Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šátek u nás nevadí, zahalený obličej už je problém, říkají britští učitelé

Polovinu obyvatel britského Leicesteru tvoří imigranti. Ve školách se tak mísí děti různých kultur, vyznání i řečí. „Pokud budou školy uznávat důležitost původu a jazyka každého dítěte, najdou si tyto děti snáze své místo v místní komunitě a nebudou se cítit jako outsideři,“ uvedli v rozhovoru pro iDNES.cz leicesterští odborníci na vzdělávání Adam N. Turner a Khalid Mahmood, kteří navštívili Prahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i92ř84í 19S29v20a23š82e47k 9844898243809

Už aby to bylo zde tak jako v Anglii. Dokud si lidé nevyzkouší multikulturalismus a sami nezjistí, že je ok, tak tu budeme číst pod každým podobným článkem bludy.

0/−1
6.3.2017 13:02

D22a29n34a 37S27m71é25k64a54l65o91v96á 5897746173232

Jenže on není OK. Předci každého z nás bojovali a umírali, aby měli vlastní státy a nebyli "vyhynuti" a nahrazeni jinou společností - a to platí dodnes. Zrovna v Británii by mohli vyprávět...

+3/−1
7.3.2017 9:02

M87i22c91h54a91l 23M35i49l11l17e43r 9836802179802

nesmysl!

Mnozi predci se stehovali do jinych zemi "za lepsim", at uz to lepsi bylo lepsi ekonomicke podminky (napr. Anglicani, Skoti, Italove, Rekove, Nemci, Cesi, Slovaci), vyhnout se hladomoru (Irove), pred nabozenslou persekuci (Zidi), pred valkou ci jejimi nasledky (prislusnici ruznych evropskych narodu pred i po 2.SV, Vietnamci, Libanonci, Afghanci atd atd), pred komunismem (Kubanci, Stredo a Vychodo-evropane).

Pak v tech zemich vytvorili multikulturni spolecnost, ve vetsine pripadu se postupne szili a snaseji se dobre. My kdo v takovych zemich uz dlouho zijeme, to muzeme potvrdit.

0/−1
7.3.2017 9:29

D58a20n36a 87S98m44é66k69a50l98o13v18á 5947936433212

No vidíte, a my si těchhle přeběhlíků, kterým doma nebylo dost dobře a rozhodli se odejít hledat své štěstí jinam (opravdu nemluvím o uprchlících, zachraňujících si útěkem vlastní životy, i když nevážím si jich stejně), pořád nevážíme. Možná vytvořili šťastný tavící kotlík v USA, možná taky způsobili BRExit, nebo demografickou změnu ve Švédsku, že.

Pokud se rozhodnete žít jinde, měl byste se přizpůsobit (a jistě jste to udělal, nevím o tom, že by v GB v obchodech mluvili česky nebo přijímali české koruny - na naše tradiční prožívání velikonoc /šupání pomlázkou/ se asi taky moc kladně netváří, že? Jestlipak jste si to tam vydupal, jako kulturní dědictví - jedno z mála, která vám naše vlast dala? Ne? Tak o čem to mluvíte???). Když se nepřizpůsobíte, nemáte tam co dělat - ať už je to země s dlouhou historií, nebo krvavá okupovaná půda, ukradená původním obyvatelům. A to je meritem našeho problému - že se nepřizpůsobují ani v (dříve) důkladném a striktním Německu, natož abychom věřili, že se přizpůsobí u nás.

+2/0
7.3.2017 16:54

M96i34c70h54a40l 96M10i54l72l28e26r 9936432899172

z praxe mnohaleteho zivota v cizine vim, ze ta prizpusobivost vubec neni jednostranna.

Ackoliv je na pristehovalci, aby se zacal prizpusobovat jako prvni zvladnutim domaciho jazyka, svou zamestnavatelnosti a rozsirovanim svych dusevnich obzoru atd, je take na domacich, aby se prizpusobili tomu, ze ne vsichni pristehovalci jsou stejne rasy a nabozenstvi, jake prevlada /lo ve state a rozsirovanim svych vlastnich dusevnich obzoru. Predpokladem je oboustranna tolerance a vule se szit.

Kdyz treba porovnam, jaka byla australsk spolecnost zacatkem 50. let kdy sem prislo tolik Evropanu a jak se behem let zmenila - jakou zmenu poznali treba ti, kdo sem prisli po okupaci a 1968, jak se to vyvinulo v90. letech a prilivem asijskych prislusniku atd.

Kdyz vzpominam na doby kdy treba pizza a cappucino byly novinkou a pro evropsky chleba se muselo jedine k evropskemu pekari, ne do nejblizsi samosky nebo pekarny....kdy ruzne etnicke restaurace se zakladaly a jejich klientela byla prevzne jen z jejich komunit, ne dokonale mezinarodni jako dnes...

Je treba aby pristehovalci respektovali zakony noveho domova a vazili si prilezitosti zit v klidu a vybudovani lepsiho zivota pro sve potomky.

Domaci obcane by zas nemeli hazet klacky pod nohy a ofrnovat se na neve prichozi jen z principu "oni jsou jini nez my, oni se oblekaj/ modli /stravuji jinak nez my" a jinych predsudku.

Meli by jim pomoci se zapojit do spolecnosti. Jazykove kurzy, navstevy domacich lektoru k osobam, ktere se nemohou dostavit do kurzu (to delala napr. manzelcina kamoska), informacni sedanky, proste nabidnuti sousedskeho pratelstvi.

Jednim ze zpusobu, ktery se v mnohem osvedecil, je vliv uz leta usazene komunity, ktera si prosla pocatecnimi obtizemi kazdeho pristehovalce a pomaha tem novym. To pomohlo nam Cechoslovakum po roce 1968, stejne jako pomaha jinym narodnostem. Ale soucasne dulezitost zduraznit, ze uzavirani se do hranic komunity neni spravne a je nutne se zacit stykat se sousedy / osobami jineho puvodu.

0/−1
9.3.2017 6:33
Foto

J82a95n 55M65a19c90k 5397502532475

Takhle nejak vypada pomaly konec evropske kultury. :-/

+4/−1
6.3.2017 1:20

P23a88v45e95l 29T91e37s13a82ř71í38k 6500203800135

Nechápu co mají malé školačky společného s náboženstvím, pokud těmhle mohamedánské šátky nesundají v dětství z hlavy, tak z toho budou mít za pár let dospělá strašidla v burkách. Jedině tvrdá sekularizace může mohamedány časem zkulturnit. Je to paradox, v muslimském Turecku jsou už dlouhá desetiletí zakázané náboženské šátky ve školách a ve státní správě a v Evropě se budeme s mohamedány o tomhle handrkovat.

Náboženství nemá ve škole, státní správě nebo v zaměstnání co pohledávat.

+2/−1
5.3.2017 17:24

V46a18š70e14k 11Ř75í61h66a 2123573528852

Tyhle náboženské sekularizace mě připomínají Nacisty,

0/−2
5.3.2017 20:06

J13a13r70o52m85í57r 65K94r10á80l 4620459244439

Ve škole nemá náboženství, ani politická agitace co dělat

+1/0
5.3.2017 21:04

V31a14š49e96k 11Ř91í18h56a 2473853388732

Pak zrušte občanskou nauku, dějepis a další společenské vědy.

Vy jste mi teda dáreček. Co ještě pro změnu zrušit i sexuologii protože ne všichni souhlasí s homosexuály. Stále více mi připomínáte totalitní myšlení.

+1/0
6.3.2017 0:16

J91a79n 20H41r91u20z25a 8874668609957

Co má společného výuka dějin s uplatňováním náboženských rituálů ve škole?

0/0
8.3.2017 16:25

V24a72š54e19k 10Ř50í11h92a 2373823958362

Vy jste teda dáreček takže podle vás je třeba zakázat, Občanku, Dějepis a další společenské vědy. Trochu mi to připomíná totalitu.

0/0
6.3.2017 0:23

J63a64r19o48m94í48r 26K74r95á60l 4150479334129

No a Vy zas nechápete, co ta slova znamenají. ;-D A pak se nedivím, že tu píšete takové bludy.

0/0
6.3.2017 6:24

M89i64c73h78a63l 46M17i41l93l86e11r 9516172629202

Tesariku, kazes velke bludy!

1) "Je to paradox, v muslimském Turecku jsou už dlouhá desetiletí zakázané náboženské šátky ve školách a ve státní správě"

Jsi nekolit let pozadu. Satky jsou v Turecku uz nekolik let diky Erdoganovi povolene.!!

2) ze satky jsou nahrazovany v dopselosti burkami je take pekna blbost.

U nas zije asi pulmilionu muslimu a tech v burkach je opravdu minimum. Kdyby byla pravda co rikas, jen by se to u nas burkami cernalo.

Bud tak laskav a prestan placat nesmysly!!

0/0
7.3.2017 9:33

J13i42n47d37ř24i10c91h 96V70á98g23n69e98r 9891756486521

Inkluze různojazyčných dětí z naprosto rozdílných kultur je naprosto OK. Inkluze dětí, které svou mentální a inteligenční úrovní patří do zvláštních škol je zločinem proti vzdělanosti. Pro všechna z těch děcek. Zase se jen zakomplexovaně přizpůsobujeme něčemu, co přináší v zemích, kde je to implementováno jen tragické výsledky.

+3/0
5.3.2017 16:58

M29i44c75h32a39l 89S75l63a41v76í63č67e41k 1419388232429

Inu, stačí prvý vložený sloupek a podpis autorky článku a vím, co mohu čekat.

Ale moc se mi líbí postavení problémů na hlavu a pak tento hlavostoj obhajovat. A šikovně podsouvat podružné a posléze ono podružné vydávat za hlavní.

"Khalid: Angličtina je samozřejmě hlavním jazykem výuky, protože je dominantním jazykem v zemi." Inu což, to už je tak v Anglii zvykem, hovořit anglicky. Ovšem nějak mi chybí, že je na rozdíl od ostatních jazyků jazykem úředním!

"Adam: Máme problémy s nerovností mezi chudými a bohatými rodinami. S tím souvisí obtíže s horším vzděláními některých skupin dětí ve školách, které různorodost žáků zatím zcela nezvládají." Typický argument socialistů a neziskovek. Pokud je státní školství zdarma, v čem je problém? Nejspíše v rodičovském přístupu ke vzdělání.

I u nás jsou rodiny chudé a movitější. Ale protože jsme humánní a všem dáme rovnou příležitost., Těm, co o vzdělání nemají zájem, pořídíme osobní asisten(k)y. Takže v konečném důsledku státní školství opět upadne v úrovni a doplatí na to právě ti chudší, kteří mají o vzdělání zájem, ale nikoliv prostředky. Tedy prostředky na kvalitnější školu.

+1/0
5.3.2017 14:25

M57i33l90a47n 40C15h28a65l60u18p63a 7564406917513

Špatně! Šátek je problém, zahalený obličej nesmí být ani náhodou. Neustupovat, nepřizpůsobovat se jim. Pokud tu chtějí být musí se přizpůsobit oni. Pokud ne, tak jim nikdo nebrání odejít zpět.

+1/0
5.3.2017 11:43

I67v65a 74D84o32l29a36n77s16k60á 2603416600640

Skoly ve Leicesteru zrejme resi tolik socialnich prozpusobovacich metod, ze jim snad na normalni vyucovani nezbyva cas. Multikulturalismus je hydra s mnoha hlavami: na miste jedne utate vyrostou dve nove. To neprestane dokud se Leister nestane 100% muslimsky. Dal uz bude vsechno velmi jednoduche. Jeden Allah, jeden koran a vypalne (zakat) od nemuslimu aby byli tolerovani, Take odivani zen bude jednotne a uplne bezproblemove.

+3/0
5.3.2017 8:23

E42v84a 79S21v75o98b38o18d47o10v78á 2243232751435

Děsivé. Co cítí normální bílý Angličan, když čte třeba Gallsworthyho, Maughama nebo Cronina a vstupuje do ztraceného světa?

+3/0
5.3.2017 7:25

L44e71o88p19o96l91d 56H18o18r85á63k 4512728399152

Ne, ne a ne! Pokud chci žít v jiné zemi, musím se naučit jazyk a přijmout kulturu.

+6/0
4.3.2017 19:24

V79a49š85e80k 79Ř95í86h56a 2113833148662

Jakou prosím vás. Co máme v Čechách za světubornou kulturu. Folklor jsme si zrušili a vše ostatní kradou naše hvězdy z Ameriky. To že na ukradenou muziku přidají nacionalistické texty neznamená, že se jedná o národní kulturu.

To nechápete vlastní směšnost.

+1/−12
5.3.2017 2:57

Z60d70e56n85ě91k 16T26r50u62t48n14o55v33s97k25ý 7693133686330

To, že vidíte jen toto, není vina nás, ale vás. Pro člověka není důležitá hudba, ale jazyk. Člověk se do rozumím slovem, ne hudbou. Směšný jste tady vy.

+4/0
5.3.2017 7:32

V38a96š24e97k 43Ř27í88h86a 2423863848512

Ta hudba byl jen příklad. Ostatně dobrou otázkou na českou kulturu je knížka Jací jsme od Peroutky.

A Právě zde se autor nejvíce schoduje v tom, že českou kulturu si v 1. řadě musí obhájit v nás samotných tu nám nikdo brát nebude.

Dobrým příkladem jsou právě třeba Vietnamci, kteří ač sice žijí v jiném státě tak si stále zachovávají vlastní zvyky, vlastní folklor a náboženství a hodnoty v rodině. Tohle jim prostě nikdo nebere a ani to nějak nemění.

ale chápu že většina Čechů, hlavně těch z Prahy o tom nechtějí ani slyšet.

0/0
5.3.2017 20:03

J20a41r85o61m32í93r 57K35r31á76l 4650749924619

Jednak Leopold nepíše jen o ČR a zadruhé - ano, máme tu jinou kulturu, než v některých zemích. Vietnamci to pochopili a jsou tu spokojení.

+2/0
5.3.2017 8:19

V81a63š36e83k 86Ř77í55h16a 2523873268522

Ale pokud jste to nepochopili tak si stále drží své zvyky. A mě to nevadí.

0/0
5.3.2017 19:59

J67a98r59o28m40í98r 52K17r28á93l 4110149674439

Vy jste poněkud mimo, nezdá se Vám ? Mne nevadí, že si drží své zvyky. Jenomže jde o to, že oni je nikomu nevnucují a nikoho s tím neobtěžují.

0/0
5.3.2017 21:06

V81a91š66e62k 14Ř61í25h78a 2903153988632

Byl to příklad udržení si skutečné vlastní kultury. V porovnáním s našimi pseudo-tradicemi. jako Valentýn a Hellowen. ;-D

0/0
6.3.2017 0:21

J40a78r98o31m24í42r 93K33r44á39l 4940329344579

Nikoliv. Oni přijali naši kulturu. A že mají doma např. sošku Buddhy, to nikoho jiného neomezuje. Oni ten buddhismus nikomu nevnucují. Zřejmě Vám tento rozdíl uniká.

+1/0
6.3.2017 6:30

D56a97n59a 77S95m91é11k94a21l92o11v89á 5727476613622

No už jenom naše trávení Velikonoc, jarní házení Morany do vody, pálení čarodějnic - to vám nic neříká? To není jen otázka folkloru, to už je kulturní dědictví, navíc pocházející z předkřesťanské doby, takže skutečně naše. Modernější zvyky, jako třeba líbání pod rozkvetlým stromem na 1. máje? To mají někde jinde ve světě? "Kultura" může být i jídlo - vepřo, knedlo, zelo; kachnička; knedlíky; svíčková, rajská a milion dalších omáček - ani to vám nic neříká? Chlebíčky? Naše unikum už začíná být i teplý oběd!

Takže o směšnosti bych být vámi pomlčela, alespoň dokud si nezjistíte, jak unikátní v mnoha směrech jsme.

+1/0
7.3.2017 17:05

V98a94š87e60k 98Ř30í92h85a 2103773698372

Tahle demence že jen rodná angličtina dělá Brita je opravdu ubohá. Sestřenice je v Anglii a děti se snaží co nejvíce učit česky i rodný jazyk chtějí mít češtinu. Jak by ne česky mluví jejich babičky a ostatní příbuzní. Podobně je bratranec v Lucemburku a i ten děti učí česky.

Ve finále pak krom angličtiny umí i češtinu, nebo v případě bratrance ještě francouzštinu atd. Pro ně to je sice trochu těžší , ale v budoucnu jim to otevře svět.

Omezenost angličanů s jejich jediný jazykem je známá široko daleko.

+3/−2
4.3.2017 19:11

R48o59l67a18n16d15o 11A47r81i97a13s 7148529477760

no nevím Vašku, ale co píšete moc logické není.

+2/−1
4.3.2017 23:36

V18a58š76e80k 41Ř33í48h50a 2433323138642

No pokud nedokážete logicky myslet, pak chápu, že to nepochopíte.

Ostatně oni většinou s podobnými demencemi přicházejí lidé mdlého rozumu.

+1/−3
5.3.2017 2:54

M70i97c81h18a68l 53S51l36a12v86í95č87e34k 1649628582949

To nic, to je oblíbený Vašek.

0/0
5.3.2017 18:16

V51a50š82e90k 70Ř25í14h68a 2543303868142

Pane Slavíček pokud nedokážete pochopit, že děti mají Britské občanství a rodný jazyk stále češtinu pak je to problém jen váš. Pro hlupáky opravdu psát neumím.;-D;-D;-D

0/0
5.3.2017 20:06
Foto

J36a63n53a 44B16í29l39k23o53v60á 1763501592807

Pokud by ty děti nedostávaly britské občanství, pak je to OK. Narodil ses Pákistáncům v Británii a angličtina pro tebe není první jazyk, který se naučíš? Fajn, měj pákistánský pas, ale nepředstírej, že jsi Brit.

+5/−2
4.3.2017 18:30

M29a33r22t27i81n 37R96a10m 9591414421492

Jestliže se dítě bude učit rodný jazyk, nikdy se nestane součástí anglické společnost, navždy setrvá ve své komuně. Neintegruje se. Možná se domluví, ale nesplyne. Fakt to tak chtějí?

+14/0
4.3.2017 16:53
Foto

J65a39n36a 87B81í49l25k72o58v51á 1883681942507

Mám ten pocit, že chtějí.

0/0
4.3.2017 18:23

M18a97r27t11i89n 12R70a46m 9131864851262

Pocit hraničící s jistotou

0/0
4.3.2017 20:02

T33o85m53á94š 30T14a78t76í91č51e41k 5140452140918

No to je úžasný. Takže tihle dva pedagogičtí zázrakové tvrdí, že úkolem školy je tvořit budoucí společnost. O úrovni znalostí padly jen velmi neurčité zmínky z oblasti jazyků, kde zřejmě stačí, když se imigrant anglicky po pár letech tak nějak domluví, nějaký diktáty už může mít na háku. A když ta jeho schopnost se domluvit vypadá tak, že nerozumí zadání početního úkolu, přeloží mu to asistent pěkně do urdštiny.

Autorka samozřejmě nepoložila kousavou otázku na statistiku, kolik procent žaček hrdě oděných v hidžáb je omluveno z veškerých tělesných předmětů kvůli svému zdraví. Klást dotěrné otázky apoštolům Dobra se nedělá. :-P:-P:-P

+6/0
4.3.2017 16:45

J18a90r60o38m70í18r 82K20r94á20l 4570699944459

Je až komické, že před 30 lety do ČSSR jezdili mj. i z Anglie obdivovat, jak se české zvláštní školství vyrovnalo s hendikepovanými a podprůměrně inteligentními. A teď nás chtějí učit inkluzi ?

+8/0
4.3.2017 16:40

J77a52r20o63s94l94a30v 51Z53a71j22i75c53e19k 6144621237197

Pred triceti lety psavaly ceske noviny, ze nas obdivuje cely svet a jezdi se k nam ucit. Jak nas svet (ktery mnohdy nasi existenci ani netusil) obdivoval, poznavali Cesi az tehdy, az se konecne mohli svobodne po svete pohybovat. Ze vyzbrojujeme svet (s podilem 0, 001%) a ze ceske pivo je nejlepsi na svete (aniz by se tim svet vubec zabyval) a o zlatych ve svete neznamych ceskych rucickach, se pise dokonce jeste dnes.

0/−3
4.3.2017 23:44

J81a20r20o18m41í78r 13K16r37á75l 4950349354679

Nepíši o pivu, ale o školství. A že jsme byli v žebříčku o hodně výš se můžete přesvědčit jednak v dokumentech UNESCO, a zadruhé se můžete pozeptat někoho, kdo např. v cizině studoval. Když jsem dělal postgraduál, tak mne dost zarážely neznalosti místních. A leckdy šlo o docela základní věci.

0/0
5.3.2017 8:23

J10a33r80o86s45l18a25v 61Z47a45j78i83c83e61k 6134301957857

Mozna mate pravdu. Cesko je skutecne obklopeno nevzdelanym svetem, kteremu mnohdy chybi zakladni vedomosti, jako napr. ze nejake Cesko, zemsky raj to na pohled, vubec existuje. Tento nevzdelany svet ve sve drtive vetsine ani netusi, ze se tam vari nejlepsi pivo na svete, ze tam lide maji zlate rucicky, ze nejlepsi cesnek je cesky palicak a ze vsichni obcane Ceska nejsou Cesi - na rozdil od USA, kde je kde kdo American.

K Vasemu doporuceni se napr. pozeptat: kdyz chci neco vedet, neptam se kdekoho kdo v cizine studoval, ale ptam se toho, kdo neco vi: takovy Immanuel Kant v zadne cizine nestudoval, dokonce svuj rodny Königsberg nikdy neopustil.

0/−1
5.3.2017 11:45

P37e46t59r 86B13r98e49j14c36h29a 5985945264853

A nesvědčí to zrovna o tom, že naše všeobecné vzdělávání je na lepší úrovni? My se učíme o kdejaké díře a máme (potažmo měli jsme) větší přehled, než "vyspělý" západní svět, který jak tvrdíte o existenci Česka nemá ani ponětí . Nyní se přebírají zkušenosti z "vyspělých" západních zemí a školství u nás výrazně upadá.

+1/0
5.3.2017 16:46

J71a87r93o66s72l95a46v 60Z70a46j40i35c33e79k 6744811197517

Petre Brejcho, prave lepsi urovni vseobecneho vzdelavani na ceskych skolach, se Cesko dostalo na takovou uroven, ze mu bude jeste nekolik desetileti trvat, nez se dostane na uroven zemi, ve kterych se absolventum skol nedostava tak dobreho vseobecneho vzdelani. Zatimco v ceskych skolach se zaci uci papouskovat jak kdyz bicem mrska hlavni mesta nejmene stodvaceti statu sveta, ve vyspelych zemich se zaci uci mesta vymyslet. Proto se v Cesku pouze montuje, co se ve "vyspelych" zemich vymysli.

0/0
5.3.2017 21:58

J47a58r73o47m63í11r 82K76r59á26l 4180299454619

Ale jak tedy vysvětlíte fakt, že češti studenti patřili i na prestižních školách k těm nejlepším ? Spolu s Indy, Čiňány a Poláky ? A že česká věda je v řadě oblastí na světové úrovni ? A kupodivu - většina těch vědců absolvovala ve škole to "papouškování".

+1/0
6.3.2017 6:35

J73a89r88o27s88l17a82v 45Z24a90j15i33c63e32k 6334671937847

Jaromire, jak vysvetlite posledni vetu meho predchoziho diskusniho prispevku? Jak ceska media informuji sve ctenare o uzasnosti a svetove jedinecnosti cehokoliv ceskeho, jsem se zminil uz v mem prvnim prispevku. I tato Vase reakce je nasledek pusobeni ceskych medii na mysleni lidi - na jejich smesnou nacionalistickou velkoceskost. Veda je na svetove urovni ve stovce statu sveta, nejenom v Cesku. Zatimco Indie a Cina vypousti do vesmiru satelity, Cesko prostrednictvim medii vypousti ceskym konzumentum zpravy o sve svetove urovni. Svet ceska media nesleduje, cimz se mu pochopitelne nedostava tolik vseobecneho vzdelani, jakemu jsou vystaveni Cesi. Proto napriklad nevzdelani Anglicani neznaji v Cesku vseobecne znamou zelnacku, jak se nedavno vyjadrila jedna ceska blogerka a jina zase ne a ne sehnat v USA (neco jako okres Tabor) tvaroh, na ktery je z Vlasimi zvykla.

0/0
6.3.2017 16:05

J80a49r30o77m31í69r 15K27r16á55l 4860279244199

Nepochopil ? ;-)

0/0
5.3.2017 21:09

M71a50r46t15i90n67a 97M73o36u56d52r50á 7830413766259

V Leicesteru chlebem, v South Shields kamenem:

„Bílí lidé by se neměli množit,“ vykřikl loni v lednu Abdulla ve východoanglickém městě South Shields a plivl do tváře devítiměsíčního dítěte, které vezla jeho matka v kočárku. Dle výpovědi pětadvacetileté Rebeccy Telford se s mužem nikdy před tím neviděla, a dokonce mezi nimi před incidentem nedošlo ani k očnímu kontaktu. „Když jsem se proti jeho chování ohradila, ještě na mě zařval, ať držím hubu.“

(zdroj lze dohledat uchopením textu myší a kliknutím na "vyhledat pomocí vyhledávače Google")

+6/0
4.3.2017 16:34

J82i74n45d68ř98i67c39h 13M84i71t21t42e30r 6654305151286

Jsem ateista a chci aby se děti učily o islámu. Ale pravdu prosím, aby poznaly, jaká vražedná, zrůdná ideologie se za údajným náboženstvím skrývá.

+7/0
4.3.2017 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.