Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak v Praze u Branického mostu strhl vedení, provoz byl omezený

Osobní vlak z Berouna strhl v neděli odpoledne v Praze poblíž Branického mostu trakční vedení, které následně poškodilo protijedoucí vlak. Železniční provoz v obou směrech byl omezen až do večera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a63r68t41i44n 91H18a11n31z24a30l 8668479949155

Ještě že to má SŽDC takhle v cajku :-)

0/−3
1.1.2017 19:59

R21o96b70e26r93t 19P75r11a92ž23á51k 4398596715930

Když dokážete předvídat prasknutí součástí vrchní stavby, SŽDC vás bude platit zlatem. Ale protože to nedokážete, pindáte na diskusích o věcech, kterým nerozumíte.

+1/0
1.1.2017 22:34

P88a41v30e42l 65N62o97c90a78r 6449469966615

Co s tím má společného SŽDC?

Předpokládám že jste nějaký tu... od ČD

0/−1
1.1.2017 23:01

L37u71d61ě21k 30N93ě24m80e30c 5795241432214

Technická otázka. Jak se něco takového může stát? Neptám se ve smyslu "kdo za to může", ale jak je to technicky možné.

0/0
1.1.2017 18:54

M62a75r27t92i62n 58Č39e36j35k87a 1451151380514

Tak byl mráz. Někde to může povolit, prověsit se to. Stačí o trochu a vlak to v té rychlosti strhne. Nehorší bylo před 2 lety, když při -2C pršelo a na drátech se dělala silná námraza. To po celé republice nejezdily elektrické mašiny, nýbrž ty dráty hořely.

+1/0
1.1.2017 19:13

J22i16ř91í 81K56o22c24u72r31e60k 6395184645578

Je to drát, je namáhaný ohybem a tahem, bylo pod nulou a kovy mají tu nectnost že za mrazu křehnou. Trolejový drát se taky časem zbrousí a zmenší se jeho profil, může se objevit únavový lom ...

+2/0
1.1.2017 19:30

M23i67c60h16a98l 54M10a32l72ý 5852814879673

Technicky to možné je tím, že veškeré technické zařízení na této trati je z totáče a zcela přežilé, včetně trolejí někdy ze 70. let. Troleje jsou taková lanová skládačka napjatá do tahu a jak lana, tak upevňovací a spojovací materiál jsou celou dobu vystaveny vlivu venkovního prostředí a je jasné, že podléhají zubu času...

+2/0
1.1.2017 20:15

L35u12d82ě26k 16N90ě52m11e74c 5385971662304

Víte, vy nikdo nepopisujete fyzikální podstatu tohoto problému. Jakž takž dokážu pochopit, že byla trolej prověšena námrazou a že ji sběrač prudce nadzvedl a tím "rozvlnil" a zespoda ji nabral tak, že to bylo pro pevnost troleje přes únosnou míru. Já pro to nemám jiné vysvětlení. Ale čekal jsem, že tady bude někdo, kdo mi to trochu líp vysvětlí.

+1/0
1.1.2017 20:35

R95o88b53e66r62t 53P92r80a23ž66á37k 4398156835510

Zkusím to. Ty troleje visí na keramických izolátorech. Ty zkrátka čas od času prasknou. Pak trolej visí, někdy i do profilu.

+2/0
1.1.2017 22:32

L88u42d15ě98k 68N53ě88m69e48c 5445321272224

To jste zkusil dobře. To dává smysl.

+2/0
1.1.2017 22:39
Foto

P55a48v39e61l 48P77o57k20o78r15n32ý 2376934850212

Koukám a před oknem mám vysoké napětí a každý vodič má na sloupu 2 izolátory. Nevím, zda je to kvůli tomu, že když jeden praskne, že to udrží ten druhý, ale proč tedy na železnici tam nedají 2 izolátory, když "čas od času" praskají?

0/0
2.1.2017 8:32

R44o54b85e11r16t 10P21r41a32ž98á97k 4768176285150

Není to kvůli trvanlivosti. Je to dané normou (výška napětí ).

0/0
2.1.2017 15:24

K31a40r36e79l 35N74o37v74o90t36n36y 2401205379820

Ten strojvedouci mel fakt kliku...

0/0
1.1.2017 17:57

P70e74t67r 76N35e92c58h31a20n21i43c16k16ý 7623506118490

Ne že bych byl hnidopich, ale když nedávno Regiojet strhl 2x za sebou trolej jedním a tím samým vlakem a k tomu se přidala porucha výhybky u Lipníka, takže většina vlaků na nejvytíženější trati jezdila s přesností jízdního řadu nákladního vlaku, tak tu nebyla ani tečka a to mi přišlo trochu horší než tohle.

+3/0
1.1.2017 16:58

M90i72l83a90n 11N23ě60m46e17c 1795940736786

Podle fotek to vypadá, že strojvedoucí toho vlaku na Prahu si může celkem gratulovat. Tak ať platí jak na Nový rok, tak po celý rok.

+8/0
1.1.2017 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.