Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nekonečné bití a mučení za zvuků poprav. Přeživší popsali syrské vězení

Syrská vláda čelí podezření, že ve vězení Sajdnája nelidsky zacházela s vězni a popravovala je po tisících. Dva vězni, kteří se ze Sajdnáji dostali živí, popsali surové bití a mučení na celách reportérům CNN.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23e46r69o62n72i63k54a 90S35k75a63l56o74v48á 8665641846659

Jak to muze nekdo cist takove politicky zamerene clanky.Vtipalci.

+1/0
9.2.2017 21:54

O67n82d52ř22e59j 87H79o40l95ý 9640350818139

tak jsme se tu od jednoho diskutujícího dozvěděli, že cela možná nebyla velikosti 1x2 metry, ale mohla být větší a jen se mu zdála tak stísněná. Což je samozřejmě možné, vyloučit to nelze. ale jak potom přistupovat k informacím, které jsou v článku dále uváděny? Co viz "odhad" níže, pak ale údaje v článku uvedené budou ve světle toho odhadu vypadat trošku jinak.

- velikost cely ne 1x2 metry, ale 2x3 metry (odhad dle výše)

- počet vězňů na cele ne 8, ale 4 (počet je zkreslen v důsledku rotace vězňů)

- perioda poprav ne 1-2 týdně, ale 1-2 měsíčně (čas v cele ubíhá jinak než venku)

- počet naráz popravovaných ne 50, ale jen 10 (logisticky jednodušší, ale ty počty vězni jen slyšeli a tak si to časem navýšili, nevědomky)

- zima jim tam byla, což je logické, ale ne celou dobu. V zimních měsících určitě, jen zapomenul sdělit, že v létě jim bylo vedro, ale to už by neznělo tak úderně

- civilistů nebyla většina, ale jen nepatrná část, která se tam dostal zlovůlí sousedů či jiným způsobem, ale ta dle příkladu dvou "vypovídajících" pro CNN byla následně nejspíše propuštěna.

.

Co z toho plyne? I s ohledem na skutečnost, že se jedná o věznici pro ten největší odpad lidský v Sýrii? Že počet mrtvých tam mohl být v rozmezí 1000-2500 za dobu téměř 6 let. a to pouze tehdy, přijmeme-li za "důvěryhodnou" informaci, jak ten počet AI počítala. Pozor, i toto číslo je vysoké, ale když od něj odečte člověk vrahy, teroristy atd., tak není nijak závratné. Ano, případné "justiční omyly" je potřeba potrestat, ale o tento způsob nemá AI zájem. A s takovýmto číslem by článek neměl správnou údernost, že?

+3/−1
9.2.2017 17:14

J24i35n37d45ř59i60c61h 60T72ů61m20a 1584792567738

Zase (jako obvykle) demagogicky lžete. Pokud odkazujete na mne, neuváděl jsem 2x3 m ale např 2,5x1,3 m. Což rozhodně spadá do termínu "zhruba". Tato velikost nevylučuje umístění osmi vězňů. Ten zybtek už je vůbec demagogie.

Zatímco vězeň neměl možnost si rozměry cely změřit, počítat do osmi jistě nezapoměl. Také do třiceti, aby rozlišil týden a měsíc. Myslím, že dokázal i rozpoznat, jestli je vyvoláváno plus mínus deset či padesát jmen. Tvrzení, že civilistů tam byla jen menšina je zcela váš ničím nepodložený výmysl.

Takže to, co uvádí AI tj. odhad!!! 5 až 13 tisíc lidí může být zcela reálný.

A žádná demagogie to nezmění.

+1/0
9.2.2017 18:03

O46n97d16ř98e13j 77H31o15l59ý 9620570888329

pane Tůmo, opět problém se čtením a se zpracováním textu? Když teda pominu fakt, že jste zbytečně vztahovačný (Váš příspěvek si nevybavuji), jelikož jsem to četl u pána, který na rozdíl od Vás věcně diskutuje, byť má rozdílný názor ode mne, a to pana Staníka viz 9.2.2017 11:14.

- píši "velikost cely ne 1x2 metry, ale 2x3 metry (odhad dle výše)

→ všimněte si slova "odhad", to nevztahuji ke konkrétnímu přispěvovateli :-)

- pokud si lehnu na podlahu, tak mám docela dobrou představu a tom, kolik jsou 22 metry. Ale je možné, že lidé jako Vy to nezpracují, to mne nenapadlo, že i toto je možné, neumět poznat přibližně 2 metry. Omlouvám se za to, že jsem Vás přecenil.

- u zbytku nemá smysl více rozebírat, jelikož "myslíte" a asi na Vás platí poučka, kterou v povídáních o Nomech uvedl pan Prattchet "když myslí, tak se mu přehřívá mozek a hrozí, že vybuchne" ((volně interpretováno a zkráceno).

→ snad jen dodatek, že jste si opět neuvědomil, o jaký typ věznice se jedná. Tam pravděpodobnost výskytu civilisty je stejně vysoká, jako přítomnosti umírněného povstalce v provincii Idlíb. Ano, vyloučeno to není, ale jistě se nejedná o běžný úkaz. Je to můj odhad na základě informací, které existují. Ale možná je i přesnější, než čísla od AI.

:-)

+1/0
9.2.2017 19:27

O75n98d28ř19e32j 61H37o29l38ý 9880160128339

oprava: "kolik jsou 2 metry..."

0/0
9.2.2017 19:29

J92i16n72d92ř41i12c24h 43T41ů89m64a 1324142817188

Hmmm. Tak jsem si našel příspěvky v 11:14. Jsou tam tři, ale žádný od pana Staníka.

Chybička bude na vašem přijímači.

Pokud si lehnete .... Zkuste to v malé cele s osmi vězni.

No já radši budu myslet (i když mi hrozí přehřívání) než nemyslet a papouškovat lži svých zaměstnavatelů.

Argumentace typem věznice je směšná. Jak se asi i u nás dostali např. kněží, kteří se ničeho nedopustili, na cely s vrahy?

+1/0
9.2.2017 20:12

O75n73d87ř70e37j 84H61o53l52ý 9860960518379

;-D

co na to, že i Vy jste účastníkem toho vlákna... nevadí, ukazuje to opět více o Vás než o komkoliv jiném.

Dokonce i to že lžete, ale to nevadí, spoléhejte na to, že mínusovači/plusovači to zkoumat nebudou, stejně tak jako většina dalších diskutujících. Důležité je, že oba víme, že jste lhář, co navíc ani neumí počítat do čtyř, že?

;-DR^

0/0
9.2.2017 22:06

J91i13n75d19ř71i57c22h 27T59ů43m55a 1894852437948

Zase se snažíte vykecat ze své lži. Rv

0/−1
10.2.2017 10:44

O14n50d52ř61e54j 50H28o77l27ý 9700480638859

Vy jste nemocný? Nebo proč Vás tak trápí, že jsem nereagoval na Váš příspěvek? Ostatně, jestli se nepletu, pan Stanik určitě nebyl jediný, který rozporoval velikost buď konkrétním číslem nebo slovně.

Tak už se smiřte s tím, že Vaše příspěvky nevyhledávám ;-D

0/0
10.2.2017 12:14

J94i88n74d78ř85i49c85h 88T22ů42m33a 1954572237538

Váš nezájem mne určitě netrápí. Vaše lži na tomto fóru ano. Teď už zcela prokazatelné.Rv

0/0
10.2.2017 12:32

O24n46d98ř28e57j 47H46o54l89ý 9810920388239

myslíte jako "žádný takový příspěvek není" a "mi se to nezobrazilo"?

;-D

0/0
10.2.2017 18:10

J85i14n69d18ř71i26c37h 84T63ů68m50a 1984542827718

Ne, to nemyslím. To, že se příspěvek nezobrazí se stává. To, že příspěvek neobsahuje, co tvrdíte,že obsahuje, to se nestává, to prokazuje vaši lež. Je to snadno dohledatelné a vaši smajlíci na tom nic nemění.

0/0
10.2.2017 19:22

O26n55d14ř41e95j 13H40o28l52ý 9900250488509

Vaše umanutá představa, že si musím pamatovat Váš příspěvek a že musím vědomě reagovat na Váš příspěvek, to už ani není k smíchu.

A to pomíjím, že jsem u toho rozměru uvedl slovo "odhad".

Ale tuto nesmyslnou diskuzi o ničem vzdávám, dále si smýšlejte co chcete, je to Vaše věc.

0/0
11.2.2017 1:46

O98n91d84ř56e35j 10H83o51l34ý 9610780298389

dokonce pan Staník je ve stejném vláknu, jako Vy píšete ten rozměr výše

;-D

0/0
9.2.2017 22:08

J89i54n95d98ř72i74c74h 29T97ů84m50a 1964352817668

Tak aby bylo jasno. Do čtyř počítat umím. Jen se mi včera příspěvek p. Staníka nezobrazil. Proč to nevím, ale stává se to.

Lžete ovšem vy. Pan Staník ve svém příspěvku neuvádí žádný rozměr 2x3 m, ani neuvádí "mohla být větší a jen se mu zdála tak stísněná".

Uvádí přesně toto:"Vaše nohy ovšem zabírají tak 30x15cm a když si vedle nich někdo dole sedne, zase to bude jiné. Někdo stojí někdo sedí ... tím nezpochybňuji že se mohlo jednat o 2.5m krát 1.5 metru velkou kobku ... tyhle podmínky jsou navíc kolikrát v oficiálních neválečných vězeních ala jihovýchodní Asie ... "

Takže jen další důkaz, jak se snažíte vylhat ze svých stupidních propagandistických lží!

0/−1
10.2.2017 11:23

O60n78d91ř32e75j 37H91o77l22ý 9240970698419

jj, všem se to zobrazilo, jenom Vám ne ;-DR^

0/0
10.2.2017 12:12

J47i64n76d84ř13i16c57h 44T28ů78m26a 1504282517248

Komu všem? Všem agentům FSB v ČR?:-/

0/0
10.2.2017 12:30

O51n87d31ř53e42j 33H71o41l38ý 9120900458229

to bylo dobrý R^

0/0
10.2.2017 18:10

J42i81n10d13ř42i37c64h 31T10ů47m90a 1764472487818

Ani ne, není to tak těžké uhodnout.

0/0
10.2.2017 19:23

O13n34d23r50e88j 90P70a64t46e68k 5150350739921

VĚŘÍM!

0/0
9.2.2017 16:00

J66a93r25o62m27í75r 82P22o63p30l24e13r 4963531151934

tedy jsi

0/0
9.2.2017 16:09

Z50b18y89n34ě77k 76S93y32c50h21r45a 8666730314395

Takže, když už nejde Asada a rusy obviňovat z bombardování nemocnic v Aleppu (jen podle vybombardovaných a zničených jich tam bylo víc jak v ČR) tak se najde popravování a mučení. Jen se divím, že autorka nenapsala (zatím) za dohledu ruských poradců

+14/−1
9.2.2017 13:53

L56u16b79o96š 61L84i30b16i79c38h 8499134983464

Jasně, u nás v padesátých letech taky žádný ruský poradci nebyli!

+1/−4
9.2.2017 13:59

Z91b47y64n70ě94k 59S24y10c94h26r72a 8706730504815

To jsem někde tvrdil

+3/0
9.2.2017 14:11

L18u18b90o34š 72Z17a33o10r90a30l 3720442380619

To víte, chápání psaného textu nebylo dáno všem lidem, to se nemůžete divit.

+2/0
9.2.2017 14:16

L84u73b77o56š 39L13i56b73i70c23h 8169384613894

Vám zase nebylo dáno pochopit co je to ironie

0/0
9.2.2017 16:38

O17n35d87ř43e48j 96H71o46l25ý 9400900238909

tak co já vím, tak ani v Uh. Hradišti, tak ani v Jáchymově praděda zástupce Věčného SSSR nepotkal. Naproti tomu ale rodina potkala spoustu "hrdinů", co na ně házeli špínu a odvraceli se od nich. Paradoxem je, co říká babička, "jediní, kdo nám pomohli, byli místní komunisté..."

Trošku k zamyšlení.

+2/0
9.2.2017 15:30

J55i43n96d59ř31i62c25h 30T47ů25m40a 1694932187468

Tak dokladovat tím, že je nepotkal v Jáchymově tvrzení, že zde ruští poradci nebyli, je opravdu na hlavu.

+1/0
9.2.2017 16:01

O94n84d94ř21e27j 26H74o13l85ý 9340470668249

To je jenom doklad o tom, že za těmi roky stáli místní, ale na Vás asi složité, což ani moc nepřekvapuje. Ale házet to na Sověty je takové obvyklé a jednoduché řešení.

:-)

+1/0
9.2.2017 16:21

J68i43n85d43ř47i57c22h 75T21ů90m53a 1234402517908

Tak o tom, kdo rozhodoval nemůže být pochyb. Když to nešlo cestou poradců, poslal tanky. Maďaři i my bychom mohli vyprávět.

+1/−1
9.2.2017 17:06

O93n28d48ř40e59j 75H61o30l28ý 9730950268529

jasný, za vše mohou sověti, i za volbu v roce 1948... 8-o

0/0
9.2.2017 17:15

J56i72n22d64ř47i55c86h 61T80ů91m22a 1814412357138

Budete se divit, ale i to je možné. Smrt Jana Masaryka (čirou náhodou před volbami) vykonala své.

+1/0
9.2.2017 17:39

O41n81d80ř74e34j 79H84o47l93ý 9860890628489

;-D tak to jsou mocnější, než údajní ilumináti ;-D

(lidé umírají před, během i po volbách a to i z vlastní vůle bez cizího přičinění, dopis na rozloučenou není nutnost, kterou sebevrah musí udělat)

0/0
9.2.2017 19:31

J25i21n46d31ř14i64c13h 97T36ů15m66a 1534892197118

Na vyhození člověka z okna nemusíte být iluminátem. A kdy naposled vyskočil nějaký jiný ministr z okna , když je to tak normální jak naznačujete?

0/0
9.2.2017 20:00

O15n66d97ř33e72j 30H47o47l98ý 9710460678199

aha, takže to že skočil z okna je jasný důkaz, že ho vyhodil sovětský rozvědčík... tak to je jasné, proč tedy tolik lidí páchá sebevraždu skokem, ona za to může ruská tajná služba. A to že byl ministr vlastně nejen že vylučuje sebevraždu, ale absolutně vylučuje možnost provedení sebevraždy skokem z okna, bylo a je to velmi neslušné. Nebo co jste to vlastně chtěl napsat?

;-D

0/0
9.2.2017 23:23

J77i35n74d84ř17i70c50h 44T70ů17m27a 1374372767358

Zase si vymýšlíte nesmysly. Napsal jsem, že je to možné. Bylo prokázáno, že se nejednalo o sebevraždu. Sebevrah by nikdy nemohl dopadnou, kam dopadl Masaryk. Na jeho vraždě mohli mít zájem jen komunisti, kteří usilovali o moc a Rusové (resp. jejich mocenské složky) zase měli zájem na vítězství komunistů u nás. O tom, že by se ani jedna z těchto skupin neštítila kvůli tomu vraždit není pochyby.

0/0
10.2.2017 10:41

O25n37d84ř25e78j 78H80o94l62ý 9260410108779

nenapsal jste, že se to mohlo stát...

ale to nevadí, dál si žijte v bludu, já končím tuto diskuzi s někým, kdo chce vidět za vším sověta/rusa.

Ostatně, toto tu bylo do roku 1989, jen ten špatný byl někdo jiný...

0/0
10.2.2017 12:17

J22i74n83d45ř55i34c72h 60T30ů58m81a 1494742397968

To je pravda, že jsem nenapsal, že se to mohlo stát. To je totiž váš (obvyklý) výmysl. Napsal jsem, že je to možné.

Za vším špatným sověta/rusa nevidím. Ale toho dobrého, pravda, přinesli pomálu a většinou v 19-tém století.

Do roku 1989 byl ten někdo jiný špatný pouze v podání komunistů, ne normálních lidí. A světe div se, kde to budování komunismusu vzniklo? V Rusku! Kdo to budování řídil? Rusko! Kdo by se do těch dob rád vrátil? Rusko!

0/0
10.2.2017 12:41

O49n70d95ř95e94j 32H19o24l56ý 9670880388829

;-D

0/0
10.2.2017 18:11

J71i57n52d16ř92i37c68h 86T70ů70m13a 1634252157658

Nějak vám dochází afrgumenty. Smajlíci to nezachrání.

0/0
10.2.2017 19:24

J55i44n49d48ř80i40c34h 65T30ů46m77a 1674962287268

"argumenty"

0/0
10.2.2017 19:25

O56n26d51ř10e12j 76H51o87l21ý 9160520358779

a o čem s Vámi diskutovat? O tom že ho možná někdo shodil, když zároveň tvrdíte, že to nebyla sebevražda? Nebo o tom, že naznačujete vraždu agenty/poradci SSSR, ale vlastně nenaznačujete?

Tomu se člověk musí smát.

A donekonečna řešit ptákovinu nemíním, takže se Vám zasměji, stejně jako v diskuzích k Sýrii a ukončím to.

0/0
11.2.2017 1:41

L66u41b80o88š 65L63i78b16i28c17h 8969574153374

Že je váš praděda nepotkal nic neznamená. Že tu byli je nezpochybnitelný historický fakt. Ani se moc nenadřeli, našlo se dost českých sv.ní kteří tu špinavou práci udělali za ně.

A komunisti možná vaší babičce pomohli ale spoustě jiných pomohli do hrobu!

+1/0
9.2.2017 16:47

L16u38b35o40š 49L69i24b54i60c63h 8229374243664

Myslím si že pro hodně lidí kteří zde tu zprávu zpochybňují je největší problém že se jedná o spojence jejich milovaného Vladimíra.

+1/−11
9.2.2017 13:45

L33u43b95o54š 62Z66a34o48r56a22l 3130282220979

Tyhlety štěkny jsou nejlepší.;-D nehodí se do krámu, tak se vytáhne Rus, Putin, nacista, fašista, xenofob, rasista, komunista, stejná rétorika, jak u těch kterými nás nálepkuješ, zajímavé.

+11/0
9.2.2017 14:15

L49u29b92o93š 74L70i23b61i80c65h 8829214323154

Toho kremelskýho psychopata jste popsal celkem přesně

0/0
9.2.2017 19:00

O77n67d61ř51e96j 54H72o32l61ý 9430890808879

A co třeba důvěryhodnost obou institucí, jako je AI a CNN, to Vás nenapadlo?

Třeba ten štěk o Trumpovi a prostitutkách nebo bláboly o chemických útocích SAA, našlo by se toho určitě spousta.

:-)

+3/0
9.2.2017 15:32

L58u25b32o21š 37L71i73b35i67c68h 8479664103154

Určitě jsou tyto instituce věrohodnější než Parlamentní listy, Aeronet a podobná žumba ruských lží! Jestli pak víte třeba odkud pochází ta lež že virus HIV vznikl v amerických vojenských laboratořích?

0/0
9.2.2017 18:41

O52n77d23ř43e39j 61H55o80l94ý 9700160738499

nevím, bulvár nečtu, na rozdíl od Vás, evidentně máte přehled R^

BTW: do Parlamentních listů můžete napsat článek i Vy, což je nejspíše ten důkaz, že se jedná o propagandistický neobjektivní server.

;-D

0/0
9.2.2017 19:34

L74u86b84o12š 23L85i21b96i39c68h 8379204473964

Pro vaší informací ten bulvár byla důvěryhodná ruská izvestia

Do Pl bych nikdy nepsal. Zajedno je to pod mojí úroveň a za druhé to čtou blbci

0/0
9.2.2017 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.