Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové vylovili motor z tupolevu, černou skříňku pitvají v Moskvě

Ruské pátrací týmy našly další tři části letadla, které se v neděli zřítilo do Černého moře. Mezi nalezenými troskami je i motor. Záznamník s letovými záznamy byl převezen do specializovaného pracoviště nedaleko Moskvy, kde ho analyzují odborníci. Ruští vyšetřovatelé uvedli, že havárii natočil náhodný svědek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i77c98h67a12l 71P94l92e29š28t84i28l 2965721255

Putin se zřejmě brzy chystá do pekla. Tak poslal napřed orchestr, aby mu k příchodu zahrál, a pár věrných novinářů, aby tu slávu zaznamenali.

+3/−3
28.12.2016 9:04
Foto

J97i76r68i 56B76i76l49i62n48a 5528250207

To by me fakt zajimalo, jestli je ten vojensky pohreb povinny, nebo jestli maji pribuzni obeti na vyber.

To musi byt fakt radost, kdyz rodinny prislusnik slouzi v idiotske sovetske uniforme zlocinnymu rezimu a kdyz si ho ten rezim narokuje i po smrti.....Rv

+5/−8
28.12.2016 0:32
Foto

J41o27s80e97f 39K44o59u84b45a 8231280483891

Zaspal jsi nějak dobu 25 let, kdy onen zločinný režim skončil. Jen opravím tvou nevzdělanost. Je to Ruská federace, kapitalistický stát. :-/

+3/−3
28.12.2016 8:24
Foto

J19i29r32i 77B52i98l28i96n63a 5108570427

Vy nejspis nesledujete zpravy Kouba. Jinak byste vedel cosi o ruske agresi proti Ukrajine, vybombardovani Aleppa a dalsich zlocinech zeme vedene byvalym dustojnikem KGB.

Doporucil bych vam namisto cetby Sputniku alespon obcasne samovzdelavani.

Ten vas nedavny vyrok, podle ktereho neziji na uzemi Patagonie krestane byl ovsem roztomily. Nejspis jste si tohle jihoamericke uzemi spletl s Papuou. :-)

+2/−3
28.12.2016 8:53

J18i94n88d63ř24i60c25h 86T61ů62m74a 1484302557828

Přesněji, je to Ruská federace, militantní diktatura. :-/

+1/0
28.12.2016 10:58

R46a87d79a83n 58K30u65b66a57n26t 1843950529960

Doporučuji odkaz kdy musel TU154 30 minut manevrovat se zaseknutymi vztlakovymi kapkami.

YouTube

Jestli je to u TU154 chronické nevím, ale jeden pilot to zažil.

+1/0
27.12.2016 23:42

R22a77d26a32n 64K31u49b69a30n31t 1623120609380

Vztlak nevzniká pod křídlem ale nad křídlem.

0/0
27.12.2016 23:28

R56o53m82a56n 95V25í80c19e83n25e98c 2219512388412

Takto opravdu vypadá na chybu dětí za kniplem.

+2/0
27.12.2016 23:12

J47a38n63a 71B88e48r84k57o25v64á 6343439756663

Vůbec tomu nerozumím, ale nemohl to nechat přistát, když to nešlo zvednout, tak jak na té řece Hadson, když byl pilot tak zkušený ?

+1/0
27.12.2016 20:23

P58a31v55e68l 37V20e13t42e38š98n36í25k 7135928115337

S takhle velkým letadlem je to téměř nemožné. On "zázrak na Hudsonu" se tomu neříká jen tak.

Ale prý na řece je trochu větší šance, protože tam nejsou takové vlny jako na moři. Při takovém pokusu o přistání na moře s největší pravděpodobností zavadí křídlo o vlnu a nemají šanci.

+5/−1
27.12.2016 20:45

K53a78r21e38l 82L91a97n40g71r 2892707940678

Prectete si neco o nasich valecnych letcich a uvidite hned jaka to byla "sranda" sedat na Biskaji do vln.

+1/−1
27.12.2016 21:01

T90o71m81á15š 52C35h93r52a52s24t27n38ý 2141104631443

Odpověď je dost jasná. S pravděpodobností veliksoti toho, že zítra vyjde slunce, by skončili stejně jako let Etiopia Airlines 961

https://youtu.be/SqKdVo_IcGs?t=10s

+2/0
27.12.2016 22:12

J73i44n90d56ř90i21c55h 32T47ů82m65a 1324242967468

Nemohu si pomoci, ale stále mi připadá nejpravděpodobnější sabotáž či výbuch. Nejrůznější polooficiálně publikované teorie nedávají smysl. Viz následující:

1) ztráta vztlaku zasunutím klapek - po dvou minutách letu musely být klapky dávno zasunuty

2) ztráta orientace pilota a navedení do može - možná nad širým mořem, ale ne těsně po přeletu osvětleného pobřeží.

3) vysazení motorů - současné vysazení tří motorů je prakticky vyloučené. V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží). Navíc tento sestup by zaregistroval radar (nedošlo by k okamžité ztrátě kontaktu na radaru). V takovém případě lze také očekávat vyslání "Myday" či nastavení nouzového kodu na odpovídači .

4) destrukce trupu za letu - k destrukcím trupu (následkem poškození a špatných oprav) dochází zpravidla ve vyšších výškách, kdy je trup namáhán rozdílem vnějšího a vnitřního tlaku. V této výšce tento faktor lze vyloučit.

5) pád do moře po ztrátě rychlosti - je možný, ale v tom případě by stroj přešel do vývrtky či spirály a v takovém případě by se při malé hloubce moře doslova zavrtal do dna. Pevnost draku by nebyla ve vzduchu překročena a rozpadl by se až při nárazu na hladinu. Radar by sestupnou tarjektorii musel zaznamenat.

6) chyba pilota - chybu lidského faktoru nelze absolutně vyloučit, ale nenapadá mne praktická možnost, jak by pilot mohl dosánout při uváděné výšce a rychlosti okamžitou destrukci draku, tak aby došlo k rozptylu trosek a okamžité ztrátě indikace na radaru.

+11/0
27.12.2016 19:54
Foto

V48l17a74s46t37a 54C20o60u67f16a79l 7117639929985

Hezké. Škoda, že musím na pivo. Mohli jsme si popovídat.

+1/−1
27.12.2016 19:57

J78i90n43d94ř97i54c79h 48T75ů79m26a 1584662687688

Jasne, pivo má přednost. Ale musí to být Plzeň. :-)

+3/0
27.12.2016 20:02

M70i38c54h76a78l 31P38l63e36š89t62i83l 2335491205

Hai, machigainaku.

0/0
28.12.2016 9:08

K20a90r39e48l 14L74a87n28g98r 2912677680978

Ad bod 3. Destrukce 3 motoru tj stredoveho muze vest ke kompletnimu ochromeni stroje.

0/0
27.12.2016 21:03

J65i21n94d52ř90i97c45h 51T55ů85m23a 1774492377178

Vysazení a destrukce jsou dvě různé věci. Muselo by dojít k výbuchu motoru a utržení kýlovky. Pokud vím, výbuch motoru dopravního letounu nebyl dosud zaznamenán. Ani destrukce lopatek na motoru by neměla okamžité fatální následky. Na to jsou konstruované.

+3/0
27.12.2016 21:57

T15o44m69á55š 97C65h68r34a29s28t64n93ý 2821194551843

Pokud a to dost teoreticky neprojdou směsnou komorou skrz obal motoru.

0/0
27.12.2016 22:14

J20i61n40d96ř24i93c20h 91T34ů14m67a 1644152257698

Ano, v ojedinělých případech mohou. Ale i potom by musely zasáhnout životně důležitou část letounu, což vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny okolí motoru je volný prostor, je krajně nepravděpodobné.

+1/0
27.12.2016 23:19

K63a47r80e23l 63L31a22n70g42r 2962867740348

Napovim vam MD10 a fuserina pri barevne luminiscencni defektoskopii vedla k roztrzeni obezneho kola. A to opravdu ochranne pancerove kruhy neudrzi. A to ze z motoru pri jeho vnitrni destrukci nic nevyleze ven jsou pohadky, realita je jina.

0/0
27.12.2016 22:17

J36i14n62d42ř98i10c13h 25T19ů39m91a 1214342767318

Problém MD10 ovšem nebyl v destrukci konstrukce, či řídících ploch. ale v tom, že došlo k přerušení hydraulických okruhů řízení. Přesto letoun "přistál" a většina lidí přežila.

Jinak, i když se něco dostane ven, jsou to malé části radiálně odletující od motoru nebo ve směru výstupu plynů. Pravděpodobnost zásahu něčeho životně důležitého je téměř nulová.

+2/0
27.12.2016 23:26

V92l96a14d29o 14K57o10r56m11e94n90d62i 1975900968109

Počkajte DC 10,alebo MD11? Tu som sa nejak stratil. Predpokladám že ste namiesto MD 10 myslel DC10...

0/0
28.12.2016 1:11

J37i28n84d65ř30i51c34h 65T14ů22m54a 1544172877118

Máte pravdu, šlo o DC10-ku.

0/0
28.12.2016 11:08

V39l54a89d76o 45K91o66r70m76e36n57d60i 1465170478149

No neviem ,ale fatálne poškodenie motora A380 od Qantasu sa podobalo už skôr k explozii ako bežnému vysadeniu. A myslím že sa tam poškodili hydr.systémy lietadla.

0/0
28.12.2016 1:23

J33i22n39d64ř92i48c21h 11T51ů71m48a 1254912137558

Ale jak vidíte, letoun bez problémů přistál. Taky je to úplně jiná kategorie motorů. Odstředivé síly i hmotnost komponentů je někde úplně jinde než u TU154.

0/0
28.12.2016 10:57

S48e23i93d60l 18P17e24t61r 1171691565174

ad ́3)

klouzavost TU 154 bude tak 1:7, neboli nikoli " desítky km" ale jen jednotky, konkrétně za ideálních podmínek z hladiny 3300 ft pouze 7 km ...

Což při rychlosti 400 km/h představuje max 2 minuty ku smrti ..:-/

0/0
27.12.2016 23:47

J39i71n90d87ř57i65c17h 30T42ů77m32a 1184902427888

"Moderní dopravní letadlo má totiž klouzavost 20:1, starší typy jako Boeing 747 někde kolem 15:1"

Správně jsem chtěl napsat desítku kilometrům. Odhaduji 10-15 km.

Dále viz má odpověď p. Roubalovi.

Rychlost pro optimální klouzavost bude také podstatně nižší než 400 km/hod.

Klouzavost pod 1:10 mají pouze vrtulová letadla (z důvodů velkého odporu vrtulí).

0/0
28.12.2016 10:02

V35o72j53t51ě77c73h 80R18o46u52b55a38l 9950193592313

"V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží)."

Zřejmý nesmysl.Chcete sdělit, že Tu-154 má vyšší klouzavost než větroň?

0/0
28.12.2016 8:44

J94i45n41d81ř38i59c83h 89T58ů84m81a 1224702907858

Ne, mělo to být "desítku kilometrů" (odhaduji mezi deseti a patnácti kilometry). Neznám klouzavost konkrétně u TU154 ale obecně mají moderní dopravní letouny velmi dobrou. Výhodou TU proti nim je velmi malý odpor motorů, nevýhodoou zase "rychlé křídlo". V případě vysazení také musíte počítat s tím, že letoun ještě chvíli stoupá , než je převeden do klouzání a nějaký kilometr uletí v této "balistické" křivce.

0/0
28.12.2016 9:43
Foto

L69u74d28ě87k 87F63u27x78a 9436580624547

Nenašly se stopy po výbušninách, nenašly se stopy po požáru. Proč jsou trosky letadla od sebe skoro tři kilometry? Podle všeho se rozlomilo až na hladině, nebo ne? To je tam tak silný proud?

+1/0
27.12.2016 19:40

M44a12r37t20i20n 81J55a37n72d58a 7604607743886

odlomil se ocas, předek se odrazil a kus ještě "letěl"

jinak, díky Fuxo za mínus, když jsem tady psal, že na Sinaji se islamisti přihlásili za pár hodin... na co fakta, že?

+2/−1
27.12.2016 21:06

F62r92a92n90t67i47š55e66k 84S62c77h30l71i67c76h66t96s 9335742151485

Chtěl bych se zeptat pana Coufala, zda-li je možné, aby TU-154 přistál s plnými nebo skoro plnými nádržemi? Kolik tak asi museli doplňovat v Adleru údajně toho paliva? Vzdálenost Moskva Soči není přece tak velká, asi 1000km.

0/0
27.12.2016 19:27
Foto

V87l31a73s71t40a 24C62o22u21f24a67l 7227989109345

Viz. tabulka na straně 41. Nominál při výšce 11000 a 0,8M při MSA. Pokud v Moskvě tankovali na plno, tak museli mít tak polovinu. Letěl jsem tam tento měsíc z Moskvy a trvá to asi 2 hodiny a 20 minut.

+1/0
27.12.2016 19:37
Foto

V84l51a89s25t98a 77C26o73u42f88a19l 7867609159615

Zde je dokument: http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/prakticheskaya_aerodinamika_samoleta_tu_154m.pdf

+2/0
27.12.2016 19:39

K37a84r69e49l 73L71a29n29g36r 2322917530738

To je verze M ta ma jine motory a jiny dolet nez verze B-2

+1/0
27.12.2016 21:06
Foto

V48l20a17s72t66a 52C81o55u42f59a16l 7707719569415

V tom dokumentu je popsaný rozdíl mezi B-2 a M, tak se to dá přepočítat.

+1/0
27.12.2016 22:27

F17r58a85n81t52i59š36e62k 65S32c63h91l16i33c52h35t31s 9815462291175

Dík.

+1/0
27.12.2016 19:59
Foto

V33l16a94s35t63a 77C12o24u86f47a15l 7947889469245

Raději jsem se podíval na google maps. Podle nich je vzdálenost 1690km a letadlem je to 2h10min.

0/0
27.12.2016 19:47

P61a37v64e22l 40L88e25p32e78n67k98a 5476291315193

To by mohlo odpovídat. Letadlo hned nenabere cestovní rychlost a koridor nemusí vést přímo.

0/0
27.12.2016 19:56
Foto

V98l83a17s93t82a 52C90o56u87f80a33l 7477779839575

Nějak tak. Ono se letí kolem Donbasu, tak je trasa zakřivenější. Když jsem letěl z Prahy do Rostova, tak to bylo úplně za roh.

0/0
27.12.2016 19:58

M95a26r86e37k 72N93e26t33o88l28i17c82k26ý 6664630408

A ty titulky Vám komponuje kdo? Jedno vím jistě, černá skříňka se nepitvá! A vyznívá to vzhledem k okolnostem i dost blbě a nejapně.

+2/−1
27.12.2016 19:16

Z82d92e76n47ě31k 87S93k63ř70i70v80a75n 5414160519476

Pitvají skříňku? V kontextu události docela nevhodný výraz. Spíš "zkoumají, analyzují".

+2/−1
27.12.2016 19:11
Foto

J48i30ř70í 81C59h90o58c25h82o59l28á75č 5744693740886

jelikož se jedná o ruské letadlo tak by to asi nebylo politicky vhodné ;-) , nebo je pisálek jen ňouma a neumí řádně překládat , to samý když psali o "mastné " skvrně na moři

0/0
27.12.2016 22:38

Z34d50e50n54ě10k 46S35k18ř31i32v66a11n 5224500919816

Pitvat se jeví jako politicky vhodnější? Spíš ani tak nejde o překlad, jako o slovní zásobu.

0/0
27.12.2016 22:59

V75l69a43d94a 94D81o79l90e43z61a64l 6712686285

Trochu OT ale otázka nejlépe na pana Coufala. Nevíte náhodou jaký je maximální průtok čerpadla NP-96 z motoru RD33 z Migu 29? Marně googlim jen spotřebu...

0/0
27.12.2016 18:45
Foto

V88l10a95s90t51a 90C65o95u47f11a94l 7627599369345

Nevím. Zkusíme to najít na yandexu.

+1/0
27.12.2016 18:47
Foto

V57l12a42s66t46a 98C14o35u78f93a51l 7697589219485

75 l/min.

https://zelaz.ru/nasosy-aksialno-plunzhernye-np.html

+2/0
27.12.2016 18:52
Foto

V81l63a48s13t43a 65C14o31u97f11a25l 7797329429105

Po načtení klikněte na CHARAKTERISTIKY.

+1/0
27.12.2016 18:57
Foto

V42l31a52s66t85a 58C31o14u32f28a83l 7747279969985

Tady máte celý motor:

http://www.uecrus.com/rus/products/military_aviation/rd33/

Pozor, je to ale měrná spotřeba na kilo Newton tahu. Tam je to jako kg sekunda. To je to samé. Musíte to přepočítat na prostá kila.

+1/0
27.12.2016 19:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.