Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhasla světla a ztichly motory, líčí šťastlivec pád letadla s fotbalisty

Kapitán bolivijského letounu, který se předminulý týden zřítil s brazilským fotbalovým týmem na palubě, podle jednoho z přeživších nevaroval cestující před havárií. Novinář cestující s týmem médiím řekl, že pasažéři nebyli ani vyzváni, aby si zapnuli bezpečnostní pásy. Při tragédii zahynulo 71 lidí, šest jich pád přežilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o57z15e22f 24B65e23n63c26e82l 1891196813810

Letieť na doraz s palivom som si nedovolil ani keď som letel sám. Pri tých naších papiernákoch je to vždy aj tak len 50 na 50, že sa to podarí v takomto prípade niekde položiť. Pritom by to bola hrubá letecká nekázeň a veľká možnosť prísť o papiere. Ako som si pozrel v tlači zverejnenú letovú trasu a zistil prevladajúce vetry v oblastiach letu, tak kapitánovi muselo byť jasné, že na 90% nedoletí. Za takehoto stavu letieť je obrovská trúfalosť, či skôr bláznovstvo. Keď už nemal zodpovednosť sám za seba, tak mal brať ohľad na pasažierov.

Zodpovedných pochytať odsúdiť a zavrieť tak, aby do konca života videli len nebo nad hlavou.

+1/0
13.12.2016 18:11

M30i41c50h31a87l 64K41r89u11p54i20č96k30a 9615168745

Cloveka, se kterym spadlo letadlo, bych stastlivcem nenazyval.

0/−1
13.12.2016 10:31

P90e61t19r 27T77y20č93k44a 6905642129692

Štěstí v neštěstí.

0/0
13.12.2016 12:42

B19l34a11ž70e70j 42M57o87t69y53č62k74a 8727807915720

pilot se zachoval správně a zbytečně nestrašil cestující před smrtí.

0/−3
13.12.2016 9:30

I32v23o 21J12a66n94á30č82e43k 8893303201242

To je ale moudro teda. Asi netušíte, že kdyby se na to mohli lidi včas připravit, tak jich mohlo přežít více.

+2/0
13.12.2016 14:15

D72a21v93i29d 50M34a97l84i11n71a 1280893450413

"Kdo šetří, má za tři!" :-(

0/0
13.12.2016 8:46
Foto

V43o72j48t72ě24c45h 30P63a97v90l79í56k 5964311444758

Vše závisí na tom, které proměnné zafixujeme, a které necháme volné. Tedy například zda budeme uvažovat pouze tento let, nebo všechny lety. Jestli budeme brát v potaz pouze lety, kde letecká společnost pravidelně nedodržuje přepisy, nebo všechny lety, jestli budeme považovat přiřazení sedadel za náhodné, nebo předem dané. Má odpověď je správná v případě, že uvažujeme jen tento let, ale veškeré ostatní proměnné považujeme za náhodné. Paní Stočesová si vybrala jiný přístup, který není ani horší, ani lepší.

0/0
13.12.2016 8:39

P49e59t23r 96C49u42ř48í11n 1613864721321

ta letecká společnost usilovala o zeefektivnění využívání pohonných hmot a progresivní zaměstnaneckou firemní kulturu s cílem maximalizace zisku na masívní investice do dalšího rozvoje firmy. Vskutku dynamická a progresivní společnost.

+3/0
13.12.2016 7:58

M96i24r36o11s93l76a39v 46S12t56a56s70t50n57y 7754723656521

Na živu.

+2/0
13.12.2016 7:49

J42a27r38m13i49l83a 24M94a81r29e75š98o40v74á 1434688750346

Taky mě to udeřilo do očí.

0/0
13.12.2016 12:02

L68u82d41ě70k 30S49m98e20t22a21n50a 1925712971538

Vždy jsem si myslel, že s letadlem se dá přistát i bez paliva. Je to tak?

0/−1
13.12.2016 7:35

P84e23t16r79a 63H96a96n96á54k92o25v51á 6290370804717

To ale musíte doplachtit někam, kde se dá přistát. Takovým místem nejsou zalesněné kopce.

+2/−1
13.12.2016 7:45

F20r81a42n14t88a 27N73u43d95l42i29s 5435253848697

A má takové dopravní letadlo, i bez běžících motorů, dostatek vztlaku na doplachtění?

0/0
13.12.2016 8:26

G17a34b16r67i76e89l 82P62i28n87t28é43r 3727335940169

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143

0/0
13.12.2016 8:36

P94e69t91r 22S21e98d86l70á52k 3184275621884

Letadlo neletí, protože mu běží motor, ale protože má křídla. Křídla vytvářejí vztlak. Nespadne jako kus šutru. Větroně nemají motor vůbec a taky lítají. Dopravní letadla dokonce nemají daleko k větroňům svojí klouzavostí (vzdálenost, kterou uletí na jednotku výšky). Problém je vysoká rychlost, na které musejí přistávat a velká hmotnost (těžko se ten krám zastavuje, jak se jednou rozpohybuje). Takže tam, kde malé letadlo přistane do pole, dotankuje a odletí, se dopravák rozmázne a shoří. Ke všemu to vypadá, že to bylo v noci. Takže nejspíš neviděli kam padají.

+4/0
13.12.2016 8:43

P62e11t63r 35T58y98č65k59a 6295552659512

Pokud má dost vztlaku na let tak musí mít dostatek vztlaku i na plachtění. Pouze musí mít na plachtění dostatečnou rychlost. Takže musí měnit výšku za rychlost a výška logicky jednou dojde.

0/0
13.12.2016 12:44

P15e52t30r 36B97r84e24j61c68h94a 6482199890

Pilot / kapitán, nebo obojí v jednom byl současně spolumajitelem ...

To asi není nejlepší kombinace.

Šetřil, co to de a :revsky riskoval, zřejmě několikrát. 8-o:-(

To nemohlo vycházet donekonečna. Nechali je 10 - 15 min. kroužit a byli v haz...

+2/−1
13.12.2016 0:54

M98i25l22o93s68l88a29v 40P53r10o35c39h80a71z68k69a 7564948136418

Tak to by se dalo vyložit na obě strany, že sice šetřil co mohl, ale byl přece v tom letadle, tak by si člověk řekl, že se přece nechce zabít.

+3/0
13.12.2016 7:13

P92e65t43r 45B64r10e87j90c63h14a 6472489940

S tím souhlasím, ale jaké byly jeho myšlenky a proč opakovaně jednal takhle na hraně, nevíme.

+1/0
13.12.2016 7:30

B39l19a89ž75e60j 14M43o71t82y25č32k89a 8817977595840

pokud to vychází tak si tu hranu nikdo neuvědomuje, zkušenosti se získávají až daným problémem;-)

0/0
13.12.2016 9:27

R80u95d35o78l61f 94K94o82m28á37r35e53k 7638409652199

zrovna bych si myslel ze ti vzadu neprezili. a ejhle weise rabe

0/0
12.12.2016 22:25

M71a35r42t33i73n 39W46a14l37l80n88e32r 6715620494760

Všechno je to asi o milimetrech a štěstí. Nedávno jsem viděl v TV dokument, kde v docích vyjížděl z garáže kamion a ten byl sejmutej projíždějícím vlakem (trefil ho někde za kabinou, takže se "jakoby posunul" ve směru jízdy vlaku) Ten posunutej kamion sejmul chlapa, co tam stál No, vypadalo to, že budou mít co dělat najít všechny kosti, ale ten chlap to přežil a dokonce skoro bez zranění Říkali, že krom toho, že sílu toho vlaku nebo kamionu hodně snížila samotná srážka, tak pomohlo, že chlap se mimoděk otočil ke srážce bokem, takže náraz dostal do ramenou, kde kosti a vazivo sílu zmenšily

Ukazovali tam i ukázku, jakou asi silou to bylo a jak to poruší kostru při čelním nárazu a bočním. Prostě zajímavé.

Chci říct, že takové štěstí má ale jeden ze sta a že rozhodují milimetry a mikrosekundy, což tento přeživší zřejmě měl. A rozhodují v drobnostech,které si ani neuvědomujeme. ̈Mít třeba ten chlap v letadle hlavu o "pět stupňu otočenou jiným směrem", tak tu dneska taky nebyl

+21/0
12.12.2016 22:41

R97u18d65o53l61f 66K98o14m40á37r80e64k 7308249432569

to je jasny ze to bylo o nahode a stesti. typek mel 1:100000000 ze prezije a ukazalo se ze pravdepodobnost pracuje. nenulova pravdepodobnost

+1/−4
12.12.2016 22:46
Foto

V70o68j58t26ě87c86h 59P47a71v61l49í24k 5894661114398

Pravděpodobnost nebyla 1:100000000, ale zhruba 1:12.

+5/−4
12.12.2016 23:22

E15v63a 90S23t62o67č10e16s80o80v65á 1740355164753

Nikde není dáno, že musí přežít zrovna 6 lidí ze 71 (tedy 1:12). To by platilo ve slosování, kde víte, že se rozdělí 6 výher. Ale v tom letadle klidně mohli zemřít všichni.. Spíš jde o teoretickou pravděpodobnost, jaká je šance přežít pád dopravního letadla. Ale to asi spočítat neumím :-)

+5/0
12.12.2016 23:58
Foto

V55o25j67t17ě38c15h 77P17a48v91l76í66k 5124291364518

Dáno to není, ale teď zpětně už to u tohoto letu víme.

+2/−4
13.12.2016 0:08

D90a23n90i96e28l 84M37a92c79á54k 2949574866801

A i přesto není pravda to co tvrdíte..... Pravděpodobnost přeživšího při pádu dopravního letadla by se měla počítat z celkového počtu havárií a počtu lidí co přežili. Maximálně ještě s rozlišením jestli se letadlo zřítilo do vody, nebo na pevninu. To číslo nebude určitě 1:12 , ale ani ku sto milionům ;-)

+3/0
13.12.2016 7:54

M78a66r16e86k 24H18l23a21v84á70č97e35k

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.12.2016 8:20

K85a45r55e28l 18H38o23l78e45č47e82k 8252628647282

Onehdy se říkalo, že ti na "vocase" mívají větší šanci na přežití, ale záleží jak to spadne.

+1/0
12.12.2016 23:54

D49a32v10i21d 96H61e52l43l88e85r 6326623290646

Naopak většinou když někdo přežije tak pravděpodobně seděl vzadu. Pravděpodobně na to má vliv fakt,že skoro celé letadlo je vaše deformační zóna.

+5/0
13.12.2016 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.