- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím proč se původní model sankcí rušil, byl jednoduchý a fungoval.
Rozhodování bylo jednoduché - má auto RZ ? Tak má mít pojištění, když je odstavený na dýl, tak RZ do depozitu a nic se platit nemusí.
Právě že nefungoval. Současný stav je předimenzovaný a víc než dostatečný. nejde o fenomén s takovou tendencí a nebezpečností jednání jak se z toho snaží lobby dělat. Veškerá jejich data jsou účelová a vycucaná z prstu, stejně jako když to zaváděli před pár lety, načež to museli zákonodárci zarazit. Systém depozitu je tak zkostnatělý a nepružný, že je nejlepší a logický současný stav. Nejezdím na komunikacích definovaných pro nutnost pojištění, neplatím pojistku, vyjedu platím, pokud někoho chytí stač pokuta, pokud způsobí nehodu, tak se všemi důsledky a to už vše dne legislativa umožňuje, takže není prostor proto, aby soukromá asociace, která má velmi přebytkový fond měla možnost opět vykořisťovat pomocí nikoli kapitalistů ale socialistů majtele vozidel.
Líbilo by se mi, kdyby řidiči neprofesionálové, mohli platit povinné ručení za sebe, jako osobu. Komu toho na dvorku stojí více, tak mě určitě chápe.
ale jaksi by to vedlo k tomu, že by většinu aut měli na sebe (z důvodu ručení) napsaní důchodci.
A to že má někdo více aut ještě neznamená, že jich současně nemůže jet více
Jo to si pamatuju, jak jsem musel nějak zařídit, aby mi smazali z registru motorku, kterou jsem 10 let neviděl. Někam se "ztratila" papíry nikde.
Tak jsem podal prohlášení že mi ji někdo ukradnul a byl výmaz hotový. Bez dokladů a úplatku. Doplatku pojistného jsem se v čas vyhnul....
Takže to co zde, byť špatně díky "pořádku" ve státní správě, fungovalo soudruzi zrušili a nyní opět navrhují?
To co bylo už se nikdy nesmí opakovat.
V Rakousku provádí registraci vozidel pojišťovny, tz že se ví o tom, zda je auto pojištěné. V Itálii zase máte za oknem útržek o zaplaceném pojištění. Všude jinde je podmínka, že pokud nezaplatím, tak s tím prostě nemůžu vyjet na silnici. Pokud ano, čeká mě flastr. Podmínka mít ale neustále zaplacené pojištění je jenom u nás!!!
Tady se prostě snaží jít na ruku jeden soukr. subjekt (ČKP) druhému, aby musel platit prostě každý, i když dané vozidlo má vystavené třeba v muzeu, nebo s ním nějaký čas nechce jezdit z jakéhokoliv důvodu. Zajímavé, že např. Policie atd ručení platit nemusí!!!
Stat za sva vozidla ruceni neplati, jelikoz je financne schopen skody pokryt ze svych prostredku.
Pokud by nekdy nebyl, doslo k jeho bankrotu a prestane fungovat vymozitelnost prava (i naroku od kohokoliv vcetne soukromych subjektu).
jen dvojnásobek? celou škodu, ujmu, náhrady atd do neomezene výše:-) a nemecky system na šmejdy
To už musí nyní, když způsobí nehodu.Nevidím důvod se inspirovat Německem, když máme systém represí za tento přestupek víc než předimenzovaný.
Myšlenka je dobrá, pokud se ČKP opět nebude chovat jako hovado. Důkazní břemeno dát na ČKP a ne na řidiče. Jo a náhradu nákladů řidiči, pokud bude obviněn neprávem.
Jak může být obviněn neprávem někdo, kdo nemá POVINNÉ ručení?!?
A proc nezavest nemecky system? Pojistovna automaticky hlasi na prislusnou Zulassungsstelle, ze auto je u ni pojistene. Pokud pojistka zanikne, tak pojistovna tuto skutecnost rovnez ohlasi na Zulassungsstelle, ktera se rovnez automaticky dozvi, ze to auto bylo eventuelne pojisteno jinde. Pokud se to nedozvi, tak zrusi registraci vozu.
Protože lobby ČKP, zdůvodnění zástupnými problémy. Už neřeknou, že do fondu přispívají ostatní pojišťovny, které si tak před časem zdůvodnili zdražení pojištění a že i přes všechno je tento fond přebytkový, ale nic proti trvalému a bezpracnému příjmu a počet nepojištěných v provozu je promile. Navíc pokud si asociál doveze auto z ciziny, hodí na něj cizí značky, tak bude jezdit dokud ho nechytí policajti. a ani ČKP nic nezmůže, protože auto není nikde registrované.
no dlouho asi nebude .......... jednou zazvoní třeba soudní obsílka, pak exekutor ..........
To si dělají co? Takhle už to jednou obhajovali v roce 2008, načež to od 1.1.2009 vstoupilo v platnost. Co tady pak ČKP předváděla bylo alarmující. Tehdy argumentovali dokonce 500000 nepojištěných vozidel, ačkoli většina již dávno fyzicky neexistovala. Pokud je nyní 130000 nepojištěných, tak drtivá většina jich není v provozu. Už nyní jsou sankce větší než měla za tento přestupek totalitní bolševická legislativa a vzhledem k nebezpečnosti až předimenzované. Není důvod ani prostor jakkoli obhájit aby soukromá asociace mohla mít vliv na vybírání sankcí. Od toho jsou tu státem zřízené instituce. Vyzívám novináře, aby to těch zmetků šili a vytahovali na ně vše co mají i když to vidím spíše na servilní a obhajovací články lobby ČKP,