Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Sýrii jsme zabili desítky bojovníků Islámského státu, tvrdí Turecko

Při tureckých vzdušných a pozemních útocích v neděli v Sýrii zahynulo 48 bojovníků radikální organizace Islámský stát. S odvoláním na vyjádření turecké armády o tom v pondělí informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36a30d68i61s95l77a38v 80L89a23k63e93r 2453679895366

Že by Turecko útočilo proti vojákům Islámského státu?

No to se asi rozhádali, páč se nemohli shodnout na ceně za ropu. To se zase uklidní.

0/0
10.1.2017 5:56

V35e48r95o15n72i16k92a 23S42k18a93l40o13v35á 8875401896439

Hmm tak to se zapadu libit nebude,Turecko zabiji zapadem financovane teroristy....to je sranda..haaaa...

0/−1
9.1.2017 20:16

J74i58ř90í 56V58e17č18e19r88e50k 4729250400923

Pokud jsou u vás Kurdové teroristé,tak prosím.

0/0
9.1.2017 22:48

V76e16r83o78n91i86k37a 92S21k73a30l91o52v49á 8505101796879

Snad ne...

0/0
9.1.2017 22:50

V44l53a21d40i28m27i38r 16M64r10a90z 5624302657118

Přiznám se, že mě dnes docela překvapila informace, že ČR oficiálně podporuje vstup Turecka do EU .. :-/

+1/0
9.1.2017 11:34

O20n60d20ř47e60j 47H77o68l53ý 9660480168189

8-o odkaz na vyjádření? Díky

0/0
9.1.2017 11:52

V17l37a31d53i95m61i84r 21M75r48a98z 5294782117338

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1119388-cesko-a-turecky-vstup-do-eu-byznys-na-prvnim-miste

0/0
9.1.2017 12:10

O16n36d19ř63e69j 80H14o87l13ý 9310200438779

tak ale to je již dávno, byla jiná situace, jiná vláda...

0/0
9.1.2017 12:27

V14l14a32d20i88m16i62r 67M48r16a51z 5544272127908

změnilo se oficiálně něco ??

+1/0
9.1.2017 12:34

O80n19d23ř54e20j 67H15o83l85ý 9430270158859

když už nic, tak postoj vlády a parlamentu se změnil

(ale to neznamená, že to není účel, nerušit předcházející prohlášení))

0/0
9.1.2017 13:02

V26l86a75d91i56m62i10r 86M41r46a60z 5404942817618

a zarazilo mě, že i ten, kdo má v erbu useknutou hlavu Turka .. :-) https://www.euroskop.cz/38/10198/clanek/schwarzenberg-podporil-vstup-turecka-do-eu/

+1/0
9.1.2017 12:18

O19n17d71ř87e70j 90H43o91l62ý 9150590918699

tak u toho šášuly mne již nepřekvapuje nic... Rv

každý by byl lepším prezidentem než on

+4/0
9.1.2017 12:26

J85a26n 34P71o29l86a74n90s52k50ý 4672857643391

Ono, pro našince je všechno tak jednoduché. V Turecku jsou utlačováni Kurdové, přes to, že jich v samotném Istanbulu žije kolem 2,5 milionů - bez problémů bok po boku s Turky. V dalších velkých městech to samé. Lidé míchají hrušky a jabka. Obyčejní Kurdové jsou v Turecku spokojení - mají jediný problém a tou je Mafie - PKK a další teroristické organizace, které verbují z řad nepohodlných Kurdů - kteří netouží po určité formě vlastního státu a pomocí únosů rodinných příslušníků a dalších hrůzných praktik o kterých tu nikdo z Pro-kurdských aktivistů nechce vůbec hovořit. Dalším problémem je to, že těch názorů, jak by Kurdský stát měl vypadat je několik. Nejen, že se liší územní nárokování, ale ještě větším problémem je influence - Větší část Kurdů by chtěla zůstat v Turecku. Další část by se ráda spojila s Arménií, a pak jsou zde i skupiny, které touží po Arabském způsobu (ne na způsob Islámského Státu). To jsou neslučitelné faktory, kvůli kterým jen těžko někdy něco jako Kurdistán vznikne. Další zcela zcestné přesvědčení mnoha zdejších diskutujících je i fakt ohledně Islámského státu VS Turecko. Islámský stát uznává počáteční formu Islámu, bez žádného vývoje. Větším hříchem než jinou vírou je vůbec představa, že by někdo na světě měnil v průběhu dějin podobu Islámu. A tady právě naráží Turecko, kde se Islám i dnes pořád vyvíjí, mění se jeho výklad a přizpůsobuje se vnějším vlivům. Jako vůbec největší důkaz tohoto faktu jsou Turecké mešity, první takováto velká mešita Hagia Sophia vznikla z kostelu a každá následující se stavěla v tomto duchu - něco, co je v Islámském státě naprosto nemyslitelné kacířství, které musí být potrestáno.Proto je v Turecku zdaleka nejvíce sebevražedných útoků ze strany Islámského státu na světě.Turecko je největším nepřítelem Islámského státu, proto i uprchlíci hned od počátku krize utíkali právě tam a je jich tam zdaleka nejvíce. Přes tyto nesporná fakta je zde ale spousta diskutujících, kteří bohužel nejsou schopni tyto věci vnímat.. :/

0/−5
9.1.2017 11:09

O50n23d40ř91e11j 60H42o94l24ý 9520830228329

Daeš a Turecko že jsou od počátku nesmiřitelní protivníci? ;-D

+1/0
9.1.2017 11:56

J21a37n 82P31o70l45a75n24s22k59ý 4852497513411

Dle faktů, které jsem tu vyjmenoval je to bezpochyby tak.

0/−2
9.1.2017 12:17

O93n32d51ř41e47j 57H59o50l90ý 9120720638779

Stejná hloupost jako tvrzení, že odstoupení Asada by ukončilo válku v Sýrii. To co tvrdíte je ze stejného rance nesmyslů, kterými nás noviny krmí již nějaký ten pátek. Kdybyste napsal, že od jisté doby hodil Turek Daeš přes palubu z důvodu geopolitických, tak bych neměl námitek.

+3/0
9.1.2017 12:31

J27a12n 14P11o60l90a13n52s29k17ý 4732527733151

Jaké důkazy máte o tom, že by Turecko Daeš podporovalo, vyjma hoaxových webů a mailů? Uvědomte si jednu věc, Turecko dokonce do území ovládaného Islámským státem poslalo pěchotu a jak na to reagovala Sýrie a Irák? Přes to, že tam mají IS, tak jsou naštvaní na Turky, že ten problém s IS, ale i PKK chtějí řešit - prostě všech těch, kteří se odpalují v obchoďáku, na diskotékách a podobně. Přes to si to tu přečtěte - 90% lidí tady na této diskuzi hledá konspirace a podobné nesmysli. Při tom řekněte mě vy upřímně. Jak by jste cítil, kdyby se v obchodním centru odpálil kdokoliv - žid, nacista, rom, vietnamec.. Stačil by jeden takový útok a je to nepřítel státu, veškerá tolerance by byla pryč. V Turecku, se tyto útoky odehrávají takřka od počátku. Já bych zase chápal, že je možné, že z Turecka odcházela určitá podpora Daeši, ale v žádném případě ze strany státu jako takového, ale soukromých sektorů, kde mohou být zájmy všelijaké. Přirovnat by se to dalo i k té PKK.. Která je také podporována soukromými subjekty z celého Turecka - přes to tvrdit, že PKK podporuje samotné Turecko je naprostý nesmysl.

0/−2
9.1.2017 12:53

J53a11n 70P98o97l77a18n10s57k65ý 4912427303301

Když už jste zmínil Asada. Já naopak tvrdím, že bez Asáda to tam nepůjde. Stejně jako tvrdím, že jsme to mi - Západní civilizace, kdo prakticky může za většinu problému tohoto státu. Údajně jsme se snažili zavést demokracii, ale od kdy je zaváděním demokracie myšlena podpora militantních separatistů (v podobě Kurdů), nebo militantní Syrské opozice. R^

+2/0
9.1.2017 13:04

O47n72d15ř14e68j 40H73o63l30ý 9560420298449

Ale no tak... stačí si srovnat data, posloupnosti. A že se Sýrii a Iráku nelíbí Turecká přítomnost na jejich území? Vy se jim divíte? Kdo pak z tama Turka dostane, bude další válka, do které se budeme muset na základě článku 5 zapojit?

Bláboly o tom, že o obchodu s Daeš vláda nic nevěděla, když má pod kontrolou hranici, je stejně úsměvná, jako že TUR-prezident je demokrat.

;-D

+2/0
9.1.2017 13:05

J66a50n 58P46o87l45a85n60s51k23ý 4932727153211

Opět by jste mě rád zaškatulkoval, ale takto to nejde. Když jsem zde psal o praktikách Erdogana před 6 lety, tak mě tu všichni říkali, že jsem blázen... To co se teď děje jen důkazem mých slov. Facebook, youtube a další se vypínali už od doby, kdy vyhrál v Turecku své první volby do Parlamentu. Je to diktátor, stejně jako Asad. A teď máte možnost volby. Pošlete tam finanční a militantní podporu separatistům a za chvilku to tam bude vypadat jak v Sýrii a budete to právě vy, který budete tvrdit, že sesazení Erdogana byla chyba. Bohužel, s příchodem Erdogana přišla určitá doba temna pro Tureckou sekulární společnost. Ale myslet si, že to mi, jako západní svět, můžeme změnit by bylo obrovskou chybou. Zároveň ale nelze přehlížet fakta. Fundamentalistickou podstatu Islámského státu a pokrokový vývoj Islámu v Turecku je natolik rozdílný postoj, že o nějaké podpoře vůbec nelze hovořit.. ;-D Je to od sebe tak daleko, jako Islámský stát a Konvičkův konvoj na Staromáku - ano nějaké symboly tam jsou podobné, ale postoje jsou v mnoha zásadních věcech neslučitelné. ;-)

0/−1
9.1.2017 13:16

O34n68d83ř80e22j 27H96o48l59ý 9750100878539

;-D

já Vás škatulkuji? Ale jděte, to děláte svým názorem sám.

.

Ad Erdogan - souhlasím s Vámi

Ad jeho sesazení - podsouváte mi své smyšlenky

Ad vztah Daeš a Turecko - postoj SAE a USA např. je taktéž velmi rozdílný a spolupracují naprosto veřejně. To totiž není o názorech, ale o politice. Až se to nebude USA již hodit spolupracovat se zeměmi Zálivu, tak je klidně pomohou rozvrátit stejně, jako pomohli rozvrátit Sýrii a Libyi. Stejně je to s Turkem, Daeš mu velmi vyhovoval, jen díky němu je v Sýrii a Iráku, odkud jej těžko někdo dostane. Ale dál žijte ve své představě, jak Turek od počátku likviduje Daeš. Já končím, je to ztráta času.

+1/0
9.1.2017 14:18

J58a21n 80P36o42l57a28n71s22k22ý 4792417893161

Politika je věc jedna, fundamentální základ Islámského státu je věc, se kterou nesouhlasí žádná Islámská země - je holý nesmysl si myslet, že s tím někdo souhlasí - a ještě Turecko - které se snažilo a snaží přenést Islám do moderní společnosti. Pocity Turků jsou mi blízké, bydlel jsem tam nějakou dobu a za tu jsem zcela změnil svůj prokurdský názor. Paradoxně. Mám spoustu přátel jak mezi Turky, tak i Kurdy. Když v Gungorenu bouchla bomba, umřel tam při tom člověk, kterého jsem znal.. Na náměstí jsem chodil den co den kupovat jídlo, oblečení a další věci, často jsme hovořili - odjel jsem 14 dní před tím - mohl jsem klidně být prvním z našich, který by umřel při teroristickém útoku ze strany PKK. Po tomto útoku jsem pochopil a nikdy už nebudu tvrdit to, co jsem si myslel o mírumilovné představě Kurdistánu z dřívějška - oddělil jsem obyčejného Kurda a teroristickou mafianskou bestii jménem PKK a nikdy tyto dvě věci už nespojím. Nikde jsem netvrdil, že Turek likviduje Daeš od začátku - to mě zase podsouváte vy. Ale tvrdit, že Daeš od začátku vyhovoval Turecku? :-) Víte jaký příliv uprchlíků se spustil? Do celé EU přišlo méně uprchlíku z této oblasti, než do samotného Turecka - podívejte se, jak na to lidé tady u nás reagují a myslíte si, že ty reakce jsou v Turecku nějak rozdílné? Lidi tu tvrdí, že jim to vyhovovalo, kvůli likvidování Kurdů, právě naopak.. Kurdské teroristické milice tímto získávali praxi, kterou od té doby proti Turecku využívají ještě více, než tomu bylo před tím. Moderní zbraně a munice se ke Kurdům díky tomuto dostali defacto gratis.

0/0
9.1.2017 14:50

O35n74d67ř93e78j 10H56o92l50ý 9120590928689

Aspoň si to po sobě přečtěte, než reagujete dále ve vláknu, citace z Vašeho příspěvku: "Turecko je největším nepřítelem Islámského státu, proto i uprchlíci hned od počátku krize utíkali právě tam a je jich tam zdaleka nejvíce"

0/0
9.1.2017 16:46

J67a66n 61P15o87l76a63n59s27k93ý 4932327593921

Nikde jsem nepsal, že Turek likviduje Daeš od počátku.. Takovou blbost mi prosím netvrďte. Opakuji.. To že bylo Turecko největším nepřítelem IS vyplívá z rozdílnosti výkladu Koránu. Pro IS je větším hříchem jakýkoliv posun výkladu Koránu, než věřit v jiného boha. Zdaleka nejvíce popravených je právě z řad pokrokového Islámu. Mešity na způsob těch Tureckých byli bourány úplně stejně jako kostely a památky.

0/0
9.1.2017 17:34

R41a92d78o76v54a47n 59N12o68v59á28k 2168460508982

Tak až zabijou toho posledního bojovníka budeme slavit.

+1/0
9.1.2017 11:05
Foto

J27i22ř68í 74C94h23o83c44h57o29l23á94č 5214133240736

turecku nejde o IS ale o to, co je i zmíněno v článku, zabránit kurdům v ovládnutí souvislého pásu země.Představa ,že vznikne něco obdobného jak v iráku, kde defacto už kurdský stát existuje, je pro ně černou můrou

+3/0
9.1.2017 10:41

P62a85v30e79l 47M13a51l56i34n18a 9489593259639

Tak civilní záchranáři už jsou taky dle Asada teroristi ;-D

0/−6
9.1.2017 9:47

T87o58m51á89š 51C98h80r48a24s45t21n78ý 2821644511323

Jsou příslušníci Bílých Přileb, co dopoledne se hrabají v troskách bombardovaných budov, a odpoledne jsou na frontě s AKčkem v ruce a střílí po policistech a vojácích, záchranáři, či kombatanti?

+7/0
9.1.2017 9:54

P85e49t82r 38S48k68ř42i98v51a92n 3143298258

Zcela nezaujatě .... Vzhledem k závažnosti vašeho obvinění by jste měl uvést zdroje.

0/0
9.1.2017 10:26

O79n59d94ř85e16j 38H70o95l40ý 9640980378509

Zcela nezaujatě... uveďte zdroje, které dokazují, že ty tzv. Bílé přilby" jsou záchranáři. Nejlépe články s fotkami, jak zachraňují z trosek, budete překvapen, kolikrát je tam ten samý člověk, byť se jedná o frontu dlouhou desítky kilometrů (v počátku loňských bojů).

+4/0
9.1.2017 10:34

T17o47m25á94š 80C64h16r50a78s10t89n81ý 2631454651473

Tady máte selfie - jedna v uniformě Bílých přileb, vedle fotka jako bojovník.

https://bbcpanoramasavingsyriaschildren.files.wordpress.com/2016/10/14520515_10207291078661578_930947191906545825_n.jpg

http://www.greanvillepost.com/wp-content/uploads/2016/10/ISIS-False-WhieHelmets.png

Další foto příslušníků BP týkající se dehonestace ostatků vládních vojáků.

https://3.bp.blogspot.com/-wV8UH6a-j9A/V5q7NvES62I/AAAAAAAABs8/neRHsn9TzZoT6W63CpxKdW6d8ukKlKS-gCLcB/s640/28c1123ae936bf37f298c4a666bb797a.png

https://www.youtube.com/watch?v=msykzpeERyA

+6/0
9.1.2017 12:40

M70a36r28e30k 52N38o39v81o17t85n33ý 5851321576988

Ti profesionální civilisti v bílých přilbách? Tomu bych docela i věřil. :-)

+1/0
9.1.2017 11:38

P75a90v32e72l 61M43a45r51e34k 3289345979946

Smějete se zřejmě sám sobě, a jako jediný. Ten smajlík je ukázkou hlouposti, nebo aspoň neznalosti aktivit Bílých přileb

+1/0
9.1.2017 14:29

J58a30k67u67b 44J76e19m21e70l97k68a 7989614908196

Kolik Kurdů zabili jen tak mimochodem?

To by byla zajímavější statistika.

+4/−1
9.1.2017 9:21

O57t17t17o 74H87a76l26í29ř 9293107238226

Určitě to byli bojovníci IS? Spíš bych tipoval, že zas Turci povraždili nějaké Kurdy. To je Erdoganovi zjevně bližší.

+13/−2
9.1.2017 8:39

J51a11n 30B34u93r18i70a24n 2723189234740

Jenže poslední dobou islamisti začali páchat útoky i v Turecku. A to se nesmí. Tudíž věřím, že Turecko po nich začalo jít.

+2/0
9.1.2017 8:50

P61e59t40r 75S38k41ř63i13v36a38n 3753468518

Turecku je nějaký IS zcela ukradený,Turecko má zájmy především mocenské.Hned za tímto následuje snaha zničit Kurdy.Nezapomeňte,že IS s Tureckem normálně obchodoval.Dodávky zbraní a otevřené koridory pro bojovníky IS ze strany Turecka je jen kapka v moři.Turek chce jen vyvolat iluzi války proti iS ve skutečnosti jsou zájmy zcela někde jinde.

+10/−1
9.1.2017 8:33

V18o77j74t58ě16c55h 25R42o56u83b27a62l 9360533352523

S IS obchodovali úplně všichni. Někteří dokonce i vědomě, jako třeba assad.

0/−3
9.1.2017 9:21

O76n44d95ř57e75j 98H58o45l61ý 9260920708479

a někteří ho dokonce vědomě vyzbrojovali, ale to se nehodí do vyjádření, že?

:-)

+5/0
9.1.2017 10:35

P75a10v92e52l 58M45a11l25i97n39a 9619383569989

Když IS teď útočí v Turecku každý týden, tak věřte, že jim ukradení nejsou.

0/0
9.1.2017 9:49

P32e85t50r 84S63k29ř17i78v61a76n 3863158558

Samozřejmě máte pravdu,ale tam se to ještě více zamotává.Více angažovanosti Turecka v boji proti IS znamená více důvodu k terorismu ze strany IS vůči Turecku.A pokud je rozpráší úplně bude to ještě horší,protože profesionální bojovníci IS převlečeni do civilních šatů na území Turecka je noční můra.Takže to poopravím ... IS je pro Turecko sekundární zájem,primární jsou mocenské zájmy v regionu.

+4/0
9.1.2017 10:24

O60n81d86ř68e78j 25H49o13l35ý 9810600218559

on Daeš není jednolitá organizace, patří k nim spousta různých klanů/kmenů/frontů a ty si dělají svou vlastní "politiku". Takže to, že někde Turecko "spolupracuje" s Daeš neznamená, že o pár kilometrů vedle s Daeš pro změnu nebojuje. Že když někomu "umožňuje" vyzbrojování a nechává ho na pokoji neznamená, že o pár kilometrů vedle nebojují mezi sebou Tur-Daeš.

0/0
9.1.2017 12:03

J94a90n 48B86u95r34i89a57n 2723819424190

Poté, co si IS stát pro mě nepochopitelně podřízl větev, na které seděl (=spolupráce s Tureckem) tím, že začal útočit na Tureckém území, tak bych tomu i věřil.

+2/−1
9.1.2017 8:05

J24i19ř69í 87V93e47č90e76r58e42k 4459810890573

No,spolupráce :-)

Turci na ně aspoň utočí,ale rusák se jim vyhýbá. Tam ta spolupráce asi pokračuje. Ne malo se napsalo o zásobování režimu i rusáků ropou a plynem,islamistů třeba elektřinou z elektráren na území IS,ale pod vedením ruských odborníků.

+3/−7
9.1.2017 8:39

T13o74m47á20š 39C54h93r25a42s20t53n70ý 2281244331223

A nějaký odkaz s důkazy (přeci jen, IS za sebou nechává papírovou stopu velikosti Texasu) k tomu máte?

+2/0
9.1.2017 9:56

O51n67d76ř97e90j 31H12o22l57ý 9330280758739

nepodřízl, jen některé složky odmítaly buď spolupráci nebo příliš malé fundamentalistické směřování Turecka. Navíc, vzhledem ke geopolitickým zájmům Turecka, již Daeš splnil to, co Turek potřeboval, tak ho nyní hodili přes palubu. A to pomíjím skutečnost, že ne za všemi útoky na Turecko musí stát nutně Daeš, ono to totiž vyhovuje, když se na něj hodí vina. Tak jak vyhovuje házet všechno na Gülena či Kurdy.

:-)

0/0
9.1.2017 8:55

V15á43c44l22a58v 24P60a13v78e65l10e98k 1690476516734

A kolik tam zabili Kurdů?

Tady se vždy zmiňuje A a na B se jaksi zapomíná...

0/0
9.1.2017 8:00

P69a34v49e19l 80H43r54a59c87h 2449559515299

Proč mi ta věta připadá ... něco jako, "tuto oblast jsme vyčistili od Kurdů" ...

+10/0
9.1.2017 7:59

A44n65t49o59n80í29n 61Z39e20l24e44n67ý 2224523961386

To je houby. Rusové by za tu dobu zničili na stejném místě 48 nemocnic.

+10/−6
9.1.2017 7:53

P56e26t61r 77Č72e48r51n83ý 7313239265

Nezapomínejme na fronty před pekárnou ;-)

+2/−1
9.1.2017 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.