Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Melbourne se zřítilo letadlo na obchodní centrum, zahynulo pět lidí

Pět obětí si vyžádala úterní havárie malého letounu, který se zřítil na obchodní středisko v australském Melbourne. Oznámily to místní úřady. Všichni mrtví byli na palubě letadla, středisko mělo otevřít necelou hodinu po havárii a bylo prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62l48e75š 48K59ř98e73s56t35a14n 4128783558169

Kdo namlouvá ty videa na idnes? Paní má velice příjemný hlas.

0/0
21.2.2017 14:37
Foto

J46a49k60u76b 37N21a22h69o91d88i55l 9116143172792

Romana Navarová

0/0
21.2.2017 15:49

A76l85e46š 74K29ř30e82s32t83a64n 4188463468219

Díky moc.

0/0
21.2.2017 16:41

M14i62c62h47a15l 74M61i54l66l43e35r 9716502789832

Essendon byvalo mezinarodni letiste v Melbourne, v dobe kdy to byla jedna z okrajovych ctvrti.

Jak se Melbourne rozrustalo, bylo nutne postavit nove mezinarodni letiste za mestem, ktere bylo vhodne pro velka letadla jako tehdejsi nejvetsi B747. Tak byl otevren Tullamarimne v 1971. Essendon zustava v provozu pro mala letadla a helikoptery a nekteri mistni obcane se uz dost let snazi o jeho uzavreni.

0/−1
21.2.2017 14:23

M58i13c96h69a48l 54M36i26l42l80e85r 9266652379922

Oprava: Tullamarine

0/−1
21.2.2017 14:23

K72a12r75e33l 80H84a92t48v65a12n15i 2244407796410

Ono tech soukromych baraku take pribyva kolem Tulamarinu kazdym rokem, jako kolem temer kazdeho velkeho letiste na svete.

0/0
22.2.2017 1:16

M57i42c53h10a15l 14M48i75l71l58e36r 9456152349872

ano, ale nejsou tak huste nacpane domky jako kolem Essendonu. Jsou tam porad velke prazdne plochy kolem letiste, ktere nikdy nebudou zastavene.

0/0
22.2.2017 3:34

M45i87c38h50a62l 68M74i54l13l73e20r 9586142459492

mala otazecka: Bednariku, ty zijes v Melbourne uz desitky let, ze s mymi informacemi nesouhlasis? Ze bychom si mohli skocit na pivo si o Melbourne popovidat?

0/0
22.2.2017 3:33

M21a84r62i48á91n 67B33e83d91n66á96r36i56k 9181351660128

Hloupá otázky, nicméně dnes je to docela důležitý fakt, proto se ptám, šlo o Američany Amerického původu?

0/−1
21.2.2017 13:06

O59n77d26ř78e52j 50P89u40t88n66a 9971964411935

Myslíte jako Indiány?

+3/0
21.2.2017 13:59

M88a71r35i18á24n 60B52e84d95n76á64r53i57k 9951701470968

To doslova ne;-D Ale znáte to, to byl Brit somálského původu, nebo Švéd syrského původu atd. Dnes je dobré uvádět všude i tento fakt.

0/−1
21.2.2017 15:38

M93i48c53h55a53l 67M33i41l42l21e57r 9606782659842

kdyz to popvazujes za hloupou otazku, proc se ptas?

Pokud ti neni jasno: tohle byla lidska tragedie. O zivot prislo 5 lidi, co na tom jakeho byli puvodu a jestli byli cerni, bili, mourovati nebo treba fialovi se zlutymi teckami!

0/0
22.2.2017 3:37

B94ě34l13a 47H84o81r27á51k51o17v92á 1298122879960

To je obchodní centrum sloučeno s řídící věží? Že je zavřené letiště...

0/0
21.2.2017 9:42
Foto

V42í44t27ě29z11s12l92a50v 42F28r67ý83d81l 5273402364452

Zapomněli před cestou koupit burákové máslo ..... ;-D

(ale teď vážně.. štěstí, že ještě bylo zavřeno a personál nedoplňoval zboží, jinak by oběti počítali na desítky) ;-(.

0/0
21.2.2017 7:53

K97a68r61e70l 67P10a22n21c30e11r 7131450748144

Obchodni centrum na plose letiste je pekna hloupost, ta sama situace je na Moorabbin Airport.

0/−1
21.2.2017 7:28

M39i54c24h25a25l 60M46i83l92l41e61r 9146662249422

DFO neni na plose letiste v Moorabbinu, ale vedle nej. Jezdim tudy alespon 3x tydne.

0/−1
21.2.2017 14:25

M68i34c75h65a83l 14M88i38l79l72e59r 9296882899712

Moorabbin nikdy nebyl mezinarodnim letistem jako Essendon. Kolem byvala sama zeleninova pole a skleniky s produkci kvetin, konske vybehy a golfova hriste. Jeste v 70. - 80. letech. Porad tam je jedno velke golfove hriste, park a dalsi volne plochy, ktere se postupne zastavuji.

Proto take ani Moorabbin DFO neni na plose letiste, zatimco v Essendonu byl kus stareho letiste prezonovan, odprodan a zmenen na DFO.

0/−1
21.2.2017 14:38

M48i38c81h92a79l 52M72i26l21l29e46r 9616842689382

zajimave Martin Bednarik s jeho systematickym minusovanim;-D

Clovek by rekl, ze na takovou reakci by musel bydlet v Tullamarine, v Essendonu nebo v Moorabbinu nejakych 50 let a dobre znat ty ostatni ctvrti.;-)

0/0
22.2.2017 3:41

K15a94r54e96l 87P41a78n68c18e29r 7341640848444

Why are there no rules about how close developments can be to airport runways?

Herals Sun

0/0
22.2.2017 8:24

K51a10r27e93l 12P69a23n74c83e30r 7611260608594

Herald Sun.

0/0
22.2.2017 8:25

M54i64c67h37a53l 21M44i54l33l43e91r 9836162599232

na to se zeptej na prislusnem ministerstvu. Tyhle zalezitosti ma na starosti ministerstvo a prislusna planovaci komise, ktera dela zonovani a schvaluje nebo zamita zonovaci plany.

Musis ale vzit v uvahu, ze tyto zakony a smernice se casem meni. Essendon prestal fungovat jako mezinarodni letiste v 1971 po otevreni Tullamarine. Co tam vidime dnes, bylo povoleno alespon pred 10 lety, neco dokonce i pred 50 lety a mnohe z toho uz dnes neni mozne povolit.

Bohuzel neni mozne nechat zbourat cela predmesti kolem essendonskeho letiste.

Melbourne ma v tomhle ale mnohem mensi potize, kdyz se vezme v uvahu pripad Essendonu a porovna s tim, s cim se uz leta potykaji kolem nejversiho australskeho letiste v Sydney.

Ve Victorii si alespon vcas uvedomili, ze Essendon jako mezinarodni letiste nebude vyhovovat rozlohou ani hustotou okolniho zastaveni a zacali stavet Tullamarine. V Sydney se porad jeste nezacalo pracovat na druhem mezinarodnim letisti v Badgerys Creek, ktery je v planu od 1979!

PS. Ja davam prednost informacim z The Age.;-)

0/0
22.2.2017 9:07

K83a59r28e17l 40P75a76n45c43e89r 7651670918304

Politici ustoupili tlaku businessu, meli jsme o tom zajimavou debatu s profesionalnimi letci, kdyz jsem delal MA-AVMGT, ale to je jiz historie.

0/0
22.2.2017 11:15

M70i75c35h25a28l 19M63i64l65l37e41r 9336172559922

tomu docela verim. Ale jak uz jsem rekl, rozhodnuti o Essendonu a zonovaci zmeny problehly pred radou let.

Co mohlo projit tenkrat uz by sice tezko bylo mozne dnes, ale ruzna rozhodnuti z minulosti je dnes uz tezke zmenit.

Jedine - kdyby uplne zrusili essendonske letiste a to neudelaji, pokud nebudou mit nahradu. Jeden cas uvazovali, ze roli Essendonu by prebral Avalon, ale nejak z toho seslo.

0/0
22.2.2017 14:41

M60i19c85h16a25l 69M46i12l96l52e28r 9776872319922

jeste k tematu. Castecne jsem byl na omylu, kdyz jsem z pronajmu plochy letiste a zmeny zony vinil statni planovani. Ti povolili obytnou zastavbu "az k plotu letiste", ale ne vyuziti jeho "prebytecne plochy" komercnimi organizacemi

Na tom ma vinu federalni vlada (John Howard), ktera v 1996 rozhodla o privatizaci letist a v ramci teto zmeny nechala "rozparcelovat prebytecne letistni plochy" za ucelem prodeje ci pronajmu korporacim a vetsim hracum z byznysu s plnymi kapsami.

Politici ani tak neustoupili tlaku byznysu, ale sami chteli prodat co mohli.

Podobne jako s privatizaci dalsich instituci (mam zkusenosti s tim, co se delo v Telstra a CSIRO).

V Essendonu tak oddelili 25% z celkove plochy 300hektaru patricich letisti a dali je k dispozici komercnim zajmum, ktere ani nemuseji mit souvislost s leteckym transportem.

0/0
24.2.2017 5:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.