Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun neměl před havárií s fotbalisty rezervní palivo opakovaně

Bolivijský letoun, v němž minulý týden zahynulo 71 lidí, létal bez potřebné palivové rezervy v minulých měsících opakovaně. Tvrdí to analýza televize Univision. Bolivijská letová dispečerka obvinila své nadřízené, že se před tragickým letem snažili nedostatek krýt, později ale ze země prchla. Skrývá se i majitel aerolinií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I14v74o 76Ž66i23ž22k24a 8823957521451

Za mě byli frajeři a palivo měli spočítané úplně přesně i na nějakou drobnou korekci pro přistání. Kdyby je neposlali na vyčkávací okruhy, zcela jistě by se o nich nepsalo a mohli takto létat ještě řadu let. Tuším, že největší darebáci byli dispečeři na cílovem letišti, zrušit přistání měli tomu letadlu před nimi. :-)

0/−8
9.12.2016 22:41

P65a60v46l22a 10K51v94a33p16i11l43o31v94á 7369428224787

Kdo nezažil jihoamerickou mentalitu a přístup k životu nepochopí a diví se. Já se nedivím. A popravdě, kdykoli jsem na JA kontinentě sedla do letadla na vnitrostátní let, tak jen s modlitbou. A bohužel tam jsou destinace nebo i trasy, kde se jinak nedá. Nebo třeba jo, ale bude trvat měsíc.

+1/−1
9.12.2016 21:57

I63v70o 25Ž33i67ž38k23a 8953147631591

Svého času mi přišla nejhorší Indonésie. I když už se to nyní docela spravuje, občas trefím na nějaký krám, který má prodřené a nefuknční těsnění ve dveřích. Je příšerné vydržet průvan -50st. na hlavu.

+1/0
9.12.2016 22:31

H96a61n83a 32K21r38i69v23a47n41e23k 2821475682443

Levne Aerolinky setri na vsem, jen aby mohly prodavat levne letenky; proto jejich letadla natankuji minimum kerozinu, aby byly co nejlehci, a timpadem spotrebovaly i mene paliva.

0/−3
9.12.2016 21:54

P68a18v47e43l 54N44e57d52ě66l71a 5836170514641

Ale oni nenatankovali minimum paliva. To letadlo má dolet stejný s trasou, kterou měli letět.

+1/−1
9.12.2016 22:50

H42a58n49a 54K42r49i82v88a14n61e81k 2871105972943

pisu vseobecne, jak dnes levne aerolinky setri.

0/0
9.12.2016 23:14

P26e11t80r 64T58y89č78k51a 6685162179392

Levné aerolinky rozhodně nešetří tak že létají nadoraz. V Evropě by přišli o licenci, protože se jedná o hrubé porušení bezpečnosti.

+2/0
9.12.2016 23:46

L89i98b25o69r 72Ž36ů64r97e86k 2803436640798

Naprosto ukázkový případ "Tak dlouho se chodí s ďžbánem pro vodu, až se ucho utrhne."

+5/0
9.12.2016 20:59

A39d16a36m 59R43y55c48h41l50ý 1858167349263

Těchto bananovych republikách bych neletěl letadlem ani náhodou

0/0
9.12.2016 19:23

T71o23m72á51š 42T24a52t49í67č29e40k 5340272890238

Ono to zase tak žhavý nebude. Tam se lítá naprosto běžně, asi jako v USA, a že by jim to tam padalo obden, se říct nedá.

+2/0
9.12.2016 20:35

B27l61a61n31k50a 57B32a40u45e94r29o73v65a 4521830739977

Podle analyzy spanelskojazycne televize.....snad si nekdo nemysli, ze v Bolivii se mluvi bolivijsky.;-D

+4/0
9.12.2016 18:31

B96o59h62u22s65l71a38v 92K95r60á97l81í19k 2691290389866

Mají tam jako úřední jazyky asi 34 indiánských jazyků.Třeba kečuánsky mluví v regionu celkem nějakých 14 milionů lidí, čemuž bych se jako Čech až tolik neposmíval.

+9/0
9.12.2016 19:37

B79l29a45n57k12a 85B36a27u53e76r75o71v67a 4751690319807

Vsechny televizni kanaly v Bolivii vysilaji ve spanelstine. Jenom jeden kanal hlasi ranni zpravy v quechua..

0/0
9.12.2016 23:50

B70l15a34ž51e88j 68M64o70t51y75č23k70a 8267667425930

jak mu dispečerka řekla souřadnice tak se pomodlil a prásknul stím o zem.

0/0
9.12.2016 18:27

H45e16l35e71n21a 70Z42v19o44n88í98č69k27o36v38á 4274206141451

kvalitní firma.

0/0
9.12.2016 18:00

M76a48r27e24k 58H93r81a88d25i19l 3602207822402

Nechápu. Tím, že se nedotankuje se něco ušetří?

+1/−9
9.12.2016 17:45

M64i42c13h57a60l 48C61h69a44l51u29p50a 6378420339643

Musí se přistát, při startu bude spotřeba o dost vyšší než za letu. Pak jsou určitě nějaké poplatky za využití letiště pro mezipřistání, to "zbytečné" rezervní palivo zvýší spotřebu, cesta zabere víc času atd. Takže myslím, že ušetřit se dá slušně, ale dřív nebo později se to evidentně nevyplatí.

+14/0
9.12.2016 17:51

M18a34r48e27k 25H79r86a22d53i82l 3942607802982

Já to pochopil tak, že neměli dotankováno už při odletu, na což dispečerka upozorňovala, tedy mezipřistání nebylo ani nutné. Ovšem nechápu ani mínusy u otázky, když nevím a jen se ptám 8-o:-)

+4/0
9.12.2016 18:52

M61i57c44h36a23l 77C76h78a58l43u10p35a 6298750859253

Jestli mají dolet 3000km, tak letět 3000km bez mezipřistání znamená, že nemohou mít žádnou rezervu.

K těm mínusům - ta otázka může vyznít tak, jako by to byl nesmysl a nic se tím ušetřit nedá.

+1/0
9.12.2016 19:45

M69a26r79e89k 70H42r94a13d52i52l 3882307622982

To je pravda, ale právě mě zmátlo, že dispečerka prchla, protože povolila odlet, z čehož vyplývá, že ani neměli natankováno plnou. Vzhledem k doletu a poloprázdné nádrži a nezamýšlenému mezipřistání, by to byla snad zamýšlená sebevražda. Prostě pořád tomu nerozumím, i když mínusů jsem už nasbíral potěšeně ;-)

0/0
9.12.2016 20:07

L66i61b18o85r 17Ž91ů37r59e64k 2533156740348

Ona asi právě upozorňovala na to že letový plán není kompatibilní s doletem letadla.

0/0
9.12.2016 20:55

M23a97r48e92k 70H51r36a12d14i89l 3472137572152

Pro zajímavost jsem to spočítal. Avro RJ85 potřebuje při plném obsazení asi 3413 litrů paliva na 850 km dlouhý let, z čehož vyplývá, že mu v nádrži scházelo asi 50 litrů, aby doletěl, Tedy řekněme bezpečně 100 litrů, což je váha asi jednoho pasažéra.

0/−1
9.12.2016 19:21

P90e47t92r 25T76y22č95k34a 6235272369482

Kdyby tam nebylo to druḧé letadlo v nouzi tak by asi i doletěli.

0/0
9.12.2016 21:41

J36a59r26o21s14l65a56v 44H56o19l80e10č61e27k 7572199286581

lehci letadlo ma nizsi spotrebu a asi to budou vyznamne rozdily.

+4/0
9.12.2016 17:54

P59e80t25r 53T43y43č87k41a 6185492219942

To ano. Ale tady chtěli ušetřit hlavně to mezipřistání.

0/0
9.12.2016 21:42

H70e98l65e21n35a 25Z97v48o42n13í56č47k34o90v85á 4744666671921

Ušetřili geniálně, nemají ted do čeho čerpat a čím létat.

+4/0
9.12.2016 18:01

M47i73l41a11n 81N14ě91m71e83c 1125630536616

Tady jde v první řadě o to, že neměli KAM dotankovat. Tohle letadlo prostě není stavěné na tak dlouhé trasy.

+2/−2
9.12.2016 18:23

P73a56v53e69l 74N45e29d19ě75l25a 5126210564341

?? Při mezipřistání není kam dotankovat?8-o

+3/0
9.12.2016 18:28

M67i68l75a29n 48N70ě75m78e92c 1875940726486

Vycházíme snad z toho, že mezipřistání se nekonalo, ne? Dotaz pana Hradila tedy chápu tak, že se diví, proč nenatankovali víc paliva rovnou.

+2/0
9.12.2016 18:38

P50a23v43e93l 80N39e98d93ě63l25a 5496550574901

Takže jste chtěl spíš napsat, že neměli KDE natankovat. A ne KAM. Kam natankovat měli - do nádrží.

0/0
9.12.2016 22:53

M76i45l61a84n 75N24ě45m25e52c 1455400876746

Ne, to jsem napsat nechtěl.

0/0
9.12.2016 23:12

A67l84e61x 79K31o33u32b84a 6240942854121

Tím se ušetří sakra hodně... přistát, natankovat a zase vzlétnout nějakou dobu trvá a za používání letiště se platí polatky...

Dál pak rezervní palivo je defakto mrtvá zátěž (místy ale celkem užitečná:-P), těch několik set kg navíc se taky na spotřebě projeví

0/0
9.12.2016 18:49

J27a91r18o28s22l28a37v 70H35o23l92e27č73e58k 7562949156811

ono postavit se nadrizenemu je tezke. prijdete o praci, budete za potizistu, pomluvi vas u konkurence, mozna budete muset delat neco jineho a tam bude zas jiny blbec. vasi znami a pribuzni se vam budou posmivat a budou vas mit za fluktuanta, odborare a komunistu. neco o tom vim. preju stesti odvaznym a mista bez zodpovednosti vsem poserum a tupcum.

+1/0
9.12.2016 17:41

M55i29c22h53a47l 24C42h91a26l69u43p95a 6908420449923

To asi jak kde. Pokud je dobrý důvod (třeba odmítnout provádět něco odporující zákonům a předpisům), tak bych tu práci klidně obětoval, nechápu, proč by se měli ostatní kvůli tomu posmívat. Horší je situace v regionech, kde lidi jinou práci třeba ani nezískají.

0/0
9.12.2016 17:53

B66o94h32u96s24l73a15v 73K80r50á20l12í32k 2351270499396

Kolik máte dnes zaměstnání, kde od vás nikdo nebude chtít porušování žádných předpisů? A nebude vás krátit ani na vašich právech zaměstnance?

+1/0
9.12.2016 19:41

M93i81l42a63n 13N58ě26m11e51c 1835410786916

Hoši si evidentně pořídili nevhodný typ letadla a moc si s tím nelámali hlavu. Co s tím má co dělat chudák nějaká dispečerka?

+3/−1
9.12.2016 17:28

B78o98h59u78s36l59a80v 40K76r80á47l71í42k 2451900179736

Opravdu bolivijský ministr říkal "antidatovat" místo "antedatovat"? No tak to bude podobná kvalitka jako nepodepsaní autoři tohoto článku.

+6/−1
9.12.2016 17:18

M76a39r48t23i58n 77N41e43r50m92u79t 9227817948229

Říkali to ve španělskojazyčné tv, co byste čekal

+1/0
9.12.2016 19:24

J94o80z90e41f 75B72e54n86c71e58l 1561206983280

Je ešte veľa štátov na svete kde je biznis nadovšetko.

+2/−2
9.12.2016 17:11

B21o51h51u34s21l45a27v 30K23r47á65l18í84k 2551460979456

Kdyby byl byznys nade všechno, tak by si spočítali rizika a vyvarovali se jich.

+2/0
9.12.2016 17:18

L63i85b66o79r 10Ž69ů28r61e86k 2143806910138

Oni si je spočítali velmi dobře, akurát vycházeli z toho že jsou pán Bůh. Jelikož tam nemají fungující regulace, tak o tom chudáci cestující patrně nevěděli.

0/0
9.12.2016 21:14

M58a59r29t91i97n 68K67y76p63r 2732985564254

Pravda. A pak je ještě pár států, kde je plán nade všecko. Bezpečnost je vždy až ta poslední.

0/0
9.12.2016 22:32

P81e56t29r 35N55ě50m18e71c 4890393970587

Za provedení letu odpovídá velitel letadla, ne někdo v kanclu. A to, že lítali na hranici doletu je také mírně jiný případ, než když vzlétnou a ještě během stoupání jim dojde palivo.

+3/0
9.12.2016 17:10

L92i88b64o30r 40Ž53ů24r70e63k 2273726200258

Tak jistě, ale někdo také uděluje povolení k odletu, než ho udělí tak musí mít letový plán, a letové plány se nedělají proto aby bylo koho zaměstnat vyplňováním formuláře (respektive zde asi ano, ale není to jijich účelem).

0/0
9.12.2016 21:09

L86u69k43á71š 64M38a50l97v52i49n91s16k45y 2958184113728

Normální aerolinky vyhodnocují data z letových záznamníků, takže systematické létání s nedostatečnou palivovou rezervou odhalí a následně přijmou kroky k nápravě. Tady se na to asi vybodli, možná ani ne kvůli zisku, ale kvůli jihoamerické mentalitě ... "to je v pohodě, už jsme takhle párkrát letěli, a vždycky jsme to dali"

+18/−1
9.12.2016 16:57

D59a10l36i12b43o48r 37R32o49z12s44y39p51a71l 7410423656229

Maňana ... .

0/0
9.12.2016 17:26

J78a52r42o48s41l55a19v 11H82o28l33e31č51e51k 7202629906701

z clanku vypliva, ze o tom vedeli. neco vedet je jedna vec a neco delat je vec druha.

0/0
9.12.2016 17:26

M75i76l58a46n 93L68i29n98h97a35r21t 8174356927666

Brrrr8-oZ článku doufám, že něco vyplývá - od vyňatého slova plynouti, ne že z něj vyplívá od slovesa plivati:-/

+1/0
9.12.2016 18:15

M52i75c62h41a14l 90C35h28a24l24u16p80a 6978900819473

Klidně to mohly dělat aerolinky úmyslně.

0/0
9.12.2016 17:55

V80í94t 63Č82e29r28m20á32k 1434502153432

"dokument vytvořila až po havárii a antidatovala jej." - Řekl bych, že by tam mělo být "antedatovala". "Anti" je proti, "ante" je před.

+17/−2
9.12.2016 16:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.