- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky nízkým mzdám jezdí dnes s busem každý blb a podle toho to taky vapadá.
Ja bych v autech zrusil i airbagy. Když pojedete bezpečně a opatrně tak vám přece žádné nebezpečí nehrozí, takže tam jsou zbytečně. Do te doby než vám někdo vjede do protisměru a ať už úmyslně nebo omylem, pošlete auto mimo silnici, kde zrovna stojí strom a pěkně se o něj rozflákáte. Přeji příjemnou cestu všem ochrancum stromu u silnic.
Kdyz se ti najednou objevi na ceste a nedej boze v zatacce led,tak,neudelas nic.Nejhorsi,jsou ty hrozne prikopy kolem cest.Ja bych to nekde nazval i rokle.Projezdil jsem dost zemi,hlavne USA,Takove prikopy kolem cest,jsem nikde nevidel,natoz tak uzkych cest jako tady.
Vždycky mne iritují všeználci, kteří vědí, kdo za nehodu může, jen po přečtení článku v novinách,ale v tomto případě se k nim přidám: na kladensku absolutně neupravené silnici, ráno mezi Kladnem a Stehelčevsí jezdím max. čtyřicítkou, silničáři zřejmě tu cestu letos ještě neobjevili, v ulici v Kladně, kde bydlím, letos také ještě nebyli (a protože je poměrně příkrá, už druhý týden parkuji v sousední, taktéž silničáři nedotčené, ale alespoň nesvažité). Chápu, že pokud sněží, mají prioritu hlavní tahy, ale ono dosněží, hlavní tahy jsou protažené a silničáři mají padla.
Nechci řešit to kde byla paní v autobuse když se nehoda stala. Napadla mne však jedna věc která mne neustále udivuje jak u autobusů tak i u vlaků. V autobusech i vlacích platí stejné fyzikální zákony jako v osobním autě. Proč se tedy v vlaku i autobusech nemůžu připásat stejně jako v autě. Navíc v vlacích na koridorech jsou následky ještě horší s ohledem na rychlost než v autě. Neříkám, že by pásy měli být v klasických městských autobusech, ale od úrovně linkové dopravy si myslím, že by měli být busy vybaveny stejně tak i vlaky minimálně v dálkové přepravě.
Pokud to bude z důvodu namrzlé vozovky,chtělo by to také trestat silničáře.Jelikož jsem pro údržbu silnic také jezdil,vím,že úseky jsou kolem čtyřiceti kilometrů,dispečeři tvrdí,že mají posádky celou noc venku a ráno kolem deváté je ještě silnice lesklá jako sklínka.Jelikož jsem jezdil i různými druhy autobusů vím,že na náledí se chval vůz řady RTO,protože měl motor v předu,tudíž těžký,zatáčel za každé situace.Dnešní vozy s motorem vzadu,mají lehký předek a mnohokrát jsem jel na náledí krokem a vůz se cpal pořád rovně.To samé je to na slané břečce,prostě to nezatáčí.
A když by přijel o deset minut později tak budete řvát taky, že jede pozdě.
Podle těch fotek se to stalo přesně na výjezdu z toho S ze Středokluk směr Kněževes. Silnice tam mírně stoupá a vychází z takového minizářezu do úrovně okolního terénu. Tam byla pravděpodobně docela silná námraza (i na těch fotkách je to vidět), takže bych to viděl spíš tak, že jel rychleji, aby nemusel podřadit před zatáčkou a pak frčel po ledě po tečně až trefil ten strom. Kdyby jel 20 km/h, tak to bez problémů vytočil a nic se nestalo. Já to místo znám, je poněkud zrádné.
Takže přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a povětrnostním podmínkám. Strom za nic nemůže, člověk má chápat a respektovat základní zákony fyziky.
Opět se nabízí otázka, proč v osobáku musím mít deformační zóny, pásy a osm airbagů, kdežto v atobusu, kde jsou lidi jako sardinky..
Kromě jmenovaných pásů - nemusíte. A pak - bývá to i opačně - např. při nehodě toho taxíkaře - kdy zabíjel airbag. Čímž nechci diskutovat o tom, zda airbagy ano. Jistě - ano. Ale ne u linkových autobusů.
Stromy u silnic jsou nesmyslný přežitek z doby Marie Terezie. Tehdy měly smysl - dneska už bych tam nechal maximálně okrasné stromečky s malým průměrem kmene, který se v případě nehody přerazí.
Jasně, k těm mínusům ještě očekávám velmi "chytrou" připomínku o tom, že bourat do stromu se podle předpisů nesmí
Jinak ve světě se tuším při výsadbě stromů dodržuje ověřené pravidlo: minimální povolená vzdálenost od vozovky = povolená rychlost / 10, to redukuje počet nárazů tuším na 5% a ani při nich již nedochází ke smrtelným nehodám, protože vozidlo se stačí o terén dostatečně zbrzdit. Někde jdou až na vzdálenost=povolená rychlost
Pak je pochopitelně na místě otázka, zda má cenu sázet stromy do pole 90 m od silnice
Nezbývá než doufat, že se jednou dostane na pozici ministra dopravy někdo osvícený, který bouchne do stolu a začne konat - vykácí nesmyslné nebezpečné aleje podél silnic a konečně vysvětlí pomateným chodcům, že nechat se na přechodu zválcovat autem je hloupost