Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při letecké přehlídce pro děti v Thajsku havaroval gripen, pilot zahynul

Na letecké přehlídce v Thajsku, pořádané u příležitosti oslav dne dětí, se v sobotu zřítila stíhačka. Pětatřicetiletý pilot zahynul, z početných přítomných rodin nebyl nikdo zraněn. Informovalo o tom thajské ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e50t59r 29K46a47l57v47o31d60a 9625317719794

Jaká letadla provozuje naše armáda?

0/0
16.1.2017 5:21

O96n57d28ř59e13j 23F10e91n55c82l 4971814114491

Panebože, jak někdo může napsat pták v motoru :D :D. Ptáka co lítá rychlostí Mach 1 bych rád viděl :D

0/0
15.1.2017 18:18

V85í64t 67B64e71n16e58š 4314710482148

Podle této logiky: Kdybych jezdil po dálnici jen 200 km/hodinu a víc, nemohl bych se srazit s žádným jiným autem? 8-o

+3/0
15.1.2017 20:34

J11i37ř20í 29K61o53d68ý87d28e82k 7270490506773

Smějete se vlastní hlouposti :-)

+4/0
15.1.2017 21:00

J21a52n 98M90o55t16ů45r55e11k 7640322771619

?? Můžete to nějak více vysvětlit? Protože takto jak jste to napsal, tak je to příšerná hovadina, že to není ani možné a je téměř jisté, že jsme to jen špatně pochopili....

0/0
16.1.2017 7:21

A81l84e24x38a92n55d52r 54C91h37y53t51i80l 2704712805871

Já bych rád viděl Vaše testy IQ. Ale vlastně ne. Není třeba. Komentář plně postačuje;-D

0/0
16.1.2017 8:40

V42o95j79t45ě88c87h 18G79r93o36s60s 9129454645236

,,Jasná sebevražda, šerife".

+2/0
15.1.2017 14:38

F25r97a66n32t95i15š65e67k 65C62h81m59e53l47a10ř 6248170

Je to sice tragédie, ale ještě že to neodskákal někdo další ;-(

0/0
14.1.2017 23:04

V12l59a83s60t15i79m92i52l 27K58o56c65u64r45e21k 4436263890784

Proč letadlo spadlo určí letecká inspekce, tady není místo pro nějaké spekulace.

Podstatné je, že letectvo by vůbec nemělo být určeno pro exhibice a ohrožovat tak lidi včetně dětí. píšu to pokaždém něštěstí toho druhu a po kadém konání ostravské letecké show, kterou považuji za velmi nebezpečnou a zbytečnou akci. RvRvRv

+1/−14
14.1.2017 22:42

F35r17a66n72t44i39š56e49k 83C32h50m24e41l54a11ř 6578960

To s Vámi nesouhlasím, i letecké přehlídky a příprava na ně jsou svým způsobem součástí výcviku.

+2/0
14.1.2017 23:05

M63i98r17o94s16l48a44v 98S84i73n23d44e33l12a86r 2825637124732

Jo a nejlepsi by to bylo zakazat... ne?

Kdo ma strach, nemusi muze zustat doma.

+1/0
15.1.2017 0:18

S84t69a14n35i96s22l30a17v 87S12t17u81p42k94a 6961125715870

Ti lidé tam jdou na vlastní nebezpeční a zodpovědnost. Nemusí tam chodit. Pokud tam nebudou chodit, nikdo přehlídku ani dělat nebude. To byste mohl zakázat mnoho věcí.

+5/0
15.1.2017 11:17

J30o38z53e67f 65B48e32n17c15e83l 1461756103950

Ono ta vypadá na závadu systému riadenia. Ono tých Gripenov už pri ich vývoji padlo pomerne viac, ak to zrovnáme s inými typmi. Jedno je isté čím zložitejší stroj tým je porucha pravdepodobnejšia.

0/0
14.1.2017 20:29

A30l98e69x24a10n95d42r 19C46h44y18t11i72l 2534152565301

Tak mig29 byly nahrazeny právě z důvodu spolehlivosti ne?

0/0
16.1.2017 8:41

J94a15n 49U67l15r71i23c80h 8828963536541

Spis naklady na provoz.

0/0
16.1.2017 11:18

A64l68e64x93a11n97d95r 28C95h15y50t88i60l 2234522705321

Protože byly velice poruchové, tak měly vyšší náklady na provoz. Už chápete?

0/0
16.1.2017 12:04

J38o85z72e95f 82B72e32n94c49e98l 1141646733410

U nás im jednoducho končí životnosť.

0/0
16.1.2017 22:02

A90l69e95x64a60n21d56r 27C88h45y90t36i92l 2174532495191

Ano, viz zajímavý rozhovor.

FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.

VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.

http://www.flying-revue.cz/vaclav-vasek-mig-29-rozhovor

0/0
17.1.2017 8:13

L65u72k91á32š 82S11e83d41l40á78č31e14k 1243327957100

Já to vidím na náhlou indispozici pilota.

0/0
14.1.2017 19:48

L65a50d83a 94N49o21v79a61k 4422313217

skoro jistě chyba pilota...

0/0
14.1.2017 18:38

P84e35t55r 43T58y57č72k20a 6575292919802

To vypadá, že se chtěl otočit kolem osy a pak vyletět nahoru, ale přitáhl ve špatný moment.

0/0
14.1.2017 17:09

J13a32n 71Z37e37m55a42n 6566157221141

Asi byl nevylítanej.:-P

0/0
14.1.2017 17:07

M87i91l31a52n 19N10ě31m17e37c 1425880146786

Hmm, tak nějak od oka bych řekl, že si teď naši stíhači dají pár týdnů relax na zemi. Tohle nevypadalo na chybu pilota.

0/0
14.1.2017 16:57

P96e57t20r 29T88y75č62k50a 6175762739462

To právě vypadá na chybu pilota. Nejspíš ztratil orientaci v prostoru..

+7/0
14.1.2017 17:11

M29i29l97a57n 19N58ě82m57e79c 1225850536456

To se mi právě nezdá. Všimněte si, jak se všechno najednou podělalo zhruba vteřinu poté, co načal zatáčku. Do té chvíle tam nebyl žádný manévr, jaký by vyřadil z provozu takhle kvalifikovaného pilota, ale najednou prudký náklon a od toho okamžiku to letělo jak něco mezi papírovou vlaštovkou a šutrem.

0/0
14.1.2017 17:37

L68a32d65a 97N48o71v13a11k 4642103937

já jsem tam tedy viděl výkrut, dost rychle provedený a nedotočený.., no a než se probral a uvědomil si, že by měl spíš potlačit, než přitahovat, byl v zemi...

0/0
14.1.2017 18:41

R65i38c76h18a63r92d 68T12o54m89e67č91e53k 7436905226691

Asi se pilot ohnul pro mobil, zavadil o páku.......

+2/0
14.1.2017 14:14

D15a30v87i98d 36Š70t18a63m75b96e70r18a 4502794314796

Jako by se to letadlo úplně zaseklo nebo co. To je rychlý konec. Chudák pilot.

+2/0
14.1.2017 13:46

R36u54d18o92l82f 62K23o82m18á44r80e74k 7628629522589

trosky stroje zacaly horet ... to mne pobavilo. zajimalo by mne jak vypada takova troska po narazu v 800km/h do zeme a jak dlouho trva, nez zacne horet

0/−6
14.1.2017 13:21

M13a21r56t30i19n 80S95m33í56š29e64k 7662962930904

Tohle melo byt 800km/h??

+1/0
14.1.2017 16:18

J23o69z30e45f 91D20u90h88a77c75e79k 7151530183940

skuste:

Tohle melo byt 800km/h????????????????????????

0/−1
15.1.2017 10:39

A79l66o61i88s 42S87l27á77m31e32č43k60a 2726732802272

Na tuhle leteckou show děti zřejmě do smrti nezapomenou. :-/

+2/0
14.1.2017 13:01

M59a61r24t26i18n 65B68r61e44j43c89h21a 3374970892161

R.I.P.

+1/0
14.1.2017 12:35

J54i79ř49í 59K22o87d98ý21d56e18k 7400120146923

A co kdyz to byla zavada, ptak v motoru atd... Treba pilot makal do posledni chvile, aby se nikomu nic nestalo - i kdyz vedel, ze je to pro nej konecna. Takovych pripadu uz bylo. Tahle akrobaticka pilotaz v malych vyskach neni zadna legrace.

+8/−2
14.1.2017 12:12
Foto

P22e67t55r 42J28a42n79o37v76s29k15ý 1468720342318

pták v motoru? CHudák pilot....

+4/0
14.1.2017 13:08

V57a25c85l88a52v 49K44u74b90i21č15e80k 4747664940765

Noční no. Chvíli trvalo než mi to došlo, pak jsem si to ,skoro, představil a fakt se zasmál. Dobrý. :-D Samozřejmě že té tragedii se nesměju. Člověka je škoda.

0/0
15.1.2017 0:46

J69a50k87u35b 58W18e33b15e76r 9476985474318

Takového ptáka bych chtěl vidět :-D

0/0
14.1.2017 15:01

J26i42ř60í 31K90o51d70ý67d76e81k 7440950816653

Tady jednoho máte... https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

jinak tohle vtipkování se mi moc nelíbí.

+2/0
14.1.2017 15:17

M88a78r97t15i45n 64S24m33í71š16e39k 7542872740974

Pokud vidite video tak ten pilot si nestacil moc uvedomit co se deje ..natoz,aby makal do posledni chvile.2-3sekundy nejsou ani na modlitbu.

0/0
14.1.2017 16:24

J63i93ř40í 20K68o23d73ý15d43e52k 7490610256473

2 - 3 sekundy jsou právě spousty času. To není vaření vajíčka na hniličku. Prohlédněte si moje postované video, tam to nebylo o moc více a přesto dokázal pilot zabránit ztrátám na životech a jako bonus vyvázl živý.

0/0
14.1.2017 16:30

J58a46n 63K90a40d50l70e79c 7657425586529

Chyba pilota, či ztráta vědomí. Smutnej konec...

0/−3
14.1.2017 12:03

J28a37k24u66b 76V27e97s60e47c36k56ý 4316827122931

Nechtěl byste to napsat thajským vyšetřovatelům, a ušetřit jim tak zbytečnou práci?

+6/0
14.1.2017 12:27

V47á86c45l32a90v 18K88o28p66ř76i39v49a 1254610985121

Asi v roce 1991 jsem byl očitým svědkem totožné nehody našeho armádního MiGu 21 u letiště v Plané u Českých Budějovic. Let na zádech a pak knipl funguje prostě naopak. Uf, tyhle chyby jsou pak fatální.;-(

+2/−5
14.1.2017 11:55

J98i69ř96í 42K17o72d83ý10d30e34k 7100800816283

V te dobe to hodne souviselo s tragickym rocnim naletem pilotu. Cviceni dela mistra. Nastesti alespon v tomhle ohledu jsou na to dneska piloti lepe.

+3/0
14.1.2017 12:14

V64á40c92l23a24v 58K81o39p63ř14i41v90a 1914740675381

Ten pilot cvičil na letecký den. Bylo to den, dva před tím. Tehdy se ještě létalo hodně. Žádné béčko. Rutina zabíjí.

0/0
15.1.2017 10:18
Foto

P78e93t70r 96J16a15n31o13v90s48k26ý 1488890822458

sorry , ale letel už jste nekdy s letadlem? Myslim, že když jse obrátíte, tak knipl funguje furt stejně, on se v tom letadle otočí i pilot.......

+4/−2
14.1.2017 13:10

K15a28r45e51l 39L68a43n42g43r 2712167560828

Jo tak si vemte simulátor a přitáhněte těsně nad zemí při letu na zádech a uvidíte co bude za show na zemi... Je vidět, že o pilotáži víte kulový.

+2/−7
14.1.2017 13:17

J82a35n 42P30a95v88e43l18k15a 3247891854461

A proč by přitahoval, když vidí, že potřebuje letět směrem k podlaze?

+3/0
14.1.2017 13:46
Foto

P32e26t18r 53J60a36n71o65v24s52k12ý 1918320332608

tywoe ridite snad model ze země, přesne tohle muže napsat jen teoretik!

+3/−2
14.1.2017 13:49

A57l28e67š 46N71o87v68o29t41n69ý 9646166576129

Pardon, to mělo být mínus, samozřejmě..

+1/0
14.1.2017 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.