Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Melbourne se zřítilo letadlo na obchodní centrum, zahynulo pět lidí

Pět obětí si vyžádala úterní havárie malého letounu, který se zřítil na obchodní středisko v australském Melbourne. Oznámily to místní úřady. Všichni mrtví byli na palubě letadla, středisko mělo otevřít necelou hodinu po havárii a bylo prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A25l18e66š 38K15ř57e81s89t10a47n 4568393198929

Kdo namlouvá ty videa na idnes? Paní má velice příjemný hlas.

0/0
21.2.2017 14:37
Foto

J40a77k29u52b 48N34a90h87o65d34i14l 9346553982292

Romana Navarová

0/0
21.2.2017 15:49

A43l51e67š 53K24ř91e82s19t35a26n 4208543118809

Díky moc.

0/0
21.2.2017 16:41

M84i96c55h71a68l 14M39i80l24l64e58r 9826612139592

Essendon byvalo mezinarodni letiste v Melbourne, v dobe kdy to byla jedna z okrajovych ctvrti.

Jak se Melbourne rozrustalo, bylo nutne postavit nove mezinarodni letiste za mestem, ktere bylo vhodne pro velka letadla jako tehdejsi nejvetsi B747. Tak byl otevren Tullamarimne v 1971. Essendon zustava v provozu pro mala letadla a helikoptery a nekteri mistni obcane se uz dost let snazi o jeho uzavreni.

0/−1
21.2.2017 14:23

M57i61c14h68a14l 14M71i65l77l47e94r 9196272319242

Oprava: Tullamarine

0/−1
21.2.2017 14:23

K45a85r84e49l 16H77a82t39v24a55n59i 2284867186690

Ono tech soukromych baraku take pribyva kolem Tulamarinu kazdym rokem, jako kolem temer kazdeho velkeho letiste na svete.

0/0
22.2.2017 1:16

M62i87c32h61a72l 21M50i50l95l18e28r 9296172769592

ano, ale nejsou tak huste nacpane domky jako kolem Essendonu. Jsou tam porad velke prazdne plochy kolem letiste, ktere nikdy nebudou zastavene.

0/0
22.2.2017 3:34

M86i18c66h77a77l 72M43i55l34l76e27r 9466582199842

mala otazecka: Bednariku, ty zijes v Melbourne uz desitky let, ze s mymi informacemi nesouhlasis? Ze bychom si mohli skocit na pivo si o Melbourne popovidat?

0/0
22.2.2017 3:33

M62a94r24i58á71n 56B53e20d72n94á89r76i30k 9861701150798

Hloupá otázky, nicméně dnes je to docela důležitý fakt, proto se ptám, šlo o Američany Amerického původu?

0/−1
21.2.2017 13:06

O36n47d92ř50e18j 45P36u16t62n55a 9441354621405

Myslíte jako Indiány?

+3/0
21.2.2017 13:59

M64a78r55i33á14n 57B15e12d43n97á92r82i87k 9951231670638

To doslova ne;-D Ale znáte to, to byl Brit somálského původu, nebo Švéd syrského původu atd. Dnes je dobré uvádět všude i tento fakt.

0/−1
21.2.2017 15:38

M70i46c19h20a26l 44M18i26l68l18e95r 9256222279562

kdyz to popvazujes za hloupou otazku, proc se ptas?

Pokud ti neni jasno: tohle byla lidska tragedie. O zivot prislo 5 lidi, co na tom jakeho byli puvodu a jestli byli cerni, bili, mourovati nebo treba fialovi se zlutymi teckami!

0/0
22.2.2017 3:37

B41ě39l21a 31H95o82r22á10k76o92v49á 1988662309490

To je obchodní centrum sloučeno s řídící věží? Že je zavřené letiště...

0/0
21.2.2017 9:42
Foto

V22í48t97ě84z96s25l51a24v 30F69r38ý63d95l 5613882894252

Zapomněli před cestou koupit burákové máslo ..... ;-D

(ale teď vážně.. štěstí, že ještě bylo zavřeno a personál nedoplňoval zboží, jinak by oběti počítali na desítky) ;-(.

0/0
21.2.2017 7:53

K50a60r52e76l 73P26a84n51c69e69r 7261700278764

Obchodni centrum na plose letiste je pekna hloupost, ta sama situace je na Moorabbin Airport.

0/−1
21.2.2017 7:28

M87i76c55h69a96l 40M24i12l15l27e19r 9506922429852

DFO neni na plose letiste v Moorabbinu, ale vedle nej. Jezdim tudy alespon 3x tydne.

0/−1
21.2.2017 14:25

M20i85c77h97a47l 24M53i74l95l62e56r 9246372989792

Moorabbin nikdy nebyl mezinarodnim letistem jako Essendon. Kolem byvala sama zeleninova pole a skleniky s produkci kvetin, konske vybehy a golfova hriste. Jeste v 70. - 80. letech. Porad tam je jedno velke golfove hriste, park a dalsi volne plochy, ktere se postupne zastavuji.

Proto take ani Moorabbin DFO neni na plose letiste, zatimco v Essendonu byl kus stareho letiste prezonovan, odprodan a zmenen na DFO.

0/−1
21.2.2017 14:38

M96i52c81h60a18l 36M63i58l75l23e45r 9436432359802

zajimave Martin Bednarik s jeho systematickym minusovanim;-D

Clovek by rekl, ze na takovou reakci by musel bydlet v Tullamarine, v Essendonu nebo v Moorabbinu nejakych 50 let a dobre znat ty ostatni ctvrti.;-)

0/0
22.2.2017 3:41

K83a97r89e59l 82P47a72n78c62e44r 7111590168494

Why are there no rules about how close developments can be to airport runways?

Herals Sun

0/0
22.2.2017 8:24

K25a85r12e34l 29P65a67n41c34e59r 7951600198644

Herald Sun.

0/0
22.2.2017 8:25

M62i13c80h27a93l 22M63i65l64l54e60r 9176282899472

na to se zeptej na prislusnem ministerstvu. Tyhle zalezitosti ma na starosti ministerstvo a prislusna planovaci komise, ktera dela zonovani a schvaluje nebo zamita zonovaci plany.

Musis ale vzit v uvahu, ze tyto zakony a smernice se casem meni. Essendon prestal fungovat jako mezinarodni letiste v 1971 po otevreni Tullamarine. Co tam vidime dnes, bylo povoleno alespon pred 10 lety, neco dokonce i pred 50 lety a mnohe z toho uz dnes neni mozne povolit.

Bohuzel neni mozne nechat zbourat cela predmesti kolem essendonskeho letiste.

Melbourne ma v tomhle ale mnohem mensi potize, kdyz se vezme v uvahu pripad Essendonu a porovna s tim, s cim se uz leta potykaji kolem nejversiho australskeho letiste v Sydney.

Ve Victorii si alespon vcas uvedomili, ze Essendon jako mezinarodni letiste nebude vyhovovat rozlohou ani hustotou okolniho zastaveni a zacali stavet Tullamarine. V Sydney se porad jeste nezacalo pracovat na druhem mezinarodnim letisti v Badgerys Creek, ktery je v planu od 1979!

PS. Ja davam prednost informacim z The Age.;-)

0/0
22.2.2017 9:07

K59a57r29e24l 43P89a20n21c23e76r 7671490588474

Politici ustoupili tlaku businessu, meli jsme o tom zajimavou debatu s profesionalnimi letci, kdyz jsem delal MA-AVMGT, ale to je jiz historie.

0/0
22.2.2017 11:15

M93i97c72h82a20l 74M80i26l17l46e51r 9826602419512

tomu docela verim. Ale jak uz jsem rekl, rozhodnuti o Essendonu a zonovaci zmeny problehly pred radou let.

Co mohlo projit tenkrat uz by sice tezko bylo mozne dnes, ale ruzna rozhodnuti z minulosti je dnes uz tezke zmenit.

Jedine - kdyby uplne zrusili essendonske letiste a to neudelaji, pokud nebudou mit nahradu. Jeden cas uvazovali, ze roli Essendonu by prebral Avalon, ale nejak z toho seslo.

0/0
22.2.2017 14:41

M26i11c75h30a81l 75M40i80l27l29e53r 9516882139592

jeste k tematu. Castecne jsem byl na omylu, kdyz jsem z pronajmu plochy letiste a zmeny zony vinil statni planovani. Ti povolili obytnou zastavbu "az k plotu letiste", ale ne vyuziti jeho "prebytecne plochy" komercnimi organizacemi

Na tom ma vinu federalni vlada (John Howard), ktera v 1996 rozhodla o privatizaci letist a v ramci teto zmeny nechala "rozparcelovat prebytecne letistni plochy" za ucelem prodeje ci pronajmu korporacim a vetsim hracum z byznysu s plnymi kapsami.

Politici ani tak neustoupili tlaku byznysu, ale sami chteli prodat co mohli.

Podobne jako s privatizaci dalsich instituci (mam zkusenosti s tim, co se delo v Telstra a CSIRO).

V Essendonu tak oddelili 25% z celkove plochy 300hektaru patricich letisti a dali je k dispozici komercnim zajmum, ktere ani nemuseji mit souvislost s leteckym transportem.

0/0
24.2.2017 5:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.