Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechceme se nechat odzbrojit, řekl Chovancovi autor petice k držení zbraní

Dalších deset tisíc podpisů za zachování práva držet zbraně převzal v pondělí před vládou ministr vnitra Milan Chovanec od iniciátora petice Pavla Černého. Právě v den, kdy vláda projednávala návrh novely ústavního zákona o bezpečnosti České republiky, která má zakotvit právo nabývat, držet a nosit zbraně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l70f36r81e46d 61D23e65l15o58n61g 4554422256570

Měli bychom být velmi opatrní před pokračující feminizaci Evropy!

"Zbraně slouží k zabíjení!" - zakážeme je a bude ráj na zemi!!!

"Armáda bojuje ve válce!" - zrušíme povinnou voj.službu a bude věčný mír!!!

Takoví "mírotvůrci" zapomínají že nebýt zbraní nepřežilo by lidstvo!

0/0
28.2.2017 16:29

J35a73n 79V81l42č24e51k 3661647854

Klauni. Bezpečnost evropských občanů má přednost před léčením ega několika zakomplexovaných zoufalců zbraněmi.

0/−9
27.2.2017 17:39

T95o82m61á27š 79S43k12á32l11a 6878607

to máte pravdu, ale co ma bezpecnost nebo zakomplexovani jedinci spolecneho s clankem, nebo tematem? Taky tu muzu mluvit o premnozeni chroustu, ale budu jako vy, off topic.

+4/0
27.2.2017 17:54

V88o28j82t63ě95c55h 90R71ů14ž27e76k 1877722374122

Obvious Troll is obvious

0/0
27.2.2017 22:00

F47r46a58n16t39i84š39e98k 84V44o42p32r13š36á59l66e81k 3369386520194

V poslední době je hodně útoků spácháno auty. Nákladními i osobními. Chtělo by to nějakou směrnici, která by nejprve omezila hmotnost vozidel a pak je zakázala úplně. S výjimkou armády a policie. A záchranářů. K čemu jsou obyčejným lidem auta, když můžou chodit pěšky, na kole, MHD či vlakem?

+6/0
27.2.2017 16:53

J83a35n 50V52l47č48e87k 3971327544

Demagogie. Auta jsou určena k cestování a k útokům jsou zneužita. Zbraně jsou určeny k zabíjení.

0/−7
27.2.2017 17:42

T58o78m43á83š 94S92k26á57l61a 6138837

no tak vam do ruky zbran rozhodne nepatri, protoze jste ocividne trochu.. slabomyslny a hned byste nekoho zabil. Ale proc to vztahujete na ostatni?

+4/0
27.2.2017 17:56

V49o41j92t29ě40c14h 31R90ů47ž45e63k 1537762954922

Emocionální argumentace, snaha vzbudit strach. Ach ti gungrabbeři.

+1/0
27.2.2017 22:03

P21a67v50e86l 17Š53i36m64o98n 1475179428430

Ne, že by na tom nějak záleželo, ale soudím, že Pelikán by měl, za dlouhodobě předváděné výkony z Minerterstva urychleně vyletět. Poslanečtí mocipáni budou žvanit o předvolebním populismu místo toho, aby vyjímečně pro jednou stáli na jedné straně a udělali všechno proto, aby se stupidní vyhláška bruselských úředníků naší zemi vyhnula.

+3/0
27.2.2017 15:32

O18l30d33ř54i13c77h 89H15o20r47á25k 2574499611685

Také vidíte tu scénu Indiana Jones: Dobyvatelé ztracené archy kdy ta zafačovaná hlava machruje s tím scimitarem a Dr. Jones vytáhne revolver a se slovy "Jdi do hajzlu" ho pošle kam patří?

Kouzelná scéna (a ten dabing je prý jen v češtině tak pěkně jednoznačný).

+4/0
27.2.2017 14:12

V11o81j82t49ě72c37h 51R39ů50ž17e75k 1287492924842

V originále nic neřekl.

Mimochodem, znáte tu historku?

Původně tam měla být bitva, poměrně dlouhá, jenže Ford měl tak trochu zažívací potíže, tak se rozhodli že to udělají takhle

+1/0
27.2.2017 14:37

V85l96a94d11i66m91í42r 84B63u70g85d54o94l 8193100

Klidně můžete napsat, že se den před tím ožral a měl těžké poopiční stavy, takže nebyl schopen natáčet déle, než 45 minut. Ale to je tak trochu OT.

0/0
28.2.2017 14:35

M34i48c52h54a81l 59Ž74á79k 8909130679222

O co tomu Bruselu jde? Odzbrojit evropany a nechat dvere dokoran Africe a blizkemu vychodu. Osobne se budu citi lip a terorista hur, s vedomim toho ze lide mohou mit u sebe zbran.

+11/0
27.2.2017 14:02

Z56d36e62n83ě14k 28W22e52r23n89h57a29r82t 6467205952938

Podle mě nejde o teroristy ani imigranty. Jde jednoduše o to, že levicové vlády obecně nesnáší občany, kteří mají prostředky a vůli se vzepřít vládě. Že zkrátka občan se zbraní není tak snadno manipulovatelný a usměrnitelný. Všechny levicové režimy a vlády vždycky intenzivně odzbrojovaly své vlastní občany, protože ozbrojený občan se velmi snadno může stát sebevědomým a špatně manipulovatelným, nebo dokonce by mohl mít tendenci chtít o sobě rozhodovat sám. To platilo za nacismu i socialismu, ve všech zemích, kde tyhle zrůdné režimy vládly.

+7/0
27.2.2017 14:08

T77o27m50á15š 12S64k31á45l89a 6288157

což v pravdě nedává smysl, protože u nás jsou držitelé zbraní ti nejvzornější, protože jim zbraně posbírají i za opakované rušení nočního klidu.

Ale je to obecné směřování levice. Občan se nemá o co starat, protože stejně to nedokáže dobře a od řízení a rozhodování je tu stát.

0/0
27.2.2017 18:00

A94n92t36o88n20í65n 78S11á58d51l72í12k 7808299523143

Pořád se mluví o demokracii, lidských právech a podobně, ale na straně druhé se odpírá občanům bránit svůj majetek a život. Ano i zbraní!

Jak mohu mít právo na život, když jej nemám jak bránit. Ono s cepem a sudlicí to již dnes opravdu nejde! Být "zamordován", jako bezbraná ovce,

je velmi ponižující! Jsem rozhodně proto, aby zákon byl v ústavě ČR!

+2/0
28.2.2017 0:21

M65i15c43h84a64l 96K61i50e97s65e57l 7359898717656

Za sebe musim rict, ze se budu citi mnohen bezpecneji jako obcan zeme se zapadni orientaci a clen EU nez kdyz budou lide okolo me ozbrojeni samonabijecimi zbranemi.

0/−18
27.2.2017 13:47

M98i33l28o25š 34B79é90m 6504819872683

Jo EU... Ta vás tak ochrání. Ale nechci vám kazit váš falešný pocit bezpečí. EU:-)

+12/0
27.2.2017 14:02

A32n91d95r97e96j 10S46y58p86a60l 9359308521548

A můžu znát důvod? Víte vy vůbec kolik ozbrojených lidí kolem vás chodí? Většinou, pokud vám to sami neřeknou, tak to nemáte šanci zjistit...

+8/0
27.2.2017 14:05
Foto

S94t70a41n83i75s16l44a59v 27D54o86n56á48t 6603633827260

Přeně tak. Tihle lidé si myslí, že se snad lidé začnou hromadně ozbrojovat a začnou denně nosit. A že díky tomu tady bude Divoký západ a samá přestřelka :-). Vůbec netuší, kolik za den potkají ozbrojených lidí. A žádné potoky krve se nekonají.

+7/0
27.2.2017 14:26

V74o61j72t10ě63c52h 96R29ů97ž47e39k 1467442554782

Troll detected.

+3/0
27.2.2017 14:27

T33o53m91á94š 25K43u46c38h50a77ř 3147481588451

Řekl bych, že sedmilhář Chovanec, se svými vykonstruovanými bláboly a fabulacemi ( nezastřelíme divoké prase, ozbrojení občané zacházejí se zbraní lépe jak policisté a armáda a proto ji v pohodě nahradí i v hlídání hranice či dokonce v případě konfliktu..) může věci jen spolehlivě uškodit. :-P

0/−4
27.2.2017 13:29

J46a62k41u22b 97Š61p30r88i11n96g51e43r 9451462692

Zkuste se zeptat nějakého správce střelnice, když si tam zajdou zastřílet policajti ;-) Pochopitelně nelze paušalizovat.

+1/0
27.2.2017 15:26

T98o14m48á30š 42K63u52c45h29a45ř 3877331838671

Pravěže na střelnici chodí fandové (a často současně dělají třeba u ochranky), samozřejmě, že povinné střelby dopraváků a kancelérských šarží jsou často fraškou. "Normální" majitek zbraně ji má ale jen zavřenou v trezoru či šuplíku. Druhou věcí je, že většina z nich se věnuje střelbě na terč na body. Řešit krizovou situaci s použitím zbraně je něco úplně jiného.

0/0
27.2.2017 15:35

J60a14k16u60b 66Š65p35r40i84n24g66e76r 9361122582

Kdo má Ečko a myslí to s tím vážně, má nastříleno vagon střeliva a nějaký kurzík za sebou.

+1/0
27.2.2017 15:37

V58ě78r73a 47V34á11c56l71a84v15í10k26o26v52á 2877247924687

Kuchaři patří k plotně a ne do diskutování ke zbraním.Svůj k svému !

0/0
27.2.2017 18:07

M83a94r45t84i77n 19Č15e83r83v46e71n93ý 3396157931651

Jako pravdou je, že těmi bláboly o prasatech a boji občanů s teroristy celou tu svou kampaň solidně shazují. To jako myslivec nedokáže zabít divočáka 10 náboji? A už vidím jak by to vypadalo kdyby se do nějaké přestřelky policie s kriminálníky přiřítili civilisté se svými útočnými puškami. Dá se apelovat i na jiné body té směrnice nebo na to jaké náklady pro stát by to znamenalo stáhnutí těch 400k zbraní z oběhu.

0/0
27.2.2017 19:27

J55i97ř63í 31K36r94u75t97i16l 8438493225471

Heršoft, nebyl Chovancův tatík v Lidových milicích v plzeňské Škodovce?

0/−1
27.2.2017 13:15

M26i90c55h81a80l 89K27r80e48j73č88í 1636860391623

Zbrojní pas nevlastním, i když v budoucnu se to možná změní. Myslím si ale, že co se týče držení zbraní, tak ČR má jedny z nejlepších zákonů na světě. Nerozbíjejme něco, co funguje.

+16/0
27.2.2017 13:05

P42e79t21r 43K70o28m88á65r86e96k 5918842887122

Skoro 30 let u nás v pohodě funguje soužití se zbraněmi a nikdo nic nenamítal. Teď, když jsou snahy omezit jejich "výkon" ve jménu boje proti terorizmu, majitelé se brání (zcela logicky, protože ta myšlenka je naprosto zcestná). To poutá pozornost zbytku veřejnosti a ti co o tom ví nejmíň se stávají odborníky na odzbrojení nebezpečných militaristů a zaplňují diskuze svými bláboly.[>-]

+17/0
27.2.2017 12:49

P44a64v71e88l 92S37t64e89r13b21a 8336546915667

Takže pokud bude ústavním právem nosit zbraň, bude možné jí nosit např. na fotbalové utkání? Protože ústavní právo je přece víc než nějaký zákaz pořadatele/nějaký zákon který směřuje proti ústavnímu právu..

+2/−9
27.2.2017 12:44

T44o76m91á72š 62K95u86c71h72a31ř 3337811388921

Naopak vás na fotbal bez zbraně vůbec nepustí, protože bez ní nejste schopen zajistit svoji bezpečnost. ;-)

+1/−4
27.2.2017 12:46

M63i95l91o86š 82B25é76m 6844959352313

Pokud chcete jít na fotbal, musíte nejprve souhlasit s podmínkami, se kterými to ten pořadatel pořádá. Pokud se vám podmínky nelíbí, nechoďte tam. Taky nemůžete v divadle vyřvávat jak na lesy s tím, že z Ústavy máte svobodu slova. ;-)

+8/−1
27.2.2017 12:48

P48a58v30e55l 66S50t13e83r21b72a 8236436945977

Ale pokud ty podmínky pořadatele budou protiústavní, tak jeho postup pak můžete určitě napadnout..

Jen chci poukázat na to, že řešit něco, co je řešené zákonem, změnou ústavy, může mít nežádoucí dopad..

+1/−2
27.2.2017 13:19
Foto

S26t39a22n41i89s59l98a73v 67D96o25n38á17t 6763173707180

Zákon je také nadřazen provoznímu řádu stadionu. Přesto ani dnes nesmíte na podobné akce se zbraní. Ústava se určitě bude odvolávat na "prováděcí předpis", který stanoví bližší podmínky. Kterým stejně bude stávající zákon o zbraních a střelivu.

+3/0
27.2.2017 13:29

T54o52m23á42š 49S29k31á68l47a 6218187

to není úplně přesné, zákaz nošení zbraní na stadionech je v zákoně. To v provozních řádech vůbec není. Naopak pořadatel plošně tento zákaz překonat nemůže. Jeho souhlas nestačí.

0/0
27.2.2017 18:18

M24i58l67o97š 75B57é69m 6834859342953

Ne. Když pořadatel napíše, že k němu na stadion nesmíte vnášet kvér, není to "protiústavní podmínka" ani kdyby Ústava říkala, že nošení kvéru je ústavním právem každého. Stejně tak nebude protiústavní, když vás farář požádá, abyste v jeho křesťanském kostele nevzýval Alláha, přestože každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru.

+3/0
27.2.2017 13:29

A60n63t51o43n90í47n 88S42á42d74l65í30k 7988119543783

Ústava nemůže "říkat", že nošení kvéru je ústavním právem každého!

Je, nebo by bylo právem jen pro občany, splňující zákoné podmínky pro držení a nošení zbraně. V tom zákoně je také dost přesně stanoveno,

jaké zbraně a také že je možné nosit je pouze skrytě! Tedy rozhodně ne samonabíjecí pušku! Bohužel, zakon o zbraních zná asi jen ten, kdo již má nebo měl zbrojní průkaz.

0/0
28.2.2017 0:35

M94i70l74o29š 81B44é50m 6154699302673

I samonabíjecí puška jde nosit skrytě. #vyzkoušenoZaVás

0/0
28.2.2017 6:27

T67o33m89á82š 74S56k90á11l79a 6508127

to právo není absolutní, nikdy není. Je to chápáno jako "možnost", ne "garance". Pořád bude zákon upravovat KDO a za jakých podmínek ji smí mít a co a kde s ní může dělat. To se nezmění.

Ale nebude možné zákonem úplně zakázat vlastnictví zbraní. To by protiústavní bylo. Zbytek je o formulaci.

Ale to co říkáte vy, by v ústavě muselo vypadat jako: právo nosit zbraň kdekoliv a kdykoliv. Pak by to zákon, nebo nařízení nemohli zakázat. Ale to tam rozhodně nebude. Vždycky tam je "podle upravy prislusnych zakonu" :)

+1/0
27.2.2017 18:12

M39i87c35h72a55l 86U24k57r22o29p80e86c 9940634147891

Pavle čau. Já jdu radši na naše stránky.

0/−1
27.2.2017 13:04

P55e55t93r 30Š74i33m23ů97n59e67k 7271734295297

Četl jste ten ústavní dodatek? Píše se v něm, že nakládání se zbraní upravuje příslušný zákon a ten v tomhle případě mluví docela jasně, ne?

+2/0
27.2.2017 13:08

V59o52j48t17ě44c12h 73R93ů29ž91e92k 1497492794722

https://www.youtube.com/watch?v=Hms2viwU42M&lc=z135jpxgovuixzn2b22bzrrwpl2vsfyop04.1488194629678796

Také doporučuji se podívat na toto video.

+1/0
27.2.2017 12:37

V69o85j91t28ě11c96h 79R14ů27ž87e41k 1377672544802

gunban.cz - Vysvětlení většiny hoaxů, které jsou o tom šířeny

http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/2651-dopis-poslancum-psp-cr-k-navrhu-zmeny-ustavniho-zakona-o-bezpec-nosti-c-r - http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/2651-dopis-poslancum-psp-cr-k-navrhu-zmeny-ustavniho-zakona-o-bezpec-nosti-c-r Vysvětlení smyslu ústavního zákona.

Povinně přečíst

+4/0
27.2.2017 12:26

T67o94m96á68š 80K73r52á91l 3898208697629

pokud je ta smernice natolik spatna(prisna), tak proc protestuje "jen" Chovanec. V okolnich statech kde nemaji, tak dobre (prisne) zakony jako u nas musi byt logicky jeste vetsi odpor k takove smernici a snadno by se nasla popora a chut takovou smernici zmenit, nebo rovnou zrusit ..... Menit ustavu je proste nesmysl, obzvlaste pokud zde jiz vsechno funguje bez problemu. To by mel byt az posledni krok v pripade nouze, protoze co si budeme nalhavat, tak je to podvod na nase sousedy, spojence, ....

+2/−6
27.2.2017 12:39

V61o53j80t94ě59c53h 22R67ů48ž25e76k 1487242424642

Protože se jim nechce se vzpírat EU. A podporuje ji Německo a Francie, to už skoro stačí (Británie asi taky bude ještě hlasovat pro). Protože u nich už to skoro vše zakázali a myslí si, že oni mají pravdu. Navíc chtějí ukázat, že mají "situaci pevně v rukou".

Ale tu směrnici považují za špatnou prakticky všichni naši politici, když PS dělala rezoluci, která to odsuzovala, tak proti byli jen 2. Gabal a ještě někdo další.

A ano, vše funguje bez problémů, ale EU to chce zlikvidovat, takže je jen a jen dobře si to pojistit ústavou. A ne, není to podvod na naše spojence, jen obrana proti největšímu a nejnebezpečnějšímu nesmyslu, který EU vymyslela (a plánují jít co nejdříve dál, dokud nebudou zakázány všechny zbraně)

+7/−2
27.2.2017 12:44

T16o78m75á56š 91K36r33á94l 3338688757379

Pokud si dobre pamatuju, tak k prehlasovani mensich statu je potreba Nemecko, Francie, Britanie a Italie. Asi bych se jen opakoval, ale pokud si to, tak nasi sousede, spojenci preji a prehlasuji nas podle pravidel na kterych jsme se dohdoli, tak by jsme to nemeli obchazet podobnym zpusobem a mel by to byt prave odpovedny ministr, ktery nam zajisti potrebne vyjimky a nebude "podvadet" ..... Staci si vzpomenout na Klause a Benesovy dekrety, i ta "zla" Lisabonska smlouva sla upravit

0/−2
27.2.2017 12:59

V79o79j75t32ě65c49h 53R98ů19ž66e43k 1287692284382

Ano, Klaus věděl, co je Lisabonská smlouva zač. Nicméně se nevztahuje na vnitřní bezpečnost, takže v té nás nemají právo "přehlasovávat".

A pro vaši informaci, potřebná vyjímka už je zajištěna. V té směrnici je možné vydávat vyjímky na nově zakázané zbraně z důvodu "národní obrany", nicméně to musí být vždy odůvodněné, a nejlepší způsob, jak toto odůvodnění zajistit, je ústavní deklarace, že střelci jsou součástí obrany ČR. Toto se píše v tom dopise od lexu, druhý odkaz, udělal byste dobře, kdybyste si ho přečetl.

+1/0
27.2.2017 13:05

T14o28m80á64š 14K73r93á75l 3458968837459

Precetl jsem to opravdu cele a je to jeden z nejrozumnejisich argumentu co zde zaznel, ale ... pokud se tedy dostaneme na uroven kdy musime menit ustavu, tak to u me narazi na druhy obrovsky problem a to je jakym zpusobem to chce Chovanec udelat a nezlobte se, ale je to proste populismus toho nejvetsiho kalibru.

Prenesu to na osobni uroven. Na strelnici pravidelne potkavam "kovboje" co vytahuji zbrane primo z kozene bundy a rovnou pali, zadne nabijeni, zajisteni, ... Nedovedu si predstavit, ze nekdo takovy dostane stejne ustavni pravo zasahnout jako treba nejaky zalozak, ...... Pro me osobne je strelba konicek, po nekolik generaci zpet byla vetsina mych predku nimrody a ja sam strilel ze zbrane driv, nez jsem chodil do skoly ..... ale proste clovek, ktery u sebe nosi na verejnosti nabitou zbran, protoze by se mohlo neco stat a nepotrebuje ji ke svemu povolani je stejne dusevne nemocny jako samotni teroriste a to rikam jako clovek co ma temer vzdy po ruce KPZtku:-)

0/−2
27.2.2017 13:45

V66o38j83t15ě66c79h 73R46ů44ž82e75k 1327482144742

Jak to chce Chovanec udělat? No, předpokládám, že na určité zbraně (Ty nově zakázané) budou moci lidé získat nárokovou vyjímku ze zákona, případně bude odmítnuto implementovat směrnici jako zásah do naši vnitřní bezpečnosti. Pravděpodobně to závisí na konečné podobě té směrnice.

Udělat to jde úplně jednoduše.

A co je špatného na tom, že vytahují z bundy a rovnou střílejí? POkud jsou v boxu a střílí na terče. Navíc pokud chcete mít naději, že v případě útoku přežijete, musíte umět zbraň rychle vytáhnout, zamířit a vypálit. A ano, takoví budou schopni v případě útoku zasáhnout, jednak proto, že budou na místě, terorista nebude vědět, kdo má zbraň a kdo ne (protože se musí nosit skrytě) a rozeznat teroristu není tak těžké, jak nám gungrabbeři namlouvají.

A vaše označování lidí co nosí zbraň za duševně nemocné, je s odpuštěním naprostá blbost. Ne každý žije v iluzi že žádné nebezpečí nehrozí a že je vše v pořádku.

+5/0
27.2.2017 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.