Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Měla vztek, ale mohla se ovládat, řekli znalci o útočnici z Teska

Motivaci Michelle Sudků, která je obžalovaná z loňské vraždy v obchodním centru, popsali u soudu znalci z oboru psychologie a psychiatrie Ivo Klár a Karel Netík. Žena si podle nich scénář vraždy připravila ještě před příchodem na místo činu. Zmítaly jí vztek a frustrace, ale kdyby chtěla, dokázala by se ovládat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74a75d38e83k 73N86e55u37m86a16n39n 5942732398315

jsem pro euthanazii

0/0
7.3.2017 10:09

J74i42r66i 74D77o25m22i37n28i28k 1741358821500

Vidím jasný záměr dostat se do detence, kde bude mít veškerý servis, sama se o sebe starat nechce. A protože je kriminál o dost tvrdší, hraje to na nepříčetnost. Nedivím se ji. Ví, že se ven dostat nechce, proto šla z Bohnic rovnou vraždit a počkala v klidu na policii. Chtěla jít zpátky. Otázkou je, jestli tato spekulace vyjde.

+4/0
6.3.2017 19:50

M49i84r39o53s25l15a69v 26K35a63š19p83a61r 3892607471761

Chorobně lhavá sexuální sadistka pravidelně porušující léčebný režim. Buď dlouholetý kriminál nebo detence, jinou možnost společnost nemá.

+1/0
6.3.2017 19:13

P10e26t63r 86Š19i29m22e78k 2239477576208

Eskorta má hned u soudu vytáhnout pistoli a ukončit to. Hned jak padne rozsudek. Ještě se blbě směje.

+2/−1
6.3.2017 18:14

P18a48v13e15l 86Z11o75u85h79a68r 5698144484789

at zdravá či nemocná-je to zrůda.Jelikož se utratit nedá,tak dokonce jejího "života"-trvalá izolace od společnosti.A odborníky co jí pustili ,postavit před soud.

+1/0
6.3.2017 16:49

M57a89r25t35i60n 89P50e27t58v70a95d 4410309727602

Zrůda je nesmyslná kategorie, která nemá v jakémkoliv oboru žádný racionálně definovaný obsah: nikdo samozřejmě neví, co si pod tím představujete vy, a nemá to proto žádný význam.

Neřekl jste, proč by podle vás měla být trvale izolovaná od společnosti.

Neřekl jste ani, které odborníky byste postavil před soud, a proč.

Takže jste de facto neřekl vůbec nic. ;-)

+3/0
6.3.2017 18:03

J40i77r57i 58D17o85m59i14n96i59k 1231748671180

Ale má vztek a neumí se ovládat.

0/0
6.3.2017 18:27

M39a21r24t18i61n 38P95e52t61v56a16d 4910599777162

Kdyby řekl aspoň tohle: ale on se asi upřímně domnívá, že ke svým závěrům došel pomocí myšlení.V

0/0
6.3.2017 18:37

P73a65v37e25l 54V11ě20t20r96o62v28e53c 6926658212841

Problém je v tom, že by se mohla ovládat, ale nechce se ovládnout.

0/0
7.3.2017 9:57

M32i41c86h46a55l 87S79v90o76b17o77d30a50M66i56c18h52a40l 5408318966301

Já osobně bych před soud postavil policisty a doktory,kteří ji vyšetřovali,aby u soudu obhájili svůj postup a své rozhodnutí.

Policisté-asi bez závěru policejního psychologa-poslechli "návrh" obviněné na transport do Bohnic.Zde "někdo" musel informovat soud,který následně vyzval doktora na vypracování znaleckého posudku,kterým by se určilo duševní zdraví a tím pádem nesvéprávnost a důvod k ústavní léčbě,nebo svéprávnost a propuštění.Personál a pacienti přiznali,že to byla žena agresívní,konfliktní,problémová.Kdo by se takové pacientky nechtěl zbavit,třeba napsáním posudku "na míru" a přehozením zodpovědnosti zpět policajtům?A i kdybych měl s touto konspirací pravdu,tak opět neexistuje volný odchod domů,ale transport zpět na policii,kde by ji předali do "prádla" státnímu zástupci za prokázaný trestný čin v restauraci ve stadiu pokusu. Takže jsou tu dvě situace.Buď je svéprávná a tím pádem patřila do vězení, nebo je nesvéprávná a patřila do Bohnic.U obou situací postrádám možnost volného odchodu domů,nebo do Tesca.

0/0
6.3.2017 18:54

M65a96r29c24e61l 88S17t45a39r41ý 9758344733149

ten soudní znalec - psychiatr je docela sdílný.

0/0
6.3.2017 16:16

F23r31a28n92t73i60s18e76k 79K68r53a49l 8530746224612

Ptam se po druhe, bylo to v Tesko nebo Tesco? Obchodnich retezci je mnoho a nerad bych aby me Tesko uniklo.Pokud v Tesco tak ma autorka ve vsech clancich chybu.

0/0
6.3.2017 15:47

M44a24r64t65i43n 67P32e92t97v71a55d 4460759127942

Správně by se (ještě pořád) mělo psát Tesco, ale znáte lidi, a znáte vztah jazyka a jeho užívání: užívání rozhoduje o změnách jazykových pravidel, v tomto případě pravopisu. Pravidla nemají na užívání slova tak silný účinek, jako je ten v opačném směru. Záleží zkrátka jen na tom, zda a jak masově se český přepis s "k" rozšíří. Časem se budeme moci dočíst, že obojí je správně, jako jsme to před krátkým časem zažili u všech -izmů, kde "z" bylo ještě nedávno hrubou chybou.

Podívejte se třeba na zbrusu nové české slovo "pucle". Dnes už se užívá běžně, ačkoliv vzniklo v důsledku zcela chybné výslovnosti původního anglického "puzzle", které se vyslovuje "pazl". Lidem je to lhostejné. Pucle jsou českým vynálezem a světovým unikátem, nejenom pro své hrůzné znění, ale i pro to množné číslo, které je mu přisuzováno: nikdo kromě Čecha nemá šanci slovu pucle porozumět. Proti tomu je Tesko celkem bezvýznamná patálie. :-P

0/−1
6.3.2017 16:19

V75e61r43o86n34i46k65a 69K88o53u85k37o74l73s18k23á 8943826942264

Tesco, v Tesku. Tak se to správně píše.

+1/−1
6.3.2017 16:59

M20a68r40t46i89n 37P29e31t28v23a42d 4730839927912

No vidíte, tak už jsme s tím hnuli. :-)

0/0
6.3.2017 18:05

P16e65t50r 75V95o73p34i21č79k15a 5912587847836

Tesko???

+2/−2
6.3.2017 15:44

I76v71a 50K58r90i36š45t24o52f58o15v24á 9468558555785

Už se to řešilo níže. ;-)

0/0
6.3.2017 15:46

T11o44m82á66š 51S72k28á86l31a 6918977

..a výše.. :-)

0/0
6.3.2017 15:51

J88a34r53o41m52í44r 54O56b72š83i81l 3576561761621

Česko

0/0
6.3.2017 17:18

J17i44r60i 58D27o77m42i77n70i19k 1901428211570

Tady je zase "soudců z lidu", kteří by nejraději popravovali. Ano, spáchala vraždu, ale vaším voláním po její popravě se stavíte na její úroveň - máte vztek a nechcete se ovládat. Uvědomujete si to ? Doživotí v kriminálu a nebo v detenci jí nemine a myslím, že být zavřený na zbytek života mezi 4 stěnami bude pro ní horší, než vteřina popravy

+3/−5
6.3.2017 15:19

D84a29v65i91d 46R21i70e20s15z 8694690

Já myslím, že většina těch co volají po trestu smrti tak činí proto, že si mýslí že ji to doživotí mine.

+1/0
6.3.2017 15:23

J89i82r71i 95D52o87m16i13n44i37k 1671378141230

Ano, myslí si. Ale nechme to na soudcích.

0/0
6.3.2017 15:33

M65a20r63t44i50n 20P33e96t70v53a27d 4880209457152

I kdyby ji doživotí minulo, nic to na věci nemění: soudci rozhodují podle zákonů, a zákony skoro u všech trestů předpisují rozmezí. O skutečné výši rozhoduje jenom soudce, a mínění kohokoliv jiného je bezvýznamné - přinejmenším proto, že nikdo nemá ke svému hodnocení tolik racionálních podkladů a důkazů jako on.

0/0
6.3.2017 16:29

M52i11c74h90a67l 43S16v45o35b81o13d86a96M82i88c56h24a52l 5368358576361

Bude to horší pro ni,nebo pro daňové poplatníky?

+2/0
6.3.2017 15:39

M69a94r46t71i29n 39P54e16t41v52a10d 4600439627752

Těch, kteří by byli odsouzeni k trestu smrti, je tak nepatrný počet, že by to vězeňské rozpočty ani nezaznamenaly. Daňoví poplatníci se tedy nemají proč znepokojovat.

+1/−1
6.3.2017 16:34

J68i70r17i 29D84o80m40i62n23i49k 1171248381730

A zase ty prachy...:-/

0/0
6.3.2017 16:36

M62i84c86h78a81l 16S37v28o48b13o60d39a92M39i13c35h63a29l 5238868536451

Pokrytectví nic jiného.Kdyby šlo o vašeho blízkého,tak tu budete první,kdo bude hlásat nejvyšší tresty.

0/0
6.3.2017 18:41

M16a49r76t94i16n 81P96e64t14v11a79d 4530569647302

Ani omylem, milý pane. Když vrah zabije mého nejbližšího příbuzného, neplyne mu z toho žádná přitěžující okolnost. Moje pochopitelné emoce mu ani nepřidají, ani neuberou.

0/0
8.3.2017 15:44

J77a37r35e57k 30W66o55l89f 5910509370

No vemte si, že by vám tato existence zabila mámu, možná byste tak klidný nebyl, každopádně tahle neštastnice měla být izolována už dávno a nebyla, což uznávám, není její chyba...

0/0
6.3.2017 15:39

M36a59r29t93i36n 84P38e56t44v20a82d 4740339397632

Pane Wolfe, bohužel neexistuje žádný rozumný důvod, pro který by tahle nešťastnice měla být izolována. Ona se ničím podstatným neliší od statisíců jiných agresivních psychopatů. Zabít může kterýkoliv z nich, ale ve skutečnosti nakonec zabíjí jen zanedbatelná hrstka. Nikdo nedokáže předem odhadnout, kteří to budou.

Jediná jažtakž smysluplná prevence by byla izolovat je sakumprásk všechny, jakmile se jejich neodstranitelná charakterová vada poprvé projeví: vybrzdil jsi auto na dálnici, zasloužíš doživotní izolaci, protože jsi smrtelným nebezpečím pro své okolí. [>-]

+1/−1
6.3.2017 16:43

D43a12n79a 85T45e74n81z56l35e93r 5640662855893

To je nesmysl. Poprava by v tomhle případě nebyla pomstou, ale ochranou ostatních před touhle zrůdou, která bude kdykoliv, když se v budoucnu dostane na svobodu, vraždit znovu a znovu.

0/0
6.3.2017 15:47

T25o57m36á67š 79S32k76á70l77a 6258517

o rozdilu mezi vrazdou a trestem smrti jdete premyslet do kouta a pak se vratte. Do te doby bych se na vasem miste zdrzel komentaru na toto tema.

Dozivoti ji samozrejme mine. To vi snad kazdy, kdo jen jednim okem do zakonu nahledl.

Ze to bude horsi pro ni.. mozna. Uprimne, nezajem, vetsiny svych prav se vzdala v okamziku spachani umyslneho zlocinu. Pro me, jako cloveka co to ma celkem zbytecne platit, to horsi bude. Problem je, ze naklady na vezne jsou vyrazne vyssi nez na normalniho nepracujiciho cloveka na svobode. Dozivotim, nebo uveznenim nenapravitelnych ci zvlaste zavrzenihodnych pripadu se spolecnost tresta akorat sama.

A ne kazdemu se to libi, to je vse.

+1/0
6.3.2017 15:50

D96a22n54i46e13l13a 94U93r85b64a74n14o56v74á 2544780335356

Paní je v podstatě takový Dextr, kterého tatínek nenaučil že má zabíjet jen ty zlé...

0/0
6.3.2017 15:17

L38e68n98k48a 40S85e82h25n94a11l62o91v65á 85K37o88z32á30k44o53v32á 2986708805304

tak v článku se píše"záleží na tom, jak se s tím vypořádá ošetřující lékař". Tady se evidentně vypořádal dost špatně.

+5/0
6.3.2017 14:47

P24e21t11r 60K22o10l97a51ř41í18k 2264133655353

tohle je přesně případ kdy by měl být vynesen a vykonán trest smrti ... šance na resocializaci nulová a akorát jí budeme živit buď v kriminále nebo na uzavřeným pavilónu a nebo bude na svobodě a zase někoho sadisticky zavraždí ...

+8/0
6.3.2017 14:38

P70a31v17e11l 41V11ě30t77r46o25v33e54c 6196348102361

Myslím si totéž, naneštěstí to není v našem právním řádu proveditelné. Domnívám se, že rušit trest smrti je s ohledem na stav evropské a světové společnosti nemístný idealistický optimismus, který se domnívá, že nevinné lidi zvládne ochránit i s recidivisty pobíhajícími bez jakékoliv kontroly a beze strachu z trestu na svobodě.

+2/0
6.3.2017 14:44

I67v87a 77K33r29i84š32t12o94f12o20v60á 9568698345325

Justiční omyly. ;-)

0/0
6.3.2017 14:47

P96a58v23e46l 30V66ě68t60r52o76v94e76c 6156138742961

Ano, to se uvádívá. Každá lidská činnost je zatížena nějakým procentem chyb, ale jsou i kontrolní mechanismy. Při trvající pochybnosti je jistě třeba popravu odložit do doby vyjasnění.

I tak se domnívám, že by počet justiních omylů nedosáhl ani procenta z počtu vražd jako zločinů.

Jmenovitě v tomto případě je omyl vyloučen.

0/0
7.3.2017 10:02

V25e73n30d47u79l46a 50S48z29l21a97u30e50r72o17v22á 7922356957958

Nejsem odborník, ale její výpovědi jsou dost divné - hlavně:

Po přeoperování z ženy na muže je penis tak funkční, že by mohla znásilňovat?

Tvrdí o sobě, že je transsexuál, je normální, že mluví v ženském rodě?

+1/0
6.3.2017 14:37

Z87u79z68a97n37a 35T56i33c17h26á 4988296150943

Ta její údajná transsexualita je podivná, že v mluví v ženském rodě je naprosto nenormální. Když transsexuál nastoupí hormonální léčbu, už má žít v roli svého nového pohlaví - tedy oblečení, vnější vzhled a úpravy a mluvu v opačném rodě, než do té doby. V této roli musí žít minimálně rok, než vůbec může být zařazen do čekání na schválení komise pro závěrečné operace. Ten rok je absolutní zákonem dané minimum, a stejně se ta žádost ke komisi dává až po doporučení od lékaře, který se transsexuálovi věnuje a ví, jak probíhá jeho léčba, reakce na hormony, jaké má zázemí atd. Ta komise se schází asi 3x ročně, takže se na to čeká, na operace se pak samozřejmě taky čeká. Takže by musela žít v roli muže a důsledně používat mužský rod dost dlouho, pokud by se v jejím případě o operaci vůbec uvažovalo.

Penis po operacích moc funkční není, zvláště ten, co hradí pojišťovna. Na nadstandardní operace by zřejmě neměla peníze. Toto je jeden z důvodů, proč někteří transgendeři FtM nechtějí kompletní operaci - aby jim dole zbylo aspoň něco, skrze co mohou něco cítit, a v kombinaci s určitými pomůckami mohou mít i nějaký párový sexuální život.

0/0
6.3.2017 14:48

M86a36r32t54i84n 56P20e92t34v32a45d 4280869447632

"Šedá je každá teorie, jen strom života se zelená", jak věděl už Goethe.

O tom, jak se bude oblékat, a v jakém rodě o sobě bude transsexuál mluvit, rozhoduje jenom on sám, bez ohledu na doporučení lékařů a případné předpisy. Takže není nad čím se tu podivovat.

Úspěšnost přeměny pohlaví nikterak nezáleží na tom, co má dotyčný(á) na sobě. Lékaři mohou přirozeně doporučit přiměřenou změnu oblékání, ale dovolím si pochybovat, že by byla podmínkou povolení operace: nedává to totiž žádný rozumný smysl. Zdaleka ne všichni transsexuálové se totiž na veřejnosti prezentují oblečením. Většina z nich se raději až do zdařilé operace neprezentuje vůbec. Bylo by absurdní je nutit k převlékání.

0/−1
6.3.2017 16:55

Z12u51z19a16n86a 27T55i74c91h21á 4328236420313

Jednu transgender osobu mám ve velmi blízkém okolí a ta to takhle prezentuje. Právě teď čeká na tu komisi a doufá ve schválení operace. Prý aby tohle bylo možné, musí žít minimálně rok v nové roli. Že to nemusí být tak jednoznačné, tedy že třeba stačí nějaké unisex oblečení, je dost možné, ale nevím, kde jste vzal tu většinu, protože co od té mně blízké osoby vím, tak je to naopak. A jinak oblékání a příslušný rod patří do té nové role, prostě mají najíždět na to, že z nich skutečně bude osoba opačného pohlaví. Tolik se na to netlačí na začátku, to si mají zkusit třeba jít v novém oblečení atd. na nákup, postupně se do toho vžívat víc a víc... ale že by někomu byla provedena konečná operaci bez tohoto procesu, to se mi nezdá a je to přímo proti tomu, co jsem si o této problematice doposud zjistila a co vím i přímo od toho transgendera.

0/0
6.3.2017 17:15

M30a90r92t35i62n 46P84e67t17v78a84d 4130629577332

Tak už jsem si zjistil, jak to je: podmínkou pro povolení operace je nejméně roční diagnosticko-terapeutický kontakt s lékařem a dokončení přiměřené hormonální přípravy, Před začátkem aplikace hormonů musí být úspěšně uskutečněn i praktický test otevřeného vystupování v cílové roli - v nejbližším okolí, rodině a zaměstnání. Ten zahrnuje i oblékání, chování, používání odpovídajícího gramatického rodu apod. Samozřejmě je výhodné, když se test prodlouží na celé předoperační období, podle všeho však nejde o conditio sine qua non.

Mnozí transsexuálové ale fyzickou změnu pohlaví nechtějí, a nechtějí ani vystupovat v roli, která je v rozporu s jejich biologickou přirozeností. I takovým ale může od průvodních psychických stressů výrazně ulevit hormonální terapie v kombinaci s oficiální změnou jména a příjmení do neutrální podoby (např. Saša Petrů).

+2/0
6.3.2017 17:54

D79a50n89i91e31l65a 16U91r42b86a49n21o43v20á 2314710235876

co se týká toho penisu, tak záleží na tom, jak je to provedeno u nás pokud vím většinou dělají jen vzhledově cosi vzdáleně připomínající penis ze svalu, nicméně v cizině dělají už poněkud lépe vyvedené se zabudovanou pumpičkou a umělým topořivým tělískem, tak že ano může být tak funkční aby mohlo dojít k souloži a tedy teoreticky i ke znásilnění.

0/0
6.3.2017 15:12

Z72u42z38a19n64a 49T59i94c93h71á 4348136330693

Myslíte, že by měla na nadstandardní operace? Navíc proč vůbec řešit operaci, když jí přerušili i hormonální terapii? Bez té by k žádné operaci ani nemohlo dojít.

0/0
6.3.2017 15:15

M31a94r51t31i39n 90P75e24t37v58a16d 4840519137732

Pokud se nemýlím, hormonální terapii si přerušila sama a bez rozhodnutí lékařů. Je dost možné, že už by ji proto k operaci ani nepustili.

0/0
6.3.2017 16:59

Z46u45z64a95n39a 29T28i23c24h10á 4408966370933

Bez hormonální terapie v plném proudu by ji těžko někdo pustil k operaci.

0/0
6.3.2017 17:15

Z81u88z19a26n27a 26T90i88c90h79á 4468736450833

Jinak se v jednom článku uvádělo, že naopak jí byla terapie přerušena a že to v ní vyvolalo ještě větší frustraci, že se její situací nikdo nezabývá. Ale jestli se někde jinde píše zase něco jiného, tak těžko říct, jak to bylo. Ona celá ta její výpověď je zvláštní, mohla se i měnit.

0/0
6.3.2017 17:17

T32o33m23á46š 85S58k57á16l37a 6728137

jen tak na okraj, k TČ znásilnění není třeba funkční penis

+1/0
6.3.2017 17:26

T51a17d80e51a90s 42P63i81s42t47a 6499892671347

Ta ženská ztělesňuje všechno čemu se říká lidská zrůda. Možná je dobře že u nás nemáme trest smrti, protože pro ní by to bylo málo. Jen ať žije navždycky za mříží ve vypolstrovaný cele. A každý měsíc bych jí cvičně vytrhal nechty. A ́t si užije sadizmu, když ho má ráda.

+2/−2
6.3.2017 14:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.