Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jurečka nechce štěpit KDU-ČSL. Nebude kandidovat proti Bělobrádkovi

Ministr zemědělství Marian Jurečka se rozhodl, že nebude kandidovat na předsedu KDU-ČSL. „Nebudu nikdy ten, kdo bude mít ambici tu stranu štěpit,“ zdůvodnil své rozhodnutí Jurečka v rozhovoru pro iDNES.cz. „Pokud se nestane mimořádná situace, já nemám ambici kandidovat v květnu na předsedu KDU-ČSL,“ uvedl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64á71c47l24a29v 89A97n17d38ě12l 9139646593833

Redakce webu by měla objektivně zařazovat doporučované příspěvky. Jsou zde příspěvky s jedním plusovým či minusovým bodem, ale chybí např. příspěvek Tobiáše Coufala - 6.1.2017 - 12:58

"Proč sebranku? Podle mě je to jedna z mála slušných stran, které v ČR ještějsou.

A naznačovat, že kdo má jiné politické preference, je automaticky hloupý,znamená říkat víc o sobě než o tom druhém. Pozor na to."

+8/−3

nebo Robina Žižky - 6.1.2017 - 14:17 s body +5 / 0

0/0
7.1.2017 17:19

V21i82o91l81a 66M29o76d26r33á 5484476869895

Pan Bělobrádek je pro mě jedním z hlavním faktorů, proč považuji KDU ČSL, jíž jsem kdysi i fandila, za nevolitelnou stranu. S ním v čele se KDU, aspoň na celostátní úrovni, stala agresivní a konfrontační stranou, která chce své voliče a své oblíbené skupiny uplácet z peněz ostatních občanů a která podráží koaliční partnery.

0/−2
7.1.2017 17:00

V28á51c66l86a47v 75A43n15d39ě98l 9599886773323

Můžete uvést nějaký příklad uplácení nějaké " oblíbené skupiny" a v čem KDU-ČSL podrazila koaliční partnery. Myslím, že největší problém v koalici je hlavně se stranou ANO.

+1/−1
7.1.2017 17:23

V94i11o97l33a 69M75o24d47r54á 5554356679925

K prvnímu - třeba transfery prostředků od lidí bez dětí a s méně dětmi k lidem s více dětmi (bez ohledu na výši příjmů).

Druhé - třeba akce dalajláma, odchýlení se od oficiální zahraniční politiky státu, kterou určuje MZV a vláda jako celek.

Strana ANO má taky svoje, ale o té debata tady není.

0/−1
7.1.2017 18:25

V40á48c47l98a76v 42A10n78d65ě70l 9259646873253

Sleva na dani pro pracující rodiče více dětí je přece zcela v pořádku. Nikomu se nic nebere, ale snižují se daně pracujícím rodičům, kteří mají řadu starostí a to nejen finančních s výchovou dětí, které budou v budoucnu odvádět peníze na důchody těch starších a to i těch bezdětných..

Problém s oficiálním přijetím dalajlámy je složitější a nešlo zdaleka jen o akci KDU-ČSL. Chápu, že se to vedení Číny mohlo dotknout, i když jak známo dalajláma podle jeho prohlášeních neusiluje o odtržení Tibetu od Číny. Určitě však nešlo vůbec o nějaké "podražení" koaličních partnerů. Chybou je, že oficiální přijetí na půdě ministerstva kultury nebylo konzultováno předem ve vládě ČR, což třeba předseda Bělobrádek sám uznal.

+1/0
7.1.2017 20:34

V78i81o82l42a 91M87o96d81r24á 5354256779215

Každé zvýhodnění jedné skupiny znamená větší zatížení jiných skupin, to je snad zjevné. Určité zvýhodnění některých skupin, včetně rodičů, jistě může mít svou logiku. Ale návrhy KDU - např. návrh na odstupňování sociálního pojištění podle počtu dětí, který KDU dlouhodobě prosazuje - v tomto ohledu zacházejí příliš daleko.

K tomu ta rétorika - důchodce má pro sebe více než člen 4-členné domácnosti, bezdětní jsou černí pasažéři apod. To jen dále rozeštvává společnost, která je už nyní rozdělená. A tahle rétorika přišla s panem Bělobrádkem, proto mi jeho politický styl nesedí.

U dalajlámy nejde o Čínu, ale o to, že pokud má stát nějakou oficiální politiku, mají ji ministři respektovat (anebo, je-li pro ně nepřijatelná, rezignovat). Ministr za KDU toto neučinil a KDU z toho pro něj nevyvodila žádné důsledky. Tím dala najevo, že se na ni nedá spolehnout, že v případě, kdy se bude cítit na koni (třeba po relativně úspěšných krajských/senátních volbách), nebude váhat dělat - aby otestovala terén a získala voliče - sólo akce.

Je jasné, že žádná strana se nemůže zavděčit všem. Na KDU mi ale vadí onen konfrontační a agresivní styl, který zavedl současný předseda a který je podle mého názoru škodlivý (a současně není nutný).

0/−1
7.1.2017 21:24

T75o79m95á21š 60V79e82l13č65o91v10s81k55ý 4763538399398

Milí pánové, vždy jsem vaši stranu volil, ale po tom, co jste mi brutálně osekali má osobní práva daná ústavou - svoboda shromažďování, nedotknutelnost obydlí "kvůli" zbrani nebo topení, eet, regulace podnikání - protikuřácký zákon, osoba blízká, pro to vše jste hlasovali nebo přímo hlasovali - už vás NIKDY volit nebudu! I ta ohavná ODS je už pro mne volitelnější než vy! S křesťanstvím nemáte už dávno nic společného!!

+1/−1
6.1.2017 20:51

T82o67m80á59š 44V65e71l23č42o78v95s58k33ý 4213838989318

...nebo přímo navrhli...

0/0
6.1.2017 20:52

L34u98k69á59š 63K84l15a22z22a89r 1821597463211

Jen jim to trochu kazí podvodník Čunek, co mu Salichov zametl pod koberec těch z Nebe spadnuvších půl mega.

Je tristní, že se standardní politická strana neumí zbavit takových podvodníků bez ohledu na vysokou podporu mezi stádem ovcí, které jsou buď zvyklé na to, že jim na účet "odněkud" příjde půl mega, nebo vzaly podvodníka na milost a dotlačí ho k dalšímu korytu, u něhož je šance, že něco zůstane za nehtíčky...

+3/−3
6.1.2017 16:04

J53o51s84e52f 56K95a60l40i23n34a 9977272101867

Černoprdelníci od první republiky byli ve všech vládách a po revoluci okopávali koaliční kotníky každé partaji. Jsou schopni kolaborovat i s čertem. Ať klidně kandiduje, doufám že to bude konečně poslední krok do propadliště dějin.

+3/−3
6.1.2017 15:56

J53o41s79e26f 82'34J52o53e68' 79V28o81c74h47y32á75n 8883628952670

Tohle je typická prázdná báchorka ... jen osočování bez jediného argumentu. Už podle toho úvodního označní jen pouhý výkřik ve stylu "kdo chce psa bít..."

+3/−2
6.1.2017 16:43

J51i16ř48í 68L36i12e70t93a85v44e61c 8463839273679

Nemáte pravdu - nebyli ve všech vládách. Takže lžete a je to snadno ověřitelné.

+2/0
6.1.2017 20:25

J80o19s65e75f 22K67a98l81i14n34a 9737312231187

Pevně věřím, že už ani nebudou.

0/−4
6.1.2017 20:44
Foto

O46l45i44n 30C42e44t47l 1914204886804

Nic jiného mu nezbývá,takový malý LUX ;-O!!

+1/−1
6.1.2017 15:20

J63o58s67e34f 28'81J96o57e78' 50V65o32c86h83y98á52n 8333448442610

Mimochodem, v rámci tématu jsem koukl na web lidovců... tenhle článek stojí za přečtení.

http://www.kdu.cz/aktualne/z-medii/rodina-neni-socialni-pripad

"Podpora výchovy dětí a pracujících rodičů je naprostou prioritou KDU-ČSL. V kabinetu o její prosazení od počátku bojujeme s hnutím ANO 2011, které má úplně jiné zájmy než myslet na budoucí generace..."

Podpora rodiny: Tohle považuju za jeden z velice dobrých a potřebných směrů.

Právě nynější děti budou jednou svými daněmi živit budoucí seniory. Je moc důležité, aby rodiče měli dobré podmínky pro jejich výchovu, vždělání,... začátek cesty a správný směr je pro mládež moc důležitý.

Určitě rozumný z mnoha ohledů je systém úlev na daních namísto dotování kohosi pomocí nepřehledných dávek.

+6/0
6.1.2017 14:47

J80i56ř85í 48S98c26h25m51i82d30t 5870983764945

Mimochodem jste umně vytáhl věc, s kterou by souhlasil snad každý, souhlasím s ní i já, akorát by to chtělo dotáhnout tohle ještě trochu dál.

+1/0
6.1.2017 15:00

J57o19s41e57f 85'51J75o73e43' 66V79o23c57h45y42á91n 8233578752370

Proč "umně"? Tohle téma je prostě důležité, klíčové, potřebuje víc pozornosti a hlavně více skutečných činů.

0/0
6.1.2017 16:41

V10i16o72l28a 34M11o66d55r73á 5584626669545

Od určité doby se význam dětí zúžil na kategorii "budoucí plátce důchodového pojištění". A z toho se pak odvozuje, proč by současné plátce důchodového pojištění bylo dobré ještě více přiškrtit. Zajímavé, oboje.

0/−1
7.1.2017 16:53
Foto

B90r35o89n21i74s57l91a84v 17Š22i28m67o85n68í78k 5182895172397

Babišův pohůnek, z boží milosti pasáček prasat... To by bylo pro lidovce terno...

+1/−4
6.1.2017 14:24

J33i48ř94í 51R46y22s 3334847846304

Nejsem a nebudu volič lidovců, ale všímám si, že pan Bělobrádek je solidní, rozumný a rozvážný politik na rozdíl od tohoto "střeleného" mladíčka.Ten by se hodil spíš sem do diskuze.

+4/−1
6.1.2017 14:17

V98i84o14l22a 67M65o20d52r79á 5474106829515

Mně naopak pan Bělobrádek přijde velmi agresivní a arogantní. Pan Jurečka není můj favorit, ale s ním na postu předsedy by pro mě KDU bya možná o něco přijatelnější.

0/−1
7.1.2017 16:54

R92o93b53i59n 47Ž41i86ž46k83a 2518324436166

Rozumné R^

Sice s lidoveckým programem nesouhlasím a volit je nebudu, ale kdyby byly ve směnovně jen takto slušné a demokratické strany, byly by ty volby o dost veselejší.

+6/−1
6.1.2017 14:17

J95o83s53e98f 51'72J17o64e17' 36V24o54c28h12y68á65n 8203688392490

Jedna z mála slušných stran...

Její představitelé jsou schopni jednat s rozumem, bez řvaní a handrkování. R^

Pokud jsem si všimnul, tak v rámci koaličních možností plní většinu svého programu.

+11/−4
6.1.2017 14:06

J96i11ř57í 92S61c84h52m96i82d25t 5430803784615

Bohužel i tu část vítacíRv.

+3/−3
6.1.2017 15:01

P69a35v97e80l 95Š36i74m86u84r66d38a 2147295391284

Lidovci si svého vedení váží a považují ho za úspěšné...čili není třeba provádět žádné změny ani vymýšlet jakési protikandidatury, protože se to tak "má"...!..většinou to kritizují stejně jenom lidé, kteří by kDU-ČSL nikdy nevolili a kterým "klidná síla" vadí!

+9/−1
6.1.2017 14:00

R80o73m81a91n 92S19o93u36č60e46k 1652295190809

podporovatel anofertu by opravdu neměl kandidovat do čela jiné levicové strany

+4/−6
6.1.2017 13:45

J91i91ř43í 75S66c42h42m66i38d72t 5120733194265

KDU-ČSL pro mě nevolitelná, takže je mi úplně jedno, jak si to tam rozehrají:-P.

O někom, kdo by tady klidně navezl desetitisíce muslimů, o kterých vůbec nic nevíme, nemá cenu ani uvažovat.

+7/−11
6.1.2017 13:43

J89i63ř56í 65L23i77e12t51a61v87e84c 8513749983479

Já je asi volit budu.

+9/−6
6.1.2017 13:45

J43i39ř16í 65S16c91h73m94i38d61t 5950853234445

Bohužel v každé společnosti se najdou nějací ti škodiči, důležité je, aby jich bolo co nejméně.

+1/−2
6.1.2017 13:51

R19o88b28i98n 77Ž45i95ž89k10a 2168404776506

Každý, kdo má jiný názor než vy, je škodič?

+2/0
6.1.2017 14:15

J40i54ř89í 24S67c42h28m93i42d94t 5180123344265

Každý kdo podporuje dovoz nelegálních a potencionálně nebezpečných migrantů samozřejmě ano.

Jinak nemám s jinými názory problém a klidně si je vyslechnu i případnou argumentaci, pokud ovšem bude možné oponovat.

Ale co se týče toho, co se dnes děje v obohacených zemích, kde to dopustili, to je prostě nepřijatelné a neomluvitelné.

0/0
6.1.2017 14:22

R68o27b13i26n 91Ž88i16ž51k98a 2668524966636

Tak si prostudujte lidovecký program a zkuste tam najít cokoliv o dovozu nelegálních a potenciálně nebezpečných migrantů.

Pokud tím tedy pro vás není škozením dodržování ženevské konvence.

+4/0
6.1.2017 14:38

J51i53ř39í 10S34c37h50m42i49d47t 5470383524935

Mi úplně stačí kroky jejich poslanců a ministrů. Podpora a schválení přijetí 2000 migrantů ročně po dobu 3 let včetně vyčlenění finančních prostředků ve státním rozpočtu na rok 2017.

Dále hlasování pro přijetí rezoluce v EP, která zahrnuje povinné kvoty pro ČR a to konkrétně poslanci Pavel Svoboda, Michaela Šojdrová, Tomáš Zdechovský.

A jen tak na okraj, zjistěte si jak je to konkrétně v ženevské konvenci a nejen v ní, co se týče migrantů, ekonomických migrantů, nelegálních migrantů a uprchlíků. Jinak asi nemá cenu se dále o tom bavit.

0/−5
6.1.2017 14:56

R50o75b92i20n 95Ž52i29ž36k71a 2958884486886

No však já taky mluvil o ženevské konvenci, kterou mají v programu, o ničem jiném.

2000 migrantů je tak nízké číslo, které by se ztratilo i v Kladně, o celé republice ani nemluvě. Myslet si, že to může fungovat jako nějaké teroristické podhoubí, je směšné.

A nikdo z nich by neměl být z té chásky, kterou Merkelová nezodpovědně pustila bez dokladů.

+2/0
6.1.2017 15:26

P44a87v55e33l 71Š69i78m76u50r13d94a 2837745821824

..já taky...!

+1/0
6.1.2017 14:07

J28i79ř65í 87S49c93h65m75i15d55t 5550533444255

Každý kdo podporuje dovoz nelegálních a potencionálně nebezpečných migrantů samozřejmě ano.

Pokud volíte stranu, která toto podporuje, tak bohužel taky.

0/0
6.1.2017 14:24

P80a43v20e84l 48Š16i54m93u24r74d67a 2727275101714

..naopak, lidovci tomu chtějí společně s EU zabránit...!!

+1/0
6.1.2017 14:56

J97i35ř31í 69S45c17h91m39i11d98t 5930783224495

Tím, že byli v EP pro kvoty8-o a ve vládě schválili přijetí dárečků i prostředky na jejich integraci8-o?

Zajmavý způsob, asi jako bych chtěl zabránit myším, aby mi lezli do stodoly, ale zároveň bych nechal díry ve zdi a na zem naházel pár kousků sýra;-).

0/0
6.1.2017 15:06

J76a26n 26B44u61r68i69a84n 2973369764380

Víte, co je zvláštní? Že nejmenší problém s muslimy mají křesťané. Čím to je, když téměř každý křesťan ví, že dnešní arabské země byli kdysi křesťanské?

+2/0
6.1.2017 13:47

J34i64ř89í 30S75c76h65m13i17d30t 5330833974175

Nevím, jak to souvisí, ale odpovím, pokud si myslíte, že útoky islamistů v Evropě jsou malý problém, tak pak se nedivím, že podporujete KDU, oni si to také myslí a proto nemají nic proti jejich dovozu do země, asi si myslí, že když nastaví druhou tvář, tak to bude v pohodě, ale zatím líbání jejich nohou papežem moc úspěšné nebyloRv.

+2/−1
6.1.2017 13:55

J87o13s19e85f 53'36J41o54e46' 58V51o38c64h40y12á23n 8373948912170

Na základně čeho soudíte, že "by tady klidně navezl desetitisíce muslimů"?

Nějaký citát, faktické jednání, argument...?

Díky.

+2/0
6.1.2017 14:08

J82i37ř48í 79S33c26h23m18i42d56t 5910413454535

Tak jeden zcela zřejmý a nevyvratitelný, jsou ve vládě, která schválila přijímání 2000 migrantů ročně a schválila na to finanční prostředky. Pokud vím, tak to KDU-ČSL plně podpořila s tím, že by to číslo mohlo být klidně i vyšší. Což mi úplně stačí na to, aby můj hlas nedostali.

0/−1
6.1.2017 14:29

J79o65s74e21f 81'49J95o78e27' 41V78o46c22h34y10á92n 8913388902900

Díky za racionální argument.

Přesná fakta bych musel dohledat. Nicméně pokud si vybavuju, tak se i k tomuto tématu staví s rozumem - tj. neakceptovat sem každého a když už se bude jednat o konkrétních jednotlivcích, tak potenciální příjem za jasných podmínek.

Obecně mám zato, že toto téma (podobně jako většina ostatních) není tak úplně pouhé populistické ano/ne... je to poněkud složitější.

+2/0
6.1.2017 14:39

J34i60ř64í 38S62c36h23m33i21d88t 5660193924215

Pro přijetí rezoluce jako celku včetně bodu s povinných kvótách pro ČR hlasovali v EP i tito poslanci za KDU-ČSL: Pavel Svoboda, Michaela Šojdrová, Tomáš Zdechovský.

0/−1
6.1.2017 14:36

L59a46d47i25s22l52a21v 13L19a17k11e85r 2143879175486

Jak Jurečka, tak i Bělobrádek jsou dva bezvýrazní, nezapamatovatelní politici, bez jakékoliv jiskry. Dvě loutky bez tváře.

+6/−9
6.1.2017 13:32

J63i62ř49í 54L29i28e10t45a58v54e35c 8723679373739

Bělobrádek? To je ten, co se stal šéfem zadlužené strany, která byla mimo sněmovnu a on stranu dokázal dostat zpátky do sněmovny a zcela jí oddlužit - a je to ten, co před dvěma měsíci vyhrál krajské i senátní volby?

+8/−3
6.1.2017 13:44

J68a53n 10B73u63r55i76a26n 2483799304510

Jenže prvotřídních herců už jsme ve vládě zažili docela dost. A výsledek stál za to.

Jak mi kdysi říkali Holanďani - ideální ministr je šedivý úředník kterého si většina populace ani nedokáže vybavit. A místo toho, aby bavil národ, tak pracuje.

+5/−1
6.1.2017 13:45

R57o37m75a32n 35S25o71u35č13e69k 1472905410459

a ti významní jsou kteří?

+1/0
6.1.2017 13:46

J12o66s66e26f 47'45J80o42e41' 42V13o23c53h92y86á46n 8103748972750

Protože se s každným hloupě nedohadují, jak jsou pro Vás bezvýrazní?

Není lepší udržet si slušnost a směřovat svoji energii na plnění vytčených cílů?

+4/0
6.1.2017 14:10

J52a17r81d32a 10S56o94k12o70l 1986158191421

Je to jak za komoušů. Takže pokud není protikandidát tak to nenazývejte volbou. Tam není co volit tam můžete maximálně hlasovat !!

+5/−2
6.1.2017 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.