Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové vylovili motor z tupolevu, černou skříňku pitvají v Moskvě

Ruské pátrací týmy našly další tři části letadla, které se v neděli zřítilo do Černého moře. Mezi nalezenými troskami je i motor. Záznamník s letovými záznamy byl převezen do specializovaného pracoviště nedaleko Moskvy, kde ho analyzují odborníci. Ruští vyšetřovatelé uvedli, že havárii natočil náhodný svědek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i64c85h80a51l 71P30l64e82š28t98i97l 2225121875

Putin se zřejmě brzy chystá do pekla. Tak poslal napřed orchestr, aby mu k příchodu zahrál, a pár věrných novinářů, aby tu slávu zaznamenali.

+3/−3
28.12.2016 9:04
Foto

J51i30r73i 31B40i62l10i71n82a 5628850247

To by me fakt zajimalo, jestli je ten vojensky pohreb povinny, nebo jestli maji pribuzni obeti na vyber.

To musi byt fakt radost, kdyz rodinny prislusnik slouzi v idiotske sovetske uniforme zlocinnymu rezimu a kdyz si ho ten rezim narokuje i po smrti.....Rv

+5/−8
28.12.2016 0:32
Foto

J10o14s42e70f 50K81o18u93b87a 8281880653171

Zaspal jsi nějak dobu 25 let, kdy onen zločinný režim skončil. Jen opravím tvou nevzdělanost. Je to Ruská federace, kapitalistický stát. :-/

+3/−3
28.12.2016 8:24
Foto

J98i47r72i 91B57i54l85i91n50a 5388170777

Vy nejspis nesledujete zpravy Kouba. Jinak byste vedel cosi o ruske agresi proti Ukrajine, vybombardovani Aleppa a dalsich zlocinech zeme vedene byvalym dustojnikem KGB.

Doporucil bych vam namisto cetby Sputniku alespon obcasne samovzdelavani.

Ten vas nedavny vyrok, podle ktereho neziji na uzemi Patagonie krestane byl ovsem roztomily. Nejspis jste si tohle jihoamericke uzemi spletl s Papuou. :-)

+2/−3
28.12.2016 8:53

J14i94n92d82ř92i13c28h 64T57ů29m60a 1504562587268

Přesněji, je to Ruská federace, militantní diktatura. :-/

+1/0
28.12.2016 10:58

R13a18d98a33n 40K17u23b40a25n37t 1793350179100

Doporučuji odkaz kdy musel TU154 30 minut manevrovat se zaseknutymi vztlakovymi kapkami.

YouTube

Jestli je to u TU154 chronické nevím, ale jeden pilot to zažil.

+1/0
27.12.2016 23:42

R31a58d74a34n 92K45u85b24a20n94t 1253690109580

Vztlak nevzniká pod křídlem ale nad křídlem.

0/0
27.12.2016 23:28

R78o85m32a44n 98V37í81c83e51n15e75c 2699892648772

Takto opravdu vypadá na chybu dětí za kniplem.

+2/0
27.12.2016 23:12

J55a23n76a 20B64e36r70k85o25v63á 6223399886973

Vůbec tomu nerozumím, ale nemohl to nechat přistát, když to nešlo zvednout, tak jak na té řece Hadson, když byl pilot tak zkušený ?

+1/0
27.12.2016 20:23

P13a17v70e17l 64V60e38t15e44š36n79í27k 7475178685587

S takhle velkým letadlem je to téměř nemožné. On "zázrak na Hudsonu" se tomu neříká jen tak.

Ale prý na řece je trochu větší šance, protože tam nejsou takové vlny jako na moři. Při takovém pokusu o přistání na moře s největší pravděpodobností zavadí křídlo o vlnu a nemají šanci.

+5/−1
27.12.2016 20:45

K63a81r47e58l 45L32a18n10g16r 2802857960928

Prectete si neco o nasich valecnych letcich a uvidite hned jaka to byla "sranda" sedat na Biskaji do vln.

+1/−1
27.12.2016 21:01

T43o30m69á21š 71C42h51r38a97s62t49n81ý 2341614691713

Odpověď je dost jasná. S pravděpodobností veliksoti toho, že zítra vyjde slunce, by skončili stejně jako let Etiopia Airlines 961

https://youtu.be/SqKdVo_IcGs?t=10s

+2/0
27.12.2016 22:12

J53i70n30d28ř95i22c13h 95T27ů97m42a 1554822507508

Nemohu si pomoci, ale stále mi připadá nejpravděpodobnější sabotáž či výbuch. Nejrůznější polooficiálně publikované teorie nedávají smysl. Viz následující:

1) ztráta vztlaku zasunutím klapek - po dvou minutách letu musely být klapky dávno zasunuty

2) ztráta orientace pilota a navedení do može - možná nad širým mořem, ale ne těsně po přeletu osvětleného pobřeží.

3) vysazení motorů - současné vysazení tří motorů je prakticky vyloučené. V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží). Navíc tento sestup by zaregistroval radar (nedošlo by k okamžité ztrátě kontaktu na radaru). V takovém případě lze také očekávat vyslání "Myday" či nastavení nouzového kodu na odpovídači .

4) destrukce trupu za letu - k destrukcím trupu (následkem poškození a špatných oprav) dochází zpravidla ve vyšších výškách, kdy je trup namáhán rozdílem vnějšího a vnitřního tlaku. V této výšce tento faktor lze vyloučit.

5) pád do moře po ztrátě rychlosti - je možný, ale v tom případě by stroj přešel do vývrtky či spirály a v takovém případě by se při malé hloubce moře doslova zavrtal do dna. Pevnost draku by nebyla ve vzduchu překročena a rozpadl by se až při nárazu na hladinu. Radar by sestupnou tarjektorii musel zaznamenat.

6) chyba pilota - chybu lidského faktoru nelze absolutně vyloučit, ale nenapadá mne praktická možnost, jak by pilot mohl dosánout při uváděné výšce a rychlosti okamžitou destrukci draku, tak aby došlo k rozptylu trosek a okamžité ztrátě indikace na radaru.

+11/0
27.12.2016 19:54
Foto

V30l88a49s50t26a 36C92o89u91f60a20l 7527259119585

Hezké. Škoda, že musím na pivo. Mohli jsme si popovídat.

+1/−1
27.12.2016 19:57

J21i37n91d54ř22i68c44h 89T55ů31m26a 1724922727988

Jasne, pivo má přednost. Ale musí to být Plzeň. :-)

+3/0
27.12.2016 20:02

M95i54c56h22a28l 91P84l20e52š44t59i79l 2385661855

Hai, machigainaku.

0/0
28.12.2016 9:08

K69a87r93e68l 85L15a62n38g37r 2802847980938

Ad bod 3. Destrukce 3 motoru tj stredoveho muze vest ke kompletnimu ochromeni stroje.

0/0
27.12.2016 21:03

J29i10n63d10ř26i92c64h 64T94ů12m81a 1654362267498

Vysazení a destrukce jsou dvě různé věci. Muselo by dojít k výbuchu motoru a utržení kýlovky. Pokud vím, výbuch motoru dopravního letounu nebyl dosud zaznamenán. Ani destrukce lopatek na motoru by neměla okamžité fatální následky. Na to jsou konstruované.

+3/0
27.12.2016 21:57

T19o62m88á16š 32C69h60r37a77s34t86n92ý 2421264291403

Pokud a to dost teoreticky neprojdou směsnou komorou skrz obal motoru.

0/0
27.12.2016 22:14

J43i92n89d89ř52i80c59h 62T44ů12m30a 1734842227128

Ano, v ojedinělých případech mohou. Ale i potom by musely zasáhnout životně důležitou část letounu, což vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny okolí motoru je volný prostor, je krajně nepravděpodobné.

+1/0
27.12.2016 23:19

K58a88r23e28l 74L91a77n75g33r 2682717840758

Napovim vam MD10 a fuserina pri barevne luminiscencni defektoskopii vedla k roztrzeni obezneho kola. A to opravdu ochranne pancerove kruhy neudrzi. A to ze z motoru pri jeho vnitrni destrukci nic nevyleze ven jsou pohadky, realita je jina.

0/0
27.12.2016 22:17

J39i10n32d48ř75i71c48h 71T46ů36m95a 1384132357708

Problém MD10 ovšem nebyl v destrukci konstrukce, či řídících ploch. ale v tom, že došlo k přerušení hydraulických okruhů řízení. Přesto letoun "přistál" a většina lidí přežila.

Jinak, i když se něco dostane ven, jsou to malé části radiálně odletující od motoru nebo ve směru výstupu plynů. Pravděpodobnost zásahu něčeho životně důležitého je téměř nulová.

+2/0
27.12.2016 23:26

V30l48a85d52o 65K31o38r14m28e97n54d47i 1645270658319

Počkajte DC 10,alebo MD11? Tu som sa nejak stratil. Predpokladám že ste namiesto MD 10 myslel DC10...

0/0
28.12.2016 1:11

J80i95n83d33ř44i79c81h 97T23ů72m39a 1224612277898

Máte pravdu, šlo o DC10-ku.

0/0
28.12.2016 11:08

V70l66a17d55o 84K81o29r28m53e11n95d13i 1495300348839

No neviem ,ale fatálne poškodenie motora A380 od Qantasu sa podobalo už skôr k explozii ako bežnému vysadeniu. A myslím že sa tam poškodili hydr.systémy lietadla.

0/0
28.12.2016 1:23

J54i79n14d25ř42i29c12h 36T50ů66m87a 1384922907258

Ale jak vidíte, letoun bez problémů přistál. Taky je to úplně jiná kategorie motorů. Odstředivé síly i hmotnost komponentů je někde úplně jinde než u TU154.

0/0
28.12.2016 10:57

S51e11i17d82l 80P57e70t80r 1491611765394

ad ́3)

klouzavost TU 154 bude tak 1:7, neboli nikoli " desítky km" ale jen jednotky, konkrétně za ideálních podmínek z hladiny 3300 ft pouze 7 km ...

Což při rychlosti 400 km/h představuje max 2 minuty ku smrti ..:-/

0/0
27.12.2016 23:47

J31i48n75d41ř76i87c88h 83T42ů57m11a 1574512637798

"Moderní dopravní letadlo má totiž klouzavost 20:1, starší typy jako Boeing 747 někde kolem 15:1"

Správně jsem chtěl napsat desítku kilometrům. Odhaduji 10-15 km.

Dále viz má odpověď p. Roubalovi.

Rychlost pro optimální klouzavost bude také podstatně nižší než 400 km/hod.

Klouzavost pod 1:10 mají pouze vrtulová letadla (z důvodů velkého odporu vrtulí).

0/0
28.12.2016 10:02

V15o27j92t89ě35c62h 84R54o12u42b47a52l 9360833972643

"V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží)."

Zřejmý nesmysl.Chcete sdělit, že Tu-154 má vyšší klouzavost než větroň?

0/0
28.12.2016 8:44

J63i64n88d80ř87i73c35h 20T50ů14m16a 1824932987598

Ne, mělo to být "desítku kilometrů" (odhaduji mezi deseti a patnácti kilometry). Neznám klouzavost konkrétně u TU154 ale obecně mají moderní dopravní letouny velmi dobrou. Výhodou TU proti nim je velmi malý odpor motorů, nevýhodoou zase "rychlé křídlo". V případě vysazení také musíte počítat s tím, že letoun ještě chvíli stoupá , než je převeden do klouzání a nějaký kilometr uletí v této "balistické" křivce.

0/0
28.12.2016 9:43

L40u27d76ě65k 63F55u71x51a 9766460934737

Nenašly se stopy po výbušninách, nenašly se stopy po požáru. Proč jsou trosky letadla od sebe skoro tři kilometry? Podle všeho se rozlomilo až na hladině, nebo ne? To je tam tak silný proud?

+1/0
27.12.2016 19:40

M98a39r44t62i10n 43J91a47n91d62a 7824917403916

odlomil se ocas, předek se odrazil a kus ještě "letěl"

jinak, díky Fuxo za mínus, když jsem tady psal, že na Sinaji se islamisti přihlásili za pár hodin... na co fakta, že?

+2/−1
27.12.2016 21:06

F82r49a30n55t12i60š12e81k 16S35c58h27l44i19c91h22t22s 9445922101355

Chtěl bych se zeptat pana Coufala, zda-li je možné, aby TU-154 přistál s plnými nebo skoro plnými nádržemi? Kolik tak asi museli doplňovat v Adleru údajně toho paliva? Vzdálenost Moskva Soči není přece tak velká, asi 1000km.

0/0
27.12.2016 19:27
Foto

V79l15a51s15t48a 11C61o66u77f43a83l 7357709719315

Viz. tabulka na straně 41. Nominál při výšce 11000 a 0,8M při MSA. Pokud v Moskvě tankovali na plno, tak museli mít tak polovinu. Letěl jsem tam tento měsíc z Moskvy a trvá to asi 2 hodiny a 20 minut.

+1/0
27.12.2016 19:37
Foto

V31l30a43s43t70a 27C32o18u13f82a98l 7817559799495

Zde je dokument: http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/prakticheskaya_aerodinamika_samoleta_tu_154m.pdf

+2/0
27.12.2016 19:39

K48a97r40e65l 13L43a78n49g62r 2582497240388

To je verze M ta ma jine motory a jiny dolet nez verze B-2

+1/0
27.12.2016 21:06
Foto

V90l73a91s72t46a 69C90o90u10f59a38l 7187569959475

V tom dokumentu je popsaný rozdíl mezi B-2 a M, tak se to dá přepočítat.

+1/0
27.12.2016 22:27

F32r49a28n16t86i37š94e84k 93S15c68h87l51i79c80h83t30s 9125932271385

Dík.

+1/0
27.12.2016 19:59
Foto

V90l36a44s84t87a 57C48o48u11f57a55l 7477409279235

Raději jsem se podíval na google maps. Podle nich je vzdálenost 1690km a letadlem je to 2h10min.

0/0
27.12.2016 19:47

P39a43v36e10l 95L88e96p67e77n81k48a 5216281745173

To by mohlo odpovídat. Letadlo hned nenabere cestovní rychlost a koridor nemusí vést přímo.

0/0
27.12.2016 19:56
Foto

V16l62a78s19t40a 22C83o30u97f79a56l 7467929569235

Nějak tak. Ono se letí kolem Donbasu, tak je trasa zakřivenější. Když jsem letěl z Prahy do Rostova, tak to bylo úplně za roh.

0/0
27.12.2016 19:58

M49a21r62e67k 54N86e74t93o30l49i93c68k66ý 6134490468

A ty titulky Vám komponuje kdo? Jedno vím jistě, černá skříňka se nepitvá! A vyznívá to vzhledem k okolnostem i dost blbě a nejapně.

+2/−1
27.12.2016 19:16

Z29d72e93n51ě92k 68S31k85ř10i55v22a37n 5304480519136

Pitvají skříňku? V kontextu události docela nevhodný výraz. Spíš "zkoumají, analyzují".

+2/−1
27.12.2016 19:11
Foto

J20i64ř41í 37C57h59o30c29h40o67l57á68č 5464533260266

jelikož se jedná o ruské letadlo tak by to asi nebylo politicky vhodné ;-) , nebo je pisálek jen ňouma a neumí řádně překládat , to samý když psali o "mastné " skvrně na moři

0/0
27.12.2016 22:38

Z58d42e36n73ě97k 15S30k80ř88i75v67a98n 5734470739806

Pitvat se jeví jako politicky vhodnější? Spíš ani tak nejde o překlad, jako o slovní zásobu.

0/0
27.12.2016 22:59

V96l89a58d12a 71D21o87l69e52z73a20l 6342206615

Trochu OT ale otázka nejlépe na pana Coufala. Nevíte náhodou jaký je maximální průtok čerpadla NP-96 z motoru RD33 z Migu 29? Marně googlim jen spotřebu...

0/0
27.12.2016 18:45
Foto

V49l56a38s94t77a 86C22o77u15f14a44l 7597479819915

Nevím. Zkusíme to najít na yandexu.

+1/0
27.12.2016 18:47
Foto

V31l55a92s93t75a 70C55o93u24f54a47l 7537669309345

75 l/min.

https://zelaz.ru/nasosy-aksialno-plunzhernye-np.html

+2/0
27.12.2016 18:52
Foto

V93l94a70s37t36a 20C69o77u68f85a68l 7297849549675

Po načtení klikněte na CHARAKTERISTIKY.

+1/0
27.12.2016 18:57
Foto

V21l72a16s76t31a 28C27o39u43f89a92l 7617249509405

Tady máte celý motor:

http://www.uecrus.com/rus/products/military_aviation/rd33/

Pozor, je to ale měrná spotřeba na kilo Newton tahu. Tam je to jako kg sekunda. To je to samé. Musíte to přepočítat na prostá kila.

+1/0
27.12.2016 19:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.