Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německý ústavní soud odmítl zakázat krajně pravicovou stranu NPD

Německý ústavní soud v úterý odmítl zakázat krajně pravicovou Národnědemokratickou stranu Německa. Rozhodnutí o žádosti, kterou podaly prostřednictvím Spolkové rady jednotlivé německé spolkové země, oznámil předseda ústavního soudu Andreas Vosskuhle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a74r20e91k 56T90e38t84u81r 9289274656

Prosazují protiústavní myšlenky - hm, když ten rakouský politik porušil ústavu, aby finančně pomohl invazi cizáků, stát vůbec nic neudělal.

+1/−2
18.1.2017 7:53

L61u24b19o71š 36C67h23l32u96m31s74k11ý 2830885828565

Kdyby se normální politické strany chovaly normálně, po nějakém NPD by nebylo ani slechu. Každý extrém vytvoří nakonec extrém opačný.

+2/0
17.1.2017 19:30

M16i40l17a22n 75R43a28d75e52k 3817666611921

když už tak už, a měli také zakázat komunisty, kde je ta příslovečná německá důkladnost a důslednost?

0/0
17.1.2017 16:45

L39u39b47o97š 27C58h61l68u78m53s75k77ý 2820985128725

Kdybyste četl článek až dokonce a měl v sobě alespoň trochu německé důkladnosti a důslednosti, dozvěděl byste se, že komunistickou stranu zakázali už v roce 1956.

0/0
17.1.2017 19:29

L36a12d72i44s31l53a73v 16L50a32k42e47r 2663899695166

Názor německého Ústavního soudu je prapodivný. Cituji: "Strana NPD prosazuje protiústavní myšlenky. V tuto chvíli však chybí dostatečné důkazy, které by ukazovaly na to, že jejich snažení by mělo být úspěšné,“ uvedl Vosskuhle."

Toto je naprostý nesmysl, který postrádá jakoukoliv právní logiku! Takže protiústavní strana může volně hlásat protiústavní názory a demontovat ústavní pořádek Německa, ale dokud v tom nebude úspěšná, nelze ji zakázat. Podle Ústavního soudu tedy je třeba počkat, až náckové provedou státní převrat. Pak už se nejspíš slavný Ústavní soud nesejde, a nebude možné tu stranu zakázat, že ano.

Pročpak německý Ústavní soud přišel s takovou zjevnou pitomostí?

Řeknu vám proč, a vůbec se mi to nelíbí. Ústavní soud tak nesmyslně rozhodl proto, aby vyloučil budoucí možnost postavit mimo zákon islám a celou mohutnou organizační strukturu imámů a mešit financovaných ze Saudské Arabie.

Už chápete? Zákaz náckovské strany, která prosazuje neústavní myšlenky, by okamžitě vedl k mnoha návrhům zakázat muslimské hnutí na území Německa, což jsou taky aktivity jednoznačně protiústavní (podpora a propagace nnerovnosti žen a mužů, tělesné tresty, atd.) Ústavní soud by byl vázán svým předchozím rozhodnutím ve věci NPD, a musel by ty muslimské struktury zakázat také.

Proto Ústavní soud dnes provedl myšlenkový kotrmelec. Aby ochránil muslimský mor a umožnil šíření práva šaria v Německu.

Mnohokrát bylo připomenuto, že Hitler si velmi rozuměl s muslimy, Velký Muftí byl s nacisty ve vřelém vztahu. Trvá to dodnes, jinak by se skopčáci nemohli chovat tak zhoubně, jak se chvají.

+6/0
17.1.2017 15:20

Z29i92k67m83u76n83d 35K36a23s76i62k 4643396386769

Na druhou stranu, když si vezmu jak daleko od realizace jsou snahy zakázat Islám v Česku, tak v totalitním proislámském Německu si musí být státní aparát jistý, že právní omezení Islámu není u nich nic než jen chiméra a zbožné přání zdárně potlačovaného národního kulturního povědomí.

0/0
17.1.2017 15:37

Z41i55k49m49u18n31d 40K48a65s32i95k 4743836206949

Však ona to Velká sestra Merkelová nakonec nějak zařídí, aby se nová páka na Facebook lépe ovládala. Totalita tam nabírá na obrátkách. Před volbami je potřeba zbavit se všech potenciálních soupeřů.

Potěšilo mě, že na welt.de byl včera rozhovor s bývalou mluvčí CDU Erikou Steinbachovou, která již nemohla déle snášet odklon strany od běžných lidí a protiprávní působení této strany při narušení fungování státních hranic. Ale dnes už se k videu objevil článek s "vysvětlujícím" komentářem odchodu paní Steinbachové od jiného člena CDU.

+5/0
17.1.2017 13:50

Z78i19k46m55u84n25d 25K34a87s11i75k 4583676676879

O Německu jako první vlaštovce nové úrovně cenzury Facebooku se píše tady. http://www.breitbart.com/tech/2017/01/16/facebook-to-begin-fake-news-filtering-in-germany-prior-to-election/

Má v tom pochopitelně prsty německý ultrakorektní ministr spravedlnosti Heiko Maas.

+1/0
17.1.2017 13:58

J44a76k73u90b 86R97o27u80s 3476752790379

Blá blá blá. Váš život bych nechtěl žít. ;-D

0/−3
17.1.2017 14:23

Z11i10k24m41u44n66d 25K19a54s23i61k 4163666476729

Když vezmu v potaz co jste asi zač (na základě vašeho hodnotného příspěvku) vůbec se vám nedivím.

+1/0
17.1.2017 15:27

P58e63t71e60r 30S54m32u83t96n21ý 2775960700703

Zajímavé sledovat reakce politiků a významných médií. Sice trochu údivu a rozčarování nad rozsudkem, ale nikdo by si netroufl zpochybňovat. Ústavní soud v Karlsruhe má autoritu skoro "božskou". Na rozdíl od toho Brněnského.

Ústavní soud se pohyboval přesně v mezích německé Ústavy. Stranu je možno zakázat pouze tehdy, představuje-li nebezpečí pro Německo. Což NPD nepředstavuje, nebezpeční jsou zatím pouze ve spolkové zemi Mecklemburg-Vorpommern.

Já bych je přesto zakázal. Strana, která se již desítky let otevřeně hlásí k dědictví Adolfa Hitlera, jejíž členové nosí otevřeně a na veřejnosti symboly nacistů, jako hákové kříže apod., strana která nenávidí Židy a slaví otevřeně a veřejně narozeniny Hitlera, která zapaluje domy svým protivníkům, vyhrožujeje jim a jejíž členové napadají na veřejnosti každého, kdo vypadá trochu jinak než blond a arijsky, nemá v právním státě co pohledávat.

Bohužel k tomu neměl Ústavní soud podporu ústavy, protože to prý vše vykonávali pouze jedinci.

+1/−4
17.1.2017 13:18

P74e57t79e38r 32S87m86u44t24n10ý 2525780890633

Bartáček, vy jste sympatizant. Volil jste DSSS? Pak se nedivím vašemu mínusu.

0/0
17.1.2017 13:37

L21u83k29á59š 53C32v83r13č29e16k 1896634267

Kdyby této straně byla justice schopná prokázat jenom zlomek toho, co jste vyjmenoval, tak by byla zrušená už dávno. Zase se nesmíte tolik nechat unášet svou bujnou fantazií;-)

+1/0
17.1.2017 13:51

P12e12t63e46r 94S53m43u95t43n33ý 2825780600383

Přečtěte si rozsudek německého Ústavního soudu.

Štrougalovi se také nedalo nic dokázat, ačkoliv jeho soudruzi všechna ta komunistická zvěrstva prováděli.

A právě tak se chová německá neonacistická strana NPD. Příkazy jsou udělovány ústně, beze svědků a když někoho chytí při činu, tak to byl čin jednotlivce, ne strany.

0/0
17.1.2017 14:05

L44u62k28á81š 40C89v21r10č77e61k 1336744867

Podle vás se tato strana mimo jiné po desítky let otevřeně hlásí k dědictví Adolfa Hitlera a otevřeně a veřejně slaví jeho narozeniny...

0/0
17.1.2017 14:27

L66u55k50á88š 73C16v84r83č80e76k 1156974447

Mimochodem během minulých pokusů o zákaz NPD se ukázalo, že tato strana je doslova prošpikována agenty německých tajných služeb zaměřených na boj proti vnitřnímu nepříteli, kteří také měli na svědomí drtivou většinu nezákonných skutků spojovaných s touto stranou...

+1/0
17.1.2017 14:51

J92a30k87u10b 49R98o25u86s 3316842460749

Máte pravdu, ale já bych je nezakázal. Lidi, které přitahuje, takovým rozsudkem nezmizí, a takto je na ně aspoň vidět. A pokud ten který jednotlivec nosí hákový kříž, tak to lze řešit s ním, na to nepotřebuju rušit stranu, které hází svůj zbytečný hlas ve volbách.

0/0
17.1.2017 14:26

L98u52k26á34š 50C39v71r18č85e87k 1546534587

Němečtí politici asi nepovažují žádný hlas za zbytečný, když se tak snaží o zákaz partaje, jejíž reálná podpora se pohybuje v jednotkách procent.

0/0
17.1.2017 14:53

T76o92m76á56š 66M57a30t47ě47j 9695328983372

Je fajn, že to odmítli zakázat...

Ale tedy... mám to chápat tak, že soudy teď mohou rozhodovat o čistě politických otázkách a hodnotit politické názory - a případně podle toho stranu zakázat?

Kampak se poděla demokracie?

0/0
17.1.2017 12:49

P61e18t86e65r 81S18m75u88t31n89ý 2595420500143

kampak se poděl váš rozum. O tom nepadlo ani slovo.

+1/0
17.1.2017 13:18

J95a21n 56P47o75s39p33í56š32i67l 4301734637987

slušný čechy zahřálo u srdíčka. Nacíčky si brát nenecháme.:-P

+1/−2
17.1.2017 12:49

T36o38m29á26š 96M87a31t83ě52j 9135788783632

Já teda mám z tohodle rozhodnutí radost... a za nácka se nepovažuju.

Můj názor by se dal parafrázovat:

Sice se mi nelíbí co říkáte, ale budu se do krve rvát, abyste to mohli dále říkat.

+1/0
17.1.2017 12:51

P36a85u42l 43J16a61r60o18s 2893108930

Zakazal bych komunistickou stranu,to byli zlocinci.At se schazi tajne,tak jako za jejich ery se museli schazet jine spolky,aby nevznikla opozice.Nejhorsi je,ze jejich clenove jsou ve vlade a dokonce predsedaji poslanecke snemovne.FUJ!!;-O;-O;-O

+1/−2
17.1.2017 12:40

M91a74r79e39k 49T66e90t27u19r 9489604116

To už tu bylo - zakázané byli všechny strany kromě sovětských. Chcete to samé bláto v jiném podání zopakovat, aby jste předal své utrpení dalším? :-/ Rv

0/0
18.1.2017 7:58

J72a62k53u29b 30S53ú17k77e67n21í13k 1468230879

"Strana NPD prosazuje protiústavní myšlenky. V tuto chvíli však chybí dostatečné důkazy, které by ukazovaly na to, že jejich snažení by mělo být úspěšné"

...to je dobrý argument. Třeba: "Je prokázáno, že vás ten člověk chtěl vykrást, ale chybí důkazy, že by mohl být úspěšný". Nebo: "Samozřejmě, že vám ten člověk chtěl znásilnit dceru, ale chybí důkazy, že by se mu to bylo povedlo".:-P

+4/−2
17.1.2017 12:40

M61i67l23a55n 18N36o44v37o50t26n58ý 2810271601855

Co tak strašného ta ultrapravicová NPD prosazuje.

Ukončení projektu EuroMed? ;-D

+10/−4
17.1.2017 12:22

P68e39t13r 34J23a79r88o86c41h 7160103225418

Vyhnání všech bez německé krve z Německa, zavření velvyslanectví Izraele, její členové během minuty ticha za oběti Osvětimi odcházejí z místnosti (jak se stalo v saském parlamentu...)

Lituji, ale jsou to prostě náckové, a to to slovo fakt neužívám často. Pokud něčemu takovému fandíte, měl byste se nad sebou zamyslet.

+5/−4
17.1.2017 12:35

D81a88v37i66d 51P87i97t77r71o 4102228257739

R^

+2/−2
17.1.2017 12:40

J32a45k94u47b 12S92ú31k18e38n18í77k 1338420979

asi tak

0/0
17.1.2017 12:42

J74a35k16u54b 94S94ú61k47e22n59í17k 1928280819

EuroMed mě také štve, ten od českých včelařů je lepší, než ten "ze zemí EU" v supermarketu, ale to je prostě trh a pochybuji, že s tím NPD něco udělá...

0/−1
17.1.2017 12:41

M23i67l27a86n 59N90o43v93o48t39n23ý 2780141131735

Vy musíte být šťastný člověk, o tom pomateném projektu vědí skoro už i malé děti a vy si žijete v té své bublině a řešíte nepodstatné prkotiny ... R^

0/0
18.1.2017 13:12

J21a14k33u52b 22S72ú71k27e15n27í62k 1368190859

Každý si myslí, že ví, pouze každý "ví" to své, často v protikladu toho, co "ví" někdo jiný.

0/0
18.1.2017 17:09

M87a53r82e21k 18B49a20l30l27u42c97h 6142351955925

Trochu ironicky řečeno, ono je najednou v demokracii zakázáno vyjádřit svůj názor a navíc ještě ho prosazovat přes legitimní nástroje, ergo politickou stranu? To je demokracie jak stehno :) snaha násilím zavřít hubu partě nácků, kteří "posilují" díky debilitě zavedených struktur, to je přesně ta správná cesta, proč bychom se místo toho zamýšleli nad vlastními kroky, a s potlačením podobných živlů začali u sebe? Kdepak. ať už je to s Německem jakkoli špatně, jejich ústavní soud opět prokázal že v Německu přece jen ještě normální lidé zbyli.

Poznámka pod čarou, hajlující ksindl vzásadě legální prostředky pro svou prezentaci nepotřebuje, jak v článku bylo psáno, našli by si jiné, potenciálně nebezpečnější způsoby seberealizace.

+2/0
17.1.2017 12:20

Z75d90e91n87ě35k 18T35r63u79t55n19o95v62s10k34ý 7333803576160

Ať se prohlásí za náboženství, nebo sexuální menšinu. A hned ze zatracovanych se stanou hájení...

+7/−1
17.1.2017 12:04

J94a55k12u69b 63S91ú53k92e70n34í47k 1868750789

Bohudík to není tak jednoduché;-)

0/0
17.1.2017 12:42

M50i24c35h74a10e10l59a 33V72a37r11c22l86o20v95á 4932604502973

Lví podíl na šíření nacionalismu Evropou mají naše sluníčka, čelní politici a neobjektivní média. Migrace, její napomáhači, zastánci a šiřitele záměrně lživých informací ženou naštvané Evropany do náruče ultrapravice. Nemalá část lidí raději strpí novodobého Hitlera v čele EU než muslima za dveřmi.

+8/−2
17.1.2017 11:56

J39a50k90u15b 36R98o44u41s 3476112250929

Logika level Ovčáček. Takže až mi soused objede auto klíčem, tak za to můžu já, protože jsem si koupil lepší auto? Pokud někdo radši zkousne Hitlera v čele Evropy než muslima za dveřmi, tak ať radši spáchá protestní sebevraždu, bude líp.

+1/0
17.1.2017 14:32

P78a40v54e48l 74O58h32a80r97e81k 2325275104575

Já bych si přál zákaz všech genocidních ideologí. Kominismu, nacizmu i islámu.

+4/−1
17.1.2017 11:55

T76o80m56á98š 19N83o49v56á35k 5864457869359

Dve zakazana jsou, ta poslední bohuzel ne.

+1/−2
17.1.2017 11:56

P40a67v62e58l 17O78h57a69r66e47k 2455465704795

Pokud vím tak komunismus zakázaný není:-). Nebo žijete v jiné zemi.

+5/−1
17.1.2017 12:07

J51a25k17u32b 89J56e59m28e86l42k37a 7269754458536

Komunismus není.

Spíše vám něco uniklo.

+2/0
17.1.2017 12:29

M52i18c60h49a28e63l28a 49V74a52r68c40l89o38v45á 4192374382413

Z pohledu původního obyvatelstva Amerik či Austrálie musíte zakázat křesťanství.;-D

+5/0
17.1.2017 11:57

J34a49r12o96s88l37a16v 52H35o34r41á41k 6433147265584

Vy jste puvodni Australan ci American? Ja jen netusim proc by mne, prislusnika euroatlanticke civilizace, mely tyto pohledy zajimat? Zkuste to osvetlit.

+1/0
17.1.2017 12:04

J86a95k28u17b 61S12ú50k63e63n59í65k 1308820769

Protože vám jde o spravedlivý přístup, a ne jen o sobecký prospěch bez ohledu na ostatní, nebo se pletu?

0/0
17.1.2017 12:45

P55a29v33e42l 74O38h92a17r42e19k 2645235414515

Vźdyť já jim v tom nebráním. Pokud se tak rozhodnou, je to jejich věc a já to budu respektovat.

Jen malá poznámka. Křesťanství nemá genocidní tendence.

+3/−2
17.1.2017 12:05

M48i90c30h76a38e82l85a 47V47a32r16c33l75o31v35á 4552894472623

Díky Bohu se dnes již křížové výpravy nekonají.;-D

+2/−1
17.1.2017 12:10

P69a38v62e62l 53O78h68a93r17e53k 2985455344785

Přesně jak píšete. Jen by nebylo špatné se podívat na historii komplexně a nesnažit se ji překrucovat. Ono se to moc neučí ale než přišly křížové výpravy čelili křesťané spoustě útoků ze strany muslimů a to i v Evropě

Podívejte se na tuhle přednášku a změníte názor. Máte tam i české titulky

+2/−2
17.1.2017 12:21

M43i85c82h32a55e67l19a 13V18a96r26c18l98o16v67á 4612524712113

Víte. Mně je historie celkem "šumák". Nelze jí změnit. Jen považuji za nešťastné jí zneužívat, selektivně vybírat jenem to co se nám hodí, provádět prapodivná spojení a na základě toho dokazovat jak hrozný je náš ideologický nepřítel.

Skoro každá kultura, ideologie či náboženství mají svá černá místa. Stačí hledat. Že?

+2/−1
17.1.2017 12:24

P22a91v75e63l 16O98h88a28r19e68k 2645615304425

A právě proto je dobré se podívat na tu přednášku. To pak nebudete vytrhávat věci ze souvislostí ale uvidíte je v průřezu několika staletí. I mně ta přednáška překvapila.

A pokud Vás nezajímá historie tak nevím jak chcete hodnnotit současnost.

+1/−1
17.1.2017 12:31

M70a51r41t91i79n 17Ř11e21z59n51í19č75e46k 6425503155886

No to máte pravdu :-). Dnes jsou aktuální jiné výpravy - Mc Donalds, VW, Samsung, apod.

0/0
17.1.2017 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.