Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí. Letošní zima je čajíček

Silničář musí být vždy připraven vyrazit s pluhem či frézou bojovat se sněhem. V Jizerských horách, kde pracuje řidič sypače Martin Honzejk, to platí dvojnásob. Na silnice často vyjíždí už ve tři ráno. „Nejlepší pocit mám, když sníh napadne přes noc, přestane sněžit a my to do rána stihneme sklidit,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka. Práci mu komplikují neohleduplní řidiči i popelnice v silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M78i97l70o42š 66Z92i66k20m69u36n77d 7635629139930

Konečně někdo odpovědný, kdo snad používá sůl s rozumem. Když vím kolik soli se vyhodí na silnice, tak se divím, že to někdo nenazval ekologickou katastrofou. V Rokycanech a okolí solí kolem 0°C stejnou silnici preventivně klidně i 5x za noc. Stát to zaplatí a ještě jsou noční příplatky. Lepší než opravovat třeba svodidla. Je to divné, ale v zimě to může klouzat. Jak to může řidiče udivovat? Od rozumné jízdy pomníčky podél silnic nejsou.

0/0
1.2.2017 22:19

K47r20y19š17t60o74f 92M21a94l39i63n75k24a 3597943591543

Pěkný rozhovor a zajímavý

0/0
1.2.2017 8:19
Foto

P52e70t86r 46Č42e55r32n97i26c74k43ý 6935717710

Super rozhovor - děkuji za něj.

Mnohem lepší, než číst o manažerce štěstí...;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 12:19

J20a41n 37H73á76j81e32k 2556366143155

Myslím si, že by to chtělo rozhovor s dispečerem. Řidič sypače už jen dělá svou práci. A jestli SÚS má málo vozů a řidičů, tak i délka rajónu tomu odpovídá...

Jinak na německých dálnicích potkávám i sypač s kartáčem. To už ale dočisťuje. Za pár hodin pak dálnice oschne a je sucho. To u nás ještě neznáme...

0/0
29.1.2017 11:40

V58l47a36d39i89s95l20a41v 27N19o20h41e16j11l 7768627848611

moc peknej rozhovor R^ a hezky se vyhnul odpovedi na 'globalni oteplovani' R^

+1/0
28.1.2017 20:57

P57e27t77r 10H66o91r65á82k 1329303819724

Na zimu jsme byli dokonale připraveni. Pak ale začalo mrznout a sněžit. ;-D

0/−1
28.1.2017 20:36

J30o25s59e41f 37Š96o84l70t86e83s 8474838400533

Jak se říká, je to o rozumu. Zkušený řidič z hor ví, co si může se svým autem dovolit a když vidí problém, tak do toho nepůjde po hlavě. Řidiči zvyklí jezdit celý rok na asfaltu jsou zhusta šíleně odvážní, ale nemají ani ponětí, jak se na sněhu chovat a podle toho to taky dopadá. Tam, kde zkušený řidič v pohodě jede, oni zmatkují, brzdí a zapadají...

+9/0
25.1.2017 18:00

M11a31r94e66k 74F14l68e70k73a56č 1866805464698

Tohle by si měl povinně přečíst každý na podzim:-)

+6/0
25.1.2017 17:45

J46i34ř22í 86P20o44k45o89r25n56ý 1691493641989

Abych pořád jen nekritizoval... Hezký rozhovor. R^

+13/0
25.1.2017 15:03

P90e69t43r 39J26a36r47o64š 2614361635177

R^

+1/0
25.1.2017 15:37

J67a60n 54K84o84h50l 4263477111494

Tak hlavně, ať si to přečtou ti rekreanti z nížin.. provoz je jedna věc, ale kdyby se trochu investovalo do infrastruktury - myšleno hlavně do tratí a silnic, tak to mohlo být lepší. Je neskutečný pech, že z Liberce do Polska nebo na Trutnovsko se jede tak dlouho.. :-/

+2/0
25.1.2017 15:01

P59e35t95r 30Š18k64o40d78a 5197150644140

Nejvíc mě dostalo "Stává se, že se řidiči couvat nechce. To si rozbalím svačinu a čekám. ;-D;-D

+28/0
25.1.2017 14:19

O70l82d85ř52i50c30h 43M98o68u60r60e56k 1371767394706

tak nevím, nevím. Neohleduplní - nemělo by být spíše ohleduneplní?

0/−3
25.1.2017 14:04

J71i83ř98í 47S61o89u29č83e14k 5296167399989

Ne. Ohleduprázdní :-) Jinak tedy tvar neohleduplní je eufemizmus k bezohlední.

+5/0
25.1.2017 14:49
Foto

L30u56k53a11s 13Z55m82i12z97i96k 8752273660508

Konečně pěkný rozhovor včetně diskuze.

+14/0
25.1.2017 13:16

J89a73n 44K72a79r86e11l 18N47o30v64a65k 5196914658686

200-300km? jenom? za pracovni směnu? tak pak to chápu.. stejne tak ze jezdí jen jeden okruh.. a uz chápu i proč nejsou vidět kdyz začne sněžit.. zrovna ma smejkalovi někdo jinej... tak to je jasný.. nejsou flexibilní, nemají peníze tak se setri opotřebení radlice atd

0/−53
25.1.2017 12:57

A46l10e37x68a68n39d14r 12C36h72y82t87i69l 2844122715431

Rychlost při pluhování 37,5km/h Vám přijde pomalá? Asi jste z jiného světa, kde pluhy lítají.

+39/0
25.1.2017 13:00

M32i78r92o39s83l42a58v 21S29m48e15k79a47l 4891733190

Rychlost cca 50km/h, navic urcite jednou se musi vratit zpet doplnit sterk, sul, naftu..to je 200km jeste dost,navic v blbym pocasi s blbama na silnici v horske krajine.

+6/0
25.1.2017 14:46

J41i37ř38í 26B39r81a30d43a 5405698535235

Škoda, že nemáte možnost všem ukázat, jak by to mělo být správně; podle vašeho příspěvku vás odhaduji na aspoň 400-500 km, že? Naše hospodářství by potřebovalo víc takových úderníků.

+8/0
25.1.2017 14:50

P28a30v77e45l 62N92o74v68á86k 7751176269933

Stachanovec no :D

+4/0
25.1.2017 15:04

R19a57d20e65k 96K56l35o92u23d59a 2523739439275

Plužit se smí maximální rychlostí 40km/h. Posyp pískem do 40km/h. Posyp solí do 60km/h. Jezdí se ale cca o 15 km/h pomaleji protože pri velké rychlosti už posyp odletí až do struhy. Neustále se řidič někde otáčí, odbočuje, vyhýbá se něčemu, čistí ucpané rozmetadlo, ručně si musí rozbíjet zamrzlý písek v sypači což není práce na minutku a navíc má zakázáno na sypač vstupovat ale jak to má udělat už nikdo říct nedokáže, s jednou fůrou posype jen 10 km a musí se vracet na základnu i několik desítek km, naložené to taky není za 5 minut, musíme dodržovat bezpečnostní přestávky a když to všechno sečtu tak ve 2:00 vyrazím a než se dostanu do poslední obce svého rajonu tak je 7:00 když budu rychlej a to nesmí padat sníh. Pokud padá sníh, musí se trasa nejprve proplužit oběma směry, kde je vozovka širší tak se točíme i víckrát. Až je vozovka proplužená jak mohu sypat. Taky si chodník pred domem neposypete a pak ten sníh i s posypem neshrnete. Nebo snad ano? Z toho vyplývá že pokud neustále padá sníh, tak se jen pluží a sypou se jen kritická místa. To bych tu drť mohl rovnou vysypat do struhy. Až sněžit přestane, traktory vozovku propluží (několik hodin), tak pak až mohu jet sypat (5 hodin). Jinak to dělat nelze. Všechno dává smysl. Když tedy ráno přestane padat sníh a sypač se u vás ukáže až odpoledne, tak sice máte smůlu že bydlíte až na konci našeho plánu údržby ale všechno je v pořádku. Pokud se vám to nelibí, udělejte sbírku a můžete nám koupit na každé středisko 4 sypače po 5 000 000kč, zaplatit další 3 řidiče na každé auto a za 2 hodiny bude hotovo. Silnice se neudržují podle toho kde bydlí pan ředitel a náměstci ale podle důležitosti a vytíženosti. Tedy nejprve silnice prvních tříd, pak druhých tříd a na konec třetích tříd. Stačí Vám to?

+11/0
25.1.2017 18:03

R91a96d71e94k 53K71l15o96u10d27a 2373449849955

Ještě dodám že by se mělo plužit od 5cm protože pluh je 3cm nad zemí ale i tak se pluží už když jsou 4.

0/0
25.1.2017 18:12

M97i49r54o61s31l98a45v 71S72v32o74b72o96d87a 4348164274916

jake 3cm nad zemi ? kdyz ho mas preplej na plovačku tak snad jede po zemi a zveda se podle toho jak si nastavis pritlak ne ?

0/0
26.1.2017 9:02
Foto

I88v59a57n 75K89o13p21t72a 5317142591197

V lete. Na statovkach s osobákem a jizdou plus minus na limitech mate prumernou rychlost zhruba 65km. Kolik myslíte ze ma s náklaďákem a v zimě? V horách. 200-300 km je slusnej výkon.

0/0
26.1.2017 20:56
Foto

J47o69s21e50f 96M25e20d 5972226212

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí.

-------------------------------------------------

Ano ano, my tu vaší nesnášenlivost vídáme velice často na silnicích a ve městech i na chodnících, kde se nedá jít bez nebezpečí uklouznutí na zmrazkách, které vznikají poté, co se chodník nebo silnice jen protáhne pluhem, který povrch krásně umydlí. Solte a nešetřete, platíme si za to všichni dost..

0/−49
25.1.2017 12:43

J27a56n 34M97a71l78ý 1985189194748

Tak je rozdíl mezi sypačem, který protahuje na horách a mezi tím co jezdí ve městě.

+15/0
25.1.2017 12:51

P21e19t52r 95K45o50v72a63ř57í20k 1361233669237

Naopak, na odpluženém povrchu se jezdí parádně. Paradoxně v Brně postupují přesně opačně, tj. sypou sůl na 10cm vrstvu sněhu, ale v mraze to moc nefunguje. A jezdí záměrně se zvednutým pluhem. To je pak následující den skvělá kluzká kaše a kolapsy MHD ...

+17/0
25.1.2017 12:54

M22i36l13o84s47l37a90v 17K92n75o48p 9394296643143

To není jen v Brně, vypadá to na republikový fenomén. Není lepší jízdy než v 10 cm ,,kaši", která vznikne právě rozsolením neprotažené vozovky. Oni to řidiči prý mají zakázané-ačkoliv na autě má radlici, nesmí ji spustit pod hrozbou pokuty. Prý údržba vozovky spočívá pouze v jedné operaci-v tomto případě posolením. Ale obyčejný rozum říká, že pokud by se rozsolovala pouze ta vrstva sněhu, která zbude po protažení, je vozovka za chvíli čistá. Ale v Kocourkově to asi funguje jinak.

+5/0
25.1.2017 15:02

R48a93d32e94k 49K43l36o60u68d53a 2603739469445

Nejdříve se propluží pokud je sněhu 5cm a víc a pak až se solí. Sůl musí auta rozjezdit. Sama o sobě sníh moc nerozpustí. Maximální povolené množství je tuším 45g na metr čtverečný za 24 hodin ať je počasí jaké chce

0/0
25.1.2017 18:20

A64l11e89x43a67n84d58r 51C95h33y70t47i30l 2114582295961

Nauč se jezdit na sněhu, je to lehký, 10 let jsem lítal ve sněhu na letních a taky jsem přežil bez problémů. Sůl je právě zdrojem hromady problémů, jeden z nich je, že si řidič myslí, jak je silnice krásně suchá, ale on je tam led. A z mylného pocitu bezpečí pak vzniká nehoda.

+7/−1
25.1.2017 12:59
Foto

L20u53k97a52s 70Z42m89i71z72i77k 8102513250928

Tady je zase někdo překvapený že v zimě se dá i uklouznout. Vy byste spotřeboval sůl na celou sezonu během jednoho týdne. Aneb - kde nepomůže sůl, tam pomůže čtyřikrát více soli.

+6/0
25.1.2017 13:19

J76a26r70o57s21l46a48v 84H96o29r88á51k 5364715782952

V zime pada snih a mrzne. To je prekvapeni. Kupte si poradne boty a na ty boty nesmyky a budete v pohode. Prestante hrat tupana ktery ceka, ze mu v zime nekdo odhrne a vysusi cesty a chodniky. Anebo holt sedte doma.

+6/0
25.1.2017 14:11

P15e58t20r 34N63e63c92h46a21n40i57c52k94ý 7213796518530

Moc děkuji za skvělý rozhovor, dokonce z "mého" kraje. Jízda s pluhem musí být hrozná a často nevděčná dřina. Rekreanti jsou skutečně na zabití, střediska v jizerkách jsou toho bohužel důkazem. I řidiči autobusů MHD mohou povídat :-P

+25/0
25.1.2017 12:38

J17o76s69e14f 40Š10o18l60t70e67s 8104338800903

A sranda je také téměř každodenní zapadnutí kamionu v kopci. Třeba tom Bradleckém do Lomnice :D

+1/0
25.1.2017 18:03

V63á98c92l81a93v 92Ř15i68d23k62ý 1775214981157

Pardon tento příspěvek měl být rekci na pana Jaroše.

0/0
25.1.2017 12:27

V90á41c12l17a19v 10Ř82i64d12k36ý 1115284191257

To je bohužel dáno plánem údržby, kdy se nejdříve musí uklidit cesty kudy jezdí zastupitele, starostové atd. (ti plán schvalují) popřípadě jim vrhnout cestu až ke vchodu a až pak se myslí na zbytek obyvatele. Dále i malým počtem techniky a lidí, která na příval prostě nestačí hold musí se šetřit na nic nejsou peníze.

+1/−23
25.1.2017 12:25

J13a91n 34P45a87v59e66l 8883952278976

Jestli se snažíte o nejhloupější příspěvek dne, máte smůlu. Konkurence je velká

+22/0
25.1.2017 12:37
Foto

D56a59v11i17d 56K50o62p87a19l 5543792364979

Fajn rozhovor.

Znám osobně dva řidiče silniční údržby, a oba dva říkávají to samé. A to, že mezi řidiči je málo ohleduplnosti a mnohdy přeceňují své schopnosti. To, že mi přistane půl metrová hromada sněhu při pluhování před vjezdem je nutné zlo, co takasi můžou dělat??? S tou solí to je ošemetné, když se nebude solit, sníh bude obzvláště ve městech hned uježděný a inert se vmáčkne do uježděné vrstvy, a navíc 2/3 řidičů si není na sněhu jistých a přibylo by nehod apod., říkat nevyjíždějte je zbytečné, stejně vyjedou. Od té doby co bydlím v podhorské oblasti tak jsem si na jízdu na sněhu natolik zvykl, že vždy když přijedu do města kde metr od krajnice díky soli není po sněhu ani památky, říkám si, proč jen ti řidiči na diskuzích prudí. Přírodě, větru, sněhu a dešti neporučíte. Trocha té pokory přátelé!?.

+30/−1
25.1.2017 12:21

J25o71s89e80f 44C90h54a91l74u95p52n20ý 3699521744204

Omlouvám se za minus, byl to preklep...

+5/−2
25.1.2017 14:08

L55u34k51a16s 88N20a52v32a62r93a 9787590648308

Zajímavá práce. Kdyby to šlo, rad bych zkoušel různé profese

0/0
25.1.2017 12:12

V16á57c21l97a47v 71P87c75h18á60l36e52k 8636842151642

Dobrý článek (y) Cestářům díky za nedoceněnou práci:-)

+21/0
25.1.2017 12:03

P46e80t19r 23J97a97r55o83š 2914361605467

Ridici casto moc nezmuzou. Proplesknouit potrebuje hlavne ten dispecink.

- Naridit sypani soli v hustem snezeni, ktere podle predpovedi jen tak neustane muze jen uplny pako. Vysledkem je hromada tekuteho snehu.

- Kdyz ve 2h rano prestane snezit a v 6h jeste neni prohrnuty hlavni tah do krajskeho mesta, asi neco spatne bude.

- Pokud si na prohrnuti silnice II. tridy nenajde nikdo cas za celych 24h hodin, asi je neco spatne.

+1/−23
25.1.2017 11:41

J58i81ř96í 75B41r19a74d45a 5615578545375

Tak propleskávajte, předávejte své rozumy, ať to na těch silnicích vypadá. Chytrolíni jako vy by měli své bohaté zkušenosti a znalosti využít v praxi, ne v diskuzi na iDnesu. :-P

+6/0
25.1.2017 14:52

P47e67t57r 43J54a62r66o87š 2464571385417

Hele chytroline. Ja se tu aspon nevozim po tech ridicich, protoze oni jsou ti posledni, kteri neco muzou. Ale kdyz proste nejsopu lid, neni technika, pripadne jsou spatnew postupy, tak to proste fungovat nemuze. A ze to nefunguje, o tom svedci proste ty priklady ktere jsem uvedl. Protoze narozdil o nekterych mistnich neco pamatuji, vim a muzu porovnavat, jak to fungovalo v minulosti. Nebulo to take idealni, ale z meho pohledu leckde mnohem lepsi. To je proste fakt.

A jednim duvodu je prave ta sul. Drive se to prohrnulo jednou a zaroven posypalo. Problem vyresen.

Dneska se to prohrne a posoli. Z cehoz vznikne ze zbytku tekuta brecka, ktera se musi odhrnout znovu. Cili 2x vice prace.

To v pripade ze nesnezi. V pripade ze snezi samozrejme nefunguje ani jeden z postupu a lze maximnalne prohrnovat. Nicmene i v tomto pripade se u nas soli. Kdo tvrdi ze je to normalni a spravne, ten by se mel nechat vysetrit. Predstava, ze jedina spravna cesta je, dostat se co nejrychleji na asfalt, je jednim z nejvetsich omylu doby.

0/0
25.1.2017 15:16

R78a55d17e17k 59K65l23o55u45d36a 2383599789385

V něčem máte pravdu ale v něčem ne. Je pravda že se všichni chtějí dostat na čistý asfalt. Dříve se ale používala lepší sůl. V době výběrových řízení se musí nakoupit i sůl kterou vyloženě nechceme. Kolikrát někdo výběrové řízení opakovaně napadne, čímž se dodávka zdrží, začne zima a nám se sůl naváží až v polovině zimy. A tak je to se vším

0/0
25.1.2017 18:31

A76n31t75o39n28í84n 32B63ů85z60e40k 3969494468720

Jenže pokud se silnice neprosolí až na asfalt tak tam, kde je trošku větší provoz, se vyjezdí v uježděném sněhu koleje (většinou pouze tři) a díky tomu vznikají dosti nebezpečné situace.

0/0
26.1.2017 12:49

M92i57c21h33a67l 43P62r63i67b38y12l 9915405807115

všechno zasolíme, prosolíme, vybetonujeme, prostě my si tu planetu upravíme, aby konečně k něčemu vypadala :-)

+4/0
25.1.2017 11:29

M41i28l82o75s33l89a65v 70K27n20o56p 9554906313563

Někdy mám podle proslovů vedoucích správ silnic pocit, že se předhánějí, kdo vysype na silnici více soli. Nebo že se v sypání soli plní nějaký pětiletý plán.

0/0
25.1.2017 15:07

P29e68t73r 18J72a42r79o47š 2544701425687

Protoze system je nastaven tak, ze musi spotrebovat co nejvic, protoze pokud ne, priste dostanou o to mene.

0/0
25.1.2017 15:39

R21a70d89e82k 40K33l14o58u97d77a 2663709499125

Nene

0/0
25.1.2017 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.