Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let, přibylo mrtvých na přejezdech

Při dopravních nehodách loni v Česku podle předběžných údajů zemřelo 556 lidí. Pokud se toto číslo potvrdí, bude to nejméně obětí od roku 1961, kdy policie zavedla ucelenou statistiku. Serveru iDNES.cz to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Na železničních přejezdech loni naopak zemřelo podle Drážní inspekce o 40 procent lidí více než v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36u35d33o15l80f 39P15e86k81a25r 6909379684255

Ještě musí Tik Ťak zakázat ty střízlivé řidiče. Způsobují každoročně nejvíce nehod. Pak nastane na silnicích ráj.

+2/0
2.1.2017 1:25

J65i64ř25í 23K13u24č33e70r25o50v48s93k22ý 2693702720118

Neméně mrtvých, i to je hodně, na to, že se všude stálo v kolonách

+1/−3
1.1.2017 16:07

E31d37a 53D40r58á93b49e80k 7369492413307

a na to, jak přálo počasí

0/0
1.1.2017 16:11

T20o52m24á91š 37K51u53c38h30a76ř 3837731658191

Je to kruté, ale důležitější asi je, kolik peněz ten letošní výsledek nehod bude stát ve výsledku stát. Tedy kolik zaplatíme za zásahy, léčení zraněných, zaniklé plátce daní a naopak vzniklé dávky na x let dopředu..

0/0
1.1.2017 15:45

R81o66b85e26r44t 25B18a23l68a10b25á83n 9162693752

Vlaky 45 na přejezdech a 259 mimo přejezdy ? To je víc jak půlka. Čumim.

0/0
1.1.2017 15:08

E42d76a 73D91r50á14b96e33k 7119842283277

polovina počtu "mrtvých na silnici" ale si to není "ta polovina"

0/0
1.1.2017 16:12

O43t79o54m53a78r 73T49h21o81m93a 2205157256215

je dobře že se to vrátilo do pozitivního vývoje , ale pořád je to strašně moc lidí.

Nejlepší země EU (Anglie, Holandsko, Švédsko) mají jen 30 mrtvých na 1 mil obyvatel, u nás pořád 2x tolik (číslo nutno ještě navýšit asi o 10% - mrtví z nemocnic 30 dnů po nehodě)

+1/−1
1.1.2017 13:51

R95a82d24e76k 52H44o82d61a87ň 9106197811253

a) ta čísla jsou neporovnatelná (každý stát má jinou metodiku)

b) přepočítávání na počet obyvatel je pitomost, smysluplné porovnání by bylo přepočítávání na počet najetých kilometrů

c) s jmenovanými státy se nemůžeme porovnávat. Navzdory démonizaci "rychlosti" nejvíc mrtvých je následek nedání přednosti v jízdě, nesprávného předjíždění, odbočování, způsobu jízdy, stavu vozovky. A nejmenší nehodovost je samozřejmě na dálnicích, protože tam tyhle nehody odpadají. Tyhle státy pak mají výrazně lepší dálniční sítě než zoufalá ČR kde se pár kilometrů dálnice staví 20 let a i pak stačí aby zapršelo a dálnice není.

+2/−2
1.1.2017 14:50

O15t84o42m83a41r 25T97h73o43m24a 2555457196665

a) metodika EUROstatu je určitě pro všechny země EU stejná ,

b) ano, ale počty najetých km všech aut bohužel nikdo nezná..

c) ano, je to jeden z faktorů včetně lepších aut atd ,

přesto faktor č. 1 je vždy řidič

+1/−1
1.1.2017 16:01

M58a93r48e66k 68Š75e38s18t24á19k 4345411836441

ad b) - tak je to ale u většiny veličin, které jsou ve statistikách a analýzách, nicméně není problém udělat relevantní odhad - dle prodaných PHM, statistik z STK atd.

Statistika s absolutním počtem úmrtí je úplně k ničemu a vůbec o ničem nevypovídá. Zejména pak na základě takové statistiky není možné dělat žádné preventivní opatření, protože ani není možné určit, zda ve skutečnosti spíše neškodí (jako např. přednost chodců na přechodech).

0/0
1.1.2017 16:09

O81t90o53m44a96r 58T44h36o49m19a 2775887266465

asi by to nějak šlo jak píšete, ale zkrátka počty lidí se sledují už dlouho ..

Analýzy dat se dělají - např. úseky s největší nehodovostí , ale 1.ledna samozřejmě nelze ještě čekat nic jiného než toto jedno předběžné číslo..

0/0
1.1.2017 16:45

J61a68k67u41b 43K76r33o67u48p43a 5504157858953

Víc radaru, víc pruhu pro cyklisty, víc neviditelných policejních aut, překročení povolené rychlosti je přece nejhorší...

+3/−5
1.1.2017 13:45

P69e32t59r 10M41o63l91á51k 9698211477604

Nejhorší následky ma nevěnování se provozu.

0/0
1.1.2017 14:53

P32e31t54r 39B87á78č59a 8915556545515

je pane ovcan.

0/−1
1.1.2017 19:31

J91a97k17u20b 23K52r20o92u91p71a 5474657268583

Ze zrovna vy pane Báčo nepoznáte ironii ;-)

0/0
1.1.2017 20:09

T77o57m62á53š 19Z98e55m92a81n 3535128234195

nezapomeňte na modré zóny;)

0/0
1.1.2017 20:10

J54a70k55u92b 50K25r80o67u12p34a 5524787988593

Stát vytváří proste čím dal větší komfort na silnicích :-D

0/0
1.1.2017 20:12

R27a55d87e84k 64N37e79u20m31a95n48n 5452552948975

Je to moc!

Chtělo by to exemplární tresty - za překročení rychlosti - ke zdi!

Za nehodu - i s rodinou!

+3/−2
1.1.2017 13:36

P25e62t18r 98K42n64ě32b45o78r95t 8502448909750

Tak to je drsný...

0/0
1.1.2017 13:38

J33i19ř74í 20K48o38c46u93r68e46k 6855384445498

To zcela jistě sníží počet mrtvých. Ještě k tomu chbí přidat, že za nehodu se smrtelným zraněním, bude zplynována ccelá vesnice. Ikdyby to mělo zachránit jeidný život, tak jich sto tisíc obětujeme.

+4/0
1.1.2017 14:24

J58a54n 14N68o85v68á85k 9705448794655

Jak souvisí nejčastší dopravní přestupek se statistikou nehodovosti a úmrtí?

Mám pocit, že za největším počtem nehod je nepozornost a nevěnování se řízení. Ani ty nehody na přejezdech nijak s překračováním rychlosti nesouvisí.

+2/0
1.1.2017 14:27

M93a94r20e19k 87Š24e92s88t44á96k 4865721356161

A přesto policisté pořádají hon na rychle jedoucí řidiče namísto jiných přestupků. Jinde by totiž tak snadno peníze nevybrali.

0/0
1.1.2017 16:10

M65a61x 30D93e70v23a14i30n81e 6864330907809

Zapomíná se na několik věcí :

1) Na silnicích je čím dál tím více aut (v roce 2015 jsme překonali 5mil registrovaných vozidel), takže provoz stoupá, lidí umírá méně.

2) Zima bývá poslední roky mírná

Situace se tedy podle mně stále zlepšuje a přispívá k tomu spousta faktorů, nejen řidiči jako takoví.

Zdar Max

+6/0
1.1.2017 13:36

L58u31k88a61s 73M93u53d54r43a 6366846792311

Jenomže stát, jako vrchní správce dopravní infrastruktury, poněkud neumí s rostoucím provozem (hustotou i intenzitou) naložit. Vzhledem k tomu, že mu slouží silniční doprava jako zdroj obrovských finančních prostředků (s nástupem mýta jsou to desítky miliard Kč ročně), a stát defacto v mnoha případech přímo vybírá peníze za poskytování infrastruktury jejím uživatelům (mýto, dálniční kupony, silniční daň), tak je její stav jedna velká mizérie. Neboli státem poskytovaná služba vzhledem k objemu vybraných prostředků nestojí za nic. A situace se zjevně i přes tento fakt zlepšuje, takže v konečném důsledku je dost dobře možné, že i když řidiči dělají co mohou a co umí, další zlepšení už může přinést jen aktivní a proaktivní příspěvek správce dopravní infrastruktury. Ale jak jsem psal níže - to jsou spekulace, detailní statistické rozbory bohužel chybí.

+3/0
1.1.2017 13:51

J91i48ř98í 51K71o80c78u62r29e17k 6655764735658

Ze spotřební daně na paliva je to 80 miliard + DPH

+1/0
1.1.2017 14:26

M61a72r22e32k 85Š95e43s43t66á55k 4445221776811

Což je samo o sobě víc, než rozpočet Ministerstva dopravy. Pravda, část silnic je i ve správě krajů, každopádně stát mnohem více vybere, než na silnice investuje.

0/0
1.1.2017 16:14

L60u32k34a45s 23M48u30d64r31a 6406246512221

Nenechte se zmanipulovat - absolutní číslo o mrtvých na silnicích nevypovídá vůbec nic o situaci v dopravě, natož pak o řidičích (motorových vozidel). Na takové hodnocení by statistika musela být výrazně strukturovanější, a tudíž by se v ní mohlo objevit i to, co se dopravní mafii... totiž pardon, dopravní policii, nehodí do krámu. Jako třeba že:

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Nemalou část mrtvých představují cizí státní příslušníci (případně smrtelnou nehodu zavinili cizí státní příslušníci). Jsme tranzitní země, a projíždí tudy kdekdo a kdeco.

Nemalou část mrtvých mají na svědomí chodci, cyklisté, případně jim podobní účastníci silničního provozu, kteří nemají s řidiči vůbec nic společného.

Nemalou část mrtvých zaviní mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy, případně jiná konkrétní skupina řidičů, na které je ovšem politicky nekorektní přímo ukazovat - nač hledat konkrétní problém, že, jsou to prostě "řidiči"...

Tohle je pouze spekulativní úvaha, netvrdím, že některý z výše uvedených bodů je statistická pravda, ale pokud chce někdo z této statistiky vyčíst návod k účinnému řešení smrtelnosti u dopravních nehod, a ne ji použít jen jako prostředek pro další a větší šikanu a represe, bude muset podobné analýzy udělat a jít tzv. "do hloubky", ne jen hodit číslem do bulváru.

+13/−4
1.1.2017 13:30

L27i39b24o32r 83W10a38l90i81c31h14i97e82w87i58c80z 3538176587134

Bože, za všechno můžou mafiáni a ostatní ...

+4/−2
1.1.2017 13:32

P96e11t95r 82J29a63n34á45k 5952501812

Mladí řidiči, důchodci, kamionová doprava, ženy. Těmto všem by chtěl Mudra zakázat řídit. ;-D

0/−3
1.1.2017 13:51

L18u44k83a25s 14M52u32d59r22a 6496896782111

Ne. Mudru by pouze zajimala skutecna statisticka analyza dat, korelace a kauzalita, nikoliv bulvarni vykrik "Na silnicich zemrelo XY lidi, treste se smrtelnici!"

Ono by se pak totiz mohlo snadno ukazat, ze by se treba s ohledem na lidske zivoty a nakladovost skutecne vyplatilo nekterym skupinam ridicu vyrazne omezit pusobeni. Nebo ze nekdo jiny vyrazne zanedbava sve povinnosti, vime?

+3/−3
1.1.2017 14:02

J30i46ř40í 59K71o82d77ý32d64e48k 7250250426413

stačí nebejt línej... file:///C:/Users/Ji%C5%99%C3%AD%20Kod%C3%BDdek/Downloads/P%C5%99ehled_nehodovosti_za_rok_2015.pdf

0/0
1.1.2017 14:09

P13e30t74e92r 93V40a49ň94u63š97a72n53i38k 4307566466622

jj od vas z disku si to lehce stahne a precte ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
1.1.2017 15:09

M16i32c94h61a81l 32Š73e72v23č72í58k 8523956684

Mi tam tu složku ve svých PC nemáme. Takže ani ten soubor tam nenajdeme.

+2/0
1.1.2017 16:14

P98e70t21r 28J39a46n56á94k 5472611342

Už vidím jak omezujete všem ženám působení, proto, že nějaká statistika uvede, že ženy mají o % větší nehodovost (což je nesmysl).

+1/0
1.1.2017 14:14

J82i41ř86í 27K54o56d75ý28d84e18k 7920470786303

což už je od základu nesmysl - stačí se podívat na procento profesionálních řidičů a jejich kilometrový nájezd...

+2/0
1.1.2017 14:20

J96i11ř29í 80K67o89c52u67r39e72k 6825264115278

Jo, třeba vyholené hlavy často hajlují. Takže podle tohoto bychom měli amputovat pravici také těm, kterým vlasy vypadaly. Protože soudruzi, proti fašismu se bojovat musí!

+2/−1
1.1.2017 14:28

L10a16d21i84s43l37a98v 90H86o55l67í26k 5812332209601

Technický stav komunikací ani zdaleka neodpovídá potřebám dnešní intenzity provozu, a řidiči i přes veškerou snahu nemají šanci to nějak ovlivnit nebo tomu efektivně čelit = mrtví jdou na vrub správců komunikace.

Řidiči si za to mohou sami. Stačí se podívat kolem sebe, když začne hustě pršet. Řidiči zapnou mlhovky a jedou dál jakoby nic. A pak se jen člověk dívá na auta ve svodidlech a příkopech. Asi pod heslem: Já mám osobák a mám mlhovky, tak jsem neporazitelný.

0/0
2.1.2017 11:48

M16a33r42t97i41n 45K36ř23í79ž 9703802240117

Je to sice nejmíň, ale i tak je to o 556 více, než bylo vhodné. A to vůbec nemluvím o zraněných.

+3/0
1.1.2017 13:15

P23e44t37r 54N58e27c78h95a17n14i50c31k15ý 7233736238500

U těchto statistik bych docela rád viděl rozdělení na ty kdo zemřeli vlastní vinou, kdo kvůli technické závadě či nečekané neodvratitelne události a kdo zemřeli vinou někoho jiného

+5/0
1.1.2017 13:20

R18i28c57h78a66r58d 83B13a84r64t78o96š 4159715569841

Tak to je mega úspěch - přesycená a zastaralá automobilová doprava vyvraždila jen větší vesnici :-D.

Mimochodem, když už koukám na tu titulní stranu:

"Den obnovy samostatného českého státu"

To je svátek nějaké budoucí vize, či co? :-D

+2/−2
1.1.2017 13:09

L89u72k20a39s 70M32u15d40r63a 6986296902751

Na té "přesycelé a zastaralé automobilové dopravě" závisí přímo ekonomika nejméně celé severní polokoule, a nepřímo i například ekonomika Ruska a velké části Afriky (ropa). To jen dobrose*ové se zezelenalým mozkem si myslí, že ze dne na den začneme jezdit na elektřinu (vodík, vodu, etc.), a v podstatě se vlastně "nic nestane". Stejně jako že někdo vymyslí najednou nějakou převratnou technologii nebo mechanismus, který zcela nahradí přepravu a dopravu po pozemních komunikacích.

0/0
1.1.2017 13:19

P35a31v62e10l 38B61e61z66d31í56č85e52k 9504727622107

Důvodem nehod je neprizpusobeni jizdy stavu vozovky.Kdy už konečně se bude brát v potaz Silniční správa. Nyní v zimě prvotne. Silnice nejsou ošetřovány včas,jako třeba včera mezi Českou Trebovou a Třebovicemi,kdy pomocí mlh byla silnice z ledová těla a silničáři nikde.

+2/−2
1.1.2017 13:08

L98i12b41o93r 45W25a50l63i82c79h84i22e26w25i67c39z 3928366597424

Jasně, silničáři mají místo flákání rozhánět mrznoucí mlhu. Všem musí dojít to, že nedokážeme za všech okolností porazit přírodu, ale že se občas také musíme přizpůsobit.

+4/−1
1.1.2017 13:24

L25u95k75a20s 93M28u67d26r34a 6856296592521

No paráda - předpokládám, až tam někde za tou mlhou budete umírat třeba na infarkt, a RZ se k vám nebude schopna po náledí (závějemi atd.) dostat vůbec nebo včas (protože silničáři přece nemůžou "rozhánět mlhu" - on to po nich někdo chce?), tak zemřete s úsměvem a se slovy "Nevadí, prostě jsme se přizpůsobili"R^

+1/−4
1.1.2017 13:33

L40i64b95o87r 96W40a19l80i98c27h57i75e48w49i16c87z 3558596247234

Jen jestli nepřeháníte. V drtivé většině případů lze dojet, jen se holt nemůže jet jako v létě.

+5/−1
1.1.2017 13:36

P29e83t12e35r 30V98a27ň57u33š38a95n59i35k 4697856596702

na ledovce je jedno jestli jedete 20 nebo 120

0/−1
1.1.2017 15:10

M50i95c95h50a61l 26Š78e27v43č55í77k 8603376774

To opravdu není....

0/0
1.1.2017 16:18

L36a15d46i32s55l61a70v 66H96o22l61í56k 5692312979501

Musíme si uvědomit, že silničářů je omezený počet a nemohou tak být neustále všude. Je to něco jako kdyby jste dostal infarkt a byl naštvaný, že pro vás záchranka přijela až za 15 minut... Ona také nemůže být všude a vždy.

0/0
2.1.2017 11:53

M77i62l56a27n 15T63r27i71b67u66č33e17k 5864527484950

Já nevím, ale třeba takový úsek Tanvald Harrachov, kdy se nyní při prvním sněžení prskne cedule zákaz vjezdu pro kamiony a hotovo. Dříve se ten úsek udržoval.

Na úseku Turnov Harrachov je před Malou Skalou jeden kopec. Dříve byli silničáři na Malé Skale, takže ten kopec byl v případě potřeby okamžitě udržovaný. Nyní tam už nejsou.

A takových případů, kdy došlo k nějaké centralizaci sídla údržby najdete po republice hodně.

0/0
1.1.2017 15:41

J94i60r69i 53D88o47m39i97n98i83k 1971838871150

I tak je to víc, než při teroristických útocích a to je jen česko..Že se to nedá srovnávat? Ale dá. I to jsou naprosto zbyteční mrtví, často díky vlastní a nebo cizí hlouposti....

+1/−4
1.1.2017 13:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.