Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát vás neochrání, zbraň ano, řekl v Rozstřelu expert na střelbu Černý

Policie a další ozbrojené složky státu nemohou být vždy tam, kde něco hrozí. Proto mají mít lidé možnost nosit střelnou zbraň. V pořadu Rozstřel iDNES.cz to uvedl bývalý policejní inspektor, metodik střelecké přípravy Pavel Černý. Souhlasí proto s návrhem na změnu ústavy, jak ho představilo ministerstvo vnitra. Zároveň však řekl, že stát nemá k nošení zbraně lidi nutit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a46n 33P24r32i73b91y52l 5680305817787

Policie přijede, obkreslí vás na chodník, udělá vám fotku a pak vás trčí do pytle. To je to co pro vás policie může udělat. Když někdo na ulici vytáhne kvér a začne pálit, tak má obvykle několik jednotek až desítek minut volné pole působnosti, než dorazí policie a vyřadí ho. Běžně si u toho několikrát dobije zbraň a pak pokračuje v palbě. Takový Breivik pokud se nepletu volně pálil do lidí snad 40 minut. Kdyby byl mezi obětmi nějaký ozbrojený civil, tak by se nejspíš pokusil bránit. Takhle je tam měl jak růže na střelnici na pouti. Žádný terorista NIKDY nestřílí legálně drženou zbraní. Ty zbraně už mezi námi jsou a žádný problém to nepůsobí. Jak tohle někdo nemůže chápat netuším.

+2/0
6.1.2017 11:48
Foto

J74a76r39o45m74í50r 34P98r72a48u81s 9307377100566

Stát tě neochrání, stát tě okrade, zadluží a uvede do strachu. Díky politici a EU. Rv

+1/0
5.1.2017 17:45

J41a72k39u45b 38M57a49c43h 5914235815698

Platí pořekadlo:" Když zbraně budou out law jen outlaws je budou vlastnit". Tedy: Když vlastnit zbraň bude nezákonné jen zločinci ji budou vlastnit.

+2/0
5.1.2017 9:25

P87a68v67e10l 75K95o55r23e31c 8724793812861

►Také expert Černý také manipuluje veřejností, i když v něčem má pravdu. Jsou to ale jen jeho osobní dojmy. Podle statistik hromadných střeleb v USA se podaří civilní osobě zastavit útočníka v 1,6 procentech případů. A to v USA, kde je vysoká vyzbrojenost a současně vysoký počet úmrtí střelnou zbraní. V řadě případů naopak způsobil více zraněných, než uniformovaní. Dále k řadě teroristických útoků došlo na místech, kde lidé nemají, nebo nemohou mít u sebe zbraň (letiště, taneční klub, učebna). Pokud by lidi začali nostit zbraně, útočníci si taková místa budou vybírat výhradně. Více najdete v následujících studiích.

►Pocit ohrožení nezpůsobují střelné zbraně, ale média

►Vyzbrojení veřejnosti nemá ani hypoteticky na hromadné střelby efekt

►Jen 1,6% hromadných střeleb v USA zastavil ozbrojený občan

◙ Průvodce hromadné střelby v USA

http://www.motherjones.com/politi.../2012/.../mass-shootings-map

◙ Datové podklady - soubor jednotlivých případů

http://www.motherjones.com/.../mass-shootings-mother-jones-fu...

◙ Obšírný článek pojednávající o souvislostech na technetu

http://technet.idnes.cz/hromadne-vrazdy-strelnym.../veda.aspx...

0/−10
5.1.2017 7:07

P35a33v93e95l 11Z58a73j97í73č28e13k 8864980546770

podle meho at jsou prisne podmínky pro vydani zbrane ale ma mit každý obcan nárok je delat a pokud je udela stat by do jejich noseni nemel nijak zashovat. Třeba tim ze je nesmí nosit do klubu ;)

+5/0
5.1.2017 8:35

T28o45m66á15š 38Z22e75m59a39n 3555678484665

V situaci, kdy se 99% masakrů děje v místech, kam je přinesení zbraně trestným činem, můžete těžko čekat že zasáhne ozbrojený civilista když tam nesmí být..

+2/0
5.1.2017 11:15

J22a87n 72P71r63i48b81y43l 5270695227407

Uvědomte si, že ve státech si koupí zbraň kdokoliv. Nemusí podstoupit náročný výcvik, aby znal legislativu a aby uměl bezpečně a předpisově zacházet se zbraní. Naše legislativa a připravenost držitelů je na úplně jiné úrovni. Máme tady 300.000 vlastníků střelných zbraní a dějí se snad u nás masově takové případy? Nedějí.

+2/0
6.1.2017 11:42

Andy 3939446637738

Vo švajčiarsku mám známeho - pod posteľou má nie samopal ale guľomet aj s nábojami, aby pri mobilizácii mohol byť okamžite nasadený a takých sú po švajčiarsku tisíce - ešte som nepočul že by sa švajčiari masakrovali. Kultúrne aj geograficky ich pokladám za bližších ako USA. Ak si zoberiete národnostné zloženie USA tak zistíte že krajina už je niekde úplne inde. Neviem o tom že by v európe bojovali navzájom gangy na tzv. území bez polície - ale do štatistiky sa to dostane ako streľba bežného občana.

Tzv. slušný občan má byť podľa Vás len nachystaný na porážku kedy si kto zmyslí :-(. Krásne to bolo vidieť na somálskych pirátoch a obchodných lodiach EU - naše lode prepadávali a unášali systematicky - pretože vedeli že je to prakticky bez rizika nakoľko naši námorníci dodržiavali medz. právo a boli bezpranní. Ruské lode prepadli iba omylom a vždy za to zaplatili životom - takže sa im oblúkom vyhýbali.

Podľa môjho názoru však zbraň vlastní skoro každý - automobil je ďaleko nebezpečnejší ako pištol a dokáže ho použiť a zneužiť každý - ľudí na cestách zahynú tisíce (v EU 26 100 za rok 2016) a len kvôli tomu nepotrebujeme zbrojný preukaz na automobily.

A ešte jedna pikoška na záver: Do dokonalosti odzbrojovanie dotiahli v Írsku -ani bežný policaj nemal pri sebe zbraň, dokonca bol zakázaný aj slzný plyn - v podstate mal len obušok, takže jediné na čo si musel dávať pozor aby sa do niečoho nezaplietol. A to len v Dubline je 120 drogových gangov, ktoré navzájom bojujú o teritórium + nad všetkým stojí IRA - a tí sú dobre vyzbrojení - predpokladám, že to je náš vzor.;-D

0/0
7.2.2017 7:18

P71a97v26e32l 57C48h12a68l91u82p42a 2561156575391

Souhlas s jeho názory, souhlas ve všem.

+13/0
4.1.2017 20:02

M94i30c60h32a24l 88U56r29b60a87n 2658399722938

R^R^

+3/−1
4.1.2017 20:30
Foto

J51i88ř40í 42B42a68b43i36n54s32k57ý 7237119728461

je to přeci svobodná volba každého jedince jestli chce zbraň a investuje do toho čas peníze ad a nebo jespokojený s tím že ho na každém kroku chrání a brání policie dokonce i proti němu samému :-) ,první co vám totalita udělá je že vám sebere právo i možnost se proti ní bránit

+9/0
4.1.2017 19:57

B25e34d93ř24i11c29h 57H61a87s58t26í41k 8130952715356

Zbraně patří na střelnice, ne do kapse každého "machra". Za 60 let života bych zbraň možná potřeboval jen jednou, kdy mě bezdůvodně napadl cigán nožem ve vlastním obchodě. Naštěstí to dopadlo bez zranění, ale kdybych měl zbraň, fakt nevím, jestli bych dokázal vystřelit. Smutné je, že někdo by rád vystřelil, až má nůž u srdce.. Nosíval jsem v tašce i půl milionu do banky, nikdy jsem zbraň neměl a kdybych jí měl, ve větším bezpečí bych se asi necítil.., spíše je to o tom, kdo dříve umí vystřelit.

+1/−8
4.1.2017 20:41

P34a23v21e72l 32Z54a89j74í83č44e52k 8404300886800

tak to mate I bezezbrane, jsou lide kteri nedokazou toho druheho uhodit ci jinak napadnout ani v sbeobrane... tem bude samozrejme zbran k nicemu a musi se spolehat ze kolem bude nekdo kdo stim nema problem

+1/0
5.1.2017 8:43

B30e23d91ř15i64c18h 26H71a31s15t72í15k 8480272675246

Není až takový problém tu zbraň použít, ale v tom nestandartním psychickém stavu se umět rychle rozhodnout tak, abyste nebyl celý život kriminalizován za osudnou chybu.

0/0
5.1.2017 9:48

B78e92d43ř98i95c68h 69H49a53s98t68í11k 8880552355166

Souhlas s panem Černým, ale jen na omezenou dobu, pokud bude Evropa v nebezpečí díky islámským nájezdníkům. Až tu jednou díky "populistickým" politikům nastane pořádek a muslimové se vrátí budovat demokracii do vlastních zemí, pak bych se snažil u nás zbraně vrátit na původní úroveň, nerozšiřovat je, poněvač s rostoucím počtem zbraní mezi lidmi jsme úměrně v nebezpečí všichni, USA je ukázkou nebezpečí, když je zbraní mnoho a velmi těžko se ho zbaví. Výsledkem tohoto jsou časté hromadné vraždy na školách v celých USA a jiné zvěrstva. Další věc je, že ozbrojený ale nezkušený má daleko blíže ke smrti, než zkušený terorista. Mnohdy už jenom tím, že ukáže zbraň, vystavuje se velkému nebezpečí. Proto mám lepší nápad - tyto muslimské ilegální migranty do Evropy vůbec nepouštět a ty, co už jsou zde, urychleně deportovat do jejich krajin, kde bude každá ruka potřeba. Sám pomůžu finačně na nákup pracovních nástrojů do jejich zemí, protože samopalem se půda těžko zůrodňuje.

+3/−8
4.1.2017 18:03

G96a82b41r96i59e65l 50H45o53r91t97e80n 9261889813584

Dvě poznámky.

1) Pravidla pro získání a držení legální zbraně se v budoucnu zpřísní, nikoliv zjednoduší. Naletěl jste mediální kampani pacifistických vylízanců.

2) Hromadné vraždy v USA jsou v naprosté většině případů páchány na místech, kde je normálním lidem nošení zbraně zakázáno. Naletěl jste mediální kampani pacifistických vylízanců.

Čili abych to shrnul: Naletěl jste mediální kampani pacifistických vylízanců.

+12/−5
4.1.2017 18:46

J22a23k47u66b 24S50t62a62n97ě23k 8220316184291

Zelený mozek se právě projevil...

+3/−6
4.1.2017 18:59

T12o60m64á28š 16J78a26n77e67č52k85a 4451255646710

Proč? Vždyť má 100% pravdu.

+10/0
4.1.2017 19:03

J19a83k13u62b 25S19t89a73n18ě27k 8250346294821

Tak pokud má pravdu, nač potřebuje někoho urážet?

+2/−2
4.1.2017 19:04

F21r97a36n93t89i38š98e67k 13M66i72t38a19š 6619826474179

Výraz pacifistický vylízanec se vás nějak týká?

+6/−1
4.1.2017 20:47

M71a46t83o39u69š 36Z84o91u64b40e51k 5792251520624

Až na to, že pan Horten má pravdu. Střílení na studentských kampusech je tak úspěšné mimojiné proto, že je tam zakázáno nosit zbraně. A je svědectví několika lidí, co zbraň museli nechat v autě zaparkovaném před kampusem a být tak nechtěnými svědky střílení šílence aniž s tím mohli cokoliv udělat, protože zbraň měli daleko.

Co se týče bodu 1) pana Hortena, tak má zase pravdu. Takže abych to shrnul: aaale, to je snad každému jasné.

+4/−2
4.1.2017 19:03

J17a87k93u44b 67S30t90a45n87ě96k 8850766684351

Až na to, že pan Horten používá jen to co se mu hodí a diskutující opačného názoru uráží.

+4/−4
4.1.2017 19:05

M79a89t16o14u59š 51Z94o19u31b38e59k 5282321520534

Aha, takže vy jste vlastně chtěl napsat, že sice poslednímu příspěvku pana Hortena se nedá nic vyčíst, ale na základě jeho ostatních komentářů je to zelený mozek? Nebo vy snad vyvracíte panem Hortenem uvedená fakta? Nějak jsem si nevšiml.

+5/−1
4.1.2017 19:08

J68a97k76u81b 79S73t77a20n13ě32k 8640186394951

Takže nadávat někomu do vylízanců je podle vás argument?

Pan Horten například zapomněl zmínit, že zbraně použité při těch masakrech byly většinou legálně nakoupené, že kdyby nebylo přílišné tolerance ke zbraním, pravděpodobně by k nim ani nesáhli.... atd.

Ale někdo, kdo své oponenty nazývá vylízanci mi za argumenty nestojí...

+1/−5
4.1.2017 19:13

J45a35n 67D63o11s28t52a53l 4928485

Asi se už odpovědi nedočkáte :-) A stejně tak u nás - jaký je poměr zastřelených protiprávně, ale legálně drženou zbraní vs. oběti teroristického útoku? Státy kolem nás opravdu velmi těžko chápou naši hysterii, kdž nemáme ani uprchlíky, ani teroristické útoky.

+1/−2
4.1.2017 19:20

J83a37k36u96b 86S39t17a77n94ě35k 8650686364571

No nevím kolik zastřelených ale trestných činů spáchaných legálně drženou zbraní je u nás cca několik set ročně (cca 400), nelegálně drženou je to asi polovina...

0/−3
4.1.2017 19:25

J45a81k36u30b 18S37t77a71n31ě40k 8210356374631

tak chyba, je to ještě horší, vyházel jsem ze statistky objasněnosti...

http://www.policie.cz/clanek/trestne-ciny-spachane-strelnymi-zbranemi-za-obdobi-let-2010-az-2014.aspx

0/−2
4.1.2017 19:36

R24a23d57e32k 71R19o27j78í54k 5350657191828

Statiska je pěkná věc. Věděl jste, že vzduchovky, airsoftky ap., jsou dle našich zákonů zbraně kategorie D? Tato kategorie je volně prodejná od věku 18 let! Když k Vám někdo přijde, namíří airsoftovou pistoli a bude chtít peněženku, je to trestní čin legálně drženou zbraní!!! A na této bázi je drtivá většina těch trestních činů. Bohužel prý se statistika nevede do jakých kategorií zbraně patřili.

+1/−1
4.1.2017 21:32

M79a79t12o97u58š 94Z59o85u15b91e85k 5832661890484

Proč tvrdíte něco, co není pravda? Prosím o studium zde dostupných faktů:

http://gunlex.cz/zbrane-a-legislativa/myty-a-fakta/14-myty-a-fakta-o-zbranich#_ftn8

Co se týče vylízanců, tak s vámi souhlasím. Každopádně jsem se naučil v diskuzi odpovědět fakty a oponent většinou přestal reagovat, protože mu v ruce kromě nadávek nic nezbylo.

+4/0
4.1.2017 19:30

J55a10k75u78b 11S39t16a73n94ě54k 8430986934301

Kde tvrdím něco co není pravda?

Jinak gunlex.cz je při diskuzi o zbraních stejně relavantní zdroj asi jako amnesty...

0/−3
4.1.2017 19:34

M67a77t96o45u27š 59Z92o75u14b54e25k 5532831440204

Tvrdit, že střelby na kampusech byly proto, že střelci se lehce dostali ke zbraním, není tak jednoduché. Chtělo by to projít případ po případu a zjistit, jak se dotyčný střelec dostal ke zbrani. GunLex uvádí konkrétní příklad střelců, kteří stříleli nelegálně drženou zbraní. Já netvrdím, že všichni kampusový střelci stříleli nelegálně drženou zbraní, ale pouze zpochybňuji vaše příliš obecné tvrzení.

Jestliže odmítáte jako relevantní zdroj gunlex, tak vám mohu ocitovat přímo gunlexem citované zdroje. Ale možná by to byla zbytečná debata. Co vám vadí na zbraních konkrétně? Jakého jste názoru? Zbraně do rukou pouze profesionálů? Nebo vám jenom vadí tento nový ústavní doplněk?

+2/0
4.1.2017 19:39

J58a73k75u58b 41S72t61a49n81ě51k 8910406334121

To netvrdím, to by byl stejný nesmysl, jako tvrdit, že by se jim zabránilo, kdyby se tam mohli zbraně nosit. Ty útoky jsem poměrně hodně studoval, každý je jiný, má jiné příčiny, jiný průběh. U většiny byly zbraně pořízeny legálně (do toho počítám i to, že byly zakoupeny rodiči/příbuznými), nebo velmi snadno nelegálně (falešný řidičák). To, že snadný přístup ke zbraním je jednou z příčin (nikoli však hlavní nebo dokonce jediná), je prostě fakt. I když spíše zde použití těchto zbraní umocňuje efekt činu a současně povzbuzuje útočníka (pocit nadřazenosti).

Se zbraněmi a nebezpečím obecně pracuji dlouho, proto jsem toho názoru, že zbraně a zejména palné patří do rukou jen tomu, kdo je umí používat (ne jen střílet). Jsem přesvědčen, že stávající právní úprava je u nás dostatečná (samozřejmě bych byl například pro mnohem větší přezkušování a povinný trénink. O tom, proč si myslím, že právo na zbraň by nemělo být v ústavě jsme si už psali.

Proč neberu gunlex jako relevantní zdroj? tak jeho motivace je jasná, gunlex si vybírá to, co jejich názor podporuje, ne to co bude vyvracet.

+1/−1
4.1.2017 19:48

M31a79t92o29u79š 41Z96o40u50b67e95k 5272861310774

Osobně věřím tomu, co vy nazýváte nesmyslem. Tedy věřím tomu, že by se některým útokům zabránilo, pokud by se tam zbraně nosit mohlo. Ale budiž. To není diskuze o faktech, ale o pocitech. Protože fakta, která bych nabídl, by nemusely být chápány jako relevantní. A asi bych takovou námitku musel i uznat, protože to se fakty dokazuje nelehko. Ale stejně tak i opak. Proto bychom se asi nakonec shodli, že se neshodneme. Je zajímavé však sledovat kriminalitu například v takové Austrálii před a po zavedení tzv. zákazu zbraní a hormadného odzbrojení civilistů. Případně něčeho podobného v případě UK, či změny právních úprav v držení a nošení zbraní v různých státech USA (jedním i druhým směrem). Každopádně je to diskuze na jiné místo. Nedá se to pojmout v rámci idnes.cz diskuze a prostoru zde přiděleného.

+2/0
4.1.2017 19:58

J42a83k79u22b 96S89t10a27n54ě20k 8850566294331

Tak samozřejmě že je to více o pocitech, to je pokaždé, pokud použijeme "kdyby". Jsem rád, že i když máme na věc každý jiný názor.

Co se týče statistik, tak to je jedna z věcí, kterou moc nepobírá. U většiny bezpečnostních problematik jsou nakonec čísla ve všech státech podobné, jen u kriminality a zbraní je to stát od státu jiné. Asi to bude mnohem větší problematika, než jsme dnes schopni obsáhnout.

+1/0
4.1.2017 20:06

J68a68k27u29b 24S63t71a72n60ě52k 8200186364931

Jsem rád, že i když máme na věc každý jiný názor. tak má diskuze smyl.... tam mělo být.

+2/0
4.1.2017 20:07

J82i38ř61í 40D64u19š41e83k 8942231461803

Při žádném teroristickém útoku v poslední době nebyli použity legálně držené zbraně

0/0
9.1.2017 17:19

J52i46ř19í 49B66ř44e16n40d32a 5225857404398

Hromadne vrazdy v USA jsou spicka ledovce. Cim vice zbrani je mezi lidmi, tim vic se strili, a strelnou zbrani zemre v USA petkrat az desetkrat tolik jako ve vyspelych statech v Evrope. Cesko by si melo brat priklad jinde. Naivni argumenty zastancu strelnych zbrani nikdy neberou v potaz, co se stane, az tomu udajne zodpovednemu vlastniku nekdo zbran sebere, nebo jemu cvakne.

0/0
8.1.2017 2:46

L11a54d73i24s61l92a81v 36J37a53r92o67š 6754489910387

Stát nás může chránit jen prostřednictvím složek jako je policie či armáda. A jak nás má bránit policista, který se bojí vytáhnout zbraň a raději se nejdříve nechá bodnout, místo aby agresivního chlapa s nožem rovnou odstřelil?

+5/−2
4.1.2017 17:16

J85i39ř65í 88K58l54e40j88n65a 2387728376827

v jednoduchosti je krásaR^

0/0
4.1.2017 17:23

J57i72r88i 93D94o57m78i19n71i19k 1811168781970

Dejte lidem volně zbraně a nebudou tady potřeba žádní teroristé. Fanatici je předčí.:-(

+4/−21
4.1.2017 17:07

G72a94b86r73i61e79l 12H77o28r28t64e90n 9191259863834

Někdo chce dávat lidem volně zbraně?

+8/−3
4.1.2017 17:14

J95i13r32i 80D96o64m37i38n12i20k 1181808231500

Víte dobře, jak to myslím pane Hortene.

+3/−12
4.1.2017 17:21

T70o92m11á75š 31K26u55t56á66l57e84k 5834766118308

Jak to myslíte, když o volném rozdávání zbraní není řeč? 8-o

+10/0
4.1.2017 17:25
Foto

D42a76v75i40d 52J90u26ř24i69č81k84a 7206902695398

to by mě zajímalo jak to myslíte ? co vím tak navrhováná úprava má naopak zpřísnit získaní a držení zbraně

+3/0
4.1.2017 17:30

G98a15b22r89i88e62l 79H10o44r73t43e34n 9191319153744

Ano, vím. Lžete.

+5/0
4.1.2017 17:38

M48i81c81h44a61l 33U95r45b48a50n 2598339982908

R^

+2/0
4.1.2017 20:46

B73l63a39n51k87a 13T98i66m20o60f13e77j69e27v61o11v63á 3435689475219

Jen tak jste plácnul.

+1/0
4.1.2017 17:40

T75o65m59á17š 92J40a73n18e17č27k27a 4761475376940

Nikdo nechce dávat zbraně volně, získání má naopak zpřísnit.

+1/0
4.1.2017 19:00

I83v59a 97V15a83l73č27í51k91o73v29á 3960789379

To je zase blábol. Ach jo...:-P

0/−1
4.1.2017 17:30

T89o56m54á38š 72J21a62n74e18č29k65a 4871895536100

Podle statistik jsou ozbrojení občané daleko zodpovědnější. Např. chytí vás opilého za volantem a jste bez zbrojáku. A tady - jak by se 18 letá matka ubránila?

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/255372-muzu-ho-zastrelit-kdyz-otevre-dvere-ptala-se-zena-operatorky-a-lupice-zabila.html?_sm_au_=iVVkJDMF6ZcM80R7

+1/−1
4.1.2017 16:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.