Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jestli se něco stane, vinu ponese soudce, kritizoval Trump blokování dekretu

Další kritiky se dočkal federální soudce v Seattlu James Robart, který v pátek dočasně zablokoval protiimigrační dekret amerického prezidenta Donalda Trumpa. Pokud se něco stane, ponese na tom vinu soudce a soudní systém, napsal nový šéf Bílého domu na Twitteru. Právních bojů využívají občané zasažených států a snaží se do USA dostat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26a32n 35K69o70s50t77e74l65n93a92k 3246938584926

Trump napada kazdeho, kdo nesdili jeho nazor. Media, Senatori (i ti republikansti), ministrini spravedlnosti, kterou za to vyhodil, nekolik soudcu, kde napadl jejich schopnost pusobit ve funkci soudce, zaujatost vuci nemu kvuli mexickeho puvodu rodicu soudce, atd.8-o Mozna by mel emperor Trump zrusit cely soudni system nebo jen tu cast, ktera s nim nebude souhlasit, Kongres a nakonec i Ustavu a nastolit "Rozdelene Staty Trumpova Kralovstvi";-D

+1/0
7.2.2017 0:16

M74i46r56o67s16l81a61v 77R14a63t90a59j 5141763154695

Donald TrumpR^R^R^R^R^R^

bohužel v jedné věci soud rozhodl takto:

https://www.documentcloud.org/documents/3446391-Robart-Order.html

a to bohužel nelze zpochybňovat...

+1/0
6.2.2017 18:20

M61i41r23o19s62l57a24v 90R19a23t23a54j 5861803914705

pane Zeidlere, dovolil jsem si citovat Vámi nalezený odkaz, jelikož je prozatím jediný který lze nalézti....ostatní jsou komentáře...ty nejsou tak podstatné, jako právě tento dokument...

0/0
6.2.2017 18:25

M22i74r14o71s95l86a36v 92R64a53t31a15j 5781893734975

špatně, to mělo být k jinému článku....;-€;-€;-€;-€

0/0
6.2.2017 18:26

M60i34l41a82n 79Z49e39i26d31l65e57r 2912681166909

Tak já bych s tím nadšením ale ještě počkal. Musíte brát v úvahu,že "restraining order" je jen dočasný, než soud o žalobě rozhodne. Pak jsou možná odvoláni. ..

Zkrátka právní spory zřejmě budou definovat Trumpovu éru.

Ohledně úspěchu civilní žaloby si člověk nemůže být nikdy jistý. O těchto sporů je v anglo-saském pojetí práva upřednostňován koncem pravděpodobnosti a žalovaná strana má drobnou výhodu. Nemusí svoje pochybení prokazovat. Je na žalobci, v tomto případě AG státu Washington aby prokázal více než 50% pravděpodobnost , že Trump svými dekrety diskriminuje. To se může jevit jako snadný úkol ale prezident Trump má za sebou téměř neomezené zdroje své administrativy ;-)

+1/0
6.2.2017 18:40

P32e70t30r 47D38v71o42r72a73k 5149308532193

Tak holt vyda dalsi "Executive Order", jen s pozmenenym jednim slovem... A pak dalsi a dalsi, az to ty soudy prestanou stihat....:)

0/0
6.2.2017 17:54

D36a19n21i28e48l 25C93v61e49j19n 9894723449870

Čímž vytočí P. Ryana a O. Hatche a ty by vytočit opravdu neměl, pokud chce ty 4 roky dosloužit.

0/−1
6.2.2017 18:09

R49a40d38o44v34a57n 61S97ý44k58o52r45a 6354275604660

A jinak jste normální? Doufejme, že je normální alespoň pan Trump.

0/0
6.2.2017 20:22

J78o59s94e29f 89V22o53t39í52p53k22a 5385824612395

Ano, v propagandě samozřejmě nechybí dojemný příběh o malířce

+1/−1
6.2.2017 16:42

A74n92d83r92e42a 45N69o94v95á 8574371746625

tak, možná bude na rozdíl od fiktivního teroristického útoku na podporu dekretu i skutečný:-)

0/0
6.2.2017 16:53

M75i13l88a75n 11Z82e40i40d76l24e96r 2372851986909

No, očekával jsem od zdejších příznivců "travel banu" a kritiků předběžného opatření soudce Robarta desítky komentářů a odpovědí, co dělali v tomto smyslu předchozí administrativy špatně ale kromě mínusů (ne ze by mě na nich záleželo ) ani ťuk.

+2/−3
6.2.2017 14:09

P80e45t32r 25P81o28k77o51r51n34ý 4272315192633

Přechozí administrativy se nedostaly do rozporu s ústavou.

+2/−2
6.2.2017 14:28

A98n71t61o47n90í63n 49P64e45t37r10k31o98v96s77k85ý 8659550450775

No běžte diskutovat pod článek "Pošlete nám další lidi. Němečtí státní zástupci nestíhají kvůli terorismu." A hlavně si ho několikrát pořádně přečtěte, když dá Bůh, tak konečně i Vy pochopíte.:-/ Jinak, kdo úmyslně brání snahám zabránit šíření terorismu, bude muset nést také zodpovědnost a to i trestní.

+2/−4
6.2.2017 14:59

M24i60l35a22n 91Z43e96i61d46l51e83r 2602311756769

Toniku, jakou to ma souvislost s Trumpovym narizenim a jeho soudnim projednavanim?Neni tvoje srovnavani tak trochu primitivni?

+1/−1
6.2.2017 15:25

M52i44r88o94s44l51a26v 10R94a24t60a29j 5791723654675

Vámi podané odkazy na rozhodnut soudu jsem v poledne četl....měli by si to ostatní přečíst;-(;-(;-(

0/−1
6.2.2017 15:39

M71i84l40a48n 48Z46e49i55d57l65e86r 2272921526489

No nemyslim, ze by to zrovna takovy Tonda nebo Lad'a cetli.

Docela pochybuji o tam, zda jsou si schopni vytvarit vlastni nazor ci jenom prejimaji nazory tech o kterych se doctou na alternativnich medii;-)

+2/−1
6.2.2017 15:47

D98a32v30i35d 51S75a60c11h36a 9972608407965

Je to celé jenom divadlo aby voliči viděli, že něco dělá. Muselo mu být jasné, že soudy mu to v současném znění shodí. Tento výnos je zcela nepotřebný, protože je to vláda která vydává víza je to vláda (INS) která řídí vstup cizinců do země.

Co to vyvolalo je ale přidáním vody na Trumpiemlýn. Jeho voliči jsou nyní přesvědčenější o tom, že jsou všich proti jejich volbě.

Na můj vkus ten pán kolem sebe zbytečně moc kope a zbytečně rozděluje národ. Uvidíme co na to republikáni a jeho současný tým. Jestli je to úmysl a kalkul nebo "neohrabanost" . V podnikání totiž už prokázal, že "neohrabaný" být minimálně umí.. (2x krach a 2x ho podrželi za podmínky vystoupení z vlaku investoři - každopádně škoda byla násobná investicím v každém z oněch příkladů - bavíme se mld USD.) Na jednu stranu se mi líbí, že bombarduje politickou smetánku a přehazuje výhybky ve Washingtonu na druhou stranu myslím, že některé kroky a bití se v prsa jsou zatím vice kontraproduktivní. V tento moment jen jedno jejich rčení "God bless America" ... je to sakra silný prezident a holt se to nějak vyvrbí...

+7/−1
6.2.2017 14:00

M40i23l26o88s80l82a21v 75J89a37n38o16u94š42e46k 3786633973168

Opravdu si myslím, že lidi s platnou zelenou kartou by na hranicích zastavovat neměli, to byla chyba Trumpovy administrativy a nejspíš hlavní důvod, proč to soud smetl ze stolu.

+4/−1
6.2.2017 13:47

P51ř75e60m96y59s46l 23V90í21š83k13a 4499873169515

Částečně má Trump pravdu. Za zajištění bezpečnosti je sice v první řadě zodpovědná vláda, ale soudy jí svým rozhodnutím tuto úlohu nepochybně stěžují... Pokud jde o to rozhodnutí, tak to by bylo v rozporu s ústavou, pokud by bylo namířené proti muslimům. Ale ono se týká všech obyvatel dotčených zemí, tedy i například křesťanů žijících v těchto zemích, byť těch tam moc není (ono co by tam taky dělali, když by jim muslimové srovnali kostely se zemí).

+2/−6
6.2.2017 13:15

A24n43d48r97e46a 19N41o71v18á 8944901296565

prosím, a čím se vylepšila bezpečnost Států tímto dekretem? Děkuji.

+2/−2
6.2.2017 13:16

P43ř23e31m72y10s53l 87V31í78š26k66a 4519663919105

Tak narozdíl od Vás nepředpokládám, že si Trump ten seznam zemí vycucal z prstu. Patrně má nějaké informace od tajných služeb, odkud hrozí případné nebezpečí, které my, co tady o tom diskutujeme, nemáme. Jinak sama určitě dobře víte, že bezpečnost příliš měřitelná není. Pokud se nic nestane, tak budou vybraní "experti" tvrdit, že z těchto zemí stejně žádné nebezpečí nehrozilo. A pokud se nedejbože něco přihodí, tak budou lidé jako vy kritizovat, že se tím nic nezlepšilo. Leda by něco prosáklo na veřejnost, že se třeba tímto rozhodnutím podařilo zabránit v cestě do USA někomu nebezpečnému, ale to se málokdy stane...

+4/−2
6.2.2017 13:24

A91n86d86r50e10a 53N28o13v39á 8654601966195

ehm. To je právě důvodem toho usnesení soudu. Administrativa nepředložila žádný relevantní důvod, kterým by obhájila rozhodnutí prezidenta. Takže patrně nemá vůbec nic a prezident pořádal jen divadýlko pro voliče. A je jaksi nepřijatelné.

+5/−1
6.2.2017 13:30

P14e51t11r 67D27v66o57r97a61k 5409498432273

Ten seznam vypracovala uz Obamova vlada.

+1/0
6.2.2017 14:26

P29e44t27r 81P56o79k27o41r78n31ý 4182505292133

Problém není v seznamu, ale v realizaci.

0/−1
6.2.2017 14:29

A24n20d91r17e49a 56N77o27v37á 8244971346985

ten seznam nevypracovala obamova vláda

0/−1
6.2.2017 15:13

P43e11t40r 56D46v16o81r33a82k 5849578192803

Tak si o tom neco vygooglujte, nez zacnete placat...

0/0
6.2.2017 17:42
Foto

H78o77n34z30a 92P27r96o63v43a87z68n33í10k 8868481127177

Všichni víme, že to bylo namířeno proti muslimům, ale klidně můžeme slovíčkařit, že se to týká i těch křesťanů. Jen ten soudce na to očividně nepřistoupil.

+1/−1
6.2.2017 13:18

P12ř82e31m79y83s39l 48V74í70š43k46a 4799413349445

Když je to namířené proti muslimům, proč se tedy ten zákaz netýká i dalších tradičních muslimských států, jako je Saúdská Arábie, Afghánistán, Pákistán, Indonésie atd.?

+1/0
6.2.2017 13:27

F97r68a76n10t92i16š31e79k 36B45l10a23ž70e32k 6467295439303

V sobotu bylo zmíněno, že tam má Trump své podnikatelské aktivity.

+1/0
6.2.2017 13:31

P74ř82e73m86y10s94l 48V84í54š31k83a 4599833119625

Všude ne. Islámských zemí je spousta a ve všech Trump podnikatelské aktivity určitě nemá...

+1/−1
6.2.2017 13:39

F34r35a40n20t48i19š10e79k 12B94l43a83ž25e77k 6517335239133

Reagoval jsem na ty čtyři uvedené.

+1/0
6.2.2017 13:45

F58r66a50n69t20i67š80e60k 17B61l98a95ž75e60k 6977605469963

Špatně. Soudy dohlížejí na dodržování zákonů. A i pro ochranu bezpečnosti státu platí zákony. Ty mohou být panem Trumpem či jeho vládou vykládány jak zrovna oni v tuto chvíli potřebují, a proto v demokratickém zřízení existují právě soudy, aby rozhodli, zda takové výklady jsou v souladu s platnými zákony. A to teď dělají. Pokud by to nedělaly, pak by to směřovalo ke konci demokracie v USA. A to znamená, že soud nemůže být viněn z toho, že zajistil dodržování zákona. Z toho může být obviňován parlament, který stávající zákon schválil a i klidně Trumpova vláda, protože přes víkend místo odvolávání se mohla připravit novelu zákona, která by kopírovala Trumpův výnos, a tu urychleně prohnat parlamentem. To je demokratický postup, a ne nějaké laciné hledání viníka, protože já jsem ten nejlepší, který to s Vámi myslí dobře a Ti "špatní chlapci" mi házejí neustále klacky pod nohy. Jak si myslíte, že začínal nacismus a Hitler v Německu?

+3/0
6.2.2017 13:30

P15ř19e93m20y73s12l 70V90í65š21k33a 4179123969695

Vy vycházíte z toho, že soudci jsou nezávislé osoby, které nemají žádný názor a jenom chrání ústavu, čímž brání i demokracii. Ale tak to není, vždycky bude mít nějaký myšlenkový směr navrch a projeví se to i v tom soudnictví. Proč myslíte, že je teď takový řev okolo jmenování nového ústavního soudce Trumpem? Protože převahu v Ústavním soudu budou mít konzervativně naladění soudci oproti těm liberálnějším... Jinak kdyby to dopadlo opačně a Federální soud rozhodl v případě tohoto nařízení ve prospěch Trumpa, tak by se zase řvalo, že "nezávislé" soudy straní Trumpovi. Pokud jde o ten zákon, který by případně mohl schválit Kongres, tak v tomto Vám dávám za pravdu, bylo by to jednodušší a méně zpochybnitelné.

0/−3
6.2.2017 13:38

F56r34a43n21t63i24š72e38k 86B11l48a79ž16e28k 6817845649403

Ne, to určitě ne. Mají své názory a mají také svoji zodpovědnost vůči ústavnímu zřízení, které hájí. A jsem přesvědčen, že to bude i po doplnění Ústavního soudu o konzervativně smýšlejícího soudce. Že soudce v Seattlu rozhodl tak, jak rozhodl nebylo jen na základě jeho smýšlení, ale hlavně na základě platných předpisů. Pokud by tomu tak nebylo, pak by odvolací soud ihned zrušil jeho pozastavující výrok jako neplatný. Z tohoto spíše vycházím. A jsem přesvědčen, že v USA je pro daleko větší procento soudců ústava a zákony tím hlavním. Daleko největším zlem je to, že i proti rozhodnutí soudu se nové politické garnitury vyhraňují stylem, že jen ony jsou ty pravé, které vědí vše nejlépe a mnoho lidí jim to žere.

+2/0
6.2.2017 13:54

P54e28t14r 18P47o91k47o98r28n11ý 4692375102583

Hlavně, že ten soudce je konzervativní republikán.

0/0
6.2.2017 14:01

P12ř35e29m36y63s48l 81V81í42š79k17a 4199353329635

Jmenovaný mladým Bushem, který Trumpa moc nemusí...

0/−3
6.2.2017 14:08

P72e82t36r 68P75o57k78o64r47n86ý 4512725642943

Takže, když to není podle vás, musí být soudce zaujatý. :-/

+1/−1
6.2.2017 14:38

O71n68d59ř11e89j 77H80o98r55á30k 8259584711

Tady jde v první řadě o nezávislost soudní moci a vůbec o její roli v ústavním systému. Každý zákon dává určitý prostor k výkladu, ale to soudce nedělá odpovědným za to, co je odpovědností představitelů výkonné moci. Pokud se to Trump snaží tvrdit, je to zásah do nezávislosti soudů jako takových. V podstatě je to nátlak na toho soudce, aby přijal Trumpův názor na základě něčeho, co vůbec nesouvisí s podstatou projednávané věci. Tou je zákonnost toho dekretu, ne důsledky jeho (ne)prosazení. A nějaké "co by, kdyby" není argument, to je spíš projev neschopnosti argumentovat.

+3/0
6.2.2017 14:37

A84n34d11r38e66a 25N44o55v27á 8424671336115

Ta demokracie je ale zákeřný zřízení, že pane prezidente. :-)

+7/−1
6.2.2017 13:04

P32e69t80r 49D22v74o26r86a70k 5219568172443

To bezte vysvetlit tem demonstrantum treba v Berkeley, pani chytra...

0/−2
6.2.2017 14:27

P53e82t72r 37P15o52k26o84r93n40ý 4452575832573

V tom případě vy musíte být pan nechytrý.

+1/−1
6.2.2017 14:42

J30a49n 53B35u90r76i87a55n 2203289164170

Trumpovi jednoduše nedošlo, že je sice prezidentem, ale že jeho nařízení musí být v souladu s ústavou, která je ještě nad ním. A soud mu to tvrdě připomněl.

Trump je politik - může tedy navrhovat změnu ústavy.

Soudce jen kontroloval, jestli nařízení je v souladu s ústavou. Trump IMHO jen lacině plácá, že když se něco stane, že to padá na hlavu soudce. Ten jen udělal svoji práci. Osobně může být klidně zapřísáhlý antiislamista.

+5/−1
6.2.2017 13:03

D50a41v84i24d 22M54a30c31k71ů 8610829890361

Kdy se k tomu vyjádří vlastenec Okamura? 8-o8-o

+2/0
6.2.2017 12:30

M25i16r25o38s39l44a90v 38R27a95t47a26j 5841643394565

v mezinárodní politice Donald Trump je naprosto skvělý, paráda, co se týče ale domácí politiky - tam trochu vázne....a zpochybňovat výrok soudu?????? stejně jako Zeman....vždytˇ to přece nejde...

+1/−2
6.2.2017 12:25

F97r71a54n30t97i12š83e98k 78B27l90a37ž61e84k 6677655639973

TO máte na mysli třeba to, že Trump předvádí svoji vůli, jak chce moc zlepšit vztahy s Ruskem a s Putinem, zatím co nově jmenovaná velvyslankyně v OSN říká, že o to moc nestojí, takže sankce zůstanou? Tím se ty vztahy vylepšují?

0/0
6.2.2017 13:44

J75i70n72d27ř80i82c25h 78T33ů45m47a 1964372897898

Skvělý?8-o Za dva týdny dokázal naštvat všechny spojence.

0/0
6.2.2017 19:10
Foto

R74u73d89o37l69f 38P23o31l25a58n21e53c63k75ý 3413384803625

Hmm, spousta lidí vyšiluje, předseda Nobelova výboru vyzývá k ocenění cenou míru antitrumpa, celebrity se předhánějí v útocích na nově zvolenou hlavu USA, dělají z nařízení diktaturu a ohrožení samé podstaty demokracie a přitom jde o opatření na tři, potažmo čtyři měsíce s tím, že lze žádat o výjimku...

+7/−3
6.2.2017 12:13

P85e87t68r 83P80o89k71o14r28n77ý 4482615812893

Ale i to krátkodobé opatření musí být v souladu s Ústavou USA.

+6/−6
6.2.2017 12:15
Foto

R11u46d86o21l77f 38P93o69l62a48n56e67c69k38ý 3613134913175

A ono je v ústavě USA právo na vstup do země?

+9/−3
6.2.2017 12:18

V66l43a50d11i30m90í92r 98O65b64a20d44á82l63e76k 7311526273889

Tak občané USA by do země měli mít vstup zajištěn ústavou, ne? I když mají I Syrský pas

+4/−2
6.2.2017 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.