Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V39o91j61t59ě27c44h 90P80a31v30l42í88k 5774181804808

Pokud Mayova nesouhlasí s rozhodnutím britského Nejvyššího soudu, může se odvolat k Evropskému soudnímu dvoru. ;-D

+36/−1
doporučit
24.1.2017 11:29

A25n23t70o32n88í47n 20P86e11t79r79a52s 5221865664214

A z Čechů se stali odborníci na britské ústavní právo. Tedy soudě podle diskuse....

+25/−2
doporučit
24.1.2017 11:39

J66a17r66d24a 62Š95m14í91d 3599278891169

ačkoli neznám dopodrobna ústavní zákony parlamentu, přinejmenším být Ir či Skot, byl bych rozmrzen, že je nutný souhlas parlamentu, ale nikoli již parlamentu Skotského a Irského..... Největší problém GB tak nebude ani brexit samotný, jako spíš udržení jednotné Británie v té podobě, v jaké je nyní, tj. včetně Skotska a Irska.

+28/−3
doporučit
24.1.2017 11:05

J60i23n97d63ř31i97c93h 21K92u75c90h91a80ř 4736583478

Buď je zdrojem veškeré moci lid a pak je třeba jednat podle výsledku referenda, nebo řekněme na rovinu, že rozhodují politici bez ohledu na lid a pak si nehrajme na referenda

+55/−15
doporučit
24.1.2017 10:51

P63a47v68e43l 63K30r32a70l 4518669289292

To je podivné. Demokracie je přece o tom, aby si vládl lid sám. Jenže to by bylo nepraktické, kdyby musel každý člověk o každém návrhu zákonu hlasovat. To by člověk po večerech, když přijde z práce musel procházet a študovat každý návrh zákona a hlasovat. Proto vznikla nepřímá zastupitelská demokracie, kde lid toto všechno deleguje na své zastupitele, poslance, senátory.. kteří jsou od toho placeni. Takže zastupují lid, když lid zrovna nemá čas řešit politiku.

Ale v případě, že si lid ten čas udělá, tak přeci nemusí to samé znovu řešit parlament. Jedná se jen o redundantní činnost navíc.

+35/−8
doporučit
24.1.2017 10:59

P18e77t71r 70S57t14a35r86o81s26t31a 6236918540288

Naštěstí je to v Británii, kde ještě politici budou respektovat vůli voličů a dodržují co slíbili.

+12/0
doporučit
24.1.2017 11:50

L89a25d74i42s87l47a66v 38D22v58o55ř52á40k 6890374225642

Co si Britové udělají, je jejich věc. Na druhé straně pokud se opravdový český vlastenec raduje nad směřováním USA a GB do izolace a k obchodním bariérám, tak je naprostý hlupák. Pokud svět nastartuje směr k omezení obchodu a spolupráce, tak to odskáče především naše krásná zemička exortující 70% domácí produkce.

+16/−2
doporučit
24.1.2017 13:48

J79i74ř12í 24P14r30o43c76h48á70z64k47a 1267542516184

Proč tu diskutéři neustále hovoří o Británii, jako by to byla přímá demokracie? Té Británie, která je kolébkou parlamentarismu a kde i v jednadvacátém století existuje sněmovna lordů? Je naprosto logické, že o takovém rozhodnutí bude rozhodovat nejdůležitější politická instituce v zemi a tou prostě v britském politickém systému není žádné referendum, to je upřímně řečeno jen cárem papíru s přinejlepším poradní funkcí, to je prostě britská politická realita ...

+17/−3
doporučit
24.1.2017 11:11

T12o42m54á75š 33R39i81c51h49t58r 3213116610947

Od kdy je institut referenda výkonnou mocí? Rozhodnutí je pouze logické. Tím spíš s ohledem na těsné výsledky referenda.

+14/−3
doporučit
24.1.2017 10:51
Foto

B95r53o13n66i43s27l51a13v 84Š94i41m65o49n75í11k 5892955142147

Než se tady všichni zvencnete z rozhodnutí Supreme Courtu, uvědomte si laskavě, že nic na světě není větším symbolem parlamentní (zastupitelské) demokracie, tak jako UK. A byl by opravdu zázrak, kdyby tam najednou po staletích, měl bezvýhradně rozhodovat výsledek neokomunistického výplodu - tzv. přímé "demokracie"

Krom toho se domnívám, že nám nikomu nepřísluší, komentovat rozhodnutí Britského soudu

+11/−2
doporučit
24.1.2017 11:55

D43a37n57i82e46l 40N49. 92P60o74k54o18r42n25ý 6527746215431

Překvapuje mne to překvapení. ;-) Osobně mne více překvapil průběh, kdy jsem po referendu očekával rozpuštění parlamentu a nové volby.

+7/0
doporučit
24.1.2017 10:59

J58a20n 33V65e98r57n58e44r 8673897153506

Neboj se, Oldo, oni ho schválí.

+8/−1
doporučit
24.1.2017 10:53

M58i62c17h95a27l 67D48z70m66u35r93a33n 2905372396857

Normální scénář. Aktivisté škodí kde můžou. Všude.

+20/−10
doporučit
24.1.2017 10:44

J97i49r95i 11D89o55m46i92n79i77k 1381988331120

Paní Mayová žádný problém nemá. Takže titulek je naproasto zbytečně zavádějící.

+9/−2
doporučit
24.1.2017 13:39

R72o58b87e19r26t 91M10a45t96u84l36a 8497769336265

To by neměl být závažnější problém pokud mají demokracii a ne totalitu:-P

+6/0
doporučit
24.1.2017 11:43

P10e73t70r 27T71y45č27k92a 6135592129262

Jedná se o legislativní proces takže je logické. že to musí schválit parlament.

+6/0
doporučit
24.1.2017 11:13

V24l26a49d39i48s46l64a62v 44Ž45i81d21e47k 3858620520

MNě příjde normální, že jedním z nutných kroků k ouštění mezinárodní smlouvy je i souhlas parlamentu. Navíc, když v refendu byla jediná otázka ano-ne a problém samotný má mnohem více řešení než dvě.

+5/0
doporučit
24.1.2017 11:51

L21u74b49o78š 22B75ř79e13z66i80n60a 2652553640831

Schválení parlamentem bude čistě formální záležitost, žádný problém.

+5/0
doporučit
24.1.2017 11:11
Foto

J58i23ř75í 85D29v57o55ř86á12č22e70k 5814633914593

A co jako? Vždyť s tím Mayová od začátku počítá, na situaci se nic nemění Británie odejde z EU.

+5/0
doporučit
24.1.2017 10:57

L79a85d82i73s81l38a20v 33M13a47c45h46á71č66e85k 8979177787610

EUbolševici mají další vlhký sen, jak brexit nebude. A zase jim to nevyjde;-D

+9/−5
doporučit
24.1.2017 11:32

M32i96r70o98s43l94a65v 86K47a65š51p93a25r 3202177111731

Referendum vyhlášené vládou nebylo právně závazné, výsledky musí byť formálně schválit parlament. Odvolání Theresy May bylo lavírování, parlament už o věci mohl dávno jednat. Mohl to ale být i "oddechový čas" který vláda potřebuje pro jednání jak s EU tak uvnitř Spojeného království, zvlášť se Skotskem.

+4/0
doporučit
24.1.2017 13:59

A82n80t82o54n48í89n 71P47e82t21r82a30s 5261245634134

Jak může někdo jedním dechem nadávat na marxisty v Bruselu a zároveň tleskat lidové demokracii, to nechápu.

+4/0
doporučit
24.1.2017 13:50

J12a69n 61U18l85r49i78c26h 9519716669604

Je to logické. Jestliže bylo přistoupení Británie k EU schváleno parlamentem, mělo by tomu tak být i při vystoupení.

Mimochodem, ani naše ústava nepopisuje proces vypovězení mezinárodní smlouvy....

+4/0
doporučit
24.1.2017 12:31

J29a35k64u65b 21F24i36š94e16r 5822175981619

Referendum bylo nezavazne to predevsim. Pro Mayovou to zadny problem neni ta je rada a urcite s tim pocitala. V klidu bych dal i druhe referendum. Nebyl to nahodou tluchuba Farage kdo horoval za druhe referendum,kdyzbyprvni vyhralo setrvani tesnym vysledkem?

+4/0
doporučit
24.1.2017 12:13

M59a83r81t65i31n 50K87o90d22a50t 2547916872437

To přeci není žádný problém a žádná novinka. Soud rozhodl jak musel, aby byly dodrženy zákony a parlament samozřejmě Brexit schválí, protože si žádný poslanec nedovolí nerespektovat výsledek referenda. V demokracii jako je britská by stranu odepsal. Myslím tím anglické poslance samozřejmě. No...možná se najdou někteří, ale vzhledem k tomu, že ani Corbyn ani Farron neřekli, že vyzvou poslance k nerespektování výsledků referenda se dá soudit, že i jejich zástupci budou hlasovat pro Brexit.

+4/0
doporučit
24.1.2017 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.