Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při letecké přehlídce pro děti v Thajsku havaroval gripen, pilot zahynul

Na letecké přehlídce v Thajsku, pořádané u příležitosti oslav dne dětí, se v sobotu zřítila stíhačka. Pětatřicetiletý pilot zahynul, z početných přítomných rodin nebyl nikdo zraněn. Informovalo o tom thajské ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e90t21r 59K38a22l37v35o40d81a 9625487609794

Jaká letadla provozuje naše armáda?

0/0
16.1.2017 5:21

O16n18d23ř87e83j 51F11e10n61c59l 4791514214821

Panebože, jak někdo může napsat pták v motoru :D :D. Ptáka co lítá rychlostí Mach 1 bych rád viděl :D

0/0
15.1.2017 18:18

V24í13t 94B75e97n50e69š 4784100332338

Podle této logiky: Kdybych jezdil po dálnici jen 200 km/hodinu a víc, nemohl bych se srazit s žádným jiným autem? 8-o

+3/0
15.1.2017 20:34

J85i81ř12í 57K88o40d51ý48d59e51k 7770350866303

Smějete se vlastní hlouposti :-)

+4/0
15.1.2017 21:00

J32a13n 45M90o59t10ů57r69e26k 7520252771679

?? Můžete to nějak více vysvětlit? Protože takto jak jste to napsal, tak je to příšerná hovadina, že to není ani možné a je téměř jisté, že jsme to jen špatně pochopili....

0/0
16.1.2017 7:21

A71l62e38x45a39n23d63r 60C65h29y97t14i70l 2484102715321

Já bych rád viděl Vaše testy IQ. Ale vlastně ne. Není třeba. Komentář plně postačuje;-D

0/0
16.1.2017 8:40

V71o34j68t88ě76c28h 66G43r19o73s33s 9379224845156

,,Jasná sebevražda, šerife".

+2/0
15.1.2017 14:38

F72r61a82n75t96i23š42e95k 73C65h70m46e26l91a54ř 6398190

Je to sice tragédie, ale ještě že to neodskákal někdo další ;-(

0/0
14.1.2017 23:04

V53l29a52s53t98i82m84i19l 78K95o13c88u37r37e16k 4236983960854

Proč letadlo spadlo určí letecká inspekce, tady není místo pro nějaké spekulace.

Podstatné je, že letectvo by vůbec nemělo být určeno pro exhibice a ohrožovat tak lidi včetně dětí. píšu to pokaždém něštěstí toho druhu a po kadém konání ostravské letecké show, kterou považuji za velmi nebezpečnou a zbytečnou akci. RvRvRv

+1/−14
14.1.2017 22:42

F26r94a35n58t91i72š24e21k 56C29h26m27e29l92a28ř 6528400

To s Vámi nesouhlasím, i letecké přehlídky a příprava na ně jsou svým způsobem součástí výcviku.

+2/0
14.1.2017 23:05

M84i29r18o83s91l21a13v 63S10i69n75d43e18l19a77r 2555417324522

Jo a nejlepsi by to bylo zakazat... ne?

Kdo ma strach, nemusi muze zustat doma.

+1/0
15.1.2017 0:18

S57t93a93n61i36s68l73a61v 58S78t85u69p43k19a 6631815235760

Ti lidé tam jdou na vlastní nebezpeční a zodpovědnost. Nemusí tam chodit. Pokud tam nebudou chodit, nikdo přehlídku ani dělat nebude. To byste mohl zakázat mnoho věcí.

+5/0
15.1.2017 11:17

J76o41z13e23f 54B37e71n53c44e22l 1201176483720

Ono ta vypadá na závadu systému riadenia. Ono tých Gripenov už pri ich vývoji padlo pomerne viac, ak to zrovnáme s inými typmi. Jedno je isté čím zložitejší stroj tým je porucha pravdepodobnejšia.

0/0
14.1.2017 20:29

A60l94e98x81a90n34d56r 57C33h46y50t14i31l 2834162105981

Tak mig29 byly nahrazeny právě z důvodu spolehlivosti ne?

0/0
16.1.2017 8:41

J54a94n 42U63l54r20i54c79h 8498333636241

Spis naklady na provoz.

0/0
16.1.2017 11:18

A39l49e47x71a46n96d81r 24C64h10y31t51i30l 2834782765131

Protože byly velice poruchové, tak měly vyšší náklady na provoz. Už chápete?

0/0
16.1.2017 12:04

J33o50z69e38f 22B21e61n53c40e95l 1491876363210

U nás im jednoducho končí životnosť.

0/0
16.1.2017 22:02

A84l32e93x19a17n11d66r 58C46h18y27t83i89l 2944202215341

Ano, viz zajímavý rozhovor.

FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.

VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.

http://www.flying-revue.cz/vaclav-vasek-mig-29-rozhovor

0/0
17.1.2017 8:13

L36u75k13á46š 10S22e53d11l36á35č19e92k 1653847737750

Já to vidím na náhlou indispozici pilota.

0/0
14.1.2017 19:48

L72a20d66a 96N88o69v68a11k 4652903327

skoro jistě chyba pilota...

0/0
14.1.2017 18:38

P29e94t37r 70T57y30č83k25a 6605602189472

To vypadá, že se chtěl otočit kolem osy a pak vyletět nahoru, ale přitáhl ve špatný moment.

0/0
14.1.2017 17:09

J32a80n 64Z15e74m40a48n 6536527411201

Asi byl nevylítanej.:-P

0/0
14.1.2017 17:07

M23i32l98a54n 36N47ě15m43e45c 1435310306816

Hmm, tak nějak od oka bych řekl, že si teď naši stíhači dají pár týdnů relax na zemi. Tohle nevypadalo na chybu pilota.

0/0
14.1.2017 16:57

P40e97t48r 45T45y10č58k25a 6215122289742

To právě vypadá na chybu pilota. Nejspíš ztratil orientaci v prostoru..

+7/0
14.1.2017 17:11

M18i14l62a35n 35N51ě78m76e63c 1275560356306

To se mi právě nezdá. Všimněte si, jak se všechno najednou podělalo zhruba vteřinu poté, co načal zatáčku. Do té chvíle tam nebyl žádný manévr, jaký by vyřadil z provozu takhle kvalifikovaného pilota, ale najednou prudký náklon a od toho okamžiku to letělo jak něco mezi papírovou vlaštovkou a šutrem.

0/0
14.1.2017 17:37

L39a87d23a 54N73o12v88a59k 4432333447

já jsem tam tedy viděl výkrut, dost rychle provedený a nedotočený.., no a než se probral a uvědomil si, že by měl spíš potlačit, než přitahovat, byl v zemi...

0/0
14.1.2017 18:41

R42i10c18h16a40r60d 97T20o96m35e61č38e10k 7796205176781

Asi se pilot ohnul pro mobil, zavadil o páku.......

+2/0
14.1.2017 14:14

D50a15v75i80d 90Š19t24a70m69b11e65r37a 4262844584696

Jako by se to letadlo úplně zaseklo nebo co. To je rychlý konec. Chudák pilot.

+2/0
14.1.2017 13:46

R39u89d92o51l70f 69K33o65m57á25r33e14k 7368839542939

trosky stroje zacaly horet ... to mne pobavilo. zajimalo by mne jak vypada takova troska po narazu v 800km/h do zeme a jak dlouho trva, nez zacne horet

0/−6
14.1.2017 13:21

M91a80r80t92i28n 67S60m18í97š91e69k 7902962530684

Tohle melo byt 800km/h??

+1/0
14.1.2017 16:18

J19o75z79e40f 50D29u24h36a79c44e52k 7241420933890

skuste:

Tohle melo byt 800km/h????????????????????????

0/−1
15.1.2017 10:39

A66l42o26i21s 43S33l14á76m76e20č32k41a 2426722772632

Na tuhle leteckou show děti zřejmě do smrti nezapomenou. :-/

+2/0
14.1.2017 13:01

M74a60r70t64i94n 60B14r24e52j72c65h53a 3224820242461

R.I.P.

+1/0
14.1.2017 12:35

J75i14ř11í 12K57o79d41ý35d84e71k 7120620396963

A co kdyz to byla zavada, ptak v motoru atd... Treba pilot makal do posledni chvile, aby se nikomu nic nestalo - i kdyz vedel, ze je to pro nej konecna. Takovych pripadu uz bylo. Tahle akrobaticka pilotaz v malych vyskach neni zadna legrace.

+8/−2
14.1.2017 12:12
Foto

P82e93t17r 66J88a49n80o32v35s70k81ý 1228960892608

pták v motoru? CHudák pilot....

+4/0
14.1.2017 13:08

V47a33c64l37a17v 93K66u68b76i60č27e80k 4387394200885

Noční no. Chvíli trvalo než mi to došlo, pak jsem si to ,skoro, představil a fakt se zasmál. Dobrý. :-D Samozřejmě že té tragedii se nesměju. Člověka je škoda.

0/0
15.1.2017 0:46

J11a60k23u75b 82W58e15b26e35r 9966935804748

Takového ptáka bych chtěl vidět :-D

0/0
14.1.2017 15:01

J41i74ř67í 44K44o33d33ý78d97e12k 7890870366483

Tady jednoho máte... https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

jinak tohle vtipkování se mi moc nelíbí.

+2/0
14.1.2017 15:17

M88a38r31t10i93n 95S60m92í20š45e75k 7842642730584

Pokud vidite video tak ten pilot si nestacil moc uvedomit co se deje ..natoz,aby makal do posledni chvile.2-3sekundy nejsou ani na modlitbu.

0/0
14.1.2017 16:24

J20i80ř96í 72K86o12d29ý51d22e93k 7930850656323

2 - 3 sekundy jsou právě spousty času. To není vaření vajíčka na hniličku. Prohlédněte si moje postované video, tam to nebylo o moc více a přesto dokázal pilot zabránit ztrátám na životech a jako bonus vyvázl živý.

0/0
14.1.2017 16:30

J62a21n 85K93a32d66l36e95c 7747925856779

Chyba pilota, či ztráta vědomí. Smutnej konec...

0/−3
14.1.2017 12:03

J79a81k56u97b 67V47e67s14e48c90k18ý 4896637602861

Nechtěl byste to napsat thajským vyšetřovatelům, a ušetřit jim tak zbytečnou práci?

+6/0
14.1.2017 12:27

V19á79c86l98a12v 74K37o87p82ř64i98v70a 1514900835831

Asi v roce 1991 jsem byl očitým svědkem totožné nehody našeho armádního MiGu 21 u letiště v Plané u Českých Budějovic. Let na zádech a pak knipl funguje prostě naopak. Uf, tyhle chyby jsou pak fatální.;-(

+2/−5
14.1.2017 11:55

J32i79ř11í 33K48o68d65ý95d35e47k 7960270236303

V te dobe to hodne souviselo s tragickym rocnim naletem pilotu. Cviceni dela mistra. Nastesti alespon v tomhle ohledu jsou na to dneska piloti lepe.

+3/0
14.1.2017 12:14

V76á13c67l16a49v 86K93o15p86ř74i15v54a 1684250135481

Ten pilot cvičil na letecký den. Bylo to den, dva před tím. Tehdy se ještě létalo hodně. Žádné béčko. Rutina zabíjí.

0/0
15.1.2017 10:18
Foto

P96e61t56r 17J33a66n83o59v62s69k20ý 1318130752368

sorry , ale letel už jste nekdy s letadlem? Myslim, že když jse obrátíte, tak knipl funguje furt stejně, on se v tom letadle otočí i pilot.......

+4/−2
14.1.2017 13:10

K39a69r68e43l 31L66a83n84g43r 2962377730248

Jo tak si vemte simulátor a přitáhněte těsně nad zemí při letu na zádech a uvidíte co bude za show na zemi... Je vidět, že o pilotáži víte kulový.

+2/−7
14.1.2017 13:17

J57a43n 23P96a79v31e98l10k64a 3657231534451

A proč by přitahoval, když vidí, že potřebuje letět směrem k podlaze?

+3/0
14.1.2017 13:46
Foto

P83e56t85r 26J83a83n82o98v77s25k97ý 1558690262398

tywoe ridite snad model ze země, přesne tohle muže napsat jen teoretik!

+3/−2
14.1.2017 13:49

A77l71e72š 35N38o19v45o14t35n95ý 9346326546369

Pardon, to mělo být mínus, samozřejmě..

+1/0
14.1.2017 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.