Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let, přibylo mrtvých na přejezdech

Při dopravních nehodách loni v Česku podle předběžných údajů zemřelo 556 lidí. Pokud se toto číslo potvrdí, bude to nejméně obětí od roku 1961, kdy policie zavedla ucelenou statistiku. Serveru iDNES.cz to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Na železničních přejezdech loni naopak zemřelo podle Drážní inspekce o 40 procent lidí více než v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36u43d73o42l38f 21P90e55k52a40r 6189729564505

Ještě musí Tik Ťak zakázat ty střízlivé řidiče. Způsobují každoročně nejvíce nehod. Pak nastane na silnicích ráj.

+2/0
2.1.2017 1:25

J28i17ř28í 43K36u15č94e59r91o68v57s33k57ý 2123392610618

Neméně mrtvých, i to je hodně, na to, že se všude stálo v kolonách

+1/−3
1.1.2017 16:07

E81d91a 76D66r90á28b21e98k 7569282873347

a na to, jak přálo počasí

0/0
1.1.2017 16:11

T88o63m42á95š 92K79u46c69h23a98ř 3367461448661

Je to kruté, ale důležitější asi je, kolik peněz ten letošní výsledek nehod bude stát ve výsledku stát. Tedy kolik zaplatíme za zásahy, léčení zraněných, zaniklé plátce daní a naopak vzniklé dávky na x let dopředu..

0/0
1.1.2017 15:45

R16o51b20e10r90t 98B34a52l82a83b91á18n 9322243482

Vlaky 45 na přejezdech a 259 mimo přejezdy ? To je víc jak půlka. Čumim.

0/0
1.1.2017 15:08

E95d65a 91D95r32á55b34e90k 7269162903387

polovina počtu "mrtvých na silnici" ale si to není "ta polovina"

0/0
1.1.2017 16:12

O69t62o57m49a92r 82T98h20o87m84a 2185317326425

je dobře že se to vrátilo do pozitivního vývoje , ale pořád je to strašně moc lidí.

Nejlepší země EU (Anglie, Holandsko, Švédsko) mají jen 30 mrtvých na 1 mil obyvatel, u nás pořád 2x tolik (číslo nutno ještě navýšit asi o 10% - mrtví z nemocnic 30 dnů po nehodě)

+1/−1
1.1.2017 13:51

R91a41d85e70k 11H62o39d77a83ň 9386737871933

a) ta čísla jsou neporovnatelná (každý stát má jinou metodiku)

b) přepočítávání na počet obyvatel je pitomost, smysluplné porovnání by bylo přepočítávání na počet najetých kilometrů

c) s jmenovanými státy se nemůžeme porovnávat. Navzdory démonizaci "rychlosti" nejvíc mrtvých je následek nedání přednosti v jízdě, nesprávného předjíždění, odbočování, způsobu jízdy, stavu vozovky. A nejmenší nehodovost je samozřejmě na dálnicích, protože tam tyhle nehody odpadají. Tyhle státy pak mají výrazně lepší dálniční sítě než zoufalá ČR kde se pár kilometrů dálnice staví 20 let a i pak stačí aby zapršelo a dálnice není.

+2/−2
1.1.2017 14:50

O72t33o51m98a21r 15T89h12o29m50a 2905607316605

a) metodika EUROstatu je určitě pro všechny země EU stejná ,

b) ano, ale počty najetých km všech aut bohužel nikdo nezná..

c) ano, je to jeden z faktorů včetně lepších aut atd ,

přesto faktor č. 1 je vždy řidič

+1/−1
1.1.2017 16:01

M22a84r65e86k 18Š66e57s67t40á27k 4925631916261

ad b) - tak je to ale u většiny veličin, které jsou ve statistikách a analýzách, nicméně není problém udělat relevantní odhad - dle prodaných PHM, statistik z STK atd.

Statistika s absolutním počtem úmrtí je úplně k ničemu a vůbec o ničem nevypovídá. Zejména pak na základě takové statistiky není možné dělat žádné preventivní opatření, protože ani není možné určit, zda ve skutečnosti spíše neškodí (jako např. přednost chodců na přechodech).

0/0
1.1.2017 16:09

O63t71o55m29a52r 90T47h87o36m72a 2325657446335

asi by to nějak šlo jak píšete, ale zkrátka počty lidí se sledují už dlouho ..

Analýzy dat se dělají - např. úseky s největší nehodovostí , ale 1.ledna samozřejmě nelze ještě čekat nic jiného než toto jedno předběžné číslo..

0/0
1.1.2017 16:45

J35a82k28u40b 83K69r75o85u67p73a 5124417738293

Víc radaru, víc pruhu pro cyklisty, víc neviditelných policejních aut, překročení povolené rychlosti je přece nejhorší...

+3/−5
1.1.2017 13:45

P41e14t21r 84M42o66l45á84k 9268651777134

Nejhorší následky ma nevěnování se provozu.

0/0
1.1.2017 14:53

P30e38t25r 89B10á50č92a 8555356655965

je pane ovcan.

0/−1
1.1.2017 19:31

J60a59k79u41b 31K14r19o44u35p35a 5694847168433

Ze zrovna vy pane Báčo nepoznáte ironii ;-)

0/0
1.1.2017 20:09

T17o74m43á82š 41Z36e91m73a85n 3185258164355

nezapomeňte na modré zóny;)

0/0
1.1.2017 20:10

J52a96k31u39b 93K16r44o36u77p97a 5584707508433

Stát vytváří proste čím dal větší komfort na silnicích :-D

0/0
1.1.2017 20:12

R33a50d20e55k 52N16e74u93m24a49n57n 5142362138545

Je to moc!

Chtělo by to exemplární tresty - za překročení rychlosti - ke zdi!

Za nehodu - i s rodinou!

+3/−2
1.1.2017 13:36

P25e53t62r 32K55n48ě92b91o12r29t 8732598909110

Tak to je drsný...

0/0
1.1.2017 13:38

J10i48ř67í 91K77o86c47u81r63e10k 6615724305518

To zcela jistě sníží počet mrtvých. Ještě k tomu chbí přidat, že za nehodu se smrtelným zraněním, bude zplynována ccelá vesnice. Ikdyby to mělo zachránit jeidný život, tak jich sto tisíc obětujeme.

+4/0
1.1.2017 14:24

J81a45n 12N13o24v62á27k 9175578694115

Jak souvisí nejčastší dopravní přestupek se statistikou nehodovosti a úmrtí?

Mám pocit, že za největším počtem nehod je nepozornost a nevěnování se řízení. Ani ty nehody na přejezdech nijak s překračováním rychlosti nesouvisí.

+2/0
1.1.2017 14:27

M74a41r71e32k 17Š69e51s73t42á51k 4295161316891

A přesto policisté pořádají hon na rychle jedoucí řidiče namísto jiných přestupků. Jinde by totiž tak snadno peníze nevybrali.

0/0
1.1.2017 16:10

M11a50x 10D90e44v25a96i78n90e 6264700577509

Zapomíná se na několik věcí :

1) Na silnicích je čím dál tím více aut (v roce 2015 jsme překonali 5mil registrovaných vozidel), takže provoz stoupá, lidí umírá méně.

2) Zima bývá poslední roky mírná

Situace se tedy podle mně stále zlepšuje a přispívá k tomu spousta faktorů, nejen řidiči jako takoví.

Zdar Max

+6/0
1.1.2017 13:36

L52u31k58a35s 16M26u71d71r65a 6576806232981

Jenomže stát, jako vrchní správce dopravní infrastruktury, poněkud neumí s rostoucím provozem (hustotou i intenzitou) naložit. Vzhledem k tomu, že mu slouží silniční doprava jako zdroj obrovských finančních prostředků (s nástupem mýta jsou to desítky miliard Kč ročně), a stát defacto v mnoha případech přímo vybírá peníze za poskytování infrastruktury jejím uživatelům (mýto, dálniční kupony, silniční daň), tak je její stav jedna velká mizérie. Neboli státem poskytovaná služba vzhledem k objemu vybraných prostředků nestojí za nic. A situace se zjevně i přes tento fakt zlepšuje, takže v konečném důsledku je dost dobře možné, že i když řidiči dělají co mohou a co umí, další zlepšení už může přinést jen aktivní a proaktivní příspěvek správce dopravní infrastruktury. Ale jak jsem psal níže - to jsou spekulace, detailní statistické rozbory bohužel chybí.

+3/0
1.1.2017 13:51

J70i37ř14í 54K13o54c84u42r66e21k 6745854985438

Ze spotřební daně na paliva je to 80 miliard + DPH

+1/0
1.1.2017 14:26

M94a58r68e98k 66Š58e87s38t73á71k 4245241616281

Což je samo o sobě víc, než rozpočet Ministerstva dopravy. Pravda, část silnic je i ve správě krajů, každopádně stát mnohem více vybere, než na silnice investuje.

0/0
1.1.2017 16:14

L44u25k17a42s 78M69u39d96r44a 6956676112571

Nenechte se zmanipulovat - absolutní číslo o mrtvých na silnicích nevypovídá vůbec nic o situaci v dopravě, natož pak o řidičích (motorových vozidel). Na takové hodnocení by statistika musela být výrazně strukturovanější, a tudíž by se v ní mohlo objevit i to, co se dopravní mafii... totiž pardon, dopravní policii, nehodí do krámu. Jako třeba že:

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Nemalou část mrtvých představují cizí státní příslušníci (případně smrtelnou nehodu zavinili cizí státní příslušníci). Jsme tranzitní země, a projíždí tudy kdekdo a kdeco.

Nemalou část mrtvých mají na svědomí chodci, cyklisté, případně jim podobní účastníci silničního provozu, kteří nemají s řidiči vůbec nic společného.

Nemalou část mrtvých zaviní mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy, případně jiná konkrétní skupina řidičů, na které je ovšem politicky nekorektní přímo ukazovat - nač hledat konkrétní problém, že, jsou to prostě "řidiči"...

Tohle je pouze spekulativní úvaha, netvrdím, že některý z výše uvedených bodů je statistická pravda, ale pokud chce někdo z této statistiky vyčíst návod k účinnému řešení smrtelnosti u dopravních nehod, a ne ji použít jen jako prostředek pro další a větší šikanu a represe, bude muset podobné analýzy udělat a jít tzv. "do hloubky", ne jen hodit číslem do bulváru.

+13/−4
1.1.2017 13:30

L82i92b42o29r 60W44a11l56i20c47h22i64e16w65i90c66z 3748566687574

Bože, za všechno můžou mafiáni a ostatní ...

+4/−2
1.1.2017 13:32

P27e41t19r 38J80a52n78á81k 5592561222

Mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy. Těmto všem by chtěl Mudra zakázat řídit. ;-D

0/−3
1.1.2017 13:51

L88u29k46a33s 32M18u79d56r48a 6146586862961

Ne. Mudru by pouze zajimala skutecna statisticka analyza dat, korelace a kauzalita, nikoliv bulvarni vykrik "Na silnicich zemrelo XY lidi, treste se smrtelnici!"

Ono by se pak totiz mohlo snadno ukazat, ze by se treba s ohledem na lidske zivoty a nakladovost skutecne vyplatilo nekterym skupinam ridicu vyrazne omezit pusobeni. Nebo ze nekdo jiny vyrazne zanedbava sve povinnosti, vime?

+3/−3
1.1.2017 14:02

J74i33ř50í 87K85o27d61ý46d20e87k 7670620566193

stačí nebejt línej... file:///C:/Users/Ji%C5%99%C3%AD%20Kod%C3%BDdek/Downloads/P%C5%99ehled_nehodovosti_za_rok_2015.pdf

0/0
1.1.2017 14:09

P96e52t63e54r 17V15a87ň35u66š40a42n50i78k 4887386176212

jj od vas z disku si to lehce stahne a precte ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
1.1.2017 15:09

M16i52c50h74a34l 43Š81e39v94č12í14k 8833416204

Mi tam tu složku ve svých PC nemáme. Takže ani ten soubor tam nenajdeme.

+2/0
1.1.2017 16:14

P65e90t74r 39J77a59n74á51k 5742891322

Už vidím jak omezujete všem ženám působení, proto, že nějaká statistika uvede, že ženy mají o % větší nehodovost (což je nesmysl).

+1/0
1.1.2017 14:14

J81i74ř63í 51K45o32d50ý18d83e83k 7310460536153

což už je od základu nesmysl - stačí se podívat na procento profesionálních řidičů a jejich kilometrový nájezd...

+2/0
1.1.2017 14:20

J77i34ř75í 57K39o46c60u75r18e60k 6745254475928

Jo, třeba vyholené hlavy často hajlují. Takže podle tohoto bychom měli amputovat pravici také těm, kterým vlasy vypadaly. Protože soudruzi, proti fašismu se bojovat musí!

+2/−1
1.1.2017 14:28

L84a70d97i68s66l53a87v 89H75o60l70í35k 5562532949581

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Řidiči si za to mohou sami. Stačí se podívat kolem sebe, když začne hustě pršet. Řidiči zapnou mlhovky a jedou dál jakoby nic. A pak se jen člověk dívá na auta ve svodidlech a příkopech. Asi pod heslem: Já mám osobák a mám mlhovky, tak jsem neporazitelný.

0/0
2.1.2017 11:48

M88a82r24t63i62n 22K81ř66í13ž 9913622240317

Je to sice nejmíň, ale i tak je to o 556 více, než bylo vhodné. A to vůbec nemluvím o zraněných.

+3/0
1.1.2017 13:15

P75e61t69r 70N79e81c37h40a36n86i64c31k63ý 7693236458570

U těchto statistik bych docela rád viděl rozdělení na ty kdo zemřeli vlastní vinou, kdo kvůli technické závadě či nečekané neodvratitelne události a kdo zemřeli vinou někoho jiného

+5/0
1.1.2017 13:20

R78i56c83h54a45r53d 48B84a33r24t89o25š 4419365279101

Tak to je mega úspěch - přesycená a zastaralá automobilová doprava vyvraždila jen větší vesnici :-D.

Mimochodem, když už koukám na tu titulní stranu:

"Den obnovy samostatného českého státu"

To je svátek nějaké budoucí vize, či co? :-D

+2/−2
1.1.2017 13:09

L35u53k96a10s 21M20u95d25r11a 6146386772201

Na té "přesycelé a zastaralé automobilové dopravě" závisí přímo ekonomika nejméně celé severní polokoule, a nepřímo i například ekonomika Ruska a velké části Afriky (ropa). To jen dobrose*ové se zezelenalým mozkem si myslí, že ze dne na den začneme jezdit na elektřinu (vodík, vodu, etc.), a v podstatě se vlastně "nic nestane". Stejně jako že někdo vymyslí najednou nějakou převratnou technologii nebo mechanismus, který zcela nahradí přepravu a dopravu po pozemních komunikacích.

0/0
1.1.2017 13:19

P23a36v58e52l 23B75e31z87d13í74č35e25k 9724787702267

Důvodem nehod je neprizpusobeni jizdy stavu vozovky.Kdy už konečně se bude brát v potaz Silniční správa. Nyní v zimě prvotne. Silnice nejsou ošetřovány včas,jako třeba včera mezi Českou Trebovou a Třebovicemi,kdy pomocí mlh byla silnice z ledová těla a silničáři nikde.

+2/−2
1.1.2017 13:08

L44i20b84o59r 92W84a59l10i19c98h36i43e18w32i57c50z 3738586187504

Jasně, silničáři mají místo flákání rozhánět mrznoucí mlhu. Všem musí dojít to, že nedokážeme za všech okolností porazit přírodu, ale že se občas také musíme přizpůsobit.

+4/−1
1.1.2017 13:24

L20u54k24a91s 16M24u74d60r21a 6506216112951

No paráda - předpokládám, až tam někde za tou mlhou budete umírat třeba na infarkt, a RZ se k vám nebude schopna po náledí (závějemi atd.) dostat vůbec nebo včas (protože silničáři přece nemůžou "rozhánět mlhu" - on to po nich někdo chce?), tak zemřete s úsměvem a se slovy "Nevadí, prostě jsme se přizpůsobili"R^

+1/−4
1.1.2017 13:33

L87i67b94o15r 29W69a49l76i50c11h12i30e17w94i95c60z 3608636617384

Jen jestli nepřeháníte. V drtivé většině případů lze dojet, jen se holt nemůže jet jako v létě.

+5/−1
1.1.2017 13:36

P58e25t47e31r 27V63a86ň65u89š60a41n58i34k 4417866256612

na ledovce je jedno jestli jedete 20 nebo 120

0/−1
1.1.2017 15:10

M53i22c97h53a88l 81Š94e98v54č84í96k 8203726554

To opravdu není....

0/0
1.1.2017 16:18

L60a68d47i62s35l17a89v 67H25o36l77í95k 5222292349171

Musíme si uvědomit, že silničářů je omezený počet a nemohou tak být neustále všude. Je to něco jako kdyby jste dostal infarkt a byl naštvaný, že pro vás záchranka přijela až za 15 minut... Ona také nemůže být všude a vždy.

0/0
2.1.2017 11:53

M50i21l62a49n 89T15r77i97b55u98č67e90k 5554967964730

Já nevím, ale třeba takový úsek Tanvald Harrachov, kdy se nyní při prvním sněžení prskne cedule zákaz vjezdu pro kamiony a hotovo. Dříve se ten úsek udržoval.

Na úseku Turnov Harrachov je před Malou Skalou jeden kopec. Dříve byli silničáři na Malé Skale, takže ten kopec byl v případě potřeby okamžitě udržovaný. Nyní tam už nejsou.

A takových případů, kdy došlo k nějaké centralizaci sídla údržby najdete po republice hodně.

0/0
1.1.2017 15:41

J85i50r24i 54D81o55m82i76n29i43k 1381268371630

I tak je to víc, než při teroristických útocích a to je jen česko..Že se to nedá srovnávat? Ale dá. I to jsou naprosto zbyteční mrtví, často díky vlastní a nebo cizí hlouposti....

+1/−4
1.1.2017 13:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.