Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun neměl před havárií s fotbalisty rezervní palivo opakovaně

Bolivijský letoun, v němž minulý týden zahynulo 71 lidí, létal bez potřebné palivové rezervy v minulých měsících opakovaně. Tvrdí to analýza televize Univision. Bolivijská letová dispečerka obvinila své nadřízené, že se před tragickým letem snažili nedostatek krýt, později ale ze země prchla. Skrývá se i majitel aerolinií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I64v20o 18Ž82i59ž33k49a 8863397251441

Za mě byli frajeři a palivo měli spočítané úplně přesně i na nějakou drobnou korekci pro přistání. Kdyby je neposlali na vyčkávací okruhy, zcela jistě by se o nich nepsalo a mohli takto létat ještě řadu let. Tuším, že největší darebáci byli dispečeři na cílovem letišti, zrušit přistání měli tomu letadlu před nimi. :-)

0/−8
9.12.2016 22:41

P86a72v67l81a 34K91v24a53p46i75l89o77v96á 7279278734297

Kdo nezažil jihoamerickou mentalitu a přístup k životu nepochopí a diví se. Já se nedivím. A popravdě, kdykoli jsem na JA kontinentě sedla do letadla na vnitrostátní let, tak jen s modlitbou. A bohužel tam jsou destinace nebo i trasy, kde se jinak nedá. Nebo třeba jo, ale bude trvat měsíc.

+1/−1
9.12.2016 21:57

I36v18o 21Ž12i85ž90k22a 8493607761341

Svého času mi přišla nejhorší Indonésie. I když už se to nyní docela spravuje, občas trefím na nějaký krám, který má prodřené a nefuknční těsnění ve dveřích. Je příšerné vydržet průvan -50st. na hlavu.

+1/0
9.12.2016 22:31

H24a60n26a 19K49r18i74v83a75n14e60k 2351205512953

Levne Aerolinky setri na vsem, jen aby mohly prodavat levne letenky; proto jejich letadla natankuji minimum kerozinu, aby byly co nejlehci, a timpadem spotrebovaly i mene paliva.

0/−3
9.12.2016 21:54

P27a90v51e35l 58N66e18d95ě49l62a 5356660894551

Ale oni nenatankovali minimum paliva. To letadlo má dolet stejný s trasou, kterou měli letět.

+1/−1
9.12.2016 22:50

H50a18n14a 65K15r41i44v89a98n64e57k 2651495492153

pisu vseobecne, jak dnes levne aerolinky setri.

0/0
9.12.2016 23:14

P75e91t12r 61T76y25č38k72a 6565262979132

Levné aerolinky rozhodně nešetří tak že létají nadoraz. V Evropě by přišli o licenci, protože se jedná o hrubé porušení bezpečnosti.

+2/0
9.12.2016 23:46

L18i29b90o58r 65Ž48ů35r19e94k 2643856570258

Naprosto ukázkový případ "Tak dlouho se chodí s ďžbánem pro vodu, až se ucho utrhne."

+5/0
9.12.2016 20:59

A39d37a44m 11R27y53c11h13l63ý 1148717369113

Těchto bananovych republikách bych neletěl letadlem ani náhodou

0/0
9.12.2016 19:23

T42o88m10á68š 98T89a23t39í81č22e82k 5360832190338

Ono to zase tak žhavý nebude. Tam se lítá naprosto běžně, asi jako v USA, a že by jim to tam padalo obden, se říct nedá.

+2/0
9.12.2016 20:35

B50l11a66n71k20a 13B21a75u13e63r60o60v22a 4551910899637

Podle analyzy spanelskojazycne televize.....snad si nekdo nemysli, ze v Bolivii se mluvi bolivijsky.;-D

+4/0
9.12.2016 18:31

B23o64h31u80s18l91a10v 80K84r88á38l94í55k 2101580539216

Mají tam jako úřední jazyky asi 34 indiánských jazyků.Třeba kečuánsky mluví v regionu celkem nějakých 14 milionů lidí, čemuž bych se jako Čech až tolik neposmíval.

+9/0
9.12.2016 19:37

B88l34a31n59k53a 73B57a78u76e27r96o32v51a 4281780119167

Vsechny televizni kanaly v Bolivii vysilaji ve spanelstine. Jenom jeden kanal hlasi ranni zpravy v quechua..

0/0
9.12.2016 23:50

B32l30a57ž71e38j 55M73o80t55y89č55k54a 8327557685600

jak mu dispečerka řekla souřadnice tak se pomodlil a prásknul stím o zem.

0/0
9.12.2016 18:27

H40e69l13e60n68a 67Z64v71o36n96í12č74k59o35v45á 4634466751321

kvalitní firma.

0/0
9.12.2016 18:00

M41a56r87e47k 16H52r57a46d51i36l 3312147882512

Nechápu. Tím, že se nedotankuje se něco ušetří?

+1/−9
9.12.2016 17:45

M57i69c71h88a55l 60C10h74a87l21u96p84a 6708290869323

Musí se přistát, při startu bude spotřeba o dost vyšší než za letu. Pak jsou určitě nějaké poplatky za využití letiště pro mezipřistání, to "zbytečné" rezervní palivo zvýší spotřebu, cesta zabere víc času atd. Takže myslím, že ušetřit se dá slušně, ale dřív nebo později se to evidentně nevyplatí.

+14/0
9.12.2016 17:51

M90a82r94e58k 66H84r80a44d67i96l 3312907412402

Já to pochopil tak, že neměli dotankováno už při odletu, na což dispečerka upozorňovala, tedy mezipřistání nebylo ani nutné. Ovšem nechápu ani mínusy u otázky, když nevím a jen se ptám 8-o:-)

+4/0
9.12.2016 18:52

M79i18c63h68a16l 76C97h22a19l54u28p51a 6148400769433

Jestli mají dolet 3000km, tak letět 3000km bez mezipřistání znamená, že nemohou mít žádnou rezervu.

K těm mínusům - ta otázka může vyznít tak, jako by to byl nesmysl a nic se tím ušetřit nedá.

+1/0
9.12.2016 19:45

M63a12r84e50k 61H42r92a90d66i85l 3492847662642

To je pravda, ale právě mě zmátlo, že dispečerka prchla, protože povolila odlet, z čehož vyplývá, že ani neměli natankováno plnou. Vzhledem k doletu a poloprázdné nádrži a nezamýšlenému mezipřistání, by to byla snad zamýšlená sebevražda. Prostě pořád tomu nerozumím, i když mínusů jsem už nasbíral potěšeně ;-)

0/0
9.12.2016 20:07

L77i15b25o31r 35Ž25ů49r13e32k 2643406580518

Ona asi právě upozorňovala na to že letový plán není kompatibilní s doletem letadla.

0/0
9.12.2016 20:55

M25a49r12e26k 73H67r68a83d21i46l 3232877742772

Pro zajímavost jsem to spočítal. Avro RJ85 potřebuje při plném obsazení asi 3413 litrů paliva na 850 km dlouhý let, z čehož vyplývá, že mu v nádrži scházelo asi 50 litrů, aby doletěl, Tedy řekněme bezpečně 100 litrů, což je váha asi jednoho pasažéra.

0/−1
9.12.2016 19:21

P86e34t52r 73T22y71č57k21a 6345602479532

Kdyby tam nebylo to druḧé letadlo v nouzi tak by asi i doletěli.

0/0
9.12.2016 21:41

J37a58r95o47s17l45a45v 20H66o74l26e82č27e29k 7352159356891

lehci letadlo ma nizsi spotrebu a asi to budou vyznamne rozdily.

+4/0
9.12.2016 17:54

P75e28t18r 50T81y44č47k53a 6925452629492

To ano. Ale tady chtěli ušetřit hlavně to mezipřistání.

0/0
9.12.2016 21:42

H71e25l91e31n93a 55Z22v63o34n87í37č37k33o59v74á 4554356151361

Ušetřili geniálně, nemají ted do čeho čerpat a čím létat.

+4/0
9.12.2016 18:01

M21i11l67a84n 31N69ě19m38e70c 1425800546696

Tady jde v první řadě o to, že neměli KAM dotankovat. Tohle letadlo prostě není stavěné na tak dlouhé trasy.

+2/−2
9.12.2016 18:23

P91a57v33e44l 48N78e75d42ě69l72a 5496130124261

?? Při mezipřistání není kam dotankovat?8-o

+3/0
9.12.2016 18:28

M29i87l87a34n 88N68ě57m35e22c 1475650266746

Vycházíme snad z toho, že mezipřistání se nekonalo, ne? Dotaz pana Hradila tedy chápu tak, že se diví, proč nenatankovali víc paliva rovnou.

+2/0
9.12.2016 18:38

P67a49v85e52l 33N29e51d15ě63l49a 5456840924341

Takže jste chtěl spíš napsat, že neměli KDE natankovat. A ne KAM. Kam natankovat měli - do nádrží.

0/0
9.12.2016 22:53

M80i50l18a19n 60N86ě31m39e62c 1385720186156

Ne, to jsem napsat nechtěl.

0/0
9.12.2016 23:12

A66l88e41x 14K56o59u54b86a 6730212464371

Tím se ušetří sakra hodně... přistát, natankovat a zase vzlétnout nějakou dobu trvá a za používání letiště se platí polatky...

Dál pak rezervní palivo je defakto mrtvá zátěž (místy ale celkem užitečná:-P), těch několik set kg navíc se taky na spotřebě projeví

0/0
9.12.2016 18:49

J64a45r98o54s29l48a47v 45H44o37l82e16č83e26k 7792889746251

ono postavit se nadrizenemu je tezke. prijdete o praci, budete za potizistu, pomluvi vas u konkurence, mozna budete muset delat neco jineho a tam bude zas jiny blbec. vasi znami a pribuzni se vam budou posmivat a budou vas mit za fluktuanta, odborare a komunistu. neco o tom vim. preju stesti odvaznym a mista bez zodpovednosti vsem poserum a tupcum.

+1/0
9.12.2016 17:41

M15i12c25h20a90l 28C41h19a82l56u29p26a 6758830289763

To asi jak kde. Pokud je dobrý důvod (třeba odmítnout provádět něco odporující zákonům a předpisům), tak bych tu práci klidně obětoval, nechápu, proč by se měli ostatní kvůli tomu posmívat. Horší je situace v regionech, kde lidi jinou práci třeba ani nezískají.

0/0
9.12.2016 17:53

B56o39h71u84s75l64a60v 70K76r11á52l42í59k 2361210169506

Kolik máte dnes zaměstnání, kde od vás nikdo nebude chtít porušování žádných předpisů? A nebude vás krátit ani na vašich právech zaměstnance?

+1/0
9.12.2016 19:41

M38i83l62a31n 80N29ě28m64e54c 1325420436296

Hoši si evidentně pořídili nevhodný typ letadla a moc si s tím nelámali hlavu. Co s tím má co dělat chudák nějaká dispečerka?

+3/−1
9.12.2016 17:28

B26o91h86u51s16l96a42v 54K98r39á28l95í43k 2431880699336

Opravdu bolivijský ministr říkal "antidatovat" místo "antedatovat"? No tak to bude podobná kvalitka jako nepodepsaní autoři tohoto článku.

+6/−1
9.12.2016 17:18

M17a91r68t54i97n 81N74e43r96m13u60t 9787347358759

Říkali to ve španělskojazyčné tv, co byste čekal

+1/0
9.12.2016 19:24

J17o55z29e33f 24B93e81n87c72e16l 1191676703430

Je ešte veľa štátov na svete kde je biznis nadovšetko.

+2/−2
9.12.2016 17:11

B39o22h31u32s98l33a13v 25K32r82á57l97í80k 2811880499846

Kdyby byl byznys nade všechno, tak by si spočítali rizika a vyvarovali se jich.

+2/0
9.12.2016 17:18

L53i40b45o30r 98Ž46ů84r19e54k 2823666910468

Oni si je spočítali velmi dobře, akurát vycházeli z toho že jsou pán Bůh. Jelikož tam nemají fungující regulace, tak o tom chudáci cestující patrně nevěděli.

0/0
9.12.2016 21:14

M52a61r51t29i12n 31K71y15p28r 2262185464214

Pravda. A pak je ještě pár států, kde je plán nade všecko. Bezpečnost je vždy až ta poslední.

0/0
9.12.2016 22:32

P89e20t91r 71N81ě64m69e89c 4850843220457

Za provedení letu odpovídá velitel letadla, ne někdo v kanclu. A to, že lítali na hranici doletu je také mírně jiný případ, než když vzlétnou a ještě během stoupání jim dojde palivo.

+3/0
9.12.2016 17:10

L57i40b41o81r 24Ž78ů71r79e12k 2823216220718

Tak jistě, ale někdo také uděluje povolení k odletu, než ho udělí tak musí mít letový plán, a letové plány se nedělají proto aby bylo koho zaměstnat vyplňováním formuláře (respektive zde asi ano, ale není to jijich účelem).

0/0
9.12.2016 21:09

L37u16k82á92š 17M87a82l78v79i44n63s46k49y 2638494833108

Normální aerolinky vyhodnocují data z letových záznamníků, takže systematické létání s nedostatečnou palivovou rezervou odhalí a následně přijmou kroky k nápravě. Tady se na to asi vybodli, možná ani ne kvůli zisku, ale kvůli jihoamerické mentalitě ... "to je v pohodě, už jsme takhle párkrát letěli, a vždycky jsme to dali"

+18/−1
9.12.2016 16:57

D40a70l41i36b39o48r 17R44o37z40s33y34p75a42l 7790603896679

Maňana ... .

0/0
9.12.2016 17:26

J84a97r20o82s11l11a32v 84H12o35l97e30č71e82k 7952339136751

z clanku vypliva, ze o tom vedeli. neco vedet je jedna vec a neco delat je vec druha.

0/0
9.12.2016 17:26

M58i34l87a51n 43L18i16n57h21a46r52t 8144246387146

Brrrr8-oZ článku doufám, že něco vyplývá - od vyňatého slova plynouti, ne že z něj vyplívá od slovesa plivati:-/

+1/0
9.12.2016 18:15

M36i19c60h75a64l 38C60h75a48l80u32p46a 6268560319323

Klidně to mohly dělat aerolinky úmyslně.

0/0
9.12.2016 17:55

V52í56t 76Č34e91r46m23á25k 1244592973342

"dokument vytvořila až po havárii a antidatovala jej." - Řekl bych, že by tam mělo být "antedatovala". "Anti" je proti, "ante" je před.

+17/−2
9.12.2016 16:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.