Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři léky v jedné tabletě. Pacienti s cukrovkou se dočkají snazší léčby

Čeští pacienti trpící cukrovkou letos dostanou úplně nové léky. Ty budou navíc spolu s těmi již používanými obsaženy v jedné tabletě. Léčení díky tomu bude podle odborníků šetrnější a především účinnější. Informuje o tom deník MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i78ř36í 19Č87e77r33n55ý 7162766611

Doktor mi řekl, že jsem nemocen já se lek a utíkal do lekárny.

0/0
3.1.2017 13:43

J21a65n 22J34e89n81i78c 1324754617914

Jestli ono tohle není v přímém rozporu s individuálním přístupem k pacientovi. Je nespočet případů, kdy lidé mají v normálním stavu různé hladiny cholesterolu, tlaku, cukru apod. Takže snažit se to postihnout jediným práškem je jaksi mimo mísu. Ale proč to nepodat jako přednost...

Kdysi si příroda pomáhala sama a defektní jedinci toho moc nepřežili. Dnes se snažíme zvládnout téměř všechny defekty, ale zároveň dělat ze zdravých lidí mrzáky, abychom je následně mohli léčit. Tak jsme nějak v tom shonu zapomněli na rozdíl mezi uzdravením a léčením...

+2/−1
3.1.2017 13:17

J30a21n95a 72M50u95s96i46l16o65v78á 4254943108219

A navíc existují studie, které dokazují nárůst těchto a dalších onemocnění v nejbližších oblastech jaderných elektráren, chemických provozů, atd. Takže životní styl a jeho úprava je jen chabé vodítko k tomu, abyste byli ve stáří zdraví lidé anebo v mládí plodili zdravé děti!

0/−1
3.1.2017 11:11

M86a42r26t35i25n15a 11S74e16d64l66i76c68k12á 5332785651292

Haha, koralce neni kauzalita! V rozvinute spolecnosti, kde se lide preziraji a zdravotnictvi je schopno jim cukrovku vubec zjistit, se mimochodech take nachazi prumysl a elektrarny.

+3/−1
3.1.2017 11:15

M57a67r40t46i46n81a 35S19e10d20l81i95c70k21á 5222125491612

*korelace

0/0
3.1.2017 11:16

J95a59n 56J90e55n14i40c 1154734377944

To je sice pravda, ale zkuste mi vysvětlit, proč se ženeme bezhlavě vpřed a děláme nesmyslné věci. Máme obrovský závod v tom, aby auta vyfukovala co nejméně škodlivin především CO2 (mají přitom tvorbu 3%), ale jsme laxní k průmyslu, který ho produkuje 50%? Kvůli jedné špatné součástce měníme často celý celek (PC, tiskrárny apod.) nebo modul (auta). Přitom na výrobu modulu spotřebujeme násobně více energie, CO2 a vytvoříme násobně více odpadu... To už k smíchu moc není...

+1/0
3.1.2017 13:10

P22a36v10e59l 66Z36a69h74r49a59d90n26í25č93e28k 7775450531535

Chápu, že vaření bez přidaného cukru a bez pečiva se zdá ze začátku obtížné, ale pokud budete pátrat, zjistíte, že existuje mnoho a mnoho chutných receptů... Ale to stojí úsilí a je otázka na Vás, jestli Vám to za to stojí. Ona každá změna v životě je složitá, ne každý to zvládne...

A jinak k tomu obsahu vitaminu C, za den byste měl sníst 80mg, což je např. 50g syrové červené papriky a to tedy není moc :) jinak přehledná tabulka je třeba tady: (hodnoty jsou v mg/100g)

https://is.muni.cz/el/1451/podzim2012/bp1113/VITC.pdf

Jak vidíte, vitamín C je opravdu všude, a i při tepelné úpravě se dá doplnit čistě ze zeleniny.

0/0
3.1.2017 10:15
Foto

V73á28c50l36a29v 19C38h12u63c98h40m72a 6545391958726

Když polknutí tablety je mnohem snazší než změna životního stylu. Navíc zdravotnický systém jako takový stojí na tom, že pacienti se neléčí, ale jen udržují v nemocech, protože z vyléčeného pacienta nejdou do systému prachy.

+3/−1
3.1.2017 10:34

M20a32r39t43i51n47a 62S88e70d79l44i61c71k76á 5682865611982

On si malokdo je ochoten pripustit, ze polovicku problemu si muze vylepsit sam. Ale je to nepohodlne, lepsi je nadavat, ze za to muze nekdo jiny.

0/0
3.1.2017 11:18
Foto

V18á54c85l17a89v 31C64h72u69c43h76m15a 6605301518826

Ano, vždycky je potřeba najít nějakého vnějšího nepřítele, který nám škodí. Rčení Každý strůjcem svého štěstí se dnes moc nenosí.

0/0
3.1.2017 11:44

J95a48n 11H11r15u21z39a 8784568839567

Kromě zděděné a vrozené cukrovky za problémem je ne polovičkou, ale celkem životní styl. Když jsem ve stáří zjistil cukr stačilo změnit jídelníček, vynechat přídatný cukr, omezit chleba a knedlíky, jíst pravidelně v malých dávkách a denně nejméně půh hodiny pohybové aktivity + moje milované plavání. A cukr je v normálu a jako bonus i nějaké špeky zmizely. Pravda, v důchodu má člověk více času.

+1/0
3.1.2017 11:50
Foto

V65á34c93l21a77v 72C45h84u19c65h29m11a 6745701808146

Zděděné choroby je prý mýtus. Dědí se vzorce chování, které k chorobám vedou. ;-)

0/−4
3.1.2017 11:55

J84a82n 19S59t92a77r74ý 8387660852555

To je zase kočkopes článek. Obzvlášť odstavec s pumpami a senzory je donebevolající..

+1/0
3.1.2017 10:04
Foto

P87a77v74e39l 32J42a64n39c77i58k 9642143681749

Leky jsou davkovane standartne, kombinace nekolika leku se pouzivaji bezne. Napriklad lek na krevni tlak Karvezide je kombinaci dvou leku (irbesartan a HCT) a je dostupny v davkach 300/25 nebo 150/12.5 miligramu.

Ano, pokud u nekterych jedincu je treba pouzit nestandartni davku jednoho z nich pak se musi brat leky separatne, ale to neni zadna veda, lekar to bude schopen rozpoznat na krevnich testech a urcit u koho to je potreba.

0/0
3.1.2017 9:56

J20i84r62i 94D73o40m30i11n36i55k 1681968901770

Koukám, co je tady tradičně opět "odborníků", tentokrát na cukrovku. :-/

+1/−4
3.1.2017 9:39

M90i95r36o35s31l83a67v 20R79a43t86a45j 5441913314485

člověče, chlape, Vy byste měl být rád, že jím netrpíte!!!

0/0
3.1.2017 9:43

J79i24r44i 48D17o25m79i63n36i64k 1541608321150

A jak to víte ?

0/0
3.1.2017 9:48

M42i41r63o73s42l51a33v 42R30a11t64a39j 5511753584385

no, ty uvozovky a ten smajlík....

0/0
3.1.2017 9:54

J48i97r62i 56D41o34m57i82n62i20k 1411108691760

Ty uvozovky i ten útrpný smajlík mají jasný význam. Jestli je nechápete, pak to vypovídá jen o Vás.

0/0
3.1.2017 9:55

J32a44n 14S47e11d32l71á11ř 7497977157595

Brouk Pytlík Dominik ví vše nejlépe a tak se rozhodl kritizovat ostatní, respektive trollit, jako každý den Rv

+4/0
3.1.2017 10:15

J79i19r65i 48D31o35m87i65n90i14k 1901808831580

Nevím nic nejlépe,na nic si nehraju. Naopak - baví mne komentovat výplody "odborníků na všechno" . A že se jich vždy sejde.:-)

0/0
3.1.2017 10:58

J11i62ř11i51n62a 65S96a65v59o91v49a 1531855366973

a vlastní názor místo toho by nebyl? pokud jste ho tedy schopen....

0/0
3.1.2017 11:09

J10a57n 96S28e53d48l26á24ř 7877167227145

Takže komentujete názory lidí k věcem, kterým sám nerozumíte, ale jistě víte, že oni tomu taky nerozumí...

+1/0
3.1.2017 11:30

M85a28r53t32i62n52a 30S18e10d97l45i49c61k55á 5292275251932

No jo, nejvetsi odbornik je obvykle pacient, ktery za svoji vyzranost prece vubec, ale vubec nemuze.

0/0
3.1.2017 11:25

E45l97a 88Č65u43l17í72k36o45v42á 5857737946391

Jo, kdyby takhle tady byl OmniPod.... to by byl pokrok... a nebo kdyby byly dostupnější senzory, to by bylo žrádlo...

0/0
3.1.2017 9:32

J58a79n 78V22o36b38r96u32b76a 8364980635181

To psal zase inteligent neumí rozdělit Diabetes 1 a 2 typu a ještě psát něco jako silný/slabý diabetes... nejdříve si o tom něco zjistěte než něco napíšete a nebo se běžte zahrabat ;-O;-O;-O;-O

+5/−1
3.1.2017 9:29

E44l71a 33Č31u10l29í52k17o32v47á 5517207796951

A co je "silný diebates", "těžký diabetes" a nebo "diabetes 2. stupně"? :D

0/0
3.1.2017 9:24
Foto

J20i44ř44í 14K68r85a68t82ě43n92a 1871282717677

Fuj. Čí jsou to pracky na fotce?

+1/0
3.1.2017 9:23

D71a89n11a 35K71o10c13i24á41n65o30v87á 2163208379678

Fakt nechutné.

0/0
3.1.2017 10:16
Foto

J40i21ř86í 87K42r31a39t77ě48n61a 1381402427817

Měli tam dát pěkné štíhlé prstíky nejaké slečny.

0/0
3.1.2017 10:21

M57i84c44h42a45l 26P48l79e92š12t77i77l 2235261615

Jen tak namátkou: zácpa se tehdy léčila směsí řepíku, pampelišky, zeměžluče a hořce. Cimrmanovi stačil na zácpu rozrazil.

+1/0
3.1.2017 9:14

R75u41d25o11l62f 76S40t82a34r50y 6598337868

Bylo by dobre, aby si ti radoby doktori neco o cukrovce precetli. Potom by neplacali nesmysly.

+1/0
3.1.2017 8:56

V20á71c71l81a59v 18V45a52n73ě74k 2213283618471

Vetsinou na to nejlepe funguje jednoduše snížit vahu a cvicit. Občas tak dobře, ze to zcela vyloučí potrebu brát léky.

+2/−18
3.1.2017 8:48
Foto

M16i45r36o77s64l50a73v 59S93t81e22i39n38e17r 6308304283695

V podstatě máte správnou tendenci, jenomže stáří neodcvičíte. Naše předchozí generace mívaly nepochybně ještě častěji diabetes II ,jenom to tenkrát šlo zjistit v moči a tam se cukr zpravidla projeví až po překročení toleranční hranice ledvin, t.j. až při vysokých hodnotách. Elektronické měření tak, jak je známe dnes, bylo zavedeno teprve asi před 30 lety.

Nejnovější trend je snížení toleranční hranice ledvin, ty pak mohou vyloučit nadbytečnou koncentraci cukru v krvi. O vedlejších účincích však zatím moc nevíme.

+3/0
3.1.2017 8:58

V67a31c73l15a45v 81M31e79d73e44k 5931262185435

znám diabetiky s silnou cukrovkou při 70kg, a znám obézní lidi nad 150kg, kteří mají cukr naprosto v normě. Takhle jednoduché, jak si to představujete, to opravdu není. Nadváha je jen jeden z faktorů, které mají na cukrovku vliv.

+20/0
3.1.2017 9:02

J84a58n 90V61o81b89r54u26b87a 8894490515401

Neexistuje něco jako silný a nebo slabý diabetes....

+3/0
3.1.2017 9:31

V71a35c14l20a35v 90M24e94d48e47k 5151932965795

Samozřejmě existuje. Někdo dostane cukr do normy jen úpravou jídelníčku, jiný dávkou metforminu, a někomu k tomu nestačí ani kombinace několika léků.

+2/−2
3.1.2017 9:36

E41l33a 62Č15u90l30í92k34o56v40á 5297887436411

Jen lékařská terminologie o tom mlčí :D

0/0
3.1.2017 10:11

S83y78l24v60a 26Š93p61o48r43k93o64v26á 5866762890529

samozřejmě že existuje - proto někdo bere jednu tabletku denně, někdo tři a někdo si musí inzulín píchat - opět 1x-3x denně... právě podle toho, jak silnou cukrovku má

0/0
3.1.2017 11:32
Foto

M18i69r65o39s25l93a83v 31S91t59e23i14n75e24r 6788214163945

Každý z nás dříve narozených má zcela individuální příčiny diabetu II. Jednak stářím ochabuje produkce insulinu v naší pankreas, čili slinivce břišní, ale i uložené tukové vrstvy bývají na stáří na insulin málo citlivé.

Takže první problém je, najít individuální problémy a na ně správně reagovat. Pacient s nedostatečnou produkcí insulinu nereaguje žádoucím způsobem ani na velké dávky metforminu. Metformin je upředňostnován, protože nemá nežádoucí vedlejší účinky. Jeho funkce spočívá v senzibilování usazených tuků na inzulin, kde však inzulin chybí, nepomůže.

Doplnění metforminu malou dávkou glimepiridu může působit zrovna zázračně, mnohdy stačí 0,5 mg na den. Glimepirid dráždí produkci inzulinu v pankreasu. Nebezpečí je, že někdy může docházet k podcukru, což může mít následky třeba v řízení motorových vozidel. Proto se větším dávkám glimepiridu raději vyhneme.

Veškeré léky však nezaberou, pokud pacient nepřizpůsobí svoji životosprávu. Rohlíky, chléb, knedlíky, to jsou zdroje cukru. Snížení váhy je nejlepší doprovodné opatření léčby diabetu II.

Jako nejperspektivnější kombinaci léků bych tipoval 800mg Metformin s 0,5 Glimepiridu, v těžších případech 2x denně.

+4/0
3.1.2017 8:45

V61a19c12l87a96v 67M53e89d61e75k 5121112665505

mícháte hrušk s jablky. Snížená produkce inzulinu není DM 2. stupně !

+2/0
3.1.2017 8:58
Foto

M58i81r11o66s95l66a94v 98S57t31e10i13n88e85r 6338634813575

Chybějící produkce inzulinu je důsledkem onemocnění slinivky. Zpravidla autoimunní reakce, ale i účinky některých léků mohou pankreas poškodit.

Stářím se pankreas stává "unavenou" a produkce inzulinu je nedostatečná. Navíc játra reagují na inzulin stále neochotněji, zejména pokud musí zpracovávat i alkohol- ten je blokuje, dokud koncentrace neklesne na normál.

Účinky léků klesají s jejich množstvím, rizika naopak s množstvím stoupají.

Třeba 4g glimepirid denně zlepší HbA1c jenom o pár procent ve srovnání s 1 mg. Metformin sám o sobě málokdy stačí a zvyšovat dávky bývá také neúčinné. Proto je třeba, každému diabetikovi najít jeho optimální dávky, ovšem ani to nepomůže, když se doma opět bude nalévat třeba Becherovkou.

0/0
3.1.2017 10:30

J30a34n66a 87M63u21s11i21l48o62v28á 4814293358199

ale je! A jak pán správně napsal je tam ještě příčina ve vaší individuální měřící soustavě, což je nervová s. A jako taková a stejně tak slinivka se regeneruje, ale ve stáří mnohem pomaleji než v mládí. A pak jsou tady ještě cukrovky dalších typů a tam jsou ty příčiny zase trochu jinačí.

0/0
3.1.2017 10:35
Foto

I79v27o 80P75e98t61e93r69k10a 4546575137769

Můžete mi prosím vysvětlit, co myslíte pojmem "citlivost tukových vrstev na insulin"? Doposud jsem se domníval, že insulin je uvolňován do krve na základě vyšší hladiny cukru v krvi (a vytváří se pak primárně zásoby svalového glykogenu). Mechanismus, jakým způsobem do toho promlouvá uložený tuk, mi, jakožto laikovi, uniká.

0/0
3.1.2017 9:01

V26a38c95l89a48v 65M21e74d80e37k 5461342305795

Diabetes 2. typu je snížená vnímavost buněk na insulin. I kdž slinivka insulin uvolní správně, buňky v těle na něj nejsou citlivé, a chovají se jako kdyby v krvi nebyl.

To je rozdíl oproti diabetes 1. stupně, který spočívá v nedostatku inzulinu.

+1/0
3.1.2017 9:08
Foto

I84v77o 13P29e91t22e82r10k10a 4526365567689

Děkuji za vysvětlení. Ano, mezi diabetem prvního a druhého stupně je velmi podstatný rozdíl. Jestli jsem to dobře pochopil, tak diabetes prvního stupně (přinejmenším jedna jeho forma) je vlastně autoimunitní onemocnění, kdy dojde ke zničení pankreatu vlastním imunitním systémem. Tedy je vrozený a člověk touto nemocí postižený se jí nemůže ubránit. Diabetes druhého stupně je úplně jiný a často se získává špatnými zdravotními návyky - typicky jídlem, které obsahuje příliš mnoho cukrů. Četl jsem i článek s hypotézou, že Alzhaimerova nemoc je vlastně také diabetes, vznikající z podobných příčin jako diabetes druhého typu.

0/0
3.1.2017 9:27

V61a73c13l34a51v 43M78e74d90e21k 5461512705535

To není úplně přesné. Nevhodná životospráva je rizikový faktor, který zvyšuje riziko vzniku Diabetes 2. Není ale tím jediným.

0/0
3.1.2017 9:51

J54a51n80a 56M55u29s76i26l66o79v62á 4454293758269

citlivost vrstev to je to individuální měření vaší nervové soustavy na periferii vašeho těla, kde je nervová s.poškozenější a tudíž hlásí do mozku jiné hladiny cukru, než tam reálně jsou. Ale pozor, cukrů máme celou řadu a taky pečivo cukr sice neobsahuje, ale obsahuje škroby, které se v průběhu trávení štěpí na jednodušší cukry...takže to měření nemusí vykazovat deficitní ztráty na ten cukr, který vám zakazují. A navíc existují studie, které dokazují nárůst těchto a dalších onemocnění v nejbližších oblastech jaderných elektráren, chemických provozů, atd. takže životní styl a jeho úprava je jen chabé vodítko k tomu, abyste byli ve stáří zdraví lidé!

0/0
3.1.2017 11:09
Foto

M85i69r43o78s14l46a71v 55S85t13e54i55n87e73r 6418614583475

Diabetes I. stupně je nemoc mladých lidí, spočívající v poruše činnosti pankreasu, která nevyrábí inzulin už vůbec. Těm nezbývá, než si inzulin vstřikovat.

0/0
3.1.2017 10:37
Foto

P66a41v29e53l 96J16a79n52c94i92k 9502883311669

Pane, mel byste prenechat toto tema lekarum a farmaceutum. Uvadite nekolik pitomosti.

Metformin predevsim potlacuje tvorbu cucru v jatrech, to je jeho primarni akce.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3398862/

Pan Medek opravil druhou podstatnou chybu.

Mel byste se stydet, predvadet se tady bez patricne kvalifikace.

0/0
3.1.2017 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.