Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při letecké přehlídce pro děti v Thajsku havaroval gripen, pilot zahynul

Na letecké přehlídce v Thajsku, pořádané u příležitosti oslav dne dětí, se v sobotu zřítila stíhačka. Pětatřicetiletý pilot zahynul, z početných přítomných rodin nebyl nikdo zraněn. Informovalo o tom thajské ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e92t40r 22K44a40l57v31o15d39a 9865577869644

Jaká letadla provozuje naše armáda?

0/0
16.1.2017 5:21

O77n97d11ř27e24j 78F92e13n28c13l 4371584584961

Panebože, jak někdo může napsat pták v motoru :D :D. Ptáka co lítá rychlostí Mach 1 bych rád viděl :D

0/0
15.1.2017 18:18

V45í38t 34B81e96n38e66š 4284960132948

Podle této logiky: Kdybych jezdil po dálnici jen 200 km/hodinu a víc, nemohl bych se srazit s žádným jiným autem? 8-o

+3/0
15.1.2017 20:34

J17i59ř90í 45K10o69d68ý11d27e17k 7190320696703

Smějete se vlastní hlouposti :-)

+4/0
15.1.2017 21:00

J46a93n 48M64o80t63ů46r94e28k 7950332421579

?? Můžete to nějak více vysvětlit? Protože takto jak jste to napsal, tak je to příšerná hovadina, že to není ani možné a je téměř jisté, že jsme to jen špatně pochopili....

0/0
16.1.2017 7:21

A89l67e67x73a13n93d67r 32C43h91y43t59i12l 2204502495741

Já bych rád viděl Vaše testy IQ. Ale vlastně ne. Není třeba. Komentář plně postačuje;-D

0/0
16.1.2017 8:40

V75o66j87t86ě57c73h 85G64r59o18s75s 9209354585866

,,Jasná sebevražda, šerife".

+2/0
15.1.2017 14:38

F19r11a11n36t24i23š51e98k 35C78h13m44e45l53a39ř 6238710

Je to sice tragédie, ale ještě že to neodskákal někdo další ;-(

0/0
14.1.2017 23:04

V28l60a18s45t83i83m14i13l 17K64o36c82u41r73e55k 4816413570754

Proč letadlo spadlo určí letecká inspekce, tady není místo pro nějaké spekulace.

Podstatné je, že letectvo by vůbec nemělo být určeno pro exhibice a ohrožovat tak lidi včetně dětí. píšu to pokaždém něštěstí toho druhu a po kadém konání ostravské letecké show, kterou považuji za velmi nebezpečnou a zbytečnou akci. RvRvRv

+1/−14
14.1.2017 22:42

F94r37a96n75t49i87š83e52k 22C29h55m50e87l89a24ř 6118880

To s Vámi nesouhlasím, i letecké přehlídky a příprava na ně jsou svým způsobem součástí výcviku.

+2/0
14.1.2017 23:05

M74i13r15o96s92l71a86v 40S19i35n79d95e70l85a69r 2585127254952

Jo a nejlepsi by to bylo zakazat... ne?

Kdo ma strach, nemusi muze zustat doma.

+1/0
15.1.2017 0:18

S78t71a33n92i70s63l57a62v 29S74t21u80p51k97a 6521765445640

Ti lidé tam jdou na vlastní nebezpeční a zodpovědnost. Nemusí tam chodit. Pokud tam nebudou chodit, nikdo přehlídku ani dělat nebude. To byste mohl zakázat mnoho věcí.

+5/0
15.1.2017 11:17

J14o17z96e87f 49B69e91n23c66e52l 1701536343910

Ono ta vypadá na závadu systému riadenia. Ono tých Gripenov už pri ich vývoji padlo pomerne viac, ak to zrovnáme s inými typmi. Jedno je isté čím zložitejší stroj tým je porucha pravdepodobnejšia.

0/0
14.1.2017 20:29

A20l51e77x95a13n48d56r 44C73h95y74t58i66l 2364362285351

Tak mig29 byly nahrazeny právě z důvodu spolehlivosti ne?

0/0
16.1.2017 8:41

J30a65n 50U15l37r55i18c79h 8198353286921

Spis naklady na provoz.

0/0
16.1.2017 11:18

A14l37e36x63a68n13d55r 94C14h30y10t90i17l 2414472305231

Protože byly velice poruchové, tak měly vyšší náklady na provoz. Už chápete?

0/0
16.1.2017 12:04

J42o72z87e45f 86B29e48n95c46e12l 1711676703840

U nás im jednoducho končí životnosť.

0/0
16.1.2017 22:02

A54l51e16x46a41n16d54r 21C41h32y97t35i39l 2574182665171

Ano, viz zajímavý rozhovor.

FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.

VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.

http://www.flying-revue.cz/vaclav-vasek-mig-29-rozhovor

0/0
17.1.2017 8:13

L42u75k16á31š 88S41e72d65l41á89č61e96k 1453837207580

Já to vidím na náhlou indispozici pilota.

0/0
14.1.2017 19:48

L77a93d53a 74N35o92v18a80k 4202733617

skoro jistě chyba pilota...

0/0
14.1.2017 18:38

P16e38t21r 80T88y14č35k64a 6455802529802

To vypadá, že se chtěl otočit kolem osy a pak vyletět nahoru, ale přitáhl ve špatný moment.

0/0
14.1.2017 17:09

J85a74n 55Z79e18m19a36n 6316727301411

Asi byl nevylítanej.:-P

0/0
14.1.2017 17:07

M84i81l81a73n 97N60ě65m41e69c 1825120616836

Hmm, tak nějak od oka bych řekl, že si teď naši stíhači dají pár týdnů relax na zemi. Tohle nevypadalo na chybu pilota.

0/0
14.1.2017 16:57

P51e85t35r 41T10y13č66k77a 6905292969942

To právě vypadá na chybu pilota. Nejspíš ztratil orientaci v prostoru..

+7/0
14.1.2017 17:11

M27i82l80a59n 46N53ě30m30e56c 1395170896536

To se mi právě nezdá. Všimněte si, jak se všechno najednou podělalo zhruba vteřinu poté, co načal zatáčku. Do té chvíle tam nebyl žádný manévr, jaký by vyřadil z provozu takhle kvalifikovaného pilota, ale najednou prudký náklon a od toho okamžiku to letělo jak něco mezi papírovou vlaštovkou a šutrem.

0/0
14.1.2017 17:37

L69a32d75a 96N49o29v12a32k 4692533757

já jsem tam tedy viděl výkrut, dost rychle provedený a nedotočený.., no a než se probral a uvědomil si, že by měl spíš potlačit, než přitahovat, byl v zemi...

0/0
14.1.2017 18:41

R18i33c63h94a38r21d 87T85o64m89e27č10e28k 7876485626551

Asi se pilot ohnul pro mobil, zavadil o páku.......

+2/0
14.1.2017 14:14

D32a75v61i42d 65Š18t34a15m26b57e88r95a 4372514504746

Jako by se to letadlo úplně zaseklo nebo co. To je rychlý konec. Chudák pilot.

+2/0
14.1.2017 13:46

R57u95d51o25l18f 42K69o73m27á72r52e50k 7448369442939

trosky stroje zacaly horet ... to mne pobavilo. zajimalo by mne jak vypada takova troska po narazu v 800km/h do zeme a jak dlouho trva, nez zacne horet

0/−6
14.1.2017 13:21

M96a36r70t36i86n 67S83m27í46š46e49k 7242592440244

Tohle melo byt 800km/h??

+1/0
14.1.2017 16:18

J25o68z14e76f 71D39u30h85a57c58e88k 7881240733960

skuste:

Tohle melo byt 800km/h????????????????????????

0/−1
15.1.2017 10:39

A70l32o60i61s 35S10l64á82m89e39č58k14a 2746922812352

Na tuhle leteckou show děti zřejmě do smrti nezapomenou. :-/

+2/0
14.1.2017 13:01

M59a12r13t48i73n 71B96r24e17j48c76h81a 3474720922861

R.I.P.

+1/0
14.1.2017 12:35

J56i24ř85í 86K88o59d78ý40d34e39k 7550710966453

A co kdyz to byla zavada, ptak v motoru atd... Treba pilot makal do posledni chvile, aby se nikomu nic nestalo - i kdyz vedel, ze je to pro nej konecna. Takovych pripadu uz bylo. Tahle akrobaticka pilotaz v malych vyskach neni zadna legrace.

+8/−2
14.1.2017 12:12
Foto

P47e60t96r 56J84a50n49o11v98s55k24ý 1218840532628

pták v motoru? CHudák pilot....

+4/0
14.1.2017 13:08

V91a88c13l82a43v 28K87u14b31i55č28e76k 4737924120745

Noční no. Chvíli trvalo než mi to došlo, pak jsem si to ,skoro, představil a fakt se zasmál. Dobrý. :-D Samozřejmě že té tragedii se nesměju. Člověka je škoda.

0/0
15.1.2017 0:46

J61a75k56u50b 30W95e95b32e91r 9866115984738

Takového ptáka bych chtěl vidět :-D

0/0
14.1.2017 15:01

J12i44ř96í 86K51o31d55ý21d53e18k 7400260146783

Tady jednoho máte... https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

jinak tohle vtipkování se mi moc nelíbí.

+2/0
14.1.2017 15:17

M78a21r57t47i35n 47S78m66í69š63e57k 7652682950254

Pokud vidite video tak ten pilot si nestacil moc uvedomit co se deje ..natoz,aby makal do posledni chvile.2-3sekundy nejsou ani na modlitbu.

0/0
14.1.2017 16:24

J81i44ř54í 85K69o34d67ý76d54e27k 7800580656303

2 - 3 sekundy jsou právě spousty času. To není vaření vajíčka na hniličku. Prohlédněte si moje postované video, tam to nebylo o moc více a přesto dokázal pilot zabránit ztrátám na životech a jako bonus vyvázl živý.

0/0
14.1.2017 16:30

J59a52n 71K50a83d47l83e65c 7497315416139

Chyba pilota, či ztráta vědomí. Smutnej konec...

0/−3
14.1.2017 12:03

J47a86k40u28b 54V16e73s76e97c32k70ý 4906467122341

Nechtěl byste to napsat thajským vyšetřovatelům, a ušetřit jim tak zbytečnou práci?

+6/0
14.1.2017 12:27

V93á75c88l69a26v 29K24o97p22ř72i28v84a 1394740605121

Asi v roce 1991 jsem byl očitým svědkem totožné nehody našeho armádního MiGu 21 u letiště v Plané u Českých Budějovic. Let na zádech a pak knipl funguje prostě naopak. Uf, tyhle chyby jsou pak fatální.;-(

+2/−5
14.1.2017 11:55

J50i47ř82í 93K49o31d47ý53d14e59k 7420590676153

V te dobe to hodne souviselo s tragickym rocnim naletem pilotu. Cviceni dela mistra. Nastesti alespon v tomhle ohledu jsou na to dneska piloti lepe.

+3/0
14.1.2017 12:14

V69á26c89l71a93v 95K32o12p27ř15i35v23a 1224420245411

Ten pilot cvičil na letecký den. Bylo to den, dva před tím. Tehdy se ještě létalo hodně. Žádné béčko. Rutina zabíjí.

0/0
15.1.2017 10:18
Foto

P23e74t56r 84J87a96n95o79v85s49k70ý 1398360662608

sorry , ale letel už jste nekdy s letadlem? Myslim, že když jse obrátíte, tak knipl funguje furt stejně, on se v tom letadle otočí i pilot.......

+4/−2
14.1.2017 13:10

K18a37r95e81l 55L89a43n51g57r 2832457220688

Jo tak si vemte simulátor a přitáhněte těsně nad zemí při letu na zádech a uvidíte co bude za show na zemi... Je vidět, že o pilotáži víte kulový.

+2/−7
14.1.2017 13:17

J80a16n 16P16a40v39e12l57k71a 3697181884401

A proč by přitahoval, když vidí, že potřebuje letět směrem k podlaze?

+3/0
14.1.2017 13:46
Foto

P49e10t64r 69J65a50n18o76v38s40k65ý 1528800882648

tywoe ridite snad model ze země, přesne tohle muže napsat jen teoretik!

+3/−2
14.1.2017 13:49

A89l21e72š 28N26o89v73o78t19n41ý 9376786946899

Pardon, to mělo být mínus, samozřejmě..

+1/0
14.1.2017 17:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.