Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Melbourne se zřítilo letadlo na obchodní centrum, zahynulo pět lidí

Pět obětí si vyžádala úterní havárie malého letounu, který se zřítil na obchodní středisko v australském Melbourne. Oznámily to místní úřady. Všichni mrtví byli na palubě letadla, středisko mělo otevřít necelou hodinu po havárii a bylo prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91l62e96š 46K28ř63e30s53t74a95n 4198433298169

Kdo namlouvá ty videa na idnes? Paní má velice příjemný hlas.

0/0
21.2.2017 14:37
Foto

J97a63k58u98b 69N98a11h30o81d27i68l 9696823402762

Romana Navarová

0/0
21.2.2017 15:49

A26l39e75š 19K36ř12e38s87t24a54n 4138873408959

Díky moc.

0/0
21.2.2017 16:41

M71i77c91h31a45l 21M80i24l97l52e93r 9256702809782

Essendon byvalo mezinarodni letiste v Melbourne, v dobe kdy to byla jedna z okrajovych ctvrti.

Jak se Melbourne rozrustalo, bylo nutne postavit nove mezinarodni letiste za mestem, ktere bylo vhodne pro velka letadla jako tehdejsi nejvetsi B747. Tak byl otevren Tullamarimne v 1971. Essendon zustava v provozu pro mala letadla a helikoptery a nekteri mistni obcane se uz dost let snazi o jeho uzavreni.

0/−1
21.2.2017 14:23

M76i57c79h88a75l 57M65i43l34l92e13r 9696742439532

Oprava: Tullamarine

0/−1
21.2.2017 14:23

K65a21r70e33l 20H49a75t48v47a29n94i 2124407336240

Ono tech soukromych baraku take pribyva kolem Tulamarinu kazdym rokem, jako kolem temer kazdeho velkeho letiste na svete.

0/0
22.2.2017 1:16

M20i40c57h18a46l 95M32i97l63l48e15r 9436672379412

ano, ale nejsou tak huste nacpane domky jako kolem Essendonu. Jsou tam porad velke prazdne plochy kolem letiste, ktere nikdy nebudou zastavene.

0/0
22.2.2017 3:34

M51i15c79h53a85l 82M54i47l69l39e10r 9196422699802

mala otazecka: Bednariku, ty zijes v Melbourne uz desitky let, ze s mymi informacemi nesouhlasis? Ze bychom si mohli skocit na pivo si o Melbourne popovidat?

0/0
22.2.2017 3:33

M55a35r20i19á82n 72B22e65d96n57á42r22i16k 9841151150188

Hloupá otázky, nicméně dnes je to docela důležitý fakt, proto se ptám, šlo o Američany Amerického původu?

0/−1
21.2.2017 13:06

O20n15d77ř89e32j 86P46u41t64n92a 9861784451855

Myslíte jako Indiány?

+3/0
21.2.2017 13:59

M89a38r82i91á78n 33B57e54d68n38á48r82i95k 9521701470618

To doslova ne;-D Ale znáte to, to byl Brit somálského původu, nebo Švéd syrského původu atd. Dnes je dobré uvádět všude i tento fakt.

0/−1
21.2.2017 15:38

M64i33c91h98a37l 90M89i33l47l72e77r 9276782359862

kdyz to popvazujes za hloupou otazku, proc se ptas?

Pokud ti neni jasno: tohle byla lidska tragedie. O zivot prislo 5 lidi, co na tom jakeho byli puvodu a jestli byli cerni, bili, mourovati nebo treba fialovi se zlutymi teckami!

0/0
22.2.2017 3:37

B60ě70l52a 82H32o92r35á81k59o64v45á 1488502489900

To je obchodní centrum sloučeno s řídící věží? Že je zavřené letiště...

0/0
21.2.2017 9:42
Foto

V92í69t26ě40z31s54l53a86v 62F47r91ý68d41l 5593792374892

Zapomněli před cestou koupit burákové máslo ..... ;-D

(ale teď vážně.. štěstí, že ještě bylo zavřeno a personál nedoplňoval zboží, jinak by oběti počítali na desítky) ;-(.

0/0
21.2.2017 7:53

K13a61r31e34l 10P87a24n68c38e51r 7411430908524

Obchodni centrum na plose letiste je pekna hloupost, ta sama situace je na Moorabbin Airport.

0/−1
21.2.2017 7:28

M49i83c56h79a17l 10M47i13l41l16e82r 9886452409342

DFO neni na plose letiste v Moorabbinu, ale vedle nej. Jezdim tudy alespon 3x tydne.

0/−1
21.2.2017 14:25

M93i31c79h37a55l 44M88i26l65l92e81r 9116712919132

Moorabbin nikdy nebyl mezinarodnim letistem jako Essendon. Kolem byvala sama zeleninova pole a skleniky s produkci kvetin, konske vybehy a golfova hriste. Jeste v 70. - 80. letech. Porad tam je jedno velke golfove hriste, park a dalsi volne plochy, ktere se postupne zastavuji.

Proto take ani Moorabbin DFO neni na plose letiste, zatimco v Essendonu byl kus stareho letiste prezonovan, odprodan a zmenen na DFO.

0/−1
21.2.2017 14:38

M22i53c70h93a52l 83M83i79l71l36e51r 9106292259502

zajimave Martin Bednarik s jeho systematickym minusovanim;-D

Clovek by rekl, ze na takovou reakci by musel bydlet v Tullamarine, v Essendonu nebo v Moorabbinu nejakych 50 let a dobre znat ty ostatni ctvrti.;-)

0/0
22.2.2017 3:41

K20a52r83e44l 44P29a60n15c45e17r 7601660898854

Why are there no rules about how close developments can be to airport runways?

Herals Sun

0/0
22.2.2017 8:24

K35a97r75e20l 37P93a39n28c50e86r 7491190518184

Herald Sun.

0/0
22.2.2017 8:25

M10i13c44h68a11l 25M81i39l27l36e57r 9826602479352

na to se zeptej na prislusnem ministerstvu. Tyhle zalezitosti ma na starosti ministerstvo a prislusna planovaci komise, ktera dela zonovani a schvaluje nebo zamita zonovaci plany.

Musis ale vzit v uvahu, ze tyto zakony a smernice se casem meni. Essendon prestal fungovat jako mezinarodni letiste v 1971 po otevreni Tullamarine. Co tam vidime dnes, bylo povoleno alespon pred 10 lety, neco dokonce i pred 50 lety a mnohe z toho uz dnes neni mozne povolit.

Bohuzel neni mozne nechat zbourat cela predmesti kolem essendonskeho letiste.

Melbourne ma v tomhle ale mnohem mensi potize, kdyz se vezme v uvahu pripad Essendonu a porovna s tim, s cim se uz leta potykaji kolem nejversiho australskeho letiste v Sydney.

Ve Victorii si alespon vcas uvedomili, ze Essendon jako mezinarodni letiste nebude vyhovovat rozlohou ani hustotou okolniho zastaveni a zacali stavet Tullamarine. V Sydney se porad jeste nezacalo pracovat na druhem mezinarodnim letisti v Badgerys Creek, ktery je v planu od 1979!

PS. Ja davam prednost informacim z The Age.;-)

0/0
22.2.2017 9:07

K86a91r26e92l 92P46a38n74c88e90r 7301210918124

Politici ustoupili tlaku businessu, meli jsme o tom zajimavou debatu s profesionalnimi letci, kdyz jsem delal MA-AVMGT, ale to je jiz historie.

0/0
22.2.2017 11:15

M95i93c34h77a52l 14M41i72l90l65e74r 9146942809482

tomu docela verim. Ale jak uz jsem rekl, rozhodnuti o Essendonu a zonovaci zmeny problehly pred radou let.

Co mohlo projit tenkrat uz by sice tezko bylo mozne dnes, ale ruzna rozhodnuti z minulosti je dnes uz tezke zmenit.

Jedine - kdyby uplne zrusili essendonske letiste a to neudelaji, pokud nebudou mit nahradu. Jeden cas uvazovali, ze roli Essendonu by prebral Avalon, ale nejak z toho seslo.

0/0
22.2.2017 14:41

M62i54c43h90a92l 62M94i32l26l58e70r 9716372549762

jeste k tematu. Castecne jsem byl na omylu, kdyz jsem z pronajmu plochy letiste a zmeny zony vinil statni planovani. Ti povolili obytnou zastavbu "az k plotu letiste", ale ne vyuziti jeho "prebytecne plochy" komercnimi organizacemi

Na tom ma vinu federalni vlada (John Howard), ktera v 1996 rozhodla o privatizaci letist a v ramci teto zmeny nechala "rozparcelovat prebytecne letistni plochy" za ucelem prodeje ci pronajmu korporacim a vetsim hracum z byznysu s plnymi kapsami.

Politici ani tak neustoupili tlaku byznysu, ale sami chteli prodat co mohli.

Podobne jako s privatizaci dalsich instituci (mam zkusenosti s tim, co se delo v Telstra a CSIRO).

V Essendonu tak oddelili 25% z celkove plochy 300hektaru patricich letisti a dali je k dispozici komercnim zajmum, ktere ani nemuseji mit souvislost s leteckym transportem.

0/0
24.2.2017 5:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.