Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové mají druhý zapisovač z Tu-154, spekulují o vztlakových klapkách

Ruské pátrací týmy vytáhly druhou černou skříňku ze stroje Tu-154, který se o víkendu zřítil do Černého moře. Záznamník by měl obsahovat údaje z kabiny letadla. Tragédii mohla způsobit porucha vztlakových klapek. Informují o tom ruské deníky s odkazem na zdroje blízké vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F22r24a27n85t49i66š81e63k 76P76á40p72a18y 2942189237747

Otázka znie, koľko "kontrabandu" členovia posádky a pasažieri viezli na kšefty so sebou.

0/0
29.12.2016 15:16

R91a16d15a59n 58K28u36b19a55n48t 1573370419600

Keller řekl, že ten průběh (jemu známé informace) neodpovídá závadě vztlakových klapek.

0/0
28.12.2016 16:57

P80e88t80r 27M32i64c42h97a76l 2150894951242

Doufal jsem, že ty vrtolety při aktualizaci opraví. To je fakt děs.

+4/0
28.12.2016 14:58

R58a86d73a77n 83K79u42b18a93n57t 1893930869180

Není to ruský extra název pro dron? Jinak věrtaljot překládat takto je fakt běs.

0/0
28.12.2016 16:48

K39a11r18e54l 31L26a95n50g91r 2892727530798

Tady ten "dron" máte v plné parádě. http://airwar.ru/enc/ah/ka50.html

0/0
28.12.2016 16:58

P75e24t11r 24M63i43c68h49a45l 2770634771932

Nemyslím, dron je tam uvedený extra. To asi fakt bude přeložený věrtaljot. :-)

+1/0
28.12.2016 19:37
Foto

P33e65t32r 98B85e40r24a34n 3417881320833

Vzhledem k tomu, že piloti neměli čas zahlásit jakýkoliv problém, že jsou trosky poměrně daleko od sebe a některá těla roztrhaná, vypadá to na výbuch na palubě.

Vzhledem k tomu, že je to celé v šetření ruské armády, a že na palubě byli v Rusku posvátní Alexandrovci, je dost možné, že se pravdu nikdy nedozvíme...

Začínají se totiž šířit zprávy, které moc věrohodně nevypadají, třeba to video, které někdo natočil. Viděl ho někdo? Viděl jsem záznam z průmyslové kamery, která ve tmě v dílce zaznamenala krátký výbuch... Fotím letadla už dost dlouho, a vím, že v naprosté tmě daleko od břehu nafilmujete leda velký kulový....a proč by to někdo v 5 ráno dělal u letadla, který tam ani nemělo být?

+7/0
28.12.2016 14:52

V73l98a72d66o 95K11o34r14m13e27n16d78i 1935550358479

Po dvoch dňoch sa záhadne objavil aj svedok, ktorý tvrdil, že videl ako malo lietadlo problém so stúpaním a opísal aj ďalšie detaily, len mi nie je úplne jasné ako to mohol všetko vidieť o 5,40 Moskovského času, keď tam ešte bola úplná tma.

+3/0
28.12.2016 14:58

P71e61t46r 39M59i96c59h73a51l 2160594571282

Při problému v malé výšce není na volání čas. Piloti musí to letadlo v prvé řadě řídit.

0/0
28.12.2016 14:59
Foto

V47l85a91s27t50a 63C69o12u52f44a53l 7597749769275

To je trochu jinak. Už při výcviku se učí mluvit do rádia a přitom zvládat postupy pro řešení krizových situací. Tato schopnost je základním předpokladem pro to, aby uchazeč prošel přes testy. v ÚLZ je na to přímo stroj. Říká se mu kombajn.

+3/0
28.12.2016 15:07

J85i37n52d60ř91i51c72h 93T58ů72m85a 1234352317608

Tady se trochu mýlíte. Stará pilotní zásada je pořadí priorit - letět, navigovat, komunikovat.

+2/0
28.12.2016 15:15
Foto

P46e52t15r 65B26e35r88a37n 3407851320933

Myslím, že se mýlíte vy. Byli to vojenští piloti, kteří prošli drilem výcviku a měli určitě návyky řešit situace jak píše pan Coufal.

+2/−1
28.12.2016 15:20

J37i17n86d64ř82i79c73h 45T98ů54m66a 1154552527368

Tím výcvikem prochází každý dopravní pilot. Většinou jsou zkušenější než vojenští dopravní piloti protože prostě lítají mnohem častěji. Také musí každý rok své dovednosti opakovaně dokazovat, což v armádě ne vždy bývá realita.

Ta poučka má své hluboké opodstatnění. Navigace i komunikace je k ničemu, když neletíte. A ze země vám mohou pomoci maximálně s tou navigací, Řešit krizovou situaci prostě musíte sám. První úkol je prostě udržet letadlo ve vzduchu, až pak je čas na ostatní. Když nezvládnete toto, je vše ostatní nepodstatné.

+5/0
28.12.2016 15:43

P28e40t37r 37T48y51č15k90a 6475922579502

R^

0/0
28.12.2016 17:22
Foto

V37l57a96s66t37a 96C24o64u17f93a88l 7167489899325

Všechno dohromady. Letadlo se nedá zastavit, vyřešit jedno a pak začít s druhým. Proto 90 procent uchazečů vypadává od testů.

+1/0
28.12.2016 15:28

J15i78n47d58ř22i88c16h 58T10ů12m46a 1804882467698

Ne, to opravdu nemáte pravdu. Všechno dohromady dělat nelze. Každá vteřina je drahá. Postupy při závadách jsou normalizovány (výrobcem letadel i leteckými společnostmi) a komunikace je opravdu ve všech případech až někde na konci seznamu (checklistu).

+2/0
28.12.2016 15:50

J92a16n 41U52l25r48i41c27h 8688903906451

Pusťte si komunikaci v kabině a s věži když přistával s airbusem na hudsonu bez motoru. Ztráta výkonu obou motoru ve výšce pod 1000 m. Kapitán zhodnotil situaci převzal letadlo a jako první kontaktoval vez ze ma problémy. Pak uz se s věži moc nebavil a soustředil se více na pilotaz.

+1/0
28.12.2016 17:10

P42e38t34r 87T46y25č45k35a 6535882809682

Jenomže on to letadlo měl pořád pod kontrolou. Nedostal se do situace kdy by měl problém s řízením. To znamená, že převzal řízení, navigovat nemusel, protože byl nad místem které znal a ve dne a pak komunikoval s věží ohledně přistání.

0/0
28.12.2016 17:29

J44a77n 57U93l29r55i18c76h 8938233866571

Netvrdim ze to byla stejna situace, ale ztráta obou motoru v teto výšce taky neni úplně banální a kontrolu nad letadlem neztratil proto ze správně reagoval na ztrátu tahu. Kdyby přitáhl, tak to dopadlo úplně jinak. To je ale úplně mimo téma. To co chci říct je to ze informovat vez je i v zajmu pilota a jeho připadne záchrany, takže si podle me ten čas najde. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatele, zatím jen spekulujeme.

0/0
28.12.2016 17:45

P63e33t51r 89T87y20č55k66a 6765562769342

Ano, převzal řízení, samozřejmě správně potlačil řízení aby neztratil rychlost a pak komunikoval s věží ohledně přistání, protože se chtěl vrátit na letiště. Ale letadlo prostě měl pod kontrolou. Nebyla tam při řízení letadla krizová situace kdy by se mu letadlo vymklo při řízení kontrole.

0/0
28.12.2016 17:48

J21i64n30d45ř62i92c79h 22T47ů96m73a 1664532227708

Kapitán musel jako první uvést letoun do klouzání, stabilizovat rychlost atd. Také se musí rozhodnout co bude dělat. Teprve pak může komunikovat. Říci letišti: "Mám problém" je k ničemu. Pokud postupoval jinak, byla to chyba.

Na záznamu komunikace pochopitelně nevidíte, co dělal před tím, než začal vysílat.

+3/0
28.12.2016 17:51
Foto

J59i24r95i 31B55i80l69i64n94a 5358570257

Letadlo pilotuje jen jeden clovek. Ten druhy muze komunikovat. Alespon rict "Mayday". Je to kapku podezrele.

0/−2
28.12.2016 16:55

P96e31t13r 21T66y53č46k38a 6975202559832

U letadla v problémech musí spolupracovat všichni co jsou v pilotní kabině.

0/0
28.12.2016 17:31

J24i11n48d59ř88i65c96h 77T26ů59m41a 1704542107948

Nemáte bohužel vůbec představu o pilotáži dopravních letadel. V krizové situaci řídí letoun "pilot letící". Druhý řeší tzv. "check list" tedy předepsaný postup pro danou závadu. Např. při požáru motoru sníží výkon, vypne přívod paliva, spustí hasicí zařízení, vypne elektrické okruhy atd. atd. Těch kroků je cca dvacet a pak přejde na druhý checklist pro let s jedním motorem. Každý krok přitom musí zkontrolovat a odsouhlasit pilot letící (aby nedošlo např. k záměně motorů). Teprve až je toto vše hotovo je na řadě komunikace, kdy ohlásí stav nouze a vyžádá si navedení na nejbližší vhodné letiště. Pak, pokud je čas, začne kapitán řešit kabinu. Informuje stewardy, nařídí provedení nouzových postupů v kabině a promluví k cestujícícm. Zároveň si oba piloti musí připravit přistání na letišti, najít dokumentaci, nastavit přístroje, frekvence atd. Je to honička a na zbytečné akce čas není. Mimochodem, říci "Mayday" je k ničemu. Musíte říci, kdo volá, co se stalo, v jaké jste poloze, výšce a situaci, co požadujete, co zamýšlíte. I toto volání má předepsanou formu a zabere drahocenný čas.

+6/−1
28.12.2016 17:44

P63e56t69r 94T87y46č94k58a 6185352399292

Opět palec. R^R^

0/0
28.12.2016 17:50
Foto

J30i24r23i 60B14i39l81i30n16a 5308800977

To je vsechno hezke, ale treba Sully dokazal bezpecne pristat na vode a zaroven komunikovat s La Guardia.

First Officer zvladnul zbytek. Nezlobte se, ale na tom vysetrovani cosi smrdi.

Mimochodem - jsem sportovni pilot ktery si postavil vlastni letadlo.

+1/0
28.12.2016 21:56

J96i56n40d65ř65i60c58h 21T70ů89m89a 1684122317198

Už to, že komunikoval a pilotoval bylo špatně. U dopravních letadel komunikuje zásadně pilot neletící. Má to své důvody.

Jinak souhlas, že v tomto případě něco smrdí. Příliš se předem snaží vyloučit nejpravděpodobnější příčinu a místo ní nabízejí celkem nesmyslné teorie.

+2/0
28.12.2016 22:49
Foto

J87i64r91i 22B30i69l45i82n63a 5658550117

Souhlasim pane Tuma. R^

Postavil jsem si RANS 6-ES (taildragger)

0/0
29.12.2016 0:49

J87i33n93d74ř82i57c71h 47T57ů80m39a 1974582247678

Znám, taky jsem o něm kdysi uvažoval. Tak jsem měl Kondora, ale brzy přestal stačit počet sedadel.:-)

0/0
30.12.2016 10:03

J39i40n55d20ř38i93c51h 26T38ů92m10a 1204612247928

Co jste si postavil?

0/0
28.12.2016 22:58
Foto

J73i19r63i 71B35i26l95i17n41a 5958640737

RANS 6-ES COYOTE. Taildragger.

+2/0
29.12.2016 0:45

P38e58t66r 42M96i61c40h15a36l 2520374601592

Myslel jsem, že pořád platí: aviate – navigate – communicate.

+2/0
28.12.2016 15:16

P70e94t10r 73T71y95č57k54a 6825702759352

Samozřejmě že platí. Coufal je známý kecal.

0/0
28.12.2016 17:23
Foto

J33i97ř70í 31D97v58o55ř63á65k 5915589940948

Prvotní je řízení . Komunikace až druhotná . To by odborník měl znát .

+1/0
28.12.2016 15:27
Foto

V47l79a56s86t49a 46C58o13u10f39a26l 7317449449475

Řízení letadla je rutina. Mnoho pilotů skončí na tom, že neumí mluvit do rádia. To se těžko vysvětluje. Musí se to zažít.

0/−1
28.12.2016 15:30
Foto

V19l90a67s82t41a 18C98o89u18f16a76l 7967729949665

Příliš se soustředí na řízení.

0/−1
28.12.2016 15:31

P22e98t14r 36T91y49č70k14a 6455222719342

No TVL dnes jedeš. To jsou kydy. První se prostě řídí letedlo. Komunikace je až poslední.

+1/−1
28.12.2016 17:24
Foto

V93l80a48s86t63a 21C46o72u97f19a27l 7867959569705

Letadlo musíte řídit podvědomě. Cítit jeho pohyby na pedálech a na rukou. Dále musíte cítit zrychlení přes sedačku. Pak můžete říci, že umíte létat. Hovor do rádia je potom jednoduchý. prostě jen mluvíte a stroj ovládáte bez stresu a psychické zátěže. Srostete s ním. Pohledem na přístroje jen kontrolujete vlastní vnímání. Přitom musíte pamatovat, že přístroje nelžou.

+2/−1
28.12.2016 15:37

P49e19t52r 73T62y45č87k39a 6215942519942

Hele asi zapomínáš že oni letěli za tmy. Pak je vnímaní letadla na nic a snadno i zkušený pilot ztratí prostorovou orientaci. Oni museli letět podle přístrojů.

+1/−1
28.12.2016 17:26

P76a14v54e55l 20L16e24p27e50n30k52a 5656601105963

Vlasto Coufale, popisujete zde poměrně zevrubně všechny možné alternativy avšak Váš osobní názor na příčinu pádu mi stále uniká. Nešlo by to napravit? Ona totiž většina názorů je rozporuplná a u Vás je předpoklad, že Váš názor může být nejblíže skutečnosti.

0/0
28.12.2016 16:16

V57l93a22d18a 78D30o98l60e61z71a58l 6352456635

Ja bych rekl, ze pan Coufal nebude spekulovat. Vsichni tady vime jen to co reknou media a je tim padem vseobecne zname. Takze zatim se jako nejpravdepodobnejsi pricina jevi problem s klapkama. Ale rikat ted jekej to byl problem, co ho zpusobilo, nebo jestli to byl skutecne ten hlavni duvod havarie je brzo...

0/0
28.12.2016 16:42

V69a53l44e67r43i41e 27W52e97b20e71r77o16v49á 1962520917730

Pro ty co to zajímá tak pilot, který pilotoval těžce ovladatelné letadlo na již zmíněném videu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ, byl podle serveru Россия 24 právě druhým pilotem havarovaného TU-154 v Soči.

A zde je video pro ty co si myslí, že ruská letadla jsou křápy, je z nouzového přistání TU-154 na Sibiři, to letadlo doslova přistálo mezi stromy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj2qN0dscB4

+2/0
28.12.2016 14:44

V65l87a92d27a 12D26o31l94e25z52a81l 6952846695

Nejde o to jestli jsou Ruska letadla krapy nebo ne, krapem se muze stat i zcela spolehlivej stroj v rukou zaostaly letecky spolecnosti z JV asie. Tady jde spis o pristup RF k letectvi jako takovemu a tam to opravdu neni zadna hitparada. Kdo nekdy letel vnitrostatni let v RF tak vi... ;-)

+1/0
28.12.2016 15:00

J59i57n96d85ř83i32c28h 81T53ů58m83a 1494402727798

Máte pravdu. Je to o obecné technické vyspělosti určité společnosti. Pamatuji si, jak naši technici omdlévali, když při montážích v Rusku viděli, jak tam přesně zabrušované písty (na tisíciny milimetru) naráželi Rusové do vodících válců kladivem. Dodnes si pamatuji průpovídku, kterou si odsud přinesli: "Molotók vsjo srovňájet". Sám jsem si za studentských let přivydělával překladem manuálu na ruskou lokomotivu a nemohl jsem uvěřit, že jsou tam dřevěná ložiska. To samozřejmě nevylučuje , že specializovaná pracoviště mohou v určitém oboru vyniknout. Problém je, že v Rusku jsou tato pracoviště orientována téměř výhradně na zbrojní výrobu.

0/0
28.12.2016 21:21

V12l17a69d97o 91K47o52r46m66e36n23d71i 1275880458559

Pani ,ale ja si sadám do lietadla primárne preto aby ma prepravilo z jedného miesta na druhé a nie aby som s ním išiel do lesa rúbať stromy. Od toho sú stroje značky Stihl, Husquarna a iné....

+1/0
28.12.2016 15:01
Foto

P23e49t22r 29B18e63r22a30n 3727901210393

To video jen dokazuje, že měl pilot už něco za sebou a že by to nenechal jen tak beze slova najednou spadnout, kdyby měl možnost...

0/0
28.12.2016 15:08
Foto

J19i76ř71í 53D50v92o18ř81á83k 5135469270238

Po zhlédnutí videa beru všechno , co jsem psal v diskuzi zpět .Tohle vyloženě vypadá , jako balancování na pádové rychlosti . Takže asi fatální závada ovládacích prvků ( možná ocasní plochy ) . Zase spekulace , ale piloti asi dělali maximum..

0/0
28.12.2016 14:04
Foto

V89l69a72s22t14a 39C46o97u44f44a37l 7207639269885

Tak už prosím nespekulujte. Letectví se řídí exaktními přírodními zákony, nikoli spekulacemi.

+2/0
28.12.2016 14:31

J85a95n 16B80l17a42n68a 3946825714

tak nějak to pravil i pilot pan Keller, zatím jsou jen fantasmagorie

0/0
28.12.2016 14:34
Foto

J77i19ř16í 60D51v76o31ř97á38k 5475909100268

To určitě . Ale toto je diskuze ,ne letectví .A kde jinde může člověk spekulovat ? Na burzu nemám finance , ze ženskou se spekulovat nedá ,

+1/0
28.12.2016 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.