- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K rozumbradům o vzdálenosti, reakcích apod.
Nedávno mi e-mailem přišel odkaz na tes postřehu řidičů s ohledem na jejich věk Odkaz nemám - vymazal jsem to)
Pokud jsem si ho hned pustil a zjistil oč jde, byl jsem dost pod svou věkovou hranicí.
Ale stačilo si test nechat běžet několik minut, aby mezím někdo na mě promluvil apod., a naopak dostával jsem se do limitu pro značně starší lidi.
Takže po takovém testu si položíte otázku - co je vlastně bezpečná vzdálenost?
Ta na kterou zareagujeme v dobré kondici, či při delším soustředění, či při nečekaném rozptýlení.
Kolik z řidičů si je schopno uvědomit, že při pohledu do zrcátka zjištění jaký je stav vedle v pruhu ujede téměř poslepu desítky metrů.
Takže hromadná nehoda je jen otázkou, jak se vše sejde - mohou v ní být i ti, co řádně řídili, jen v dané chvíli, když se začalo prudce brzdit, sledovali provoz za sebou.
Pořád stejná příčina. Absolutní ignorace bezpečného rozestupu mezi vozidly. Každý den mám někoho za prdelí. Někoho, kdo vůbec netuší, že dělá něco špatně, že je nebezpečný nejen sobě samému, ale i všem kolem sebe. Pořád se řeší nepřiměřená rychlost, ale ta sama o sobě není tak nebezpečná, jako nedodržení bezpečného rozestupu.
Zablokovali 1 pruh, levý zůstal průjezdný. A co ty zbylé 2 pruhy, co tam jsou? To jsou zase informace...
Neví, kde jezdíte, ale když přijedu někam mimo Prahu, tak jsem na křižovatkách zděšený. Semafory jsou nesmírně pomalé, řidiči navíc se rozjíždějí dlouho po zelené (v Praze taky, ale je to lepší) apod.
V Praze je to o hormonech jedinců, kteří ztratili potřebu ohleduplnosti a stále si myslí, že "to mají v ruce".
Navíc - kdo je to dnes Pražák? Rodilý je tam jen několik desítek procent%, značné množství řidičů je těch, co se bydlí mimo Prahu a dojíždějí do ní za prací a jakékoliv zdržení na příjezdech je potom rozhází a neumí se zklidnit, a uvědomit, že minutka nahnaná divočejší jízdou se velmi rychle ztratí v nějaké koloně, kterou právě způsobují tito nerváci.
Do Prahy dojíždím, a asi 20 km před ní už je mi zřejmé, jaké bude na příjezdech a hlavních tazích dusno. Podle hustoty provozu a i počtu nerváků v levém pruhu to není těžké odhadnout.
Tohle nepochopím asi nikdy. Kdyby se věnovali řízení a respektovali jeden druhého tak se tohle nestane.
Tam na tom místě to není jednoduché - v tom druhém odbočovacím pruhu (rovně+doprava) byste měl znát situaci 360° kolem svého auta, a to v každém okamžiku. Což jaksi není možné, vzhledem k tomu, že vám k tomu chybí další tři páry očí, takže stačí opravdu málo.
Každej ridič by měl vědět že na mostech to v zimě nejvíc klouže.
A to se jim povedlo jak?? Vzdyt je sucho, solidni viditelnost, a v sobotu kolem sedme vecer prakticky zadny provoz... Nechapu...
Taky nechápu. Celý den jsem přes barranďák jezdil doprava slabá a i přesto se vždycky někdo najde:)
cituji:"...na Barrandovském mostě ve směru do Modřan...".
Od kdy vede Barandovský most do Modřan
Taky jsem si myslel, že vede do Braníka, ale asi ne.
cituji:"...zablokovala nabouraná auta jeden jízdní pruh.....".
Co tak vidím na fotkách, tak nehoda zablokovala 3 jízdní pruhy
na Baranďáku resp. /ul. K Barrandovu/ jsou jen 2 jízdní pruhy... to je odbočka...