- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to taková Potěmkinova železnice.
Za deset let 850 km železnice. To mi přijde ještě jako docela dobré. Kolik km železnice se za posledních deset let postavilo u nás a za jakou cenu?
Ona doba stavby je ruzna, treba v Norsku staveli 730km dlouhou Nordland line, spojujici Trondheim s Bodo, od roku 1882 do roku 1961. Ovsem teren, klimaticke podminky a stavebni technologie tehdejsi doby jsou neporovnatelne.
A i v CR se za poslednich 10 let dost investovalo do zeleznic. Sice jde o rekonstrukce ale v pripade koridoru jde casto o prelozky v nove trase. Takze bych se nedivil kdybu i v CR bylo za poslednich 10 let polozeno 800km koleji. Mate pravdu, cenu radeji nechci ani vedet. A o VRT se ale radeji vyjadrovat nebudu.
Že by tam působil tým, co u nás staví dálnice? :-)
U nás se vyhodily miliardy za cyklostezky a rozhledny v údolích. Tak jaký je v tom rozdíl
Cyklostezky bych nehaněl jako celek, některé jsou pěkné a mají vysokou návštěvnost.
Když se podívám na foto č.12, říkám si, jak jsem rád, že žiji v České republice!
Proč? Tamní venkov má také něco do sebe. Nehledě k tomu, že nemálo lidí (nejen) v ČR nemá ani to, co ten hoch na snímku.
To u nás jsem jiní kabrňáci ... My bychom to hezky dostavěli, sice by to stálo asi pětinásobek plánovaných nákladů a trvalo by to dvojnásobek doby, ale ihned poté by hlavní hygienik provoz zakázal kvůli hlučnosti překračující limit o 1,5 decibelu ... (viz pražské tramvajové tratě)
Trochu podrobnější údaje by nebyly? Třeba rozchod trati. Z fotky č.11 to vypadá, že trať je splítková po dva rozchody.
Vážený pane Kuřítko,
v Brazílii jezdí vlaky po několika rozchodech železnic, tak jako v ČR. Na fotografiích č.1-2 a 11 jsou pravděpodobně zobrazeny rozchody kolejí o 1600 mm a 1000 mm.
Obrázek č. 1
To mají kolejnice tak měkké, nebo žárem "vyměkly" ?
tak podle fotky cislo 9 je videt, ze byly vycpany polystyrenem ...