Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravicoví poslanci napadli u Ústavního soudu kontroly kotlů v domácnostech

Zákon o ovzduší, který umožňuje úředníkům kontrolovat v domácnostech, čím topí, napadli v pátek u Ústavního soudu poslanci ODS a TOP 09. „To, že vám může úředník jen tak vejít do bytu, to tady nikdy nebylo. I policie na to potřebuje rozhodnutí soudu,“ řekl předseda ODS Petr Fiala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i64ř66í 41K86r52u13t40i17l 2910634180428

Je zajímavé že člověk jako je Fiala který má titulů před a za jménem tolik že se to ani nevejde na zdejší řádek má tak krátkou paměť. Staré kotle a pálení kdejakého humusu určitě nepatři k libůstkám občanů ČR. Je to prosté a je to jen a jen otázka peněz. Pan Fiala by nám všem měl vysvětlit co udělala ODS od 89 pro to aby občané měli finančně již dříve na výměnu moderních kotlů, plynu a podobně. Kdyby se ODS jako jedna z vládnoucích stran postarala o trvalý růst tak se dnes nemuselo řešit co komu leze z komína, kdo komu poleze do baráku a nemusel se obtěžovat Ústavní soud. Navíc jako bonus pro všechny občany ČR by se mohli poslanci TOP + ODS včetně Fialy věnovat něčemu smysluplnějšímu.

0/0
22.1.2017 21:19

L40u39k70a88s 17M77a24d69l97e 4430406927548

Vzdyt ten zakon navrhnul ten politruk z ODS,kdyz byl na Minis.ziv.prostredi,Chalupa(jeho projev na kongresu ODS prekona i projevy soudruhu ze XVII-yho sjezdu KSC) ;-)

Maj v tom kluci a holky z ODS nakej bord.....

+2/−1
21.1.2017 5:50

L66u21b79o67š 56C54h13l62u39m97s89k27ý 2170655718805

Z mého pohledu ... je fakt, že lokální topeniště často hnusně zamořují ovzduší. Je fakt, že je potřeba to řešit. Je fakt, že pro mnoho lidí to je otázka peněz. Je fakt, že takový zákon si nedovolili přijmout ani komanči (dovedete si představit ty komentáře na Svobodce a na Hlasu). Je fakt, že od doby, kdy naše "pravicové" strany neměli koule ani na to, aby uspořádali referendum o Lisabonské smlouvě, nevěřím jejich kecům o svobodě ani slovo.

+2/−1
20.1.2017 19:51

S98v97a83t25o56p73l62u67k 36Č60e28c55h 1265957651322

A nejhorší jsou trpaslíci.Ty potvory vám vlezou všude.

0/0
20.1.2017 16:36

M10i93r97o46s28l37a33v 16B63u38č76e10k 6723973881694

Absurdity v českém kocourkově ! Zavražděte souseda bez obav - Policie bez svolení soudu nemůže vstoupit - kotelník přichází klidně až do sklepa ! Nekuřte v hospodě - dítě si vykuřte v autě za jízdy ! Rath si nese 7 milionů - nelze odsoudit - Vydáte i účtenku EET - host nepřebere úmyslně - hrozba pokuty ! Aby se zabránilo křivostem - pluk dohližitelů k tomu - Kdo zase bude hlídat pluk ? - Divize ! ... :-)

+9/0
20.1.2017 14:59

P57a96v27e43l 42R19y38m19e47š 8269982304925

Vážení diskutující, můžete nadávat na omezování svobody, na buzerující nový zákon, že je špatně napsaný a že bude mít pouze negativní dopad,... Ale já jsem se na ten zákon těšil. Mám za souseda čmoudila, se kterým není možné si rozumně promluvit, náramně se baví tím, že ostatním škodí. Myslím si, že na podobné situace by zákon měl pamatovat. Jestli máte někdo lepší nápady jak podobné situace řešit zákonnou cestou, tak jste je měli dát svému poslanci, aby je mohl do toho zákona prosadit.

+7/−7
20.1.2017 14:27

L84u17d22v11í33k 93G17a71j72d43o79š70í59k 2195923444852

Jednoduché. Škodliviny vypouštěné z komína lze senzoricky změřit, aniž vstoupíte na soukromý pozemek. Majitel může být vyzván kontrolou, aby ji dobrovolně vpustil ke kotli. Pokud odmítne, změří se škodliviny zvenku a v případě, že tato metoda prokáže nadlimitní hodnoty škodlivin, pak toto náročná a drahé měření majitel kotle zaplatí.

Princip je ten, že člověk musí dostat volbu. Jinak jsou porušena jeho práva.

+13/0
20.1.2017 14:35

P67e63t62r 38N84e68h97a48s87i67l 4842695364804

Tak by to mělo být správně.

+4/0
20.1.2017 14:49

P20a34v84e69l 53R68y87m70e73š 8939622854345

U Vašeho návrhu vidím také nějaké nedostatky (senzor mobilní/trvalý, kde by byl umístěn, jak by se kalibroval a kontroloval, měli by ho všichni?, prokazování, že škodliviny naměřené nad komínem vyšly jenom a pouze z tohoto komínu a ne z vedlejšího, lze dělat závěry z jednorázového měření?). Ale především se zeptám co jste pro to udělal?, seznámil jste se svým návrhem svého poslance? Nebo jste pouze věčný kritik - chytrolín a po bitvě generál?

+2/−2
20.1.2017 16:09

J83a63n 70B58a28r26t12á40č41e65k 6405555320539

Čím topí? Jestlí uhlím nebo dřevem, tak nelze nic vytknout.

+3/−1
20.1.2017 14:39

P12e84t15r 49N85e13h16a98s60i35l 4342325894264

Tak to není pravda. I když topí uhlím, nebo dřevem, ještě záleží jak. Spousta lidí vůbec neumí topit, nebo to dělá schválně čoudí z komína, protože ví, že to jde všechno sousedům do oken.

Ano nejmenší zlo je, když ten kotel je funkční, když majitel správně zatopí, roztopí na provozní teplotu a pak přikládá a hlídá aby to hořelo.

Bohužel tohle dělá jeden z 50 lidí. Všichni ostatní neumí ani zatopit natož aby kontrolovali jestli to hoří a ne čoudí. Pak to jen doutná a z komína jde největší sajrajt dousedum do oken. Hlavně že oni mají teplíčko.

JE to sobecký.

A já jsem se také těšil, že s tím zákon něco udělá. Bohužel tyhle kontroli jsou na dvě věci, nic neřeší. Nic nezjistí. je to jen buzerace lidí. Správně to mělo být jak napsal Ludvík Gajdošík.

+2/−3
20.1.2017 14:53

J79a91n 87H43r31u81z73a 8634348959357

Kontroly mohou zjistit to co tvrdíte, ale pokud bude mít dotyčný kotel do 10 kW nebo předloží potvrzení o jeho revizi a bude topit dřevem a uhlím i když blbě, tak žádný ouřada s tím nic nesvede. A to nemluvím o lidech na dávkách na kterých si stát nic nevezme a žádnou pokutu nezaplatí protože nemají z čeho. To je problém především vesnic.

0/0
20.1.2017 16:33

M51a20r77e78k 91K28ř39í96ž 2466438686870

Problém je v tom,že dřevo nebo uhlí vyjde jako topení nejlevněji. Zlevněte plyn nebo eletřinu tak ,aby se nevyplatilo smrdět z komína.

+7/−2
20.1.2017 14:03

J87i23ř98í 30K76ü64h20r 2330936920216

Co konkrétně z ceny plynu by měl stát zlevnit? DPH dělá cca 17% ceny plynu.

I kdyby to bylo bez daně, tak to asi moc lidí nebude motivovat k změně způsobu vytápění svého domu.

0/−4
20.1.2017 14:28

L23u61d73v51í21k 10G70a38j31d80o52š60í61k 2955303804422

Pokud to nezabere, pak má stát ještě jinou páku, jak lidi donutit ke kýženému jednání. Naopak nasadí na pevná paliva drastickou ekologickou daň, aby topení plynem nebo elektřinou vyšlo levněji.

+1/0
20.1.2017 14:39

J15a92n 92B79a45r33t98á55č18e82k 6535865690849

Uhlí už několik let zdaňují, takže místo kvalitnějšího pak lidé kupují Polské.

+4/0
20.1.2017 14:40

J12a56n 26H65r65u39z54a 8864848469727

Kdyby dávali těm co dobrovolně přejdou z uhlí na plyn podobné dotace jako fotovoltaikům tak by sice bylo 46 miliard ročně pryč, ale měli bychom čistší ovzduší. Z fotovoltaického výpalného nemáme nic.;-D

+1/0
20.1.2017 16:35

P40e66t17r 69O48č68e79n43á39š89e88k 2988284438261

Tak něco podobného si ani komunisté nedovolili! A už vůbec nikoho nenutili kupovat předražený, ale údajně ekologický kotel!

+10/−6
20.1.2017 13:53

P50a51v65e90l 86P83l43z20á67k 3571143798642

Nemám rád čmoudily, nerad smrdím od kouře po návštěvě hospody, nefandím školním bufetům s chipsy, ale dost mi vadí, že každý nový zákon nám nějak ořezává svobodu volby, omezuje práva nabo nařizuje další povinnosti.

+11/−4
20.1.2017 13:52

V25á13c59l16a17v 42Š71u92b42r47t 9477443838167

A nemyslíte, že to je právě smysl zákona?;-)

+2/−8
20.1.2017 13:57

P36a55v22e67l 27P46l31z23á13k 3441293548842

Nemyslím. Řekl bych, že např. notorických čmoudilů se je možno zbavit i bez prolomení domovní svobody, ve své hospodě má právo určovat "méně podstatná pravidla" její provozovatel atd. Je velký rozdíl mezi správným zákonným omezením (např. dopravní předpisy) a zákonnou buzerací (např. guláš musí hospodský prodat do 3 hod. od uvaření).

+2/−1
20.1.2017 16:50

M55i32l95a12n 89W63e10l77s24e86r 5382928218101

Těch všelijakých vyhlášek a zákonů, která nám něco přikazují, ři nás omezují je poslední dobou velmi mnoho. Je to jakési utahování šroubů. Bohužel, většina obyvatel to zřejmě vítá.

+10/−1
20.1.2017 13:58

V53á57c19l27a53v 52Š10u37b83r22t 9457453618277

Ano, ale zrovna tento konkrétní příklad není zvolený dobře. I v jiných věcech se vystavujeme tomu, že někdo kontroluje, jestli se chováme ohleduplně k ostatním. Například silniční kontrola. Budeme říkat, že i to je neoprávněný vstup do soukromí?

+1/−6
20.1.2017 14:04

J92a88n 56B70a86r87t86á46č19e51k 6445535300159

Pojem silniční kontrola zákon o policii nezná. To že je to z vyšších míst tolerováno a hlavně podporováno je špatně, bohužel vláda socialistů s tím nic dělat nebude, spíše přidá další pravomoci, aby to bylo jednodušší. Takže je to ten samý problém, kdy vás bezdůvodně zastaví a pak dle nálady ne/hledají co by kde ne/našli. Pokud člověk nic neprovedl, neměl by být zastaven ani lustrován náhodnou necílenou kontrolou.

+6/0
20.1.2017 14:14

L57u40d35v39í33k 34G30a69j55d35o11š11í42k 2555943214892

Jenže tu stojí proti sobě dvě věci.

Interní směrnice, která ukládá policistům zastavovat vozidla pouze v případě, že k tomu mají důvod. Tedy bezdůvodně nelze.

Na druhé straně zákon, podle kterého je řidič povinen uposlechnout výzvy policie.

Co myslíte že má větší váhu. Interní směrnice, nebo znění zákona? Z vláště v situaci, kdy policista dokáže najít mohoho ( i účelových) důvodů pro své konání.

0/0
20.1.2017 14:46

L54u28d47v60í31k 96G80a31j33d22o66š20í98k 2755183974782

To je pouze důsledek toho, koho si národ zvolil do vedení. V ničem jiném to není.

+2/−1
20.1.2017 14:40

J31a36r80o19s16l38a91v 71M28r11k45v85i86č53k90a 9241398534980

Česká republika mě už fakt začíná lézt krkem. Stát se zbavuje odpovědnosti, ačkoliv si ho za to ve svých daních platíme. A je to čím dál tím horší. Například:

-Když nezaplatí poslední DPH, tak ho zaplatí ten předchozí. Místo, aby si stát na toho neplatiče došlápl.

-Daň z převodu nemovitosti zaplatí kupující, místo prodávající. A proč, protože prodávající peníze rychle utratil a stát už mu neměl co vzít, zato kupujícímu zbyl barák, byt, pole atd. Nejlepší je zdůvodnění, že se to kupujícímu vylevní. Že by klesly ceny nemovitostí, to jsem si ale fakt nevšiml.

-Daň z pozemku zaplatí nájemce a ne nájemník jak bylo doposud. Moje zdůvodnění je, že nájemník kolikrát bez zaplacení daně zmizel a stát byl líný jej vyhledat. Najemcovi zbylo pole a to se dá zabavit.

- Než abych někomu nějak prokazoval, že topí svinstvem a nechal si to posvětit soudem, tak se mu rovnou nahrnu do nemovitosti a běda jak bude frfňat. 50.000,- Kč je dostatečný bonus.

-Hospodský nesmí nalévat řidiči motorových vozidel. A jak má hospodský vědět, že dotyčný je autem? A nebo, že přijde domů, nasedne do auta a pojede? Neměla by to spíše kontrolovat policie ČR a MP?

-Hospodský nesmí nalévat podnapilým? Jak to prokáže? Dechovou zkouškou? A není to protiřečení, do hospody se chodí většinou vykropit, takže hospodský je vlastně proti sobě. Neměl by alkoholismus spíše řešit stát osvětou a kontrolou?

A je spousta jiných, dalších státních ulehčení

+32/−2
20.1.2017 13:24

J12a66n 96D19r37l57í12k 6117188133447

A co EET? Stát neumí nebo nechce efektivně vybírat daně, jak vybíral dosud. Tak zavede EET a nevěřím tomu, že by vybral o moc víc. Kdo kradl bude krást...

+4/−5
20.1.2017 13:52

P35e34t91r 43N75e72h84a19s44i21l 4192675584784

Zrovna eet mi nepřijde jako nějaký vtírání se do soukromí, nebo špatná věc.

Samozřejmě, že zloděj vždycky bude krást, ale eet mu to opět trochu ztíží.

A spousta hospod eet používali i před tím a neměli s tím problém. Naopak pro ty zařízení je to jednodušší, protože mají oni sami přehled kolik jim kdo platí. A kolik odvádějí státu. A konečně tu je nějaký jednotný systém na správu účtenek a posílání přímo na finančák.

To je zářný příklad jak využít internet a tak to bude pokračovat. Ostatně je to vývoj. Kdyby i stát stále trval na papíru, tak by se sám odsoudil a mohl byse vrátit do jeskyní.

Internet je tu přesně od toho aby se takto používal. Eshopy, televize, videa ,iflmy, písničky, online hry. Dnes všechno využívá internet a to je dobře. je to vývoj.

A je dobře že si toho internetu všiml i stát.

Pro naše děti to už bude normální, ti se nad tím ani nepozastaví a naopak se budou usmívat, když jim budete říkat, že jste museli s učtenkou přes papír na finančák chodit pěšky.

0/−1
20.1.2017 15:02

J79a85n 47D35r22l28í84k 6467638983767

Na tom, že je lepší odvod daně elektronicky než papírově se shodneme. Mě osobně na EET vadí dvě věci. A to bonzáctví ve smyslu nedostal (dostal) jsem účtenku. Tady težko prokážete u daného člověka jestli si něco dal a nedostal účtenku, nebo si nic nedal a z nějakého principu stejně tu hospodu nahlásí. A také mně vadí EET u stánkového prodeje. Nejenom že to zabírá místo kde by mohlo být zboží, nejenom že né všude je internetové připojení, ale také čas jsou peníze. Kdo někdy prodával na stánku ví o čem mluvím.

0/0
20.1.2017 19:17

L64u39d70ě81k 57N36ě90m63e25c 8663190601936

Ve většině otázek s Vámi naprosto souhlasím, ale jak chcete někomu nějak prokazovat, že topí svinstvem?

0/0
20.1.2017 13:54

V19á25c50l54a44v 63Š89u56b38r60t 9587773258627

Docela souhlasím, většina bodů jsou fakt kokotiny. Ta největší je ten bod poslední;-D Neblahým výsledkem bude, že si lidi nebudou ze zákonů nic dělat, když budou takto hloupé.

+2/0
20.1.2017 14:01

J81o89s25e49f 87B37a44b97k17a 3550479622637

Než to pomalý Fiala řekne tak už bude léto a kontrola kotlů nebude třeba;-)

+1/−11
20.1.2017 13:17

J82a75r93o62s23l76a86v 40M12r12k43v91i29č45k86a 9171108204330

Možná Vás to překvapí, ale po létu bude podzim a pak přijde opět zima. Jen tak pro info.

+11/0
20.1.2017 13:27

P79a20v38e81l 34Z50o68u71h66a74r 5278424984969

To může napsat jen velmi rychlý babka s /dědkem ?/ Tys tu chyběl!RvRv

+1/−1
20.1.2017 13:37

P11a35v73e62l 65K94r63u48p75i50č87k22a 8161950181

Ona příprava podání k ÚS (jenž je de facto samostatnou stranickou buňkou ČSSD a Zemanovců) taky chvíli trvá.

+2/−1
20.1.2017 13:39

M97a20r10t54i36n 38N83e72b47e22s37k71ý 7176240737362

Raději budu poslouchat pomalou řeč někoho, kdo dřív myslí, než mluví, než rychlé psaní někoho, kdo raději nemyslí nad napsaným vůbec, pane Babko.

+1/−1
20.1.2017 16:57

J84a10r92o31s43l60a43v 47M54r37k25v71i62č40k46a 9371628744570

Na tento zákon nejvíce dojedou starší vesničani. Obzvláště dobrosrdečné babičky. To bude okradených stařenek a starců. Paní, my jsme Vám přišli na kontrolu kotle. A japa to panáčku. No to víte, je na to zákon a jestli nám to neumožníte, tak dostanete 50.000,- Kč pokuty. Ježíšku na křížku, panáčku, tak pojďte dál. A kávu nechcete? Tu si paní tedy dáme a nemohla by jste nám rozdrobit dva tisíce? Ale to víte, že můžu panáčku. Jen si skočím vedle do skříně. Je paní a kde máte záchod? Pojďte já Vás tam doprovodím, atd. atd.

+18/−2
20.1.2017 13:11

J75o16s42e53f 70B71a51b11k24a 3520669912407

Proto ODS protestuje, vidí konkurenci:-/

+1/−12
20.1.2017 13:18

P60a75v60e37l 15Z13o86u64h59a66r 5168814104689

Proč neprotestují komouši "ochránci lidu" babko? Musíš jim to poradit, když jim tak fandíš.Rv;-D

+5/0
20.1.2017 13:40

P10a84v81e90l 43K54r48u26p59i77č67k48a 8601700181

Protože komoušům (ČSSD, Zemani, Burešovci, KSČM a pod.) nikdy neuznávali hodnoty jako "svoboda" a "ochrana soukromého majetku".

Jenom koukali, kde koho nabonzovat, co ukrást, kde získat neoprávněnou výhodu a kde se zadarmo naž.at.

+9/−2
20.1.2017 13:45

M42a32r11t70i33n 41N11e63b85e10s56k71ý 7706210567752

Ano, to se snadno může stát a skoro bych se vsadil, že i stane.

Čím víc bude kontrol, tím víc bude falešných kontrolorů.

Zajistí snad všeřídící stát, aby se tak nestávalo?

Jenže to by museli naši současní vládci trochu přemýšlet o ty šachistické tahy napřed.

Teď jen vyplodili , možná pro někoho i líbivý, ale přeci jen paskvil a navrch nebezpečný.

Nebezpečný proto, že vzniká precedens.

Tentokrát stačí podezření na spalování čehosi.

Co bude stačit příště, aby komukoli ouřada vtrhnul do domu?

+4/−1
20.1.2017 13:20

J46i87ř71í 82K10ü39h70r 2750576840216

Stačí říci o přeplatku za plyn a zamávat pěti litrem a je zarobeno.

0/0
20.1.2017 14:30

J59a10k58u46b 64Š35e92n50k 5340834804397

Minimálně u mě se sobotkova láda zapíše do paměti jako nejvíce diktátorská vláda v české historii. Bez soudního povolení může cenzurovat Internet p. Babiš a jeho slavné ministerstvo, teď zase může úředník do bytu kvůli kotli (opět bez soudního povolení), obchodník si nemůže otevřít obchod kdy chce, ale musí poslouchat vládní diktát. Přitom stačilo tak málo, třeba aby místo babišových úředníků cenzuroval Internet alespoň soud, i když i tohle se mi příčí.

Tohle není demokracie, ČR začíná smrdět diktaturou. Diktátorská vláda, prezident paktující se s diktátory a jejich pakáží...kam jsme se to za skoro 28 let svobody dostali? Sobotkova vláda mě utvrdila v tom, že levici nikdy více.

+21/−2
20.1.2017 13:03

J45a68r82o27s15l43a96v 76M54r48k30v91i11č71k98a 9351418924390

Moudrá slova.

+7/−1
20.1.2017 13:05

J93a74n 55B88u14r84i51a19n 2163449284160

Dovolím si tvrdit, že většina čmoudících kotlů v ČR žádné plasty či odpad nespaluje. Jen blbě spaluje dřevo či uhlí (předimenzovaný kotel, který defacto doutná). Kontrola tudíž nic protizákonného neobjeví a jedná se opravdu o buzeraci lidí.

Proč nejsou odbory životního prostředí vybaveny drony, které by nabraly kouř z čoudícího komína a pak by jej analyzovaly? Místo plošné buzerace by opravdu postihli nezákonně jednající lidi!

+25/−2
20.1.2017 12:52

V50a62c17l41a47v 41M55e53d70e24k 5871432145615

Řekněme si to na rovinu : kolik taková běžná rodina spotřebuje za den PET lahví? 2? Pokud by je hodila do kotle, nikdo to ani nepozná, to se v kouři z uhlí úplně ztratí. Ten smrad bude opravdu z úplně jiných příčin.

+11/−1
20.1.2017 12:57

M37a54r62t63i92n 24T91o90m50e44s 9694227933238

TY KOTLE UZ SE MELY KONTROLOVAT DAVNO ! Lidi do tech kamen nacpou kdejakou s***** a my to pak mame dychat ??? Jen at si na to konecne nekdo posviti. A remcat tady budou akorat ti,co maji doma bud varnu drog,nebo ti,co tech kamen ty s***** cpou!

+3/−16
20.1.2017 12:44

J29a90n 86B70u20r30i23a50n 2483639674860

Bydlím na vesnici a pár komínů tu opravdu pravidelně děsně čmoudí. Jenže to není tím, že by ti lidé spalovali odpad či plasty. Jen BLBĚ pálí předepsané palivo - uhlí. Mají totiž předimenzovaný kotel a nevhodnou otopnou soustavu.

Jak to prosím změní ty kontroly? IMHO vůbec nijak, protože ti lidé se ničeho protiprávního nedopouštějí!!!

+15/−1
20.1.2017 12:46

M10a46r85o33š 60P67o54l98i33a23k 1642526807346

Jo a cele leto pocitve shranuji desitky tun odpadku aby mohli v zime topit ... No a ted nasednete na svuj vodovod a odplujte na mesic ... ;-D;-D;-D

+8/−2
20.1.2017 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.