Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhasla světla a ztichly motory, líčí šťastlivec pád letadla s fotbalisty

Kapitán bolivijského letounu, který se předminulý týden zřítil s brazilským fotbalovým týmem na palubě, podle jednoho z přeživších nevaroval cestující před havárií. Novinář cestující s týmem médiím řekl, že pasažéři nebyli ani vyzváni, aby si zapnuli bezpečnostní pásy. Při tragédii zahynulo 71 lidí, šest jich pád přežilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24o78z90e57f 90B26e22n33c71e27l 1721146253920

Letieť na doraz s palivom som si nedovolil ani keď som letel sám. Pri tých naších papiernákoch je to vždy aj tak len 50 na 50, že sa to podarí v takomto prípade niekde položiť. Pritom by to bola hrubá letecká nekázeň a veľká možnosť prísť o papiere. Ako som si pozrel v tlači zverejnenú letovú trasu a zistil prevladajúce vetry v oblastiach letu, tak kapitánovi muselo byť jasné, že na 90% nedoletí. Za takehoto stavu letieť je obrovská trúfalosť, či skôr bláznovstvo. Keď už nemal zodpovednosť sám za seba, tak mal brať ohľad na pasažierov.

Zodpovedných pochytať odsúdiť a zavrieť tak, aby do konca života videli len nebo nad hlavou.

+1/0
13.12.2016 18:11

M38i52c73h83a85l 52K89r93u39p82i78č45k58a 9475488175

Cloveka, se kterym spadlo letadlo, bych stastlivcem nenazyval.

0/−1
13.12.2016 10:31

P26e51t69r 11T75y94č23k34a 6105462329942

Štěstí v neštěstí.

0/0
13.12.2016 12:42

B95l74a84ž21e41j 36M39o94t93y35č26k57a 8697307495180

pilot se zachoval správně a zbytečně nestrašil cestující před smrtí.

0/−3
13.12.2016 9:30

I78v54o 67J73a83n64á10č30e44k 8233263421382

To je ale moudro teda. Asi netušíte, že kdyby se na to mohli lidi včas připravit, tak jich mohlo přežít více.

+2/0
13.12.2016 14:15

D49a82v48i29d 94M96a64l97i66n14a 1320183520223

"Kdo šetří, má za tři!" :-(

0/0
13.12.2016 8:46
Foto

V89o35j21t40ě54c54h 15P54a54v78l58í20k 5404731634768

Vše závisí na tom, které proměnné zafixujeme, a které necháme volné. Tedy například zda budeme uvažovat pouze tento let, nebo všechny lety. Jestli budeme brát v potaz pouze lety, kde letecká společnost pravidelně nedodržuje přepisy, nebo všechny lety, jestli budeme považovat přiřazení sedadel za náhodné, nebo předem dané. Má odpověď je správná v případě, že uvažujeme jen tento let, ale veškeré ostatní proměnné považujeme za náhodné. Paní Stočesová si vybrala jiný přístup, který není ani horší, ani lepší.

0/0
13.12.2016 8:39

P28e19t95r 65C53u52ř76í38n 1743324841191

ta letecká společnost usilovala o zeefektivnění využívání pohonných hmot a progresivní zaměstnaneckou firemní kulturu s cílem maximalizace zisku na masívní investice do dalšího rozvoje firmy. Vskutku dynamická a progresivní společnost.

+3/0
13.12.2016 7:58

M22i50r45o65s41l52a20v 94S32t82a70s87t33n93y 7374683706831

Na živu.

+2/0
13.12.2016 7:49

J66a90r43m88i85l22a 22M86a67r46e57š82o64v32á 1694948420146

Taky mě to udeřilo do očí.

0/0
13.12.2016 12:02

L43u91d78ě87k 62S68m54e44t48a18n41a 1595242171678

Vždy jsem si myslel, že s letadlem se dá přistát i bez paliva. Je to tak?

0/−1
13.12.2016 7:35

P90e64t93r74a 33H64a33n53á53k83o72v46á 6480270484277

To ale musíte doplachtit někam, kde se dá přistát. Takovým místem nejsou zalesněné kopce.

+2/−1
13.12.2016 7:45

F38r60a33n35t77a 14N78u37d74l43i50s 5735133548187

A má takové dopravní letadlo, i bez běžících motorů, dostatek vztlaku na doplachtění?

0/0
13.12.2016 8:26

G31a50b25r72i66e74l 29P19i49n20t48é34r 3147895310159

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143

0/0
13.12.2016 8:36

P27e98t89r 13S97e90d80l88á86k 3854665101884

Letadlo neletí, protože mu běží motor, ale protože má křídla. Křídla vytvářejí vztlak. Nespadne jako kus šutru. Větroně nemají motor vůbec a taky lítají. Dopravní letadla dokonce nemají daleko k větroňům svojí klouzavostí (vzdálenost, kterou uletí na jednotku výšky). Problém je vysoká rychlost, na které musejí přistávat a velká hmotnost (těžko se ten krám zastavuje, jak se jednou rozpohybuje). Takže tam, kde malé letadlo přistane do pole, dotankuje a odletí, se dopravák rozmázne a shoří. Ke všemu to vypadá, že to bylo v noci. Takže nejspíš neviděli kam padají.

+4/0
13.12.2016 8:43

P23e58t49r 98T74y50č95k33a 6535802519182

Pokud má dost vztlaku na let tak musí mít dostatek vztlaku i na plachtění. Pouze musí mít na plachtění dostatečnou rychlost. Takže musí měnit výšku za rychlost a výška logicky jednou dojde.

0/0
13.12.2016 12:44

P51e83t25r 38B78r73e47j52c37h32a 6732239510

Pilot / kapitán, nebo obojí v jednom byl současně spolumajitelem ...

To asi není nejlepší kombinace.

Šetřil, co to de a :revsky riskoval, zřejmě několikrát. 8-o:-(

To nemohlo vycházet donekonečna. Nechali je 10 - 15 min. kroužit a byli v haz...

+2/−1
13.12.2016 0:54

M19i40l68o35s85l79a18v 29P30r35o60c98h35a38z48k35a 7814738276478

Tak to by se dalo vyložit na obě strany, že sice šetřil co mohl, ale byl přece v tom letadle, tak by si člověk řekl, že se přece nechce zabít.

+3/0
13.12.2016 7:13

P93e56t17r 65B60r17e22j29c56h60a 6892849360

S tím souhlasím, ale jaké byly jeho myšlenky a proč opakovaně jednal takhle na hraně, nevíme.

+1/0
13.12.2016 7:30

B57l65a20ž36e97j 66M11o43t88y31č57k63a 8397537455970

pokud to vychází tak si tu hranu nikdo neuvědomuje, zkušenosti se získávají až daným problémem;-)

0/0
13.12.2016 9:27

R27u55d58o55l74f 56K62o32m12á74r78e67k 7888719682449

zrovna bych si myslel ze ti vzadu neprezili. a ejhle weise rabe

0/0
12.12.2016 22:25

M75a72r77t72i38n 98W83a16l26l14n15e34r 6595110304620

Všechno je to asi o milimetrech a štěstí. Nedávno jsem viděl v TV dokument, kde v docích vyjížděl z garáže kamion a ten byl sejmutej projíždějícím vlakem (trefil ho někde za kabinou, takže se "jakoby posunul" ve směru jízdy vlaku) Ten posunutej kamion sejmul chlapa, co tam stál No, vypadalo to, že budou mít co dělat najít všechny kosti, ale ten chlap to přežil a dokonce skoro bez zranění Říkali, že krom toho, že sílu toho vlaku nebo kamionu hodně snížila samotná srážka, tak pomohlo, že chlap se mimoděk otočil ke srážce bokem, takže náraz dostal do ramenou, kde kosti a vazivo sílu zmenšily

Ukazovali tam i ukázku, jakou asi silou to bylo a jak to poruší kostru při čelním nárazu a bočním. Prostě zajímavé.

Chci říct, že takové štěstí má ale jeden ze sta a že rozhodují milimetry a mikrosekundy, což tento přeživší zřejmě měl. A rozhodují v drobnostech,které si ani neuvědomujeme. ̈Mít třeba ten chlap v letadle hlavu o "pět stupňu otočenou jiným směrem", tak tu dneska taky nebyl

+21/0
12.12.2016 22:41

R75u30d39o14l41f 38K61o10m12á87r33e33k 7868429532269

to je jasny ze to bylo o nahode a stesti. typek mel 1:100000000 ze prezije a ukazalo se ze pravdepodobnost pracuje. nenulova pravdepodobnost

+1/−4
12.12.2016 22:46
Foto

V61o23j87t66ě74c72h 69P27a71v52l39í69k 5514371724108

Pravděpodobnost nebyla 1:100000000, ale zhruba 1:12.

+5/−4
12.12.2016 23:22

E53v25a 90S67t42o64č13e46s21o76v69á 1490745594283

Nikde není dáno, že musí přežít zrovna 6 lidí ze 71 (tedy 1:12). To by platilo ve slosování, kde víte, že se rozdělí 6 výher. Ale v tom letadle klidně mohli zemřít všichni.. Spíš jde o teoretickou pravděpodobnost, jaká je šance přežít pád dopravního letadla. Ale to asi spočítat neumím :-)

+5/0
12.12.2016 23:58
Foto

V82o59j87t72ě45c23h 63P87a13v60l21í42k 5874981904588

Dáno to není, ale teď zpětně už to u tohoto letu víme.

+2/−4
13.12.2016 0:08

D73a24n33i78e71l 51M85a83c96á19k 2519554966121

A i přesto není pravda to co tvrdíte..... Pravděpodobnost přeživšího při pádu dopravního letadla by se měla počítat z celkového počtu havárií a počtu lidí co přežili. Maximálně ještě s rozlišením jestli se letadlo zřítilo do vody, nebo na pevninu. To číslo nebude určitě 1:12 , ale ani ku sto milionům ;-)

+3/0
13.12.2016 7:54

M29a52r21e33k 55H19l62a64v36á86č88e37k 2861165315317

No víme, že neumíte statistiku. Každý z cestujících měl vlastní pravděpodobnost přežití.

+1/0
13.12.2016 8:20

K24a47r29e28l 95H34o51l80e56č41e73k 8142748357712

Onehdy se říkalo, že ti na "vocase" mívají větší šanci na přežití, ale záleží jak to spadne.

+1/0
12.12.2016 23:54

D18a89v11i41d 67H31e63l52l80e94r 6186873450896

Naopak většinou když někdo přežije tak pravděpodobně seděl vzadu. Pravděpodobně na to má vliv fakt,že skoro celé letadlo je vaše deformační zóna.

+5/0
13.12.2016 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.