Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při letecké přehlídce pro děti v Thajsku havaroval gripen, pilot zahynul

Na letecké přehlídce v Thajsku, pořádané u příležitosti oslav dne dětí, se v sobotu zřítila stíhačka. Pětatřicetiletý pilot zahynul, z početných přítomných rodin nebyl nikdo zraněn. Informovalo o tom thajské ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e98t77r 69K39a34l71v71o39d67a 9695427159674

Jaká letadla provozuje naše armáda?

0/0
16.1.2017 5:21

O70n69d21ř62e18j 49F61e78n80c83l 4921884254111

Panebože, jak někdo může napsat pták v motoru :D :D. Ptáka co lítá rychlostí Mach 1 bych rád viděl :D

0/0
15.1.2017 18:18

V25í82t 40B13e69n42e32š 4354490562358

Podle této logiky: Kdybych jezdil po dálnici jen 200 km/hodinu a víc, nemohl bych se srazit s žádným jiným autem? 8-o

+3/0
15.1.2017 20:34

J47i26ř66í 20K34o97d56ý47d50e42k 7320470966713

Smějete se vlastní hlouposti :-)

+4/0
15.1.2017 21:00

J82a19n 68M28o92t75ů50r18e70k 7560562361669

?? Můžete to nějak více vysvětlit? Protože takto jak jste to napsal, tak je to příšerná hovadina, že to není ani možné a je téměř jisté, že jsme to jen špatně pochopili....

0/0
16.1.2017 7:21

A72l72e44x45a30n64d36r 70C32h93y67t55i85l 2464502735671

Já bych rád viděl Vaše testy IQ. Ale vlastně ne. Není třeba. Komentář plně postačuje;-D

0/0
16.1.2017 8:40

V91o45j43t40ě86c33h 63G17r55o80s84s 9389544205636

,,Jasná sebevražda, šerife".

+2/0
15.1.2017 14:38

F97r40a83n74t16i96š12e81k 69C11h59m25e10l71a16ř 6388980

Je to sice tragédie, ale ještě že to neodskákal někdo další ;-(

0/0
14.1.2017 23:04

V43l12a64s20t91i35m85i48l 80K37o73c82u51r41e77k 4826143570544

Proč letadlo spadlo určí letecká inspekce, tady není místo pro nějaké spekulace.

Podstatné je, že letectvo by vůbec nemělo být určeno pro exhibice a ohrožovat tak lidi včetně dětí. píšu to pokaždém něštěstí toho druhu a po kadém konání ostravské letecké show, kterou považuji za velmi nebezpečnou a zbytečnou akci. RvRvRv

+1/−14
14.1.2017 22:42

F61r75a67n70t88i62š73e39k 37C18h63m44e49l51a85ř 6948520

To s Vámi nesouhlasím, i letecké přehlídky a příprava na ně jsou svým způsobem součástí výcviku.

+2/0
14.1.2017 23:05

M55i52r15o15s97l35a34v 68S38i98n27d69e81l41a95r 2245607764332

Jo a nejlepsi by to bylo zakazat... ne?

Kdo ma strach, nemusi muze zustat doma.

+1/0
15.1.2017 0:18

S74t41a74n57i28s94l58a40v 26S92t34u41p65k46a 6341375605520

Ti lidé tam jdou na vlastní nebezpeční a zodpovědnost. Nemusí tam chodit. Pokud tam nebudou chodit, nikdo přehlídku ani dělat nebude. To byste mohl zakázat mnoho věcí.

+5/0
15.1.2017 11:17

J49o63z49e42f 11B60e62n56c69e54l 1751676293870

Ono ta vypadá na závadu systému riadenia. Ono tých Gripenov už pri ich vývoji padlo pomerne viac, ak to zrovnáme s inými typmi. Jedno je isté čím zložitejší stroj tým je porucha pravdepodobnejšia.

0/0
14.1.2017 20:29

A73l61e29x20a80n93d86r 19C49h93y17t74i14l 2664602335561

Tak mig29 byly nahrazeny právě z důvodu spolehlivosti ne?

0/0
16.1.2017 8:41

J14a44n 71U21l23r82i41c39h 8238933716351

Spis naklady na provoz.

0/0
16.1.2017 11:18

A13l64e58x72a45n66d13r 26C23h55y65t65i39l 2234542355361

Protože byly velice poruchové, tak měly vyšší náklady na provoz. Už chápete?

0/0
16.1.2017 12:04

J56o95z94e46f 97B71e32n57c75e60l 1781866803670

U nás im jednoducho končí životnosť.

0/0
16.1.2017 22:02

A10l24e83x46a39n58d12r 67C10h57y16t42i57l 2774162815981

Ano, viz zajímavý rozhovor.

FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.

VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.

http://www.flying-revue.cz/vaclav-vasek-mig-29-rozhovor

0/0
17.1.2017 8:13

L38u16k13á65š 97S75e87d14l92á35č24e68k 1153347397420

Já to vidím na náhlou indispozici pilota.

0/0
14.1.2017 19:48

L87a65d50a 54N76o24v76a33k 4882943467

skoro jistě chyba pilota...

0/0
14.1.2017 18:38

P40e65t23r 54T51y93č61k49a 6795762119112

To vypadá, že se chtěl otočit kolem osy a pak vyletět nahoru, ale přitáhl ve špatný moment.

0/0
14.1.2017 17:09

J48a95n 41Z46e32m86a97n 6936337751981

Asi byl nevylítanej.:-P

0/0
14.1.2017 17:07

M68i22l65a36n 31N23ě39m78e76c 1135390576486

Hmm, tak nějak od oka bych řekl, že si teď naši stíhači dají pár týdnů relax na zemi. Tohle nevypadalo na chybu pilota.

0/0
14.1.2017 16:57

P78e80t72r 74T53y83č59k64a 6855642129582

To právě vypadá na chybu pilota. Nejspíš ztratil orientaci v prostoru..

+7/0
14.1.2017 17:11

M44i77l53a46n 89N10ě23m64e65c 1545410856666

To se mi právě nezdá. Všimněte si, jak se všechno najednou podělalo zhruba vteřinu poté, co načal zatáčku. Do té chvíle tam nebyl žádný manévr, jaký by vyřadil z provozu takhle kvalifikovaného pilota, ale najednou prudký náklon a od toho okamžiku to letělo jak něco mezi papírovou vlaštovkou a šutrem.

0/0
14.1.2017 17:37

L39a36d49a 97N34o97v18a48k 4922673507

já jsem tam tedy viděl výkrut, dost rychle provedený a nedotočený.., no a než se probral a uvědomil si, že by měl spíš potlačit, než přitahovat, byl v zemi...

0/0
14.1.2017 18:41

R23i33c50h48a26r44d 81T56o63m77e85č45e85k 7416855126251

Asi se pilot ohnul pro mobil, zavadil o páku.......

+2/0
14.1.2017 14:14

D92a81v33i48d 86Š17t23a57m19b66e61r66a 4922204514206

Jako by se to letadlo úplně zaseklo nebo co. To je rychlý konec. Chudák pilot.

+2/0
14.1.2017 13:46

R13u32d66o59l74f 47K31o71m84á32r88e52k 7908639652489

trosky stroje zacaly horet ... to mne pobavilo. zajimalo by mne jak vypada takova troska po narazu v 800km/h do zeme a jak dlouho trva, nez zacne horet

0/−6
14.1.2017 13:21

M94a92r55t20i43n 11S36m25í37š90e16k 7772302890694

Tohle melo byt 800km/h??

+1/0
14.1.2017 16:18

J66o44z34e81f 18D28u52h50a54c60e61k 7631630273690

skuste:

Tohle melo byt 800km/h????????????????????????

0/−1
15.1.2017 10:39

A66l55o10i22s 70S10l64á40m75e12č95k50a 2326832412522

Na tuhle leteckou show děti zřejmě do smrti nezapomenou. :-/

+2/0
14.1.2017 13:01

M51a93r61t32i18n 65B81r56e30j52c51h10a 3584810462711

R.I.P.

+1/0
14.1.2017 12:35

J97i66ř33í 59K76o17d29ý69d12e13k 7580790226763

A co kdyz to byla zavada, ptak v motoru atd... Treba pilot makal do posledni chvile, aby se nikomu nic nestalo - i kdyz vedel, ze je to pro nej konecna. Takovych pripadu uz bylo. Tahle akrobaticka pilotaz v malych vyskach neni zadna legrace.

+8/−2
14.1.2017 12:12
Foto

P30e66t22r 18J20a68n12o94v60s10k73ý 1528910272578

pták v motoru? CHudák pilot....

+4/0
14.1.2017 13:08

V63a81c92l64a33v 52K64u59b81i74č43e74k 4907294150165

Noční no. Chvíli trvalo než mi to došlo, pak jsem si to ,skoro, představil a fakt se zasmál. Dobrý. :-D Samozřejmě že té tragedii se nesměju. Člověka je škoda.

0/0
15.1.2017 0:46

J11a44k52u32b 84W87e50b71e76r 9696125154328

Takového ptáka bych chtěl vidět :-D

0/0
14.1.2017 15:01

J85i34ř25í 12K22o47d30ý64d24e88k 7340640176403

Tady jednoho máte... https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

jinak tohle vtipkování se mi moc nelíbí.

+2/0
14.1.2017 15:17

M42a75r93t21i74n 55S93m71í18š49e93k 7712742400314

Pokud vidite video tak ten pilot si nestacil moc uvedomit co se deje ..natoz,aby makal do posledni chvile.2-3sekundy nejsou ani na modlitbu.

0/0
14.1.2017 16:24

J86i62ř50í 58K36o94d50ý28d72e77k 7800830506853

2 - 3 sekundy jsou právě spousty času. To není vaření vajíčka na hniličku. Prohlédněte si moje postované video, tam to nebylo o moc více a přesto dokázal pilot zabránit ztrátám na životech a jako bonus vyvázl živý.

0/0
14.1.2017 16:30

J54a28n 67K77a57d18l94e82c 7587365596389

Chyba pilota, či ztráta vědomí. Smutnej konec...

0/−3
14.1.2017 12:03

J23a25k74u17b 49V72e89s43e37c35k82ý 4156797442901

Nechtěl byste to napsat thajským vyšetřovatelům, a ušetřit jim tak zbytečnou práci?

+6/0
14.1.2017 12:27

V57á31c42l93a71v 52K84o62p31ř36i93v27a 1324350145141

Asi v roce 1991 jsem byl očitým svědkem totožné nehody našeho armádního MiGu 21 u letiště v Plané u Českých Budějovic. Let na zádech a pak knipl funguje prostě naopak. Uf, tyhle chyby jsou pak fatální.;-(

+2/−5
14.1.2017 11:55

J23i98ř96í 80K34o52d64ý38d18e93k 7160580286443

V te dobe to hodne souviselo s tragickym rocnim naletem pilotu. Cviceni dela mistra. Nastesti alespon v tomhle ohledu jsou na to dneska piloti lepe.

+3/0
14.1.2017 12:14

V61á96c23l26a47v 61K25o42p86ř84i37v61a 1534800545551

Ten pilot cvičil na letecký den. Bylo to den, dva před tím. Tehdy se ještě létalo hodně. Žádné béčko. Rutina zabíjí.

0/0
15.1.2017 10:18
Foto

P66e18t33r 30J69a16n82o62v65s15k65ý 1138840762458

sorry , ale letel už jste nekdy s letadlem? Myslim, že když jse obrátíte, tak knipl funguje furt stejně, on se v tom letadle otočí i pilot.......

+4/−2
14.1.2017 13:10

K36a44r85e73l 96L14a16n86g51r 2882807210218

Jo tak si vemte simulátor a přitáhněte těsně nad zemí při letu na zádech a uvidíte co bude za show na zemi... Je vidět, že o pilotáži víte kulový.

+2/−7
14.1.2017 13:17

J52a71n 97P82a82v62e37l97k35a 3977731554241

A proč by přitahoval, když vidí, že potřebuje letět směrem k podlaze?

+3/0
14.1.2017 13:46
Foto

P59e59t42r 94J21a56n19o49v11s27k66ý 1178570502608

tywoe ridite snad model ze země, přesne tohle muže napsat jen teoretik!

+3/−2
14.1.2017 13:49

A30l80e41š 88N93o70v19o93t16n82ý 9306316496479

Pardon, to mělo být mínus, samozřejmě..

+1/0
14.1.2017 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.