Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí. Letošní zima je čajíček

Silničář musí být vždy připraven vyrazit s pluhem či frézou bojovat se sněhem. V Jizerských horách, kde pracuje řidič sypače Martin Honzejk, to platí dvojnásob. Na silnice často vyjíždí už ve tři ráno. „Nejlepší pocit mám, když sníh napadne přes noc, přestane sněžit a my to do rána stihneme sklidit,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka. Práci mu komplikují neohleduplní řidiči i popelnice v silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i94l94o59š 66Z57i22k23m11u17n45d 7725869329590

Konečně někdo odpovědný, kdo snad používá sůl s rozumem. Když vím kolik soli se vyhodí na silnice, tak se divím, že to někdo nenazval ekologickou katastrofou. V Rokycanech a okolí solí kolem 0°C stejnou silnici preventivně klidně i 5x za noc. Stát to zaplatí a ještě jsou noční příplatky. Lepší než opravovat třeba svodidla. Je to divné, ale v zimě to může klouzat. Jak to může řidiče udivovat? Od rozumné jízdy pomníčky podél silnic nejsou.

0/0
1.2.2017 22:19

K68r62y65š48t88o69f 96M19a52l79i25n59k57a 3447473631363

Pěkný rozhovor a zajímavý

0/0
1.2.2017 8:19
Foto

P51e60t50r 13Č40e47r41n29i19c89k32ý 6785577470

Super rozhovor - děkuji za něj.

Mnohem lepší, než číst o manažerce štěstí...;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 12:19

J36a78n 37H44á66j74e87k 2666316963785

Myslím si, že by to chtělo rozhovor s dispečerem. Řidič sypače už jen dělá svou práci. A jestli SÚS má málo vozů a řidičů, tak i délka rajónu tomu odpovídá...

Jinak na německých dálnicích potkávám i sypač s kartáčem. To už ale dočisťuje. Za pár hodin pak dálnice oschne a je sucho. To u nás ještě neznáme...

0/0
29.1.2017 11:40

V44l11a31d19i57s86l58a55v 94N68o55h83e27j49l 7528747258201

moc peknej rozhovor R^ a hezky se vyhnul odpovedi na 'globalni oteplovani' R^

+1/0
28.1.2017 20:57

P22e59t81r 73H51o80r92á82k 1569803429384

Na zimu jsme byli dokonale připraveni. Pak ale začalo mrznout a sněžit. ;-D

0/−1
28.1.2017 20:36

J71o26s48e81f 30Š88o54l69t63e94s 8634328720293

Jak se říká, je to o rozumu. Zkušený řidič z hor ví, co si může se svým autem dovolit a když vidí problém, tak do toho nepůjde po hlavě. Řidiči zvyklí jezdit celý rok na asfaltu jsou zhusta šíleně odvážní, ale nemají ani ponětí, jak se na sněhu chovat a podle toho to taky dopadá. Tam, kde zkušený řidič v pohodě jede, oni zmatkují, brzdí a zapadají...

+9/0
25.1.2017 18:00

M86a35r61e28k 56F61l38e83k57a54č 1976505284738

Tohle by si měl povinně přečíst každý na podzim:-)

+6/0
25.1.2017 17:45

J38i25ř57í 86P39o55k86o34r93n72ý 1781883781619

Abych pořád jen nekritizoval... Hezký rozhovor. R^

+13/0
25.1.2017 15:03

P86e49t39r 94J47a89r61o46š 2304281955847

R^

+1/0
25.1.2017 15:37

J83a72n 74K29o18h91l 4733957821334

Tak hlavně, ať si to přečtou ti rekreanti z nížin.. provoz je jedna věc, ale kdyby se trochu investovalo do infrastruktury - myšleno hlavně do tratí a silnic, tak to mohlo být lepší. Je neskutečný pech, že z Liberce do Polska nebo na Trutnovsko se jede tak dlouho.. :-/

+2/0
25.1.2017 15:01

P48e75t97r 77Š56k18o45d82a 5657690224970

Nejvíc mě dostalo "Stává se, že se řidiči couvat nechce. To si rozbalím svačinu a čekám. ;-D;-D

+28/0
25.1.2017 14:19

O88l19d64ř46i14c97h 54M41o40u72r24e63k 1351787424296

tak nevím, nevím. Neohleduplní - nemělo by být spíše ohleduneplní?

0/−3
25.1.2017 14:04

J95i64ř39í 84S87o70u81č86e12k 5166947759179

Ne. Ohleduprázdní :-) Jinak tedy tvar neohleduplní je eufemizmus k bezohlední.

+5/0
25.1.2017 14:49
Foto

L29u17k74a29s 35Z69m31i62z60i43k 8332673690228

Konečně pěkný rozhovor včetně diskuze.

+14/0
25.1.2017 13:16

J96a64n 58K80a21r80e52l 79N80o51v25a12k 5176574508386

200-300km? jenom? za pracovni směnu? tak pak to chápu.. stejne tak ze jezdí jen jeden okruh.. a uz chápu i proč nejsou vidět kdyz začne sněžit.. zrovna ma smejkalovi někdo jinej... tak to je jasný.. nejsou flexibilní, nemají peníze tak se setri opotřebení radlice atd

0/−53
25.1.2017 12:57

A89l34e33x64a53n87d93r 14C26h80y85t52i37l 2944262875331

Rychlost při pluhování 37,5km/h Vám přijde pomalá? Asi jste z jiného světa, kde pluhy lítají.

+39/0
25.1.2017 13:00

M22i11r74o31s63l24a94v 65S13m15e67k71a84l 4411413370

Rychlost cca 50km/h, navic urcite jednou se musi vratit zpet doplnit sterk, sul, naftu..to je 200km jeste dost,navic v blbym pocasi s blbama na silnici v horske krajine.

+6/0
25.1.2017 14:46

J36i77ř78í 78B74r18a80d83a 5715388825845

Škoda, že nemáte možnost všem ukázat, jak by to mělo být správně; podle vašeho příspěvku vás odhaduji na aspoň 400-500 km, že? Naše hospodářství by potřebovalo víc takových úderníků.

+8/0
25.1.2017 14:50

P35a91v57e38l 24N36o85v92á35k 7421336319283

Stachanovec no :D

+4/0
25.1.2017 15:04

R96a80d13e62k 72K87l54o17u72d57a 2303189169485

Plužit se smí maximální rychlostí 40km/h. Posyp pískem do 40km/h. Posyp solí do 60km/h. Jezdí se ale cca o 15 km/h pomaleji protože pri velké rychlosti už posyp odletí až do struhy. Neustále se řidič někde otáčí, odbočuje, vyhýbá se něčemu, čistí ucpané rozmetadlo, ručně si musí rozbíjet zamrzlý písek v sypači což není práce na minutku a navíc má zakázáno na sypač vstupovat ale jak to má udělat už nikdo říct nedokáže, s jednou fůrou posype jen 10 km a musí se vracet na základnu i několik desítek km, naložené to taky není za 5 minut, musíme dodržovat bezpečnostní přestávky a když to všechno sečtu tak ve 2:00 vyrazím a než se dostanu do poslední obce svého rajonu tak je 7:00 když budu rychlej a to nesmí padat sníh. Pokud padá sníh, musí se trasa nejprve proplužit oběma směry, kde je vozovka širší tak se točíme i víckrát. Až je vozovka proplužená jak mohu sypat. Taky si chodník pred domem neposypete a pak ten sníh i s posypem neshrnete. Nebo snad ano? Z toho vyplývá že pokud neustále padá sníh, tak se jen pluží a sypou se jen kritická místa. To bych tu drť mohl rovnou vysypat do struhy. Až sněžit přestane, traktory vozovku propluží (několik hodin), tak pak až mohu jet sypat (5 hodin). Jinak to dělat nelze. Všechno dává smysl. Když tedy ráno přestane padat sníh a sypač se u vás ukáže až odpoledne, tak sice máte smůlu že bydlíte až na konci našeho plánu údržby ale všechno je v pořádku. Pokud se vám to nelibí, udělejte sbírku a můžete nám koupit na každé středisko 4 sypače po 5 000 000kč, zaplatit další 3 řidiče na každé auto a za 2 hodiny bude hotovo. Silnice se neudržují podle toho kde bydlí pan ředitel a náměstci ale podle důležitosti a vytíženosti. Tedy nejprve silnice prvních tříd, pak druhých tříd a na konec třetích tříd. Stačí Vám to?

+11/0
25.1.2017 18:03

R49a72d90e45k 38K32l47o36u88d77a 2813779589975

Ještě dodám že by se mělo plužit od 5cm protože pluh je 3cm nad zemí ale i tak se pluží už když jsou 4.

0/0
25.1.2017 18:12

M17i16r17o80s97l75a22v 45S91v39o63b64o34d64a 4268844184886

jake 3cm nad zemi ? kdyz ho mas preplej na plovačku tak snad jede po zemi a zveda se podle toho jak si nastavis pritlak ne ?

0/0
26.1.2017 9:02
Foto

I51v45a49n 64K13o94p96t41a 5507242131547

V lete. Na statovkach s osobákem a jizdou plus minus na limitech mate prumernou rychlost zhruba 65km. Kolik myslíte ze ma s náklaďákem a v zimě? V horách. 200-300 km je slusnej výkon.

0/0
26.1.2017 20:56
Foto

J63o65s81e46f 35M74e81d 5172726242

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí.

-------------------------------------------------

Ano ano, my tu vaší nesnášenlivost vídáme velice často na silnicích a ve městech i na chodnících, kde se nedá jít bez nebezpečí uklouznutí na zmrazkách, které vznikají poté, co se chodník nebo silnice jen protáhne pluhem, který povrch krásně umydlí. Solte a nešetřete, platíme si za to všichni dost..

0/−49
25.1.2017 12:43

J19a84n 17M65a80l21ý 1475389474468

Tak je rozdíl mezi sypačem, který protahuje na horách a mezi tím co jezdí ve městě.

+15/0
25.1.2017 12:51

P41e41t23r 55K13o19v73a66ř66í94k 1311583799197

Naopak, na odpluženém povrchu se jezdí parádně. Paradoxně v Brně postupují přesně opačně, tj. sypou sůl na 10cm vrstvu sněhu, ale v mraze to moc nefunguje. A jezdí záměrně se zvednutým pluhem. To je pak následující den skvělá kluzká kaše a kolapsy MHD ...

+17/0
25.1.2017 12:54

M92i38l89o52s56l53a69v 98K13n43o78p 9684536643663

To není jen v Brně, vypadá to na republikový fenomén. Není lepší jízdy než v 10 cm ,,kaši", která vznikne právě rozsolením neprotažené vozovky. Oni to řidiči prý mají zakázané-ačkoliv na autě má radlici, nesmí ji spustit pod hrozbou pokuty. Prý údržba vozovky spočívá pouze v jedné operaci-v tomto případě posolením. Ale obyčejný rozum říká, že pokud by se rozsolovala pouze ta vrstva sněhu, která zbude po protažení, je vozovka za chvíli čistá. Ale v Kocourkově to asi funguje jinak.

+5/0
25.1.2017 15:02

R59a93d18e82k 88K97l60o55u18d79a 2683799609585

Nejdříve se propluží pokud je sněhu 5cm a víc a pak až se solí. Sůl musí auta rozjezdit. Sama o sobě sníh moc nerozpustí. Maximální povolené množství je tuším 45g na metr čtverečný za 24 hodin ať je počasí jaké chce

0/0
25.1.2017 18:20

A91l14e26x56a26n23d33r 66C76h39y43t12i62l 2724692895461

Nauč se jezdit na sněhu, je to lehký, 10 let jsem lítal ve sněhu na letních a taky jsem přežil bez problémů. Sůl je právě zdrojem hromady problémů, jeden z nich je, že si řidič myslí, jak je silnice krásně suchá, ale on je tam led. A z mylného pocitu bezpečí pak vzniká nehoda.

+7/−1
25.1.2017 12:59
Foto

L59u78k57a82s 15Z32m97i33z11i22k 8682203900978

Tady je zase někdo překvapený že v zimě se dá i uklouznout. Vy byste spotřeboval sůl na celou sezonu během jednoho týdne. Aneb - kde nepomůže sůl, tam pomůže čtyřikrát více soli.

+6/0
25.1.2017 13:19

J60a65r81o55s27l64a45v 85H87o36r25á90k 5544205292182

V zime pada snih a mrzne. To je prekvapeni. Kupte si poradne boty a na ty boty nesmyky a budete v pohode. Prestante hrat tupana ktery ceka, ze mu v zime nekdo odhrne a vysusi cesty a chodniky. Anebo holt sedte doma.

+6/0
25.1.2017 14:11

P24e94t38r 31N84e73c38h60a68n13i13c86k16ý 7313356158210

Moc děkuji za skvělý rozhovor, dokonce z "mého" kraje. Jízda s pluhem musí být hrozná a často nevděčná dřina. Rekreanti jsou skutečně na zabití, střediska v jizerkách jsou toho bohužel důkazem. I řidiči autobusů MHD mohou povídat :-P

+25/0
25.1.2017 12:38

J56o87s84e97f 37Š82o11l19t44e86s 8124728840233

A sranda je také téměř každodenní zapadnutí kamionu v kopci. Třeba tom Bradleckém do Lomnice :D

+1/0
25.1.2017 18:03

V83á38c72l89a83v 45Ř62i47d91k62ý 1775684211427

Pardon tento příspěvek měl být rekci na pana Jaroše.

0/0
25.1.2017 12:27

V19á79c76l78a36v 16Ř56i81d46k16ý 1145594501297

To je bohužel dáno plánem údržby, kdy se nejdříve musí uklidit cesty kudy jezdí zastupitele, starostové atd. (ti plán schvalují) popřípadě jim vrhnout cestu až ke vchodu a až pak se myslí na zbytek obyvatele. Dále i malým počtem techniky a lidí, která na příval prostě nestačí hold musí se šetřit na nic nejsou peníze.

+1/−23
25.1.2017 12:25

J21a88n 24P76a39v40e22l 8133692678866

Jestli se snažíte o nejhloupější příspěvek dne, máte smůlu. Konkurence je velká

+22/0
25.1.2017 12:37
Foto

D22a57v77i29d 73K64o27p12a34l 5393172804549

Fajn rozhovor.

Znám osobně dva řidiče silniční údržby, a oba dva říkávají to samé. A to, že mezi řidiči je málo ohleduplnosti a mnohdy přeceňují své schopnosti. To, že mi přistane půl metrová hromada sněhu při pluhování před vjezdem je nutné zlo, co takasi můžou dělat??? S tou solí to je ošemetné, když se nebude solit, sníh bude obzvláště ve městech hned uježděný a inert se vmáčkne do uježděné vrstvy, a navíc 2/3 řidičů si není na sněhu jistých a přibylo by nehod apod., říkat nevyjíždějte je zbytečné, stejně vyjedou. Od té doby co bydlím v podhorské oblasti tak jsem si na jízdu na sněhu natolik zvykl, že vždy když přijedu do města kde metr od krajnice díky soli není po sněhu ani památky, říkám si, proč jen ti řidiči na diskuzích prudí. Přírodě, větru, sněhu a dešti neporučíte. Trocha té pokory přátelé!?.

+30/−1
25.1.2017 12:21

J89o48s16e78f 77C31h70a71l56u48p69n62ý 3329651644504

Omlouvám se za minus, byl to preklep...

+5/−2
25.1.2017 14:08

L73u32k67a28s 11N17a41v91a64r43a 9817740528688

Zajímavá práce. Kdyby to šlo, rad bych zkoušel různé profese

0/0
25.1.2017 12:12

V74á30c50l17a97v 61P18c51h41á23l29e27k 8596352221632

Dobrý článek (y) Cestářům díky za nedoceněnou práci:-)

+21/0
25.1.2017 12:03

P32e89t94r 44J15a38r10o49š 2624351145347

Ridici casto moc nezmuzou. Proplesknouit potrebuje hlavne ten dispecink.

- Naridit sypani soli v hustem snezeni, ktere podle predpovedi jen tak neustane muze jen uplny pako. Vysledkem je hromada tekuteho snehu.

- Kdyz ve 2h rano prestane snezit a v 6h jeste neni prohrnuty hlavni tah do krajskeho mesta, asi neco spatne bude.

- Pokud si na prohrnuti silnice II. tridy nenajde nikdo cas za celych 24h hodin, asi je neco spatne.

+1/−23
25.1.2017 11:41

J13i35ř61í 95B50r15a40d71a 5105238235325

Tak propleskávajte, předávejte své rozumy, ať to na těch silnicích vypadá. Chytrolíni jako vy by měli své bohaté zkušenosti a znalosti využít v praxi, ne v diskuzi na iDnesu. :-P

+6/0
25.1.2017 14:52

P37e54t14r 17J91a87r52o18š 2114691985767

Hele chytroline. Ja se tu aspon nevozim po tech ridicich, protoze oni jsou ti posledni, kteri neco muzou. Ale kdyz proste nejsopu lid, neni technika, pripadne jsou spatnew postupy, tak to proste fungovat nemuze. A ze to nefunguje, o tom svedci proste ty priklady ktere jsem uvedl. Protoze narozdil o nekterych mistnich neco pamatuji, vim a muzu porovnavat, jak to fungovalo v minulosti. Nebulo to take idealni, ale z meho pohledu leckde mnohem lepsi. To je proste fakt.

A jednim duvodu je prave ta sul. Drive se to prohrnulo jednou a zaroven posypalo. Problem vyresen.

Dneska se to prohrne a posoli. Z cehoz vznikne ze zbytku tekuta brecka, ktera se musi odhrnout znovu. Cili 2x vice prace.

To v pripade ze nesnezi. V pripade ze snezi samozrejme nefunguje ani jeden z postupu a lze maximnalne prohrnovat. Nicmene i v tomto pripade se u nas soli. Kdo tvrdi ze je to normalni a spravne, ten by se mel nechat vysetrit. Predstava, ze jedina spravna cesta je, dostat se co nejrychleji na asfalt, je jednim z nejvetsich omylu doby.

0/0
25.1.2017 15:16

R45a52d29e21k 94K46l82o93u36d55a 2553899179875

V něčem máte pravdu ale v něčem ne. Je pravda že se všichni chtějí dostat na čistý asfalt. Dříve se ale používala lepší sůl. V době výběrových řízení se musí nakoupit i sůl kterou vyloženě nechceme. Kolikrát někdo výběrové řízení opakovaně napadne, čímž se dodávka zdrží, začne zima a nám se sůl naváží až v polovině zimy. A tak je to se vším

0/0
25.1.2017 18:31

A54n59t22o97n40í94n 45B89ů36z22e50k 3569404608640

Jenže pokud se silnice neprosolí až na asfalt tak tam, kde je trošku větší provoz, se vyjezdí v uježděném sněhu koleje (většinou pouze tři) a díky tomu vznikají dosti nebezpečné situace.

0/0
26.1.2017 12:49

M14i57c67h82a42l 83P55r68i57b77y73l 9665675427295

všechno zasolíme, prosolíme, vybetonujeme, prostě my si tu planetu upravíme, aby konečně k něčemu vypadala :-)

+4/0
25.1.2017 11:29

M65i59l57o79s88l21a23v 65K79n71o63p 9944946883603

Někdy mám podle proslovů vedoucích správ silnic pocit, že se předhánějí, kdo vysype na silnici více soli. Nebo že se v sypání soli plní nějaký pětiletý plán.

0/0
25.1.2017 15:07

P40e41t35r 36J52a23r70o44š 2484391765847

Protoze system je nastaven tak, ze musi spotrebovat co nejvic, protoze pokud ne, priste dostanou o to mene.

0/0
25.1.2017 15:39

R54a40d97e74k 78K40l78o42u60d44a 2263949849425

Nene

0/0
25.1.2017 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.