Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové mají druhý zapisovač z Tu-154, spekulují o vztlakových klapkách

Ruské pátrací týmy vytáhly druhou černou skříňku ze stroje Tu-154, který se o víkendu zřítil do Černého moře. Záznamník by měl obsahovat údaje z kabiny letadla. Tragédii mohla způsobit porucha vztlakových klapek. Informují o tom ruské deníky s odkazem na zdroje blízké vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r96a10n49t69i75š31e59k 48P30á11p10a54y 2292129507357

Otázka znie, koľko "kontrabandu" členovia posádky a pasažieri viezli na kšefty so sebou.

0/0
29.12.2016 15:16

R54a46d91a35n 51K90u73b66a22n39t 1133950459900

Keller řekl, že ten průběh (jemu známé informace) neodpovídá závadě vztlakových klapek.

0/0
28.12.2016 16:57

P85e57t54r 46M65i25c90h39a31l 2880154451472

Doufal jsem, že ty vrtolety při aktualizaci opraví. To je fakt děs.

+4/0
28.12.2016 14:58

R76a82d24a62n 60K58u37b97a38n11t 1283200169360

Není to ruský extra název pro dron? Jinak věrtaljot překládat takto je fakt běs.

0/0
28.12.2016 16:48

K82a56r45e27l 63L13a39n25g52r 2982827460358

Tady ten "dron" máte v plné parádě. http://airwar.ru/enc/ah/ka50.html

0/0
28.12.2016 16:58

P44e24t24r 12M30i16c52h96a82l 2970754521462

Nemyslím, dron je tam uvedený extra. To asi fakt bude přeložený věrtaljot. :-)

+1/0
28.12.2016 19:37
Foto

P18e92t57r 55B36e35r59a88n 3187821840703

Vzhledem k tomu, že piloti neměli čas zahlásit jakýkoliv problém, že jsou trosky poměrně daleko od sebe a některá těla roztrhaná, vypadá to na výbuch na palubě.

Vzhledem k tomu, že je to celé v šetření ruské armády, a že na palubě byli v Rusku posvátní Alexandrovci, je dost možné, že se pravdu nikdy nedozvíme...

Začínají se totiž šířit zprávy, které moc věrohodně nevypadají, třeba to video, které někdo natočil. Viděl ho někdo? Viděl jsem záznam z průmyslové kamery, která ve tmě v dílce zaznamenala krátký výbuch... Fotím letadla už dost dlouho, a vím, že v naprosté tmě daleko od břehu nafilmujete leda velký kulový....a proč by to někdo v 5 ráno dělal u letadla, který tam ani nemělo být?

+7/0
28.12.2016 14:52

V50l41a18d61o 40K25o79r24m33e91n83d23i 1985970148629

Po dvoch dňoch sa záhadne objavil aj svedok, ktorý tvrdil, že videl ako malo lietadlo problém so stúpaním a opísal aj ďalšie detaily, len mi nie je úplne jasné ako to mohol všetko vidieť o 5,40 Moskovského času, keď tam ešte bola úplná tma.

+3/0
28.12.2016 14:58

P38e98t57r 68M74i27c94h45a67l 2950724571852

Při problému v malé výšce není na volání čas. Piloti musí to letadlo v prvé řadě řídit.

0/0
28.12.2016 14:59
Foto

V46l36a40s39t40a 78C73o43u45f52a82l 7957389239255

To je trochu jinak. Už při výcviku se učí mluvit do rádia a přitom zvládat postupy pro řešení krizových situací. Tato schopnost je základním předpokladem pro to, aby uchazeč prošel přes testy. v ÚLZ je na to přímo stroj. Říká se mu kombajn.

+3/0
28.12.2016 15:07

J18i43n56d37ř30i95c59h 19T34ů25m95a 1334462727928

Tady se trochu mýlíte. Stará pilotní zásada je pořadí priorit - letět, navigovat, komunikovat.

+2/0
28.12.2016 15:15
Foto

P43e51t32r 37B85e65r52a83n 3677291400283

Myslím, že se mýlíte vy. Byli to vojenští piloti, kteří prošli drilem výcviku a měli určitě návyky řešit situace jak píše pan Coufal.

+2/−1
28.12.2016 15:20

J92i55n74d72ř45i14c78h 37T33ů49m45a 1364892867268

Tím výcvikem prochází každý dopravní pilot. Většinou jsou zkušenější než vojenští dopravní piloti protože prostě lítají mnohem častěji. Také musí každý rok své dovednosti opakovaně dokazovat, což v armádě ne vždy bývá realita.

Ta poučka má své hluboké opodstatnění. Navigace i komunikace je k ničemu, když neletíte. A ze země vám mohou pomoci maximálně s tou navigací, Řešit krizovou situaci prostě musíte sám. První úkol je prostě udržet letadlo ve vzduchu, až pak je čas na ostatní. Když nezvládnete toto, je vše ostatní nepodstatné.

+5/0
28.12.2016 15:43

P15e23t43r 54T36y70č51k19a 6405732119362

R^

0/0
28.12.2016 17:22
Foto

V58l64a59s87t18a 89C77o65u62f59a52l 7597299669445

Všechno dohromady. Letadlo se nedá zastavit, vyřešit jedno a pak začít s druhým. Proto 90 procent uchazečů vypadává od testů.

+1/0
28.12.2016 15:28

J69i92n16d95ř46i98c48h 46T70ů34m73a 1134572517458

Ne, to opravdu nemáte pravdu. Všechno dohromady dělat nelze. Každá vteřina je drahá. Postupy při závadách jsou normalizovány (výrobcem letadel i leteckými společnostmi) a komunikace je opravdu ve všech případech až někde na konci seznamu (checklistu).

+2/0
28.12.2016 15:50

J44a97n 44U76l30r71i73c61h 8378453226311

Pusťte si komunikaci v kabině a s věži když přistával s airbusem na hudsonu bez motoru. Ztráta výkonu obou motoru ve výšce pod 1000 m. Kapitán zhodnotil situaci převzal letadlo a jako první kontaktoval vez ze ma problémy. Pak uz se s věži moc nebavil a soustředil se více na pilotaz.

+1/0
28.12.2016 17:10

P63e55t69r 83T35y68č35k81a 6255342779632

Jenomže on to letadlo měl pořád pod kontrolou. Nedostal se do situace kdy by měl problém s řízením. To znamená, že převzal řízení, navigovat nemusel, protože byl nad místem které znal a ve dne a pak komunikoval s věží ohledně přistání.

0/0
28.12.2016 17:29

J36a19n 28U88l63r43i86c30h 8238263256531

Netvrdim ze to byla stejna situace, ale ztráta obou motoru v teto výšce taky neni úplně banální a kontrolu nad letadlem neztratil proto ze správně reagoval na ztrátu tahu. Kdyby přitáhl, tak to dopadlo úplně jinak. To je ale úplně mimo téma. To co chci říct je to ze informovat vez je i v zajmu pilota a jeho připadne záchrany, takže si podle me ten čas najde. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatele, zatím jen spekulujeme.

0/0
28.12.2016 17:45

P24e51t46r 72T94y41č78k59a 6345772849902

Ano, převzal řízení, samozřejmě správně potlačil řízení aby neztratil rychlost a pak komunikoval s věží ohledně přistání, protože se chtěl vrátit na letiště. Ale letadlo prostě měl pod kontrolou. Nebyla tam při řízení letadla krizová situace kdy by se mu letadlo vymklo při řízení kontrole.

0/0
28.12.2016 17:48

J10i49n48d44ř31i69c30h 19T30ů80m50a 1214532837968

Kapitán musel jako první uvést letoun do klouzání, stabilizovat rychlost atd. Také se musí rozhodnout co bude dělat. Teprve pak může komunikovat. Říci letišti: "Mám problém" je k ničemu. Pokud postupoval jinak, byla to chyba.

Na záznamu komunikace pochopitelně nevidíte, co dělal před tím, než začal vysílat.

+3/0
28.12.2016 17:51
Foto

J92i58r91i 17B46i40l26i68n83a 5328620857

Letadlo pilotuje jen jeden clovek. Ten druhy muze komunikovat. Alespon rict "Mayday". Je to kapku podezrele.

0/−2
28.12.2016 16:55

P83e54t27r 38T58y33č36k87a 6235942519972

U letadla v problémech musí spolupracovat všichni co jsou v pilotní kabině.

0/0
28.12.2016 17:31

J53i95n15d32ř43i11c35h 29T20ů43m84a 1114422707488

Nemáte bohužel vůbec představu o pilotáži dopravních letadel. V krizové situaci řídí letoun "pilot letící". Druhý řeší tzv. "check list" tedy předepsaný postup pro danou závadu. Např. při požáru motoru sníží výkon, vypne přívod paliva, spustí hasicí zařízení, vypne elektrické okruhy atd. atd. Těch kroků je cca dvacet a pak přejde na druhý checklist pro let s jedním motorem. Každý krok přitom musí zkontrolovat a odsouhlasit pilot letící (aby nedošlo např. k záměně motorů). Teprve až je toto vše hotovo je na řadě komunikace, kdy ohlásí stav nouze a vyžádá si navedení na nejbližší vhodné letiště. Pak, pokud je čas, začne kapitán řešit kabinu. Informuje stewardy, nařídí provedení nouzových postupů v kabině a promluví k cestujícícm. Zároveň si oba piloti musí připravit přistání na letišti, najít dokumentaci, nastavit přístroje, frekvence atd. Je to honička a na zbytečné akce čas není. Mimochodem, říci "Mayday" je k ničemu. Musíte říci, kdo volá, co se stalo, v jaké jste poloze, výšce a situaci, co požadujete, co zamýšlíte. I toto volání má předepsanou formu a zabere drahocenný čas.

+6/−1
28.12.2016 17:44

P59e83t80r 63T22y67č82k45a 6645132519902

Opět palec. R^R^

0/0
28.12.2016 17:50
Foto

J86i26r95i 83B97i16l92i62n49a 5358920347

To je vsechno hezke, ale treba Sully dokazal bezpecne pristat na vode a zaroven komunikovat s La Guardia.

First Officer zvladnul zbytek. Nezlobte se, ale na tom vysetrovani cosi smrdi.

Mimochodem - jsem sportovni pilot ktery si postavil vlastni letadlo.

+1/0
28.12.2016 21:56

J82i95n42d74ř49i69c25h 94T87ů84m76a 1144422407398

Už to, že komunikoval a pilotoval bylo špatně. U dopravních letadel komunikuje zásadně pilot neletící. Má to své důvody.

Jinak souhlas, že v tomto případě něco smrdí. Příliš se předem snaží vyloučit nejpravděpodobnější příčinu a místo ní nabízejí celkem nesmyslné teorie.

+2/0
28.12.2016 22:49
Foto

J39i70r60i 49B29i90l19i47n13a 5248590857

Souhlasim pane Tuma. R^

Postavil jsem si RANS 6-ES (taildragger)

0/0
29.12.2016 0:49

J94i49n17d97ř33i90c55h 80T25ů35m17a 1944942867558

Znám, taky jsem o něm kdysi uvažoval. Tak jsem měl Kondora, ale brzy přestal stačit počet sedadel.:-)

0/0
30.12.2016 10:03

J13i11n48d90ř51i67c75h 62T91ů88m84a 1724422737588

Co jste si postavil?

0/0
28.12.2016 22:58
Foto

J39i60r89i 82B29i55l79i86n52a 5238850587

RANS 6-ES COYOTE. Taildragger.

+2/0
29.12.2016 0:45

P24e14t62r 64M54i42c45h15a46l 2630324181282

Myslel jsem, že pořád platí: aviate – navigate – communicate.

+2/0
28.12.2016 15:16

P29e86t25r 18T48y27č22k17a 6665952569152

Samozřejmě že platí. Coufal je známý kecal.

0/0
28.12.2016 17:23
Foto

J21i66ř10í 33D23v94o77ř64á18k 5605579380348

Prvotní je řízení . Komunikace až druhotná . To by odborník měl znát .

+1/0
28.12.2016 15:27
Foto

V39l40a96s67t21a 74C37o80u63f10a68l 7637789149945

Řízení letadla je rutina. Mnoho pilotů skončí na tom, že neumí mluvit do rádia. To se těžko vysvětluje. Musí se to zažít.

0/−1
28.12.2016 15:30
Foto

V72l51a57s18t15a 58C42o74u44f81a32l 7687549529205

Příliš se soustředí na řízení.

0/−1
28.12.2016 15:31

P67e38t85r 82T18y86č24k48a 6545302299332

No TVL dnes jedeš. To jsou kydy. První se prostě řídí letedlo. Komunikace je až poslední.

+1/−1
28.12.2016 17:24
Foto

V57l66a41s68t44a 90C82o90u65f13a49l 7327759969645

Letadlo musíte řídit podvědomě. Cítit jeho pohyby na pedálech a na rukou. Dále musíte cítit zrychlení přes sedačku. Pak můžete říci, že umíte létat. Hovor do rádia je potom jednoduchý. prostě jen mluvíte a stroj ovládáte bez stresu a psychické zátěže. Srostete s ním. Pohledem na přístroje jen kontrolujete vlastní vnímání. Přitom musíte pamatovat, že přístroje nelžou.

+2/−1
28.12.2016 15:37

P62e85t88r 16T81y38č53k42a 6395772949952

Hele asi zapomínáš že oni letěli za tmy. Pak je vnímaní letadla na nic a snadno i zkušený pilot ztratí prostorovou orientaci. Oni museli letět podle přístrojů.

+1/−1
28.12.2016 17:26

P17a58v13e13l 86L85e34p84e18n13k23a 5876761715613

Vlasto Coufale, popisujete zde poměrně zevrubně všechny možné alternativy avšak Váš osobní názor na příčinu pádu mi stále uniká. Nešlo by to napravit? Ona totiž většina názorů je rozporuplná a u Vás je předpoklad, že Váš názor může být nejblíže skutečnosti.

0/0
28.12.2016 16:16

V53l63a88d63a 17D21o32l61e62z64a24l 6462946135

Ja bych rekl, ze pan Coufal nebude spekulovat. Vsichni tady vime jen to co reknou media a je tim padem vseobecne zname. Takze zatim se jako nejpravdepodobnejsi pricina jevi problem s klapkama. Ale rikat ted jekej to byl problem, co ho zpusobilo, nebo jestli to byl skutecne ten hlavni duvod havarie je brzo...

0/0
28.12.2016 16:42

V33a11l90e48r93i74e 42W62e10b61e46r50o21v56á 1582720117380

Pro ty co to zajímá tak pilot, který pilotoval těžce ovladatelné letadlo na již zmíněném videu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ, byl podle serveru Россия 24 právě druhým pilotem havarovaného TU-154 v Soči.

A zde je video pro ty co si myslí, že ruská letadla jsou křápy, je z nouzového přistání TU-154 na Sibiři, to letadlo doslova přistálo mezi stromy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj2qN0dscB4

+2/0
28.12.2016 14:44

V20l76a98d77a 50D23o87l84e84z95a49l 6472726485

Nejde o to jestli jsou Ruska letadla krapy nebo ne, krapem se muze stat i zcela spolehlivej stroj v rukou zaostaly letecky spolecnosti z JV asie. Tady jde spis o pristup RF k letectvi jako takovemu a tam to opravdu neni zadna hitparada. Kdo nekdy letel vnitrostatni let v RF tak vi... ;-)

+1/0
28.12.2016 15:00

J39i81n83d12ř32i48c81h 96T28ů90m63a 1364262667988

Máte pravdu. Je to o obecné technické vyspělosti určité společnosti. Pamatuji si, jak naši technici omdlévali, když při montážích v Rusku viděli, jak tam přesně zabrušované písty (na tisíciny milimetru) naráželi Rusové do vodících válců kladivem. Dodnes si pamatuji průpovídku, kterou si odsud přinesli: "Molotók vsjo srovňájet". Sám jsem si za studentských let přivydělával překladem manuálu na ruskou lokomotivu a nemohl jsem uvěřit, že jsou tam dřevěná ložiska. To samozřejmě nevylučuje , že specializovaná pracoviště mohou v určitém oboru vyniknout. Problém je, že v Rusku jsou tato pracoviště orientována téměř výhradně na zbrojní výrobu.

0/0
28.12.2016 21:21

V75l12a89d63o 84K36o28r13m55e59n76d60i 1195880468229

Pani ,ale ja si sadám do lietadla primárne preto aby ma prepravilo z jedného miesta na druhé a nie aby som s ním išiel do lesa rúbať stromy. Od toho sú stroje značky Stihl, Husquarna a iné....

+1/0
28.12.2016 15:01
Foto

P61e87t97r 20B39e71r56a49n 3627551230573

To video jen dokazuje, že měl pilot už něco za sebou a že by to nenechal jen tak beze slova najednou spadnout, kdyby měl možnost...

0/0
28.12.2016 15:08
Foto

J18i23ř24í 96D30v84o19ř92á59k 5835869210218

Po zhlédnutí videa beru všechno , co jsem psal v diskuzi zpět .Tohle vyloženě vypadá , jako balancování na pádové rychlosti . Takže asi fatální závada ovládacích prvků ( možná ocasní plochy ) . Zase spekulace , ale piloti asi dělali maximum..

0/0
28.12.2016 14:04
Foto

V77l38a51s54t87a 72C17o81u77f12a47l 7287559699135

Tak už prosím nespekulujte. Letectví se řídí exaktními přírodními zákony, nikoli spekulacemi.

+2/0
28.12.2016 14:31

J55a49n 11B39l23a69n94a 3416455784

tak nějak to pravil i pilot pan Keller, zatím jsou jen fantasmagorie

0/0
28.12.2016 14:34
Foto

J39i33ř79í 52D62v76o11ř85á98k 5615439140948

To určitě . Ale toto je diskuze ,ne letectví .A kde jinde může člověk spekulovat ? Na burzu nemám finance , ze ženskou se spekulovat nedá ,

+1/0
28.12.2016 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.