Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové vylovili motor z tupolevu, černou skříňku pitvají v Moskvě

Ruské pátrací týmy našly další tři části letadla, které se v neděli zřítilo do Černého moře. Mezi nalezenými troskami je i motor. Záznamník s letovými záznamy byl převezen do specializovaného pracoviště nedaleko Moskvy, kde ho analyzují odborníci. Ruští vyšetřovatelé uvedli, že havárii natočil náhodný svědek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i15c47h27a92l 66P77l81e91š57t88i90l 2145151805

Putin se zřejmě brzy chystá do pekla. Tak poslal napřed orchestr, aby mu k příchodu zahrál, a pár věrných novinářů, aby tu slávu zaznamenali.

+3/−3
28.12.2016 9:04
Foto

J84i62r33i 39B28i13l77i10n30a 5668930677

To by me fakt zajimalo, jestli je ten vojensky pohreb povinny, nebo jestli maji pribuzni obeti na vyber.

To musi byt fakt radost, kdyz rodinny prislusnik slouzi v idiotske sovetske uniforme zlocinnymu rezimu a kdyz si ho ten rezim narokuje i po smrti.....Rv

+5/−8
28.12.2016 0:32
Foto

J62o59s50e13f 80K71o82u82b54a 8271210723301

Zaspal jsi nějak dobu 25 let, kdy onen zločinný režim skončil. Jen opravím tvou nevzdělanost. Je to Ruská federace, kapitalistický stát. :-/

+3/−3
28.12.2016 8:24
Foto

J10i48r80i 55B22i21l86i47n80a 5438560877

Vy nejspis nesledujete zpravy Kouba. Jinak byste vedel cosi o ruske agresi proti Ukrajine, vybombardovani Aleppa a dalsich zlocinech zeme vedene byvalym dustojnikem KGB.

Doporucil bych vam namisto cetby Sputniku alespon obcasne samovzdelavani.

Ten vas nedavny vyrok, podle ktereho neziji na uzemi Patagonie krestane byl ovsem roztomily. Nejspis jste si tohle jihoamericke uzemi spletl s Papuou. :-)

+2/−3
28.12.2016 8:53

J50i39n87d33ř14i26c59h 97T98ů24m31a 1514532187288

Přesněji, je to Ruská federace, militantní diktatura. :-/

+1/0
28.12.2016 10:58

R31a32d36a67n 51K60u18b27a64n95t 1533180559170

Doporučuji odkaz kdy musel TU154 30 minut manevrovat se zaseknutymi vztlakovymi kapkami.

YouTube

Jestli je to u TU154 chronické nevím, ale jeden pilot to zažil.

+1/0
27.12.2016 23:42

R29a80d25a92n 25K39u41b94a59n49t 1103600739310

Vztlak nevzniká pod křídlem ale nad křídlem.

0/0
27.12.2016 23:28

R84o26m39a12n 13V91í65c25e54n75e14c 2379412218332

Takto opravdu vypadá na chybu dětí za kniplem.

+2/0
27.12.2016 23:12

J36a60n18a 14B89e78r43k15o57v38á 6773859356713

Vůbec tomu nerozumím, ale nemohl to nechat přistát, když to nešlo zvednout, tak jak na té řece Hadson, když byl pilot tak zkušený ?

+1/0
27.12.2016 20:23

P85a66v89e85l 86V42e47t66e51š14n62í51k 7145358495887

S takhle velkým letadlem je to téměř nemožné. On "zázrak na Hudsonu" se tomu neříká jen tak.

Ale prý na řece je trochu větší šance, protože tam nejsou takové vlny jako na moři. Při takovém pokusu o přistání na moře s největší pravděpodobností zavadí křídlo o vlnu a nemají šanci.

+5/−1
27.12.2016 20:45

K87a96r30e70l 32L87a91n56g82r 2512507200818

Prectete si neco o nasich valecnych letcich a uvidite hned jaka to byla "sranda" sedat na Biskaji do vln.

+1/−1
27.12.2016 21:01

T73o35m15á39š 52C68h19r23a50s54t78n84ý 2691194141503

Odpověď je dost jasná. S pravděpodobností veliksoti toho, že zítra vyjde slunce, by skončili stejně jako let Etiopia Airlines 961

https://youtu.be/SqKdVo_IcGs?t=10s

+2/0
27.12.2016 22:12

J48i74n18d65ř68i49c80h 65T63ů48m96a 1744432137458

Nemohu si pomoci, ale stále mi připadá nejpravděpodobnější sabotáž či výbuch. Nejrůznější polooficiálně publikované teorie nedávají smysl. Viz následující:

1) ztráta vztlaku zasunutím klapek - po dvou minutách letu musely být klapky dávno zasunuty

2) ztráta orientace pilota a navedení do može - možná nad širým mořem, ale ne těsně po přeletu osvětleného pobřeží.

3) vysazení motorů - současné vysazení tří motorů je prakticky vyloučené. V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží). Navíc tento sestup by zaregistroval radar (nedošlo by k okamžité ztrátě kontaktu na radaru). V takovém případě lze také očekávat vyslání "Myday" či nastavení nouzového kodu na odpovídači .

4) destrukce trupu za letu - k destrukcím trupu (následkem poškození a špatných oprav) dochází zpravidla ve vyšších výškách, kdy je trup namáhán rozdílem vnějšího a vnitřního tlaku. V této výšce tento faktor lze vyloučit.

5) pád do moře po ztrátě rychlosti - je možný, ale v tom případě by stroj přešel do vývrtky či spirály a v takovém případě by se při malé hloubce moře doslova zavrtal do dna. Pevnost draku by nebyla ve vzduchu překročena a rozpadl by se až při nárazu na hladinu. Radar by sestupnou tarjektorii musel zaznamenat.

6) chyba pilota - chybu lidského faktoru nelze absolutně vyloučit, ale nenapadá mne praktická možnost, jak by pilot mohl dosánout při uváděné výšce a rychlosti okamžitou destrukci draku, tak aby došlo k rozptylu trosek a okamžité ztrátě indikace na radaru.

+11/0
27.12.2016 19:54
Foto

V90l37a83s76t78a 56C21o60u66f39a74l 7467529509855

Hezké. Škoda, že musím na pivo. Mohli jsme si popovídat.

+1/−1
27.12.2016 19:57

J62i78n86d15ř44i76c42h 53T23ů33m53a 1484742147708

Jasne, pivo má přednost. Ale musí to být Plzeň. :-)

+3/0
27.12.2016 20:02

M44i79c47h18a86l 57P84l41e35š93t36i24l 2505351935

Hai, machigainaku.

0/0
28.12.2016 9:08

K13a37r25e77l 85L28a86n38g68r 2672587820708

Ad bod 3. Destrukce 3 motoru tj stredoveho muze vest ke kompletnimu ochromeni stroje.

0/0
27.12.2016 21:03

J53i34n17d46ř55i95c94h 93T98ů43m62a 1374772477618

Vysazení a destrukce jsou dvě různé věci. Muselo by dojít k výbuchu motoru a utržení kýlovky. Pokud vím, výbuch motoru dopravního letounu nebyl dosud zaznamenán. Ani destrukce lopatek na motoru by neměla okamžité fatální následky. Na to jsou konstruované.

+3/0
27.12.2016 21:57

T21o17m62á90š 27C29h30r26a33s95t28n51ý 2561514781503

Pokud a to dost teoreticky neprojdou směsnou komorou skrz obal motoru.

0/0
27.12.2016 22:14

J38i74n24d86ř10i85c89h 67T54ů40m98a 1134922617508

Ano, v ojedinělých případech mohou. Ale i potom by musely zasáhnout životně důležitou část letounu, což vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny okolí motoru je volný prostor, je krajně nepravděpodobné.

+1/0
27.12.2016 23:19

K17a79r34e26l 60L15a66n64g50r 2332187830498

Napovim vam MD10 a fuserina pri barevne luminiscencni defektoskopii vedla k roztrzeni obezneho kola. A to opravdu ochranne pancerove kruhy neudrzi. A to ze z motoru pri jeho vnitrni destrukci nic nevyleze ven jsou pohadky, realita je jina.

0/0
27.12.2016 22:17

J37i53n48d52ř30i92c34h 62T63ů59m61a 1344272947458

Problém MD10 ovšem nebyl v destrukci konstrukce, či řídících ploch. ale v tom, že došlo k přerušení hydraulických okruhů řízení. Přesto letoun "přistál" a většina lidí přežila.

Jinak, i když se něco dostane ven, jsou to malé části radiálně odletující od motoru nebo ve směru výstupu plynů. Pravděpodobnost zásahu něčeho životně důležitého je téměř nulová.

+2/0
27.12.2016 23:26

V86l30a26d32o 71K55o20r71m31e34n27d44i 1705200728639

Počkajte DC 10,alebo MD11? Tu som sa nejak stratil. Predpokladám že ste namiesto MD 10 myslel DC10...

0/0
28.12.2016 1:11

J91i12n49d39ř11i91c56h 82T10ů36m86a 1534292727918

Máte pravdu, šlo o DC10-ku.

0/0
28.12.2016 11:08

V43l20a31d76o 30K16o84r21m93e27n81d26i 1275120588639

No neviem ,ale fatálne poškodenie motora A380 od Qantasu sa podobalo už skôr k explozii ako bežnému vysadeniu. A myslím že sa tam poškodili hydr.systémy lietadla.

0/0
28.12.2016 1:23

J52i89n95d68ř31i76c64h 44T94ů73m43a 1324442677658

Ale jak vidíte, letoun bez problémů přistál. Taky je to úplně jiná kategorie motorů. Odstředivé síly i hmotnost komponentů je někde úplně jinde než u TU154.

0/0
28.12.2016 10:57

S51e58i42d82l 34P49e42t51r 1571161895554

ad ́3)

klouzavost TU 154 bude tak 1:7, neboli nikoli " desítky km" ale jen jednotky, konkrétně za ideálních podmínek z hladiny 3300 ft pouze 7 km ...

Což při rychlosti 400 km/h představuje max 2 minuty ku smrti ..:-/

0/0
27.12.2016 23:47

J21i28n74d38ř79i50c72h 44T62ů33m14a 1694662547858

"Moderní dopravní letadlo má totiž klouzavost 20:1, starší typy jako Boeing 747 někde kolem 15:1"

Správně jsem chtěl napsat desítku kilometrům. Odhaduji 10-15 km.

Dále viz má odpověď p. Roubalovi.

Rychlost pro optimální klouzavost bude také podstatně nižší než 400 km/hod.

Klouzavost pod 1:10 mají pouze vrtulová letadla (z důvodů velkého odporu vrtulí).

0/0
28.12.2016 10:02

V81o56j71t62ě76c35h 60R39o67u84b28a34l 9230193482483

"V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží)."

Zřejmý nesmysl.Chcete sdělit, že Tu-154 má vyšší klouzavost než větroň?

0/0
28.12.2016 8:44

J61i40n31d53ř25i29c44h 63T80ů70m32a 1124272547718

Ne, mělo to být "desítku kilometrů" (odhaduji mezi deseti a patnácti kilometry). Neznám klouzavost konkrétně u TU154 ale obecně mají moderní dopravní letouny velmi dobrou. Výhodou TU proti nim je velmi malý odpor motorů, nevýhodoou zase "rychlé křídlo". V případě vysazení také musíte počítat s tím, že letoun ještě chvíli stoupá , než je převeden do klouzání a nějaký kilometr uletí v této "balistické" křivce.

0/0
28.12.2016 9:43

L26u78d63ě60k 93F84u53x22a 9296590884177

Nenašly se stopy po výbušninách, nenašly se stopy po požáru. Proč jsou trosky letadla od sebe skoro tři kilometry? Podle všeho se rozlomilo až na hladině, nebo ne? To je tam tak silný proud?

+1/0
27.12.2016 19:40

M52a60r26t59i34n 24J84a51n38d44a 7114697613226

odlomil se ocas, předek se odrazil a kus ještě "letěl"

jinak, díky Fuxo za mínus, když jsem tady psal, že na Sinaji se islamisti přihlásili za pár hodin... na co fakta, že?

+2/−1
27.12.2016 21:06

F17r80a16n12t58i22š23e22k 12S54c59h58l54i62c17h27t11s 9925362221905

Chtěl bych se zeptat pana Coufala, zda-li je možné, aby TU-154 přistál s plnými nebo skoro plnými nádržemi? Kolik tak asi museli doplňovat v Adleru údajně toho paliva? Vzdálenost Moskva Soči není přece tak velká, asi 1000km.

0/0
27.12.2016 19:27
Foto

V13l63a21s97t87a 42C12o42u80f77a92l 7977819779715

Viz. tabulka na straně 41. Nominál při výšce 11000 a 0,8M při MSA. Pokud v Moskvě tankovali na plno, tak museli mít tak polovinu. Letěl jsem tam tento měsíc z Moskvy a trvá to asi 2 hodiny a 20 minut.

+1/0
27.12.2016 19:37
Foto

V11l75a93s39t58a 71C98o75u68f32a43l 7207439179435

Zde je dokument: http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/prakticheskaya_aerodinamika_samoleta_tu_154m.pdf

+2/0
27.12.2016 19:39

K49a30r13e27l 94L14a70n78g20r 2792307750668

To je verze M ta ma jine motory a jiny dolet nez verze B-2

+1/0
27.12.2016 21:06
Foto

V60l72a83s45t21a 83C90o59u28f60a54l 7907219329285

V tom dokumentu je popsaný rozdíl mezi B-2 a M, tak se to dá přepočítat.

+1/0
27.12.2016 22:27

F95r47a97n98t58i26š82e30k 68S58c35h83l81i51c68h51t57s 9815152171115

Dík.

+1/0
27.12.2016 19:59
Foto

V20l89a10s71t60a 62C44o10u26f94a78l 7177319729695

Raději jsem se podíval na google maps. Podle nich je vzdálenost 1690km a letadlem je to 2h10min.

0/0
27.12.2016 19:47

P32a87v53e75l 37L91e24p28e36n39k87a 5376401125553

To by mohlo odpovídat. Letadlo hned nenabere cestovní rychlost a koridor nemusí vést přímo.

0/0
27.12.2016 19:56
Foto

V89l34a23s83t36a 17C97o86u65f29a85l 7677429399155

Nějak tak. Ono se letí kolem Donbasu, tak je trasa zakřivenější. Když jsem letěl z Prahy do Rostova, tak to bylo úplně za roh.

0/0
27.12.2016 19:58

M74a29r95e81k 34N93e61t40o72l29i94c70k72ý 6414710358

A ty titulky Vám komponuje kdo? Jedno vím jistě, černá skříňka se nepitvá! A vyznívá to vzhledem k okolnostem i dost blbě a nejapně.

+2/−1
27.12.2016 19:16

Z13d97e70n15ě53k 92S46k45ř61i34v11a87n 5564510339816

Pitvají skříňku? V kontextu události docela nevhodný výraz. Spíš "zkoumají, analyzují".

+2/−1
27.12.2016 19:11
Foto

J88i31ř64í 67C40h58o77c61h37o93l49á64č 5414453340556

jelikož se jedná o ruské letadlo tak by to asi nebylo politicky vhodné ;-) , nebo je pisálek jen ňouma a neumí řádně překládat , to samý když psali o "mastné " skvrně na moři

0/0
27.12.2016 22:38

Z92d92e81n69ě71k 33S61k81ř82i60v29a10n 5924730839316

Pitvat se jeví jako politicky vhodnější? Spíš ani tak nejde o překlad, jako o slovní zásobu.

0/0
27.12.2016 22:59

V95l23a81d51a 76D13o93l54e29z19a77l 6582526815

Trochu OT ale otázka nejlépe na pana Coufala. Nevíte náhodou jaký je maximální průtok čerpadla NP-96 z motoru RD33 z Migu 29? Marně googlim jen spotřebu...

0/0
27.12.2016 18:45
Foto

V13l25a98s54t93a 62C68o62u20f64a69l 7827849799395

Nevím. Zkusíme to najít na yandexu.

+1/0
27.12.2016 18:47
Foto

V77l68a63s19t27a 68C28o63u82f77a89l 7987379509615

75 l/min.

https://zelaz.ru/nasosy-aksialno-plunzhernye-np.html

+2/0
27.12.2016 18:52
Foto

V55l12a38s10t56a 13C10o47u78f31a62l 7427129269805

Po načtení klikněte na CHARAKTERISTIKY.

+1/0
27.12.2016 18:57
Foto

V93l27a24s25t50a 49C24o48u34f23a84l 7617259759145

Tady máte celý motor:

http://www.uecrus.com/rus/products/military_aviation/rd33/

Pozor, je to ale měrná spotřeba na kilo Newton tahu. Tam je to jako kg sekunda. To je to samé. Musíte to přepočítat na prostá kila.

+1/0
27.12.2016 19:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.