Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak v Praze u Branického mostu strhl vedení, provoz byl omezený

Osobní vlak z Berouna strhl v neděli odpoledne v Praze poblíž Branického mostu trakční vedení, které následně poškodilo protijedoucí vlak. Železniční provoz v obou směrech byl omezen až do večera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a91r42t66i91n 46H55a62n78z30a85l 8738329949685

Ještě že to má SŽDC takhle v cajku :-)

0/−3
1.1.2017 19:59

R71o39b87e84r84t 97P24r93a62ž39á55k 4198476625800

Když dokážete předvídat prasknutí součástí vrchní stavby, SŽDC vás bude platit zlatem. Ale protože to nedokážete, pindáte na diskusích o věcech, kterým nerozumíte.

+1/0
1.1.2017 22:34

P16a83v98e96l 88N39o49c59a62r 6239409776195

Co s tím má společného SŽDC?

Předpokládám že jste nějaký tu... od ČD

0/−1
1.1.2017 23:01

L71u32d28ě20k 60N20ě95m59e71c 5445371352644

Technická otázka. Jak se něco takového může stát? Neptám se ve smyslu "kdo za to může", ale jak je to technicky možné.

0/0
1.1.2017 18:54

M96a79r36t46i36n 18Č98e97j24k12a 1741341150384

Tak byl mráz. Někde to může povolit, prověsit se to. Stačí o trochu a vlak to v té rychlosti strhne. Nehorší bylo před 2 lety, když při -2C pršelo a na drátech se dělala silná námraza. To po celé republice nejezdily elektrické mašiny, nýbrž ty dráty hořely.

+1/0
1.1.2017 19:13

J31i78ř34í 70K54o30c15u31r39e20k 6445584375668

Je to drát, je namáhaný ohybem a tahem, bylo pod nulou a kovy mají tu nectnost že za mrazu křehnou. Trolejový drát se taky časem zbrousí a zmenší se jeho profil, může se objevit únavový lom ...

+2/0
1.1.2017 19:30

M30i43c48h70a70l 34M42a68l32ý 5252864329773

Technicky to možné je tím, že veškeré technické zařízení na této trati je z totáče a zcela přežilé, včetně trolejí někdy ze 70. let. Troleje jsou taková lanová skládačka napjatá do tahu a jak lana, tak upevňovací a spojovací materiál jsou celou dobu vystaveny vlivu venkovního prostředí a je jasné, že podléhají zubu času...

+2/0
1.1.2017 20:15

L21u57d29ě52k 85N55ě80m73e80c 5465731822154

Víte, vy nikdo nepopisujete fyzikální podstatu tohoto problému. Jakž takž dokážu pochopit, že byla trolej prověšena námrazou a že ji sběrač prudce nadzvedl a tím "rozvlnil" a zespoda ji nabral tak, že to bylo pro pevnost troleje přes únosnou míru. Já pro to nemám jiné vysvětlení. Ale čekal jsem, že tady bude někdo, kdo mi to trochu líp vysvětlí.

+1/0
1.1.2017 20:35

R58o74b49e25r12t 77P80r42a76ž79á62k 4148636805950

Zkusím to. Ty troleje visí na keramických izolátorech. Ty zkrátka čas od času prasknou. Pak trolej visí, někdy i do profilu.

+2/0
1.1.2017 22:32

L62u55d18ě83k 31N51ě93m73e20c 5665581122554

To jste zkusil dobře. To dává smysl.

+2/0
1.1.2017 22:39
Foto

P91a49v96e74l 87P65o74k66o29r17n23ý 2186504450432

Koukám a před oknem mám vysoké napětí a každý vodič má na sloupu 2 izolátory. Nevím, zda je to kvůli tomu, že když jeden praskne, že to udrží ten druhý, ale proč tedy na železnici tam nedají 2 izolátory, když "čas od času" praskají?

0/0
2.1.2017 8:32

R76o66b48e31r73t 84P21r34a37ž88á60k 4628646115390

Není to kvůli trvanlivosti. Je to dané normou (výška napětí ).

0/0
2.1.2017 15:24

K57a53r74e34l 50N37o82v86o25t96n15y 2381425489940

Ten strojvedouci mel fakt kliku...

0/0
1.1.2017 17:57

P75e79t16r 60N95e53c28h36a37n70i79c25k68ý 7843376128200

Ne že bych byl hnidopich, ale když nedávno Regiojet strhl 2x za sebou trolej jedním a tím samým vlakem a k tomu se přidala porucha výhybky u Lipníka, takže většina vlaků na nejvytíženější trati jezdila s přesností jízdního řadu nákladního vlaku, tak tu nebyla ani tečka a to mi přišlo trochu horší než tohle.

+3/0
1.1.2017 16:58

M65i89l58a68n 42N25ě94m15e93c 1785330336686

Podle fotek to vypadá, že strojvedoucí toho vlaku na Prahu si může celkem gratulovat. Tak ať platí jak na Nový rok, tak po celý rok.

+8/0
1.1.2017 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.