Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě na Blanensku zemřel chodec, řidička byla pod vlivem drog

Tragická nehoda se stala v neděli brzy ráno za obcí Velké Opatovice v okrese Blansko. Mladá žena řídila pod vlivem drog a srazila chodce. Muž zraněním na místě podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a61r39e35l 98V60a36c42h39u13t 9963212119213

Njehorší na to všem je, že zdrogované nemůže společnost ani trestat, třeba finančně (např. placením odškodného obětem svého skutku) - protože prachy budou vždycky potřebovat na ukájení (utišování, umlčování) té své podělané závislosti... :-/

+1/−1
16.1.2017 6:00

J24a88n 21H55r87u51z75a 8864488619197

To jsou ty pirátky.;-D

0/0
15.1.2017 15:35

M14i61r39o70s14l78a72v 76K75a16š13p94a98r 3202907361751

Mezi tím jestli bylo zjištěno požití drogy a nebo byla pod vlivem je dost podstatný rozdíl. Každopádně pokud se neprokáže že chodec byl na "šrot" a nebo sebevrah je vinná usmrcením z nedbalosti v dopravě.

0/0
15.1.2017 13:23

F58r55a93n19t44a 73T81i33m40a40n 7680678311610

Chodec na "šrot" být přece může naprosto legálně, nezakazuje mu to žádný §.

+3/0
15.1.2017 14:27

M16i51r83o32s73l86a80v 30K97a45š81p40a17r 3442267441781

Ano legálně se můžeš spít do němoty, ale při ztrátě rovnováhy můžeš spadnout pod projíždějící automobil a stát se tak viníkem dopravní nehody

+2/0
15.1.2017 15:01

J81a47n 80B87a38r69t81á37č13e82k 6755945430979

Je podstatný rozdíl mezi zjištěním přítomnosti drogy/alkoholu v těle a být pod vlivem. V prvním případě je to pouze v nastavení legislativy každého státu, ve druhém to opravdu může znamenat ohrožení bezpečnosti v dopravě. Jinak už bylo prokázáno to, že tato skutečnost měla příčinnou souvislost s nehodou?

+10/−4
15.1.2017 12:04

A94d51a75m 71P35o41s87p39í30š34i74l 1320302310639

Aha. Takze jestli vas chapu spravne, tak ona mohla napriklad pred nekolika tydny pozit nejakou drogu a v momente, kdyz ridila auto uz ta droga nemela na ridicku zadny vliv, ale presto pritomnost drogy (nejake jeji zbytky) byly zjistitelne rozborem krve nebo moci (omlouvam se za mozna hloupy priklad). To podle mne nic nemeni na skutecnosti, ze brat drogy neni normalni.

+6/−7
15.1.2017 12:28

J52a82n 87B58a10r61t32á15č27e36k 6695455510849

Anebo taky testovali testerem na sliny, který je značně nespolehlivý a již nemálo lidí označil jako požívače, kdy toto vyvrátil krevní test. Jinak co je brát drogy? Když někdo zahulí a pak za nějakou dobu vyjede, nebo si vzít 150 Tramal na bolest nejlépe 2 tablety a vyjet a nadávat na feťáky (znám takové případy). Nebo je snad ten komu naměří 0.4 promile opilec?

+7/0
15.1.2017 12:34

A58d20a48m 70P41o97s63p21í10š27i48l 1370152740559

Tak ja jsem pro nulovou toleranci alkoholu. Pokud ma nekdo 0,4 promile tak se o opilce nejedna, ale presto takovy clovek nepatri za volant. Nekteri lide obcad tvrdi ze muzete nadychat i po poziti rumovych pralinek nebo ruznych ustnich spreju proti nachlazeni, ale toto bylo jednoznacne vyvraceno ruznymi testy. Jinak vami zminovany lek neznam ale zcela jiste bude v pribalovem letaku uvedeno zda je ci neni v kontraindikaci s rizenim auta. Ja uzivam napriklad ocni kapky a pokud je uvedeno ze po nakapani nesmim hodinu ridit, tak to proste dodrzim..

+2/−2
15.1.2017 12:53

J56a49n 40B60a13r38t59á54č72e79k 6555225620279

Tak v tom se neshodneme, protože 0 nemá opodstatnění. Jde jen o bezpracný přísun čárek v systému hodnocení práce PČR zděděný z dob VB. Je logické že se nemusím jakkoli obávat někoho kdo má do 0.5-0.8 promile (obvyklá tolerance v zahraničí) toho, kdo zahulil nikoli před jízdou, nebo si aplikoval mast, oproti mravokárci, co si vyzvedne z lékárny balíček léků předepsaných od pana dochtora, které jednotlivě nemusí obsahovat omezení řízení, ale jejich kombinace či předávkování ano. Takoví cestou pak nadávají na všechny okolo, troubení a blikání berou za agresi, všechny by zavírali na doživotí a nemusí jít zdaleka jen o nerudné důchodce.

+4/−2
15.1.2017 13:05

A71d73a18m 82P22o93s63p38í80š45i72l 1520142210569

Jakakoliv tolerance dava pouze prostor pro ruzne obezlicky a ojebavky. Date toleranci 0.4 a oni zacnou kricet ze chteji 0.5 a dalsi rok 0,6. Na kazdeho alkohol pusobi jinak. Nekdo si da deset piv a je v pohode, nekdo jiny se neudrzi na nohou uz po trech pivech. Navic ta hranice je velmi tenka. V cem je horsi ten co nadycha 0,41 nez ten co nadycha 0,39?

Kdyz bude mit nekdo pohlavni styk s divkou den pred jejimi 15-tymi narozeninami tak je pedofil, ale kdyz ho bude mit o dva dny pozdeji tak je uz normalni? To uvadim pouze jako priklad.

+3/0
15.1.2017 14:17

J59a45n 49B31a87r77t97á63č70e95k 6385185790869

Pak je třeba použít selský rozum a provést třeba motorický test a vzít do úvahy všechny okolnosti, stejně jako soud u té 14-15ky když na to dojde a jelikož jsme prozatím v normální zemi ačkoli se neomarxisté snaží, nemá to pro partnera takové dívky důsledky jako v jedné zemi neomezených možností,ačkoli zase tam mají toleranci alkoholu.

0/0
15.1.2017 14:28

T67o13m47á19š 48T29a71t36í73č87e12k 5810472660278

Když v Německu ještě byla tolerance do 0,8 o/oo, naměřili mně jednou policajti 0,81. Když jsem si přišel pro výsledek krevního testu, celá služebna se nad tím civilizovaně usmívala a bylo vidět, že jim je to trochu líto. Nicméně trest jsem dostat musel, dostal jsem nejnižší možný (400 DM a měsíc).

Proč by měla tedy být hranice problém?

0/0
15.1.2017 17:48

M65i48r10o78s19l10a37v 50K10a16š66p36a33r 3862947441941

0,1-0,3 lze víceméně před policií obhájit ale 0,4 je už jednoznačná známka že požil, z toho se vylhat je poměrně obtížné

+1/0
15.1.2017 13:41

M98i67r84o16s63l72a26v 52V52y22k36o11u11p25i50l 3340756673245

Hodně lidí jezdí po vlivem drog.

Pozná se to podle stylu jízdy, protože ten člověk jede jako by byl nesmrtelný. Je nabuzenej a má pocit že je pilot F1. Bohužel policie kontroluje jen dálniční známky, v podstatě jsou to zaměstnanci ministerstva financí.

+10/−13
15.1.2017 11:25

J90o51s61e30f 28Z13d67r98á47h91a30l 2360660311758

Tak to je pěkná blbost...hodně řidičů si plete silnice se závodním okruhem i když jsou pod vlivem "pouhého" stresu, protože nestíhají, něco je naštvalo a nebo jsou to prostě <censored>...

+6/−1
15.1.2017 11:39

J57a59k71u82b 69V49e42s93e13c46k63ý 4346567632541

Blbost je, že je to podle vás blbost.

+1/−5
15.1.2017 11:55

J10o31s84e78f 92Z70d33r98á70h24a21l 2200940331498

Stokrát omletá lež se pravdou nestane. A pokud si opravdu myslíte, že třeba člověk pod vlivem opiátů pojede rychle, tak bych doporučil se dovzdělat.

+3/0
15.1.2017 11:59

B53l36a62ž18e94j 24M66o53t90y65č40k79a 8777607785700

to je blbost, nikdy jsem dálniční známku neměl a nikdo mě nikdy nekontroloval.

+2/−2
15.1.2017 11:48

J73a95k11u38b 94V78e13s76e75c35k74ý 4916897982261

Možná jezdíte jen po okreskách?

0/−2
15.1.2017 11:56

P42e32t87r 34B52á39č32a 8235106725685

A pod jakym vlivem jezdite vy?

Podle vasich nazoru jste zase zcela opacny pripad, kterymu nevadi, ze nez dojede do sve destinace ma za sebou 20 aut.

A jinak co jste napsal je nesmysl samozrejme.

+5/−2
15.1.2017 11:54

J75a82n 77B14a78r18t14á82č40e41k 6445545780789

Šíříte nesmysly, když obvoďáci když zrovna nevyšetřují zakouslé králíky, rozbitou výlohu, nebo že manželka praštila starýho válečkem suplují dopravku v rámci tzv BESIP (nemá souvislost s organizací MD) zastavují denně tisíce řidičů náhodnými kontrolami a dálniční známky opravdu neřeší.

+4/0
15.1.2017 12:43

F40r61a79n98t45a 62T76i24m39a65n 7870878611620

Nesouhlasím. Ač mám řidičák na auto 17 let (na motorku a traktor ještě víc), absolutně nevím, jak se s tím rozjet. Akorát teda nevím, co by mi případně řekli policajti, kdyby mě viděli a zastavili po takové době za volantem. Jel bych určitě stylem jako pod drogama, nicméně fyzicky naprosto čistý, takže na řidičák by mi šáhnout nemohli a zákaz jízdy by to taky neřešil.

0/0
15.1.2017 14:31

K37r51y17š75t84o65f 55L89a75n13í66k 1979180215935

pockal bych na podrobnosti, nevime, jak se to stalo.

+9/−1
15.1.2017 11:11

M46i34r27o14s92l21a94v 77B44e31d41n16á95ř 6837429504111

Pokud řidička řídila pod vlivem drog tak je to celkem jedno, jak se to stalo.

+8/−7
15.1.2017 11:19

T92o74m27á52š 53V82e90l50č37o32v84s94k43ý 4883728119218

Není. I přes drogy to nemusela zavinit.

+7/−2
15.1.2017 11:21

M72i67r78o76s66l25a13v 33B12e81d73n70á77ř 6547539704591

To je možné, ale pokud ji bylo prokázáno užití nedovolené drogy, soud ji stejně nemine.

+2/0
15.1.2017 11:24

T12o34m78á52š 45V40e52l86č49o66v21s85k93ý 4933188309118

To samozřejmě ano, ale záleží i na příčinné souvislosti mezi tou látkou v krvi a DN.

+7/0
15.1.2017 11:27

A50d52a77m 98P80o11s58p73í76š25i74l 1460142300139

Je to velmi pravdepodobne. Pokud nekdo huli travu nebo nedejboze snupe kokain (mozna i neco tvrdsiho) tak proste nemuze ridit auto. Ma zpomalene reakce a klidne srazi chodce. Ono chodce srazi mnohem casteji lide, kteri nejsou pod vlivem cehokoli (at uz alkoholu nebo drog) ale jednoduse se nevenuji rizeni z duvodu napriklad hrani si s telefonem. Suma sumarun je uplne jedno, jestli ty drogy mely podil na one nehode. Sama o sobe skutecnost, ze nekdo sedne pid vlivem drog za volant je dostacujici k tomu, aby dotycne osobe zlamali ruce, dozivotne sebrali ridicak a na X let zavreli do vezeni. Tolik muj skromny (pro mnohe z vad jiste extremni) nazor.

+11/−6
15.1.2017 11:49

J30a71k21u28b 56V49e22s65e54c96k23ý 4796727792251

R^ R^ R^ R^

+2/−5
15.1.2017 11:53

J41a16n 58B90a60r59t61á38č11e83k 6355745450589

Není to jedno, pokud nebude prokázána příčinná souvislost s nehodou, budou jí řešit jen z hlediska požití, pokud bude prokázáno lékařským vyšetřením.

+2/0
15.1.2017 12:14

S50t37a75n89i95s20l56a89v 87R27o79s77e41c59k51ý 9405889921299

Je zajímavé, že byl smazaný první diskuzní příspěvek a druhý, významově identický byl ponechán.

+2/0
15.1.2017 11:10

P78a11v94e73l 33M14o70r24a23v29e66c 3962879822648

O jakou drogu šlo? Alkohol nebo tabák? Nebo něco lehčího jako je např. marihuana?

(jako ono to je celkem jedno, řidič zabil, jakákoliv droga v těle by měla být přitěžující okolnost; jen mi vadí jak všichni vidí "drogy" jako horší než "alkohol" - ten je přitom nadprůměrně nebezpečnou drogou, podobně obecně i tabák)

+4/−3
15.1.2017 11:05

V71á48c44l23a38v 86J65o25n61á80š 8132693722203

Kafe?

+3/0
15.1.2017 11:15

P30a16v93e25l 92M27o61r44a56v21e93c 3252829652838

Pravda :) I když to je celkem neškodná droga.

+1/0
15.1.2017 11:41

J56a64k63u21b 91V54e52s15e38c58k17ý 4626607592931

Teď si uvědomuju, že když jsem před Vánoci ťuknul auto, tak jsem předtím pil několik dní průduškový čaj :-/

+1/0
15.1.2017 11:46

M26i14c97h60a48l 63C36h24a71l43u63p77a 6328500949763

Co je na alkoholu nadprůměrné nebezpečne? Přijde vám snad, že když někdo bude každý den pít malé pivo, tak bude za čtvrt roku závislý a za pár let neschopný normálního zivota? Srovnejte třeba s cigaretami nebo heroinem.

+1/0
15.1.2017 11:53

J52a19k14u67b 64V29e13s88e63c65k51ý 4816337482741

Asi tak 15 let každý den vykouřím cca 10-15 cigaret. Závislý jsem, ale myslím, že normálního života stále ještě schopen jsem.

+2/0
15.1.2017 12:00

M55i15c96h14a41l 63C33h70a66l52u66p12a 6718370279383

U cigaret je problém ta rychlost získání závislosti, zejména u dětí, u tvrdých drog to navíc zničí i inteligenci. Ale nevim odkud lidi berou, že alkohol je nebezpečná droga, někdo říká i tvrdá. Pít denně pár panáku tvrdého problém je, ale zrovna tak jde zůstat u pár piv za týden celý život. Nevšiml jsem si ale, že by někdo zvládal kouřit třeba jednu cigaretu denně a dlouhodobe nezvyšovat dávku.

+1/−1
15.1.2017 12:37

P43a93v93e38l 39M19o64r27a72v93e92c 3922829442328

Viz. např. http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/60/994/Ktere-drogy-nejvic-skodi . Alkohol patří fakt mezi jednu z nejhorších drog. V tomto srovnání je šestý, jinde dokonce druhý (ve studiích s větším vlivem socioekonomických dopadů).

Srovnejte třeba s marihuanou.

0/0
15.1.2017 12:54

M34i18c77h21a94l 98C12h30a30l47u22p10a 6368100959423

S tím prostě nesouhlasím, záleží na tom, jaké případy taky posuzovali. Alkohol může život zničit, ale užívá ho alespoň občas většina populace aniž by to u ní vedlo k poškození zdraví a závislosti. U ostatních drog se vypěstuje závislost mnohem snáz a rychleji.

Narazil jsem třeba na rozdělení tady http://www.odrogach.cz/skola/uzivani-navykovych-latek/informace-o-drogach/rozdeleni-drog.html, podle toho jsou tvrdé drogy všechno kromě marihuany a hašiše.

0/0
15.1.2017 13:56

P32a20v97e49l 19M94o30r46a22v20e12c 3742119542688

Nesouhlasíte s fakty které uznává celá adiktologická vědecká komunita? OK, váš problém.

I z vašeho odkazu ale plyne, že marihuana a hašiš jsou měkčí a míň nebezpečné drogy než tabák a alkohol - aspoň že na tomto se shodneme ;-)

0/0
15.1.2017 14:02

J53o92s57e72f 19D87v92o93r13a34k 8267828430399

Oko za oko, smrt za smrt, ale bohužel jsme v bezzubé Evropě.

+5/−8
15.1.2017 10:58

P17a43v95e35l 81M92o66r82a47v89e12c 3962789712848

To zase nesouhlasím. Za vraždu bych to ještě dokázal chápat, ale za zabití? OK, řidič byl pod vlivem, což to zhoršuje, ale.. Co jeho smrtí vyřešíte? Jako prevence to fakt neplatí.

Když už chcete drakonický trest, tak ať musí do konce života posílat X tisíc rodině zemřelého a Y tisíc na prevenci drog. To mi přijde mnohem užitečnější.

+11/0
15.1.2017 11:07

T14o80m83á18š 36V19e35l34č55o36v87s38k62ý 4343398319118

To bude i tak, protože to, co bude pojišťovna plnit z PR, půjde pak na regres, díky nezpůsobilosti k řízení, na což se pojistka nevztahuje.

0/0
15.1.2017 11:22

P35a42v86e93l 29M41o70r46a34v56e66c 3742799522158

OK, pak jsem s předpokládaným trestem tohoto řidiče spokojen - nějaký rok ve vězení, plus peněžitý trest obětem. To mi přijde adekvátní.

0/0
15.1.2017 11:42

J54a14k11u36b 46V20e57s35e35c59k87ý 4986727662411

Jestli byla skutečně pod vlivem, tak je to trest neadekvátní. Kdyby to šlo, byl bych pro zabavení majetku a galeje.

+1/−1
15.1.2017 11:49

P36a21v12e72l 44M53o41r63a12v54e50c 3302419892928

A v čem by váš trest byl pro společnost užitečnější?

Mrtvému člověku to život nevrátí, každý člověk může udělat chybu,..

(a taky by mne zajímalo, jak byste trestal horší zločiny? toto je pořád nedbalost, ne úmysl)

+2/0
15.1.2017 12:51

R62a19d12e40k 70U87r54b86a25n 4569310414597

Jde o to, co je cílem trestů. Jestli super pocit z pomsty, tak máte pravdu. Jestli prevence aby se podobné věci děli co nejméně, tak určitě ne.

+6/−1
15.1.2017 11:14

K56r18y83š45t20o73f 68L67a12n22í20k 1789430125375

ja bych ji dal druhou sanci. po odpykani tresu za neumyslne zabiti v cele s neomezenym prisunem tvrdych drog.

0/0
15.1.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.