Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové mají druhý zapisovač z Tu-154, spekulují o vztlakových klapkách

Ruské pátrací týmy vytáhly druhou černou skříňku ze stroje Tu-154, který se o víkendu zřítil do Černého moře. Záznamník by měl obsahovat údaje z kabiny letadla. Tragédii mohla způsobit porucha vztlakových klapek. Informují o tom ruské deníky s odkazem na zdroje blízké vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r31a55n70t24i46š84e26k 75P11á96p87a41y 2822589807537

Otázka znie, koľko "kontrabandu" členovia posádky a pasažieri viezli na kšefty so sebou.

0/0
29.12.2016 15:16

R96a27d79a84n 16K25u18b16a92n25t 1373350849530

Keller řekl, že ten průběh (jemu známé informace) neodpovídá závadě vztlakových klapek.

0/0
28.12.2016 16:57

P28e21t49r 77M84i30c63h25a38l 2800764131852

Doufal jsem, že ty vrtolety při aktualizaci opraví. To je fakt děs.

+4/0
28.12.2016 14:58

R31a58d66a52n 64K31u73b86a65n91t 1653540209160

Není to ruský extra název pro dron? Jinak věrtaljot překládat takto je fakt běs.

0/0
28.12.2016 16:48

K92a39r26e31l 11L47a30n29g84r 2552607100248

Tady ten "dron" máte v plné parádě. http://airwar.ru/enc/ah/ka50.html

0/0
28.12.2016 16:58

P10e41t94r 15M96i49c32h52a61l 2810194441952

Nemyslím, dron je tam uvedený extra. To asi fakt bude přeložený věrtaljot. :-)

+1/0
28.12.2016 19:37
Foto

P68e32t27r 72B28e57r10a74n 3127241240793

Vzhledem k tomu, že piloti neměli čas zahlásit jakýkoliv problém, že jsou trosky poměrně daleko od sebe a některá těla roztrhaná, vypadá to na výbuch na palubě.

Vzhledem k tomu, že je to celé v šetření ruské armády, a že na palubě byli v Rusku posvátní Alexandrovci, je dost možné, že se pravdu nikdy nedozvíme...

Začínají se totiž šířit zprávy, které moc věrohodně nevypadají, třeba to video, které někdo natočil. Viděl ho někdo? Viděl jsem záznam z průmyslové kamery, která ve tmě v dílce zaznamenala krátký výbuch... Fotím letadla už dost dlouho, a vím, že v naprosté tmě daleko od břehu nafilmujete leda velký kulový....a proč by to někdo v 5 ráno dělal u letadla, který tam ani nemělo být?

+7/0
28.12.2016 14:52

V45l17a80d33o 18K43o10r13m48e64n51d69i 1335420368469

Po dvoch dňoch sa záhadne objavil aj svedok, ktorý tvrdil, že videl ako malo lietadlo problém so stúpaním a opísal aj ďalšie detaily, len mi nie je úplne jasné ako to mohol všetko vidieť o 5,40 Moskovského času, keď tam ešte bola úplná tma.

+3/0
28.12.2016 14:58

P86e44t38r 51M28i85c33h50a83l 2760734361912

Při problému v malé výšce není na volání čas. Piloti musí to letadlo v prvé řadě řídit.

0/0
28.12.2016 14:59
Foto

V79l10a38s56t50a 55C79o98u19f34a45l 7327989669265

To je trochu jinak. Už při výcviku se učí mluvit do rádia a přitom zvládat postupy pro řešení krizových situací. Tato schopnost je základním předpokladem pro to, aby uchazeč prošel přes testy. v ÚLZ je na to přímo stroj. Říká se mu kombajn.

+3/0
28.12.2016 15:07

J13i40n48d77ř72i32c10h 74T32ů43m78a 1164602407778

Tady se trochu mýlíte. Stará pilotní zásada je pořadí priorit - letět, navigovat, komunikovat.

+2/0
28.12.2016 15:15
Foto

P38e44t89r 78B13e41r51a12n 3167391950963

Myslím, že se mýlíte vy. Byli to vojenští piloti, kteří prošli drilem výcviku a měli určitě návyky řešit situace jak píše pan Coufal.

+2/−1
28.12.2016 15:20

J18i70n16d50ř52i63c88h 70T76ů26m43a 1584622457208

Tím výcvikem prochází každý dopravní pilot. Většinou jsou zkušenější než vojenští dopravní piloti protože prostě lítají mnohem častěji. Také musí každý rok své dovednosti opakovaně dokazovat, což v armádě ne vždy bývá realita.

Ta poučka má své hluboké opodstatnění. Navigace i komunikace je k ničemu, když neletíte. A ze země vám mohou pomoci maximálně s tou navigací, Řešit krizovou situaci prostě musíte sám. První úkol je prostě udržet letadlo ve vzduchu, až pak je čas na ostatní. Když nezvládnete toto, je vše ostatní nepodstatné.

+5/0
28.12.2016 15:43

P58e52t18r 13T76y92č79k38a 6475232389602

R^

0/0
28.12.2016 17:22
Foto

V75l60a76s58t16a 95C16o66u26f68a97l 7687579179315

Všechno dohromady. Letadlo se nedá zastavit, vyřešit jedno a pak začít s druhým. Proto 90 procent uchazečů vypadává od testů.

+1/0
28.12.2016 15:28

J73i61n50d19ř50i64c27h 23T51ů40m77a 1294472127748

Ne, to opravdu nemáte pravdu. Všechno dohromady dělat nelze. Každá vteřina je drahá. Postupy při závadách jsou normalizovány (výrobcem letadel i leteckými společnostmi) a komunikace je opravdu ve všech případech až někde na konci seznamu (checklistu).

+2/0
28.12.2016 15:50

J98a83n 35U93l90r12i29c18h 8218833116931

Pusťte si komunikaci v kabině a s věži když přistával s airbusem na hudsonu bez motoru. Ztráta výkonu obou motoru ve výšce pod 1000 m. Kapitán zhodnotil situaci převzal letadlo a jako první kontaktoval vez ze ma problémy. Pak uz se s věži moc nebavil a soustředil se více na pilotaz.

+1/0
28.12.2016 17:10

P10e18t86r 89T89y34č62k11a 6195982219622

Jenomže on to letadlo měl pořád pod kontrolou. Nedostal se do situace kdy by měl problém s řízením. To znamená, že převzal řízení, navigovat nemusel, protože byl nad místem které znal a ve dne a pak komunikoval s věží ohledně přistání.

0/0
28.12.2016 17:29

J60a90n 34U81l67r14i75c97h 8558423676131

Netvrdim ze to byla stejna situace, ale ztráta obou motoru v teto výšce taky neni úplně banální a kontrolu nad letadlem neztratil proto ze správně reagoval na ztrátu tahu. Kdyby přitáhl, tak to dopadlo úplně jinak. To je ale úplně mimo téma. To co chci říct je to ze informovat vez je i v zajmu pilota a jeho připadne záchrany, takže si podle me ten čas najde. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatele, zatím jen spekulujeme.

0/0
28.12.2016 17:45

P68e48t30r 41T83y36č87k18a 6415642169592

Ano, převzal řízení, samozřejmě správně potlačil řízení aby neztratil rychlost a pak komunikoval s věží ohledně přistání, protože se chtěl vrátit na letiště. Ale letadlo prostě měl pod kontrolou. Nebyla tam při řízení letadla krizová situace kdy by se mu letadlo vymklo při řízení kontrole.

0/0
28.12.2016 17:48

J89i48n53d46ř79i96c98h 11T38ů92m36a 1864422807868

Kapitán musel jako první uvést letoun do klouzání, stabilizovat rychlost atd. Také se musí rozhodnout co bude dělat. Teprve pak může komunikovat. Říci letišti: "Mám problém" je k ničemu. Pokud postupoval jinak, byla to chyba.

Na záznamu komunikace pochopitelně nevidíte, co dělal před tím, než začal vysílat.

+3/0
28.12.2016 17:51
Foto

J79i98r74i 16B90i76l31i83n39a 5448240577

Letadlo pilotuje jen jeden clovek. Ten druhy muze komunikovat. Alespon rict "Mayday". Je to kapku podezrele.

0/−2
28.12.2016 16:55

P71e29t23r 63T59y62č40k54a 6795712939202

U letadla v problémech musí spolupracovat všichni co jsou v pilotní kabině.

0/0
28.12.2016 17:31

J74i42n92d96ř76i70c97h 56T53ů91m73a 1594682457918

Nemáte bohužel vůbec představu o pilotáži dopravních letadel. V krizové situaci řídí letoun "pilot letící". Druhý řeší tzv. "check list" tedy předepsaný postup pro danou závadu. Např. při požáru motoru sníží výkon, vypne přívod paliva, spustí hasicí zařízení, vypne elektrické okruhy atd. atd. Těch kroků je cca dvacet a pak přejde na druhý checklist pro let s jedním motorem. Každý krok přitom musí zkontrolovat a odsouhlasit pilot letící (aby nedošlo např. k záměně motorů). Teprve až je toto vše hotovo je na řadě komunikace, kdy ohlásí stav nouze a vyžádá si navedení na nejbližší vhodné letiště. Pak, pokud je čas, začne kapitán řešit kabinu. Informuje stewardy, nařídí provedení nouzových postupů v kabině a promluví k cestujícícm. Zároveň si oba piloti musí připravit přistání na letišti, najít dokumentaci, nastavit přístroje, frekvence atd. Je to honička a na zbytečné akce čas není. Mimochodem, říci "Mayday" je k ničemu. Musíte říci, kdo volá, co se stalo, v jaké jste poloze, výšce a situaci, co požadujete, co zamýšlíte. I toto volání má předepsanou formu a zabere drahocenný čas.

+6/−1
28.12.2016 17:44

P94e40t84r 22T90y98č35k14a 6895622609432

Opět palec. R^R^

0/0
28.12.2016 17:50
Foto

J89i64r19i 88B32i54l81i42n40a 5178850907

To je vsechno hezke, ale treba Sully dokazal bezpecne pristat na vode a zaroven komunikovat s La Guardia.

First Officer zvladnul zbytek. Nezlobte se, ale na tom vysetrovani cosi smrdi.

Mimochodem - jsem sportovni pilot ktery si postavil vlastni letadlo.

+1/0
28.12.2016 21:56

J43i13n38d44ř79i29c87h 58T68ů10m79a 1214892167838

Už to, že komunikoval a pilotoval bylo špatně. U dopravních letadel komunikuje zásadně pilot neletící. Má to své důvody.

Jinak souhlas, že v tomto případě něco smrdí. Příliš se předem snaží vyloučit nejpravděpodobnější příčinu a místo ní nabízejí celkem nesmyslné teorie.

+2/0
28.12.2016 22:49
Foto

J30i52r86i 20B64i45l62i22n64a 5208870447

Souhlasim pane Tuma. R^

Postavil jsem si RANS 6-ES (taildragger)

0/0
29.12.2016 0:49

J25i88n25d13ř45i70c83h 42T79ů18m28a 1294682197728

Znám, taky jsem o něm kdysi uvažoval. Tak jsem měl Kondora, ale brzy přestal stačit počet sedadel.:-)

0/0
30.12.2016 10:03

J33i34n29d56ř76i66c44h 93T97ů25m28a 1694872967418

Co jste si postavil?

0/0
28.12.2016 22:58
Foto

J54i12r98i 21B68i39l98i90n16a 5868640867

RANS 6-ES COYOTE. Taildragger.

+2/0
29.12.2016 0:45

P37e53t84r 51M25i65c30h43a51l 2760224551882

Myslel jsem, že pořád platí: aviate – navigate – communicate.

+2/0
28.12.2016 15:16

P22e88t14r 44T16y71č92k35a 6925532419902

Samozřejmě že platí. Coufal je známý kecal.

0/0
28.12.2016 17:23
Foto

J25i33ř31í 17D68v97o22ř34á89k 5325479180128

Prvotní je řízení . Komunikace až druhotná . To by odborník měl znát .

+1/0
28.12.2016 15:27
Foto

V39l65a53s90t69a 61C75o16u66f36a47l 7837669839785

Řízení letadla je rutina. Mnoho pilotů skončí na tom, že neumí mluvit do rádia. To se těžko vysvětluje. Musí se to zažít.

0/−1
28.12.2016 15:30
Foto

V95l87a25s29t94a 28C77o56u27f14a85l 7337309859365

Příliš se soustředí na řízení.

0/−1
28.12.2016 15:31

P46e81t46r 17T68y86č35k50a 6235562539752

No TVL dnes jedeš. To jsou kydy. První se prostě řídí letedlo. Komunikace je až poslední.

+1/−1
28.12.2016 17:24
Foto

V95l38a12s39t21a 80C17o48u65f11a61l 7807659569285

Letadlo musíte řídit podvědomě. Cítit jeho pohyby na pedálech a na rukou. Dále musíte cítit zrychlení přes sedačku. Pak můžete říci, že umíte létat. Hovor do rádia je potom jednoduchý. prostě jen mluvíte a stroj ovládáte bez stresu a psychické zátěže. Srostete s ním. Pohledem na přístroje jen kontrolujete vlastní vnímání. Přitom musíte pamatovat, že přístroje nelžou.

+2/−1
28.12.2016 15:37

P46e32t81r 35T34y92č20k82a 6715872389812

Hele asi zapomínáš že oni letěli za tmy. Pak je vnímaní letadla na nic a snadno i zkušený pilot ztratí prostorovou orientaci. Oni museli letět podle přístrojů.

+1/−1
28.12.2016 17:26

P49a84v16e17l 79L38e26p26e75n60k56a 5666861975133

Vlasto Coufale, popisujete zde poměrně zevrubně všechny možné alternativy avšak Váš osobní názor na příčinu pádu mi stále uniká. Nešlo by to napravit? Ona totiž většina názorů je rozporuplná a u Vás je předpoklad, že Váš názor může být nejblíže skutečnosti.

0/0
28.12.2016 16:16

V11l21a88d36a 33D95o98l96e68z73a71l 6462676255

Ja bych rekl, ze pan Coufal nebude spekulovat. Vsichni tady vime jen to co reknou media a je tim padem vseobecne zname. Takze zatim se jako nejpravdepodobnejsi pricina jevi problem s klapkama. Ale rikat ted jekej to byl problem, co ho zpusobilo, nebo jestli to byl skutecne ten hlavni duvod havarie je brzo...

0/0
28.12.2016 16:42

V98a84l23e45r30i60e 80W78e13b57e79r54o67v91á 1222350827380

Pro ty co to zajímá tak pilot, který pilotoval těžce ovladatelné letadlo na již zmíněném videu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ, byl podle serveru Россия 24 právě druhým pilotem havarovaného TU-154 v Soči.

A zde je video pro ty co si myslí, že ruská letadla jsou křápy, je z nouzového přistání TU-154 na Sibiři, to letadlo doslova přistálo mezi stromy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj2qN0dscB4

+2/0
28.12.2016 14:44

V65l29a48d45a 13D72o38l95e35z49a85l 6562986595

Nejde o to jestli jsou Ruska letadla krapy nebo ne, krapem se muze stat i zcela spolehlivej stroj v rukou zaostaly letecky spolecnosti z JV asie. Tady jde spis o pristup RF k letectvi jako takovemu a tam to opravdu neni zadna hitparada. Kdo nekdy letel vnitrostatni let v RF tak vi... ;-)

+1/0
28.12.2016 15:00

J23i67n94d15ř87i74c73h 72T29ů71m55a 1684872867928

Máte pravdu. Je to o obecné technické vyspělosti určité společnosti. Pamatuji si, jak naši technici omdlévali, když při montážích v Rusku viděli, jak tam přesně zabrušované písty (na tisíciny milimetru) naráželi Rusové do vodících válců kladivem. Dodnes si pamatuji průpovídku, kterou si odsud přinesli: "Molotók vsjo srovňájet". Sám jsem si za studentských let přivydělával překladem manuálu na ruskou lokomotivu a nemohl jsem uvěřit, že jsou tam dřevěná ložiska. To samozřejmě nevylučuje , že specializovaná pracoviště mohou v určitém oboru vyniknout. Problém je, že v Rusku jsou tato pracoviště orientována téměř výhradně na zbrojní výrobu.

0/0
28.12.2016 21:21

V36l67a72d47o 31K60o21r25m48e71n55d49i 1245710168149

Pani ,ale ja si sadám do lietadla primárne preto aby ma prepravilo z jedného miesta na druhé a nie aby som s ním išiel do lesa rúbať stromy. Od toho sú stroje značky Stihl, Husquarna a iné....

+1/0
28.12.2016 15:01
Foto

P40e38t17r 98B98e14r34a42n 3567691910813

To video jen dokazuje, že měl pilot už něco za sebou a že by to nenechal jen tak beze slova najednou spadnout, kdyby měl možnost...

0/0
28.12.2016 15:08
Foto

J26i84ř91í 56D89v33o79ř98á70k 5835929550828

Po zhlédnutí videa beru všechno , co jsem psal v diskuzi zpět .Tohle vyloženě vypadá , jako balancování na pádové rychlosti . Takže asi fatální závada ovládacích prvků ( možná ocasní plochy ) . Zase spekulace , ale piloti asi dělali maximum..

0/0
28.12.2016 14:04
Foto

V39l86a15s88t70a 48C39o72u12f62a86l 7717129109785

Tak už prosím nespekulujte. Letectví se řídí exaktními přírodními zákony, nikoli spekulacemi.

+2/0
28.12.2016 14:31

J77a48n 67B32l89a36n32a 3926885264

tak nějak to pravil i pilot pan Keller, zatím jsou jen fantasmagorie

0/0
28.12.2016 14:34
Foto

J62i18ř82í 44D64v10o64ř15á46k 5215419320418

To určitě . Ale toto je diskuze ,ne letectví .A kde jinde může člověk spekulovat ? Na burzu nemám finance , ze ženskou se spekulovat nedá ,

+1/0
28.12.2016 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.