Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ať se snaží jiní. Washington zcela rezignoval na svoji roli v Sýrii

Spojené státy skončily po letech neúspěšných snah o zastavení krveprolití v syrské válce v roli nezúčastněného diváka. Ve své analýze to napsala agentura AP. V Sýrii se i přes příměří dojednané v Moskvě dál bojuje, exploze nálože u tureckých hranic zabila nejméně 43 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11a98c74l43a23v 48N82a35v50r45a59t69i29l 7891619531648

vietnamska valka položila zaklad rozpadu sssr, angažmá ruska muze znamenat jeho alespoň ekonomicky kolaps

0/0
16.1.2017 18:00

P15a73u23l 97J48a28r72o91s 2913298260

Vsak se muzeme tesit.Nyni to bude Rusko,misto USA,kdo bude udrzovat mir na zemi.Jsem zvedav:-/

0/0
9.1.2017 5:09

D84a17n27i42e86l 12N23o96v55á61k 1471580456419

A co na to CTHH MV?

0/0
8.1.2017 21:20

R39a16d26i20m 92P73i23e60c77h33a 1301110532626

..a nedostal ten Obama jeste nahodou Nobelovu cenu za mir?? Nekde j cetl, ze vybor ocenil zejmena jeho "výjimečné úsilí o posílení světové diplomacie a spolupráce mezi národy." To je tak silene absurdni, ze se tomu uz neda ani smat..

+7/0
8.1.2017 19:36
Foto

J79a12r50o30m29í65r 49P42r28a26u81s 9277757640976

Zase jen americké lži.

+2/−2
8.1.2017 12:08

P12a67v25e76l 66T18e22s55a81ř98í55k 6130343380925

"Spojené státy skončily po letech neúspěšných snah o zastavení krveprolití"

To je ale hrubá dezinformace, USA dělali a dělají naprostý opak, tedy jejich snaha byla rozpoutat tenhle konflikt a potom dělat všechno proto, aby konflikt nikdy neskončil, viz např. dodávky moderních proitankových střel Saudské Arábii, která to obratem posílá svým sunitským soukmenovcům v Syrii. Co jiného je snaha násilím sesadit legálně vládnoucího Assáda, když za něj jaksi není žádná náhrada, která by byla schopna v zemi zajistit stabilitu.

Je to Obáma kdo je zodpovědný za smrt 300 tisíc Syřanů a půlku zcela zničené země.

I vznik IS je Obámova zodpovědnost, ten mohl vzniknout jen v situaci, kdy jednak stáhnul všechny USA vojáky z Iráku a nechal to tam bez dozoru a potom udělal všechno proto aby rozpoutal občanskou válku vy Syrii. No a tyhle 2 záležitosti dohromady = Islámský stát.

+7/−1
8.1.2017 12:02

P22a85v58e59l 27K53o21v26á39ř 2794903951869

"Ať se snaží jiní. Washington zcela rezignoval na svoji roli v Sýrii".

Měli jsme ve třídě podobného hošíka. Když jsme závodili třeba v běhu a prohrál - tak hned pokřikoval: "..no jo, ale já jsem nezávodil, já jsem běžel jen tak....". A někam se šel vybrečet.

+4/−1
8.1.2017 11:37

R10o38m75a96n 58P62e74c65h15a33n 1853541675554

Je jasné a bylo jasné vždy, že svět islámu a jeho vládců si musí upravit oni sami. Můžeme pomáhat ale jen pokud to chtějí, Zbavili svět jejich despotických vůdců a rozpoutali tam chaos a dopady jsou tady.To je chyba USA. Radikální islám nabyl síly a vyvražduje nás/nevěřící psi. Tak to je důsledek mírové humanitární politiky demokratických států. Na mysli pak jednomu tane myšlenka, zda nebylo třeba někde zkoušet zbraně a vojenskou technologigi a zda na tom někdo těžce nevydělává.

To je k zamyšlení!!

+2/−1
8.1.2017 10:41

J68a31n 73B61a24b14i34č14k95a 9673269463537

Ten někdo jste myslel židé ?

0/0
8.1.2017 10:46
Foto

K90a50r84e95l 74S22e34i55d52l 8339575540718

Spíš zbrojní koncerny, ne?

0/0
10.1.2017 22:11
Foto

M62i36c17h61a72l 15G58r97e51š93l65i28k 9761916622946

Raj pre pašetrákov. :-)

0/0
8.1.2017 21:08

R41a17d80e21k 18Č83o25s 3296376208418

A nevadí ctěné redakci skutečnost, že tu válku tam rozpoutaly USA svojí podporou "demokratické opozice" - čti "další hordy hrdlořezů, která měla nahradit Asady a umožnit privatizaci Sýrie"?

+7/0
8.1.2017 10:17

J43a98n 25H97r25u17z51a 8504978969447

Obama podělal co mohl. Sýrii získali Rusové do sféry svého vlivu. Co to světu přinese uvidíme.

+3/0
8.1.2017 10:26

R94a20d87e55k 48J55a29n77a97t30a 9715606214252

Rusové Sýrii nezískali. Oni už ji měli předtím. Ba naopak teď kus Sýrie připadne Turecku.

+1/0
9.1.2017 1:21

J76a42n 63B78a21b87i34č61k72a 9253979363957

A můžete jmenovat nějakou událost na světě, kterou USA nezavinili ?

+2/0
8.1.2017 10:40

M50a20r34e50k 63N97o96v21o69t33n61ý 5441681986588

Potopení Titaniku. Tomu velel Anglán.

+1/0
8.1.2017 18:14
Foto

M21i21c71h48a14l 81G47r73e87š71l86i19k 9191436472726

Ale plával do USA..

+2/0
8.1.2017 21:05

P57a22u58l 78J66a73r78o17s 2613238130

Rozsirovani komunismu,ve svete.:-P

0/0
9.1.2017 5:02

M17a19r11t44i51n 87Ž74e49l60i53n58s31k24ý 9128469459782

https://www.youtube.com/watch?v=PaFklTLNy8c

0/0
10.1.2017 19:36

P76a88u86l 77J32a59r14o31s 2193298910

Martine

Kdyz si budeme hrabat a psat o tom,kde vznikl a kdo podporoval komunismus,tak to bude roman na pokracovani...Komunisticke ideje byly jeste daleko pred Leninem.Komunisticke strany,byly v tolika zemich na svete,ze jsem byl sam prekvapen,kdyz jsem tu historii cetl

.Ja jsem se ale pustil do diskuze o komunismu,ktery postihl mne a nas Cecho-slovaky a ktery nas a dalsi SSSR satelity zruinoval od roku 1948 tak,ze se z toho obdobi totality budeme davad dohromady mnoho a mnoho let...Hlavne proto,ze tu ideologii komunistu,kteri jsou jeste bohuzel ve vlade CR,tak lehko nikdo nevymaze z jejich hlav...

0/0
11.1.2017 4:39

M47a42r63t85i90n 77Ž39e63l86i36n44s30k44ý 9928859299972

To byla jen poznamka k tomu, kdo stal za rozsirovanim komunizmu a stali za nim bohati, vlivni obcane ze Zapadu. Souhlasim, ze nasi zemi dali komuniste moralne zabrat. Dnes mame ale nove vyzvy, kterymi jsou podle me multikulturalizmus a trzni fanatizmus (ideologicky kapitalizmus v cele statu pred zajmem statu a jeho obcanu). Meli bychom budovat nas stat a na prvnim miste mit blaho vsech obcanu a ne pouze uzke vrstvy podnikatelu, nebo verit pohadkam o spolunazivani kultur k udajnemu prospechu nasich lidi. Komunisty podle me ma v hlave malo kdo, maximalne je kdyz tak neustale pripomina dnesni propaganda bud vymysly o minulem rezimu, nebo ucelovym antikomunizmem casto od tech co sami komunisty byli. Lide si jeste pamatuji jak to bylo, ze 80. leta byla nekde uplne jinde nez 50. nebo dokonce vlada komunistu v jinych zemich. Stejne si myslim, ze vetsina lidi ani ten mirny rezim 80. let nechce ponevadz si pamatuje, ze existovaly zbytecne buzerace a klacky pod nohy a to snad nikdo nemuze chtit.

0/0
11.1.2017 18:58
Foto

M90i44c75h30a38l 10G39r72e35š35l84i58k 9951226412676

Nehovorte, že tam povstali sami od seba. USA ich museli nejako vyprovokovať. ;-D

A vojaci Assadovej armády pred dezerciou určite odovzdali poslušne zbrane do skladov a utekali po tie americké. :-)

0/0
8.1.2017 21:07

K82a11r28e88l 72P40a46n72c81e58r 7511420688524

Skoda, plynovod nebude. No, zkusime to nekde jinde.

+2/−1
8.1.2017 5:38

J83i45ř40í 16V40e74č53e70r19e41k 4349230640513

Naopak,plynovod bude a zůstanou i základny. A budou to zkoušet i jinde.

0/0
8.1.2017 6:42

P54a15v89e24l 12M61a60r90e66k 3399355599966

A vy jste si tam chtěl stavět plynovod? Máte úžasný rozsah aktivit.

0/0
8.1.2017 11:22

I78r57e96n14a 81P50l48a28c89h81e65t24k21o91v85á 3644584740937

to je tak když si za prezidenta zvolite klauna i s celym cirkusem

0/−1
8.1.2017 2:16

J11a15n 86P98o41s46p46i48s98i79l 7746757846135

Včera se ze Sýrie stahovali Rusové, dnes Americani, zítra IS a pozítří samotní Syrijci. Ach jo to idnes! ;-D;-D;-D

+2/−2
7.1.2017 21:29

P70a20v30l67i96n90a 57H69a27m19p12l87o73v87a 7621128379482

Proste se ta dlouhodoba podpora Sunni nevydarila. Umi se akorat mnozit a nicit.

+2/0
7.1.2017 20:20

J91a92n 22B89a68b94i91č68k51a 9923979353147

A šia se umí akorát množit a ničit, tak jak si vybrat

+1/0
8.1.2017 10:44
Foto

K93a74r64e61l 28S63e68i22d90l 8529455690898

Ani sunni, ani šia.:-)

0/0
10.1.2017 22:14

L39a57d71i60s46l77a47v 37S91a20u71e80r 8517341743374

Když se na to dívám s odstupem a se snahou o neutrální pohled tak to vidím osobně takto. Asada už měli (USA a spol.) takřka na lopatě, ale zkusili to i na jiné frontě a to na Ukrajině. Upřímně být rusem tak by se mi taky nelíbilo, že v sousední zemi budou nejspíše velice brzy americké nukleární zbraně a to velice blízko Moskvy. Přirovnal bych to k situaci kdy Chruščov zkusil dostat na Kubu své rakety s nukleární hlavicí. Kenedy udělal kolem toho takový kravál, že to chvíli vypadalo na totální jaderný holokaust. Ač nejsem žádný rusofil tak musím dát za pravdu Putinovy, který se vlastně bránil a bránil zájmy Ruska. Obsadil bez výstřelu Krym a hlavně strategický přístav, rozpoutal na Ukrajině občanskou válku, porazil regulérní armádu Ukrajiny a vytvořil patovou situaci kdy na Rusko nikdo nestřílí. Poté veřejně vojensky podpořil Asada a pomohl mu zcela obrátit situaci.Ve finále do toho vstoupil jako mírotvůrce. Můžeme hanit Putina jak chceme, ale ten člověk je politický genius (prosím, aby jste nesrovnávali politiku s morálkou a etikou). Tvrdou rukou sjednotil Rusko, udělal z něj opět vojenskou velmoc a světového geopolitického hráče, kterého je nutno opět brát vážně. Ano Rusku bylo embargy velice ekonomicky ublíženo, ale tyto embarga tady nebudou věčně. Co Američané? Ti nic. Prohráli vše co mohli. Egypt, Syrii, Irák a vypadá to, že i Afgánistám, kde Putin nejspíše na truc začal vyzbrojovat Talibán. Od doby Bushe mladšího je zahraniční politika USA jedna velká tragedie a nositel nobelovy ceny míru Obama tomu vůbec nepomohl.

+17/−4
7.1.2017 20:18

K48a64r70e90l 15L17a23n19g36r 2432487670368

Není to tak dlouho co jeden z amerických generálů prohlásil, že NATO má naplánovány maximálně dva kroky dopředu co udělá, ale Kreml plánuje mnohem více dopředu a počítá s alternativama.

Bohužel toto se jasně ukazuje v celé nahotě na Blízkém Východě.

+4/0
7.1.2017 20:38

M10i49r76o29s78l65a43v 95T90ů56m30a 9879768119649

Ale podle mne. USA vyhrávají všude. A to tím, že rozbijí stávající systém, vyvolají občanskou válku, a i když se zdá že prohráli, není tomu tak, protože kam amík jednou vstoupí, nikdy odtud neodejde. Na Ukrajině už jsou také vojska USA, budou i v Sýrii,tak jako všude. A Rusové tam šli také se svými zájmy a také odtud nikdy neodejdou. Amíci budou dále vyzbrojovat umírněnce a udržovat ten válečný konfikt dále tak jako třeba v Afghánistánu.

+1/−1
7.1.2017 22:25

O91n79d76ř39e93j 83H52o86l73ý 9770840318449

Rusko tam již bylo, nikam "nešlo" :-)

0/0
9.1.2017 8:08

P62e34t12r 39N78o10v91a69k 3940607729677

Tak to se pletete. USA hodilo na Asada klasickou historku o chemickych zbranich bez dukazu. A chtela podporit opozici tomahawky Jenze ruske namornictvo zaparkovalo u brehu Syrie a tak USA spustili ten bordel na Ukrajine. Rusove nic neriskovali a zabrali Krym tim si zajistili svoji namorni zakladnu. V Syrii nakonec pomohli Asadovi. Hillary prohrala a Trump se s Putinem nejak domluvi.

+5/0
7.1.2017 22:35

S40y40l56v18i50e 13T37u15r58k26o55v66á 2187737522574

Vá je tady škoda. Nechtěl byste dělat vojensko-politického poradce někde v OSN?

+2/−4
8.1.2017 4:11

R61a12d51e92k 44J98a43n66a53t90a 9185756194932

On nenapsal nic, co by se nevědělo.

+2/0
9.1.2017 1:25

J96i29ř13í 70V63e52č94e78r33e73k 4569250850463

No tak jistě :-)

A tuto klasicky smyšlenou historku podpořilo Rusko pomocí stahování těch vymyšlených chemických zbraní.

0/−1
8.1.2017 6:50

M78a45r30e14k 57N43o17v92o18t78n33ý 5401961896648

Nebyly vymyšlené, široká armáda je měla oficiálně ve výzbroji. Šlo o ten cirkus kolem jejich údajného použití.

+2/0
8.1.2017 18:18

M59a94r61e95k 63N28o35v62o47t20n98ý 5611821776778

Syrská. Ne široká. Žasnu, co mi telefon občas podstrčí.

+3/0
8.1.2017 18:19

J46i28ř22í 95V87e17č70e13r28e75k 4869130200343

Tuto teorii jste sepisoval asi dlouho. Ale proč nezkusíte alespoň trošku vycházet z reality? Nukleární zbraně na Ukrajině???:-)

+1/0
8.1.2017 6:48

O47n32d54ř15e24j 73H77o94l29ý 9310270528819

- občanskou válku nerozpoutalo na UA Rusko, ten sud dynamitu tam byl již dávno. Majdan byl spouštěč a RF to pak následně popostrčilo

- UA armádu určitě Rusko neporazilo, to by tam museli mít své vojsko

- patovou situaci vytvořil Kyjev tím, že dlabe na plnění Minských dohod a EU či další spojenci, kteří na UA nevytváří žádný politický tlak, aby se to už konečně posunulo

- embargo sice RF postihlo, ale oni si to dokázali nahradit buď odjinud nebo z vlastních zdrojů. Nejvíce dopadly sankce na UA, která přišla o odbyt a valuty

- s tím Talibanem bych to tak neviděl, tato "informace" se "hodila" pustit do éteru

.

Se zbytkem souhlas

0/0
9.1.2017 8:07

T82o93m57á81š 34L24i39s41k14a 6280119114564

"Po letech neúspěšných snah o zastavení krveprolití v syrské válce v roli nezúčastněného diváka"

To jsou lži jak z Rudého práva v 50 letech.

V jakém vesmíru ten kdo dodávkami zbraní podporuje teroristy v jiném suverénním státě je nezúčastněný divák?

Od kdy ten kdo pod smyšlenou záminkou vede útočnou válku proti suverénnímu státu (Irák) a kromě stovek tisíc zabitých civilistů je přímo zodpovědný za vznik IS je nezúčastněný divák?

Od kdy ten jehož letectvo bombarduje bez vyhlášení války legální syrskou arabskou armádu na území Sýrie je nezúčastněný divák?

+9/−2
7.1.2017 20:11
Foto

K90a42r29e76l 24S25e38i98d86l 8539555670148

Asi je míněno, že po letech angažmá skončil v roli nezúčastněného diváka.;-)

+2/0
7.1.2017 20:13

S51y97l89v77i44e 34T87u19r69k92o61v88á 2797917422144

Hlot je ta věta poněkud nešťastně napsána.

I já jsem ji původně pochopila stejně špatně jako vy.

0/0
8.1.2017 4:15

M53a13r66t84i86n 61B98u54s13i37d53e82a 4173130

Nechci, aby to vyznělo, že se vyjadřuji apriori protiamericky.

Ale pravdou je, že nebýt USA, takový konflikt a chaos by se tam nerozhořel. Asad by tam udržel pořádek...a pod mezinárodním dohledem, připomínkami i hrozbami relativně civilizovaně. Asad komunikoval, ničil nebezpečné zbraně a byl ochoten spolupracovat. Tohle rozeštvání, rozválčení a rozvrat Sýrie bylo úplně zbytečné a nehumánní. Také je pravdou, že USA na svoji roli nerezignovaly...ale že se dál budou snažit ovlivňovat dění v Sýrii ...a to bohužel tím směrem, aby tam "bez nich" žádný pořádek hned tak nenastal, aby žádné příměří neplatilo dlouho ...prostě aby tam "ti jiní" také neuspěli.

O samotné lidi jde v těchto geopolitických hrátkách pramálo..

+14/−1
7.1.2017 19:49

O35n65d20ř40e89j 16P37u33n65d32a 8102808724359

Občanská válka vznikla také kvůli populační explozi v Sýrii, kde stát přestal nabízet novým lidem perspektivy. Ne za všechno ve světě můžou USA.

+3/−1
7.1.2017 19:53
Foto

K24a35r44e46l 65S82e10i51d11l 8289225890978

Ale USA se svými spojenci významně přispěly k eskalaci nepokojů do občanské války. Bez dodávek zbraní a džihádistů by to tak daleko nikdy nezašlo.

+4/−1
7.1.2017 19:56

M45a74r17t80i14n 12K65u67l95h78á49n12e36k 4753302469449

důkazy o dodávkách zbraní před začátkem občanské války ?

a zapojení džihádistů s podporou USA ?

.

jen vlhké sny rusofilů

+1/−7
7.1.2017 20:01
Foto

K83a15r87e73l 39S76e92i17d26l 8339135820648

Ach jo... no tak dobře, v tom případě (a s ohledem na policajty, postřílené během počátečních demonstrací) asi měl v tom tuhém Asadově režimu každý jeho odpůrce doma střelnou zbraň? Nebo jak se k nim ti "mírumilovní demonstranti a demokratická opozice" dostali? A jak dokázali hned od začátku odolávat syrským ozbrojeným složkám? Vylučujete pomoc ze zahraničí?

A o podpoře USA, Turecka a zemí zálivu povstaleckým skupinám bylo sad už za ty roky napsáno dost...

+10/0
7.1.2017 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.