Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Padesátiletý lyžař se na Ještědu srazil se čtyřkolkou, v nemocnici zemřel

V neděli dopoledne zemřel v Liberci padesátiletý lyžař. Narazil do čtyřkolky horské služby, která jela na pomoc jinému lyžaři na sjezdovku Beranova cesta na Ještědu. Okolnosti tragédie vyšetřují liberečtí kriminalisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51o55s75e26f 92P59r63s94k29a56v63e94c 4160421100316

Pane Musil, máte pravdu, ale nemáte (a asi nikde zde) správné informace.

"Ke střetu čtyřkolky s lyžařem mělo dojít ve Sportovním areálu Ještěd, na tvz. Liberecké sjezdovce poblíž křížení s Televizní cestou." - oficiální zpráva Policie.

viz. http://www.policie.cz/clanek/srazka-lyzare-s-rolbou.aspx

0/0
30.1.2017 11:53

M45a19r25t61i11n 66M86u41s64i77l 4240471463331

Máte pravdu, ale upřesnění místa střetu ("po sjezdovce Liberecká k dojezdu lanovky na Černý vrch") napsal iDnes až v pondlěí večer. Jinak padala všude Beranova cesta. I v nadpisu tohoto článku je: "padesátiletý lyžař. Narazil do čtyřkolky horskéslužby, která jela na pomoc jinému lyžaři na sjezdovku Beranova cesta na Ještědu."

0/0
30.1.2017 19:43

M48a78r19t78i44n 36M77u89s86i66l 4880181983301

Připomeňme si to důležité. Tzv. Beranova cesta není a nikdy nebyla sjezdovkou lyžařského areálu Ještěd. Jde o cestu - spojnici konečné zastávky tramvaje a dolní stanice kabinové lanovky na Ještěd. Cesta slouží především pěším turistům. Po rekonstrukci v roce 2008 je osvětlená a zpevněná dlažbou. Není, ale součástí turistických značených tras. Chodí se po ní celoročně. V minulosti se Beranovou cestou běžně sjíždělo na lyžích k tramvaji. Po sjetí Slalomáku nebo Pod lany v dobách, kdy neexistoval vlek F10 a na Černý vrch vedla kotva (a stávala tam dlouhá fronta). Protože na cestě bývalo vždy dost pěšáků, jezdívalo se poměrně opatrně.

Dnes je frekvence jízd na lyžích po cestě o poznání menší. Asi proto, že je pohodlnější dojet na parkoviště sjezdovkou Skalka. U lanovky Černý vrch frontu co by stála za řeč nepamatuji. Na Beranově cestě dnes potkáte spíš sáňky nebo boby. Nevím, jak rychle lyžař jel. Ale zjevně nepřemýšlel o tom, že už dávno není na sjezdovce. Nevím, jak letos, ale min. při poslední pořádné zimě (kdy byl na cestě sníh) umístila HS na začátku cesty (u stanice lanovky) zábrany a cedule vyzývající lyžaře, aby po cestě nejezdili...

Beranova cesta: https://mapy.cz/turisticka?x=15.0059623&y=50.7366213&z=17&source=ward&id=14395&q=horn%C3%AD%20hanychov

+1/0
30.1.2017 11:27

P35e41t70r 10V64o88n19d10r14a59c27e63k 7245211473770

Novinařina - to je dřina !

Po předčtení nadpisu jsem nabil dojmu, že ukázněný a hodný pan lyžař se srazil se zlou a ošklivou čtyřkolkou ....

Lyžuji cca 40let a víte, kdo je viník těchto tragedií - vždycky a jenom lyžař !

+1/−3
30.1.2017 6:39

P22e27t71r 80V76o53n26d70r16a31c41e57k 7525351533120

Děkuji za mínus panu Košťálovi, který se domnívá, že lyžař není zodpovědný za svou jízdu .

+1/−3
30.1.2017 7:37

Š46t61ě98p92á76n 59R57y36b32á44ř 9295915242298

a) Jestli jste nedostal minus za pravopis.

b) Pokud ctyrkolka jela po ceste pouzivane predevsim lyzari pro odjezd ze sjezdovky...

+2/−2
30.1.2017 7:48

P24e40t22r 74V48o27n36d31r76a18c70e64k 7785331403660

No vidíš - kritizuješ mě tupě za pravopis a naprosto ti uniklo to důležité - čtyřkolka byla záchranářů, kteří pomáhali jinému lyžaři na sjezdovce - ale hlavně že plácáš nesmysly Štepánku ...

0/−1
30.1.2017 10:08

Š74t60ě56p79á12n 25R27y69b28á63ř 9895485462578

1) Já za pravopis nekritizoval, neumíš číst či chápat čtený text. Já jen uvažoval, proč někdo jiný mohl dát -.

2) Podle textu na iDnes a polohy v Mapy.CZ v okamžiku střetu nebyla čtyřkolka u zraněného, ke kterému jela, ale střetla se cestou k zásahu. Je to afaik cesta pro pěší, kde, pokud to je pravda, neměl lyžař ani čtyřkolka co dělat, což HS má vědět, když na jejím hornim konci má středisko.

3) Severní sjezdovky a cesty na Ještědu bývají ledová koryta jak pro boby, kde možnost manévrovat na lyžích je značně ztížená, což ví především HS.

4) Zajímalo by mě, odkud kam čtyrkolka jela. Na horním konci Beranovky má HS centrum, jela ke zraněnému zezdola nahoru... Divné.

5) Článek i reportáž je docela neúplná na to, že si dal novinář či reportér tu práci tam zajet.

0/−2
30.1.2017 12:30

P60a12v50e90l 90Š29t82ě13p17á26n79e69k 6520374387978

Vždycky mě fascinuje, že u článků takového typu, rozuměj nějaká lidská tragédie, se najde tak veliké procento lidí řešící gramatiku, pravopis a hrubky v textu - nejčastěji to ošidné příčestí minulé. Rozhodně neomlouvám autory či (neexistující/vyhynulé) korektory, ale fakt myslím na něco jiného... Zemřel člověk, nehoda či vlastní chyba a tolik lidí má potřebu řešit iY... Již zažitý výraz "grammar nazi" nakonec nebude tak nesmyslný, jak jsem si myslel, možná ...

+2/−6
30.1.2017 0:34

J36a27n 69Š57e82s71t21á21k 3148969699924

Být Vámi, tak bych se tím zase nenechal tak okouzlovat, někteří totiž dokonce zase "u článků takového typu" sedí či třeba svačí, nebo i poslouchají veselou hudbu. Ale jistě to neznamená nějakou neúctu či zlehčování tragédie, ale ono by fakt asi nešlo držet státní smutek při každé tragédii třeba na těch horách. Nakonec Vy sám taky neřešíte samotné neštěst,í ale taháte sem zase gramatikového nácka.

+2/0
30.1.2017 1:17

M21a58r78e89k 72H25r16u29b73y 6867142561638

Jiste jel ohleduplne k ostatnim a primerene svym schopnostem, kdyz narazil do stojici blikajici a houkajici ctyrkolky:-P

+1/−4
29.1.2017 22:51

J66a43n 76Š20e58s86t87á70k 3918459309904

říkali svědci v bedně, že zatímco všichni ostatní zastavili když slyšeli houkačku, tak on jediný pořád jel - taky tam padlo, že možná poslouchal muziku - přiznám se, že poslouchat v horách něco do sluchátek bych nikdy nedělal, už třeba proto, že bych mohl přehlédnout lavinu atd.

+4/0
29.1.2017 23:56

Š62t85ě49p89á46n 92R31y35b71á53ř 9385355162538

Na Ještědu, lavinu. Nebo obecněna českých sjezdovkách. A neslyšící nemají právo lyžovat? I s tím musí záchranné složky počítat, že nejsou slyšet, i když houkají. Pouze zrak je u řidičů ze smyslů povinný.

+1/0
30.1.2017 0:11

M46a18r64e21k 31H69r16u89b49y 6937112621278

Ta lavina na Jestedu by byla opravdu vyjimecna. Napak Lavina s velkym L je na nasich horach vcelku bezny jev. A tohle byla jenom ctyrkolka, navic podle zprav na CT stojici a blikajici/houkajici. Narazit do neceho takoveho znamena opravdu jet jako bezmozek.

+1/0
30.1.2017 1:05

Š18t98ě11p74á38n 87R37y85b75á26ř 9825795652788

Se take divim, jak to ty vlaky vzdycky napalej do stojiciho auta ci kamionu na prejezdu, kdyz to auto stoji a blika oranzovymi svetly a jsou videt uz zdalky alespon 50 metru. Jestli nahodou vlaky nejezdi neopatrne vysokou rychlosti, ze nejsou schopny zastavit, ci je take neridi nejaky bezmozek, co se neumi alespon vyhnout z koleji... ;-)

+2/−3
30.1.2017 8:04

J84a19n 38Š18e69s65t22á78k 3338589699754

ach jo, tak tu lavinu jsem snad myslel všeobecně, když už byla řeč o horách. Jinak s těmi neslyšícími je to zajímavej postřeh, ale podle Vás by snad mohly být zvukové výstrahy zrušeny, když je všichni neslyší? Řekl bych, že je to jinak, a že zase neslyšící jsou naučeni v tom smyslu, že když vidí, jak náhle všichni až třeba na jednu výjimku přestanou lyžovat, tak se taky zastaví, neb naznají, že se něco děje:-)

+2/0
30.1.2017 1:23

Š23t10ě23p90á47n 37R29y84b31á33ř 9955255502968

No kdyby hasiči (aby byl zachován poměr šířek) v protisměru po dálnici (jednosměrce) k nehodě a osobák do nich narazil, taky by to byla vina osobáku i kdyby hasiči blikali a houkali? Sjezdová trať předpokládá směr pohybu shora dolů a nezabrání celé šíře sjezdovky.

0/−2
30.1.2017 0:08

M30a77r30e35k 83H55r52u83b95y 6607402341448

- Beranova cesta neni sjezdova trat, ale obsluzna komunikace

- ctyrkolka udajne stala a blikala/houkala

- obvykle ma vinu ten, kdo boura, takze viz vyse

+2/0
30.1.2017 1:07

Š49t48ě83p49á41n 98R24y86b24á93ř 9375875632948

Treba vinu ma i jedouci vlak na i mimo prejezd, co naboura do stojici prekazky (auta i blikajiciho a houkajiciho, kamionu, stromu). Ma jet takovou rychlosti, aby stacil zastavit. A nebo se vyhnout ;-)

0/−2
30.1.2017 7:52
Foto

P43e54t87r 93N87o20v49o87t91ň52á49k 1135261903268

Tak já s hodnocením počkám na výpověď svědků. :-/

+3/0
29.1.2017 20:50

J49i81ř66í 13K86o80c10u81r90e96k 6105624825358

Tak nějak. Informace jsou nejasné. Beranova cesta vede od konečné tramvaje na spodní stanici lanovky. https://mapy.cz/s/1mHxK Jo, podle značky stezka pro chodce, ale jestli jeli ke zraněnému, tak to neřeším.

Nevíme jak jeli, kdo do koho narazil, odkud vyjel ten lyžař, jak šel náraz. Jak rychle jel lyžař, ani to, zda je slyšel. (A je běžkař pěším? A sjezdař?)

+3/0
29.1.2017 21:53

F50i41l71i88p 22I97m94a12c 5726292844563

Posadky si zraneneho prevzal-iiii??? Opravdu?

+9/−2
29.1.2017 20:06
Foto

P57ř94e44m45e25k 18H97o47m41o37l33a 5118825945606

Doufám, že už se tady v diskuzi ví jak to bylo :-P

0/−1
29.1.2017 19:53

J63i90ř92í 34P37r24a46ž59á80k 9600902281942

Gratuluji autorce (a ministrini školství), že je po vystudování "vysoké školy" alespoň podmíněně gramotná. Nějaká gramatika to už je přežitek ;-D

+7/−6
29.1.2017 19:43

V24á75c61l81a56v 38J84o64n45á75š 8882123252503

Zameť si před svým prahem za tu "ministrini".

+12/−3
29.1.2017 19:46

J96i26ř39í 88P92r60a43ž14á18k 9470912691192

Gratuluji!! To byla "kontrola pozornosti" čtenářů.;-)

0/−15
29.1.2017 19:52

K96a23t83e54ř95i23n83a 70V79ý54b76o71r96n39á 6240869129

Aneb jak se ztrapnit a nepřiznat si to...:-)

+10/−3
29.1.2017 21:28

P90a19v85e26l 30N30o91v66o40t83n89y 2153383683219

;-D;-D;-D

0/0
29.1.2017 23:28

J46a40k70u80b 90V78e75s28e54c70k51ý 4486667902631

No, hlavně že vy jste gramotný ;-D "Ministrině" a "gramatika" toho jsou toho důkazem ;-D

0/−3
29.1.2017 20:19

M45i55c11h27a37l 15S53l87a76v31í26č24e22k 1329778412209

Ministrině je samozřejmě hrubá pravopisná chyba. Gramatiku bych ale panu Pražákovi tolik nevyčítal. Záměna gramatiky s pravopisem je velmi rozšířený a v podstatě neškodný omyl.

A jen tak na okraj - paní (slečna) bse neovládá ani jedno, ani druhé. Viz její formulaci: "...tělo nejevilo známky cizího zavinění."

+8/−1
29.1.2017 20:32

J43a40k40u35b 57V33e18s36e72c64k25ý 4736807622101

Za normálních okolností bych mu "gramatiku" asi taky nevyčítal. Jen mi vždycky přijde úsměvné, když zloděj křičí: "Chyťte zloděje" ;-D

Mimochodem, skoro se mi chce rýpnout i do vás ;-D

+1/−2
29.1.2017 20:40

M12i93c37h88a87l 11S63l67a57v63í49č63e76k 1659528492229

Vždyť tak činíte níže! ;-D Ale klidně rýpejte, třeba se někam dobereme.

0/−1
29.1.2017 20:48

M59i18c18h36a65l 15R22e47j74z53e72k 5886787175241

Hosi, chapu, ze se tady potrebujete narcisticky projevit, ze jste intousi, ale uvedomte si, ze tady zemrel clovek. Pokud tedy nemate nic k veci vypadnete si nekam do mimonska, kam patrite.

+3/−2
29.1.2017 22:18

M30i23c29h84a43l 89S40l56a74v81í76č85e92k 1559518822339

Mám k věci podstatné výhrady, a to zejména ke způsobu její prezentace. Pokud se vám moje (naše) názory a pojetí nelíbí, proč je tedy čtete a komentujete? Nikdo z diskutujících nijak neznevážil to, že zemřel člověk a ani to nebylo předmětem mé (naší) diskuse. Takže vaši radu odmítám. Jestliže jsou vám milejší spekulace proč a jak a kdo za to může, prosím, diskuse je vám otevřena. Podobných tam jsou desítky se zaručenými argumenty z agentury JPP (Jedna paní povídala). Tam máte široké možnosti sebeprezentace. A ani nemusíte někoho urážet a někam ho posílat. Prostě svůj k svému.

+1/0
29.1.2017 23:01

M51i65c65h72a36l 44R96e81j89z23e43k 5386737875501

A zase me chces poucovat. Ale v pohode. Piste si tu co chcete. Je to ale uchyl ka porad porad nekoho opravovat.

0/0
30.1.2017 0:35

I48v28a50n 57H80o19l58a81s 5137427368587

> , Záměna gramatiky s pravopisem je velmi rozšířený a v podstatě neškodný omyl

Navíc v tomto případě ani nemuselo jít o záměnu, protože kritizovaná podoba příčestí minulého nespadá do základního pravopisu, ale do morfologie, která samozřejmě součástí gramatiky je.

0/−2
29.1.2017 20:48

J78a22n 65N94o90v30á30k 9335238434875

Nevím, ale na severní straně Ještědu vidím jen dvě sjezdovky - Podlany a Slalomák, zbytek jsou trochu širší lesní cesty.

A ani mezi nimi Beranova cesta není - ta je jen turistickou cestou od dolní stanice lanovky na parkoviště - široká maximálně tak 5 metrů.

+7/0
29.1.2017 19:20

P85e26t46r 93N29e56c12h81a85n40i37c66k52ý 7973706728730

Původně jsem myslel, že to je ta turistická co vede z Plání dolů k dolní stanici Skalky a používala se, když nebyl z Plání ještě vlek na Skalku. A i ta je úzká a dost o hubu.

+1/0
29.1.2017 21:52
Foto

J69a61n 32H46a76ž64m83u26k93a 6323226185

Horská služba často létá se skútry apod, jako by ji patřil svět.

+2/−14
29.1.2017 19:09

P50e74t17r 60K42n33ě21b85o89r11t 8792318569940

Když chceš zachánit život, tak nesmíš na nikoho brát ohledy.

+3/−6
29.1.2017 19:22

P30e22t68r 66T34. 27D55v59o70ř90á96k 4204308413

Být u někoho rychle i za cenu smrti jiného lyžaře?

+7/0
29.1.2017 19:44

V29á10c96l43a92v 41J21o33n76á33š 8292863832823

Nebyl čas přemýšlet, kdo je kdo....

+12/0
29.1.2017 19:47

P71e89t40r 75M50a56r52e25č58e69k 1143651579788

;-D

0/0
29.1.2017 20:43

M83a19r49t21i90n 90Š85m92í67d85a 3884448717530

Lol

0/0
29.1.2017 21:17

J87a49r79o50s44l83a69v 40D25u56n63d77a 1263702406920

A to jsi slyšel kde?

0/0
29.1.2017 22:01

J77i45ř62í 37P24r37a22ž37á95k 9960892141132

Stejně nebezečně se chovají i soukromí "řidiči" sněžných skůtrů. Málem mě zabil na cestě v zářezu, kde jsem na běžkách nemohl nikam uhnout. Jel tak, že se skůtr rozkmital po celé šíři úvozu.

+2/0
29.1.2017 19:45
Foto

J50a40n 77H13a63ž74m77u28k68a 6813876475

Mně se stalo něco obdobného na sjezdovkách.

+1/0
29.1.2017 21:46

R68o61m84a43n 73H29a55n98u88s 8505367179574

Tady jasně píšou o čtyřkolce a ta s pásama má poloviční maximální rychlost než na kolech z důvodu menšího kola, na které je síla převáděna, takže to jede ta 45 km/h. Na druhou stranu to s pásama zabrzdí na pár metrech.

+1/0
29.1.2017 22:48

M25i75c21h83a52l 53S78l65a88v83í77č60e23k 1509918212339

Inu, věta - "...posádky převzali a pokračovali ..." by za mého mládí už na druhém stupni ZDŠ znamenala jediné. Nedostatečnou. Lidově řečeno je to na přesdržku.

+41/−4
29.1.2017 18:23

M94i56l24o68š 61Z51a77v63ř75e50l 9891245623247

No jako v novinach co chteji mit urovennby tomu tak byt melo, ale pres drzku za sve nadrazene nazory by potreboval nekdo jiny

0/−1
29.1.2017 19:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.