Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové vylovili motor z tupolevu, černou skříňku pitvají v Moskvě

Ruské pátrací týmy našly další tři části letadla, které se v neděli zřítilo do Černého moře. Mezi nalezenými troskami je i motor. Záznamník s letovými záznamy byl převezen do specializovaného pracoviště nedaleko Moskvy, kde ho analyzují odborníci. Ruští vyšetřovatelé uvedli, že havárii natočil náhodný svědek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i28c64h80a97l 16P28l46e46š22t98i18l 2975891585

Putin se zřejmě brzy chystá do pekla. Tak poslal napřed orchestr, aby mu k příchodu zahrál, a pár věrných novinářů, aby tu slávu zaznamenali.

+3/−3
28.12.2016 9:04
Foto

J43i39r34i 20B27i68l49i30n78a 5888560177

To by me fakt zajimalo, jestli je ten vojensky pohreb povinny, nebo jestli maji pribuzni obeti na vyber.

To musi byt fakt radost, kdyz rodinny prislusnik slouzi v idiotske sovetske uniforme zlocinnymu rezimu a kdyz si ho ten rezim narokuje i po smrti.....Rv

+5/−8
28.12.2016 0:32
Foto

J59o18s85e46f 83K59o63u85b27a 8131960273871

Zaspal jsi nějak dobu 25 let, kdy onen zločinný režim skončil. Jen opravím tvou nevzdělanost. Je to Ruská federace, kapitalistický stát. :-/

+3/−3
28.12.2016 8:24
Foto

J79i93r86i 60B11i18l71i94n54a 5138740637

Vy nejspis nesledujete zpravy Kouba. Jinak byste vedel cosi o ruske agresi proti Ukrajine, vybombardovani Aleppa a dalsich zlocinech zeme vedene byvalym dustojnikem KGB.

Doporucil bych vam namisto cetby Sputniku alespon obcasne samovzdelavani.

Ten vas nedavny vyrok, podle ktereho neziji na uzemi Patagonie krestane byl ovsem roztomily. Nejspis jste si tohle jihoamericke uzemi spletl s Papuou. :-)

+2/−3
28.12.2016 8:53

J27i78n17d76ř96i84c91h 50T98ů68m38a 1604742257578

Přesněji, je to Ruská federace, militantní diktatura. :-/

+1/0
28.12.2016 10:58

R44a13d41a39n 41K16u32b47a73n61t 1693770799840

Doporučuji odkaz kdy musel TU154 30 minut manevrovat se zaseknutymi vztlakovymi kapkami.

YouTube

Jestli je to u TU154 chronické nevím, ale jeden pilot to zažil.

+1/0
27.12.2016 23:42

R22a14d14a20n 82K66u79b55a18n29t 1283150759870

Vztlak nevzniká pod křídlem ale nad křídlem.

0/0
27.12.2016 23:28

R21o64m36a84n 85V60í36c90e23n73e43c 2579932418422

Takto opravdu vypadá na chybu dětí za kniplem.

+2/0
27.12.2016 23:12

J25a37n17a 21B64e85r63k34o49v91á 6583769876943

Vůbec tomu nerozumím, ale nemohl to nechat přistát, když to nešlo zvednout, tak jak na té řece Hadson, když byl pilot tak zkušený ?

+1/0
27.12.2016 20:23

P22a21v35e39l 43V36e19t35e83š90n29í58k 7315908405767

S takhle velkým letadlem je to téměř nemožné. On "zázrak na Hudsonu" se tomu neříká jen tak.

Ale prý na řece je trochu větší šance, protože tam nejsou takové vlny jako na moři. Při takovém pokusu o přistání na moře s největší pravděpodobností zavadí křídlo o vlnu a nemají šanci.

+5/−1
27.12.2016 20:45

K34a71r48e23l 92L90a20n92g20r 2122567390858

Prectete si neco o nasich valecnych letcich a uvidite hned jaka to byla "sranda" sedat na Biskaji do vln.

+1/−1
27.12.2016 21:01

T91o37m82á48š 94C11h62r17a27s59t15n32ý 2881524251913

Odpověď je dost jasná. S pravděpodobností veliksoti toho, že zítra vyjde slunce, by skončili stejně jako let Etiopia Airlines 961

https://youtu.be/SqKdVo_IcGs?t=10s

+2/0
27.12.2016 22:12

J16i63n72d92ř72i67c85h 38T73ů12m30a 1104422287418

Nemohu si pomoci, ale stále mi připadá nejpravděpodobnější sabotáž či výbuch. Nejrůznější polooficiálně publikované teorie nedávají smysl. Viz následující:

1) ztráta vztlaku zasunutím klapek - po dvou minutách letu musely být klapky dávno zasunuty

2) ztráta orientace pilota a navedení do može - možná nad širým mořem, ale ne těsně po přeletu osvětleného pobřeží.

3) vysazení motorů - současné vysazení tří motorů je prakticky vyloučené. V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží). Navíc tento sestup by zaregistroval radar (nedošlo by k okamžité ztrátě kontaktu na radaru). V takovém případě lze také očekávat vyslání "Myday" či nastavení nouzového kodu na odpovídači .

4) destrukce trupu za letu - k destrukcím trupu (následkem poškození a špatných oprav) dochází zpravidla ve vyšších výškách, kdy je trup namáhán rozdílem vnějšího a vnitřního tlaku. V této výšce tento faktor lze vyloučit.

5) pád do moře po ztrátě rychlosti - je možný, ale v tom případě by stroj přešel do vývrtky či spirály a v takovém případě by se při malé hloubce moře doslova zavrtal do dna. Pevnost draku by nebyla ve vzduchu překročena a rozpadl by se až při nárazu na hladinu. Radar by sestupnou tarjektorii musel zaznamenat.

6) chyba pilota - chybu lidského faktoru nelze absolutně vyloučit, ale nenapadá mne praktická možnost, jak by pilot mohl dosánout při uváděné výšce a rychlosti okamžitou destrukci draku, tak aby došlo k rozptylu trosek a okamžité ztrátě indikace na radaru.

+11/0
27.12.2016 19:54
Foto

V78l78a48s91t63a 45C19o36u89f77a68l 7167229439905

Hezké. Škoda, že musím na pivo. Mohli jsme si popovídat.

+1/−1
27.12.2016 19:57

J13i47n93d11ř14i47c83h 45T23ů34m51a 1544732917798

Jasne, pivo má přednost. Ale musí to být Plzeň. :-)

+3/0
27.12.2016 20:02

M61i74c98h28a35l 52P50l60e61š55t95i37l 2825251135

Hai, machigainaku.

0/0
28.12.2016 9:08

K60a72r94e82l 98L82a15n40g24r 2922947430358

Ad bod 3. Destrukce 3 motoru tj stredoveho muze vest ke kompletnimu ochromeni stroje.

0/0
27.12.2016 21:03

J67i22n90d45ř43i19c25h 93T17ů92m17a 1474612867418

Vysazení a destrukce jsou dvě různé věci. Muselo by dojít k výbuchu motoru a utržení kýlovky. Pokud vím, výbuch motoru dopravního letounu nebyl dosud zaznamenán. Ani destrukce lopatek na motoru by neměla okamžité fatální následky. Na to jsou konstruované.

+3/0
27.12.2016 21:57

T54o17m20á11š 30C19h72r77a58s90t92n96ý 2551434831343

Pokud a to dost teoreticky neprojdou směsnou komorou skrz obal motoru.

0/0
27.12.2016 22:14

J40i19n25d91ř49i64c60h 92T72ů10m19a 1524792867448

Ano, v ojedinělých případech mohou. Ale i potom by musely zasáhnout životně důležitou část letounu, což vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny okolí motoru je volný prostor, je krajně nepravděpodobné.

+1/0
27.12.2016 23:19

K46a94r72e84l 17L82a92n22g25r 2942437410538

Napovim vam MD10 a fuserina pri barevne luminiscencni defektoskopii vedla k roztrzeni obezneho kola. A to opravdu ochranne pancerove kruhy neudrzi. A to ze z motoru pri jeho vnitrni destrukci nic nevyleze ven jsou pohadky, realita je jina.

0/0
27.12.2016 22:17

J50i22n68d59ř33i67c75h 38T46ů93m91a 1894552267378

Problém MD10 ovšem nebyl v destrukci konstrukce, či řídících ploch. ale v tom, že došlo k přerušení hydraulických okruhů řízení. Přesto letoun "přistál" a většina lidí přežila.

Jinak, i když se něco dostane ven, jsou to malé části radiálně odletující od motoru nebo ve směru výstupu plynů. Pravděpodobnost zásahu něčeho životně důležitého je téměř nulová.

+2/0
27.12.2016 23:26

V29l98a29d97o 70K55o55r11m82e57n76d51i 1465950988969

Počkajte DC 10,alebo MD11? Tu som sa nejak stratil. Predpokladám že ste namiesto MD 10 myslel DC10...

0/0
28.12.2016 1:11

J15i32n16d52ř60i40c59h 29T21ů21m15a 1984112807948

Máte pravdu, šlo o DC10-ku.

0/0
28.12.2016 11:08

V60l66a64d91o 26K74o45r69m97e93n20d85i 1115560268399

No neviem ,ale fatálne poškodenie motora A380 od Qantasu sa podobalo už skôr k explozii ako bežnému vysadeniu. A myslím že sa tam poškodili hydr.systémy lietadla.

0/0
28.12.2016 1:23

J41i47n96d85ř66i49c72h 76T88ů48m10a 1854592497558

Ale jak vidíte, letoun bez problémů přistál. Taky je to úplně jiná kategorie motorů. Odstředivé síly i hmotnost komponentů je někde úplně jinde než u TU154.

0/0
28.12.2016 10:57

S10e11i62d25l 84P80e13t82r 1311681625184

ad ́3)

klouzavost TU 154 bude tak 1:7, neboli nikoli " desítky km" ale jen jednotky, konkrétně za ideálních podmínek z hladiny 3300 ft pouze 7 km ...

Což při rychlosti 400 km/h představuje max 2 minuty ku smrti ..:-/

0/0
27.12.2016 23:47

J57i49n54d58ř72i93c81h 73T61ů13m93a 1374212927878

"Moderní dopravní letadlo má totiž klouzavost 20:1, starší typy jako Boeing 747 někde kolem 15:1"

Správně jsem chtěl napsat desítku kilometrům. Odhaduji 10-15 km.

Dále viz má odpověď p. Roubalovi.

Rychlost pro optimální klouzavost bude také podstatně nižší než 400 km/hod.

Klouzavost pod 1:10 mají pouze vrtulová letadla (z důvodů velkého odporu vrtulí).

0/0
28.12.2016 10:02

V13o76j74t58ě19c57h 47R20o83u47b40a41l 9570383642743

"V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží)."

Zřejmý nesmysl.Chcete sdělit, že Tu-154 má vyšší klouzavost než větroň?

0/0
28.12.2016 8:44

J26i14n40d25ř37i43c89h 36T91ů77m75a 1934952177358

Ne, mělo to být "desítku kilometrů" (odhaduji mezi deseti a patnácti kilometry). Neznám klouzavost konkrétně u TU154 ale obecně mají moderní dopravní letouny velmi dobrou. Výhodou TU proti nim je velmi malý odpor motorů, nevýhodoou zase "rychlé křídlo". V případě vysazení také musíte počítat s tím, že letoun ještě chvíli stoupá , než je převeden do klouzání a nějaký kilometr uletí v této "balistické" křivce.

0/0
28.12.2016 9:43

L14u90d92ě98k 15F56u19x52a 9606190384707

Nenašly se stopy po výbušninách, nenašly se stopy po požáru. Proč jsou trosky letadla od sebe skoro tři kilometry? Podle všeho se rozlomilo až na hladině, nebo ne? To je tam tak silný proud?

+1/0
27.12.2016 19:40

M20a42r62t33i45n 96J38a76n32d79a 7774597693856

odlomil se ocas, předek se odrazil a kus ještě "letěl"

jinak, díky Fuxo za mínus, když jsem tady psal, že na Sinaji se islamisti přihlásili za pár hodin... na co fakta, že?

+2/−1
27.12.2016 21:06

F47r66a41n80t53i23š76e22k 35S49c63h38l58i28c16h61t79s 9155982721785

Chtěl bych se zeptat pana Coufala, zda-li je možné, aby TU-154 přistál s plnými nebo skoro plnými nádržemi? Kolik tak asi museli doplňovat v Adleru údajně toho paliva? Vzdálenost Moskva Soči není přece tak velká, asi 1000km.

0/0
27.12.2016 19:27
Foto

V93l38a53s40t96a 67C39o13u34f23a43l 7397299189525

Viz. tabulka na straně 41. Nominál při výšce 11000 a 0,8M při MSA. Pokud v Moskvě tankovali na plno, tak museli mít tak polovinu. Letěl jsem tam tento měsíc z Moskvy a trvá to asi 2 hodiny a 20 minut.

+1/0
27.12.2016 19:37
Foto

V21l78a65s24t92a 97C16o23u69f16a47l 7207699709985

Zde je dokument: http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/prakticheskaya_aerodinamika_samoleta_tu_154m.pdf

+2/0
27.12.2016 19:39

K71a60r95e16l 53L37a86n49g56r 2552467190118

To je verze M ta ma jine motory a jiny dolet nez verze B-2

+1/0
27.12.2016 21:06
Foto

V35l30a97s39t19a 63C50o10u49f83a78l 7807879259835

V tom dokumentu je popsaný rozdíl mezi B-2 a M, tak se to dá přepočítat.

+1/0
27.12.2016 22:27

F33r58a57n68t41i34š50e81k 42S22c64h24l34i38c19h68t56s 9885142861495

Dík.

+1/0
27.12.2016 19:59
Foto

V18l18a10s16t29a 97C32o75u27f35a65l 7227129259965

Raději jsem se podíval na google maps. Podle nich je vzdálenost 1690km a letadlem je to 2h10min.

0/0
27.12.2016 19:47

P96a76v76e76l 83L47e64p27e54n48k25a 5706391255323

To by mohlo odpovídat. Letadlo hned nenabere cestovní rychlost a koridor nemusí vést přímo.

0/0
27.12.2016 19:56
Foto

V90l82a37s44t25a 50C56o62u21f35a28l 7167259859975

Nějak tak. Ono se letí kolem Donbasu, tak je trasa zakřivenější. Když jsem letěl z Prahy do Rostova, tak to bylo úplně za roh.

0/0
27.12.2016 19:58

M12a31r23e21k 70N78e22t36o12l11i52c90k55ý 6664140368

A ty titulky Vám komponuje kdo? Jedno vím jistě, černá skříňka se nepitvá! A vyznívá to vzhledem k okolnostem i dost blbě a nejapně.

+2/−1
27.12.2016 19:16

Z91d60e94n44ě81k 83S67k10ř56i50v24a64n 5514650409496

Pitvají skříňku? V kontextu události docela nevhodný výraz. Spíš "zkoumají, analyzují".

+2/−1
27.12.2016 19:11
Foto

J40i55ř46í 93C57h28o54c53h77o56l34á42č 5724583110946

jelikož se jedná o ruské letadlo tak by to asi nebylo politicky vhodné ;-) , nebo je pisálek jen ňouma a neumí řádně překládat , to samý když psali o "mastné " skvrně na moři

0/0
27.12.2016 22:38

Z17d97e35n55ě30k 50S25k27ř62i22v64a30n 5634570849466

Pitvat se jeví jako politicky vhodnější? Spíš ani tak nejde o překlad, jako o slovní zásobu.

0/0
27.12.2016 22:59

V69l12a59d98a 30D19o78l73e15z50a66l 6352586345

Trochu OT ale otázka nejlépe na pana Coufala. Nevíte náhodou jaký je maximální průtok čerpadla NP-96 z motoru RD33 z Migu 29? Marně googlim jen spotřebu...

0/0
27.12.2016 18:45
Foto

V36l96a48s28t56a 52C40o84u29f89a39l 7287409459625

Nevím. Zkusíme to najít na yandexu.

+1/0
27.12.2016 18:47
Foto

V34l88a29s71t87a 71C69o97u11f74a97l 7297619499785

75 l/min.

https://zelaz.ru/nasosy-aksialno-plunzhernye-np.html

+2/0
27.12.2016 18:52
Foto

V83l89a68s38t84a 66C80o45u11f41a15l 7847829699695

Po načtení klikněte na CHARAKTERISTIKY.

+1/0
27.12.2016 18:57
Foto

V12l77a42s20t80a 61C46o63u70f62a66l 7977469539575

Tady máte celý motor:

http://www.uecrus.com/rus/products/military_aviation/rd33/

Pozor, je to ale měrná spotřeba na kilo Newton tahu. Tam je to jako kg sekunda. To je to samé. Musíte to přepočítat na prostá kila.

+1/0
27.12.2016 19:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.