Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak v Praze u Branického mostu strhl vedení, provoz byl omezený

Osobní vlak z Berouna strhl v neděli odpoledne v Praze poblíž Branického mostu trakční vedení, které následně poškodilo protijedoucí vlak. Železniční provoz v obou směrech byl omezen až do večera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a15r86t14i69n 50H28a82n95z84a97l 8478919109155

Ještě že to má SŽDC takhle v cajku :-)

0/−3
1.1.2017 19:59

R82o64b94e33r61t 50P58r49a40ž76á96k 4778586245170

Když dokážete předvídat prasknutí součástí vrchní stavby, SŽDC vás bude platit zlatem. Ale protože to nedokážete, pindáte na diskusích o věcech, kterým nerozumíte.

+1/0
1.1.2017 22:34

P68a26v49e80l 80N82o73c66a39r 6349659276435

Co s tím má společného SŽDC?

Předpokládám že jste nějaký tu... od ČD

0/−1
1.1.2017 23:01

L53u75d53ě85k 23N87ě90m44e59c 5535701452114

Technická otázka. Jak se něco takového může stát? Neptám se ve smyslu "kdo za to může", ale jak je to technicky možné.

0/0
1.1.2017 18:54

M64a56r36t71i72n 68Č68e87j25k80a 1971201290324

Tak byl mráz. Někde to může povolit, prověsit se to. Stačí o trochu a vlak to v té rychlosti strhne. Nehorší bylo před 2 lety, když při -2C pršelo a na drátech se dělala silná námraza. To po celé republice nejezdily elektrické mašiny, nýbrž ty dráty hořely.

+1/0
1.1.2017 19:13

J19i97ř64í 97K94o33c25u95r63e33k 6215634705338

Je to drát, je namáhaný ohybem a tahem, bylo pod nulou a kovy mají tu nectnost že za mrazu křehnou. Trolejový drát se taky časem zbrousí a zmenší se jeho profil, může se objevit únavový lom ...

+2/0
1.1.2017 19:30

M71i18c72h77a44l 78M28a27l39ý 5662614959573

Technicky to možné je tím, že veškeré technické zařízení na této trati je z totáče a zcela přežilé, včetně trolejí někdy ze 70. let. Troleje jsou taková lanová skládačka napjatá do tahu a jak lana, tak upevňovací a spojovací materiál jsou celou dobu vystaveny vlivu venkovního prostředí a je jasné, že podléhají zubu času...

+2/0
1.1.2017 20:15

L54u37d94ě54k 74N93ě65m81e46c 5935541742224

Víte, vy nikdo nepopisujete fyzikální podstatu tohoto problému. Jakž takž dokážu pochopit, že byla trolej prověšena námrazou a že ji sběrač prudce nadzvedl a tím "rozvlnil" a zespoda ji nabral tak, že to bylo pro pevnost troleje přes únosnou míru. Já pro to nemám jiné vysvětlení. Ale čekal jsem, že tady bude někdo, kdo mi to trochu líp vysvětlí.

+1/0
1.1.2017 20:35

R85o67b92e12r60t 19P97r45a25ž16á18k 4298756505130

Zkusím to. Ty troleje visí na keramických izolátorech. Ty zkrátka čas od času prasknou. Pak trolej visí, někdy i do profilu.

+2/0
1.1.2017 22:32

L91u67d96ě46k 98N74ě69m68e68c 5775451692144

To jste zkusil dobře. To dává smysl.

+2/0
1.1.2017 22:39
Foto

P50a35v23e27l 13P32o92k59o33r37n16ý 2516964220382

Koukám a před oknem mám vysoké napětí a každý vodič má na sloupu 2 izolátory. Nevím, zda je to kvůli tomu, že když jeden praskne, že to udrží ten druhý, ale proč tedy na železnici tam nedají 2 izolátory, když "čas od času" praskají?

0/0
2.1.2017 8:32

R30o85b35e98r52t 61P89r78a96ž18á74k 4468256985340

Není to kvůli trvanlivosti. Je to dané normou (výška napětí ).

0/0
2.1.2017 15:24

K33a24r49e93l 93N89o92v90o26t53n57y 2521675409900

Ten strojvedouci mel fakt kliku...

0/0
1.1.2017 17:57

P93e11t61r 41N47e81c52h46a26n52i60c55k26ý 7193376848760

Ne že bych byl hnidopich, ale když nedávno Regiojet strhl 2x za sebou trolej jedním a tím samým vlakem a k tomu se přidala porucha výhybky u Lipníka, takže většina vlaků na nejvytíženější trati jezdila s přesností jízdního řadu nákladního vlaku, tak tu nebyla ani tečka a to mi přišlo trochu horší než tohle.

+3/0
1.1.2017 16:58

M60i98l13a90n 12N13ě28m48e37c 1945190556946

Podle fotek to vypadá, že strojvedoucí toho vlaku na Prahu si může celkem gratulovat. Tak ať platí jak na Nový rok, tak po celý rok.

+8/0
1.1.2017 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.