Diskuze

OBRAZEM: Železnice do nikam. Brazilská trať za miliardy končí v pustině

Železniční trať Transnordestina spojí odlehlé přístavy na severovýchodě Brazílie a zajistí práci pro lidi, kteří budou žít podél ní. Takový byl plán. Výstavba 1 700 kilometrů železnice, která měla skončit příští měsíc, je však po deseti letech hotová jen z půlky. Sóju, kukuřici nebo železnou rudu tak v oblasti stále převážejí drahé a pomalé kamiony.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Je to taková Potěmkinova železnice.

0 0
možnosti
VP

V39í66t 18P55r12č78í93k

28. 12. 2016 11:46

Za deset let 850 km železnice. To mi přijde ještě jako docela dobré. Kolik km železnice se za posledních deset let postavilo u nás a za jakou cenu?

2 0
možnosti
VM

Ona doba stavby je ruzna, treba v Norsku staveli 730km dlouhou Nordland line, spojujici Trondheim s Bodo, od roku 1882 do roku 1961. Ovsem teren, klimaticke podminky a stavebni technologie tehdejsi doby jsou neporovnatelne.

A i v CR se za poslednich 10 let dost investovalo do zeleznic. Sice jde o rekonstrukce ale v pripade koridoru jde casto o prelozky v nove trase. Takze bych se nedivil kdybu i v CR bylo za poslednich 10 let polozeno 800km koleji. Mate pravdu, cenu radeji nechci ani vedet. A o VRT se ale radeji vyjadrovat nebudu.

0 0
možnosti
MC

Že by tam působil tým, co u nás staví dálnice? :-)

2 0
možnosti
JB

U nás se vyhodily miliardy za cyklostezky a rozhledny v údolích. Tak jaký je v tom rozdíl?

3 3
možnosti
ŘV

Cyklostezky bych nehaněl jako celek, některé jsou pěkné a mají vysokou návštěvnost.

3 0
možnosti
SH

Když se podívám na foto č.12, říkám si, jak jsem rád, že žiji v České republice!V

0 0
možnosti
PM

Proč? Tamní venkov má také něco do sebe. Nehledě k tomu, že nemálo lidí (nejen) v ČR nemá ani to, co ten hoch na snímku.

1 1
možnosti
MS

To u nás jsem jiní kabrňáci ... My bychom to hezky dostavěli, sice by to stálo asi pětinásobek plánovaných nákladů a trvalo by to dvojnásobek doby, ale ihned poté by hlavní hygienik provoz zakázal kvůli hlučnosti překračující limit o 1,5 decibelu :-P ... (viz pražské tramvajové tratě)

6 0
možnosti
MK

Trochu podrobnější údaje by nebyly? Třeba rozchod trati. Z fotky č.11 to vypadá, že trať je splítková po dva rozchody.

3 0
možnosti
JT

Vážený pane Kuřítko,

v Brazílii jezdí vlaky po několika rozchodech železnic, tak jako v ČR. Na fotografiích č.1-2 a 11 jsou pravděpodobně zobrazeny rozchody kolejí o 1600 mm a 1000 mm.:-/

0 0
možnosti
JT

J20i20ř61í 96T62e86p30r

28. 12. 2016 7:53

Obrázek č. 1

To mají kolejnice tak měkké, nebo žárem "vyměkly" ?

1 0
možnosti
LM

tak podle fotky cislo 9 je videt, ze byly vycpany polystyrenem ...

0 0
možnosti