Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hon StB na Landovského i zlomyslná šikana. Před 40 lety vznikla Charta 77

Přesně před čtyřiceti lety disidenti zveřejnili prohlášení Charty 77, první velký občanský protest v Československu od nástupu normalizace. Následovala tvrdá reakce režimu - zatýkání, domovní prohlídky i nesmyslné zabavování časopisů či elpíček. StB se ale nakonec nepodařilo nikoho obvinit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88u15b79o65š 60M60a10r57u45š65k92e67v12i71č 1215148852

O signatářích Charty 77 se často hovoří jako o bývalých komunistech a u mnoha je to pravdivá informace. V době, kdy byla povolena pouze jedna strana, nebylo možné se na určité demokratizaci strany podílet jinak, nežli členstvím ve straně. To však automaticky neznamená, že bývalí členové KSČ - signatáři Charty 77 jsou tímto trvale morálně dehonestováni. I v NSDAP se našli lidé - nacisti, kteří chtěli odstranit Hitlera a ukončit tak válku - masové vraždění. Dodnes se o nich točí filmy a jsou to jaksi ,,hrdinové" s krví nevinných lidí na rukou... Charta za mne jednoznačně pozitivní počinR^R^R^, každý tu odvahu neměl podepsat, ať už z existenciálních důvodů nebo z nevědomosti či z důvodů tradičního českého plebejství - lokajství. Každý v životě udělal chybu, kterou by nejraději vymazal ze svého života... Obdivuji jejich (chartistů) odvahu a morální i duševní sílu.[>-]

+1/0
5.1.2017 17:51
Foto

J41a61n 54P21e88l66c23l 9384156144855

Tak. Nebyl podnikový právník jako podnikový právník. Že, soudruhu Vojtěchu Falmře Filipe ??? Rv

Je velká ostuda, že nám ještě dnes komouši vysedávají v Parlamentu, v Senátu, na soudech, zastupitelstvích, v eropských strukturách .....RvRvRv

+2/0
3.1.2017 11:06

M66a18r30t24i69n 40K10u74k14o18l 8790387955

Tak za názor nás budou zatýkat i dnes, pan Janda to rozjíždí pomalu, ale jistě.... Na koho to pak hodíte, když StB není a KSČM o tom nerozhoduje? Socialismus - cenzura, kapitalismus- cenzura a omezení svobody slova, měli bychom si v té formulaci demokracie udělat jasno.

+1/−4
3.1.2017 10:25

J68o44s29e46f 81M12i23š29k55o58v64s26k61ý 9528981471658

Za jaký názor a nebo co máte na mysli ?

+2/0
3.1.2017 10:44

R37o54m55a23n 90P36o45l78á96č71e70k 5456989765

Minimálně sledování internetu... Pak už to bude jenom ve správné chvíli stačit vytáhnout...

0/−4
3.1.2017 10:45

J60o32s58e51f 53M47i76š55k13o90v65s20k59ý 9648971171868

A už na vás něco vytáhli ? Slova "socialismus" nebo "kapitalismus" jsou volně používána a vůbec nevím o čem píšete. Svoboda slova je nesrovnatelně lepší než v časech Charty 77 a do r. 1989.

+3/0
3.1.2017 10:48

R10o37m47a80n 34P81o81l77á17č83e66k 5846399515

To video z toho "zátahu" bylo vtipné ;-D. Ono nař. pro Sašu Vondru by si měli pánové přijít i dnes... Minimálně za Promopro...

Kapela kvůli, které to vznklo spíš vypadá jako skupina smažek...

+4/−2
3.1.2017 10:04

M56i81r14o92s13l11a54v 98S88t80i51s64k57a79l 3767796807880

A pro tebe za hloupost protože zjevně nevíš co ta Charta 77 vůbec byla chudáku;-D;-D;-D

+2/−1
3.1.2017 13:56

M83i69c18h61a94e35l49a 75D72l46o62u19h70á 6732497811631

Z prvních 217 signatářů Charty 77 z 1.1.1977 bylo 156 bývalých komunistů, mezi nimiž se nalézají jména osob, výrazně zkompromitovaných přímou nebo nepřímou účastí na teroru komunistů v padesátých létech, jako ku příkladu : František Krigel, Ladislav Lis, Zdeněk Mlynář, Ludmila Jankovcová, Jiří Dienstbier, Luboš Dobrovský, Gertruda Sekaninová-Čakrtová, Ladislav Kolmistr, Jiří Hájek, Miloš Hájek, Jiří Ruml, Oldřich Hromádko, Karel Šiktanc, František Šamalík, Ludvík Vaculík, Pavel Kohout, Jarmila Taussigová, Věnek Šilhán, Libuše Šilhánová, Bedřich Placák, Jaroslav Šabata, Jan Štern, Jiří Kantůrek, Rudolf Zukal, Luděk Pachman, atd. / Miroslav Dolejší: Analýza 17.listopadu/

+2/−3
3.1.2017 6:16

J76o60s14e14f 85M54i37š57k98o82v27s34k97ý 9408141851948

To je ale hloupost.

+2/−1
3.1.2017 10:46

J54a80k74u93b 85S77ú52k37e37n18í46k 1798200779

...a dodnes se najdou tací, kteří by bolševika rádi zpátkyRv

Co to musí být za lidi? Myslím morálně?

+9/−1
2.1.2017 22:26

V25o74k25o98u28n 75V84l97a25d79i14m95i51r 8322518749158

Zasnu nad tim, v co se muze diskuse pod clankem o Charte 77 zvrhnout. Bud je pulka naroda to, co o ni tvrdi Milos Zeman, nebo je pulka naroda placena Moskvou.

+7/−1
2.1.2017 21:52

M58i32k74u28l67á16š 69K89a81l61i75n57a 1462903765

Tak jako krutý zásah StB to nevidím, kde je to mlácení při zatýkání jak nám stále cpou?:-) Vidím jen, že někteří z nich vypadají spíš jak bezdomovci.

Samozřejmě, byli lidé pronásledováni režimem ale že bych do toho počítal i Havla kterej si žil celkem dobrý život? Když jsem četl rozhovor s jedním disidentem tak ten na otázku jak bojoval proti režimu odpověděl, že chlastal a nepracoval ;-D A pak ho zavřeli za příživnictví a seděl s Havlem, kde vlastně zjistil že je politický vězeň ;-D

Rozhodně to chování těch lidí odráží to, jak hrůzostrašná ta StB byla (myslím tě zadržených)

Takže toto nejsou rozhodně disidenti :-)

+4/−17
2.1.2017 17:04

S87t15a12n58i82s40l84a20v 19S56t65u94p89k89a 6351295845620

Když Vás někdo zavře za názory, jež se nebojíte říkat, tak jste disident a je úplně jedno jaké vězení máte. Jinak více o V.H.: http://blog.aktualne.cz/blogy/frantisek-janouch.php?itemid=14426

+7/−1
2.1.2017 17:51

M13i86k57u45l58á56š 67K54a19l46i23n19a 1492783875

Děkuji, rád si článek přečtu.

Jinak netvrdím že se režim choval správně a že to bylo správné.

Jen pochybuji o disidentech.

+4/−5
2.1.2017 23:04

P36e18t46r 30T91o90m73e72k 1216642710121

Aha, takže disident se asi jmenoval Kalina.

0/−1
2.1.2017 20:49

J21a78k10u55b 41S89ú94k42e13n29í52k 1568540899

Jasně, takže se k nim režim choval fér a podle práva.

LhářiRv

+1/−1
2.1.2017 22:17

M37i31k48u96l10á16š 86K16a63l81i88n98a 1922703385

Najděte mi tam větu, kde to tvrdím :-)

lháři :-)

+1/0
2.1.2017 23:03

J23a45k79u86b 54S56ú74k18e89n80í28k 1548450839

Tak si to po sobě přečti, lháři.

0/0
3.1.2017 9:58

M16i64k88u74l12á63š 52K34a24l64i64n25a 1142253285

Mistr argumentů :-)

0/0
3.1.2017 10:47

J65a42k96u33b 13S88ú83k72e68n10í42k 1618220579

"byli lidé pronásledováni režimem ale že bych do toho počítal i Havla kterej si žil celkem dobrý život? "

"Tak jako krutý zásah StB to nevidím"

"kde je to mlácení při zatýkání jak nám stále cpou?"

+1/−1
3.1.2017 12:46

M25i81k61u50l31á56š 26K98a33l90i17n85a 1882303245

Gratuluju, tak je to lepší :-)

1) V.H. si žil opravdu dobrý život. A rozhodně si pod pojmem pronásledovaný režimem představím něco jiného, než auto z Tuzexu,chalupu ...

2) Koukla jste se nato video? Co je podle Vás krutý zásah? To že někoho natočí a posadí ho do Avie VB?

3) Na tom videu nikoho nemlátí :-)

0/−3
3.1.2017 15:22

J31a39k52u59b 89S33ú48k30e30n41í93k 1318910309

1) Za "dobrý život" mohl poděkovat jen sobě a svým hrám; naopak režim ho špicloval, dělal mu naschvály, věznil ho... to, že i přes to mohl vést jakž takž slušný život, režim NIJAK NEOMLOUVÁ

2), 3) Ne, na tomto videu ne. To neznamená, že se to nedělo. Ale to vám snad nemusím vysvětlovat.

+2/0
3.1.2017 15:33

M74i68k11u39l75á98š 81K13a73l81i67n11a 1652183165

V jednom ze svých komentářů jsem napsal že otom nemam zkreslené představy tím pádem uznávám i fakt že se to dělo ale nebral bych to asi tak tragicky.

tolik k bodům 2),3)

1) Dobrý život si zasloužil psaním svých her, to je pravda rozhodně tím ale nemá žádné zásluhy za rok 89. Tedy se nedá říct že by patřil k lidem kteří rok 89 "vybojovali". Tím že byl všeobecně známí se jen svezl na té vlně. Proto z něj nedělejme skvělého odvážného disidenta. Ústrky kterému ten režim přinášel nebyli až tak strašné.

Ten režim měl své mouchy, měl své plusy. Je to jen úhel pohledu, ale nebudujme tady kult osobnosti Václava Havla.

A k tomu co pak Havel provedl po revoluci třeba s policií a podobně, se radši ani vyjadřovat nebudu.

0/−3
3.1.2017 20:17

J26a27k10u62b 57S46ú70k88e12n32í34k 1758600419

Raději se k tomu opravdu nevyjadřujte...

0/0
4.1.2017 7:42

M19i36k34u34l78á58š 31K15a56l22i31n42a 1282643705

Váš vzor se Vám zhroutil. Chápu Vás

0/0
4.1.2017 13:38

J90a87k66u40b 24S13ú24k93e68n44í82k 1138780989

Nikoliv, svých vzorů si vážím tím víc, čím do nich vám podobní více kopouR^

0/0
4.1.2017 16:08

M16i51k32u30l71á64š 54K42a76l86i58n83a 1202693875

Tak to Vás musím zklamat, já do nikoho nekopu a do mrtvol už vůbec ne :-)

0/0
4.1.2017 18:44

J40a24k28u15b 28S20ú43k66e45n46í37k 1938420659

Vy prostě jen lžete, no.

0/0
5.1.2017 12:43

M89i95k55u52l16á49š 69K98a21l55i10n25a 1572213795

Jak Vám dojdou argumenty, hned začnete obviňovat z lhaní

0/0
5.1.2017 16:49

J81a39k91u53b 15S37ú29k63e97n59í87k 1728830859

Nemáš co říct?

Nevadí!

Napiš "došly ti argumenty" a odejdi z debaty s pocitem vítězství!!

Rv;-D

0/0
5.1.2017 21:12

M83i44k69u21l76á86š 89K13a40l14i29n28a 1412133715

Mě debata baví :-)

napiš "Mikuláši máš pravdu" a můžeme to uzavřít !R^;-D

0/0
6.1.2017 0:00

J14a12k61u32b 86S63ú16k44e49n37í38k 1698410569

Mikuláši, nemáš pravdu:-)

A už jsem ti napsal i proč, opakovat to snad nemusím.

0/0
6.1.2017 7:43

M91i27k76u84l22á37š 21K40a14l80i33n88a 1772983875

Já napsal, proč tu pravdu mam :-)

a klidně tito zopakuju ;-D

0/0
6.1.2017 23:56

J33a85k94u25b 90S93ú57k36e49n96í32k 1768980299

Jj, klidně si zalži...

0/0
7.1.2017 0:54

M83i48k26u57l55á48š 85K52a42l29i75n59a 1722973795

To je jediný argument?:)

Já uznávám jen konstruktivní kritiku a konstruktivní argumenty :-)

0/0
7.1.2017 1:15

J97a96k84u17b 55S25ú50k42e53n50í62k 1448900369

Ty máš výše.

Jak zaseklej gramofon, fakt...

0/0
7.1.2017 8:16

M87i89k59u22l20á30š 42K17a41l32i59n12a 1802533755

Já? Kdo tu opakoval "lháři" :-)

0/0
8.1.2017 0:15

J49a40k30u59b 55S50ú98k46e69n53í13k 1428150719

Já. Na stejné kecy stále stejná odpověď.

0/0
8.1.2017 9:37

M17i92k14u93l25á54š 39K25a47l61i76n47a 1902653625

Alibismus :-)

Když nejsou argumenty, už sem tě zahnal do koutaR^!:-)

0/0
8.1.2017 11:56

J56a52k44u96b 65S14ú19k42e83n45í85k 1878520899

To už jsi jednou zkoušel. Zase se opakuješ.

Jednoduchý způsob, jak neodpovídat na věcné argumenty. Napsal jsem ti je výše, od té doby už jenom prudíš a snažíš se mě naštvat. Jenže to může jen inteligent, víš:-)

0/0
8.1.2017 16:07

M67i17k86u36l44á33š 39K55a18l65i98n46a 1342923675

V minulém příspěvku jsem užil cizí slovo, to znamená že inteligent jsem a ty pěníš vzteky :-)

;-D

0/0
9.1.2017 2:38

J81a18k59u43b 83S22ú10k68e44n48í67k 1978590299

Jojo, pro někoho je použít správně cizí slovo svátek a důvod k hrdosti;-)

0/0
10.1.2017 7:42

M57i39k65u85l34á79š 54K89a20l56i41n33a 1102433775

A já myslel , že už odpověď nepřijde.

Pro někoho je to svátek, ale někdo je nepoužívá vůbec :-)

0/0
11.1.2017 20:11

T97o29m78á26š 73K12u37č36e53r67a 8764675475516

Čekal jste, že si STB bude natáčet jak mlátí zatčené? Mučení, výslechy a bytí vězňů si žádná diktatura nenatáčí mimo IS.

+6/−1
3.1.2017 4:14

M87i75k34u78l35á60š 36K42a59l98i23n22a 1912963125

Stačí mi, ten sebevědomí přístup rádoby disidentů. Kteří se nechovají zrovna tak že by se báli před tou obávanou StB.

Samozřejmě nemam zkreslené představy

+1/−1
3.1.2017 10:50

T11o60m21á65š 89K46u29č87e81r85a 8274295125216

Čekal jste, že si bude STB natáčet jak mlátí vězně? To nedělá žádná diktatura mimo IS.

+1/−1
3.1.2017 4:17

S28t56a21n17i47s32l79a17v 54K73r82e51j64c68a79r 6127606203394

Možná by se měli ozvat ti z PPVB jež mlátili nejen na Národní 17.11. ale i dříve. V té době jim bylo maximálně třicet let - takže dnes jsou to padesátníci vyhlížející důchod. Pokud PP VB byl jiným odborem STB tak i na tyto bouchače by se zapomínat nemělo. A PPVB byl horším nebo lepším než Prognostický ústav KGB?

0/0
5.1.2017 18:38

M33i52k17u65l11á56š 15K67a87l52i91n18a 1402333305

Pohotovostní Pluk VB neměl nic společného s STB.

Na národní nebyli jen z PP VB ale také např. z PMJ

Policisté (VB) neměli s režimem nic společného. Nebyla ani podmínka aby byli v KSČ (krom funkcionářů). Musíte si uvědomit, že se kradlo,vraždilo,znásilňovalo stejně jak dnes a příslušníci VB neměli s KSČ nic společné. To že plnily některé úkoly jako například 17. listopadu hold k jejich práci patřilo, tak jako patří dnes.

V očích tehdejších zákonů byli ti co se účastnily 17. listopadu výtržníci (což neni správné jen konstatuji fakt).

To že poté pan Havel vyhlásil pro své kamarády z basy amnestii a nechal vyházet zasloužilé policisty byla chyba. Oni totiž všichni nebyli špatný.

0/0
5.1.2017 23:58

O41n51d11ř15e54j 74H31o93l16ý 9460820488819

vzpomínám si na výrok Landovského k té spoustě osvobozujících rozsudků jeho hereckých kolegů, kdy nikoho z nich neshledali jako spolupracovníky STB....

"asi jsem se udával sám"

+4/0
2.1.2017 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.