Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Trumpovo přátelení s Ruskem má své limity. Východ není Západ

Nastupující americký prezident Donald Trump není typický republikán. „V jeho pojetí zájmy USA nediktuje ideologie, a proto chce vyjít s putinovským Ruskem, pokud se mu to bude hodit,“ píše ve svém komentáři Hynek Kmoníček. Dodává však, že i tato politika má své limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e52t86r 29O48č36e83n88á35š90e89k 2138864288131

Čas ukáže plusy i mínusy Trumpova presidentování.

0/0
20.1.2017 11:20

A39l83e16x72a67n42d30r 20Š98í13r 5271600353

Kennedy: "Ten prolhanej hajzl." (po "jednání" s Gromykem při kubánské krizi). Chruščov mlátící botou do pultu v OSN - "žádné naše rakety na Kubě nejsou!". Merkelová se s veškerou snahou a nadějí pokoušela jednat s Putinem, naprosto znechucena to vzdala a vyjádřila se, že s tím... člověkem se prostě jednat nedá. S Ruskem uměl jednat jedině Ronald Reagan - ten dnes světu velmi chybí. "Rusko = říše zla."

+10/−3
15.1.2017 11:45

J76a38n 56B97l61a55n11a 3456485904

To víte soudruzi z USA pro své lži mají i fotografie - viz Irák.

+1/−1
15.1.2017 13:52
Foto

V25o67j23t10e75c54h 34P95á66n67i36k 88S25r19. 5691691284267

Přečtěte si článek znovu, pomalu a přemýšlejte. Jeho osnovou je: "Žít a nechat žít". Proč se Vám to nelíbí? Soustavné vyhrožování a válka by Vám byla milejší?

+2/−1
15.1.2017 19:00

L36i93b70o96r 36H89l72u44b88u67č48e37k 4870700707157

... Merkelová...???... ta co prohlásila „Wir schaffen das!“...???... tak to jo, té věřím...;-D

0/−3
15.1.2017 19:25

P23a17v33e53l 40Š75i37m44u25r16d67a 2387815361294

Chci připomenout slova V.Klause:.." v Rusku je nyní taková úroveň demokracie, jaká tam ještě nikdy nebyla.."..já s tí musím naprosto souhlasit...!

+3/−4
15.1.2017 10:47

J16i73r50k63a 34K93o77p21a17c15e96k 4188953966303

Jo, .. "taková úroveň" demokracie ještě v Rusku asi skutečně nebyla..

a ostatně,.. třeba i v Sýrii je také nyní taková úroveň demokracie,

která tam předtím nikdy nebyla... !

+4/0
15.1.2017 22:33

R91o11s11t46i26s86l49a96v 90Š78t64ě38p96á18n46í25k 4816934970722

Je úsměvné sledovat, jak EU politikové odmítají výsledky amerických voleb a přitom samotný model evropské demkracie s 9% světové populace a demokracie v USA 5% je pro 7,5 miliardový svět z důvodů rozdílného náboženství, kultury, historie a rodinných tradic mnohdy nepochopitelný, neuchopitelný a je odmítán. Snad právě proto by každý stát, který je na cestě k demokracii, měl být dobrou zprávou pro Evropu, ale toto vidění světa je pro EU politiky již daleko za jejich rozlišovacími schopnostmi, neboť považujií evropskou demokracii za tu jedinou správnou:-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Btov%C3%A1_populace

+1/−2
15.1.2017 10:34

J62i75n91d93ř88i17c20h 25V57á43g54n45e42r 9231696516501

Pěkný článek. V českých reáliích jedno přání. Poprosme americké spojence ať nevyváží za každou cenu svou ideologii do Ruska. Nebo bychom po nějakém drncáku mohli zjistit, že je pro většinu lidí v této zemi přitažlivější ruský model. Zvlášť, když se podaří udržet půvabný, stávající, 4x ve srovnání se západní Evrpou nižší 25ti tisícový průměrný příjem.

+2/−2
15.1.2017 10:18

E41v39a 37Z37a19v21a65c26k57a 2626388233175

Článek o ničem, shrnutí všeho, co víme. Každý stát má takovou míru a formu demokracie, jakou si zvolí a mnohdy vyplívá z podstaty povahy dané země, jejich obyvatel a regionu. I ve slavné americké demokracii nalezneme mnoho chyb stejně jako v té naší. Jsou mnohé státy, kde stopy demokracie mizí a nebo neexistují, a přesto se s nimi USA přátelí(Saudská Arábie, Katar, a v neposlední řadě Turecko)

Rusko je své a chce si zachovat vlastní identitu bez vlivu USA/EU. A protože je rozlohou velmocí, nejde o nic jiného, než o moc a ovládání!! Způsob demokracie a zřízení je až na posledním místě. Dokud vládl v Sýrii otec Asada, byl klid, přesto že byl mnohem větším autokratem.. Ale kopal s USA.. A nekritizoval Izrael..

+1/−1
15.1.2017 9:42

J33i54n29d14ř36i13c92h 89V31l68a53s93á60k 6580647945862

Skvělá analýza, i když se to především rusofobům zamlouvat nebude.

+4/−5
15.1.2017 9:40

E56v75a 17Z86a53v84a85c16k46a 2286398643755

Pane Vlásáku, a co tím chtěl básník říci? Že tu správnou a jedinou cestu k demokracii razí USA? Oni nemají prezidentský stát? A neděj se tam nepravosti? Každý ať si zamete před vlastním prahem.. I u nás!!

+4/−1
15.1.2017 9:44

J10i85n69d37ř38i28c41h 48V32l48a82s96á46k 6770787725232

Psal jsem skvělá analýza, co ne tom nechápete?

+2/0
15.1.2017 9:46

A34l19e49x49a74n84d37r 31Š27í18r 5111740703

To slovo "skvělá".

+1/−2
15.1.2017 11:51

J37a92n 14H60l40a24v75á29č 4191419563

No výsledek po přečtení dlouhého článku je ten, že onu demokracii ruského typu prostě zažít nechci, navíc je to opravdu demokracie?

+8/0
15.1.2017 9:04

J14i59n39d39ř18i79c70h 61V96l95a77s63á79k 6470787685612

Totalita vypadá jinak, ta je třeba v Severní Korei.

+3/−2
15.1.2017 9:41

E36v63a 57Z14a54v28a86c51k81a 2706588683415

A máme právo posuzování? Jsme dokonalí? Právo na změnu mají pouze občané daných zemí.. To je můj názor. Jakákoli intervence nikdy nic dobrého nepřinesla

+3/0
15.1.2017 9:45

J66i30n58d20ř20i66c14h 66V68l30a21s33á20k 6900887245452

Píšu snad něco takového, že je potřeba třeba do té Koree, expandovat demokracii třeba ve vzoru té z USA?:-P

0/0
15.1.2017 9:47

L98u14b59o28š 24R63y22c68h61n76a 1679808481481

Proto Rusko intervenuje na Ukrajině.?

+4/0
15.1.2017 14:41

A13l41e47x85a66n95d75r 79Š19í47r 5491130533

U nás byla totalita 1948 - 1989. Vypadal jinak než v S. Koreji. Takže to nebyla totalita?

+4/0
15.1.2017 11:52

P65a24v40e82l 87O46t31i51s43k 2146281977

Ale o tom ten článek přece vubec není. Jakou chcete zažít demokracii nebo kde vy chcete žít.

+2/0
15.1.2017 10:07

L67u80b51o39š 28R64y63c37h82n35a 1659248241191

O tom ten článek právě je .o tom ,že ten kapitalizmus Ruský není tak špatný a může být i u nás. Takže i s Putinem i s totalitou. To je to co pan Kmoníček jako diplomat neříká. Ten usměvavý pán co se na novináře usmívá se nám i novinářům vysmívá. Pozorně ho sledujte u jeho projevů s novináři.

+1/−2
15.1.2017 16:51

J15a96r58d11a 16S61l98a33n39h79o24f 2555254469433

To si delas srandu ne? tam je porad diktatura

+1/−2
15.1.2017 17:55
Foto

V29o14j72t65e43c36h 77P20á26n80i64k 23S46r38. 5501151344847

A tlačí Vás někdo, aby jste ji zažil?

+2/0
15.1.2017 19:02

L38u45b25o89š 44R79y88c27h52n35a 1369928831451

Pan Kmoníček dělá vše pro to ,aby se zavděčil novému vedení USA. proč asi??

Jeho výroky na stranu Ruska ,nad nimi zůstává rozum stát.

Zabrání Ukrajiny a Krymu nebylo geo politické s pomocí vojenské síly. Budování vojenské základny v artických oblastech???Tlak na východní Evropu,??,

Proč to Kmoníček říká.???

Jako bývalý úředník ,který měl na starosti tajné služby?? On když řekne modrá,můžete si být jisti ,že je to zelené, nebo spíše fialové.

Nezapomínejte na to co se dělo s Číňanem, on to byl,kdo za tím stál, zahraniční odbor hradu spolu se Zaorálkem.Zaorálek podepsal 2015 v Číně ten panflet co umožnil krádež všeho co mělo cenu Číňanům (hlavně nanotechnolgie) Kmoníček to řídil zezadu.Pro ty co budou tvrdit,že ne ať si vzpomenou, jak se mediálně schovával při návštěvě číňana a co má na starosti na hradě a jak se mediálně chová teď.

Te ́d budou říkat ,že za to mohl protokol.

Dělá vše pro to aby Rusko obnovilo svou politickou sílu a vliv ve Východní Evropě ,i když naoko říká něco o tom jak je Rusko slabé. JAký má zájem?????

S jeho úsměvem (spíš vysmíváním)je to podobné jako s úsměvem pana Zemana je to úsměv ďábla.

+3/−10
15.1.2017 8:54

M58a64r26t91i38n 45K14r92a34l 7413450643767

Za prvé IDnes tutově za podobné komentáře platí, a za druhé, takový velvyslanec v USA je parádní flek. A schvaluje to americký prezident, který si v tomto případě bezpochyby myslí, že Ukrajina je stále součástí SSSR.

+1/−1
15.1.2017 9:44

P20a93v98e53l 51O78t39i35s12k 2636401867

No pokud vím tak má pan Kmoníček docela konzistentní názory na zahraniční politiku naši i třeba politiku USA už docela dlouhou dobu.

+3/−1
15.1.2017 10:37

L29u39b17o43š 92R74y67c25h47n31a 1179928461221

Tak jako president napadení Ukrajiny nazval chřipkou. Min. to nevyvracel. Teď už schvaluje ,že je to agrese Ruska a přesto říká ,že Rusko nemá geopolitické požadavky sice říká ,že né proti USA,ale už neříká ,že na ostatní včetně nás.

Jako diplomat ,což pan Kmoníček bezesporu je. Sám hlásá ,že nelže pouze vynechává informace podává jen kusé a takové ,které sedají vyložit tak i tak.

Funkci na hradě má ,že se stará o zahraniční politiku. Včetně Číny.To co jsem napsal nahoře platí.

+1/0
15.1.2017 14:40

L98u53d92v80i47k 79S50p80i44n75k73a 1952117900305

dokud se neobnoví rf ve velikosti sssr , bratrské vztahy s východní a střední evropou kterou sssr obětavě a tak nezištně osvobodil, plus přístup k indickému oceanu , bude se rusko cítit poškozeno a bude usilovat o nápravu této historické nespravedlnosti.

+4/−3
15.1.2017 8:00

L14a70d44i86s84l93a52v 39L34a18k92e24r 2563839735806

Mám k analýze pana Kmoníčka jednu připomínku. Srovnává U.S.A. a Rusko černobíle, skoro bych řekl primitivně. Napsal: "Západní demokracie směřuje ke slabému státu silných občanů."

Nic takového nevyplývá ani z historického vývoje, ani ze současné situace! Pojem "stát" v západním pojetí se rozpadl na "inner state" a "outer state". Ten vnitřní, skrytý stát - to jsou vzájemné vazby bank, peněz, zájmových skupin, průmyslu, mafie, armádních špiček. Tento stát se s volbami nijak nemění, zůstává stabilní. Pak je zde ten "vnější stát" - ten je reprezentovaný politiky, kteří jsou figurkami na šachovnici mocných. Tato vnější fasáda se při volbách trošku obmněňuje.

Nemusíme chodit pro příklady daleko. Viz česká mafie v pozadí a naši politici v popředí: opoziční smlouva Klaus-Zeman, Bárta a jeho melody boys, Nečas, Bohoušek Sobotka.

V U.S.A. byl takovým dálkově řízeným presidentem Barrack Hussein Obama. Charakterizují jej jako "smart guy", který se bez konfliktů přizpůsobil tomu, co od něj chtěli. A pokud výjimečně podpořil nějakou neschválenou aktivitu (dohoda ministra Kerryho s Ruskem o společném postupu v Syrii), pak Pentagon mu dal ihned jasně a tvrdě najevo kdo je zde pánem: po podpisu dohody Rusko-USA okamžitě následoval zářijový útok US letectva na Deir ez-Zor. Tím celá dohoda padla pod stůl. Rusko svolalo Radu bezpečnosti a ruský vyslanec při OSN se před novináři z šedesáti států teatrálně zeptal kdo tedy vlastně vládne v U.S.A.: zda president Obama, nebo Pentagon.

Rusko se okamžitě zařídilo po svém, ukončilo příměří v Aleppu, a Syrská armáda pokračovala v likvidaci teroristů. Ministr Kerry pak běhal po washingtonských kancelářích a vykřikoval uraženě: Vidíte jak jste to podělali! V dohodě jsem měl dojednané právo veta na ruské letecké útoky, ale teď můžeme jen sedět na zadku a koukat co Rusové dělají.

Takže pan Kmoníček napsal zdvořilostní frázi: "Západní demokracie směřuje ke slabému státu silných občanů." Inu, budoucí velvyslanec se vyjadřuje opatrně.

+1/−1
15.1.2017 2:21

J98a10n 58B96a91b55i60č82k94a 9203549433157

Takže USA je ovládáno temnými silami s pozadí a Rusko jasnými silami v popředí.

+4/−1
15.1.2017 2:27

J72i69ř95í 80S60c45h22m50i17d86t 5890593774345

máte to špatně:-P v obou případech jde o síly temné;-)

+4/−1
15.1.2017 8:09

L62a16d68i80s44l27a76v 13L55a39k46e18r 2603889525786

Pan Babička píše: Takže USA je ovládáno temnými silami s pozadí a Rusko jasnými silami v popředí.

Ano, přesně tak.

Zkuste zapátrat kdo a proč spáchal atentát na presidenta Kennedyho. Dozvíte se, že se to dodnes neví, střelci byli možná najatí vrazi z řad chicagské mafie, ale kdo jim zaplatil těch pár stovek tisíc dolarů je dobře skryto.

Mimochodem, Kennedy se vzepřel "vnitřnímu státu": CIA poslala bez jeho svolení vycvičené a ozbrojené kubánské contras na Kubu. Ráno dali presidentovi nůž na krk: na Kubě se bojuje, demokracii je nutno podpořit, pane presidente,dejte okamžité svolení k letecké podpoře výsadku. Kennedy se tenkrát postavil na zadní a odmítl toto vydírání - a moc dlouho nepřežil.

Pak se podívejte jak funguje nadace Billa a Hillary Clinton, kdo všechno do ní lil peníze (včetně arabských šejků, německé a ukrajinské vlády) a kdo všechno je z této nadace placen a jakými částkami.

Přečetli jsme si, jak dojatý Obamův vicepresident Bidden dostal před pár dny nejvyšší americké vyznamenání. Zamáčkl jsem slzu dojetí. Ale už se nedočteme, že Biddenův syn Hunter získal v roce 2014 teplé a velmi dobře placené místo u ukrajinské energetické firmy Burisma.

A pokud jde o krvavý nálet v Deir ez-Zor se 110 mrtvými? Američané mají závazný postup jak vyhodnocovat a ověřovat statické cíle. Tyto postupy byly zavedeny po několika průšvizích v Afghanistánu. Pročpak tento postup najednou selhal v Deir ez-Zor? Inu proto, že někdo chtěl, aby selhal. Dokonce byli Američané tak pečliví, že ruské straně nahlásili souřadnice budoucího leteckého útoku 9 kilometrů od letiště, a pak zaútočili na syrskou armádu ve vzdálenosti 3 km až 6 km od letiště.

Vyšetřovalo se to, protože Amíci zatáhli do toho masakru i letectvo Dánska a Velké Britanie. Výsledek vyšetřování - žádný. Prý se vloudila chybička. Vyšetřovatelé se vůbec nezabývali tím proč čistě statický cíl byl najednou ověřován ve zrychleném režimu jako dynamický cíl. Nebylo zjištěno kdo toto rozhodnutí na americké straně přijal.

+2/−1
15.1.2017 8:13

J51i78ř68í 38S37c42h77m43i43d66t 5930183504795

Jen bych to trochu poopravil, u nás tady v EU se jde ještě třetí cestou a to slabých států a slabých občanů a stále silnější byrokratické kliky v Bruselu. Omezování občanů a soustavné přitahování šroubů, na vše je předpis a nejlíp hned několik předpisů, občan samostatně už nemůže skoro nic a s jednotlivými státy EU je to podobně, stále více kompetencí se posouvá do Bruselu a všichni musí skákat, jak Brusel píská. Tenhle způsob demokracie zdá se mi poněkud nešťastným.

+5/−2
15.1.2017 8:08

J72i38ř48í 91D12o60u92b77r39a59v23s35k60ý 5455903171662

Tahle úvaha je nesmysl. Naopak sjednocení postupu více států skrze další komoru kde dochází k jednání jejich zástupců vede k podstatně silnějšímu celku. Což je ostatně patrné na USA. Proto také Rusko a Čína nikdy nejednají s EU ale snaží se jednat s mnohem zlabšími jetnotlivými články čímž se jejich vyjednavací pozice a schopnost hájit vlastní zájmy mnohem zlepšuje (samozřejmě na náš úkor). Pro Evropu je výhodné vystupovat jednotně a tedy mnohem silněji, potíž spíš je v tom, že toho není schopna.

0/0
20.1.2017 15:11

L70u70k47á58š 62P27a10v89l29á49s74e71k 8931479139741

Brilantní analýza!R^

+4/−2
15.1.2017 0:38
Foto

P16e46t44r 57Š66m21e23j28k37a52l 9175920468347

...Obamovi demokraté se ještě nedokážou chovat „americky“ a přiznat si třeba i dočasnou porážku vlastních myšlenek. Ty byly přece tak dokonalé, že prohrát nemohly, a vinu je proto nutné najít jinde. A tak se najednou dozvídáme, že volební kampaň za 1,4 miliardy dolarů na straně Hillary Clintonové a za cca 930 milionů na straně Trumpa ve skutečnosti na konci rozhodla 32letá ruská hackerka....

R^:-)R^

+6/−2
14.1.2017 23:48

V21á72c71l28a44v 55V32a78n82ě19k 2983273398651

Hloupost, ale populární. Hillary byla první kdo volby uznala. Co chcete vic?

+4/−9
15.1.2017 0:00

J55i73ř64í 53Č76e90r13m77á79k 5930475428287

Jasně, a proto podpořila přepočítávání hlasů iniciované její najatou mouřenínkou.

Nakonec byla ještě ráda, když se to přepočítávání v Michiganu stoplo, protože jaksi "mimo plán" začaly vyplouvat na povrch volební podvody demogratů.

+7/−1
15.1.2017 1:53
Foto

J39a65n 26K92u88l26í56s30e39k 8257703678301

Nejen to. Začalo se nacházet více nepočítaných hlasů pro Trumpa než pro Clintonku. Ve Wisconsinu vyhrál větším rozdílem po přepočítání než před o další tisíce hlasů. Přepočítávání byla velmi trapná záležitost...

+8/0
15.1.2017 7:30
Foto

J65a16n 29K14u90l21í46s58e73k 8607613148241

Kdepak, Hillary sice porážku uznala den po volbách, ale po pár dnech změnila názor. A drtivá většina jejich voličů volby neuznala. Dělají pořád bordel nejen na univerzitách a v ulicích velkých měst, ale i při schvalovacím řízení členů administrativy v kongresu. A ještě je tu ta záležitost ohledně "fake news" na CNN. Jsou trapní až to mlátí dveřma...

+10/−1
15.1.2017 7:39

J66i39ř72í 39D53o87u78b39r39a89v65s61k78ý 5875233941862

Ten bordel na univerzitách (tak obvykle nazývají diktátoři snahy změnit cokoliv diskusí k lepšímu) je tu především proto že počty hlasů nekorespondují díky volebnímu systému s výsledkem voleb, clintonová získala celkově o 2mil vice hlasu a presto musela prohrát. Hádám že to je hlavním předmětem vášní ze strany těch, kteřým se selským rozumem nechce tak podivný výsledek uznat.

0/0
20.1.2017 15:17

J52i97ř47í 56S85c21h66m42i45d72t 5810653354505

Komentáře Kmoníčka mají vždy něco do sebe a jsou tady na iDnes takovým pohlazením na duši mezi těmi výplody Votápka, erta, Palaty a Aničky.

+8/−3
14.1.2017 23:38

J58i62r25i 86D12o41m59i85n40i77k 1641138361410

O jakých "limitech" ten úsměvný pán s motýlkem mluví ? ;-D

+2/−8
14.1.2017 22:42

M90a94r33e92k 59D35e13m75č91á57k 9335934986575

Ten Kmoníček mi dlouhodobě do příběhu prezidenta Zemana nějak nepasuje. Každopádně dobrý komentář.

+9/−1
14.1.2017 21:22

R87o62s38t79i76s73l77a59v 46M37a37r64t19i87n94á21k 3252948255427

Příčinou americko-ruského konfliktu je diametrálně odlišný koncept globalizace. Kdyby Rusko nenabízelo alternativu, jak tvrdí pan Kmoníček, žádný konflikt by neexistoval. To že našinec ruskou koncepci nezná, ještě neznamená, že neexistuje. Kdo hledá najde a marxismus to opravdu není. Proč by také jinak vzniklo ministerstvo pravdy, že.

+6/−3
14.1.2017 21:12

J49a84r47d77a 89H42o92f35m68a25n39n 4240785314

ale našinec ruskou koncepci zná............byla tu od r.1948 s vyvrcholením v r.1968............děkujeme nechcemeRv

+9/−3
14.1.2017 21:15

L16u63b13o85š 52C88h13l62u40m23s15k63ý 2240865808765

Mám takový čím dál nepříjemnější pocit, ža tahle koncepce k nám teď vane z úplně jiné strany. No, snad ji Doník trochu přidusí.

+8/−1
14.1.2017 21:26

J24i83r18i 61D78o96m29i44n53i18k 1581488451670

Pane Hofmanne, to je historie, která nemá s dnešní realitou nic společného.

SSSR není dnešní Rusko. Už se s tím konečně smiřte

+5/−6
14.1.2017 22:45

F16r31a11n16t11i51š31e22k 41S84c29h43l30i32c90h19t65s 9775512591635

Ztráta času - "nic nepochopili, ničemu se nenaučili"...

+5/−2
15.1.2017 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.