Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při letecké přehlídce pro děti v Thajsku havaroval gripen, pilot zahynul

Na letecké přehlídce v Thajsku, pořádané u příležitosti oslav dne dětí, se v sobotu zřítila stíhačka. Pětatřicetiletý pilot zahynul, z početných přítomných rodin nebyl nikdo zraněn. Informovalo o tom thajské ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e28t17r 82K52a26l64v56o27d80a 9885377949104

Jaká letadla provozuje naše armáda?

0/0
16.1.2017 5:21

O34n57d15ř60e91j 58F28e59n72c67l 4521944254151

Panebože, jak někdo může napsat pták v motoru :D :D. Ptáka co lítá rychlostí Mach 1 bych rád viděl :D

0/0
15.1.2017 18:18

V48í31t 15B55e15n93e35š 4834700922428

Podle této logiky: Kdybych jezdil po dálnici jen 200 km/hodinu a víc, nemohl bych se srazit s žádným jiným autem? 8-o

+3/0
15.1.2017 20:34

J24i77ř30í 23K84o23d14ý18d69e92k 7420850776803

Smějete se vlastní hlouposti :-)

+4/0
15.1.2017 21:00

J68a58n 60M68o44t24ů10r30e48k 7500782581829

?? Můžete to nějak více vysvětlit? Protože takto jak jste to napsal, tak je to příšerná hovadina, že to není ani možné a je téměř jisté, že jsme to jen špatně pochopili....

0/0
16.1.2017 7:21

A80l89e16x98a72n43d67r 59C43h49y38t58i82l 2394892175451

Já bych rád viděl Vaše testy IQ. Ale vlastně ne. Není třeba. Komentář plně postačuje;-D

0/0
16.1.2017 8:40

V55o88j29t77ě33c34h 76G33r12o58s28s 9249564805726

,,Jasná sebevražda, šerife".

+2/0
15.1.2017 14:38

F16r63a30n36t79i85š42e22k 43C23h19m24e20l39a84ř 6408700

Je to sice tragédie, ale ještě že to neodskákal někdo další ;-(

0/0
14.1.2017 23:04

V40l41a15s32t68i63m13i65l 80K31o48c41u19r40e29k 4916573850764

Proč letadlo spadlo určí letecká inspekce, tady není místo pro nějaké spekulace.

Podstatné je, že letectvo by vůbec nemělo být určeno pro exhibice a ohrožovat tak lidi včetně dětí. píšu to pokaždém něštěstí toho druhu a po kadém konání ostravské letecké show, kterou považuji za velmi nebezpečnou a zbytečnou akci. RvRvRv

+1/−14
14.1.2017 22:42

F74r68a80n64t68i55š16e43k 20C24h62m23e72l72a86ř 6538260

To s Vámi nesouhlasím, i letecké přehlídky a příprava na ně jsou svým způsobem součástí výcviku.

+2/0
14.1.2017 23:05

M49i66r82o94s66l32a24v 15S21i73n12d14e78l94a27r 2815977634952

Jo a nejlepsi by to bylo zakazat... ne?

Kdo ma strach, nemusi muze zustat doma.

+1/0
15.1.2017 0:18

S70t60a49n63i22s56l69a55v 65S68t35u68p45k53a 6741745175280

Ti lidé tam jdou na vlastní nebezpeční a zodpovědnost. Nemusí tam chodit. Pokud tam nebudou chodit, nikdo přehlídku ani dělat nebude. To byste mohl zakázat mnoho věcí.

+5/0
15.1.2017 11:17

J92o78z11e57f 50B63e44n42c40e15l 1451676943890

Ono ta vypadá na závadu systému riadenia. Ono tých Gripenov už pri ich vývoji padlo pomerne viac, ak to zrovnáme s inými typmi. Jedno je isté čím zložitejší stroj tým je porucha pravdepodobnejšia.

0/0
14.1.2017 20:29

A73l32e57x55a88n27d29r 81C20h62y68t48i51l 2474432675351

Tak mig29 byly nahrazeny právě z důvodu spolehlivosti ne?

0/0
16.1.2017 8:41

J29a52n 73U78l70r26i68c12h 8988983776231

Spis naklady na provoz.

0/0
16.1.2017 11:18

A39l49e29x11a40n77d70r 30C27h29y28t11i73l 2964902945811

Protože byly velice poruchové, tak měly vyšší náklady na provoz. Už chápete?

0/0
16.1.2017 12:04

J25o91z93e95f 47B20e47n52c26e94l 1611416853850

U nás im jednoducho končí životnosť.

0/0
16.1.2017 22:02

A27l29e13x95a32n29d28r 50C17h65y95t14i11l 2324542765961

Ano, viz zajímavý rozhovor.

FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.

VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.

http://www.flying-revue.cz/vaclav-vasek-mig-29-rozhovor

0/0
17.1.2017 8:13

L28u77k17á27š 83S85e29d43l11á19č62e87k 1613757677850

Já to vidím na náhlou indispozici pilota.

0/0
14.1.2017 19:48

L42a42d83a 53N92o93v71a62k 4952503857

skoro jistě chyba pilota...

0/0
14.1.2017 18:38

P39e50t15r 46T29y70č27k64a 6225182779102

To vypadá, že se chtěl otočit kolem osy a pak vyletět nahoru, ale přitáhl ve špatný moment.

0/0
14.1.2017 17:09

J45a27n 76Z88e27m19a87n 6296147301461

Asi byl nevylítanej.:-P

0/0
14.1.2017 17:07

M25i88l22a92n 52N35ě83m45e64c 1865440426136

Hmm, tak nějak od oka bych řekl, že si teď naši stíhači dají pár týdnů relax na zemi. Tohle nevypadalo na chybu pilota.

0/0
14.1.2017 16:57

P60e13t26r 67T89y58č12k73a 6345642829172

To právě vypadá na chybu pilota. Nejspíš ztratil orientaci v prostoru..

+7/0
14.1.2017 17:11

M74i26l81a44n 86N62ě65m35e29c 1685300406586

To se mi právě nezdá. Všimněte si, jak se všechno najednou podělalo zhruba vteřinu poté, co načal zatáčku. Do té chvíle tam nebyl žádný manévr, jaký by vyřadil z provozu takhle kvalifikovaného pilota, ale najednou prudký náklon a od toho okamžiku to letělo jak něco mezi papírovou vlaštovkou a šutrem.

0/0
14.1.2017 17:37

L33a21d86a 33N41o45v57a82k 4432853657

já jsem tam tedy viděl výkrut, dost rychle provedený a nedotočený.., no a než se probral a uvědomil si, že by měl spíš potlačit, než přitahovat, byl v zemi...

0/0
14.1.2017 18:41

R16i70c61h23a71r43d 51T63o56m19e44č59e66k 7636295106801

Asi se pilot ohnul pro mobil, zavadil o páku.......

+2/0
14.1.2017 14:14

D75a77v40i43d 94Š36t41a34m89b85e11r33a 4472594914816

Jako by se to letadlo úplně zaseklo nebo co. To je rychlý konec. Chudák pilot.

+2/0
14.1.2017 13:46

R94u77d80o90l14f 21K57o34m78á75r11e23k 7768369652769

trosky stroje zacaly horet ... to mne pobavilo. zajimalo by mne jak vypada takova troska po narazu v 800km/h do zeme a jak dlouho trva, nez zacne horet

0/−6
14.1.2017 13:21

M26a57r12t66i18n 35S71m75í34š81e46k 7532642620334

Tohle melo byt 800km/h??

+1/0
14.1.2017 16:18

J71o84z66e83f 67D50u29h88a71c65e81k 7191260603390

skuste:

Tohle melo byt 800km/h????????????????????????

0/−1
15.1.2017 10:39

A21l23o59i44s 55S31l12á89m25e86č52k18a 2256782382212

Na tuhle leteckou show děti zřejmě do smrti nezapomenou. :-/

+2/0
14.1.2017 13:01

M80a23r23t77i51n 90B68r80e19j74c37h22a 3944510522621

R.I.P.

+1/0
14.1.2017 12:35

J58i73ř52í 35K39o15d27ý77d50e82k 7760680806963

A co kdyz to byla zavada, ptak v motoru atd... Treba pilot makal do posledni chvile, aby se nikomu nic nestalo - i kdyz vedel, ze je to pro nej konecna. Takovych pripadu uz bylo. Tahle akrobaticka pilotaz v malych vyskach neni zadna legrace.

+8/−2
14.1.2017 12:12
Foto

P21e72t91r 37J70a37n12o46v60s69k31ý 1898620452558

pták v motoru? CHudák pilot....

+4/0
14.1.2017 13:08

V73a76c29l45a98v 54K65u15b84i85č50e18k 4947984100185

Noční no. Chvíli trvalo než mi to došlo, pak jsem si to ,skoro, představil a fakt se zasmál. Dobrý. :-D Samozřejmě že té tragedii se nesměju. Člověka je škoda.

0/0
15.1.2017 0:46

J91a21k38u76b 26W48e12b23e81r 9346565364908

Takového ptáka bych chtěl vidět :-D

0/0
14.1.2017 15:01

J64i17ř25í 63K41o93d19ý10d49e44k 7960650176863

Tady jednoho máte... https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

jinak tohle vtipkování se mi moc nelíbí.

+2/0
14.1.2017 15:17

M52a83r85t92i51n 60S68m23í97š51e17k 7772562370264

Pokud vidite video tak ten pilot si nestacil moc uvedomit co se deje ..natoz,aby makal do posledni chvile.2-3sekundy nejsou ani na modlitbu.

0/0
14.1.2017 16:24

J31i27ř29í 19K78o92d30ý42d92e41k 7670150986903

2 - 3 sekundy jsou právě spousty času. To není vaření vajíčka na hniličku. Prohlédněte si moje postované video, tam to nebylo o moc více a přesto dokázal pilot zabránit ztrátám na životech a jako bonus vyvázl živý.

0/0
14.1.2017 16:30

J71a92n 78K60a41d25l70e97c 7487625846399

Chyba pilota, či ztráta vědomí. Smutnej konec...

0/−3
14.1.2017 12:03

J95a93k27u22b 33V26e61s72e32c23k79ý 4456977172581

Nechtěl byste to napsat thajským vyšetřovatelům, a ušetřit jim tak zbytečnou práci?

+6/0
14.1.2017 12:27

V63á52c10l20a92v 62K24o16p78ř24i97v94a 1944110605291

Asi v roce 1991 jsem byl očitým svědkem totožné nehody našeho armádního MiGu 21 u letiště v Plané u Českých Budějovic. Let na zádech a pak knipl funguje prostě naopak. Uf, tyhle chyby jsou pak fatální.;-(

+2/−5
14.1.2017 11:55

J80i55ř93í 63K33o48d75ý28d43e88k 7460280496793

V te dobe to hodne souviselo s tragickym rocnim naletem pilotu. Cviceni dela mistra. Nastesti alespon v tomhle ohledu jsou na to dneska piloti lepe.

+3/0
14.1.2017 12:14

V98á25c43l17a22v 43K94o62p74ř46i43v79a 1204420195271

Ten pilot cvičil na letecký den. Bylo to den, dva před tím. Tehdy se ještě létalo hodně. Žádné béčko. Rutina zabíjí.

0/0
15.1.2017 10:18
Foto

P65e76t30r 62J60a63n51o23v94s39k14ý 1338900582738

sorry , ale letel už jste nekdy s letadlem? Myslim, že když jse obrátíte, tak knipl funguje furt stejně, on se v tom letadle otočí i pilot.......

+4/−2
14.1.2017 13:10

K76a87r39e44l 98L79a61n93g47r 2842857910298

Jo tak si vemte simulátor a přitáhněte těsně nad zemí při letu na zádech a uvidíte co bude za show na zemi... Je vidět, že o pilotáži víte kulový.

+2/−7
14.1.2017 13:17

J26a89n 67P65a85v33e70l80k50a 3287271474601

A proč by přitahoval, když vidí, že potřebuje letět směrem k podlaze?

+3/0
14.1.2017 13:46
Foto

P90e92t27r 14J89a38n82o86v69s13k31ý 1128740282858

tywoe ridite snad model ze země, přesne tohle muže napsat jen teoretik!

+3/−2
14.1.2017 13:49

A25l36e24š 75N77o58v93o77t48n45ý 9676156356129

Pardon, to mělo být mínus, samozřejmě..

+1/0
14.1.2017 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.