Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhasla světla a ztichly motory, líčí šťastlivec pád letadla s fotbalisty

Kapitán bolivijského letounu, který se předminulý týden zřítil s brazilským fotbalovým týmem na palubě, podle jednoho z přeživších nevaroval cestující před havárií. Novinář cestující s týmem médiím řekl, že pasažéři nebyli ani vyzváni, aby si zapnuli bezpečnostní pásy. Při tragédii zahynulo 71 lidí, šest jich pád přežilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97o36z44e29f 33B33e19n28c44e89l 1391226673410

Letieť na doraz s palivom som si nedovolil ani keď som letel sám. Pri tých naších papiernákoch je to vždy aj tak len 50 na 50, že sa to podarí v takomto prípade niekde položiť. Pritom by to bola hrubá letecká nekázeň a veľká možnosť prísť o papiere. Ako som si pozrel v tlači zverejnenú letovú trasu a zistil prevladajúce vetry v oblastiach letu, tak kapitánovi muselo byť jasné, že na 90% nedoletí. Za takehoto stavu letieť je obrovská trúfalosť, či skôr bláznovstvo. Keď už nemal zodpovednosť sám za seba, tak mal brať ohľad na pasažierov.

Zodpovedných pochytať odsúdiť a zavrieť tak, aby do konca života videli len nebo nad hlavou.

+1/0
13.12.2016 18:11

M65i97c44h27a67l 38K87r74u35p92i91č51k88a 9425918625

Cloveka, se kterym spadlo letadlo, bych stastlivcem nenazyval.

0/−1
13.12.2016 10:31

P95e74t85r 18T16y81č72k49a 6125242599812

Štěstí v neštěstí.

0/0
13.12.2016 12:42

B95l82a26ž29e27j 84M23o17t61y91č48k59a 8167107905270

pilot se zachoval správně a zbytečně nestrašil cestující před smrtí.

0/−3
13.12.2016 9:30

I60v93o 44J43a92n50á96č87e32k 8343483121112

To je ale moudro teda. Asi netušíte, že kdyby se na to mohli lidi včas připravit, tak jich mohlo přežít více.

+2/0
13.12.2016 14:15

D68a40v59i32d 16M12a84l89i77n91a 1170453190453

"Kdo šetří, má za tři!" :-(

0/0
13.12.2016 8:46
Foto

V75o57j11t93ě97c29h 79P11a51v17l59í90k 5784311324848

Vše závisí na tom, které proměnné zafixujeme, a které necháme volné. Tedy například zda budeme uvažovat pouze tento let, nebo všechny lety. Jestli budeme brát v potaz pouze lety, kde letecká společnost pravidelně nedodržuje přepisy, nebo všechny lety, jestli budeme považovat přiřazení sedadel za náhodné, nebo předem dané. Má odpověď je správná v případě, že uvažujeme jen tento let, ale veškeré ostatní proměnné považujeme za náhodné. Paní Stočesová si vybrala jiný přístup, který není ani horší, ani lepší.

0/0
13.12.2016 8:39

P82e90t72r 19C73u69ř23í20n 1143974311851

ta letecká společnost usilovala o zeefektivnění využívání pohonných hmot a progresivní zaměstnaneckou firemní kulturu s cílem maximalizace zisku na masívní investice do dalšího rozvoje firmy. Vskutku dynamická a progresivní společnost.

+3/0
13.12.2016 7:58

M11i70r37o41s17l59a29v 94S25t88a39s66t35n21y 7384643346861

Na živu.

+2/0
13.12.2016 7:49

J31a82r47m70i41l26a 65M87a23r90e73š20o31v87á 1544208870416

Taky mě to udeřilo do očí.

0/0
13.12.2016 12:02

L13u61d68ě91k 29S60m56e51t83a22n89a 1775542341808

Vždy jsem si myslel, že s letadlem se dá přistát i bez paliva. Je to tak?

0/−1
13.12.2016 7:35

P46e72t20r57a 45H46a50n19á33k21o57v62á 6980320504527

To ale musíte doplachtit někam, kde se dá přistát. Takovým místem nejsou zalesněné kopce.

+2/−1
13.12.2016 7:45

F43r46a28n43t45a 41N21u94d16l67i79s 5565733678627

A má takové dopravní letadlo, i bez běžících motorů, dostatek vztlaku na doplachtění?

0/0
13.12.2016 8:26

G44a32b35r18i96e75l 65P62i59n65t88é57r 3447835230159

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143

0/0
13.12.2016 8:36

P41e59t10r 42S25e54d12l40á93k 3384725381124

Letadlo neletí, protože mu běží motor, ale protože má křídla. Křídla vytvářejí vztlak. Nespadne jako kus šutru. Větroně nemají motor vůbec a taky lítají. Dopravní letadla dokonce nemají daleko k větroňům svojí klouzavostí (vzdálenost, kterou uletí na jednotku výšky). Problém je vysoká rychlost, na které musejí přistávat a velká hmotnost (těžko se ten krám zastavuje, jak se jednou rozpohybuje). Takže tam, kde malé letadlo přistane do pole, dotankuje a odletí, se dopravák rozmázne a shoří. Ke všemu to vypadá, že to bylo v noci. Takže nejspíš neviděli kam padají.

+4/0
13.12.2016 8:43

P11e18t97r 37T15y88č82k51a 6585812899982

Pokud má dost vztlaku na let tak musí mít dostatek vztlaku i na plachtění. Pouze musí mít na plachtění dostatečnou rychlost. Takže musí měnit výšku za rychlost a výška logicky jednou dojde.

0/0
13.12.2016 12:44

P65e54t42r 55B12r90e98j38c83h48a 6382899750

Pilot / kapitán, nebo obojí v jednom byl současně spolumajitelem ...

To asi není nejlepší kombinace.

Šetřil, co to de a :revsky riskoval, zřejmě několikrát. 8-o:-(

To nemohlo vycházet donekonečna. Nechali je 10 - 15 min. kroužit a byli v haz...

+2/−1
13.12.2016 0:54

M18i64l60o20s59l29a70v 59P83r16o80c21h96a42z31k94a 7534428136538

Tak to by se dalo vyložit na obě strany, že sice šetřil co mohl, ale byl přece v tom letadle, tak by si člověk řekl, že se přece nechce zabít.

+3/0
13.12.2016 7:13

P57e14t38r 58B45r76e62j52c53h94a 6582859900

S tím souhlasím, ale jaké byly jeho myšlenky a proč opakovaně jednal takhle na hraně, nevíme.

+1/0
13.12.2016 7:30

B52l29a96ž50e70j 33M26o26t82y14č44k81a 8367407405240

pokud to vychází tak si tu hranu nikdo neuvědomuje, zkušenosti se získávají až daným problémem;-)

0/0
13.12.2016 9:27

R31u13d36o40l57f 53K22o21m28á17r16e71k 7668319352709

zrovna bych si myslel ze ti vzadu neprezili. a ejhle weise rabe

0/0
12.12.2016 22:25

M13a58r53t88i36n 46W66a50l59l33n59e62r 6675350284600

Všechno je to asi o milimetrech a štěstí. Nedávno jsem viděl v TV dokument, kde v docích vyjížděl z garáže kamion a ten byl sejmutej projíždějícím vlakem (trefil ho někde za kabinou, takže se "jakoby posunul" ve směru jízdy vlaku) Ten posunutej kamion sejmul chlapa, co tam stál No, vypadalo to, že budou mít co dělat najít všechny kosti, ale ten chlap to přežil a dokonce skoro bez zranění Říkali, že krom toho, že sílu toho vlaku nebo kamionu hodně snížila samotná srážka, tak pomohlo, že chlap se mimoděk otočil ke srážce bokem, takže náraz dostal do ramenou, kde kosti a vazivo sílu zmenšily

Ukazovali tam i ukázku, jakou asi silou to bylo a jak to poruší kostru při čelním nárazu a bočním. Prostě zajímavé.

Chci říct, že takové štěstí má ale jeden ze sta a že rozhodují milimetry a mikrosekundy, což tento přeživší zřejmě měl. A rozhodují v drobnostech,které si ani neuvědomujeme. ̈Mít třeba ten chlap v letadle hlavu o "pět stupňu otočenou jiným směrem", tak tu dneska taky nebyl

+21/0
12.12.2016 22:41

R79u48d19o22l31f 55K59o38m97á93r23e39k 7748729132719

to je jasny ze to bylo o nahode a stesti. typek mel 1:100000000 ze prezije a ukazalo se ze pravdepodobnost pracuje. nenulova pravdepodobnost

+1/−4
12.12.2016 22:46
Foto

V85o36j75t63ě73c19h 87P60a98v77l86í67k 5264751534768

Pravděpodobnost nebyla 1:100000000, ale zhruba 1:12.

+5/−4
12.12.2016 23:22

E56v81a 22S13t62o98č51e52s77o15v79á 1240245214903

Nikde není dáno, že musí přežít zrovna 6 lidí ze 71 (tedy 1:12). To by platilo ve slosování, kde víte, že se rozdělí 6 výher. Ale v tom letadle klidně mohli zemřít všichni.. Spíš jde o teoretickou pravděpodobnost, jaká je šance přežít pád dopravního letadla. Ale to asi spočítat neumím :-)

+5/0
12.12.2016 23:58
Foto

V31o35j64t49ě37c59h 55P57a18v62l81í46k 5674801494498

Dáno to není, ale teď zpětně už to u tohoto letu víme.

+2/−4
13.12.2016 0:08

D46a94n44i52e17l 55M36a27c18á79k 2929514696551

A i přesto není pravda to co tvrdíte..... Pravděpodobnost přeživšího při pádu dopravního letadla by se měla počítat z celkového počtu havárií a počtu lidí co přežili. Maximálně ještě s rozlišením jestli se letadlo zřítilo do vody, nebo na pevninu. To číslo nebude určitě 1:12 , ale ani ku sto milionům ;-)

+3/0
13.12.2016 7:54

M88a19r56e98k 81H87l12a61v42á85č34e56k 2561635355497

No víme, že neumíte statistiku. Každý z cestujících měl vlastní pravděpodobnost přežití.

+1/0
13.12.2016 8:20

K94a93r69e52l 97H76o56l39e50č81e87k 8692148847522

Onehdy se říkalo, že ti na "vocase" mívají větší šanci na přežití, ale záleží jak to spadne.

+1/0
12.12.2016 23:54

D98a30v89i53d 11H52e25l21l92e60r 6376473450706

Naopak většinou když někdo přežije tak pravděpodobně seděl vzadu. Pravděpodobně na to má vliv fakt,že skoro celé letadlo je vaše deformační zóna.

+5/0
13.12.2016 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.