- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednotné přijímačky na střední školy dělala celá "socialistická" generace absolventů základních škol, já konkrétně v roce 1970. O čtyři roky později jsme dělali "jednotnou státní maturitu z češtiny a ruštiny" ...
Témata se vyhlašovala v rozhlasovém vysílání, školy navíc dostaly zadání v písemné podobě, obálku rozbalil kantor ve třídě a napsal na tabuli ... vše bylo veřejné ...
Nechápu, co je špatného na jednotných přijímacích zkouškách, a proč děti z "chudších rodin" jsou v nevýhodě. Je zřejmé, že přijímací zkoušky vycházejí z učiva základních škol. Buď se dítě učí nebo neučí, to vsak těžko souvisí s penězmi. Buď má na střední školu nebo z něj bude třeba výborný učeň, manuálně zručný. Proto určitě nebude méněcenným člověkem.
Znalost matematiky ,alespoň na základní úrovni je dnes nutností pro život. Konečně na to někdo přišel i na ministerstvu školství.
Jsem už mnoho desítek let po škole a zkusil jsem si testy.
Upřímně v češtině se děti učí nějaké doplňky, přípustky, příčestí atd...
Zkrátka nesmysly, které nikdy nebudou potřebovat. Ty testy jsou spíše typovačka.
Děti by především měly číst a být schopny napsat nějakou jednoduchou úvahu. Do testu z češtiny bych zařadil aspoň základy že zeměpisu a dějepisu na úkor nesmyslných doplňků.
Matematika je potřeba a také bych k ní doplnil aspoň něco málo s fyziky a chemie.
Známky z vysvědčení by neměly hrát roli, protože mezi školama jsou obrovské rozdíly.
Ale jsem rád, že tyto starosti už jdou mimo mě.
Hrát si dnes s gramatikou evropské menšiny je asi méně produktivní, než se zabývat světovým jazykem. Ovšem vše potřebuje nějaký stabilní základ. Je třeba se domluvit, dokázat se v našem jazyce informovat. Gramatika je zde spíš vedlejší problém, používat spisovnou češtinu se gramatickými poučkami nenaučíte.
V dobách mobilů a internetu opravdu těžký úkol- mládež přesvědčit, že má číst a vstřebávat přečtené, nezůstávat jenom na povrchu.
Je to solidní základ pro výuku cizích jazyků. A bez cizích jazyků malý národ, jako Češi, Nizozemci nebo Rakušáci nemohou prosperovat. Angličtina a němčina jsou v Evropě naprosto nutné. Kdo chce dál do světa, potřebuje navíc španělštinu.
ty jo, to bude kulí jako v Sarajevu.
České školství po roce 1990 se změnilo v nejhorší z možných modelů školství západního,které je ve své obecné formě v děsivém stavu.
Pokud na maturitní obor lze přijmout žáky s 0 body, je to jen fraška
Je to v pravomocích ředitelů škol. Bohužel se za ministra PILIPA (ODS+KDS) nasekala spousta středních škol, které sloužily spíše než pro vzdělávání, jako podnikatelská aktivita majitelů (už je to dlouho vidět na VŠ). V kombinaci s platbou "na žáka" je to šílené. Pokud byste byl ředitelem SŠ, taky budete uvažovat jestli vzít i velmi slabé žáky, nebo propustit některé učitele, či dokonce zrušit obor (někdy i školu). Proto je nutná státní maturita i přijímací zkoušky na SŠ , kde možná jednou bude i nějaká minimální hranice pro přijetí na SŠ.
Pořád dokola ta matematika.
Jako kdyby to bal nějaká strašák.
Pokud ve zkouškách nebudou nějaké úmyslné chytáky, ale pouze základy učiva tak to nemůže být žádné velký problém.
Jde o to, zda se testy postaví tak aby úmyslně prošlo jen malé procento "fanatiků" rovnic, nebo standardní žáci s vědomostmi rovnající se danému věku dětí.
Každý přeci nemůže být matematický Einstein.
Hm. Pokud se budou muset žáci učit na přijímačky, tak to na ně bude mít neblahý vliv ? Jaký ?
Eduin. Jedna z těch nenápadných, neziskových organizacích přisátých na ministerstvo školství, odpovědných za děsivý propad našeho vzdělávání ve všech mezinárodních srovnáních.