68l77a85n 91S76v42i72t55á82k 9107290218

Proč by mi člověk trpět nebo se trápit ? Jednoznačně jsem pro.

+4/0
9.3.2017 10:26

K56a75r96e88l 69D49r66d22a 6474682747

V okamžiku smrti se hraje o věčný život. Eutanazie je prostředek jak zcela popřít a zatratit svoji existenci. Odpadkový koš pro zahození života, který se tímto stal zcela bezcenný a zbytečný. ;-)

Minule když jsem byl u smrti, lékaři ordinovali a sestry podaly silná sedativa. Kdo tedy vraždil? Pacientovi ulevili. Ten zemřel ve spánku bez možnosti cokoliv ovlivnit. Takové jedno běžné humánní zabití člověka v Česku a zničení jeho existence. Lékaři se rozhodli, že je stav beznadějný. Pacient byl ochoten dál bojovat. Ale šlo o standardní postup. Houska na krámě prošla českým mlýnkem na maso a je z ní jen trocha lidského odpadu. ;-D

Legrační bylo, že šlo o pacienta, co byl na revers raději do poslední chvíle doma. Tím si naprudil všechny pečující lékaře. Tak ho nechali bez pomoci a bez léků trpět doma v bolestech. Prý morfin se dává jen pod lékařským dohledem. Doma ne. Na návštěvy v domácnosti my nechodíme... Kde jste na to přišli? A do toho nechutná pojišťovna MV, kdy nic nešlo zaplatit a zajistit. Jediná rada: "Dej si náplast, pitomečku nebo ibalgin." Normální odmítnutí péče. Česko 21. století. ;-D

Čeští lékaři umí krutě vydírat umírajícího pacienta, aby ho dotlačili tam kam chtějí. Budou potřebovat uvolnit lůžka a z ničeho nic stoupne v LDN počet žádostí o eutanazii. Jakpak to? Skvělé vyhlídky. Jen tak dál. ;-D

+1/0
9.3.2017 10:01

J21o34s11e96f 78Š33o92l93t29e38s 8174578270923

Zajímavé, zpravidla jsou tu agresivnímu odpůrci eutanasie lidi, kteří do toho chtějí kecat ostatním. Už vám někdo v rodině zemřel velmi bolestivou smrtí? Ne? Tak jak do toho vůbec můžete chtít mluvit? Copak víte, jaké to je?

+10/−1
8.3.2017 21:11

J96i10r14i 60D37o96m87i87n95i83k 1241148331380

A na druhé straně agresivní zastánci, kteří těm odpůrcům vnucují svůj zvrácený pohled na " důstojné umírání" rukama jiných lidí . Jinak ano, já osobně vím, jaké to je. Z vlastní zkušenosti . Momentálně ležím na onkologii a dobře mi není. Ale dám přednost paliativní péči, která mi můj odchod ulehčí lépe, také bez bolesti a v klidu. Stačí ?

+5/−5
8.3.2017 22:19

T77o15m59a31s 19P20e80k 3522404747752

Teď už chápu, proč jste takový vítač.

+2/0
9.3.2017 1:21

J59i17r34i 90D59o49m28i78n94i72k 1491618601200

Hlavně, když máte pro mne svou škatulku. Neudělejte si v nich nepořádek.

0/0
9.3.2017 6:15

J70o86s32e38f 27Š82o73l98t63e26s 8244778850473

Tak si to užijte. Někdo má třeba jiný názor a nevidím důvod, proč mu v něm bránit.

0/0
9.3.2017 7:46

J17a22k53u68b 39K83o76r89e62c 6964460441953

Ta první věta je od vás tedy hodně nechutná.

0/0
9.3.2017 7:55

J34i37ř65í 38S52e97d21l48á32č57e24k 9236916111599

Ano, paliativní péče může zajistit důstojný odchod prakticky bez bolesti, ale ne ve všech případech. Kromě toho na morfin vzniká rezistence a co potom? Jsou situace, kdy už ani opiáty nezabírají. Kromě toho euthanasie je možná mj. pouze na základě násobné kladné žádosti pacienta, takže pokud někdo leží v hospicu a jeho bolesti jsou dobře utlumeny až do konce, není co řešit. Ale kdo má takové štěstí?

+3/0
9.3.2017 11:25

A53n18n75a 80K62ř79í71ž82o28v79á 4324760429796

Za me urcite ne. Je to zkratkovite jednani. Hospicova lecba (i ambulantni) dokaze nemocnemu/umirajicimu zajistit zivot bez bolesti a z vlastni zkusenosti vim, ze vse ma svuj cas (i smrt). Kolikrat se muze stat, ze rozhadana rodina se diky peci o nemocneho spoji. Navic je to informace pro deti, kdyz vidi, ze zivot nekdy (prirozene) skonci. Za me ne.

+4/−3
8.3.2017 20:34

J33o35s90e82f 85Š48o71l96t87e71s 8794748980843

Život bez bolesti vám v některých případech nezajistí nic. Některé nemoci bolí tak, že abyste byl bez bolesti, museli by do vás narvat tolik léků, že byste zapomněl dýchat. A nechat někoho trpět jenom proto, že je to užitečná lekce pro ostatní, no to je fakt skvělá věc.

+5/−1
8.3.2017 21:08

K55a46r81e26l 46N54e30č64a80s 5253629540470

V době,kdy medicina a i medicina paliativní je na tak vysokém stupni může euthanázii jako pokrokovou metodu pokládat pouze nějaký tupec z klubu doktora Kevorkiana.Kdo by ji prováděl? Vyškolený euthanás?Vždyť je to stejné jako popravy injekcí v Americe.Kdo by to dělal?Lékaři? To není ,kromě veterinářů jejich práce.

Nějaký proškolený bakalář,nadšenec enviromentální gerontologie?

Byla to propagovaná praxe ,nejen Třetí říše.RvRv:-/

+5/−11
8.3.2017 20:04

J57a30r31o77m67í97r 32S32t39a16n61ě87k 8566302147

nikdo by tě určitě nenutil tu práci dělat, někdo by se na to našel

+7/−1
8.3.2017 20:17

J11i87r80i 85D28o87m34i85n93i26k 1431788151360

Ano, a o tom to je. Že někdo by se určitě vždy našel. A to je na tom to děsivé

+3/−7
8.3.2017 20:23

K11a69r85e27l 58N39e51č57a95s 5403859410170

My jsme Staňku bratranci? Nevím o tom.Ale vy asi byste se moc přemlouvat nenechal a na školení šel,ne bo se mýlím?:-/

+1/−2
8.3.2017 20:38

J25a40r29o38m88í34r 25S63t91a44n75ě36k 8596332447

Proč bratranci ? Kde jsi na to přišel ? A ne, nebyla by to práce která by mě naplňovala.

+2/−1
8.3.2017 20:53

F36r61a34n29t27i94š38e45k 75M70a96t89ě62j52č91e50k 7103852793181

Aspoň by odpadly ty amatérské pokusy. A vlaky by zase přestaly mít zpoždění.

Vždyť koně se také střílejí!

+6/0
8.3.2017 19:29

T55o73m86á53š 54K88u19č18e35r19a 8904975165176

Ale tady se bavíme o lidech. Koně zastřelím, protože není už k jinému užitku a přestane tedy mít hodnotu, ale člověk zasluhuje ochranu i těžce nemocný či nemohoucí.

+1/−2
8.3.2017 20:05
Foto

J30a43n 16H66a23v21e86l93k53a 3671906431615

Pokud o ni stojí.

+6/0
8.3.2017 20:09

J20i10r93i 75D49o79m25i88n62i73k 1791748371850

I kdyby nestál, tak nikdo nemá sebemenší právo takového člověka zabít.

+2/−3
8.3.2017 20:25
Foto

J29a20n 66H78a97v83e55l32k57a 3431436711675

Vy jste téma eutanazie fakt nepochopil.

+5/0
8.3.2017 20:30

K30a60r30e29l 61N20e36č98a17s 5403439500280

Zatímco vy,pane Havelko to máte v malíku.:-)

+1/−3
8.3.2017 20:42

J90a28k67u68b 35K90o85r35e67c 6824860871913

Lidi s vaším uvažování kdy berou zvíře za věc se takto jistě chovají.

+2/0
8.3.2017 21:57

K58a16r86e52l 59N42e76č21a93s 5373419540270

Já beru zvíře jako věc? Na to jste přišel JAK?Sám,nebo s pomocí?:-/

0/0
8.3.2017 23:42

T63o10m86á21š 78K32u38č79e92r37a 8634875185516

Ne to jste mě nepochopil. Rozlišuji mezi člověkem, zvířetem a věcí. Odsuzuji trápení zvířat a učím svoje děti, že když chtějí nějaké zvíře, tak se o ně musí poctivě starat a připravit mu takové podmínky, aby nestrádalo, protože je to živoucí bytost. Ale také je učím, že je to zvíře a ne člověk, proto není hřích (špatné) když zvíře zabiji kvůli masu, nebo utratím když je zraněné a jeho ošetření je neúměrně drahé. Ale nebudu hlásat, že když mohu zabít koně, aby netrpěl, tak stejně mohu zabít člověka. To je naprosto zvrácené.

0/0
9.3.2017 7:37

J85a42k62u76b 43K41o68r61e30c 6214640801113

Ok.

0/0
9.3.2017 7:53

J73i17r95i 89D35o24m18i37n84i47k 1561138631590

A nakonec to dopadne tak, že lidi budou volit strany nejenom podle neexistujících uprchlíků ale i podle toho, kdo populisticky doporučuje a nebo brání euthanazi. A ve finále ji ještě budou chtít mnozí hradit od VZP... Jsem opravdu rád, že v této společnosti už nebudu dlouho existovat...

+1/−6
8.3.2017 19:24

F22r65a78n33t63i51š89e89k 78M41a59t97y22á57š 5121792752553

Jsem opravdu rád, že v této společnosti už nebudu dlouho existovat...vaše slova,asi potěšíte hodně lidí,mně ne protože vaše komentáře,jsou samá legrace a dokážete pobavit před spaním.

+2/0
8.3.2017 19:29

J97i31r63i 72D96o46m37i72n98i24k 1101938151720

Zkuste se zabývat tématem a ne mou bezvýznamnou maličkostí .

0/−2
8.3.2017 19:36

F78r81a56n95t50i86š11e38k 20M83a37t63y39á36š 5121592352143

Děkují za radu,bude se mi alespoň dobře spát,mám o jednu starost míň.Pokud jsem se vás nějakým způsobem dotkl tak věřte že to bylo neúmyslně a pochopitelně se omlouvám.

+1/0
8.3.2017 19:45

F71r10a15n41t94i49š67e41k 94M89a51t75y88á84š 5351862292403

Proč ze smrtelně nemocným(nebo hodně starým a nemohoucím) pejskem chodíme na veterinu abychom mu usnadnili lehké odejíti ze života?Není ten pejsek snad živá bytost jako my?Proč neumožnit smrtelně nemocným lidem aby netrpěli a neumožnit jím humánní odejiti ze života(pokud mohou tak pochopitelně z jejích souhlasem)anebo má snad někdo dojem že ten kdo jím toto odcházení umožní tak toho člověka nemiloval(myslím tím syny,dcery,vnuky a všechny nejbližší v posledních hodinách žití).Vždyť ti co měli rádi toho člověka,věřím že trpí více než ten(nebo ta)co ten který odejde.Je to smutné ale bohužel takový je život a nikdy jiný nebude.

+15/−1
8.3.2017 18:56

J11i15r38i 87D54o68m21i79n44i42k 1161108701480

Jste si jistý, že ten pes chce odejít nebo jen řešíte SVŮJ problém ? Jste si jistý, že Váš nemohoucí blízký chce odejít a nebo řešíte SVŮJ problém ?

+3/−6
8.3.2017 19:10

F87r94a31n15t67i47š85e16k 37M19a91t20y86á44š 5931522382523

Proboha buď jste b.....anebo navedenej,copak nepoznám svého pejska,nepoznám kdy je smrtelně nemocnej a kdy už je třeba tak starej že už jen trpí podstatou žití(píšu z vlastní zkušenosti,máte dojem že pejska kterého jsem miloval tak jsem nechal utratit pro vlastní potěšení?,miloval jsem ho tak hodně že jsem mu dopřál aby umřel ve spánku,bez bolesti a aby netrpěl!Můj problém neřeším,žádný nemám ale vy by jste měl rozhodně řešit své problémy!

+6/−1
8.3.2017 19:19

J17i70r58i 29D75o83m54i45n30i25k 1141358341930

I já mám psa , zdaleka ne prvního a také jej miluju. A také jsem nechal předchozího uspat. Ale nevzpomínám si, že by mi někdy řekl, že to chce. V posledních chvílích se tulil a byl rád, že jsem s ním. Ale mezi psem a člověkem je přecejen trochu rozdíl, to snad uznáte. Přinejmenším v tom, že každý člově má právo rozhodovat sám o sobě, o svém životě. Ale už ne o životě jiných jiných. A zkuste se chovat slušně a osobní emotivní invektivy si laskavě odpusťte. Vypovídá to je o Vás samotném

+2/−2
8.3.2017 19:34

F29r12a86n92t62i30š28e81k 53M93a77t29y94á44š 5811752852913

Pane Dominiku,mýlite se.Mezi pejskem a člověkem není rozdíl,oba jsou živé bytosti,bohužel pejsek nemá možnost rozhodovat o svém životě nemá možnost mluvit,proto jsme my "paníčkové"aby jsme rozhodli o jeho životě,my poznáme kdy pejsek trpí,kdy je starej a nevyléčitelně nemocnej a kdyby mohl mluvit tak by byl rád že jsme rozhodli za něj.

+4/0
8.3.2017 19:51

T14o63m92á10š 89K68u29č46e59r32a 8264705115116

Tak to nechte rozšířit chartu lidských práv i na pejsky :-(

0/−1
8.3.2017 20:08

F83r96a90n83t56i10š88e18k 34M35a26t63y51á55š 5881202622533

Dovolte abych se zasmál,pejsci nejsou lidé ale mají také své práva,nejsou věci!!

+1/0
8.3.2017 20:12

T39o22m31á70š 11K28u22č28e73r26a 8694955645826

Tak proč píšete:.... Mezi pejskem a člověkem není rozdíl,oba jsou živé bytosti,..... , protože rozdíl je zásadní,a proto zvíře utratím, ale člověku musím dopřát mnohem větší péči než sklenici jedu.

0/−1
9.3.2017 7:40
Foto

J92a75n 44H96a53v97e29l84k12a 3941386661825

Porozuměl jste tématu? Eutanazie znamená, že o smrti trpícího člověka mají rozhodovat ti druzí?

0/0
8.3.2017 20:12

F36r27a72n57t49i68š71e40k 88M79a23t95y71á71š 5371362722473

Porozuměl jsem tématu,pokud člověk utrpí např. CMP anebo karcinom z rozsáhlýma metastázemi a nemůže třeba mluvit tak už jen pohled do jeho oči stačí k tomu abych věděl že ten kterého milují a kterého jsem miloval chce odejít do pryč.Je snad ode mně kruté když mu umožním odejít ze života bezbolestně a bez trápení(které mně bolí více než jeho)?

+4/0
8.3.2017 20:18

J38i70r42i 70D74o21m90i66n63i34k 1531198351410

Ano, je to kruté, protože ani trpícímu člověkovi do hlavy nevidíte a už vůbec ne přes oči. Stejně, jako ani tomu psovi

0/−3
8.3.2017 20:28

F44r45a84n11t10i67š30e36k 91M52a13t95y31á11š 5811362902583

Co mi tu mluvíte za blbosti?Umírala mi manželka,a já ji viděl na očích jak mě prosila abych jí pomohl odejít,bohužel nebylo to v té době v mých možnostech.Jste ubožák!

+3/0
8.3.2017 20:40

K39a57r10o94l49í65n51a 61P65o81s15p47í85c78h53a80l61o35v85á 6366361149276

"Přinejmenším v tom, že každý člově má právo rozhodovat sám o sobě, o svém životě." To jste trefil. A přesně o tom je eutanázie - o právu rozhodnout se o svém vlastním životě, které se snažíte upřít jiným.

+1/0
9.3.2017 11:25
Foto

L11u77c89i66e 78V89o89n84d37r43á94k79o77v40á 7480953293590

Toť otázka. Zvíře neřekne, co chce a nechce. Mnoho lidí v terminálním stavu toho není schopno taky. Pokud se tím nezabývali již dříve a svůj názor a přání vám nesdělili, víte houby. Jako hlavní problém vidím stále nedotaženou paliativní péči, často neschopnost včas stopnout radikální léčbu a přejít na kvalitní paliaci. Umírajícím je blbě, nejsou v prostředí, které mají rádi, různým způsobem trpí. Euthanazie z toho vychází jako snadné řešení.

+1/0
9.3.2017 13:50

R47a11d47o31m54í65r 34P51e49š49o55r50n63a 3329356399986

To se velmi mýlíte. Představte si, že máte někoho s trpícího s terminální nemocí. a lékaři Vám řeknou: Nemůžeme víc pro Vás udělat. A nyní by Vám navíc řekli slušnou formou: My Vám pomůžeme odejít z tohoto světa „důstojným” způsobem.. pak tedy se z Vás stává sebevrah, který si určuje, jak dlouho tady bude bez ohledu na to, jak beznadějná situace je. A sebevrazi nemají místo v nebi, jen Ti, co zachovají víru ve spasení těla v Ježíše Krista až do úplného fyzického konce...

A teď Vám, řeknu ten stejný příběh s trochu jiným dějem: Máte někoho v rodině s terminální nemocí a chcete mu pomoci „důstojně” odejít z toho světa, ale ten člověk nechce, protože věří v naději, v Boží naději jako Job. A trpí jako Job, ale drží se své víry v Boha v naději až ho Bůh uzdraví ze stavu, který se blížil ke svému konci. Co pak řeknete? že to víte lépe jak Bůh, jak by měl člověk ukončit svůj život, který sleduje každou lidskou duši do její posledního výdechu zde na zemi? Poslední slovo má v každém fyzickém uzdravení nebo neuzdravení stejně Bůh a ne lidé...

+2/−13
8.3.2017 19:10
Foto

M27a58r97c71e71l75a 96K77o13c90i98a75n50o22v39á 2650764875124

Radomír Pešorna

- ale umřít musíte stejně, ne ?

+2/0
8.3.2017 19:19

R78a79d32o34m42í37r 50P50e38š85o78r72n53a 3479416319466

Ano, ale jak? jako sebevrah anebo jako člověk, který uvěřil naději?

+1/−6
8.3.2017 19:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.