Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun neměl před havárií s fotbalisty rezervní palivo opakovaně

Bolivijský letoun, v němž minulý týden zahynulo 71 lidí, létal bez potřebné palivové rezervy v minulých měsících opakovaně. Tvrdí to analýza televize Univision. Bolivijská letová dispečerka obvinila své nadřízené, že se před tragickým letem snažili nedostatek krýt, později ale ze země prchla. Skrývá se i majitel aerolinií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I39v61o 98Ž91i97ž55k96a 8933757851701

Za mě byli frajeři a palivo měli spočítané úplně přesně i na nějakou drobnou korekci pro přistání. Kdyby je neposlali na vyčkávací okruhy, zcela jistě by se o nich nepsalo a mohli takto létat ještě řadu let. Tuším, že největší darebáci byli dispečeři na cílovem letišti, zrušit přistání měli tomu letadlu před nimi. :-)

0/−8
9.12.2016 22:41

P65a13v91l33a 68K51v82a93p95i93l29o19v69á 7219388214477

Kdo nezažil jihoamerickou mentalitu a přístup k životu nepochopí a diví se. Já se nedivím. A popravdě, kdykoli jsem na JA kontinentě sedla do letadla na vnitrostátní let, tak jen s modlitbou. A bohužel tam jsou destinace nebo i trasy, kde se jinak nedá. Nebo třeba jo, ale bude trvat měsíc.

+1/−1
9.12.2016 21:57

I18v25o 42Ž13i62ž17k63a 8813637601111

Svého času mi přišla nejhorší Indonésie. I když už se to nyní docela spravuje, občas trefím na nějaký krám, který má prodřené a nefuknční těsnění ve dveřích. Je příšerné vydržet průvan -50st. na hlavu.

+1/0
9.12.2016 22:31

H69a82n64a 33K49r10i44v20a30n38e35k 2781265902223

Levne Aerolinky setri na vsem, jen aby mohly prodavat levne letenky; proto jejich letadla natankuji minimum kerozinu, aby byly co nejlehci, a timpadem spotrebovaly i mene paliva.

0/−3
9.12.2016 21:54

P85a67v94e94l 98N73e85d55ě21l81a 5886760464931

Ale oni nenatankovali minimum paliva. To letadlo má dolet stejný s trasou, kterou měli letět.

+1/−1
9.12.2016 22:50

H32a22n39a 39K44r84i79v60a26n55e61k 2571555572863

pisu vseobecne, jak dnes levne aerolinky setri.

0/0
9.12.2016 23:14

P17e55t59r 47T39y67č62k47a 6535402719442

Levné aerolinky rozhodně nešetří tak že létají nadoraz. V Evropě by přišli o licenci, protože se jedná o hrubé porušení bezpečnosti.

+2/0
9.12.2016 23:46

L14i48b41o37r 24Ž76ů24r34e38k 2603916700798

Naprosto ukázkový případ "Tak dlouho se chodí s ďžbánem pro vodu, až se ucho utrhne."

+5/0
9.12.2016 20:59

A39d95a90m 58R11y76c61h55l25ý 1758957189253

Těchto bananovych republikách bych neletěl letadlem ani náhodou

0/0
9.12.2016 19:23

T29o47m69á64š 83T81a57t76í34č11e77k 5260932930188

Ono to zase tak žhavý nebude. Tam se lítá naprosto běžně, asi jako v USA, a že by jim to tam padalo obden, se říct nedá.

+2/0
9.12.2016 20:35

B13l56a45n20k54a 98B96a40u48e69r38o15v42a 4831210769617

Podle analyzy spanelskojazycne televize.....snad si nekdo nemysli, ze v Bolivii se mluvi bolivijsky.;-D

+4/0
9.12.2016 18:31

B96o27h85u65s32l61a97v 46K55r14á43l86í74k 2381620179966

Mají tam jako úřední jazyky asi 34 indiánských jazyků.Třeba kečuánsky mluví v regionu celkem nějakých 14 milionů lidí, čemuž bych se jako Čech až tolik neposmíval.

+9/0
9.12.2016 19:37

B42l27a28n82k24a 50B31a75u69e74r77o11v41a 4241550789287

Vsechny televizni kanaly v Bolivii vysilaji ve spanelstine. Jenom jeden kanal hlasi ranni zpravy v quechua..

0/0
9.12.2016 23:50

B62l54a47ž74e50j 12M35o43t31y44č42k30a 8837727825800

jak mu dispečerka řekla souřadnice tak se pomodlil a prásknul stím o zem.

0/0
9.12.2016 18:27

H85e74l31e57n63a 40Z20v36o68n53í10č73k22o85v24á 4134596871411

kvalitní firma.

0/0
9.12.2016 18:00

M40a36r96e63k 26H85r68a68d71i12l 3222257362132

Nechápu. Tím, že se nedotankuje se něco ušetří?

+1/−9
9.12.2016 17:45

M59i38c88h21a56l 83C30h33a62l12u67p31a 6498670989863

Musí se přistát, při startu bude spotřeba o dost vyšší než za letu. Pak jsou určitě nějaké poplatky za využití letiště pro mezipřistání, to "zbytečné" rezervní palivo zvýší spotřebu, cesta zabere víc času atd. Takže myslím, že ušetřit se dá slušně, ale dřív nebo později se to evidentně nevyplatí.

+14/0
9.12.2016 17:51

M78a89r73e45k 23H36r84a11d19i71l 3482367602482

Já to pochopil tak, že neměli dotankováno už při odletu, na což dispečerka upozorňovala, tedy mezipřistání nebylo ani nutné. Ovšem nechápu ani mínusy u otázky, když nevím a jen se ptám 8-o:-)

+4/0
9.12.2016 18:52

M37i23c73h76a57l 68C37h44a89l25u39p28a 6218690609653

Jestli mají dolet 3000km, tak letět 3000km bez mezipřistání znamená, že nemohou mít žádnou rezervu.

K těm mínusům - ta otázka může vyznít tak, jako by to byl nesmysl a nic se tím ušetřit nedá.

+1/0
9.12.2016 19:45

M57a78r56e25k 28H91r90a73d11i91l 3172487532562

To je pravda, ale právě mě zmátlo, že dispečerka prchla, protože povolila odlet, z čehož vyplývá, že ani neměli natankováno plnou. Vzhledem k doletu a poloprázdné nádrži a nezamýšlenému mezipřistání, by to byla snad zamýšlená sebevražda. Prostě pořád tomu nerozumím, i když mínusů jsem už nasbíral potěšeně ;-)

0/0
9.12.2016 20:07

L95i50b43o88r 65Ž54ů93r64e66k 2893256390638

Ona asi právě upozorňovala na to že letový plán není kompatibilní s doletem letadla.

0/0
9.12.2016 20:55

M23a96r84e23k 20H34r60a12d21i90l 3692337972942

Pro zajímavost jsem to spočítal. Avro RJ85 potřebuje při plném obsazení asi 3413 litrů paliva na 850 km dlouhý let, z čehož vyplývá, že mu v nádrži scházelo asi 50 litrů, aby doletěl, Tedy řekněme bezpečně 100 litrů, což je váha asi jednoho pasažéra.

0/−1
9.12.2016 19:21

P62e16t96r 12T79y64č42k98a 6205352299952

Kdyby tam nebylo to druḧé letadlo v nouzi tak by asi i doletěli.

0/0
9.12.2016 21:41

J73a49r40o13s67l31a50v 57H83o44l47e22č83e86k 7662809216791

lehci letadlo ma nizsi spotrebu a asi to budou vyznamne rozdily.

+4/0
9.12.2016 17:54

P75e67t68r 80T53y42č38k22a 6285712529732

To ano. Ale tady chtěli ušetřit hlavně to mezipřistání.

0/0
9.12.2016 21:42

H86e28l57e27n63a 98Z40v35o36n33í86č68k42o20v46á 4384406341391

Ušetřili geniálně, nemají ted do čeho čerpat a čím létat.

+4/0
9.12.2016 18:01

M41i87l83a71n 21N24ě35m36e55c 1265110506396

Tady jde v první řadě o to, že neměli KAM dotankovat. Tohle letadlo prostě není stavěné na tak dlouhé trasy.

+2/−2
9.12.2016 18:23

P76a18v76e77l 41N39e54d37ě67l91a 5176320934811

?? Při mezipřistání není kam dotankovat?8-o

+3/0
9.12.2016 18:28

M62i94l25a74n 23N87ě46m26e50c 1985580256166

Vycházíme snad z toho, že mezipřistání se nekonalo, ne? Dotaz pana Hradila tedy chápu tak, že se diví, proč nenatankovali víc paliva rovnou.

+2/0
9.12.2016 18:38

P26a69v10e11l 96N90e97d83ě69l98a 5326130134771

Takže jste chtěl spíš napsat, že neměli KDE natankovat. A ne KAM. Kam natankovat měli - do nádrží.

0/0
9.12.2016 22:53

M22i40l47a54n 93N12ě47m56e93c 1265710726816

Ne, to jsem napsat nechtěl.

0/0
9.12.2016 23:12

A47l69e85x 82K95o78u44b39a 6620542144701

Tím se ušetří sakra hodně... přistát, natankovat a zase vzlétnout nějakou dobu trvá a za používání letiště se platí polatky...

Dál pak rezervní palivo je defakto mrtvá zátěž (místy ale celkem užitečná:-P), těch několik set kg navíc se taky na spotřebě projeví

0/0
9.12.2016 18:49

J16a52r82o13s79l18a58v 52H86o45l28e58č10e73k 7542169936661

ono postavit se nadrizenemu je tezke. prijdete o praci, budete za potizistu, pomluvi vas u konkurence, mozna budete muset delat neco jineho a tam bude zas jiny blbec. vasi znami a pribuzni se vam budou posmivat a budou vas mit za fluktuanta, odborare a komunistu. neco o tom vim. preju stesti odvaznym a mista bez zodpovednosti vsem poserum a tupcum.

+1/0
9.12.2016 17:41

M95i32c84h60a60l 39C74h96a84l55u19p61a 6508660649163

To asi jak kde. Pokud je dobrý důvod (třeba odmítnout provádět něco odporující zákonům a předpisům), tak bych tu práci klidně obětoval, nechápu, proč by se měli ostatní kvůli tomu posmívat. Horší je situace v regionech, kde lidi jinou práci třeba ani nezískají.

0/0
9.12.2016 17:53

B34o26h63u60s25l80a42v 20K37r42á97l79í39k 2231740649306

Kolik máte dnes zaměstnání, kde od vás nikdo nebude chtít porušování žádných předpisů? A nebude vás krátit ani na vašich právech zaměstnance?

+1/0
9.12.2016 19:41

M49i79l30a93n 92N79ě17m55e37c 1735360466346

Hoši si evidentně pořídili nevhodný typ letadla a moc si s tím nelámali hlavu. Co s tím má co dělat chudák nějaká dispečerka?

+3/−1
9.12.2016 17:28

B63o94h49u12s57l62a53v 88K16r14á85l93í66k 2181880599486

Opravdu bolivijský ministr říkal "antidatovat" místo "antedatovat"? No tak to bude podobná kvalitka jako nepodepsaní autoři tohoto článku.

+6/−1
9.12.2016 17:18

M49a97r49t84i34n 93N51e32r70m53u91t 9867837248639

Říkali to ve španělskojazyčné tv, co byste čekal

+1/0
9.12.2016 19:24

J66o56z19e61f 72B65e86n61c25e93l 1911696503350

Je ešte veľa štátov na svete kde je biznis nadovšetko.

+2/−2
9.12.2016 17:11

B41o96h63u11s60l88a16v 49K47r76á10l81í92k 2671130159486

Kdyby byl byznys nade všechno, tak by si spočítali rizika a vyvarovali se jich.

+2/0
9.12.2016 17:18

L17i64b10o69r 72Ž66ů66r88e93k 2563206640698

Oni si je spočítali velmi dobře, akurát vycházeli z toho že jsou pán Bůh. Jelikož tam nemají fungující regulace, tak o tom chudáci cestující patrně nevěděli.

0/0
9.12.2016 21:14

M69a36r93t23i19n 80K35y10p32r 2982685734864

Pravda. A pak je ještě pár států, kde je plán nade všecko. Bezpečnost je vždy až ta poslední.

0/0
9.12.2016 22:32

P67e35t40r 67N33ě59m64e14c 4850303120577

Za provedení letu odpovídá velitel letadla, ne někdo v kanclu. A to, že lítali na hranici doletu je také mírně jiný případ, než když vzlétnou a ještě během stoupání jim dojde palivo.

+3/0
9.12.2016 17:10

L40i24b69o43r 56Ž83ů66r41e82k 2763406190368

Tak jistě, ale někdo také uděluje povolení k odletu, než ho udělí tak musí mít letový plán, a letové plány se nedělají proto aby bylo koho zaměstnat vyplňováním formuláře (respektive zde asi ano, ale není to jijich účelem).

0/0
9.12.2016 21:09

L10u24k20á90š 96M98a39l98v45i71n52s78k23y 2318204423708

Normální aerolinky vyhodnocují data z letových záznamníků, takže systematické létání s nedostatečnou palivovou rezervou odhalí a následně přijmou kroky k nápravě. Tady se na to asi vybodli, možná ani ne kvůli zisku, ale kvůli jihoamerické mentalitě ... "to je v pohodě, už jsme takhle párkrát letěli, a vždycky jsme to dali"

+18/−1
9.12.2016 16:57

D11a62l17i54b82o49r 66R76o72z43s63y87p65a64l 7760983526629

Maňana ... .

0/0
9.12.2016 17:26

J26a17r30o28s87l29a80v 10H15o43l42e42č73e74k 7442839466411

z clanku vypliva, ze o tom vedeli. neco vedet je jedna vec a neco delat je vec druha.

0/0
9.12.2016 17:26

M73i63l56a44n 96L69i85n66h68a97r82t 8634976957726

Brrrr8-oZ článku doufám, že něco vyplývá - od vyňatého slova plynouti, ne že z něj vyplívá od slovesa plivati:-/

+1/0
9.12.2016 18:15

M63i43c68h36a46l 73C50h88a15l50u24p23a 6568360439683

Klidně to mohly dělat aerolinky úmyslně.

0/0
9.12.2016 17:55

V77í45t 94Č98e47r28m82á73k 1554522533452

"dokument vytvořila až po havárii a antidatovala jej." - Řekl bych, že by tam mělo být "antedatovala". "Anti" je proti, "ante" je před.

+17/−2
9.12.2016 16:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.