Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak v Praze u Branického mostu strhl vedení, provoz byl omezený

Osobní vlak z Berouna strhl v neděli odpoledne v Praze poblíž Branického mostu trakční vedení, které následně poškodilo protijedoucí vlak. Železniční provoz v obou směrech byl omezen až do večera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a82r13t11i30n 15H42a70n13z40a56l 8898909849435

Ještě že to má SŽDC takhle v cajku :-)

0/−3
1.1.2017 19:59

R69o15b85e65r42t 76P76r66a33ž48á68k 4558966525630

Když dokážete předvídat prasknutí součástí vrchní stavby, SŽDC vás bude platit zlatem. Ale protože to nedokážete, pindáte na diskusích o věcech, kterým nerozumíte.

+1/0
1.1.2017 22:34

P20a83v80e14l 97N66o96c18a22r 6379369306565

Co s tím má společného SŽDC?

Předpokládám že jste nějaký tu... od ČD

0/−1
1.1.2017 23:01

L71u72d30ě62k 50N49ě85m63e74c 5155901772534

Technická otázka. Jak se něco takového může stát? Neptám se ve smyslu "kdo za to může", ale jak je to technicky možné.

0/0
1.1.2017 18:54

M26a79r61t61i59n 45Č28e49j29k71a 1181851860764

Tak byl mráz. Někde to může povolit, prověsit se to. Stačí o trochu a vlak to v té rychlosti strhne. Nehorší bylo před 2 lety, když při -2C pršelo a na drátech se dělala silná námraza. To po celé republice nejezdily elektrické mašiny, nýbrž ty dráty hořely.

+1/0
1.1.2017 19:13

J95i73ř38í 15K56o29c94u59r28e16k 6155564655988

Je to drát, je namáhaný ohybem a tahem, bylo pod nulou a kovy mají tu nectnost že za mrazu křehnou. Trolejový drát se taky časem zbrousí a zmenší se jeho profil, může se objevit únavový lom ...

+2/0
1.1.2017 19:30

M45i78c89h36a53l 49M27a55l60ý 5772904119163

Technicky to možné je tím, že veškeré technické zařízení na této trati je z totáče a zcela přežilé, včetně trolejí někdy ze 70. let. Troleje jsou taková lanová skládačka napjatá do tahu a jak lana, tak upevňovací a spojovací materiál jsou celou dobu vystaveny vlivu venkovního prostředí a je jasné, že podléhají zubu času...

+2/0
1.1.2017 20:15

L10u22d75ě62k 71N23ě67m11e75c 5855311332314

Víte, vy nikdo nepopisujete fyzikální podstatu tohoto problému. Jakž takž dokážu pochopit, že byla trolej prověšena námrazou a že ji sběrač prudce nadzvedl a tím "rozvlnil" a zespoda ji nabral tak, že to bylo pro pevnost troleje přes únosnou míru. Já pro to nemám jiné vysvětlení. Ale čekal jsem, že tady bude někdo, kdo mi to trochu líp vysvětlí.

+1/0
1.1.2017 20:35

R29o43b55e54r87t 62P50r83a92ž27á59k 4428376545500

Zkusím to. Ty troleje visí na keramických izolátorech. Ty zkrátka čas od času prasknou. Pak trolej visí, někdy i do profilu.

+2/0
1.1.2017 22:32

L23u60d23ě54k 22N52ě59m15e39c 5515831512414

To jste zkusil dobře. To dává smysl.

+2/0
1.1.2017 22:39
Foto

P44a12v14e14l 30P28o96k21o15r32n12ý 2486654670162

Koukám a před oknem mám vysoké napětí a každý vodič má na sloupu 2 izolátory. Nevím, zda je to kvůli tomu, že když jeden praskne, že to udrží ten druhý, ale proč tedy na železnici tam nedají 2 izolátory, když "čas od času" praskají?

0/0
2.1.2017 8:32

R93o26b29e44r68t 27P86r25a71ž76á20k 4778686375250

Není to kvůli trvanlivosti. Je to dané normou (výška napětí ).

0/0
2.1.2017 15:24

K12a14r20e19l 48N89o23v55o22t18n56y 2381185379210

Ten strojvedouci mel fakt kliku...

0/0
1.1.2017 17:57

P16e55t84r 52N21e23c31h48a81n23i56c86k41ý 7373196498380

Ne že bych byl hnidopich, ale když nedávno Regiojet strhl 2x za sebou trolej jedním a tím samým vlakem a k tomu se přidala porucha výhybky u Lipníka, takže většina vlaků na nejvytíženější trati jezdila s přesností jízdního řadu nákladního vlaku, tak tu nebyla ani tečka a to mi přišlo trochu horší než tohle.

+3/0
1.1.2017 16:58

M82i88l30a97n 37N56ě28m26e79c 1695160366226

Podle fotek to vypadá, že strojvedoucí toho vlaku na Prahu si může celkem gratulovat. Tak ať platí jak na Nový rok, tak po celý rok.

+8/0
1.1.2017 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.