Diskuze

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let, přibylo mrtvých na přejezdech

Při dopravních nehodách loni v Česku podle předběžných údajů zemřelo 556 lidí. Pokud se toto číslo potvrdí, bude to nejméně obětí od roku 1961, kdy policie zavedla ucelenou statistiku. Serveru iDNES.cz to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Na železničních přejezdech loni naopak zemřelo podle Drážní inspekce o 40 procent lidí více než v roce 2015.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Ještě musí Tik Ťak zakázat ty střízlivé řidiče. Způsobují každoročně nejvíce nehod. Pak nastane na silnicích ráj.

2 0
možnosti
JK

Neméně mrtvých, i to je hodně, na to, že se všude stálo v kolonách

1 3
možnosti
ED

E30d40a 85D29r28á67b64e28k

1. 1. 2017 16:11

a na to, jak přálo počasí

0 0
možnosti
TK

Je to kruté, ale důležitější asi je, kolik peněz ten letošní výsledek nehod bude stát ve výsledku stát. Tedy kolik zaplatíme za zásahy, léčení zraněných, zaniklé plátce daní a naopak vzniklé dávky na x let dopředu..

0 0
možnosti
RB

Vlaky 45 na přejezdech a 259 mimo přejezdy ? To je víc jak půlka. Čumim.

0 0
možnosti
ED

E40d36a 33D97r66á14b55e14k

1. 1. 2017 16:12

polovina počtu "mrtvých na silnici" ale si to není "ta polovina"

0 0
možnosti
OT

je dobře že se to vrátilo do pozitivního vývoje , ale pořád je to strašně moc lidí.

Nejlepší země EU (Anglie, Holandsko, Švédsko) mají jen 30 mrtvých na 1 mil obyvatel, u nás pořád 2x tolik (číslo nutno ještě navýšit asi o 10% - mrtví z nemocnic 30 dnů po nehodě)

1 1
možnosti
RH

a) ta čísla jsou neporovnatelná (každý stát má jinou metodiku)

b) přepočítávání na počet obyvatel je pitomost, smysluplné porovnání by bylo přepočítávání na počet najetých kilometrů

c) s jmenovanými státy se nemůžeme porovnávat. Navzdory démonizaci "rychlosti" nejvíc mrtvých je následek nedání přednosti v jízdě, nesprávného předjíždění, odbočování, způsobu jízdy, stavu vozovky. A nejmenší nehodovost je samozřejmě na dálnicích, protože tam tyhle nehody odpadají. Tyhle státy pak mají výrazně lepší dálniční sítě než zoufalá ČR kde se pár kilometrů dálnice staví 20 let a i pak stačí aby zapršelo a dálnice není.

2 2
možnosti
JK

Víc radaru, víc pruhu pro cyklisty, víc neviditelných policejních aut, překročení povolené rychlosti je přece nejhorší...

3 5
možnosti
PM

P95e56t36r 75M40o68l66á16k

1. 1. 2017 14:53

Nejhorší následky ma nevěnování se provozu.

0 0
možnosti
RN

Je to moc!

Chtělo by to exemplární tresty - za překročení rychlosti - ke zdi!

Za nehodu - i s rodinou!

3 2
možnosti
PK

Tak to je drsný...

0 0
možnosti
MD

Zapomíná se na několik věcí :

1) Na silnicích je čím dál tím více aut (v roce 2015 jsme překonali 5mil registrovaných vozidel), takže provoz stoupá, lidí umírá méně.

2) Zima bývá poslední roky mírná

Situace se tedy podle mně stále zlepšuje a přispívá k tomu spousta faktorů, nejen řidiči jako takoví.

Zdar Max

6 0
možnosti
LM

Jenomže stát, jako vrchní správce dopravní infrastruktury, poněkud neumí s rostoucím provozem (hustotou i intenzitou) naložit. Vzhledem k tomu, že mu slouží silniční doprava jako zdroj obrovských finančních prostředků (s nástupem mýta jsou to desítky miliard Kč ročně), a stát defacto v mnoha případech přímo vybírá peníze za poskytování infrastruktury jejím uživatelům (mýto, dálniční kupony, silniční daň), tak je její stav jedna velká mizérie. Neboli státem poskytovaná služba vzhledem k objemu vybraných prostředků nestojí za nic. A situace se zjevně i přes tento fakt zlepšuje, takže v konečném důsledku je dost dobře možné, že i když řidiči dělají co mohou a co umí, další zlepšení už může přinést jen aktivní a proaktivní příspěvek správce dopravní infrastruktury. Ale jak jsem psal níže - to jsou spekulace, detailní statistické rozbory bohužel chybí.

3 0
možnosti
LM

Nenechte se zmanipulovat - absolutní číslo o mrtvých na silnicích nevypovídá vůbec nic o situaci v dopravě, natož pak o řidičích (motorových vozidel). Na takové hodnocení by statistika musela být výrazně strukturovanější, a tudíž by se v ní mohlo objevit i to, co se dopravní mafii... totiž pardon, dopravní policii, nehodí do krámu. Jako třeba že:

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Nemalou část mrtvých představují cizí státní příslušníci (případně smrtelnou nehodu zavinili cizí státní příslušníci). Jsme tranzitní země, a projíždí tudy kdekdo a kdeco.

Nemalou část mrtvých mají na svědomí chodci, cyklisté, případně jim podobní účastníci silničního provozu, kteří nemají s řidiči vůbec nic společného.

Nemalou část mrtvých zaviní mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy, případně jiná konkrétní skupina řidičů, na které je ovšem politicky nekorektní přímo ukazovat - nač hledat konkrétní problém, že, jsou to prostě "řidiči"...

Tohle je pouze spekulativní úvaha, netvrdím, že některý z výše uvedených bodů je statistická pravda, ale pokud chce někdo z této statistiky vyčíst návod k účinnému řešení smrtelnosti u dopravních nehod, a ne ji použít jen jako prostředek pro další a větší šikanu a represe, bude muset podobné analýzy udělat a jít tzv. "do hloubky", ne jen hodit číslem do bulváru.

13 4
možnosti
LW

Bože, za všechno můžou mafiáni a ostatní ...

4 2
možnosti
MK

Je to sice nejmíň, ale i tak je to o 556 více, než bylo vhodné. A to vůbec nemluvím o zraněných.

3 0
možnosti
PN

U těchto statistik bych docela rád viděl rozdělení na ty kdo zemřeli vlastní vinou, kdo kvůli technické závadě či nečekané neodvratitelne události a kdo zemřeli vinou někoho jiného

5 0
možnosti