- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mexičania, alebo kto chce napadnúť nášho spojenca, USA? Inak nechápem načo sú nám (EU), v našom obrannom spoločenstve NATO "lietajúce benzínky", ktoré sú vhodné na prekonávanie dlhých letov.
Třeba na to, že se lítají mise na Islandu?
Nejvetsi podil bude cvakat Nemecko a soucasne dale kratit socialni vydaje. Kde vidi NATO bebezpeci ohrozeni ? Vzdyt je jasne, ze USA potrebuji nepritele aby frcel vojensko-zbrojarsky sektor., ktery prinasi nejvetsi zisky. Tim se vyvolavaji "revoluce" a nove fronty, jako to byl Alkaida a ted IS a ty potrebnuji take zbrane, ktere pak dostavaji pres ruzne kanaly. Perpetuum mobile.
A kde je Česká republika? Zase naši chrápou. :-(
Naši snad chtějí pořizovat společně se Slovákama něco transportního. Že by Hercules? Teď nevím... Ale asi něco, co by konečně splňovalo ty parametry, které měl transportní letoun mít už po té první skvělé koupi, při které nikdo nepochybil, rozbilo se to samo
NATO je vojenská organizace vybudovaná k obraně svých členů. Bohužel nikdy ve svých dějinách žádného svého člena nebránila a to ani když bylo Řecko "okradeno" Tureckem. NATO místo plnění svého poslání ,vedlo několik útočných válek proti vojenský slabším státům, která nikoho že členů neohrožovaly a to většinou bez mandátu OSN. Podílelo se výrazně na rozvratu na Středním východě a částečně způsobylo migrační krizi. NATO se za to nikdy neomluvilo v této podobě pro mne není důvěryhodnou organizací.
Ano, nikdy ve svých dějinách nikoho NATO neubránilo a důvodem je, že si nikdo v dějinách NATO nedovolil napadnou jejího člena. Myslím že tímto NATO plní svou úlohu. Těžko může NATO řešit konflikt mezi jeho členy.
Taková sestava jako na videu je i docela slušný cíl pro rakety,
Myslim, ze je obvykle tankovat palivo v oblasti dostrelu raket.....
A330 MRTT je ve skutečnosti hybrid, od kterého USA jako od tankovacího letounu ustoupili. Evropské státy asi potřebují kombinaci přepravního a tankovacího letounu současně, takže budiž.
USA hlavne potrebovaly, aby zakazku vyhral Boeing.
To by chtěl řídit stovky tun paliva na palubě. Autor článku by mohl také dát nějaké technické data v jaké výšce tankují a kolik. Když bombardovali Irák na zpáteční cestě B52 tankovali kvůli tomu aby unesli více pum na jedno tankování to bylo obrovské číslo nepamatuji si přesně kolik ale jsem si říkal že musí být ve vzduchu pořádný tanker.
B-52G měl řadu konstrukčních vylepšení, kterými se výrazně odlišoval od předchozích verzí. Konstruktérům Boeingu se podařilo předělat křídla letadla a umístit do nich palivové nádrže, čímž se zvýšil objem paliva ve vnitřních nádržích na 176 507 litrů. Zároveň byl objem externích nádrží na koncích křídel snížen na 2650 litrů a celková kapacita paliva se dostala na 181 808 litrů.
Další typ , použitý v Iráku měl zhrubaposobné vlastnosti.
A staré tankovací letadlo, modifikovaný Bo 707,
při tomto použití poněkud vyšší teplotu a hlučnost.
V 80. letech 20. století bylo v rámci prvního programu výměny motorů remotorizováno 157 letounů leteckých záloh (AFRES) a Národní letecké gardy (ANG) dvouproudovými motory Pratt & Whitney TF-33-PW-102 pocházejícími z civilních letounů Boeing 707, které byly vyřazeny na konci 70. a na začátku 80. let 20. století. Takto upravené letouny byly označeny KC-135E a měly o 14% menší spotřebu paliva než verze KC-135A a mohly použít k natankování při dlouhých letech o 20% více paliva než původní typ. (Rozdíl je v tom, že původní typ A měl prázdnou hmotnost 47 000 kg, zatímco model E měl hmotnost 52 000 kg. Ale maximální vzletová hmotnost se nezvýšila. Proto mohl model E nést jen 86 000 kg paliva, zatímco původní model A mohl nést 91 000 kg paliva.) Jako jediná byla letadla KC-135E vybavena obraceči tahu pro brzdění při zrušení startu a pro zkrácení délky přistání. Flotila letounů KC-135E byla buď rekonstruována na variantu R nebo umístěna do dlouhodobého skladování. Poslední letoun KC-135E, označený číslem 56-3630 byl dodán k dlouhodobému skladování k AMARG na základnu Davis-Monthan v září 2009.[8]
Druhým programem výměny motorů, byla remotorizace 500 letounů novými motory CFM International CFM56 (vojenské označení: F108), které vyrábějí společnosti General Electric a Snecma. Dvouproudové motory CFM-56 mají tah 100 kN, což je téměř o 100% více než původní motory J57 při maximálním výkonu.
proc se toho neucastni cesi? a ta soucasna skvela banda ve vlade
Vždyť to už cvrlikají vrabci na střeše, že se budou zvyšovat výdaje na zbrojení. Jen to účetní napíší třeba do jiné kolonky, než do výdajů na létající "benzinku". D.T. chce větší arzenál a tlačí všechny členské státy k vyším výdejům a to se podržte! Že nechce nám dávat léky zadara, ale chce abychom ještě dopláceli víc na stroje a zbrojní potenciál v NATu.
Létající benzínka? No když už tak spíš kerosínka.
Myslíte si,že na té "benzince"se bude moci platit kartou?A za kolik bude litr?Také za 32.-Kč?Bude mít OPEC vliv na cenu?
Na likvidaci největšího současného nebezpečí by stačilo postavit ploty a zdi a hlídat hranice lidmi i technikou a postavit "zázemí" pro ty, kteří si nepřečtou výstražné cedule, že přechod hranice je možný pouze s platným pasem, vízem a jen na hraničním přechodu.
Kde se mohu dočíst, jak se stanovuje univerzální žebříček nebezpečí? A pokud existuje více nebezpečí, tak se řeší pouze to nejvyšší? Pokud postavíme plot, můžeme zrušit armádu?