Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Melbourne vjel řidič do davu lidí. Nejméně čtyři zemřeli, 29 zraněných

Nejméně čtyři lidi zabil a 29 lidí zranil řidič, který úmyslně vjel do davu lidí v centru druhého největšího australského města Melbourne. Oznámila to na tiskové konferenci místní policie, podle které incident nesouvisel s terorismem. Policisté řidiče zadrželi. Policisté řidiče zadrželi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F37r24a51n25t87i20š14e28k 19Č50e79r94n48ý 2917251348240

tohle se kdysi za bolševiků stalo i u nás, magorů je na světě mnoho ...

+2/0
21.1.2017 23:31

M65i75l33a14n 57P84r39o54u29z97a 6422514528537

A tuším, že to byla ženská.

0/0
22.1.2017 6:18

K46a21r48e32l 83N94e63č42a15s 5433589650880

Je to akt terorismu.Jak to nazvat jinak?:-/

+3/0
21.1.2017 14:51

J58a96k18u22b 23S72ú12k87e35n29í60k 1528840969

Jde o motiv. Některý pachatel má "jen" touhu vraždit, jiný má politické cíle. Pak jde o terorizmus.

+2/0
22.1.2017 11:29

L94u89d77ě61k 75F64u14x67a 9556260184297

Terorismus Olgy Hepnarové?

0/0
30.1.2017 10:34

L69u81d59ě42k 74F47u67x36a 9416450174847

Pokud nechtěl vyvolat strach, tak to NENÍ akt terorismu. Záchvaty amoku také nejsou nazývány terorismem.

+2/0
30.1.2017 10:57

S68t49a64n 27N26o60v95á46k 5867985735644

Když policajti chtějí chytit šílence za volantem, tak ho nesmí jen honit, ale musí nastoupit rozum a taktika. Nevyplašit, obklíčit a hlavně nerozdovádět. Jinak je riziko daleko větší než když si ho nebudou všímat.

Myslel jsem, že tyhle americko-kovbojské praktiky a okoukali jen naši pistolníci, ale ono to je celosvětové...:-(

0/−1
21.1.2017 13:36

J53a67n 92Z61e30m13a80n 6106917521901

Jen přitom furt křičel Alahu akbar, takže to samozřejmě určitě pranic nemá společného s terorismem jen si cvičil arabštinu.

+2/−5
20.1.2017 19:10

M51i54c60h81a91l 26M53i60l87l14e18r 9216212469862

a tohle mas odkud ze takhle rozhodujes na vzdalenost 16 tisic km?

Policie statu Victoria naopak sdelila, ze se nejedna o teroristickou akci a podporila sve prohlaseni fakty. (Uvedu link dole)

Pripominam, ze tohle uplny opak proti nedavnemu zatceni skupiny mistnich obcanu libanonskeho puvodu, kteri skutecne planovali teroristicke akce na Silvestra, byli vcas vypatrani a zatceni. Policie se nijak neostychala a okamzite vydala jasne prohlaseni, co to bylo za policejni akci, kdo byl zatcen a vysetrovan, kdo zustava ve vazbe a na zaklade jakeho obvineni.

Solidni zdroje v australskych mediich take neprisly s informaci, kterou se ohanis.

Da rozum, ze fetak s historii dusevnich poruch a nasili je schopny povykovat cokoliv, kdyz mu rupne v bedne, ale pro skutecny duvod pro jeho radeni se musi brat chladna fakta, ne emoce a konspirace JPP. Tady je link na nejcerstvejsi zpravy z Melbourne

http://www.9news.com.au/national/2017/01/21/12/29/man-was-to-face-court-on-vic-rampage-day

Pro ty, kdo neumi anglicky, strucne shrnuti.

Sefkomisar policie statu Victoria Graham Ashton prohlasil, ze Gargasoulas se mel vcera dostavit pred soud, aby se zodpovidal z obzaloby ze 14/1 za napadeni a kradeze auta (jineho, nez bylo pouzito vcera; to nasilne ukradl sousedovi). Pres protesty policie, ktera poukazovala na jeho pestry rejstrik a predchozi vezenske tresty za drogy, nasili- napadeni clenu verejnosti i rodiny, kradeze atd, ho magistratni soudce osvobodil na kauci a naridil mu dostavit se k soudu v patek 20/1.

Sefkomisar pripomnel, ze soud je nezavisly, ale policie je frustrovana pripady, kdy kriminalnici jsou propusteni na kauci pres policejni opozici, ktera ma dukazy, ze jejich pobyt na svobode ohrozuje verejnost.

Koroner bude vysetrovat vsechny aspekty incidentu a postup police nyni i drive aby ho zadrzeli, ale take postup justicniho systemu v predchozich incidentech i historii jeho drogove zavislosti a dusevni choroby. Pan soudce bude muset vypovidat proc ho propustil na kauci.

+3/0
21.1.2017 3:51

J17a58n 78Z31e29m95a26n 6156747801841

https://www.youtube.com/watch?v=9RuUZYLMklo

http://www.breitbart.com/london/2017/01/20/driver-in-melbourne-car-attack-named-as-greek-islamic-kurd-with-mental-health-issues/

Z mého pohledu - tedy jako jednoho z mála odborníků v oblasti psychologie terorismu v ČR - potvrzuji: bezpochybně je tam politicko-náboženský motiv a tudíž jde o terorismus. Tečka.

A lidem, které neznáte, doporučuji netykat.

+1/−4
21.1.2017 5:24

M47i32c59h44a24l 41M77i96l19l66e43r 9676792929352

"Z mého pohledu - tedy jako jednoho z mála odborníků v oblasti psychologie terorismu v ČR - potvrzuji: bezpochybně je tam politicko-náboženský motiv a tudíž jde o terorismus. Tečka.";-D

Tak tys rozhodl, ze protoze tenhle dukat psal na Facebooku zmatene uvahy o Bohu (nikoliv Allahovi) a Satanu a ustaveni Bozich poradku, jedna se o terorismus?8-o Jo - expert , leda samozvany.

PS, pro tvou informaci dodavam pouceni o Internetove etikete, ktera ti take zrejme neni znama.

V obecných (lidových) internetových diskusích obvykle převládá tykání nad vykáním. V oficiálních diskusích (např. stránka „Otázky a odpovědi“ na webu obce nebo firmy) a v některých odborných a akademických diskusích může být standardem vykání.

Tohle je anonymni lidova diskuze, nikdo z nas tady nezna toho druheho.

Od zacatku Internetove lidove komunikace se v ni pouzivaji familiarni osloveni, v cestine tykani. To bylo zavedeno - jak te tak podle tvych vyroku odhaduji vekove - jeste driv nezli jsi tahal kacera a znal neco jako pocitac.

+4/0
21.1.2017 6:25

M20i68l56a41n 55P56r73o22u54z11a 6782714558737

A nezranil nožem náhodou ženu kterou si sebou chtěl vzít jako rukojmí a podařilo se jí utéct z auta. To i v tomto případě se propouští na kauci.

A co se týče oslovování na internetu v Čechách se normálně vyká a to od samotného začátku internetu u nás. Tykání se používá v zájmových skupinách. Takhle jsem si toho všiml já.

+1/−2
21.1.2017 6:56

M46i79c78h96a54l 92M92i26l73l72e39r 9236112789532

zranil zenu - rukojmi vcera rano po tom, co pobodal bratra. Vzal ji do auta a ji se podarilo z auta vypadnout po nejakych kilometrech, kdyz se auto momentalne zastavilo na Bolteho moste v provozu.

Nevim jak jsi prisel ke kauci a propousteni, protoze za vsechno co se udalo vcera se o nejake kauci jednat nemuze.

+1/0
21.1.2017 7:34

M48i77l84a95n 19P37r69o72u28z34a 6202344778587

To se omlouvám, to se týkalo jiných případů. A já jsem si to spojil i s ním.

Sefkomisar pripomnel, ze soud je nezavisly, ale policie je frustrovana pripady, kdy kriminalnici jsou propusteni na kauci pres policejni opozici, ktera ma dukazy, ze jejich pobyt na svobode ohrozuje verejnost.

+1/0
21.1.2017 7:51

M65i51c85h14a60l 38M87i46l23l85e10r 9186462959262

ano. Tenhle ptacek ma na svedomi radu predchozich pripadu nasili, vyhruzek, kradezi, drogovych prestupku i pobytu ve vezeni. Skoda, ze minuly tyden byl magistratni soudce takove krvacejici srdicko a kauci neodmitl kdyz se jasne jednalo o recidivistu s historii nasili a ublizeni na zdravi. Tohle si pan soudce jeste odnese.

Verejnost se bude hlasite ozyvat po zprisneni pravidel o propusteni na kauci u recidivistu a osob s historii nasili.

Uz se sice o tom jedna po nekolika vrazdach spachanych recidivisty propustenymi na kauci nebo pri vykonavani trestu podminecne na svobodu, ale parlamentarum to zjevne trva dele, nez zahodno. Nevyhodou je, ze kazdy stat Australie ma v tomhle jine zakony.

+1/0
21.1.2017 8:10

T27o53m76á30š 72T75a25t82í62č27e13k 5720602530858

Nevyká. Jen ve zvláštních případech - například když do diskuse zavítá uznávaný odborník a dělí se o své znalosti.

Mimochodem lidi, kteří si vyžadují vykání, obvykle páchají i pravopisné hyperkorektní chyby stylu "byl bych rád, 'kdyby jste' mi vykal". Rádoby elity. :-P

+3/0
21.1.2017 9:48

M29i25c43h59a31l 85M35i62l72l90e17r 9356902849862

ano, v pripadech, ze se komunikuje treba s odbornikem nebo osobou v oficialnim postaveni.

Napr. kdyz tady pisi konkretne redaktorovi, pouzivam pri osloveni jeho funkci nebo jmeno a vykam. To je zavedena etiketa.

K anonymnim osobam se na Internetu mluvi familiarne.

+1/0
21.1.2017 10:15

M71i41l53a54n 73P56r89o60u11z42a 6822874678107

Pište si jak chcete a na co jste zvyklí. Já jsem napsal co dělám já a čeho jsem si všiml u nás. Tak jsem i naučen, koho neznám osobně, tak mu vykám. Takto je to v Čechách podle mne normální. Tím dávám najevo, že si člověka vážím i přes to, že nemá tituly, řády atd.

A člověk který vyžaduje tykání, tak je to jeho věc, mne se to netýká, ale jak jsem psal je to u nás zavedená slušnost.

Proč se to začíná i zde svrhávat jsou ti co si druhého neváží. A angličtina nám dáva prakticky stejný výraz pro ty a vy proto se nerozlišuje.

+1/0
21.1.2017 12:10

M87i77l43a59n 92P70r65o58u24z19a 6902644808857

Jinak ještě Vám můžu říct, že si tykali husité a komunisti, ale to určitě víte.

+1/0
21.1.2017 15:26

J22a47n 83Z40e94m90a85n 6596277861961

To máte asi na střední Evropu nějaké opravdu podivné jazykové zvyky. :-/

V otázce, zda se jednalo o terorismus vycházím samozřejmě z celého kontextu útoku. Nejednalo se zcela zjevně o jednání v bezprostředně náhlém popudu, takže zabití můžeme vyloučit, zcela zjevně tam bylo naopak poměrně protrahované chování, které evidentně mělo za účel zastrašujícím způsobem působit na obecnou veřejnost než se jal kosit ty náhodné chodce. Takže terorismus objektivně jako vyšitý.

Co mě zaráží je, že tam mohl kroužit tak dlouho a policie ho nezastavila. Dle mého prohlašování ze strany policie, že se nejednalo o teroristický útok, je spíše než cokoli jiného krytí sebe sama, případně politických nadřízených.

Podobnou historku, že se nejednalo o terorismus, si policie vymyslela rovněž zcela nedávno na Floridě, jak to dopadlo už víme...

Ve Viktorii by měl dostat za vícenásobnou vraždu doživotí zvláště uvážíme-li jeho předchozí historii, takže je vlastně skoro jedno, jestli tam je politicko-náboženský motiv (- který tam nicméně, podle toho, co napsal, zcela evidentně je - a to samo by v každém normálním státě na doživotí stačilo ať už ve vězení nebo v ochranné léčbě, pokud by se zjistilo úplné vymizení rozpoznávacích a ovládacích schopností - na což to v tomto případě nicméně silně nevypadá) - co se týče právních důsledků pro něj samotného vyjde to v růžovém tedy prakticky nastejno měl by mandatorně dostat natural life sentence a pokud ne pak Austrálie nedostatečně chrání své občany. A že je někdo vyšinutý neznamená, že nemůže být terorista, spíše se to obvykle intimně prolíná.

Jinak co se týče psychologie politického násilí studuji to přes 20 let a mám z toho už 15 let doktorát, takže věkově na tom budu nejspíše hůře než vy...:-P

+1/0
21.1.2017 14:30

L94u68d24ě11k 76F42u28x34a 9746930574567

:-) Doktorát? Která škola vám jej udělila a za co, prosím?

0/0
30.1.2017 10:40

J42a30n 28Z38e56m32a62n 6896917701761

FFUK za rigorózní práci jak už to tak bývá. :-P Najdete zde: http://www.tridistri.cz/terorismushistoricko-psychologickastudie

0/0
30.1.2017 18:45

M23i26c11h86a96l 81M49i70l89l46e63r 9336552649802

a PS. To ze pred tim, nez se vydal do centra mesta doma pobodal bratra, ktery je v kritickem stavu v nemocnici,

to ze mel opakujici se predchozi odsouzeni za nasili vuci clenum rodiny i clenum verejnosti,

za kradeze a drogy,

to ze se mel v ten den opet dostavit k soudu a zodpovidat se z napadeni a kradeze

je podle tebe take "politicky terorismus". Jo urcite.

+1/−1
21.1.2017 6:45

L80u89d65ě89k 85F38u65x15a 9626220664437

:-) Vážený panme Hlasi, pokud budu mít odoperovanou půlku mozku (nebo kdybych byl stále členem mateřské školky), také bych si mohl myslet, že mínusováním faktů se realita přizpůsobí mému přání, ale.....my, dospělí už na to nevěříme;-)

0/0
30.1.2017 10:55

L63u96d36ě93k 35F28u55x96a 9986880454467

Zeman? Nechcete nám dělat prezidenta? Intelekt na to máte!! S tím řeckým jménem určitě křičel něco o Aláhovi, vy duševní gigante;-D

0/0
30.1.2017 10:36

J83a14n 14Z21e91m18a73n 6636567741411

Takovým smějícím se bestiím vládnout jo? ;-D

0/0
30.1.2017 13:26

M96i10l15a41n 21P18r63o88u29z63a 6272524438957

Na You Tube.

Eyewitness: Melbourne CBD mall ram raid driver screamed 'Allahu Akbar'

Nevíme kde je v tomto případě pravda.

+2/−2
20.1.2017 19:04

D20á45š77a 58Ž64a90l45u53d80o85v81á 5275722954875

No na you tube asi nejspíš ne, to snad nemyslíte vážně. Tam může dát každý, co ho napadne.

+5/0
20.1.2017 22:29

M58i20l67a32n 10P36r87o93u16z47a 6432204698817

Paní Žaludová já vůbec netvrdím, že to je pravda a také to v příspěvku píšu.

Kdyby to bylo tak ideální, tak to vůbec nevzniklo.

Jinak jsem ten odkaz získal z našeho serveru.

0/0
21.1.2017 6:33

P28a41v69e17l 10P56r39o25c97h64a39z86k25a 3247332244473

Posledně kamion, teď zase řidič... ale m.....m to se nesmí říct..

+1/−5
20.1.2017 18:44

J21a74k39u19b 94S94ú52k16e17n26í38k 1408250539

A byl to muslim?

+1/0
22.1.2017 11:29

J31i63ř34í 48J25í74l26e26k 8663722597

Muž, který byl australskými médii identifikován jako James alias Dimitrious Gargasoulas, prý také trpí psychickou poruchou.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/melbourne-ridic-obeti-0ty-/zahranicni.aspx?c=A170120_061236_zahranicni_bur

0/0
29.1.2017 21:33

L54u38d44ě83k 22F64u78x67a 9366670804597

Říkat si můžete co chcete, ale .........udělat ze sebe veřejně pitomce a snažit se udělat muslima z člověka, který je původem z Řecka, to už chce kuráž;-)

0/0
30.1.2017 10:59

H85o32n87z62a 98N83o27v98á98k 5548438745616

Muž prý také trpí psychickou poruchou a nejedná se teroristický útok.A nyní již máte dostatek informací, abyste mohli vydedukovat, jak to bylo doopravdy.:-)

+5/−5
20.1.2017 14:31

M76i97c57h97a31l 53M11i79l64l65e60r 9686932529462

dalsi, ktery z dalky 16 tisic km a hlavy plne fantazii vytvari dedukce;-D

K ktere informacni zdroje sledujes ty? Blesk? Socialni media nebo nejake obskurni JPP zdroje?

protoze (skrtni nehodici se)

nemas dostatecnou znalost cizich jazyku /

neveris zpravodajstvi solidnich svetovych agentur /

neveris australskemu medialnimu mainstreamu, ktery je primo na miste

neveris jejich zdroji -policii statu Victoria, ktera pri tiskovce oznamila detaily pripadu obcanum, primy prenos v TV.

Nevim jak to chodi u vas v Cesku, ale v Australii prijdou apohlavari policie o misto a karieru, kdyby si dovolili lhat obcanum

Tohle vsechno projde oficialnim vysetrovanim, kde policie, bezpecnostni sluzby, zachranna sluzba atd a jejich akce budou podrobeni detailni analyze.

Llhani by ukoncilo karieru ministra, sefa policie a dalsich prednich predstavitelu policie. Precedens.

+9/−5
20.1.2017 15:01

M69i14l56a72n 71P76r12o60u61z74a 6412974678737

Kdyby to bylo takové jak píšete, tak by jsme se o problémech v Austrálii ani nebavili.

+3/−4
20.1.2017 15:37

M15i20c62h82a17l 23M16i80l46l81e66r 9116932299712

klidne si minusuj ze vzdalenosti 16tisic km od mista cinu. Uz samo tve tvrzeni, ze v Australii !!se schyluje k obcanske valce "ale ze se o tom nesmi mluvit"!!;-D

je dostatecne, aby te usvedcilo z konspiracnich uvah nezakladajicich se na faktech.

K tomu fakticka pripominka - aby se nekde schylovalo k obcanske valce, na to je zapotrebi, aby se obyvatelstvo sdruzilo do 2 velkych skupin, ktere by se vzajemne oponovaly. V pripade Australie to proste neexistuje protoze ve vztahu k Australii a jejim zakonum drtiva cast obcanu tahne za jeden provaz bez ohledu zda voli konzervativni koalici Liberalu a Narodni strany nebo Laboristy.

+3/0
21.1.2017 4:00

M29i68l56a47n 57P93r51o80u70z96a 6592264468827

Pane Millere i ze vzdálenosti 16 000 km při dnešní technice nic neznamená. A pro Vás ještě jednou lidi jsou již dost naštvaní na to co se u vás děje a bylo řečeno, že ta naštvanost je hodně velká atd. Při rozhovoru na téma jaké je to v Evropě, tak bylo řečeno že v tý Austrálii je to také na nic. A to další co jsem psal.

A vůbec jsem nikde neřekl, že se o tom nesmí mluvit.

Tímto jste u mne velký lhář!!

0/−2
21.1.2017 7:37

M65i33l85a37n 73P54r12o77u61z79a 6452654338317

Nyní s klidem Vám dávám mínus.

+2/−2
20.1.2017 19:22

I89r71e77n56a 39P40l92a28c93h50e72t31k33o48v64á 1326904766330

Čím víc o tomhle budete psát, tím víc se tohle bude dít. Nakonec se toho dočkáme i u nás. Vlastně u nás to Olga začala

+2/0
20.1.2017 12:56

M24a22r94e38k 36C49h27v93o67s87t20e80k 3332712616193

Je to mediální trhák. Nějak to musí média prezentovat, aby se chytli čtenáři. Úvodní titulek to dává najevo, kterým směrem se iDnes začíná orientovat.

+2/0
20.1.2017 13:00

M92a50r30e84k 53C64h71v82o23s16t49e15k 3462542696133

Nenormální d.ebil. Děkuji vřele za odkaz od p. Millera. Supluje tenhle bulvár na přímou linii.

+3/0
20.1.2017 12:49

J22o51s20e36f 61K44a38r39f44í71k 7142175226260

To sem zvědavý, co by zdejší hýkalové dělali, kdyby se zjistilo, že to byl rodilý Australa, kterému hráblo;-)

+6/−2
20.1.2017 12:22

M10i69c24h55a24l 12M15i33l67l52e39r 9816322859432

jestli byl rodily, jeste nebylo oznameno, jiste vsak je, ze velkou cast svych 26let zil v Melbourne, kde ma vedle matky a bratra dalsi rozvetvenou rodinu, cleny mistni recke komunity

.

+4/0
20.1.2017 12:28

M79i49l96a83n 96P39r22o45u98z73a 6642204858227

Já bych stále stál za tím co jsem napsal dříve a nyní zopakoval níže. Austrálie již není co bývala.

0/−3
20.1.2017 12:33

D48á56š58a 66Ž23a46l34u59d32o52v64á 5795542984805

Nic není co bývalo a za čas zase nebude. A v minulosti taky nic nebývalo jako generace předtím. Jen se ty změny trochu zrychlují.

+8/0
20.1.2017 12:35

M54i39l57a93n 59P93r74o29u20z82a 6132634698507

To Vám musím dát zapravdu a jen souhlasit.

+1/0
20.1.2017 12:41

M89i14c25h91a83l 21M92i72l68l84e61r 9836562959412

to vis, on ma sve utkvele predstavy o necem na druhem konci sveta, kde nikdy nebyl, o nemz mu neco vypravel jeho znamy, ktery tam, podle vseho take nezil a ten to slysel pru od nekoho kdo tam zije od 1968.

No ja ziji v Australii a konkretne v Melbourne od 1969 a je to jedna z nejlepsich zemi na svete kde zit.

Samozrejme, ze se veci casem meni - to by bylo hodne podivne kdyby to tu porad bylo jako v 1969...a treba v Melbourne nebyly ani kina a divadla otevrena v nedeli, obchody zaviraly v poledne v sobotu a vse krome typu vecerek bylo zavreno do pondelniho rana, nebyly zadne pozdni nakupy do 9 ve ctvrtek a patek.

Alkohol -zadna oddeleni s jeho prodejem v samoskach jeste po cela desetileti. Velmi omezene hodiny prodeje a servirovani. Rada restauraci bez licence prodavat alkoholicke napoje.

18leti kluci byli zarazedni do loterie podle data narozeni a ktere datum bylo vytazeno, vsichni v ten den narozeni byli odvedeni na vojnu a po vycviku poslani bojovat do Vietnamu. Do r. 1973.

Koincem 1972 byla zvolena labouristicka vlada s radou hodne levicovych clenu, na schuzich vlady se oslovovalo "comrade' = soudruhu a ministersky predseda vlady Whitlam jel v 1974 na navstevu do Moskvy. Tam se libal s Breznevem a navdavkem mu retrospektivne uznal sovetsky zabor baltickych statu v 1940.

atd atd

+2/−1
20.1.2017 12:58

K14a52r39e40l 90H69a25t69v59a90n47i 2284467746620

Ono ani budoucnost není to co bejvala...

+2/0
21.1.2017 5:06

M58i76c83h68a27l 36M72i94l42l15e18r 9846532959192

a to tvrdis ze vzdalenosti 16tisic km, aniz bys v Australii kdy zil.....hmmmmm protoze jeden tvuj znamy povidal..... :-P

+1/−2
20.1.2017 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.