Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let, přibylo mrtvých na přejezdech

Při dopravních nehodách loni v Česku podle předběžných údajů zemřelo 556 lidí. Pokud se toto číslo potvrdí, bude to nejméně obětí od roku 1961, kdy policie zavedla ucelenou statistiku. Serveru iDNES.cz to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Na železničních přejezdech loni naopak zemřelo podle Drážní inspekce o 40 procent lidí více než v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24u21d56o42l45f 17P14e30k81a71r 6569619484885

Ještě musí Tik Ťak zakázat ty střízlivé řidiče. Způsobují každoročně nejvíce nehod. Pak nastane na silnicích ráj.

+2/0
2.1.2017 1:25

J30i82ř18í 80K87u55č95e38r65o79v94s97k44ý 2453802480478

Neméně mrtvých, i to je hodně, na to, že se všude stálo v kolonách

+1/−3
1.1.2017 16:07

E38d85a 61D78r25á54b65e92k 7689592483177

a na to, jak přálo počasí

0/0
1.1.2017 16:11

T70o28m34á23š 76K30u79c71h19a93ř 3607781168391

Je to kruté, ale důležitější asi je, kolik peněz ten letošní výsledek nehod bude stát ve výsledku stát. Tedy kolik zaplatíme za zásahy, léčení zraněných, zaniklé plátce daní a naopak vzniklé dávky na x let dopředu..

0/0
1.1.2017 15:45

R68o85b49e78r47t 50B85a72l22a26b67á50n 9822533312

Vlaky 45 na přejezdech a 259 mimo přejezdy ? To je víc jak půlka. Čumim.

0/0
1.1.2017 15:08

E29d18a 40D50r71á72b21e45k 7589362733617

polovina počtu "mrtvých na silnici" ale si to není "ta polovina"

0/0
1.1.2017 16:12

O23t34o61m64a80r 17T15h59o15m23a 2625297796315

je dobře že se to vrátilo do pozitivního vývoje , ale pořád je to strašně moc lidí.

Nejlepší země EU (Anglie, Holandsko, Švédsko) mají jen 30 mrtvých na 1 mil obyvatel, u nás pořád 2x tolik (číslo nutno ještě navýšit asi o 10% - mrtví z nemocnic 30 dnů po nehodě)

+1/−1
1.1.2017 13:51

R31a49d85e71k 90H56o67d55a51ň 9536777351833

a) ta čísla jsou neporovnatelná (každý stát má jinou metodiku)

b) přepočítávání na počet obyvatel je pitomost, smysluplné porovnání by bylo přepočítávání na počet najetých kilometrů

c) s jmenovanými státy se nemůžeme porovnávat. Navzdory démonizaci "rychlosti" nejvíc mrtvých je následek nedání přednosti v jízdě, nesprávného předjíždění, odbočování, způsobu jízdy, stavu vozovky. A nejmenší nehodovost je samozřejmě na dálnicích, protože tam tyhle nehody odpadají. Tyhle státy pak mají výrazně lepší dálniční sítě než zoufalá ČR kde se pár kilometrů dálnice staví 20 let a i pak stačí aby zapršelo a dálnice není.

+2/−2
1.1.2017 14:50

O20t59o55m97a16r 74T38h50o24m84a 2515157366575

a) metodika EUROstatu je určitě pro všechny země EU stejná ,

b) ano, ale počty najetých km všech aut bohužel nikdo nezná..

c) ano, je to jeden z faktorů včetně lepších aut atd ,

přesto faktor č. 1 je vždy řidič

+1/−1
1.1.2017 16:01

M91a65r47e11k 35Š90e66s58t58á25k 4775151516221

ad b) - tak je to ale u většiny veličin, které jsou ve statistikách a analýzách, nicméně není problém udělat relevantní odhad - dle prodaných PHM, statistik z STK atd.

Statistika s absolutním počtem úmrtí je úplně k ničemu a vůbec o ničem nevypovídá. Zejména pak na základě takové statistiky není možné dělat žádné preventivní opatření, protože ani není možné určit, zda ve skutečnosti spíše neškodí (jako např. přednost chodců na přechodech).

0/0
1.1.2017 16:09

O37t61o69m18a23r 60T62h15o36m87a 2775197306745

asi by to nějak šlo jak píšete, ale zkrátka počty lidí se sledují už dlouho ..

Analýzy dat se dělají - např. úseky s největší nehodovostí , ale 1.ledna samozřejmě nelze ještě čekat nic jiného než toto jedno předběžné číslo..

0/0
1.1.2017 16:45

J32a42k20u43b 49K42r81o13u45p27a 5294437288713

Víc radaru, víc pruhu pro cyklisty, víc neviditelných policejních aut, překročení povolené rychlosti je přece nejhorší...

+3/−5
1.1.2017 13:45

P58e30t17r 48M26o79l34á45k 9798981927984

Nejhorší následky ma nevěnování se provozu.

0/0
1.1.2017 14:53

P94e31t57r 33B49á71č84a 8395696795165

je pane ovcan.

0/−1
1.1.2017 19:31

J57a39k29u78b 26K28r30o74u41p56a 5274877178543

Ze zrovna vy pane Báčo nepoznáte ironii ;-)

0/0
1.1.2017 20:09

T59o46m70á53š 25Z92e93m63a24n 3965118134525

nezapomeňte na modré zóny;)

0/0
1.1.2017 20:10

J28a34k21u69b 47K18r58o32u19p55a 5984287868493

Stát vytváří proste čím dal větší komfort na silnicích :-D

0/0
1.1.2017 20:12

R79a23d81e76k 10N81e91u92m54a95n32n 5252302688865

Je to moc!

Chtělo by to exemplární tresty - za překročení rychlosti - ke zdi!

Za nehodu - i s rodinou!

+3/−2
1.1.2017 13:36

P84e13t84r 32K64n15ě76b39o52r73t 8682818429880

Tak to je drsný...

0/0
1.1.2017 13:38

J97i61ř94í 91K83o47c64u95r20e60k 6335384465578

To zcela jistě sníží počet mrtvých. Ještě k tomu chbí přidat, že za nehodu se smrtelným zraněním, bude zplynována ccelá vesnice. Ikdyby to mělo zachránit jeidný život, tak jich sto tisíc obětujeme.

+4/0
1.1.2017 14:24

J20a86n 55N25o14v35á86k 9405778584985

Jak souvisí nejčastší dopravní přestupek se statistikou nehodovosti a úmrtí?

Mám pocit, že za největším počtem nehod je nepozornost a nevěnování se řízení. Ani ty nehody na přejezdech nijak s překračováním rychlosti nesouvisí.

+2/0
1.1.2017 14:27

M63a76r38e58k 21Š94e15s61t49á79k 4365491826411

A přesto policisté pořádají hon na rychle jedoucí řidiče namísto jiných přestupků. Jinde by totiž tak snadno peníze nevybrali.

0/0
1.1.2017 16:10

M69a34x 89D20e11v84a10i19n66e 6774290457329

Zapomíná se na několik věcí :

1) Na silnicích je čím dál tím více aut (v roce 2015 jsme překonali 5mil registrovaných vozidel), takže provoz stoupá, lidí umírá méně.

2) Zima bývá poslední roky mírná

Situace se tedy podle mně stále zlepšuje a přispívá k tomu spousta faktorů, nejen řidiči jako takoví.

Zdar Max

+6/0
1.1.2017 13:36

L34u31k11a52s 46M90u66d96r17a 6856466202951

Jenomže stát, jako vrchní správce dopravní infrastruktury, poněkud neumí s rostoucím provozem (hustotou i intenzitou) naložit. Vzhledem k tomu, že mu slouží silniční doprava jako zdroj obrovských finančních prostředků (s nástupem mýta jsou to desítky miliard Kč ročně), a stát defacto v mnoha případech přímo vybírá peníze za poskytování infrastruktury jejím uživatelům (mýto, dálniční kupony, silniční daň), tak je její stav jedna velká mizérie. Neboli státem poskytovaná služba vzhledem k objemu vybraných prostředků nestojí za nic. A situace se zjevně i přes tento fakt zlepšuje, takže v konečném důsledku je dost dobře možné, že i když řidiči dělají co mohou a co umí, další zlepšení už může přinést jen aktivní a proaktivní příspěvek správce dopravní infrastruktury. Ale jak jsem psal níže - to jsou spekulace, detailní statistické rozbory bohužel chybí.

+3/0
1.1.2017 13:51

J56i10ř86í 45K25o81c93u74r33e97k 6465564465878

Ze spotřební daně na paliva je to 80 miliard + DPH

+1/0
1.1.2017 14:26

M74a73r65e37k 73Š21e85s48t82á30k 4445131246601

Což je samo o sobě víc, než rozpočet Ministerstva dopravy. Pravda, část silnic je i ve správě krajů, každopádně stát mnohem více vybere, než na silnice investuje.

0/0
1.1.2017 16:14

L39u27k86a97s 53M13u76d23r71a 6556816722441

Nenechte se zmanipulovat - absolutní číslo o mrtvých na silnicích nevypovídá vůbec nic o situaci v dopravě, natož pak o řidičích (motorových vozidel). Na takové hodnocení by statistika musela být výrazně strukturovanější, a tudíž by se v ní mohlo objevit i to, co se dopravní mafii... totiž pardon, dopravní policii, nehodí do krámu. Jako třeba že:

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Nemalou část mrtvých představují cizí státní příslušníci (případně smrtelnou nehodu zavinili cizí státní příslušníci). Jsme tranzitní země, a projíždí tudy kdekdo a kdeco.

Nemalou část mrtvých mají na svědomí chodci, cyklisté, případně jim podobní účastníci silničního provozu, kteří nemají s řidiči vůbec nic společného.

Nemalou část mrtvých zaviní mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy, případně jiná konkrétní skupina řidičů, na které je ovšem politicky nekorektní přímo ukazovat - nač hledat konkrétní problém, že, jsou to prostě "řidiči"...

Tohle je pouze spekulativní úvaha, netvrdím, že některý z výše uvedených bodů je statistická pravda, ale pokud chce někdo z této statistiky vyčíst návod k účinnému řešení smrtelnosti u dopravních nehod, a ne ji použít jen jako prostředek pro další a větší šikanu a represe, bude muset podobné analýzy udělat a jít tzv. "do hloubky", ne jen hodit číslem do bulváru.

+13/−4
1.1.2017 13:30

L45i88b16o29r 58W71a66l67i59c59h48i57e45w32i89c72z 3228336397434

Bože, za všechno můžou mafiáni a ostatní ...

+4/−2
1.1.2017 13:32

P20e53t88r 93J31a95n17á70k 5862751212

Mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy. Těmto všem by chtěl Mudra zakázat řídit. ;-D

0/−3
1.1.2017 13:51

L33u96k97a23s 91M11u57d98r67a 6356546202671

Ne. Mudru by pouze zajimala skutecna statisticka analyza dat, korelace a kauzalita, nikoliv bulvarni vykrik "Na silnicich zemrelo XY lidi, treste se smrtelnici!"

Ono by se pak totiz mohlo snadno ukazat, ze by se treba s ohledem na lidske zivoty a nakladovost skutecne vyplatilo nekterym skupinam ridicu vyrazne omezit pusobeni. Nebo ze nekdo jiny vyrazne zanedbava sve povinnosti, vime?

+3/−3
1.1.2017 14:02

J25i40ř85í 52K27o73d23ý20d58e81k 7700330656753

stačí nebejt línej... file:///C:/Users/Ji%C5%99%C3%AD%20Kod%C3%BDdek/Downloads/P%C5%99ehled_nehodovosti_za_rok_2015.pdf

0/0
1.1.2017 14:09

P47e27t77e72r 38V62a41ň86u57š56a78n48i25k 4357256506192

jj od vas z disku si to lehce stahne a precte ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
1.1.2017 15:09

M95i88c36h95a51l 95Š12e70v44č35í79k 8783336104

Mi tam tu složku ve svých PC nemáme. Takže ani ten soubor tam nenajdeme.

+2/0
1.1.2017 16:14

P81e51t74r 37J43a68n77á34k 5302971622

Už vidím jak omezujete všem ženám působení, proto, že nějaká statistika uvede, že ženy mají o % větší nehodovost (což je nesmysl).

+1/0
1.1.2017 14:14

J22i24ř63í 42K36o61d12ý13d32e18k 7400600436383

což už je od základu nesmysl - stačí se podívat na procento profesionálních řidičů a jejich kilometrový nájezd...

+2/0
1.1.2017 14:20

J30i87ř45í 41K21o44c83u85r21e53k 6685454125258

Jo, třeba vyholené hlavy často hajlují. Takže podle tohoto bychom měli amputovat pravici také těm, kterým vlasy vypadaly. Protože soudruzi, proti fašismu se bojovat musí!

+2/−1
1.1.2017 14:28

L68a66d31i60s92l37a73v 71H81o72l80í22k 5652242899721

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Řidiči si za to mohou sami. Stačí se podívat kolem sebe, když začne hustě pršet. Řidiči zapnou mlhovky a jedou dál jakoby nic. A pak se jen člověk dívá na auta ve svodidlech a příkopech. Asi pod heslem: Já mám osobák a mám mlhovky, tak jsem neporazitelný.

0/0
2.1.2017 11:48

M30a48r71t15i34n 38K26ř89í90ž 9773742760827

Je to sice nejmíň, ale i tak je to o 556 více, než bylo vhodné. A to vůbec nemluvím o zraněných.

+3/0
1.1.2017 13:15

P52e96t51r 74N89e58c63h72a37n44i74c71k97ý 7363526148460

U těchto statistik bych docela rád viděl rozdělení na ty kdo zemřeli vlastní vinou, kdo kvůli technické závadě či nečekané neodvratitelne události a kdo zemřeli vinou někoho jiného

+5/0
1.1.2017 13:20

R72i11c23h40a41r12d 30B21a51r47t27o58š 4549675979561

Tak to je mega úspěch - přesycená a zastaralá automobilová doprava vyvraždila jen větší vesnici :-D.

Mimochodem, když už koukám na tu titulní stranu:

"Den obnovy samostatného českého státu"

To je svátek nějaké budoucí vize, či co? :-D

+2/−2
1.1.2017 13:09

L80u90k94a15s 44M82u71d91r30a 6546586222511

Na té "přesycelé a zastaralé automobilové dopravě" závisí přímo ekonomika nejméně celé severní polokoule, a nepřímo i například ekonomika Ruska a velké části Afriky (ropa). To jen dobrose*ové se zezelenalým mozkem si myslí, že ze dne na den začneme jezdit na elektřinu (vodík, vodu, etc.), a v podstatě se vlastně "nic nestane". Stejně jako že někdo vymyslí najednou nějakou převratnou technologii nebo mechanismus, který zcela nahradí přepravu a dopravu po pozemních komunikacích.

0/0
1.1.2017 13:19

P61a10v81e25l 29B78e48z34d77í15č34e50k 9614597272607

Důvodem nehod je neprizpusobeni jizdy stavu vozovky.Kdy už konečně se bude brát v potaz Silniční správa. Nyní v zimě prvotne. Silnice nejsou ošetřovány včas,jako třeba včera mezi Českou Trebovou a Třebovicemi,kdy pomocí mlh byla silnice z ledová těla a silničáři nikde.

+2/−2
1.1.2017 13:08

L51i26b91o36r 53W48a80l83i15c89h90i20e28w34i95c29z 3588286317924

Jasně, silničáři mají místo flákání rozhánět mrznoucí mlhu. Všem musí dojít to, že nedokážeme za všech okolností porazit přírodu, ale že se občas také musíme přizpůsobit.

+4/−1
1.1.2017 13:24

L68u46k13a15s 96M74u65d71r26a 6666206142651

No paráda - předpokládám, až tam někde za tou mlhou budete umírat třeba na infarkt, a RZ se k vám nebude schopna po náledí (závějemi atd.) dostat vůbec nebo včas (protože silničáři přece nemůžou "rozhánět mlhu" - on to po nich někdo chce?), tak zemřete s úsměvem a se slovy "Nevadí, prostě jsme se přizpůsobili"R^

+1/−4
1.1.2017 13:33

L67i79b92o97r 94W90a20l83i88c87h74i39e66w49i71c25z 3428396437344

Jen jestli nepřeháníte. V drtivé většině případů lze dojet, jen se holt nemůže jet jako v létě.

+5/−1
1.1.2017 13:36

P31e41t92e96r 70V43a84ň12u77š78a18n24i35k 4487116666842

na ledovce je jedno jestli jedete 20 nebo 120

0/−1
1.1.2017 15:10

M24i91c60h50a98l 69Š50e21v94č23í85k 8773956854

To opravdu není....

0/0
1.1.2017 16:18

L10a70d41i49s34l49a59v 72H72o59l27í85k 5272532899361

Musíme si uvědomit, že silničářů je omezený počet a nemohou tak být neustále všude. Je to něco jako kdyby jste dostal infarkt a byl naštvaný, že pro vás záchranka přijela až za 15 minut... Ona také nemůže být všude a vždy.

0/0
2.1.2017 11:53

M88i69l63a11n 17T90r41i66b46u26č10e46k 5304437244600

Já nevím, ale třeba takový úsek Tanvald Harrachov, kdy se nyní při prvním sněžení prskne cedule zákaz vjezdu pro kamiony a hotovo. Dříve se ten úsek udržoval.

Na úseku Turnov Harrachov je před Malou Skalou jeden kopec. Dříve byli silničáři na Malé Skale, takže ten kopec byl v případě potřeby okamžitě udržovaný. Nyní tam už nejsou.

A takových případů, kdy došlo k nějaké centralizaci sídla údržby najdete po republice hodně.

0/0
1.1.2017 15:41

J65i83r93i 37D57o51m25i66n23i82k 1511358101490

I tak je to víc, než při teroristických útocích a to je jen česko..Že se to nedá srovnávat? Ale dá. I to jsou naprosto zbyteční mrtví, často díky vlastní a nebo cizí hlouposti....

+1/−4
1.1.2017 13:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.