Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové mají druhý zapisovač z Tu-154, spekulují o vztlakových klapkách

Ruské pátrací týmy vytáhly druhou černou skříňku ze stroje Tu-154, který se o víkendu zřítil do Černého moře. Záznamník by měl obsahovat údaje z kabiny letadla. Tragédii mohla způsobit porucha vztlakových klapek. Informují o tom ruské deníky s odkazem na zdroje blízké vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F19r84a32n94t95i51š81e83k 96P30á96p52a62y 2652829437847

Otázka znie, koľko "kontrabandu" členovia posádky a pasažieri viezli na kšefty so sebou.

0/0
29.12.2016 15:16

R89a47d69a25n 76K65u81b98a60n33t 1533730979150

Keller řekl, že ten průběh (jemu známé informace) neodpovídá závadě vztlakových klapek.

0/0
28.12.2016 16:57

P33e54t93r 17M39i29c87h48a58l 2870144681382

Doufal jsem, že ty vrtolety při aktualizaci opraví. To je fakt děs.

+4/0
28.12.2016 14:58

R97a96d29a35n 52K55u30b44a11n78t 1283450859260

Není to ruský extra název pro dron? Jinak věrtaljot překládat takto je fakt běs.

0/0
28.12.2016 16:48

K71a50r56e74l 53L76a42n57g92r 2742607230158

Tady ten "dron" máte v plné parádě. http://airwar.ru/enc/ah/ka50.html

0/0
28.12.2016 16:58

P85e92t27r 43M72i30c45h47a97l 2810144181862

Nemyslím, dron je tam uvedený extra. To asi fakt bude přeložený věrtaljot. :-)

+1/0
28.12.2016 19:37
Foto

P80e43t81r 96B28e62r62a86n 3397541820363

Vzhledem k tomu, že piloti neměli čas zahlásit jakýkoliv problém, že jsou trosky poměrně daleko od sebe a některá těla roztrhaná, vypadá to na výbuch na palubě.

Vzhledem k tomu, že je to celé v šetření ruské armády, a že na palubě byli v Rusku posvátní Alexandrovci, je dost možné, že se pravdu nikdy nedozvíme...

Začínají se totiž šířit zprávy, které moc věrohodně nevypadají, třeba to video, které někdo natočil. Viděl ho někdo? Viděl jsem záznam z průmyslové kamery, která ve tmě v dílce zaznamenala krátký výbuch... Fotím letadla už dost dlouho, a vím, že v naprosté tmě daleko od břehu nafilmujete leda velký kulový....a proč by to někdo v 5 ráno dělal u letadla, který tam ani nemělo být?

+7/0
28.12.2016 14:52

V90l63a51d15o 78K85o62r31m20e82n46d29i 1735200578159

Po dvoch dňoch sa záhadne objavil aj svedok, ktorý tvrdil, že videl ako malo lietadlo problém so stúpaním a opísal aj ďalšie detaily, len mi nie je úplne jasné ako to mohol všetko vidieť o 5,40 Moskovského času, keď tam ešte bola úplná tma.

+3/0
28.12.2016 14:58

P81e88t52r 38M21i90c89h12a12l 2190484691582

Při problému v malé výšce není na volání čas. Piloti musí to letadlo v prvé řadě řídit.

0/0
28.12.2016 14:59
Foto

V62l79a23s41t79a 50C20o61u11f77a17l 7937599819975

To je trochu jinak. Už při výcviku se učí mluvit do rádia a přitom zvládat postupy pro řešení krizových situací. Tato schopnost je základním předpokladem pro to, aby uchazeč prošel přes testy. v ÚLZ je na to přímo stroj. Říká se mu kombajn.

+3/0
28.12.2016 15:07

J53i38n68d16ř71i71c83h 36T45ů44m65a 1414112717918

Tady se trochu mýlíte. Stará pilotní zásada je pořadí priorit - letět, navigovat, komunikovat.

+2/0
28.12.2016 15:15
Foto

P47e15t22r 21B57e81r67a21n 3797591750163

Myslím, že se mýlíte vy. Byli to vojenští piloti, kteří prošli drilem výcviku a měli určitě návyky řešit situace jak píše pan Coufal.

+2/−1
28.12.2016 15:20

J38i59n83d31ř49i28c15h 75T66ů74m81a 1384572897878

Tím výcvikem prochází každý dopravní pilot. Většinou jsou zkušenější než vojenští dopravní piloti protože prostě lítají mnohem častěji. Také musí každý rok své dovednosti opakovaně dokazovat, což v armádě ne vždy bývá realita.

Ta poučka má své hluboké opodstatnění. Navigace i komunikace je k ničemu, když neletíte. A ze země vám mohou pomoci maximálně s tou navigací, Řešit krizovou situaci prostě musíte sám. První úkol je prostě udržet letadlo ve vzduchu, až pak je čas na ostatní. Když nezvládnete toto, je vše ostatní nepodstatné.

+5/0
28.12.2016 15:43

P74e35t67r 39T61y79č42k66a 6365432839752

R^

0/0
28.12.2016 17:22
Foto

V69l93a54s47t66a 52C66o18u68f70a62l 7377829209835

Všechno dohromady. Letadlo se nedá zastavit, vyřešit jedno a pak začít s druhým. Proto 90 procent uchazečů vypadává od testů.

+1/0
28.12.2016 15:28

J26i21n47d81ř58i77c48h 11T83ů46m75a 1104452437148

Ne, to opravdu nemáte pravdu. Všechno dohromady dělat nelze. Každá vteřina je drahá. Postupy při závadách jsou normalizovány (výrobcem letadel i leteckými společnostmi) a komunikace je opravdu ve všech případech až někde na konci seznamu (checklistu).

+2/0
28.12.2016 15:50

J46a64n 96U61l96r16i95c21h 8548543476161

Pusťte si komunikaci v kabině a s věži když přistával s airbusem na hudsonu bez motoru. Ztráta výkonu obou motoru ve výšce pod 1000 m. Kapitán zhodnotil situaci převzal letadlo a jako první kontaktoval vez ze ma problémy. Pak uz se s věži moc nebavil a soustředil se více na pilotaz.

+1/0
28.12.2016 17:10

P70e62t87r 84T79y83č40k41a 6815892669832

Jenomže on to letadlo měl pořád pod kontrolou. Nedostal se do situace kdy by měl problém s řízením. To znamená, že převzal řízení, navigovat nemusel, protože byl nad místem které znal a ve dne a pak komunikoval s věží ohledně přistání.

0/0
28.12.2016 17:29

J40a36n 88U18l81r68i89c68h 8118713586181

Netvrdim ze to byla stejna situace, ale ztráta obou motoru v teto výšce taky neni úplně banální a kontrolu nad letadlem neztratil proto ze správně reagoval na ztrátu tahu. Kdyby přitáhl, tak to dopadlo úplně jinak. To je ale úplně mimo téma. To co chci říct je to ze informovat vez je i v zajmu pilota a jeho připadne záchrany, takže si podle me ten čas najde. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatele, zatím jen spekulujeme.

0/0
28.12.2016 17:45

P82e45t14r 22T62y33č61k11a 6735462179292

Ano, převzal řízení, samozřejmě správně potlačil řízení aby neztratil rychlost a pak komunikoval s věží ohledně přistání, protože se chtěl vrátit na letiště. Ale letadlo prostě měl pod kontrolou. Nebyla tam při řízení letadla krizová situace kdy by se mu letadlo vymklo při řízení kontrole.

0/0
28.12.2016 17:48

J93i78n91d68ř19i54c95h 63T95ů17m92a 1944442477138

Kapitán musel jako první uvést letoun do klouzání, stabilizovat rychlost atd. Také se musí rozhodnout co bude dělat. Teprve pak může komunikovat. Říci letišti: "Mám problém" je k ničemu. Pokud postupoval jinak, byla to chyba.

Na záznamu komunikace pochopitelně nevidíte, co dělal před tím, než začal vysílat.

+3/0
28.12.2016 17:51
Foto

J70i18r43i 92B18i39l36i82n16a 5478330217

Letadlo pilotuje jen jeden clovek. Ten druhy muze komunikovat. Alespon rict "Mayday". Je to kapku podezrele.

0/−2
28.12.2016 16:55

P86e21t74r 24T31y80č92k54a 6855602969722

U letadla v problémech musí spolupracovat všichni co jsou v pilotní kabině.

0/0
28.12.2016 17:31

J66i33n54d46ř73i12c20h 14T33ů96m77a 1944352227948

Nemáte bohužel vůbec představu o pilotáži dopravních letadel. V krizové situaci řídí letoun "pilot letící". Druhý řeší tzv. "check list" tedy předepsaný postup pro danou závadu. Např. při požáru motoru sníží výkon, vypne přívod paliva, spustí hasicí zařízení, vypne elektrické okruhy atd. atd. Těch kroků je cca dvacet a pak přejde na druhý checklist pro let s jedním motorem. Každý krok přitom musí zkontrolovat a odsouhlasit pilot letící (aby nedošlo např. k záměně motorů). Teprve až je toto vše hotovo je na řadě komunikace, kdy ohlásí stav nouze a vyžádá si navedení na nejbližší vhodné letiště. Pak, pokud je čas, začne kapitán řešit kabinu. Informuje stewardy, nařídí provedení nouzových postupů v kabině a promluví k cestujícícm. Zároveň si oba piloti musí připravit přistání na letišti, najít dokumentaci, nastavit přístroje, frekvence atd. Je to honička a na zbytečné akce čas není. Mimochodem, říci "Mayday" je k ničemu. Musíte říci, kdo volá, co se stalo, v jaké jste poloze, výšce a situaci, co požadujete, co zamýšlíte. I toto volání má předepsanou formu a zabere drahocenný čas.

+6/−1
28.12.2016 17:44

P41e81t13r 77T47y37č60k50a 6765442209292

Opět palec. R^R^

0/0
28.12.2016 17:50
Foto

J38i20r92i 66B96i15l32i87n83a 5418570877

To je vsechno hezke, ale treba Sully dokazal bezpecne pristat na vode a zaroven komunikovat s La Guardia.

First Officer zvladnul zbytek. Nezlobte se, ale na tom vysetrovani cosi smrdi.

Mimochodem - jsem sportovni pilot ktery si postavil vlastni letadlo.

+1/0
28.12.2016 21:56

J79i34n37d79ř15i17c96h 75T92ů29m51a 1764512507768

Už to, že komunikoval a pilotoval bylo špatně. U dopravních letadel komunikuje zásadně pilot neletící. Má to své důvody.

Jinak souhlas, že v tomto případě něco smrdí. Příliš se předem snaží vyloučit nejpravděpodobnější příčinu a místo ní nabízejí celkem nesmyslné teorie.

+2/0
28.12.2016 22:49
Foto

J44i55r40i 86B49i68l79i31n29a 5908490897

Souhlasim pane Tuma. R^

Postavil jsem si RANS 6-ES (taildragger)

0/0
29.12.2016 0:49

J24i10n84d25ř36i74c16h 11T53ů17m19a 1724342927428

Znám, taky jsem o něm kdysi uvažoval. Tak jsem měl Kondora, ale brzy přestal stačit počet sedadel.:-)

0/0
30.12.2016 10:03

J83i82n78d15ř27i38c35h 10T67ů92m91a 1674732797498

Co jste si postavil?

0/0
28.12.2016 22:58
Foto

J22i53r40i 10B94i31l85i20n78a 5528580187

RANS 6-ES COYOTE. Taildragger.

+2/0
29.12.2016 0:45

P61e75t35r 69M20i42c78h63a36l 2970804251442

Myslel jsem, že pořád platí: aviate – navigate – communicate.

+2/0
28.12.2016 15:16

P60e72t71r 95T73y21č79k67a 6955392309752

Samozřejmě že platí. Coufal je známý kecal.

0/0
28.12.2016 17:23
Foto

J83i49ř32í 16D53v45o16ř94á55k 5465419930218

Prvotní je řízení . Komunikace až druhotná . To by odborník měl znát .

+1/0
28.12.2016 15:27
Foto

V51l39a29s76t49a 57C65o87u24f63a88l 7797579759735

Řízení letadla je rutina. Mnoho pilotů skončí na tom, že neumí mluvit do rádia. To se těžko vysvětluje. Musí se to zažít.

0/−1
28.12.2016 15:30
Foto

V68l69a54s31t88a 62C25o85u41f31a41l 7867389859255

Příliš se soustředí na řízení.

0/−1
28.12.2016 15:31

P83e32t23r 39T84y96č26k77a 6255812549112

No TVL dnes jedeš. To jsou kydy. První se prostě řídí letedlo. Komunikace je až poslední.

+1/−1
28.12.2016 17:24
Foto

V25l79a77s83t64a 81C90o18u23f25a10l 7177819649235

Letadlo musíte řídit podvědomě. Cítit jeho pohyby na pedálech a na rukou. Dále musíte cítit zrychlení přes sedačku. Pak můžete říci, že umíte létat. Hovor do rádia je potom jednoduchý. prostě jen mluvíte a stroj ovládáte bez stresu a psychické zátěže. Srostete s ním. Pohledem na přístroje jen kontrolujete vlastní vnímání. Přitom musíte pamatovat, že přístroje nelžou.

+2/−1
28.12.2016 15:37

P44e53t36r 27T80y90č97k84a 6735972139732

Hele asi zapomínáš že oni letěli za tmy. Pak je vnímaní letadla na nic a snadno i zkušený pilot ztratí prostorovou orientaci. Oni museli letět podle přístrojů.

+1/−1
28.12.2016 17:26

P57a87v90e69l 66L17e71p16e71n26k31a 5336151735713

Vlasto Coufale, popisujete zde poměrně zevrubně všechny možné alternativy avšak Váš osobní názor na příčinu pádu mi stále uniká. Nešlo by to napravit? Ona totiž většina názorů je rozporuplná a u Vás je předpoklad, že Váš názor může být nejblíže skutečnosti.

0/0
28.12.2016 16:16

V79l39a95d95a 57D92o98l40e14z27a77l 6792536365

Ja bych rekl, ze pan Coufal nebude spekulovat. Vsichni tady vime jen to co reknou media a je tim padem vseobecne zname. Takze zatim se jako nejpravdepodobnejsi pricina jevi problem s klapkama. Ale rikat ted jekej to byl problem, co ho zpusobilo, nebo jestli to byl skutecne ten hlavni duvod havarie je brzo...

0/0
28.12.2016 16:42

V87a17l27e56r20i83e 45W96e92b75e12r18o91v43á 1152570397690

Pro ty co to zajímá tak pilot, který pilotoval těžce ovladatelné letadlo na již zmíněném videu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ, byl podle serveru Россия 24 právě druhým pilotem havarovaného TU-154 v Soči.

A zde je video pro ty co si myslí, že ruská letadla jsou křápy, je z nouzového přistání TU-154 na Sibiři, to letadlo doslova přistálo mezi stromy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj2qN0dscB4

+2/0
28.12.2016 14:44

V86l91a66d80a 55D29o33l30e30z10a83l 6522206965

Nejde o to jestli jsou Ruska letadla krapy nebo ne, krapem se muze stat i zcela spolehlivej stroj v rukou zaostaly letecky spolecnosti z JV asie. Tady jde spis o pristup RF k letectvi jako takovemu a tam to opravdu neni zadna hitparada. Kdo nekdy letel vnitrostatni let v RF tak vi... ;-)

+1/0
28.12.2016 15:00

J86i69n74d33ř55i31c95h 80T38ů73m80a 1654362707118

Máte pravdu. Je to o obecné technické vyspělosti určité společnosti. Pamatuji si, jak naši technici omdlévali, když při montážích v Rusku viděli, jak tam přesně zabrušované písty (na tisíciny milimetru) naráželi Rusové do vodících válců kladivem. Dodnes si pamatuji průpovídku, kterou si odsud přinesli: "Molotók vsjo srovňájet". Sám jsem si za studentských let přivydělával překladem manuálu na ruskou lokomotivu a nemohl jsem uvěřit, že jsou tam dřevěná ložiska. To samozřejmě nevylučuje , že specializovaná pracoviště mohou v určitém oboru vyniknout. Problém je, že v Rusku jsou tato pracoviště orientována téměř výhradně na zbrojní výrobu.

0/0
28.12.2016 21:21

V41l58a57d96o 54K59o32r36m14e63n17d59i 1325240708739

Pani ,ale ja si sadám do lietadla primárne preto aby ma prepravilo z jedného miesta na druhé a nie aby som s ním išiel do lesa rúbať stromy. Od toho sú stroje značky Stihl, Husquarna a iné....

+1/0
28.12.2016 15:01
Foto

P47e54t15r 36B63e69r33a91n 3137971850593

To video jen dokazuje, že měl pilot už něco za sebou a že by to nenechal jen tak beze slova najednou spadnout, kdyby měl možnost...

0/0
28.12.2016 15:08
Foto

J17i33ř58í 74D73v97o93ř94á29k 5455599730728

Po zhlédnutí videa beru všechno , co jsem psal v diskuzi zpět .Tohle vyloženě vypadá , jako balancování na pádové rychlosti . Takže asi fatální závada ovládacích prvků ( možná ocasní plochy ) . Zase spekulace , ale piloti asi dělali maximum..

0/0
28.12.2016 14:04
Foto

V98l11a84s11t25a 69C26o67u49f88a61l 7377849509345

Tak už prosím nespekulujte. Letectví se řídí exaktními přírodními zákony, nikoli spekulacemi.

+2/0
28.12.2016 14:31

J35a97n 32B80l60a37n40a 3846285564

tak nějak to pravil i pilot pan Keller, zatím jsou jen fantasmagorie

0/0
28.12.2016 14:34
Foto

J84i58ř24í 68D87v46o38ř45á20k 5955299430398

To určitě . Ale toto je diskuze ,ne letectví .A kde jinde může člověk spekulovat ? Na burzu nemám finance , ze ženskou se spekulovat nedá ,

+1/0
28.12.2016 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.