Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest smrti je barbarství, doživotí stačí, řekl Pelikán v Rozstřelu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán je proti znovuzavedení trestu smrti, považuje jej za barbarství. Uvedl to v úterním diskusním pořadu Rozstřel v rámci seriálu iDNES.cz Zločin a trest. Ten odstartoval exkluzivním průzkumem, v němž se Češi vyslovili pro tvrdší tresty či nižší hranici trestní odpovědnosti. Podle Pelikána se už tresty zvýšily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27a26d43i54s15l57a64v 43P14o24s89p84í65c32h56a10l 1838857903750

Dobře, ať je trest smrti považován za barbarský... Já to vidím tak, že ZA BARBARSKÝ ČIN BY MĚL NÁSLEDOVAT BARBARSKÝ TREST!

Jinak tahle společnost skončí, protože ji rozvrátí barbaři!!!!!!!!

0/0
27.3.2017 14:19

J61o23s28e49f 49Š91t65r17a77y28b91l 7569158869379

Pan Pelikán je zcela,zcela mimo realitu. Přátele, postřílejte se,zabíjejte.Nic se Vám nestane. Pouze doživotí ale jistotu, že si budete dobře žít!!! Vynikající proslov pane Pelikáne, za takový proslov bych Vám dal taky 5 let jako zloději potravin.Vrah dostane pouze 4 nebo 5 let. A to už nepíši o tom BreivikuRv.

+1/0
16.3.2017 17:43

L30u39c19i79e 53B73l98a22n23i73c14k12á 2605403629571

...no, doživotí bez možnosti předčasného propuštění je podle mne horší než trest smrti - poprava je jen okamžik ......to hnití v celách, kde se člověk po cca 10 letech stává pouhým chodícím živočichem - to je daleko horší trest !!

0/0
16.3.2017 13:18

M31i75l81a10n 77R33a76k47u37š38a72n 7854982363624

No nevím, zdali Breivik v cele hnije. Má tam i Playstation, sice jenom dvojku ale stěžuje si, že by chtěl už čtyřku... Já nemám ani ten první Playstation, bohužel...

0/0
15.4.2017 13:05

D63a35n22i76e55l 19T86s78c62h86e19r26n87a18y 2385172859122

No ale dva roky za dvojnasobnou vrazdu je trochu malo ne?

0/0
16.3.2017 12:40

P46e90t78r 80T19y89č92k11a 6465922549462

Podle diskuze bych rekl, ze by nebyl problem u nas zavest pravo saria.

0/0
11.3.2017 20:34

I45v58a87n 61P36š55e50n53č83í94k 6437650659216

Klidně doživotí, ale musí si vydělat na svoje náklady...občan platí vše...občan je novodobý otrok, nic víc

+1/0
9.3.2017 14:23

V68l93a68s61t35a 91P80i17t27t26n72e69r33o75v83á 7107713504293

Trest smrti není barbarství. Barbarství je násilný trestný čin. Trest smrti za něj je racionální ochrana společnosti. A jejího materiálního a sociálního zázemí (tím myslím, neživení vrahů a brutálních násilníků po zbytek jejich života).

+3/−1
9.3.2017 12:34

M74i35l81a69n 46P64o54h22o51ř45e79l78ý 1199862508380

... barbarství je nechat bestiálního vraha žít !!!

+5/−1
9.3.2017 11:11

A67l19f64r85e37d 30D72e87l63o85n52g 4554782126640

Pelikán je zřejmě feminista! Jak označit když někdo schvaluje trest vězení pro hromadného vraha jako je Breivik za dostatečný! Při takovém hodnocení budou poctiví lidé brzy živit plné věznice nefachčenků!

+2/0
8.3.2017 13:46
Foto

J30a17r83o95m73í13r 49P56r19a89u21s 9117967390756

To si jen politici jistí zadní vrátka, co kdyby jednou jejich levárny a kolaborantství mělo být souzeno.

+1/0
8.3.2017 12:18

D44a12n23i20e96l 72T51s77c41h20e49r39n24a67y 2625882919432

no jenze zapominaji na to, ze pokud bude jejich grazlovina potrestana, tak ti novi zavedou tez nove zakony a oni budou mit smulu

0/0
16.3.2017 12:42

J60a83r14o15s46l92a28v 77M96o62u88č96k54a 3387847508749

Článek jsem nečetl, ale s titulkem souhlasím.

0/−4
8.3.2017 11:48

M54i81l36a34n 32C20o67u54f80a16l 8503597643

Pokud pan Pelikán říká, že trest smrti je barbarství, jak tedy označuje vraždu? To není barbarství?

+10/0
8.3.2017 11:09

J75a38r37o96s90l91a81v 25M34o25u56č18k74a 3967487558689

Ano vražda je barbarství, proto máme v právnám řádu výjimečné tresty, pakliže se prokáže, že vrah je společnosti nebezpečný jedinec, aby byl od společnosti izolován. A pokud to státní orgány zprasily a po letech se ukáže, že odsouzný jedinec je nevinný, je pořád možnost mu ušlé roky kompenzovat. Když ho pověsíte, tak nemáte šanci chybu napravit.

A riziko justičního omylu nebo justičního zločinu pořád existuje.

+2/−4
8.3.2017 11:52

V73l83a41s41t37a 66P80i75t16t12n97e64r86o38v52á 7487693654963

Ale oni izolovaní nejsou. Nečetl jste zpověď bývalého vězně o něco výš? Jsou mezi nimi a rozhodně nepřispívají k nápravě spoluvězňů. Jsou problémem jak pro společnost venku, tak pro vězeňský system. A to doživotně.

0/0
9.3.2017 12:39

M14i71c22h60a34l 28Š45t16ě39p84á76n 4503920693492

" nikdy nelze vyloučit, že soudy rozhodnou stoprocentně správně", v tom má pan ministr pravdu. Ale moc často se to nestává.....

+1/−3
8.3.2017 10:41

A73l22f92r82e98d 32D35e97l36o15n52g 4724852556890

Máte divnou logiku (asi feministickou), myslíte že Breivik by měl mít kulturnější prostředí ve věznici??!

0/−1
8.3.2017 13:48

A21l70e34n36a 93E44l55i47á34š12o52v88á 3404811452628

Trest smrti je humánní. Především k nezločinné populaci. Vylučuje recidivu a lidé se mohou cítit bezpečněji.

+12/−2
8.3.2017 9:24

J33a51r93o55s52l25a44v 66M69o98u29č49k74a 3787387348459

Nemáte pravdu. Já nejsem věřící, ale Nezabiješ je jedno z nejdůležitějších přikázání. Ježíš prý učil, že zabitím druhého člověka zabíjíme i sami sebe. Jsme všichni napojeni na jeden zdroj energie (možná, že to je právě Bůh). A tím, že zabijeme toho, kdo zabil se nic neřeší, protože ten ztracený život se už nevrátí. Je to čistá msta. Navíc bez záruky, že jsme se nespletli a nepopravili nevinného. To se nedá nikdy vyloučit a je to nevratné. Proto máme tresty vězení a když se náhodou ukáže, že byl odsouzen nevinný, dá se to vždy nějak napravit.

+1/−5
8.3.2017 11:57

J14i57ř81í 15P47a32j24k 8713695130517

Statistiky hovoří jasně. Kde je uzákoněn trest smrti, je méně zločinů. Na druhou stranu je z historie známa řada případů, kdy byl odsouzený i přes řadu zdánlivě dobrých důkazů nakonec nevinen. Je to těžká volba. Myslím ale, že v nadcházejícím chaosu by se Damoklům meč hodil. Nechal bych trest smrti v rukou prezidenta.

+2/0
8.3.2017 9:02

M27i86r71o74s84l20a95v 29H69a20v32r50á71n15e86k 1296653264225

Myslím že trest smrti a zabití v afektu se nedá srovnávat.Podle většiny zdejších příspěvků by se mělo dodržovat :oko za oko-zub za zub: pdole toho by jsme byli národ slepých a přinejmenším bezzubých.

+1/−4
8.3.2017 8:31

M88i96r93o16s34l44a22v 47H61a81v89r14á35n38e71k 1916843874325

Je málo věcí ve kterých s p.Pelikánem souhlasím.Trest smrti je absolutní řešení a ani když se po čase přijde že trest nebyl spáchán,nelze jej vzít zpět a tudíž by se jednalo o vraždu s požehnáním státu.

+4/−4
8.3.2017 8:27

D29a15n67i15e83l 73K98o70r62o49u30s 9191354749740

Mr. Pelikán, jsou lidi, kteří jsou potenciálně nebezpeční, i když jsou za trojnásobným katrem. Prevence je jediná...

+3/−1
8.3.2017 7:37

P95a26v81e73l 34N22o12v30o91t93n40y 2483393643829

Dozivoti by Pelikanovi stacilo, to je fakt.

+3/−1
8.3.2017 0:18

P82e67t24r 96M21ü38l24l97e33r 3536848239134

Tento muslimský sluníčkář je omylem justice...Rv

+10/−1
7.3.2017 19:56

P22e85t16r 92J86a52r64o47š 2784821665397

Justice je omylna - byla tedy Olga Hepnerova odsouzena nepravem? Podle me existuji naproste jasne pripady, kde je omyl vyloucen. V takovych nevidim duvod, proc TS nepouzit.

+12/0
7.3.2017 19:27

J34a73r29o74s29l89a26v 13M48o52u19č80k20a 3767517528419

Trest smrti je stejné barbarství jako vražda. Jestli má platit Nezabiješ, tak to má platit absolutně i směrem k těm kdo toto porušili. Lidská spravedlnost je natolik nedokonalá, že riziko omylu či zločinného záměru nelze nikdy na 100% vyloučit. Než udělat jednu chybu raději vrahy "jen" zavírat do vězení. Na doživotí, je-li potřeba.

+1/−5
8.3.2017 12:02
Foto

P67a70v22e36l 94J36o15s50e75f 11A60b81e26r52l42e 4497773456196

Pokud stát bude schopen šmejda na doživotí pořádně hlídat...

Hlavně zde jde o záměnu pojmů - reálně se nejedná o trest smrti - ale jde o ochranné opatření likvidací šmejda. O úsporách nemluvě...

+5/0
7.3.2017 17:27
Foto

P34a81v29e15l 41J14o31s11e19f 64A50b54e83r92l34e 4527863406346

Ovšem je zde druhá strana problému - tristní stav českého soudnictví.

+4/0
7.3.2017 17:29
Foto

P82a97v28e24l 46P73o72d69e98š73v72a 5719857949

No hlavně nad těma vrahama neplakejte.

+6/0
7.3.2017 16:03

R31o46s98t63i48s21l26a40v 85C59a65h81a 6753177947851

Odpurci trestu smrti placou nad zabitymy nevinnymi "sprostymi vrahy", kteri meli smulu, ze byli ve spatnou dobu na spatnem miste a nekdo neco poradne zbabral, nebo primo to na ne naraficil, tak aby mel pripad s krku.

+3/0
7.3.2017 17:01

M27a59r50t59i31n 71R60ů18ž59i16č67k41a 9594241248429

na jedné straně jsou oběti a na druhé nevinně odsouzení ... není lepší zlepšit práci soudů a vyšetřovatelů než zahodit poslední možnosti jak svět zbavit zrůdy?

kolik bylo odsouzeno za posledních 50 let "nevinných vrahů"?

+3/0
7.3.2017 17:09

R13o55s30t54i23s36l55a53v 74C26a26h52a 6163517877541

Zlepsit praci soudu i policie to nepochybne, i kvuli jine trestne cinnosti. Nicmene jakekoliv zlepseni stale nevylucuje omyl, nebo vylozene lidskou chybu, pripadne i umysl.

U nas nevim, kazdopadne v USA docela dost. A prislo se na to az diky analyzam DNA. A i pres existenci novych postupu stale neni 100% zajistena bezchybnost.

I takova vec, ze je nalezen clovek stojici nad mrtvolou s vrazednou zbrani v ruce jeste neznamena 100%, ze je to vrah, ac se to tak muze zdat.

+4/0
7.3.2017 17:16

M19a57r24t50i98n 35R85ů70ž40i41č31k87a 9954111968819

v tom posledním úplný souhlas

motiv, možnost a prostředky, svědci ... ano to vše se dá podstrčit ... takže zrušíme soudy a necháme tomu všemu volný průběh :)

pokud bude úmysl, tak to nezastaví nic ... prostě ho odstraní jinak

0/0
7.3.2017 17:21

R13o45s36t61i80s48l41a52v 42C33a17h24a 6293717627491

Proc rovnou rusit soudy. IMHO takovych omylu moc nebude, nicmene vylouceny nejsou. A trest smrti je az prilis definitivni. Kdyz prijde clovek o 10, 20 let zivota, tak se s tim da zit, zvlaste pokud dostane adekvatni odskodne, coz by pri takove delce vezeni melo stacit na zbytek zivota. Jenze kdyz prijde o zivot, tak je konec, finito. Uz to nikdy nikdo nenapravi.

+1/0
7.3.2017 17:24

P57e52t90r 60J88a38r71o72š 2234981665277

Pokud nekdo na ulici vytahne zbran, zastreli tri lidi a pak se vzda, neni myslim co resit. Nebo mate pochyby o omylu? Vse je o vhodnych kriteriich.

+4/0
7.3.2017 19:31

P34e58t71r70a 80J88a89s35n13á 3568122767334

A pak z prostředků společnosti, z našich daní, budeme do smrti takového darebáka živit a starat se o něho.!

+4/0
7.3.2017 23:53

J17a35r78o62s33l31a81v 87M40o36u16č72k35a 3197887468699

Ale tady se nepláče nad vrahy, pane Podešvo, tady se pláče nad potenciálně neprávem odsouzenými. To jste si popletl.

0/0
8.3.2017 12:04

J44i55r88i 68D80o61m44i26n87i26k 1251598721330

Nestává se to často ale ano, v tomto s panem Pelikánem souhlasím. Trest smrti je skutečně barbarství, kterým se společnost snižuje na úroveň odsouzeného vraha. Pro něj je doživotí skutečným trestem, poprava je jen vteřinová pomsta. A nemotejte do toho nějaké "peníze daňových poplatníků". Ty jsou bezpředmětné.

+4/−10
7.3.2017 15:53

T45o64m80á35š 14V49y89k35o67u39k20a60l 8331611802448

Hmm, aby to doživotí bylo opravdu doživotím ;-)

+7/0
7.3.2017 16:07

A29n55d79r23e86a 31N24o88v89á 8464611476725

tak jsem si tedy nevšimla, že bychom v těchto krajinách měli nějaký zásadní problém s odsouzenými na doživotí, kteří jsou předčasně propuštěni a recidivují. Za to jsem si všimla recidív u vrahů odsouzených na 15, 20 let. Všimla jsem si také recidív u pedofilů odsouzených na 10, 15 let. Takže se ptejme, jestli spíš nevoláme po zpřísnění trestů jako takových, nebo zda-li tedy chceme popravovat každého vraha, každého pedofila atp.

+1/−1
7.3.2017 16:12

J58i57ř52í 75N54o79v67o84t28n63ý 6775397336936

Nevšiml jsem si, že by někdo z diskutujících chtěl popravovat každého pedofila. Snad chápete, že rozdíl ve společenské nebezpečnosti vraha a pedofila je obrovský. Pokud ovšem pedofil není současně vrahem. Ale o tom snad nemusíme diskutovat.

+5/0
7.3.2017 16:21

K65a17m98i26l24a 70K18a13l38e38n57s44k54á 9276297877418

Já ten rozdíl tak obrovský nevidím. Pedofil dítěti zkazí celý život. Netvrdím, že bych pedofilům dávala doživotí, ale nějakých 5, nebo 6 let, které mnohdy dostanou je sakra málo za zničený život. Pedofilům bych ukládala dle závažnosti od 10 do 15 let.

+2/0
7.3.2017 21:26

M90a41r82t91i83n 39R91ů47ž43i27č65k88a 9314841568799

trest smrti by byl za ty nejhorší zločiny - vraždy, terorismus ...

máte zdroj těch recidiv? nebo děláte v oboru?

+4/0
7.3.2017 17:00

J31i97ř74í 29N38o58v18o44t10n23ý 6965577356916

Trest smrti není ani tak pomstou jako spíš odstrašujícím trestem, který má potencionální zločince odradit od páchání zločinů, kterým se dříve běžně říkalo "hrdelní".

+7/0
7.3.2017 16:10

A36n93d85r80e84a 55N92o11v28á 8724811596345

jenže nikdo nikdy neprokázal, že by skutečně tu odstrašující funkci plnil. Tam, kdy byly tresty smrti zrušeny, nedošlo k nárůstu vražd. Zato je dokázáno, že pokud je trest smrti udělován i u jiných násilných činů než jen u vraždy, tak pachatele silně motivuje k tomu, nenechat oběť přežít - nenechat svědka.

+1/−8
7.3.2017 16:15

T48o33m56á58š 16V59y68k35o88u69k78a96l 8891281842448

"Nikdo nikdy" je klasická prázdná floskule, kterou se dá reagovat na vše. Kdo kdy? Viděl jsem dokument o orlických vraždách, kde dlouholetý kriminalista řekl, že jako ostrašující mechanismus, využívaný ve výjimečných případech má své opodstatnění! To jako jeden mnoha příkladů ;-)

+9/0
7.3.2017 16:20

A58n47d65r53e56a 45N80o43v37á 8824371166495

ano, žádná relevantní studie - nikdo, nikdy - nic takového neprokázal. A ano, znám i kriminalisty (zejména té starší generace), kteří považují trest smrti za správný.

+6/0
7.3.2017 16:25

M47a49r79t14i11n 59R37ů50ž53i71č67k64a 9224391138679

chtěl bych vidět studii a otázky

páchal byste vraždu, kdyby vám hrozil trest smrti?

ano, akorát bych to lépe připravil, aby na mne nepřišli... zabil bych i toho svědka, který men práskl

- - -

taková studie není možná ... nevěřil bych ji - jak se ptát a jak vyhodnotit odpovědi vrahů - věřit jim? ;)

statistika je asi jen - na počty a typy zločinů ... zajímalo by mne i procento odsezench let vs udělených a kolik dříve propuštěných se zase do vězení dostalo

+1/0
7.3.2017 17:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.