- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hezké, zatím co Finové ukážou hotové dílo, tak Rusové jen nepovedenou animaci.
To s ním můžou tak drtit led v Praze na Vltavě
Tak asi je zbytečné to srovnávat s ruskými ledoborci, předpokládám, že Finové ho mají pro použití v Botnickém a Finském zálivu, kdežto Rusové do Ledového oceánu. Z toho vyplývá různá potřeba pohonu.
I ruské ledoborce jsou třídy 4 a jsou určeny pro přístavy a řeky. Třída 1 jako je 50 let pobedy, je určena k prorážení ledu až kdo ví kam v Severním ledovém oceánu.
Co to je za blábol? Výrobce uvádí kombinovaný pohon - nafta (nádrže 1400 m3) a LNG (nádrže 2x400 m3). Min. teplota kdy je možný provoz je -30 st.C. Max. tloušťka ledu 1,8 m a dosah při ekonomické rychlosti (bez prorážení ledu) 30 dní.
Á, opakuji se ..... už to tu je napsané .....
A proč není na elektřinu, když je ta elektřina tak fajn a cpou ji do aut?
A "tankovat" by mohl v Severním moři přímo z větrníků...
Co je na tom ekologického? Zkapalněný plyn je fosilní palivo. Jen není proti mazutu takový humus, když se spaluje.
Zelení ekologové by měli začít chodit do školy, aby nemuseli takto lhát veřejnosti.
ekologickeho,mozna,ale kdyz si uvedomime kolik zkapalneneho plynu toto plavidlo pohani,nahani hruzu,myslim si ze vybuch by se lechce rovnal atomove bombe
Tady je odkaz na stránky výrobce: http://arctech.fi/ships/nb-510/
Vcelku překvapivým údajem je operační teplota - loď je možno provozovat pouze do -30°С.
(The vessel is able to operate in temperatures as cold as -30°С.)
a ten černý dým z komínů je zřejmě jen z lokálního topení v kapitánově kajutě ... bože to jsou články ...
Jaký ekologický?
jaké "Motory vedle plynu může pohánět i nafta se sníženým obsahem síry, což v kombinaci s LNG výrazně snižuje emise oxidu uhličitého a dalších škodlivin"?
Tohle jsou fakt neumětelské kecy... Zemní plyn je stejně tak neobnovitelný zdroj, jako nafta - a uhlíková stopa bude zcela stejná... pořád jde jen o spálení uhlíku a vodíku z neobnovitelného paliva na CO2 a vodu...