Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K45e36r51s51t77i83n 28B82a46b73i39k85o55v61á 6820359820305

Rozhodně je to mostecko a to konkrétně trať z Mostu na Moldavu v Krušných horách. Nevím zdali je to Konrad Eben, Mohl by to být i jeho mladší dvojče Oskar, který právě krušnohorským semmeringem z Moldavy pašoval cukr, tabák a drážďanskou čokoládu s kartičkami polonahých slečen, známou čokoládu Amor, oblíbenou chlapci a muži v celém Sasku i Deutsch- Boehmen, v rakousku z mravnostních důvodů zakázanou. Jestliže je to Oskar je ten pán vedle Adolf Rumplmně jeho komplic a také pašerák, proslulý zaklínač psů - vyráběl různé masti různých pachů aby ze své stopy odlákal psy finanční stráže. Oba pánové si nejspíš procházejí trasu vydávaje se za džentlemeny na procházce a obratně pozorují frekvenci pohybu financů, to ostatně pašerák musí, nechce li být dopaden. Oba byli dobrodružné povahy a cestu dolů do Čech kombinovali vlakem i pěšky aby co nejvíce zmátli ochránce celní výsosti a hraničního pořádku. Jen jednou se jim nezadařilo, na jejich posledním paši, přirozeně. Zatímco pan Oskar se pohyboval po stráních s nákladem smyslných cukrátek, pan Adolf jel vlakem s kufrem plným cukru a v Hrobu se měli vystřídat, v Oseku ještě jednou a z Louky u Litvínova by měli už vlakem oba společně. V Hrobu se skutečně prostřídali, ale minuli se, a tak, Pan Oskar nastoupil do vlaku zpět do Saska a spolu s ním i kontrola finanční stráže, která jela do Moldavy. Hloupá nepozornost a náhoda pak panu Adolfovi vynesla dvě léta ve valdické káznici za mravní ohrožení mládeže protože řekl kontrole že nemravné čokládičky má pro svého nezletilého synovce Eberharda Ebena z Dubí. Pan Adolf také nedopadl nejlépe, uklouzl s batohem plným cukru, hned kousek za Hrobem do potoka Bořivce a propašovaný cukr se mu rozpustil. Jak se tak ploužil do Oseka celý sladký a mokrý kýchal tak že k sobě přilákal hlídku, marně ukazoval jízdenku že jel z Dubí do Hrobu a Sasku nebyl, v kapse kabátu měl totiž také pár hambatých čokolád které se jak známo na této straně hranice nedali koupit. A tak si vysloužil v Mostě přezdívku

+21/−6
doporučit
20.2.2017 13:01

Z77d93e62n44ě48k 65S84t36o14d98o86l42a 8437641755696

Semmering

+9/0
doporučit
20.2.2017 9:06

D42a67v29i48d 31D29o15b73e61š 3345492737

Je pozoruhodné, jaké množství materiálu bylo dříve v Mostecké nížině. Dokonce i pro železnici to dříve nebylo jednoduše dostupné.

Nejsem si jistý, zda ten vpravo není technický poradce Ing. Konrad Eben a řeší, jak odtěžit celé pohoří.

Dnes už je i díky badatelské sekci, založené Vlastou B., pohled na historii jiný - litujeme jak zničených a po celé Evropě rozvezených památek, tak zplanýrovaných celých okresů. Proti němu odpůrce a milovník Mosteckého podhůří Bóďa Semerád, který sice neuspěl, ale na jeho památku se dnes některá obdobná hornatá místa, protknutá tratí, pojmenovala po něm.

+6/0
doporučit
20.2.2017 12:02

D24a68v42i52d 64K28o27s67t89e78l50n24í47k 9785956851

Údolí pod Semmeringem. Nedávno jsem tam jel vlakem a je úžasné, že vlak se zvedne ze 494 m.n.m v Payerbach-Reichnau na 896 m.n.m během 22 km. Tzn. stoupání 18m / 1km = 18 promile.

https://de.wikipedia.org/wiki/Semmeringbahn

+5/0
doporučit
20.2.2017 9:37

L48u81k97á69š 52S86e42d43l14á63č24e14k 1423387937730

Tohle je železniční viadukt Krausel-Klause přes Semmering z let 1900–1910 v Rakousku-Uhersku. Hlavní stavitel této tratě byl Karl von Ghega. Má pěkný památník

u nádraží v obci Semmering ve spolkové zemi Dolní Rakousy v okrese Neunkirchen.;-)

+4/0
doporučit
20.2.2017 14:10

D51a26v93i60d 43K67o24s75t73e95l29n27í30k 9495516451

pane Beneši, zase vidím MOST. Co vy na to? Kdo jsou ti dva chlápci na louce pod Hněvínem?

+5/−2
doporučit
20.2.2017 11:11

P80e32t75r 91L80u62k41á79š 8647775386

Vypadá to jako tunely mezi Řikonínem a Níhovem. V jednom z nich Němci za války montovali Messerschmitty. Ti pánové asi budou projektanti, kteří přemýšlí jak tam tu továrnu nacpat.

+3/0
doporučit
20.2.2017 12:27
Foto

D60a85v88i73d 25K37r34á29s86e44n37s70k71ý 7187120507

Ano, Rakousko, legendární horská dráha Semmeringbahn - přesněji obec Breiteinstein, nahoře skály Polleroswand, vpravo od ní pak Krausel-Klause-Viadukt a jen 14 m krátký Krausel-Klause-Tunnel ;-)

+3/0
doporučit
20.2.2017 12:15

T35o66m91á90š 68B82a91l37v49í56n 3411422704611

Semmering. I teď to je naprostá nádhera.

+3/0
doporučit
20.2.2017 10:44

P25e31t82r 81M35u12n58z67a94r 1975421159246

Kde mají pánové pokrývky hlavy? To budou určitě nějací volnomyšlenkáři, anarchisté.

+2/0
doporučit
20.2.2017 10:44

R73i18c24h73a51r55d 95B48u87š95e94k 6469326456417

zda se jen me ze ty pokusy napodobovat pana Benese z lonskeho roku je jen trapna krec? I kdyby s jeho pozahnanim, nelze dvakrat vstoupit do jedne reky.... A tato uz proste odtekla....

+2/−1
doporučit
20.2.2017 21:33

M41i81l66a72n 14V65o61l55e45k 5699593436549

Tenkrát se fotilo na dlouhé expozice a osoby se nesměly hýbat, proto mě zaujala pozice pána vpravo. Zřejmě měl fotograf záměr: v zadním plánu téma železnice, v popředí dva muži hovořící o ní, ale s tou dětskou symbolikou parní mašinky to trochu přehnal. Vzhledem k tomu, že záběr trval velmi dlouho (minimálně je na snímku zachycena zima a jaro), tak se o pána bojím, že už nikdy pořádně nepřipažil.

+1/0
doporučit
21.2.2017 7:33

S37t33a86n76i93s74l76a63v 97S11v44o93b81o65d30a 1843593456928

ne

+1/0
doporučit
20.2.2017 12:38

V69á75c11l32a92v 76S52v68o38b47o64d39a 5956288719

To by mohlo být někde ve slovenských horách.

+1/0
doporučit
20.2.2017 10:46

J61a21r11o29s68l68a46v 40M96o87u83č16k82a 3797127198519

To bude ta švýcarská alpská trať (tunel a viadukt v pozadí). Jak se to tam jmenuje?

+1/0
doporučit
20.2.2017 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.