Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí. Letošní zima je čajíček

Silničář musí být vždy připraven vyrazit s pluhem či frézou bojovat se sněhem. V Jizerských horách, kde pracuje řidič sypače Martin Honzejk, to platí dvojnásob. Na silnice často vyjíždí už ve tři ráno. „Nejlepší pocit mám, když sníh napadne přes noc, přestane sněžit a my to do rána stihneme sklidit,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka. Práci mu komplikují neohleduplní řidiči i popelnice v silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M75i41l53o75š 33Z79i82k89m85u92n58d 7675849849460

Konečně někdo odpovědný, kdo snad používá sůl s rozumem. Když vím kolik soli se vyhodí na silnice, tak se divím, že to někdo nenazval ekologickou katastrofou. V Rokycanech a okolí solí kolem 0°C stejnou silnici preventivně klidně i 5x za noc. Stát to zaplatí a ještě jsou noční příplatky. Lepší než opravovat třeba svodidla. Je to divné, ale v zimě to může klouzat. Jak to může řidiče udivovat? Od rozumné jízdy pomníčky podél silnic nejsou.

0/0
1.2.2017 22:19

K62r29y49š67t63o45f 25M37a95l13i59n57k15a 3497743231113

Pěkný rozhovor a zajímavý

0/0
1.2.2017 8:19

P56e62t75r 52Č61e77r48n16i98c81k82ý 6865287930

Super rozhovor - děkuji za něj.

Mnohem lepší, než číst o manažerce štěstí...;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 12:19

J37a36n 28H12á85j53e19k 2106416603135

Myslím si, že by to chtělo rozhovor s dispečerem. Řidič sypače už jen dělá svou práci. A jestli SÚS má málo vozů a řidičů, tak i délka rajónu tomu odpovídá...

Jinak na německých dálnicích potkávám i sypač s kartáčem. To už ale dočisťuje. Za pár hodin pak dálnice oschne a je sucho. To u nás ještě neznáme...

0/0
29.1.2017 11:40

V56l72a73d31i76s50l20a79v 56N20o32h19e93j10l 7518107608631

moc peknej rozhovor R^ a hezky se vyhnul odpovedi na 'globalni oteplovani' R^

+1/0
28.1.2017 20:57

P63e41t50r 77H18o32r31á86k 1479883689914

Na zimu jsme byli dokonale připraveni. Pak ale začalo mrznout a sněžit. ;-D

0/−1
28.1.2017 20:36

J56o31s24e48f 14Š14o74l84t31e40s 8714178700833

Jak se říká, je to o rozumu. Zkušený řidič z hor ví, co si může se svým autem dovolit a když vidí problém, tak do toho nepůjde po hlavě. Řidiči zvyklí jezdit celý rok na asfaltu jsou zhusta šíleně odvážní, ale nemají ani ponětí, jak se na sněhu chovat a podle toho to taky dopadá. Tam, kde zkušený řidič v pohodě jede, oni zmatkují, brzdí a zapadají...

+9/0
25.1.2017 18:00

M14a26r33e11k 44F53l58e45k76a28č 1626775634518

Tohle by si měl povinně přečíst každý na podzim:-)

+6/0
25.1.2017 17:45

J10i89ř12í 31P20o64k62o11r94n54ý 1951463341759

Abych pořád jen nekritizoval... Hezký rozhovor. R^

+13/0
25.1.2017 15:03

P41e32t69r 43J17a34r27o14š 2624461545257

R^

+1/0
25.1.2017 15:37

J42a20n 53K94o85h36l 4503337831414

Tak hlavně, ať si to přečtou ti rekreanti z nížin.. provoz je jedna věc, ale kdyby se trochu investovalo do infrastruktury - myšleno hlavně do tratí a silnic, tak to mohlo být lepší. Je neskutečný pech, že z Liberce do Polska nebo na Trutnovsko se jede tak dlouho.. :-/

+2/0
25.1.2017 15:01

P38e49t95r 16Š30k13o31d77a 5157960284820

Nejvíc mě dostalo "Stává se, že se řidiči couvat nechce. To si rozbalím svačinu a čekám. ;-D;-D

+28/0
25.1.2017 14:19

O14l54d58ř29i70c38h 33M94o36u65r76e93k 1311517574986

tak nevím, nevím. Neohleduplní - nemělo by být spíše ohleduneplní?

0/−3
25.1.2017 14:04

J68i68ř95í 11S90o98u93č29e46k 5116147239829

Ne. Ohleduprázdní :-) Jinak tedy tvar neohleduplní je eufemizmus k bezohlední.

+5/0
25.1.2017 14:49
Foto

L84u40k57a96s 59Z16m97i46z66i64k 8212983880148

Konečně pěkný rozhovor včetně diskuze.

+14/0
25.1.2017 13:16

J71a72n 11K83a77r55e31l 18N45o11v27a90k 5146604388816

200-300km? jenom? za pracovni směnu? tak pak to chápu.. stejne tak ze jezdí jen jeden okruh.. a uz chápu i proč nejsou vidět kdyz začne sněžit.. zrovna ma smejkalovi někdo jinej... tak to je jasný.. nejsou flexibilní, nemají peníze tak se setri opotřebení radlice atd

0/−53
25.1.2017 12:57

A68l34e20x21a51n34d29r 96C70h45y58t61i12l 2134832115121

Rychlost při pluhování 37,5km/h Vám přijde pomalá? Asi jste z jiného světa, kde pluhy lítají.

+39/0
25.1.2017 13:00

M94i31r55o45s26l35a67v 60S75m94e55k78a68l 4121473180

Rychlost cca 50km/h, navic urcite jednou se musi vratit zpet doplnit sterk, sul, naftu..to je 200km jeste dost,navic v blbym pocasi s blbama na silnici v horske krajine.

+6/0
25.1.2017 14:46

J94i86ř88í 76B62r47a53d14a 5225428965695

Škoda, že nemáte možnost všem ukázat, jak by to mělo být správně; podle vašeho příspěvku vás odhaduji na aspoň 400-500 km, že? Naše hospodářství by potřebovalo víc takových úderníků.

+8/0
25.1.2017 14:50

P16a41v27e26l 88N19o38v81á46k 7521986519593

Stachanovec no :D

+4/0
25.1.2017 15:04

R74a39d72e27k 12K42l20o52u27d17a 2953219349415

Plužit se smí maximální rychlostí 40km/h. Posyp pískem do 40km/h. Posyp solí do 60km/h. Jezdí se ale cca o 15 km/h pomaleji protože pri velké rychlosti už posyp odletí až do struhy. Neustále se řidič někde otáčí, odbočuje, vyhýbá se něčemu, čistí ucpané rozmetadlo, ručně si musí rozbíjet zamrzlý písek v sypači což není práce na minutku a navíc má zakázáno na sypač vstupovat ale jak to má udělat už nikdo říct nedokáže, s jednou fůrou posype jen 10 km a musí se vracet na základnu i několik desítek km, naložené to taky není za 5 minut, musíme dodržovat bezpečnostní přestávky a když to všechno sečtu tak ve 2:00 vyrazím a než se dostanu do poslední obce svého rajonu tak je 7:00 když budu rychlej a to nesmí padat sníh. Pokud padá sníh, musí se trasa nejprve proplužit oběma směry, kde je vozovka širší tak se točíme i víckrát. Až je vozovka proplužená jak mohu sypat. Taky si chodník pred domem neposypete a pak ten sníh i s posypem neshrnete. Nebo snad ano? Z toho vyplývá že pokud neustále padá sníh, tak se jen pluží a sypou se jen kritická místa. To bych tu drť mohl rovnou vysypat do struhy. Až sněžit přestane, traktory vozovku propluží (několik hodin), tak pak až mohu jet sypat (5 hodin). Jinak to dělat nelze. Všechno dává smysl. Když tedy ráno přestane padat sníh a sypač se u vás ukáže až odpoledne, tak sice máte smůlu že bydlíte až na konci našeho plánu údržby ale všechno je v pořádku. Pokud se vám to nelibí, udělejte sbírku a můžete nám koupit na každé středisko 4 sypače po 5 000 000kč, zaplatit další 3 řidiče na každé auto a za 2 hodiny bude hotovo. Silnice se neudržují podle toho kde bydlí pan ředitel a náměstci ale podle důležitosti a vytíženosti. Tedy nejprve silnice prvních tříd, pak druhých tříd a na konec třetích tříd. Stačí Vám to?

+11/0
25.1.2017 18:03

R83a11d41e14k 92K70l90o69u62d38a 2623789929195

Ještě dodám že by se mělo plužit od 5cm protože pluh je 3cm nad zemí ale i tak se pluží už když jsou 4.

0/0
25.1.2017 18:12

M35i47r52o87s46l26a86v 17S80v85o20b98o85d26a 4878334304146

jake 3cm nad zemi ? kdyz ho mas preplej na plovačku tak snad jede po zemi a zveda se podle toho jak si nastavis pritlak ne ?

0/0
26.1.2017 9:02
Foto

I63v76a54n 80K14o48p15t80a 5687152761437

V lete. Na statovkach s osobákem a jizdou plus minus na limitech mate prumernou rychlost zhruba 65km. Kolik myslíte ze ma s náklaďákem a v zimě? V horách. 200-300 km je slusnej výkon.

0/0
26.1.2017 20:56
Foto

J63o32s49e11f 27M78e64d 5182736172

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí.

-------------------------------------------------

Ano ano, my tu vaší nesnášenlivost vídáme velice často na silnicích a ve městech i na chodnících, kde se nedá jít bez nebezpečí uklouznutí na zmrazkách, které vznikají poté, co se chodník nebo silnice jen protáhne pluhem, který povrch krásně umydlí. Solte a nešetřete, platíme si za to všichni dost..

0/−49
25.1.2017 12:43

J53a76n 30M54a93l92ý 1835739804388

Tak je rozdíl mezi sypačem, který protahuje na horách a mezi tím co jezdí ve městě.

+15/0
25.1.2017 12:51

P18e58t25r 25K63o54v42a14ř81í65k 1571813399477

Naopak, na odpluženém povrchu se jezdí parádně. Paradoxně v Brně postupují přesně opačně, tj. sypou sůl na 10cm vrstvu sněhu, ale v mraze to moc nefunguje. A jezdí záměrně se zvednutým pluhem. To je pak následující den skvělá kluzká kaše a kolapsy MHD ...

+17/0
25.1.2017 12:54

M32i86l59o84s98l19a68v 21K39n55o33p 9774596593543

To není jen v Brně, vypadá to na republikový fenomén. Není lepší jízdy než v 10 cm ,,kaši", která vznikne právě rozsolením neprotažené vozovky. Oni to řidiči prý mají zakázané-ačkoliv na autě má radlici, nesmí ji spustit pod hrozbou pokuty. Prý údržba vozovky spočívá pouze v jedné operaci-v tomto případě posolením. Ale obyčejný rozum říká, že pokud by se rozsolovala pouze ta vrstva sněhu, která zbude po protažení, je vozovka za chvíli čistá. Ale v Kocourkově to asi funguje jinak.

+5/0
25.1.2017 15:02

R22a95d93e34k 48K35l15o17u33d46a 2713469599365

Nejdříve se propluží pokud je sněhu 5cm a víc a pak až se solí. Sůl musí auta rozjezdit. Sama o sobě sníh moc nerozpustí. Maximální povolené množství je tuším 45g na metr čtverečný za 24 hodin ať je počasí jaké chce

0/0
25.1.2017 18:20

A18l58e71x46a82n32d16r 43C98h74y71t68i95l 2284682915851

Nauč se jezdit na sněhu, je to lehký, 10 let jsem lítal ve sněhu na letních a taky jsem přežil bez problémů. Sůl je právě zdrojem hromady problémů, jeden z nich je, že si řidič myslí, jak je silnice krásně suchá, ale on je tam led. A z mylného pocitu bezpečí pak vzniká nehoda.

+7/−1
25.1.2017 12:59
Foto

L93u82k59a68s 68Z63m56i90z21i27k 8782353480368

Tady je zase někdo překvapený že v zimě se dá i uklouznout. Vy byste spotřeboval sůl na celou sezonu během jednoho týdne. Aneb - kde nepomůže sůl, tam pomůže čtyřikrát více soli.

+6/0
25.1.2017 13:19

J72a18r83o31s96l61a40v 76H37o47r77á96k 5284625782382

V zime pada snih a mrzne. To je prekvapeni. Kupte si poradne boty a na ty boty nesmyky a budete v pohode. Prestante hrat tupana ktery ceka, ze mu v zime nekdo odhrne a vysusi cesty a chodniky. Anebo holt sedte doma.

+6/0
25.1.2017 14:11

P85e48t41r 59N77e62c10h66a48n94i24c54k70ý 7153376178590

Moc děkuji za skvělý rozhovor, dokonce z "mého" kraje. Jízda s pluhem musí být hrozná a často nevděčná dřina. Rekreanti jsou skutečně na zabití, střediska v jizerkách jsou toho bohužel důkazem. I řidiči autobusů MHD mohou povídat :-P

+25/0
25.1.2017 12:38

J47o98s60e21f 96Š70o40l55t26e54s 8224898700443

A sranda je také téměř každodenní zapadnutí kamionu v kopci. Třeba tom Bradleckém do Lomnice :D

+1/0
25.1.2017 18:03

V93á22c82l40a39v 93Ř87i58d19k18ý 1275814111467

Pardon tento příspěvek měl být rekci na pana Jaroše.

0/0
25.1.2017 12:27

V84á16c32l19a70v 47Ř79i63d28k26ý 1875764101137

To je bohužel dáno plánem údržby, kdy se nejdříve musí uklidit cesty kudy jezdí zastupitele, starostové atd. (ti plán schvalují) popřípadě jim vrhnout cestu až ke vchodu a až pak se myslí na zbytek obyvatele. Dále i malým počtem techniky a lidí, která na příval prostě nestačí hold musí se šetřit na nic nejsou peníze.

+1/−23
25.1.2017 12:25

J60a17n 87P75a77v59e30l 8423862738976

Jestli se snažíte o nejhloupější příspěvek dne, máte smůlu. Konkurence je velká

+22/0
25.1.2017 12:37
Foto

D23a70v88i88d 51K93o24p69a93l 5693192324129

Fajn rozhovor.

Znám osobně dva řidiče silniční údržby, a oba dva říkávají to samé. A to, že mezi řidiči je málo ohleduplnosti a mnohdy přeceňují své schopnosti. To, že mi přistane půl metrová hromada sněhu při pluhování před vjezdem je nutné zlo, co takasi můžou dělat??? S tou solí to je ošemetné, když se nebude solit, sníh bude obzvláště ve městech hned uježděný a inert se vmáčkne do uježděné vrstvy, a navíc 2/3 řidičů si není na sněhu jistých a přibylo by nehod apod., říkat nevyjíždějte je zbytečné, stejně vyjedou. Od té doby co bydlím v podhorské oblasti tak jsem si na jízdu na sněhu natolik zvykl, že vždy když přijedu do města kde metr od krajnice díky soli není po sněhu ani památky, říkám si, proč jen ti řidiči na diskuzích prudí. Přírodě, větru, sněhu a dešti neporučíte. Trocha té pokory přátelé!?.

+30/−1
25.1.2017 12:21

J29o33s63e39f 93C66h52a61l92u83p96n11ý 3309501144504

Omlouvám se za minus, byl to preklep...

+5/−2
25.1.2017 14:08

L25u52k29a57s 21N57a75v90a73r75a 9317720178168

Zajímavá práce. Kdyby to šlo, rad bych zkoušel různé profese

0/0
25.1.2017 12:12

V43á50c83l84a56v 53P95c89h48á30l30e45k 8296852911872

Dobrý článek (y) Cestářům díky za nedoceněnou práci:-)

+21/0
25.1.2017 12:03

P30e53t20r 28J77a27r89o73š 2904711575727

Ridici casto moc nezmuzou. Proplesknouit potrebuje hlavne ten dispecink.

- Naridit sypani soli v hustem snezeni, ktere podle predpovedi jen tak neustane muze jen uplny pako. Vysledkem je hromada tekuteho snehu.

- Kdyz ve 2h rano prestane snezit a v 6h jeste neni prohrnuty hlavni tah do krajskeho mesta, asi neco spatne bude.

- Pokud si na prohrnuti silnice II. tridy nenajde nikdo cas za celych 24h hodin, asi je neco spatne.

+1/−23
25.1.2017 11:41

J65i27ř44í 78B53r86a50d55a 5265458925595

Tak propleskávajte, předávejte své rozumy, ať to na těch silnicích vypadá. Chytrolíni jako vy by měli své bohaté zkušenosti a znalosti využít v praxi, ne v diskuzi na iDnesu. :-P

+6/0
25.1.2017 14:52

P54e35t13r 98J37a74r38o88š 2984851555767

Hele chytroline. Ja se tu aspon nevozim po tech ridicich, protoze oni jsou ti posledni, kteri neco muzou. Ale kdyz proste nejsopu lid, neni technika, pripadne jsou spatnew postupy, tak to proste fungovat nemuze. A ze to nefunguje, o tom svedci proste ty priklady ktere jsem uvedl. Protoze narozdil o nekterych mistnich neco pamatuji, vim a muzu porovnavat, jak to fungovalo v minulosti. Nebulo to take idealni, ale z meho pohledu leckde mnohem lepsi. To je proste fakt.

A jednim duvodu je prave ta sul. Drive se to prohrnulo jednou a zaroven posypalo. Problem vyresen.

Dneska se to prohrne a posoli. Z cehoz vznikne ze zbytku tekuta brecka, ktera se musi odhrnout znovu. Cili 2x vice prace.

To v pripade ze nesnezi. V pripade ze snezi samozrejme nefunguje ani jeden z postupu a lze maximnalne prohrnovat. Nicmene i v tomto pripade se u nas soli. Kdo tvrdi ze je to normalni a spravne, ten by se mel nechat vysetrit. Predstava, ze jedina spravna cesta je, dostat se co nejrychleji na asfalt, je jednim z nejvetsich omylu doby.

0/0
25.1.2017 15:16

R62a87d38e25k 60K19l92o84u95d33a 2343309849515

V něčem máte pravdu ale v něčem ne. Je pravda že se všichni chtějí dostat na čistý asfalt. Dříve se ale používala lepší sůl. V době výběrových řízení se musí nakoupit i sůl kterou vyloženě nechceme. Kolikrát někdo výběrové řízení opakovaně napadne, čímž se dodávka zdrží, začne zima a nám se sůl naváží až v polovině zimy. A tak je to se vším

0/0
25.1.2017 18:31

A90n41t45o45n70í84n 59B59ů73z51e23k 3899464268420

Jenže pokud se silnice neprosolí až na asfalt tak tam, kde je trošku větší provoz, se vyjezdí v uježděném sněhu koleje (většinou pouze tři) a díky tomu vznikají dosti nebezpečné situace.

0/0
26.1.2017 12:49

M68i72c79h71a67l 26P65r57i34b94y16l 9515185637305

všechno zasolíme, prosolíme, vybetonujeme, prostě my si tu planetu upravíme, aby konečně k něčemu vypadala :-)

+4/0
25.1.2017 11:29

M11i81l24o84s82l95a52v 62K24n69o26p 9124246853123

Někdy mám podle proslovů vedoucích správ silnic pocit, že se předhánějí, kdo vysype na silnici více soli. Nebo že se v sypání soli plní nějaký pětiletý plán.

0/0
25.1.2017 15:07

P69e71t75r 51J37a59r54o58š 2264341355837

Protoze system je nastaven tak, ze musi spotrebovat co nejvic, protoze pokud ne, priste dostanou o to mene.

0/0
25.1.2017 15:39

R20a50d63e42k 51K95l52o50u40d75a 2613439469255

Nene

0/0
25.1.2017 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.