Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun neměl před havárií s fotbalisty rezervní palivo opakovaně

Bolivijský letoun, v němž minulý týden zahynulo 71 lidí, létal bez potřebné palivové rezervy v minulých měsících opakovaně. Tvrdí to analýza televize Univision. Bolivijská letová dispečerka obvinila své nadřízené, že se před tragickým letem snažili nedostatek krýt, později ale ze země prchla. Skrývá se i majitel aerolinií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I19v49o 21Ž21i94ž97k61a 8563627301941

Za mě byli frajeři a palivo měli spočítané úplně přesně i na nějakou drobnou korekci pro přistání. Kdyby je neposlali na vyčkávací okruhy, zcela jistě by se o nich nepsalo a mohli takto létat ještě řadu let. Tuším, že největší darebáci byli dispečeři na cílovem letišti, zrušit přistání měli tomu letadlu před nimi. :-)

0/−8
9.12.2016 22:41

P95a74v20l30a 87K75v58a22p74i64l95o24v25á 7579788304857

Kdo nezažil jihoamerickou mentalitu a přístup k životu nepochopí a diví se. Já se nedivím. A popravdě, kdykoli jsem na JA kontinentě sedla do letadla na vnitrostátní let, tak jen s modlitbou. A bohužel tam jsou destinace nebo i trasy, kde se jinak nedá. Nebo třeba jo, ale bude trvat měsíc.

+1/−1
9.12.2016 21:57

I54v94o 67Ž16i57ž93k75a 8173667891891

Svého času mi přišla nejhorší Indonésie. I když už se to nyní docela spravuje, občas trefím na nějaký krám, který má prodřené a nefuknční těsnění ve dveřích. Je příšerné vydržet průvan -50st. na hlavu.

+1/0
9.12.2016 22:31

H73a59n52a 95K77r73i36v86a12n64e63k 2571505132823

Levne Aerolinky setri na vsem, jen aby mohly prodavat levne letenky; proto jejich letadla natankuji minimum kerozinu, aby byly co nejlehci, a timpadem spotrebovaly i mene paliva.

0/−3
9.12.2016 21:54

P23a23v34e95l 63N25e77d75ě12l67a 5626870474791

Ale oni nenatankovali minimum paliva. To letadlo má dolet stejný s trasou, kterou měli letět.

+1/−1
9.12.2016 22:50

H43a22n30a 84K67r47i24v22a98n46e50k 2311915272303

pisu vseobecne, jak dnes levne aerolinky setri.

0/0
9.12.2016 23:14

P90e46t26r 12T74y79č62k81a 6695362749942

Levné aerolinky rozhodně nešetří tak že létají nadoraz. V Evropě by přišli o licenci, protože se jedná o hrubé porušení bezpečnosti.

+2/0
9.12.2016 23:46

L82i50b38o25r 84Ž87ů16r67e51k 2423726810658

Naprosto ukázkový případ "Tak dlouho se chodí s ďžbánem pro vodu, až se ucho utrhne."

+5/0
9.12.2016 20:59

A67d11a23m 87R54y41c33h59l55ý 1218317459843

Těchto bananovych republikách bych neletěl letadlem ani náhodou

0/0
9.12.2016 19:23

T72o98m80á40š 60T57a92t52í40č71e70k 5310652420848

Ono to zase tak žhavý nebude. Tam se lítá naprosto běžně, asi jako v USA, a že by jim to tam padalo obden, se říct nedá.

+2/0
9.12.2016 20:35

B59l78a57n72k43a 46B16a78u48e93r24o94v50a 4441370389167

Podle analyzy spanelskojazycne televize.....snad si nekdo nemysli, ze v Bolivii se mluvi bolivijsky.;-D

+4/0
9.12.2016 18:31

B78o98h25u16s86l20a80v 24K88r23á37l39í52k 2651880979486

Mají tam jako úřední jazyky asi 34 indiánských jazyků.Třeba kečuánsky mluví v regionu celkem nějakých 14 milionů lidí, čemuž bych se jako Čech až tolik neposmíval.

+9/0
9.12.2016 19:37

B10l75a62n57k11a 48B66a30u41e46r46o62v52a 4171120429637

Vsechny televizni kanaly v Bolivii vysilaji ve spanelstine. Jenom jeden kanal hlasi ranni zpravy v quechua..

0/0
9.12.2016 23:50

B51l65a27ž77e72j 67M75o57t54y33č77k49a 8957377355950

jak mu dispečerka řekla souřadnice tak se pomodlil a prásknul stím o zem.

0/0
9.12.2016 18:27

H11e44l61e75n58a 76Z60v58o85n54í73č44k61o45v15á 4344956871231

kvalitní firma.

0/0
9.12.2016 18:00

M32a80r69e37k 18H85r98a56d24i87l 3792457192212

Nechápu. Tím, že se nedotankuje se něco ušetří?

+1/−9
9.12.2016 17:45

M65i51c71h50a66l 14C73h15a68l91u28p92a 6418950199273

Musí se přistát, při startu bude spotřeba o dost vyšší než za letu. Pak jsou určitě nějaké poplatky za využití letiště pro mezipřistání, to "zbytečné" rezervní palivo zvýší spotřebu, cesta zabere víc času atd. Takže myslím, že ušetřit se dá slušně, ale dřív nebo později se to evidentně nevyplatí.

+14/0
9.12.2016 17:51

M53a52r17e23k 12H25r41a17d52i88l 3592307452692

Já to pochopil tak, že neměli dotankováno už při odletu, na což dispečerka upozorňovala, tedy mezipřistání nebylo ani nutné. Ovšem nechápu ani mínusy u otázky, když nevím a jen se ptám 8-o:-)

+4/0
9.12.2016 18:52

M15i18c64h33a94l 93C42h83a39l82u48p26a 6218760189243

Jestli mají dolet 3000km, tak letět 3000km bez mezipřistání znamená, že nemohou mít žádnou rezervu.

K těm mínusům - ta otázka může vyznít tak, jako by to byl nesmysl a nic se tím ušetřit nedá.

+1/0
9.12.2016 19:45

M54a13r46e95k 44H36r37a94d18i50l 3192647962762

To je pravda, ale právě mě zmátlo, že dispečerka prchla, protože povolila odlet, z čehož vyplývá, že ani neměli natankováno plnou. Vzhledem k doletu a poloprázdné nádrži a nezamýšlenému mezipřistání, by to byla snad zamýšlená sebevražda. Prostě pořád tomu nerozumím, i když mínusů jsem už nasbíral potěšeně ;-)

0/0
9.12.2016 20:07

L54i53b68o97r 85Ž19ů38r17e10k 2253846690238

Ona asi právě upozorňovala na to že letový plán není kompatibilní s doletem letadla.

0/0
9.12.2016 20:55

M33a73r84e13k 63H97r38a43d55i83l 3482357772802

Pro zajímavost jsem to spočítal. Avro RJ85 potřebuje při plném obsazení asi 3413 litrů paliva na 850 km dlouhý let, z čehož vyplývá, že mu v nádrži scházelo asi 50 litrů, aby doletěl, Tedy řekněme bezpečně 100 litrů, což je váha asi jednoho pasažéra.

0/−1
9.12.2016 19:21

P69e25t54r 83T77y85č61k37a 6945562229892

Kdyby tam nebylo to druḧé letadlo v nouzi tak by asi i doletěli.

0/0
9.12.2016 21:41

J98a85r46o12s31l21a74v 23H14o30l32e46č55e66k 7682439986681

lehci letadlo ma nizsi spotrebu a asi to budou vyznamne rozdily.

+4/0
9.12.2016 17:54

P30e71t18r 38T68y91č54k40a 6175822619942

To ano. Ale tady chtěli ušetřit hlavně to mezipřistání.

0/0
9.12.2016 21:42

H78e37l89e72n97a 52Z95v53o62n36í60č64k75o48v91á 4174386201271

Ušetřili geniálně, nemají ted do čeho čerpat a čím létat.

+4/0
9.12.2016 18:01

M28i38l36a36n 49N81ě70m27e54c 1565890146906

Tady jde v první řadě o to, že neměli KAM dotankovat. Tohle letadlo prostě není stavěné na tak dlouhé trasy.

+2/−2
9.12.2016 18:23

P61a18v51e93l 56N81e67d25ě46l54a 5166920214521

?? Při mezipřistání není kam dotankovat?8-o

+3/0
9.12.2016 18:28

M61i29l98a47n 12N95ě64m42e65c 1515110496906

Vycházíme snad z toho, že mezipřistání se nekonalo, ne? Dotaz pana Hradila tedy chápu tak, že se diví, proč nenatankovali víc paliva rovnou.

+2/0
9.12.2016 18:38

P36a35v51e95l 71N31e68d13ě67l96a 5976600554511

Takže jste chtěl spíš napsat, že neměli KDE natankovat. A ne KAM. Kam natankovat měli - do nádrží.

0/0
9.12.2016 22:53

M11i80l83a29n 43N38ě39m19e96c 1555190866186

Ne, to jsem napsat nechtěl.

0/0
9.12.2016 23:12

A35l28e51x 98K92o16u90b41a 6890942584431

Tím se ušetří sakra hodně... přistát, natankovat a zase vzlétnout nějakou dobu trvá a za používání letiště se platí polatky...

Dál pak rezervní palivo je defakto mrtvá zátěž (místy ale celkem užitečná:-P), těch několik set kg navíc se taky na spotřebě projeví

0/0
9.12.2016 18:49

J70a51r49o92s32l11a85v 55H53o63l60e81č32e67k 7212619276371

ono postavit se nadrizenemu je tezke. prijdete o praci, budete za potizistu, pomluvi vas u konkurence, mozna budete muset delat neco jineho a tam bude zas jiny blbec. vasi znami a pribuzni se vam budou posmivat a budou vas mit za fluktuanta, odborare a komunistu. neco o tom vim. preju stesti odvaznym a mista bez zodpovednosti vsem poserum a tupcum.

+1/0
9.12.2016 17:41

M95i85c84h23a43l 83C25h96a15l53u64p20a 6208850349853

To asi jak kde. Pokud je dobrý důvod (třeba odmítnout provádět něco odporující zákonům a předpisům), tak bych tu práci klidně obětoval, nechápu, proč by se měli ostatní kvůli tomu posmívat. Horší je situace v regionech, kde lidi jinou práci třeba ani nezískají.

0/0
9.12.2016 17:53

B71o86h88u26s74l53a32v 41K63r71á66l69í76k 2341940399236

Kolik máte dnes zaměstnání, kde od vás nikdo nebude chtít porušování žádných předpisů? A nebude vás krátit ani na vašich právech zaměstnance?

+1/0
9.12.2016 19:41

M62i97l71a58n 57N18ě64m76e35c 1945410896426

Hoši si evidentně pořídili nevhodný typ letadla a moc si s tím nelámali hlavu. Co s tím má co dělat chudák nějaká dispečerka?

+3/−1
9.12.2016 17:28

B52o73h57u45s94l34a71v 11K62r51á63l52í58k 2701260559296

Opravdu bolivijský ministr říkal "antidatovat" místo "antedatovat"? No tak to bude podobná kvalitka jako nepodepsaní autoři tohoto článku.

+6/−1
9.12.2016 17:18

M79a58r35t95i57n 87N61e37r24m77u33t 9487487578899

Říkali to ve španělskojazyčné tv, co byste čekal

+1/0
9.12.2016 19:24

J50o31z29e91f 21B40e38n70c66e22l 1981566183150

Je ešte veľa štátov na svete kde je biznis nadovšetko.

+2/−2
9.12.2016 17:11

B97o47h47u31s15l25a82v 64K45r93á85l94í18k 2801550479616

Kdyby byl byznys nade všechno, tak by si spočítali rizika a vyvarovali se jich.

+2/0
9.12.2016 17:18

L23i92b73o12r 37Ž50ů34r43e88k 2503876670838

Oni si je spočítali velmi dobře, akurát vycházeli z toho že jsou pán Bůh. Jelikož tam nemají fungující regulace, tak o tom chudáci cestující patrně nevěděli.

0/0
9.12.2016 21:14

M57a40r53t31i25n 40K84y27p43r 2422175854844

Pravda. A pak je ještě pár států, kde je plán nade všecko. Bezpečnost je vždy až ta poslední.

0/0
9.12.2016 22:32

P35e16t26r 32N57ě24m28e60c 4850623430127

Za provedení letu odpovídá velitel letadla, ne někdo v kanclu. A to, že lítali na hranici doletu je také mírně jiný případ, než když vzlétnou a ještě během stoupání jim dojde palivo.

+3/0
9.12.2016 17:10

L70i95b23o86r 26Ž74ů94r95e61k 2453546500858

Tak jistě, ale někdo také uděluje povolení k odletu, než ho udělí tak musí mít letový plán, a letové plány se nedělají proto aby bylo koho zaměstnat vyplňováním formuláře (respektive zde asi ano, ale není to jijich účelem).

0/0
9.12.2016 21:09

L65u25k62á44š 78M60a66l26v52i25n28s27k65y 2928724483328

Normální aerolinky vyhodnocují data z letových záznamníků, takže systematické létání s nedostatečnou palivovou rezervou odhalí a následně přijmou kroky k nápravě. Tady se na to asi vybodli, možná ani ne kvůli zisku, ale kvůli jihoamerické mentalitě ... "to je v pohodě, už jsme takhle párkrát letěli, a vždycky jsme to dali"

+18/−1
9.12.2016 16:57

D71a76l19i28b53o43r 70R39o27z67s22y88p32a88l 7600743456909

Maňana ... .

0/0
9.12.2016 17:26

J98a65r25o16s12l76a85v 28H80o94l69e59č80e31k 7562389726771

z clanku vypliva, ze o tom vedeli. neco vedet je jedna vec a neco delat je vec druha.

0/0
9.12.2016 17:26

M41i66l21a80n 90L14i60n92h54a37r30t 8354676517296

Brrrr8-oZ článku doufám, že něco vyplývá - od vyňatého slova plynouti, ne že z něj vyplívá od slovesa plivati:-/

+1/0
9.12.2016 18:15

M11i72c82h17a64l 74C41h42a35l62u75p69a 6678850899413

Klidně to mohly dělat aerolinky úmyslně.

0/0
9.12.2016 17:55

V92í26t 81Č43e78r79m28á74k 1204542193322

"dokument vytvořila až po havárii a antidatovala jej." - Řekl bych, že by tam mělo být "antedatovala". "Anti" je proti, "ante" je před.

+17/−2
9.12.2016 16:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.