Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Železnice do nikam. Brazilská trať za miliardy končí v pustině

Železniční trať Transnordestina spojí odlehlé přístavy na severovýchodě Brazílie a zajistí práci pro lidi, kteří budou žít podél ní. Takový byl plán. Výstavba 1 700 kilometrů železnice, která měla skončit příští měsíc, je však po deseti letech hotová jen z půlky. Sóju, kukuřici nebo železnou rudu tak v oblasti stále převážejí drahé a pomalé kamiony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43á87c51l77a54v 75S53v85o98b52o15d60a 5466688989

Je to taková Potěmkinova železnice.

0/0
28.12.2016 17:20

V98í36t 82P22r66č55í41k 9338640344450

Za deset let 850 km železnice. To mi přijde ještě jako docela dobré. Kolik km železnice se za posledních deset let postavilo u nás a za jakou cenu?

+2/0
28.12.2016 11:46

V63á82c45l68a37v 27M59e63r75g40l 5641640711610

Ona doba stavby je ruzna, treba v Norsku staveli 730km dlouhou Nordland line, spojujici Trondheim s Bodo, od roku 1882 do roku 1961. Ovsem teren, klimaticke podminky a stavebni technologie tehdejsi doby jsou neporovnatelne.

A i v CR se za poslednich 10 let dost investovalo do zeleznic. Sice jde o rekonstrukce ale v pripade koridoru jde casto o prelozky v nove trase. Takze bych se nedivil kdybu i v CR bylo za poslednich 10 let polozeno 800km koleji. Mate pravdu, cenu radeji nechci ani vedet. A o VRT se ale radeji vyjadrovat nebudu.

0/0
28.12.2016 15:06

M84i60c85h30a58l 54C66h32a10l40u37p88a 6828120479113

Že by tam působil tým, co u nás staví dálnice? :-)

+2/0
28.12.2016 10:07

J64i86r52i 18B22e70c49v40a25r 7872119816

U nás se vyhodily miliardy za cyklostezky a rozhledny v údolích. Tak jaký je v tom rozdíl?

+3/−3
28.12.2016 9:59

Ř92e68h43o71ř 21V59l81a94s55á13k 2154794781406

Cyklostezky bych nehaněl jako celek, některé jsou pěkné a mají vysokou návštěvnost.

+3/0
28.12.2016 10:04

D81a15n40i47e44l 56S26c73h74n77i21t62z49e23r 5201554141706

O některých "cyklostezkách" bych pomlčel, teda pokud jejich úroveň chceme srovnávat s Rakouském a né s Ukrajinou.

+1/0
28.12.2016 20:44

S52t83a39n41i95s65l77a33v 30H51ř54e61b80í72č38e80k 7884441983

Když se podívám na foto č.12, říkám si, jak jsem rád, že žiji v České republice!V

0/0
28.12.2016 9:57

P76a52v53e65l 28M93a65t59o57u19š67e84k 5980977448374

Proč? Tamní venkov má také něco do sebe. Nehledě k tomu, že nemálo lidí (nejen) v ČR nemá ani to, co ten hoch na snímku.

+1/−1
28.12.2016 12:08

S94t11a50n18i74s69l21a36v 73H29ř22e95b48í33č68e34k 7744561373

Jenomže, tady je to pár tisícovek a tam jsou to milióny!!! Když se ti to tak líbí, klidně se tam odstěhuj!!! Já rád zůstanu tam, kde jsem!!!;-)

0/0
28.12.2016 15:13

P27a97v28e21l 46M40a15t29o23u61š66e55k 5630467458434

V prvé řadě nevím o tom, že bychom si tykali. To jsem jako podle vás povinen se stěhovat všude, kde se mi to líbí? Mám stejné právo na to, aby se mi to líbilo, jako vy máte právo na to, aby se vám to nelíbilo (pominu-li, že jsem netušil, co všechno jste schopen poznat z jedné fotky, zřejmě jste jasnovidec!). Já vám takové právo neupírám, jen jsem si dovolil napsat svůj opačný pohled, což jsem si asi podle vás dovolil příliš. Tak se laskavě uklidněte, nikdo vás snad nenutí, abyste se tam stěhoval, a nenavážejte se do druhých, kteří věci vidí jinak, mimochodem třeba i na základě osobních poznatků a zkušeností!

0/0
28.12.2016 15:29

S79t48a35n34i17s41l26a90v 98H80ř68e21b34í49č43e19k 7524701263

Hlavně se nám tady nerozbreč!;-(

0/−1
28.12.2016 18:08

M38i76r88o13s77l68a49v 96S74l16á72m58a 1581133885885

To u nás jsem jiní kabrňáci ... My bychom to hezky dostavěli, sice by to stálo asi pětinásobek plánovaných nákladů a trvalo by to dvojnásobek doby, ale ihned poté by hlavní hygienik provoz zakázal kvůli hlučnosti překračující limit o 1,5 decibelu :-P ... (viz pražské tramvajové tratě)

+6/0
28.12.2016 9:45

L84i48b31o30r 85M80o36u22č64k70a 1938937725282

zlata D8 ;-D

+7/0
28.12.2016 8:52

M57a13r92t30i16n 66K89u44ř57í65t66k43a 6517846358325

Trochu podrobnější údaje by nebyly? Třeba rozchod trati. Z fotky č.11 to vypadá, že trať je splítková po dva rozchody.

+3/0
28.12.2016 7:54

J19i17ř44í 60T57i69n30t49ě40r56a 6490769473160

Vážený pane Kuřítko,

v Brazílii jezdí vlaky po několika rozchodech železnic, tak jako v ČR. Na fotografiích č.1-2 a 11 jsou pravděpodobně zobrazeny rozchody kolejí o 1600 mm a 1000 mm.:-/

0/0
28.12.2016 13:13

J74i55ř33í 55T58e69p65r 4387950325975

Obrázek č. 1

To mají kolejnice tak měkké, nebo žárem "vyměkly" ?

+1/0
28.12.2016 7:53

L49i90b65o63r 51M38o51u85č42k60a 1858587225692

tak podle fotky cislo 9 je videt, ze byly vycpany polystyrenem ...

0/0
28.12.2016 8:53

M87i81c52h89a59l 26C23h96a50l89u20p20a 6948350659653

Na to jste přišli jak? Podle mě je tam nalepený papír, na některých částečně sloupnutý.

0/0
28.12.2016 10:11

J80i21ř22í 61T17i78n64t85ě87r27a 6970899153540

Vážený pane Moučko,

to jsou výrobcem certifikované kolejnice s identifikačním štítkem.:-/

0/0
28.12.2016 13:16

Z87d95e21n84ě70k 87H23r48u46b15ý 5845528491746

Taky by mě to zajímalo, ale možná to zkresluje perspektiva té fotky. Ta visící část může mít třeba 10 metrů. Měřítkem by mohla být ta volně položená kolejnice vpravo, začíná uprostřed fotky a končí tam kde začínají pražce. Standardní délka kolejnice je 25m. On i ten oblouk trati se zdá klikatý a nalámaný, ale věřím, že kdybychom stáli na místě, tak se to roztáhne do délky a bude se nám to zdát hezky pravidelné. Ale kdo ví, je to Brazílie ;-)

0/0
28.12.2016 9:23

M52a40r42e25k 30S76a79j73d46a 2595620186268

BRICS :-P

+1/0
28.12.2016 7:30
Foto

P65a11v41e27l 33J91o94s11e24f 98M19ö64r76t52l 9429731172767

"Kak u nich, tak i u nas" - aspoň, pokud jde o dálnici na jih Čech. Ne-li ještě hůř[>-]

0/0
28.12.2016 7:21

J63o38s89e43f 56Č83v82a68n37č74a23r59a 2602329613701

U nas by tam uz ty koleje davno nebyly.

+5/0
28.12.2016 7:13
Foto

P56a46v14e86l 61J60o53s72e37f 41M33ö59r52t33l 9479101382827

Ale byly, akorát by změnily majitele[>-]

+4/0
28.12.2016 7:20

M97a79r36c31e53l 57P44a63v63l30í86k 7641474868139

väčšina železníc viedla NIKAM. a priniesla rozvoj.

+1/0
28.12.2016 6:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.