Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhasla světla a ztichly motory, líčí šťastlivec pád letadla s fotbalisty

Kapitán bolivijského letounu, který se předminulý týden zřítil s brazilským fotbalovým týmem na palubě, podle jednoho z přeživších nevaroval cestující před havárií. Novinář cestující s týmem médiím řekl, že pasažéři nebyli ani vyzváni, aby si zapnuli bezpečnostní pásy. Při tragédii zahynulo 71 lidí, šest jich pád přežilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o92z12e65f 85B25e22n22c63e94l 1611526833300

Letieť na doraz s palivom som si nedovolil ani keď som letel sám. Pri tých naších papiernákoch je to vždy aj tak len 50 na 50, že sa to podarí v takomto prípade niekde položiť. Pritom by to bola hrubá letecká nekázeň a veľká možnosť prísť o papiere. Ako som si pozrel v tlači zverejnenú letovú trasu a zistil prevladajúce vetry v oblastiach letu, tak kapitánovi muselo byť jasné, že na 90% nedoletí. Za takehoto stavu letieť je obrovská trúfalosť, či skôr bláznovstvo. Keď už nemal zodpovednosť sám za seba, tak mal brať ohľad na pasažierov.

Zodpovedných pochytať odsúdiť a zavrieť tak, aby do konca života videli len nebo nad hlavou.

+1/0
13.12.2016 18:11

M45i88c70h87a32l 25K44r58u87p97i26č55k79a 9595348965

Cloveka, se kterym spadlo letadlo, bych stastlivcem nenazyval.

0/−1
13.12.2016 10:31

P34e35t95r 58T52y26č42k42a 6535132699792

Štěstí v neštěstí.

0/0
13.12.2016 12:42

B41l52a12ž14e40j 10M64o13t10y50č32k39a 8187947515700

pilot se zachoval správně a zbytečně nestrašil cestující před smrtí.

0/−3
13.12.2016 9:30

I91v72o 38J54a77n22á74č77e93k 8373213811402

To je ale moudro teda. Asi netušíte, že kdyby se na to mohli lidi včas připravit, tak jich mohlo přežít více.

+2/0
13.12.2016 14:15

D46a74v65i53d 45M75a75l78i61n84a 1620403360363

"Kdo šetří, má za tři!" :-(

0/0
13.12.2016 8:46
Foto

V57o10j52t34ě73c18h 97P51a90v45l26í86k 5374201604138

Vše závisí na tom, které proměnné zafixujeme, a které necháme volné. Tedy například zda budeme uvažovat pouze tento let, nebo všechny lety. Jestli budeme brát v potaz pouze lety, kde letecká společnost pravidelně nedodržuje přepisy, nebo všechny lety, jestli budeme považovat přiřazení sedadel za náhodné, nebo předem dané. Má odpověď je správná v případě, že uvažujeme jen tento let, ale veškeré ostatní proměnné považujeme za náhodné. Paní Stočesová si vybrala jiný přístup, který není ani horší, ani lepší.

0/0
13.12.2016 8:39

P58e31t83r 30C60u41ř37í66n 1283374941801

ta letecká společnost usilovala o zeefektivnění využívání pohonných hmot a progresivní zaměstnaneckou firemní kulturu s cílem maximalizace zisku na masívní investice do dalšího rozvoje firmy. Vskutku dynamická a progresivní společnost.

+3/0
13.12.2016 7:58

M76i88r71o85s93l78a88v 76S81t31a46s36t12n67y 7724693986871

Na živu.

+2/0
13.12.2016 7:49

J27a54r89m44i56l52a 23M48a78r77e36š57o25v32á 1684928520246

Taky mě to udeřilo do očí.

0/0
13.12.2016 12:02

L20u92d74ě77k 94S50m19e43t86a57n28a 1855752201158

Vždy jsem si myslel, že s letadlem se dá přistát i bez paliva. Je to tak?

0/−1
13.12.2016 7:35

P89e12t75r47a 46H35a14n89á81k88o22v17á 6540790844747

To ale musíte doplachtit někam, kde se dá přistát. Takovým místem nejsou zalesněné kopce.

+2/−1
13.12.2016 7:45

F41r66a24n27t12a 38N75u38d58l67i43s 5285523128477

A má takové dopravní letadlo, i bez běžících motorů, dostatek vztlaku na doplachtění?

0/0
13.12.2016 8:26

G83a15b65r34i65e33l 59P89i60n83t87é84r 3957155380119

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143

0/0
13.12.2016 8:36

P73e32t49r 23S60e19d17l17á33k 3664275491904

Letadlo neletí, protože mu běží motor, ale protože má křídla. Křídla vytvářejí vztlak. Nespadne jako kus šutru. Větroně nemají motor vůbec a taky lítají. Dopravní letadla dokonce nemají daleko k větroňům svojí klouzavostí (vzdálenost, kterou uletí na jednotku výšky). Problém je vysoká rychlost, na které musejí přistávat a velká hmotnost (těžko se ten krám zastavuje, jak se jednou rozpohybuje). Takže tam, kde malé letadlo přistane do pole, dotankuje a odletí, se dopravák rozmázne a shoří. Ke všemu to vypadá, že to bylo v noci. Takže nejspíš neviděli kam padají.

+4/0
13.12.2016 8:43

P59e59t81r 72T27y27č23k67a 6285642789492

Pokud má dost vztlaku na let tak musí mít dostatek vztlaku i na plachtění. Pouze musí mít na plachtění dostatečnou rychlost. Takže musí měnit výšku za rychlost a výška logicky jednou dojde.

0/0
13.12.2016 12:44

P92e21t42r 45B11r71e30j69c33h18a 6752449360

Pilot / kapitán, nebo obojí v jednom byl současně spolumajitelem ...

To asi není nejlepší kombinace.

Šetřil, co to de a :revsky riskoval, zřejmě několikrát. 8-o:-(

To nemohlo vycházet donekonečna. Nechali je 10 - 15 min. kroužit a byli v haz...

+2/−1
13.12.2016 0:54

M39i42l91o56s77l91a52v 53P23r40o57c57h51a93z98k32a 7774748336748

Tak to by se dalo vyložit na obě strany, že sice šetřil co mohl, ale byl přece v tom letadle, tak by si člověk řekl, že se přece nechce zabít.

+3/0
13.12.2016 7:13

P61e88t52r 28B61r93e94j96c26h18a 6352509160

S tím souhlasím, ale jaké byly jeho myšlenky a proč opakovaně jednal takhle na hraně, nevíme.

+1/0
13.12.2016 7:30

B30l36a69ž11e40j 11M20o61t76y52č49k38a 8257967575560

pokud to vychází tak si tu hranu nikdo neuvědomuje, zkušenosti se získávají až daným problémem;-)

0/0
13.12.2016 9:27

R59u15d51o75l89f 47K34o19m14á27r38e20k 7368359422709

zrovna bych si myslel ze ti vzadu neprezili. a ejhle weise rabe

0/0
12.12.2016 22:25

M72a12r59t44i18n 64W90a15l79l16n83e96r 6965400484790

Všechno je to asi o milimetrech a štěstí. Nedávno jsem viděl v TV dokument, kde v docích vyjížděl z garáže kamion a ten byl sejmutej projíždějícím vlakem (trefil ho někde za kabinou, takže se "jakoby posunul" ve směru jízdy vlaku) Ten posunutej kamion sejmul chlapa, co tam stál No, vypadalo to, že budou mít co dělat najít všechny kosti, ale ten chlap to přežil a dokonce skoro bez zranění Říkali, že krom toho, že sílu toho vlaku nebo kamionu hodně snížila samotná srážka, tak pomohlo, že chlap se mimoděk otočil ke srážce bokem, takže náraz dostal do ramenou, kde kosti a vazivo sílu zmenšily

Ukazovali tam i ukázku, jakou asi silou to bylo a jak to poruší kostru při čelním nárazu a bočním. Prostě zajímavé.

Chci říct, že takové štěstí má ale jeden ze sta a že rozhodují milimetry a mikrosekundy, což tento přeživší zřejmě měl. A rozhodují v drobnostech,které si ani neuvědomujeme. ̈Mít třeba ten chlap v letadle hlavu o "pět stupňu otočenou jiným směrem", tak tu dneska taky nebyl

+21/0
12.12.2016 22:41

R34u69d73o29l27f 84K54o21m28á79r49e16k 7908299852679

to je jasny ze to bylo o nahode a stesti. typek mel 1:100000000 ze prezije a ukazalo se ze pravdepodobnost pracuje. nenulova pravdepodobnost

+1/−4
12.12.2016 22:46
Foto

V75o13j68t65ě17c76h 89P34a15v96l42í21k 5944941684478

Pravděpodobnost nebyla 1:100000000, ale zhruba 1:12.

+5/−4
12.12.2016 23:22

E88v83a 51S98t87o85č96e39s31o36v78á 1240265924823

Nikde není dáno, že musí přežít zrovna 6 lidí ze 71 (tedy 1:12). To by platilo ve slosování, kde víte, že se rozdělí 6 výher. Ale v tom letadle klidně mohli zemřít všichni.. Spíš jde o teoretickou pravděpodobnost, jaká je šance přežít pád dopravního letadla. Ale to asi spočítat neumím :-)

+5/0
12.12.2016 23:58
Foto

V96o39j26t27ě51c66h 24P79a53v41l44í38k 5914331654988

Dáno to není, ale teď zpětně už to u tohoto letu víme.

+2/−4
13.12.2016 0:08

D79a43n77i31e83l 12M80a29c15á35k 2979654146611

A i přesto není pravda to co tvrdíte..... Pravděpodobnost přeživšího při pádu dopravního letadla by se měla počítat z celkového počtu havárií a počtu lidí co přežili. Maximálně ještě s rozlišením jestli se letadlo zřítilo do vody, nebo na pevninu. To číslo nebude určitě 1:12 , ale ani ku sto milionům ;-)

+3/0
13.12.2016 7:54

M66a86r37e19k 62H23l57a86v62á43č12e36k

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.12.2016 8:20

K70a90r66e69l 31H44o28l17e19č82e94k 8542588937622

Onehdy se říkalo, že ti na "vocase" mívají větší šanci na přežití, ale záleží jak to spadne.

+1/0
12.12.2016 23:54

D48a17v28i80d 50H35e82l62l18e65r 6506303450266

Naopak většinou když někdo přežije tak pravděpodobně seděl vzadu. Pravděpodobně na to má vliv fakt,že skoro celé letadlo je vaše deformační zóna.

+5/0
13.12.2016 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.